Miksi ihmiset sabotoivat toisten elämiä?

12+3

On alkanut menemään hermot tälläiseen..

Isäni vietti vuosia elämästään pelkkä pahanteko mielessä. Lähdin kotoa 14 vuotiaana koska kadulla oli helpompaa kuin kotona. Noin 21 vuotiaaksi, isäni aina etsi missä asun ja tuli oven taakse huutelemaan postilaatikosta mitä milloinkin, ja lähti aina ennen kun poliisit tulivat paikalle.

Vanha paras ystäväni, ja tämän tyttöystävä yritti sabotoida parisuhdettani valehtelemalla naiselleni että petän häntä.

Nyt ystäväni yritti taas sabotoida tapailemani tytön ja minun välistä suhdetta ja onnistui siinä. Ja hän tietysti suuttui minulle, kun uskalsin ottaa asian puheeksi, ja nyt minä olen kamala hirviö. Hän siis kertoi epätotuuksia minusta, vain sabotoidakseen suhteen. Luulen, että hän halusi tytön itselleen vain, koska hän halusi hänet pois elämästäni, ja kun tyttö ei sitten häntä olisi millään ottanutkaan, niin hän hoitaa asian niin, että minä olen ollut kamala ihminen, kun syytin häntä asiasta, vaikka tyttö itse kertoi minulle, mitä tämä "ystävä" oli sanonut hänelle.

Mikä tässä on? Olen miettinyt nämä kaikki asiat läpi, enkä keksi mitään syytä miksi tämänlainen käytös seuraa minua joka paikkaan. Mietin ja mietin että olenko tehnyt jotain väärää ihmisille. Joillekin näistä ihmisistä, en ole koskaan edes puhunut, en edes tiedä heitä. Joskus, kun olen tavannut uusia ihmisiä, he kertovat minulle mitä he ovat kuulleet minusta, ja ne eivät ole edes osittain totta. En ymmärrä. Yhdelle naiselle jouduin joskus selittämään, että en ole naimisissa, sun muuta härpäkettä, eikä minulla edes ole sormusta.. :/

Ympärillä vaan on ihmisiä, jotka tahtovat vain pahaa, ja tekevät mitä tahansa saadakseen sen aikaiseksi. Itse en lähde näihin leikkeihin mukaan, vaan kohtelen näitä idiootteja aivan kuten muitakin, eli siis hyvin. Jotenkin olen niin väsynyt tähän kaikkeen. Jos edes haluan aloittaa parisuhteen, minun tulee tietää, että tämä nainen osaisi ottaa vastaan vaikka mitä kommentteja ja kusipäisyyttä.. Kuitenkin hengaan samaisissa paikoissa missä nämä eläimet käyvät elämässä pieniä elämiään, niin ei niitä pakoonkaan pääse.

Miksi tuntuu, että kaikilla tuntuu olevan jonkinlainen mielipide minusta, vaikken ole edes heitä tavannut? En tunne olevani mitenkään erikoinen, että minusta tulisi puhua jos minua ei tunne, mutta silti kuulen kaikenlaista ihmeellistä kommenttia jatkuvalla syötöllä.

2

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koeta jaksaa

      -> "En tunne olevani mitenkään erikoinen, että minusta tulisi puhua jos minua ei tunne"

      En keksi tuohon oikeastaan muuta kuin sen että joitakin ihmisiä kiusataan, toisia ei. Kiusaaminen saattaa ilmetä mustamaalaamisena. Syyt saattavat olla kiusaajan ilkeä luonne tai kateus joka häivytetään toisen vähättelyllä.

      Ei sinussa välttämättä ole mitään varsinaista vikaa, mutta tarinan perusteella asut ehkä vaan väärällä paikkakunnalla. Jos ne tarinat ovat aina jotakuinkin samat voit ehkä puolustautua kysymällä "ai Meikäläisen Mattiko se sinulle sellaista on väittänyt?".

      "Pahansuopa tai täysin perätön huhu on kuitenkin yksi aggression muoto. Siinä uhri on puolustuskyvytön. Hänet sivuutetaan, häntä ei tarvitse asiassa kuulla. Pahanpuhuja haluaa vahingoittaa uhriaan ja mielellään verhoaa sen ”totuuden paljastamiseksi”."

      http://www.tehy.fi/tehy-lehti/2012/4-2012/paakirjoitus/

    • Siksi.

      Ehkä olet myös poikkeuksellisen komea, henkisesti voimakas ja hyvä ihminen. He ovat kateellisia sinulle. Jollain tasolla he tiedostavat, että sinä olet parempi ihminen kuin he, olet hyvä ihminen, koska kohtelet heitä ja kaikkia hyvin. Siksi he ovat äärettömän kateellisia sinulle, koska he tietävät itse olevansa pahoja. Kateus haluaa aina tuhota kohteensa. Ainakin aiheuttaa suurinta mahdollista kiusaa johon pystyy. Maineen tuhoaminen on kuin sosiaalinen murha. He haluavat savustaa sinut ulos kuvioista.
      Tuo "ystävä", joka sinulle noin teki ei TODELLAKAAN ole mikään ystäväsi! Neuvoisin sinua katkaisemaan häneen välit. Hän on tehnyt saman useamman kerran, kyllä hän on jo paljastanut todellisen karvansa. Heivaa hänet elämästäsi, tai hän puukottaa sinua selkään taas heti kun saa tilaisuuden. Toiset oikein tahallaan pyrkivät aiheuttamaan ongelmia, käyttävät oikein aikaa miettiäkseen, miten saisivat aiheutettua mahdollisimman pahaa vahinkoa toiselle!

      Ja perimmäisin syy, miksi tällaista tapahtuu on:
      Koska nyt eletään lopunajan aikoja. Suurin osa ihmisistä on täysin pahan vallassa, demoniriivattuja ja siksi sanoinkuvaamattoman ilkeitä ja pahoja. Se ilmenee juuri kuvaamasilaisena käytöksenä.

      Kuten Raamattu kertoo:
      1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat.
      2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia,
      3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,
      4 petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa,
      5 he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia!
      (2. kirje Timoteukselle 3:1-4)

      Ei ole ketään vanhurskasta
      9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
      10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta,
      11 ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
      12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.
      13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä,
      14 heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia.
      15 Nopein jaloin he rientävät vuodattamaan verta,
      16 tuhoa ja kurjuutta he jättävät jälkeensä.
      17 Rauhan tietä he eivät tunne,
      18 jumalanpelko on heille vieras.
      19 Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi.
      (Roomalaiskirje 3:9-19)

      Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa.
      (1. Johanneksen kirje 5:19)

      Siksi. Koko maailma on pahan vallassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe