Sinkut

niin.

Olette nirsoja.

72

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamala maku

      voi olla mutten ole koskaan pitänyt maksakastikkeesta joten en syö olin nirso tai en

      • 13+11

        Minusta maksakastike on herkkua :p Ei tosin koulussa, siihen sekoitettiin porkkanakuutioita jotka eivät sopineet lainkaan. Maksakastikkeeseen, tai yleensä teen maksarisottoa, sopivat vihreät pensaspavut tai herkkusienet.


      • 10+12
        13+11 kirjoitti:

        Minusta maksakastike on herkkua :p Ei tosin koulussa, siihen sekoitettiin porkkanakuutioita jotka eivät sopineet lainkaan. Maksakastikkeeseen, tai yleensä teen maksarisottoa, sopivat vihreät pensaspavut tai herkkusienet.

        Auts, nyt iski mieliteko, pitäisikö lähteä Kauppahalliin... Vasikanmunuaisetkin ovat ihanaa ruokaa....


    • ätgmi

      Niinhän nuo naiset on. Ei niille kelpaa muu kuin tatuoitu jyystärikarju.

    • hyvää

      tykkään possusta

    • possu on hyvää

      13 11 et kai pakottaisi tulevaa miestäsi syömään maksarisottoa

    • 13+11

      Ei minulla ole sellaista pätemisen tarvetta, että pakottaisin ketään syömään mitään. Luulen kuitenkin, että jokin hk:n sininen -tyyppi ei edes kiinnostu minusta tai minä hänestä, sillä kai ruokailutottumukset jotain kertovat myös persoonasta. Jos nyt kuitenkin kävisi niin, olisi se varmaan aika hassua! Toinen paistaa makkaraa, toinen maksarisottoa, sitten istutaan yhteisen pöydän ääreen ja yritetään olla fiksusti vaikka toisen annos saa yökkäämään.

      Sen verran olen ennakkoluuloinen, että luulen, ettei hk:n sininen osaa käyttää lautasliinaa ja on muutenkin vähän primitiivinen tapaus. Ehkä jopa ätmi! Joten kysymys on täysin retorinen.

      Tykkään muuten kovasti possusta. Miten valmistat sitä? Näin syksyllä on kiva laittaa ulkofile uunivuokaan hapankaalin ja smetanan kanssa ja unohtaa uuniin. Oih. Sienet sopivat mukaan.

    • Ikisinkku M

      Ei me sinkkumiehet minusta olla nirsoja, ainoastaan olosuhteiden uhreja. Oleta että olet ottamassa haukkua ostamastasi jäätelöstä, juuri sillä hetkellä pallo putoaakin maahan, sinne vaan kaiken muun pa..kan sekaan singahtaa herkku...varmasti harmittaa kun olisi ollut taatusti hyvää mutta nyt selkeästi pilalla kun putosi huonoon paikkaan itsensä tuhrimaan kaikenlaisilla tuntemattomilla eritteillä, pakko se vaan on siihen jättää ja jatkaa matkaa, samanlaista se on noiden suominaisten kanssa, pilaantuneiden.

      • 6+6

        Minustakin nämä palstan sinkkumiehet ovat olosuhteiden uhreja. Syytön jokainen on neurologisiin ongelmiinsa. Nykyisin onneksi ongelmat havaitaan ja kuntoutus aloitetaan jo varhaisvaiheessa.


      • Ikisinkku M
        6+6 kirjoitti:

        Minustakin nämä palstan sinkkumiehet ovat olosuhteiden uhreja. Syytön jokainen on neurologisiin ongelmiinsa. Nykyisin onneksi ongelmat havaitaan ja kuntoutus aloitetaan jo varhaisvaiheessa.

        Mutta kuka aloittaisi suominaisten kuntoutuksen? perustaisi emäntäkouluja (semmoisia on joskus ollut) joissa naisille neuvottaisiin tärkeitä elämäntaitoja ja moraalisuutta.


      • 9+1
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Mutta kuka aloittaisi suominaisten kuntoutuksen? perustaisi emäntäkouluja (semmoisia on joskus ollut) joissa naisille neuvottaisiin tärkeitä elämäntaitoja ja moraalisuutta.

        Palstan virkaatekevänä älykkönä voisit poistaa sanavarastostasi tuon alaluokan ätmien suosiman "suominainen" ilmaisun ja käyttää ymmärrettävää kieltä.

        Naisilla on nykyisin korkeita moraalisia ihanteita. Monet esimerkiksi ovat vegaaneja eettisten arvojen vuoksi. En usko heidän tarvitsevan neuvojasi. Nk. moraalisi tuoksahtaa ummehtuneelta.


      • Ikisinkku M
        9+1 kirjoitti:

        Palstan virkaatekevänä älykkönä voisit poistaa sanavarastostasi tuon alaluokan ätmien suosiman "suominainen" ilmaisun ja käyttää ymmärrettävää kieltä.

        Naisilla on nykyisin korkeita moraalisia ihanteita. Monet esimerkiksi ovat vegaaneja eettisten arvojen vuoksi. En usko heidän tarvitsevan neuvojasi. Nk. moraalisi tuoksahtaa ummehtuneelta.

        En minä ole mikään älykkö, amiksena näen itseni ennemminkin eikä siinä ole minusta mitään vikaa. Minusta tuo suominainen on hyvä ilmaisu, se selkeästi erottaa suomalaiset naiset omaksi ryhmäkseen jonka laumakäyttäytymistapoja voimme sitten täällä ruotia. Kun kaikki ymmärtää mitä tarkoitamme se helpottaa paljon, sellaisen naisen joka näkee itsensä ei-tyypillisenä tämän päivän suomalaisena naisena (on siis korkamoraalinen, älykäs, fiksu, hauska, naisellinen jne.) ei siten tarvitse loukkaantua kommneteistamme kun tietää ettemme me häntä tarkoita vaan noita tyypillisiä tapauksia, suominaisia.


      • 15+17
        Ikisinkku M kirjoitti:

        En minä ole mikään älykkö, amiksena näen itseni ennemminkin eikä siinä ole minusta mitään vikaa. Minusta tuo suominainen on hyvä ilmaisu, se selkeästi erottaa suomalaiset naiset omaksi ryhmäkseen jonka laumakäyttäytymistapoja voimme sitten täällä ruotia. Kun kaikki ymmärtää mitä tarkoitamme se helpottaa paljon, sellaisen naisen joka näkee itsensä ei-tyypillisenä tämän päivän suomalaisena naisena (on siis korkamoraalinen, älykäs, fiksu, hauska, naisellinen jne.) ei siten tarvitse loukkaantua kommneteistamme kun tietää ettemme me häntä tarkoita vaan noita tyypillisiä tapauksia, suominaisia.

        Palstan ylisnobi on amis? Datsun ja karvanopat? Kalapuikkoviikset? Aika hyvin onnistuit harhauttamaan!


      • Ikisinkku M
        15+17 kirjoitti:

        Palstan ylisnobi on amis? Datsun ja karvanopat? Kalapuikkoviikset? Aika hyvin onnistuit harhauttamaan!

        Joo no siis silloin kun kaverini menivät lukioon minä kävin amiksen, teen yleensä myös itse tarvittavat remonttihommat ym. toisin kuin puhtaasti akateemiset kaverini (noin puolet enemmän akateemisiksi katsottavia ja toinen puoli duunareita). Jotenkin itse aina ajatellut olevani enemmän duunari mutta ei kai se snobbailua saa estää :) nissania ei ole koskaan ollut, toyota kylläkin muttei enää, eikä myöskään viiksiä, en tykkää :)


      • Äädämi
        9+1 kirjoitti:

        Palstan virkaatekevänä älykkönä voisit poistaa sanavarastostasi tuon alaluokan ätmien suosiman "suominainen" ilmaisun ja käyttää ymmärrettävää kieltä.

        Naisilla on nykyisin korkeita moraalisia ihanteita. Monet esimerkiksi ovat vegaaneja eettisten arvojen vuoksi. En usko heidän tarvitsevan neuvojasi. Nk. moraalisi tuoksahtaa ummehtuneelta.

        Vittua ne vegaanitkin jakavat. Eettisiin arvoihin pitäisi kuulua yhtä lailla vahtia mitä myös sinne alapään reikään menee sisään.


      • 9+2
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Joo no siis silloin kun kaverini menivät lukioon minä kävin amiksen, teen yleensä myös itse tarvittavat remonttihommat ym. toisin kuin puhtaasti akateemiset kaverini (noin puolet enemmän akateemisiksi katsottavia ja toinen puoli duunareita). Jotenkin itse aina ajatellut olevani enemmän duunari mutta ei kai se snobbailua saa estää :) nissania ei ole koskaan ollut, toyota kylläkin muttei enää, eikä myöskään viiksiä, en tykkää :)

        Tirsk, uskottavuus meni. Kasvata ne viikset, niihin on hyvä varastoida päivän eväät aamiaiselta. Nissan oli loistava auto niin kauan kun tehtiin idässä, siirrettiin Eurooppaan ja laatu romahti kuten aina vastaavissa tapauksissa.

        Siiderivalas menee tästä nyt harrastamaan korkeamoraalittomuutta, ihan vain hauskuudesta... karvanopat...


      • Ikisinkku M
        9+2 kirjoitti:

        Tirsk, uskottavuus meni. Kasvata ne viikset, niihin on hyvä varastoida päivän eväät aamiaiselta. Nissan oli loistava auto niin kauan kun tehtiin idässä, siirrettiin Eurooppaan ja laatu romahti kuten aina vastaavissa tapauksissa.

        Siiderivalas menee tästä nyt harrastamaan korkeamoraalittomuutta, ihan vain hauskuudesta... karvanopat...

        Tirsk, et vaan kestä sitä mielikuvaa että mies voi olla sekä sivistynyt että käsistään kätevä. Tuosta ollaan kyllä samaa mieltä että autot on huonolaatuisempia euroopassa tehtyinä, itselläkin tosin eurooppalainen nykyään, kyllä se kasassa pysyy kun välillä vähän rassailee.


      • 11+8
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Tirsk, et vaan kestä sitä mielikuvaa että mies voi olla sekä sivistynyt että käsistään kätevä. Tuosta ollaan kyllä samaa mieltä että autot on huonolaatuisempia euroopassa tehtyinä, itselläkin tosin eurooppalainen nykyään, kyllä se kasassa pysyy kun välillä vähän rassailee.

        Kommunismaissa oli niin, jokainen mies, akateeminen ja duunari, osasi korjata auton. Ja niissä autoissa oli usein korjattavaa :D


      • Vähänkönauroin
        Äädämi kirjoitti:

        Vittua ne vegaanitkin jakavat. Eettisiin arvoihin pitäisi kuulua yhtä lailla vahtia mitä myös sinne alapään reikään menee sisään.

        Päivän paras!


    • jo on

      enpä ole ennen moista kuullutkaan että jo ruoka maku asiasta voi päätellä sopiiko yhteen vai ei eli jos toinen tykkää vaikkapa possukastikkeesta ja toinen keitoista niin ero tulee vai tarkoittiko ettei toinen osaa syödä esim keittoa oikein laittaa lusikan ilmeisesti väärin suuhunsa taas erotaan jo on ennen kuulumatonta

      • 11+8

        Vielä suurempi este suhteelle on se, että toinen on kirjoitustaidoton ja toinen edellyttää edes perussivistystasoa.


    • nirsotar

      Pohdiskelen yhä mihin miestä tarvitsisin.

      • 11+4

        Joskus pitää siirtää kaappia...


      • nirsotar
        11+4 kirjoitti:

        Joskus pitää siirtää kaappia...

        Siirtelen 80-kiloista pyykinpesukonettakin vaikken ole itse niin painava. Ja isoja kirjahyllyjäkin siirrän. Kirjat on tosin otettava pois. En ole pyytänyt yhdeltäkään mieheltä kotiini minkäänlaista apua muuttojen yhteydessä. Siitä vaan maksanut että muuttofirma kuljettaa muuton kohteesta a kohteeseen b. En siis tiedä mitä tekisin miehellä kotini sisällä.


      • 10+3
        nirsotar kirjoitti:

        Siirtelen 80-kiloista pyykinpesukonettakin vaikken ole itse niin painava. Ja isoja kirjahyllyjäkin siirrän. Kirjat on tosin otettava pois. En ole pyytänyt yhdeltäkään mieheltä kotiini minkäänlaista apua muuttojen yhteydessä. Siitä vaan maksanut että muuttofirma kuljettaa muuton kohteesta a kohteeseen b. En siis tiedä mitä tekisin miehellä kotini sisällä.

        Kirjahyllyt tyhjennän,siirrän ja siivoan minäkin itse, mutta pesukoneita en saa hievahtamaankaan. En kyllä ole pyytänyt miestäkään apuihin, vaan samat töhnät ovat sinne kertyneet kymmenen vuoden ajan. Miksiköhän muuten liesi liikkuu kevyesti, pesukoneet ovat kuin pultatut lattiaan...


    • kiltti atm

      En minä ole nirso. Naiset on nirsoi.

    • possukastiketta

      tai toinen on hk sininen tyyppi ja toinen maksarisotto tyyppi niin yleensä tehdään kompromissi joko syödään jauhelihakeittoa tai jauheliharisottoa en itse olisi kullalleni ilkeä ja yhdessä syödään sitä mistä molemmat tykkää kyllä minäkin myöden annan ja söisin joskus maksarisottoa ja jopa itsekkin tekisin sitä joskus sinulle kun siitä tykkäisit

      • 8+14

        Jauheliha on sitten jauhettava itse, älä koskaan osta valmisjauhelihaa. Itse käytän soijarouhetta.


    • 13+11

      Tulipa vielä mieleeni, etten ole saanut vasikanaivoja bechamelkastikkeessa yli 15 vuoteen! Korkea aika varata lentolippu. Tarkistan vielä oopperan esityskalenterin.

      • Ikisinkku M

        Sinun mummolassa ei ole tainnut olla lehmiä ja vasikoita, viaton lehmän lapsi ei ole varmaan koskaan karhealla kielellään nuolaissut kämmenselkääsi? Jos olisi et pystyisi syömään tuollaista.


      • 4+7
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Sinun mummolassa ei ole tainnut olla lehmiä ja vasikoita, viaton lehmän lapsi ei ole varmaan koskaan karhealla kielellään nuolaissut kämmenselkääsi? Jos olisi et pystyisi syömään tuollaista.

        Tampereen ydinkeskustassa oli aika niukalti karjaa minun aikoinani. Vuosisadan alussa oli toista.

        Vasikasta saa paljon hyvää, oletko kokeillut grillattuja vasikanmunuaisia madeirakastikkeessa? Ja mainitsemasi kieli, sen kanssa piparjuurikastiketta ja keitettyjä perunoita.


      • erkki-täti
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Sinun mummolassa ei ole tainnut olla lehmiä ja vasikoita, viaton lehmän lapsi ei ole varmaan koskaan karhealla kielellään nuolaissut kämmenselkääsi? Jos olisi et pystyisi syömään tuollaista.

        No onhan se kuitenkin ympäristön kannalta hyvä, että vasikatkin syödään?

        Nehän on niitä sonnivasikoita, jotka tapettaisiin joka tapauksessa. Parempi syödä pienenä ja vielä pehmeänä niiden liha pois.

        Ja toisaalta urospuolista eläintä ei kannata pelkän lihan painon takia kasvattaa isoksi asti. Naaraiden liha on parempaa maultaan ja laadultaan.


      • Yhdessä kaupassa on aina myynnissä karitsan kiveksiä. Käyn siellä aina joskus niitä ihmettelemässä ja tökkimässä pakkauksen muovikelmun läpi, mutta en ole vielä koskaan ostanut, kun ei ole mitään käsitystä siitä, että miten niitä pitäisi valmistaa ruuaksi.


      • Ikisinkku M
        erkki-täti kirjoitti:

        No onhan se kuitenkin ympäristön kannalta hyvä, että vasikatkin syödään?

        Nehän on niitä sonnivasikoita, jotka tapettaisiin joka tapauksessa. Parempi syödä pienenä ja vielä pehmeänä niiden liha pois.

        Ja toisaalta urospuolista eläintä ei kannata pelkän lihan painon takia kasvattaa isoksi asti. Naaraiden liha on parempaa maultaan ja laadultaan.

        No ei ole minusta koska jos pelkästään lihan maun vuoksi kasvatetaan ja teurastetaan pienokaisina tulee paljon turhia kuolemia. Tuolla logiikallahan voisi ihmsetkin tappaa eläkeiän kynnyksellä niin rulisi halvaksi yheiskunnalle. Itse en syö mitään laadutonta ruokaa (koneellisesti erotetut osat eineksissä ym.) mutten myöskään brassailun vuoksi hyväksi mainostettuja, ihan perusliha siis kelpaa ja useimmiten se possua, jauhelihassa nautaa ihan sen rasvaisuuden vuoksi.


      • Ikisinkku M
        stellaria81 kirjoitti:

        Yhdessä kaupassa on aina myynnissä karitsan kiveksiä. Käyn siellä aina joskus niitä ihmettelemässä ja tökkimässä pakkauksen muovikelmun läpi, mutta en ole vielä koskaan ostanut, kun ei ole mitään käsitystä siitä, että miten niitä pitäisi valmistaa ruuaksi.

        Hyi s..na, nyt olisi kyllä mennyt ruokahalut jos olisi syömässä. Mielikuva naisesta naputtelemassa terävällä kynnellä kivespakaukseen arvioiva ilme naamallaan on sietämätön. Kuuluisi myös ruokiin mitä en voisi syödä vaikka miten olisi laitettu. Kerran maistoin niinkin eksoottista kuin ankanmaksapateeta, pysyi sisällä ehkä noin 10s. nielaisusta.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Hyi s..na, nyt olisi kyllä mennyt ruokahalut jos olisi syömässä. Mielikuva naisesta naputtelemassa terävällä kynnellä kivespakaukseen arvioiva ilme naamallaan on sietämätön. Kuuluisi myös ruokiin mitä en voisi syödä vaikka miten olisi laitettu. Kerran maistoin niinkin eksoottista kuin ankanmaksapateeta, pysyi sisällä ehkä noin 10s. nielaisusta.

        No kun ne näyttää niin jänniltä. Ei niitä yksinkertaisesti voi olla tökkimättä edes vähäsen. :)

        Voisi kyllä tuommoinen raaka-aine ihan hyvin sopia feministien killan vuosikokouksen menuun, kunhan vain jostain löytäisi ekaksi sopivan reseptin…


      • Ikisinkku M
        stellaria81 kirjoitti:

        No kun ne näyttää niin jänniltä. Ei niitä yksinkertaisesti voi olla tökkimättä edes vähäsen. :)

        Voisi kyllä tuommoinen raaka-aine ihan hyvin sopia feministien killan vuosikokouksen menuun, kunhan vain jostain löytäisi ekaksi sopivan reseptin…

        Jänniltä...wtf? Voisi joo, murskattuja miesolennon palleja bearnaisekastikkeessa olisi varmaan hitti, tai sitten jos ne tarjoiltaisiin valmiiksi paistettuna ja kokonaisena niin että ruokailija saisi itse paukauttaa pikkuvasaralla aina murskaksi siinä syödessään voisi olla vielä parempi :) Vaihtoehtoisesti ruokailjat voisi istuttaa tuommoisen hop pot pöytään:

        http://www.restaurantfurnituresuppliers.com//upfile/T0713-hot-pot-table.jpg

        Voi vain kuvitella sitä naurunkäkätyksen määrää kun pallit putoilisivat kiehuvaan veteen :(


      • erkki-täti
        Ikisinkku M kirjoitti:

        No ei ole minusta koska jos pelkästään lihan maun vuoksi kasvatetaan ja teurastetaan pienokaisina tulee paljon turhia kuolemia. Tuolla logiikallahan voisi ihmsetkin tappaa eläkeiän kynnyksellä niin rulisi halvaksi yheiskunnalle. Itse en syö mitään laadutonta ruokaa (koneellisesti erotetut osat eineksissä ym.) mutten myöskään brassailun vuoksi hyväksi mainostettuja, ihan perusliha siis kelpaa ja useimmiten se possua, jauhelihassa nautaa ihan sen rasvaisuuden vuoksi.

        No kyllä se niin vain on, että valtaosa sonnivasikoista tapetaan ennen ensimmäistä syntymäpäivää. Kun tässä ihmisten harjoittamassa systeemissä ei ole tarvetta pitää sonneja hengissä, kun ne eivät tuota maitoa.
        Jälkeläisten tekoon toki jätetään muutama syöttiläs, kyläsonni siis.

        Lihakarjan sonnit ovat asia erikseen, mutta kyllähän fakta on se, että lihakarjassakin naarailla on parempi liha. Johtuu naaraiden ja urosten erilaisesta lihaskudoksesta (sama ero on kaikilla nisäkkäillä sukupuolten välillä).

        Mitä tulee ihmisten tappamiseen, niin jos tilastoja katsot, niin huomaat että aika moni heittää veivinsä syystä tai toisesta juuri ennen tai vähän jälkeen eläkeiän.
        Ja priorisoidaanhan jo nyt esim. sairauksien hoitoa. Vanhemmilta ihmisiltä ei hoideta samoja sairauksia joita nuoremmilta hoidetaan pois.


      • erkki-täti
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Jänniltä...wtf? Voisi joo, murskattuja miesolennon palleja bearnaisekastikkeessa olisi varmaan hitti, tai sitten jos ne tarjoiltaisiin valmiiksi paistettuna ja kokonaisena niin että ruokailija saisi itse paukauttaa pikkuvasaralla aina murskaksi siinä syödessään voisi olla vielä parempi :) Vaihtoehtoisesti ruokailjat voisi istuttaa tuommoisen hop pot pöytään:

        http://www.restaurantfurnituresuppliers.com//upfile/T0713-hot-pot-table.jpg

        Voi vain kuvitella sitä naurunkäkätyksen määrää kun pallit putoilisivat kiehuvaan veteen :(

        Pässinkiveksiä on syöty kautta aikain, varsinkin silloin kun oltiin viisaita ja syötiin kaikki ruoaksi kelpaava tapetusta eläimestä. Hulluuttahan on tuottaa turhaa jätettä!

        Tässä resepti:

        http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/74314/Pässinkivekset (2.8.08)/

        Tässä liekitettynä fiinimpänä versiona:

        http://ahmija.blogspot.fi/2011/10/tulta-munille-liekitetyt-karitsan.html


      • 11+3
        erkki-täti kirjoitti:

        No kyllä se niin vain on, että valtaosa sonnivasikoista tapetaan ennen ensimmäistä syntymäpäivää. Kun tässä ihmisten harjoittamassa systeemissä ei ole tarvetta pitää sonneja hengissä, kun ne eivät tuota maitoa.
        Jälkeläisten tekoon toki jätetään muutama syöttiläs, kyläsonni siis.

        Lihakarjan sonnit ovat asia erikseen, mutta kyllähän fakta on se, että lihakarjassakin naarailla on parempi liha. Johtuu naaraiden ja urosten erilaisesta lihaskudoksesta (sama ero on kaikilla nisäkkäillä sukupuolten välillä).

        Mitä tulee ihmisten tappamiseen, niin jos tilastoja katsot, niin huomaat että aika moni heittää veivinsä syystä tai toisesta juuri ennen tai vähän jälkeen eläkeiän.
        Ja priorisoidaanhan jo nyt esim. sairauksien hoitoa. Vanhemmilta ihmisiltä ei hoideta samoja sairauksia joita nuoremmilta hoidetaan pois.

        Sana "kyläsonni" aiheuttaa paniikkihäiriöitä ätminkäisissä, äkkiä paperipussi esiin...


      • Ikisinkku M
        erkki-täti kirjoitti:

        No kyllä se niin vain on, että valtaosa sonnivasikoista tapetaan ennen ensimmäistä syntymäpäivää. Kun tässä ihmisten harjoittamassa systeemissä ei ole tarvetta pitää sonneja hengissä, kun ne eivät tuota maitoa.
        Jälkeläisten tekoon toki jätetään muutama syöttiläs, kyläsonni siis.

        Lihakarjan sonnit ovat asia erikseen, mutta kyllähän fakta on se, että lihakarjassakin naarailla on parempi liha. Johtuu naaraiden ja urosten erilaisesta lihaskudoksesta (sama ero on kaikilla nisäkkäillä sukupuolten välillä).

        Mitä tulee ihmisten tappamiseen, niin jos tilastoja katsot, niin huomaat että aika moni heittää veivinsä syystä tai toisesta juuri ennen tai vähän jälkeen eläkeiän.
        Ja priorisoidaanhan jo nyt esim. sairauksien hoitoa. Vanhemmilta ihmisiltä ei hoideta samoja sairauksia joita nuoremmilta hoidetaan pois.

        niinhän se varmaan on muttei sen tarvitsisi olla, minusta olisi mukavaa ajatella että lehmät ja sonnit saisi viettää onnellisen lapsuuden ja sitten vasta kivuttomasti teurastettaisiin eikä pelkän lihan mureuden vuoksi lapsena murhattaisi.


      • erkki-täti
        Ikisinkku M kirjoitti:

        niinhän se varmaan on muttei sen tarvitsisi olla, minusta olisi mukavaa ajatella että lehmät ja sonnit saisi viettää onnellisen lapsuuden ja sitten vasta kivuttomasti teurastettaisiin eikä pelkän lihan mureuden vuoksi lapsena murhattaisi.

        No, kukaan ei kiellä perustamasta onnellisten eläinten farmia :)

        Kyllähän asia voisi toisinkin olla. Ehkä. Vaikka enpä oikein tiedä, onko nautaeläinten kasvattamisessa ravinnoksi tässä mittakaavassa oikein mitään mieltä.


      • Ikisinkku M

      • erkki-täti
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Herkutelkaa vaan keskenänne :)

        Ne ovat muuten varsinkin miesten herkkua, potenssilääkettä. Ainakin näin huhutaan, mutta itse epäilen, ettei testosteroni enää paistettuna ja nielaistuna mahalaukkuun toimi.


      • Ikisinkku M
        erkki-täti kirjoitti:

        No, kukaan ei kiellä perustamasta onnellisten eläinten farmia :)

        Kyllähän asia voisi toisinkin olla. Ehkä. Vaikka enpä oikein tiedä, onko nautaeläinten kasvattamisessa ravinnoksi tässä mittakaavassa oikein mitään mieltä.

        Ei minusta olisi siihen kun tuntuisi aina niin pahalta kun rekka tulisi hakemaan elukoita viimeiselle matkalle, mieluummin hankin leipäni jollain muulla tavalla.

        Niinhän se voisi olla, vähän liikaa kun tuntuu ihmiset sitten heittävän ruokaa roskin länsimaissa niin kai sitä vähemmälläkin pärjäisi.


      • Ikisinkku M
        erkki-täti kirjoitti:

        Ne ovat muuten varsinkin miesten herkkua, potenssilääkettä. Ainakin näin huhutaan, mutta itse epäilen, ettei testosteroni enää paistettuna ja nielaistuna mahalaukkuun toimi.

        Voihan sitä taikauskon nimissä toki monelaista popsia mutta eikös nykyään viagra tee tuommoiset huuhaa-ruuat tarpeettomiksi. Tuossa lisää herkkuruokia teille kulinaristeille:

        http://adios.fi/10-oudointa-ruokaa-ja-juomaa-ympari-maailman/


      • Kympin Nainen
        stellaria81 kirjoitti:

        No kun ne näyttää niin jänniltä. Ei niitä yksinkertaisesti voi olla tökkimättä edes vähäsen. :)

        Voisi kyllä tuommoinen raaka-aine ihan hyvin sopia feministien killan vuosikokouksen menuun, kunhan vain jostain löytäisi ekaksi sopivan reseptin…

        Tuli mieleen, että voiskohan tuosta erkki-tädin laittamasta liekitysreseptistä tehdä sellaisen laavu-adaptaation, ts. että kivekset laitettaisiinkin tikun nokkaan ja paistettaisiin notskilla?


      • ätmi
        stellaria81 kirjoitti:

        No kun ne näyttää niin jänniltä. Ei niitä yksinkertaisesti voi olla tökkimättä edes vähäsen. :)

        Voisi kyllä tuommoinen raaka-aine ihan hyvin sopia feministien killan vuosikokouksen menuun, kunhan vain jostain löytäisi ekaksi sopivan reseptin…

        Ajattelen pelkkää negatiivista naisista, jotka innostuvat elukoiden kiveksistä lihatiskillä.


      • Ikisinkku M
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Tuli mieleen, että voiskohan tuosta erkki-tädin laittamasta liekitysreseptistä tehdä sellaisen laavu-adaptaation, ts. että kivekset laitettaisiinkin tikun nokkaan ja paistettaisiin notskilla?

        Minullapa tuli mieleen että te palstan naisethan voisitte järjestää tuommoisen laavumiitingin, siitähän oli joskus aiemminkin "puhetta", viekoitella ovelilla palstajutuilla (siis olemalla miellyttäviä) sinne muutamia ätminkäisiä ja sitten kun saatte houkuteltua ne sinne voisitte siellä jollain ovelalla salajuonella houkutella ne ansaan, tainnuttaa ja riistää niiltä pallit nuotiossa paistettavaksi. Onnistuisi varmaan helposti tuommoisilta pallintökkijäpervoilta paitsi minun houkuttelu kun nyt tiedän asiasta :D Nallin pallit varmaan maistuisi teistä erityisen hyviltä :D


      • Kympin Nainen
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Minullapa tuli mieleen että te palstan naisethan voisitte järjestää tuommoisen laavumiitingin, siitähän oli joskus aiemminkin "puhetta", viekoitella ovelilla palstajutuilla (siis olemalla miellyttäviä) sinne muutamia ätminkäisiä ja sitten kun saatte houkuteltua ne sinne voisitte siellä jollain ovelalla salajuonella houkutella ne ansaan, tainnuttaa ja riistää niiltä pallit nuotiossa paistettavaksi. Onnistuisi varmaan helposti tuommoisilta pallintökkijäpervoilta paitsi minun houkuttelu kun nyt tiedän asiasta :D Nallin pallit varmaan maistuisi teistä erityisen hyviltä :D

        Hehe, silloin taisi olla myös puhetta siitä, ettei sinne uskaltautuisi minun ja Stellan lisäksi muita - ja hyvä jos mekään (Stellalta rupesi tulemaan niin levotonta juttua, että taisi laavuidea hautautua.). Erkki-täti tosin taitaisi uskaltaa vaikka mihin. Paitsi jos siellä olisi käärmeitä. Mutta minua ei käärmeet pelota, niin napsisin niiltä päät poikki pienellä retkilapiollani tuosta noin vain. Voitaisiin tehdä käärmesoppaa myös.

        Ätmit lymyilisivät puskissa miettien lähestyäkö laavua vai ei… (sinnehän sinäkin taisit viimeksi jäädä lymyilemään). Mutta ehkä hyvä idea sikäli, että jos tikkukaramellit jäisi syömättä (niin kuin luultavasti ainakin meikäläiseltä jäisi), niin niitä voisi käyttää petoeläinten poisajamiseen laavun läheisyydestä. Kai. Niin ja sitten pitäisi olla erillinen pata jossa karvat kiehautettaisiin veke… kauheeta juttua sulla, huh huh.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Minullapa tuli mieleen että te palstan naisethan voisitte järjestää tuommoisen laavumiitingin, siitähän oli joskus aiemminkin "puhetta", viekoitella ovelilla palstajutuilla (siis olemalla miellyttäviä) sinne muutamia ätminkäisiä ja sitten kun saatte houkuteltua ne sinne voisitte siellä jollain ovelalla salajuonella houkutella ne ansaan, tainnuttaa ja riistää niiltä pallit nuotiossa paistettavaksi. Onnistuisi varmaan helposti tuommoisilta pallintökkijäpervoilta paitsi minun houkuttelu kun nyt tiedän asiasta :D Nallin pallit varmaan maistuisi teistä erityisen hyviltä :D

        Pakataan vain pojille rinkkaan riittävästi Strohia matkaan, niin evätköhän tainnuta ihan itse itsensä. :)


      • ätmi kirjoitti:

        Ajattelen pelkkää negatiivista naisista, jotka innostuvat elukoiden kiveksistä lihatiskillä.

        No en minäkään nyt sentään ihan niin friikki ole, että kävisin siellä kaupassa ainoastaan luontaisen kivesten tökkimistarpeeni tyydyttämässä. Ostan sieltä joskus maksaa, ja ne kiveshommat on aina niin houkuttelevasti siinä maksapakettien vieressä. Ihan samalla tavalla koen joskus tarvetta tökkiä kaupassa häränhäntäviipaleita, en oikein tideä miksi.


      • Ikisinkku M
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Hehe, silloin taisi olla myös puhetta siitä, ettei sinne uskaltautuisi minun ja Stellan lisäksi muita - ja hyvä jos mekään (Stellalta rupesi tulemaan niin levotonta juttua, että taisi laavuidea hautautua.). Erkki-täti tosin taitaisi uskaltaa vaikka mihin. Paitsi jos siellä olisi käärmeitä. Mutta minua ei käärmeet pelota, niin napsisin niiltä päät poikki pienellä retkilapiollani tuosta noin vain. Voitaisiin tehdä käärmesoppaa myös.

        Ätmit lymyilisivät puskissa miettien lähestyäkö laavua vai ei… (sinnehän sinäkin taisit viimeksi jäädä lymyilemään). Mutta ehkä hyvä idea sikäli, että jos tikkukaramellit jäisi syömättä (niin kuin luultavasti ainakin meikäläiseltä jäisi), niin niitä voisi käyttää petoeläinten poisajamiseen laavun läheisyydestä. Kai. Niin ja sitten pitäisi olla erillinen pata jossa karvat kiehautettaisiin veke… kauheeta juttua sulla, huh huh.

        Vai minulla? enhän minä tuota palli-iloittelua aloittanut vaan paheksuin syvästi kun kykenen tuntemaan myötätuntoa muitakin palllillisia kohtaan mihin te palstan(kin) naiset taas ilmeisesti olette täysin kykenemättömiä. Stellariahan se taisi tökkimisillään aloittaa mistä olen kyllä syvästi järkyttynyt :D Joo, lymyilisivät puskissa paitsi tällä tietoa lymyilisin kyllä jossain vähintäänkin sadan kilometrin päässä ihan vain itsesuljeluvaiston ohjaamana :)


      • Ikisinkku M
        stellaria81 kirjoitti:

        Pakataan vain pojille rinkkaan riittävästi Strohia matkaan, niin evätköhän tainnuta ihan itse itsensä. :)

        Stroh on kyllä hyvää mutta taidan nauttia ihan omasta putelista turvallisesti kaupungissa miitingin aikana :)


      • Ikisinkku M
        stellaria81 kirjoitti:

        No en minäkään nyt sentään ihan niin friikki ole, että kävisin siellä kaupassa ainoastaan luontaisen kivesten tökkimistarpeeni tyydyttämässä. Ostan sieltä joskus maksaa, ja ne kiveshommat on aina niin houkuttelevasti siinä maksapakettien vieressä. Ihan samalla tavalla koen joskus tarvetta tökkiä kaupassa häränhäntäviipaleita, en oikein tideä miksi.

        Yök, häränhäntä on toinen juttu mikä ei menisi, joskus intissä oli sitä tarjolla. Kieltä oli myös kerran ja sekin taisi jäädä syömättä.


      • Kympin Nainen
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Vai minulla? enhän minä tuota palli-iloittelua aloittanut vaan paheksuin syvästi kun kykenen tuntemaan myötätuntoa muitakin palllillisia kohtaan mihin te palstan(kin) naiset taas ilmeisesti olette täysin kykenemättömiä. Stellariahan se taisi tökkimisillään aloittaa mistä olen kyllä syvästi järkyttynyt :D Joo, lymyilisivät puskissa paitsi tällä tietoa lymyilisin kyllä jossain vähintäänkin sadan kilometrin päässä ihan vain itsesuljeluvaiston ohjaamana :)

        Tuosta olen kyllä samaa mieltä, että tökkiminen on aika brutaalia. Korkeintaan kevyt puristus.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Minullapa tuli mieleen että te palstan naisethan voisitte järjestää tuommoisen laavumiitingin, siitähän oli joskus aiemminkin "puhetta", viekoitella ovelilla palstajutuilla (siis olemalla miellyttäviä) sinne muutamia ätminkäisiä ja sitten kun saatte houkuteltua ne sinne voisitte siellä jollain ovelalla salajuonella houkutella ne ansaan, tainnuttaa ja riistää niiltä pallit nuotiossa paistettavaksi. Onnistuisi varmaan helposti tuommoisilta pallintökkijäpervoilta paitsi minun houkuttelu kun nyt tiedän asiasta :D Nallin pallit varmaan maistuisi teistä erityisen hyviltä :D

        Olen joskus ihan oikeasti ajatellut, että pelkästään palstan naisten keskinäinen miitti olisi kiva. En vain tiedä miten se onnistuisi? Voiko sähköpostia laittaa, jos profiili on piiloitettu? Minullehan postia voi laittaa, kun en ole piilottanut profiiliani.

        Enivei, vaahtokarkit ja grillimakkara olisi kyllä oma valintani pallien sijaan. Eksoottiset "herkut" ei kiinnosta.

        Eikä saa tappaa käärmeitä! Riittää kun tömistelee jalkoja niin käärmeet pystyvät loitolla.


      • erkki-täti
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Yök, häränhäntä on toinen juttu mikä ei menisi, joskus intissä oli sitä tarjolla. Kieltä oli myös kerran ja sekin taisi jäädä syömättä.

        Voi jumaleisson, häränhäntähän on mahtavan hyvää!

        Kylläpä olet ennakkoluuloinen ruoan suhteen. Häränhännästä saa aivan erityisen mahtavan liemen kun niitä hauduttaa.

        Et sitten varmaan söisi muutakaan ruhonosaa, missä on ydinluuta mukana?

        Ei voi kuin ihmetellä. No, ehkä syy löytyy kauppojen valikoimista ja valmispakkauksista, jotka ovat supistaneet ihmisten kokkaustaitoja ja ruokakulttuuria.

        Mistäs tiedät muuten varmasti, ettet ole tietämättäsi syönyt esim. härän häntäosan lihaa tai muuta mielestäsi epäilyttävää? Jauhelihoihin jauhetaan vaikka mitä, kebablihoista puhumattakaan.

        Oikea kebabkin on ihan jotain muuta kuin meille kaupattava kummallinen teollinen mössö.

        KympinNaiselle: meidän kannattaisi varmaan hauduttaa ne kivekset folion sisällä hiilloksessa. Epäilen, että tikun nokassa tulisi päältä mustia ja sisältä raakoja pallukoita :) Kyllä ne vois toki siinä tikun nokassa sitten lopuksi liekittää, palaisi samalla mahdolliset karvajäänteetkin.


      • Ikisinkku M
        erkki-täti kirjoitti:

        Voi jumaleisson, häränhäntähän on mahtavan hyvää!

        Kylläpä olet ennakkoluuloinen ruoan suhteen. Häränhännästä saa aivan erityisen mahtavan liemen kun niitä hauduttaa.

        Et sitten varmaan söisi muutakaan ruhonosaa, missä on ydinluuta mukana?

        Ei voi kuin ihmetellä. No, ehkä syy löytyy kauppojen valikoimista ja valmispakkauksista, jotka ovat supistaneet ihmisten kokkaustaitoja ja ruokakulttuuria.

        Mistäs tiedät muuten varmasti, ettet ole tietämättäsi syönyt esim. härän häntäosan lihaa tai muuta mielestäsi epäilyttävää? Jauhelihoihin jauhetaan vaikka mitä, kebablihoista puhumattakaan.

        Oikea kebabkin on ihan jotain muuta kuin meille kaupattava kummallinen teollinen mössö.

        KympinNaiselle: meidän kannattaisi varmaan hauduttaa ne kivekset folion sisällä hiilloksessa. Epäilen, että tikun nokassa tulisi päältä mustia ja sisältä raakoja pallukoita :) Kyllä ne vois toki siinä tikun nokassa sitten lopuksi liekittää, palaisi samalla mahdolliset karvajäänteetkin.

        Joo on se kait oikeinlaitettuna mutta intissä ne osasi kyllä pilata kaikki nuo vähänkin erikoisemmat eväät ja niistä jäi sitten aika huono kuva itselle niin ei ole tullut sitten koskaan uudestaan maistettua, muistaakseni se häränhäntä oli hirveän rasvaista ja ällöttävää.

        Riippuu mitä ruhonosaa, ribsit on kyllä hyviä.

        Syy löytynee siitä ettei sinkkuna jaksa noita kovin erikoisia alkaa kokkailemaan vaan pitäytyy sellaisissa jotka onnsituu suhteellisen varmasti.

        Ehkäpä olenkin mutta onneksi en sitä sillä hetkellä tiedä niin menee alas :)

        Pthyi hemmetti noita teidän pallifantasioita :)


      • Kympin Nainen
        erkki-täti kirjoitti:

        Voi jumaleisson, häränhäntähän on mahtavan hyvää!

        Kylläpä olet ennakkoluuloinen ruoan suhteen. Häränhännästä saa aivan erityisen mahtavan liemen kun niitä hauduttaa.

        Et sitten varmaan söisi muutakaan ruhonosaa, missä on ydinluuta mukana?

        Ei voi kuin ihmetellä. No, ehkä syy löytyy kauppojen valikoimista ja valmispakkauksista, jotka ovat supistaneet ihmisten kokkaustaitoja ja ruokakulttuuria.

        Mistäs tiedät muuten varmasti, ettet ole tietämättäsi syönyt esim. härän häntäosan lihaa tai muuta mielestäsi epäilyttävää? Jauhelihoihin jauhetaan vaikka mitä, kebablihoista puhumattakaan.

        Oikea kebabkin on ihan jotain muuta kuin meille kaupattava kummallinen teollinen mössö.

        KympinNaiselle: meidän kannattaisi varmaan hauduttaa ne kivekset folion sisällä hiilloksessa. Epäilen, että tikun nokassa tulisi päältä mustia ja sisältä raakoja pallukoita :) Kyllä ne vois toki siinä tikun nokassa sitten lopuksi liekittää, palaisi samalla mahdolliset karvajäänteetkin.

        Juu, hauduttaminen epäilemättä takaisi paremman lopputuloksen, sekä kypsyyden, mutta myös mureuden kannalta - tai näin ainakin luulisin.

        Ja femnerdille: ilmanmuuta tömistely käyttöön aina kun mahdollista, mutta esim. kotipihalta olen kyllä käärmeen tappanut kun en halua että ne täällä ryhtyvät majailemaan. Pari kertaa ovat röyhkeinä terassin kivetyksellä auringossa köllötelleet ihan oven edessä.


      • 16+7
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Voihan sitä taikauskon nimissä toki monelaista popsia mutta eikös nykyään viagra tee tuommoiset huuhaa-ruuat tarpeettomiksi. Tuossa lisää herkkuruokia teille kulinaristeille:

        http://adios.fi/10-oudointa-ruokaa-ja-juomaa-ympari-maailman/

        Satavuotiaat munat ovat herkullisia. Muita en tuolta listalta olekaan maistanut.


    • kivaa on silti

      tai tänään mennään oopperaan huomenna vahtaamaan autoja ja ylihuomenna ollaan vaan kotona ja kummallakin on tosi kivaa kummiskin ruokana hernesoppaa ja muusi silakkapihveinä ja jälkkäriksi suukko tai suukkoja

    • ätmi runkkari

      En mä ol nirso ku ostan ain halpaa ruokaa. Voin myä panna rumaa naista.

    • Hmmm...

      No jos sinkku haluaisi olla parisuhteessa, mutta ei kuitenkaan ole, hän on nirso. Ainakin jos kyse on naisesta.

      Myös mies voi olla nirso. Uskoisin, että ätmeillekin löytyisi joku sotanorsu, ainakin stadista. Lande-ATM saattaa kyllä olla olosuhteiden uhri, jos hänellä ei ole varaa muuttaa cityyn.

      • 8+18

        Entä ellei ihmistä kiinnosta parisuhde, vaan hän on tyytyväinen elämäänsä yksin?


      • Hmmm....
        8+18 kirjoitti:

        Entä ellei ihmistä kiinnosta parisuhde, vaan hän on tyytyväinen elämäänsä yksin?

        Tuossa taisinkin todeta, että jos... jne.


    • nirso mies

      Näinhän se on. Huono ei vaan kelpaa.

    • Kylläkyllä!

      Totta...

      -Pyöreät
      -Lapsen omaavat
      -Turhamaiset
      -Pinnalliset
      -Huoramaiset
      -Epäempaattiset

      jne.

      NAISET EIVÄT KELPAA!!

    • SekaSikiö

      Itse olen kaikki ruokainen. Opin jo lapsena siihen, että mitä tarjolla on niin se syödään eikä valiteta. Ruokaa ei heitetä roskiin. Siitä onkin sitten jäänyt "kyky" syödä mitä tahansa.

      Mutta jos ap tarkoitti miesten valikoinnin suhteen, niin pisti miettimään, että minkä suhteen naiset saavat/eivät saa olla nirsoja.
      Jos siis se nirsous on nyt järkyttävän paha asia että se pitäisi pyyhkiä naisista pois, niin minkä suhteen nainen ei saisi olla nirso?
      Seksikumppanin?
      Parisuhteen?
      En näe sitä itse niin pahana asiana, että nainen valitsee parisuhteeseen miehen, joka kykenee yhdessä naisen kanssa rakentamaan yhteistä kotia ja perustamaan perheen (jos siis nainen sellaista hakee).
      En usko, että miehetkään ottaa kenet tahansa vaimokseen, jos ei tietyt elämäntavat- ja arvot ole kohdillaan.
      Eikö muut olekaan sitä mieltä, että parisuhteeseen pitäisi valita sellainen henkilö, jonka kanssa omat elämäntavat- ja -arvot käyvät yhteen ja olisi samanlaisia toiveita tulevaisuudelta?
      Mutta jos ap haluaa, että naiset eivät olisi seksikumppanin suhteen nirsoja, jotta atm:t saisivat seksiä myös, niin... se tekisi naisista taas aika ilmapäitä.

      • SekaSikiö

        Hups. Ajatuskatko.
        Alotuksessa puhuttiinki, että sinkut on nirsoja eikä pelkästään naiset.
        Täällä vaan puhutaan niin paljon naisten nirsoudesta, että jo turtuneena siihen vastasin. Mun moka.
        Mut joo... Miksipäs ei sama kommentti toisin päin.


      • Ikisinkku M
        SekaSikiö kirjoitti:

        Hups. Ajatuskatko.
        Alotuksessa puhuttiinki, että sinkut on nirsoja eikä pelkästään naiset.
        Täällä vaan puhutaan niin paljon naisten nirsoudesta, että jo turtuneena siihen vastasin. Mun moka.
        Mut joo... Miksipäs ei sama kommentti toisin päin.

        Ihan asiaahan tuo oli jokatapauksessa ja pätee ihan molempiin sukupuoliin nuo sanomasi.


    • tuletko mukaan

      Olen nirso suomen talvelle. Lähden kohta etelään missä arska paistaa ja naiset ovat bikineissään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe