voiko rakkaus loppua?

voimat loppuu

Rakastan uranaistani, odottelen taas häntä palaverista kotiin, hoidan hänen lapsiaan, teen kaiken hänen eteen. Hän on ihana nainen,herkkä ja aito. Kuitenkin pelkään taas uutta työreissua, kun entiseltä palaa. Tunuu että olen aivan loppu, arjessa en saa juurikaan huomiota, mutta lomalla hän on oikea enkeli. Mikä neuvoksi, auttakaa.

26

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaus voi loppua

      Näkisin, että hän käyttää rakkauttasi ja avuliaisuuttasi hyväkseen.

      Jos lomaa on muutama viikko vuodesta ja arkea yli 40 viikkoa vuodesta, niin voit itsekin miettiä haluatko elää onnellisuuden rippeissä elämääsi..

      Olethan jutellut kyseisen naisen kanssa väsymyksestäsi ja huomionpuutteesta..

      Rakastaako naisesi sinua?

      • Kuinka on uraihmiset

        Kuten jokainen mies, jolla on kotona kotivaimo ja äiti. Käyttää vain rakkautta ja avulaisuutta hyväkseen. On hienoa, että tästä nyt varmasti syntyy asiallista keskustelua.
        Olet siis sitä mieltä, että uraihmisen kanssa eläessä ihminen elää rippeissä? Paljon mahdollista. Mutta onkohan kovasti uraa tekevän ihmisen mahdollista koko ajan huomioida tms?

        Rakastaako uraihmiset sitten kumppaniaan? Miehet ehkä voisivat vastata tähän paremmin, koska edelleen tiedän vaikka kuinka monta miestä, kenellä nainen hoitaa kodin, perheen ja oikeastaan koko heidän muun elämänsä kasassa pitämisen, heidän tehdessä vain töitä ja osallistuessa lähinnä "vapaaehtoisena". Uramiesten takana on poikkeuksetta nainen. Aloittaja kuvailemaa tilannetta, en tiedä yhtään, mutta toki se on varmaan mahdollista.
        Mielenkiintoista! Mutta vastauksia tosiaan löytyy enemmän miehiltä.

        Joten miten on, rakastaako uramies vaimoaan/naistaan, vai käyttää tätä vain ilmaisena lastenhoitoapuan, hyväkseen, ja onko mitään järkeä elää pelkissä onnen rippeissä jättäen toinen henkisesti koko ajan kotiin yksin?


      • rakkaus voi loppua
        Kuinka on uraihmiset kirjoitti:

        Kuten jokainen mies, jolla on kotona kotivaimo ja äiti. Käyttää vain rakkautta ja avulaisuutta hyväkseen. On hienoa, että tästä nyt varmasti syntyy asiallista keskustelua.
        Olet siis sitä mieltä, että uraihmisen kanssa eläessä ihminen elää rippeissä? Paljon mahdollista. Mutta onkohan kovasti uraa tekevän ihmisen mahdollista koko ajan huomioida tms?

        Rakastaako uraihmiset sitten kumppaniaan? Miehet ehkä voisivat vastata tähän paremmin, koska edelleen tiedän vaikka kuinka monta miestä, kenellä nainen hoitaa kodin, perheen ja oikeastaan koko heidän muun elämänsä kasassa pitämisen, heidän tehdessä vain töitä ja osallistuessa lähinnä "vapaaehtoisena". Uramiesten takana on poikkeuksetta nainen. Aloittaja kuvailemaa tilannetta, en tiedä yhtään, mutta toki se on varmaan mahdollista.
        Mielenkiintoista! Mutta vastauksia tosiaan löytyy enemmän miehiltä.

        Joten miten on, rakastaako uramies vaimoaan/naistaan, vai käyttää tätä vain ilmaisena lastenhoitoapuan, hyväkseen, ja onko mitään järkeä elää pelkissä onnen rippeissä jättäen toinen henkisesti koko ajan kotiin yksin?

        Ap:n tapauksessa lapset eivät ole hänen vaan naisen, joten hyväksikäytön makua on selkeästi..

        Katsoin 20 vuotta neljää yritystä pyörittävää lasteni isää, en saanut edes rippeitä, minua ei rakastettu alussa, välissä eikä lopussa, ei huomioitu, ei osallistuttu mihinkään perheenä eikä parisuhteena, ei tehty mitään yhdessä.
        Nyt olen eronnut tuollaisesta hyväksikäyttöliitosta, en usko, että kukaan mies pystyy sellaiseen suhteeseen, millaisen todella haluaisin: rakkaussuhteen; joten olen ilman miestä.


      • K O UI
        rakkaus voi loppua kirjoitti:

        Ap:n tapauksessa lapset eivät ole hänen vaan naisen, joten hyväksikäytön makua on selkeästi..

        Katsoin 20 vuotta neljää yritystä pyörittävää lasteni isää, en saanut edes rippeitä, minua ei rakastettu alussa, välissä eikä lopussa, ei huomioitu, ei osallistuttu mihinkään perheenä eikä parisuhteena, ei tehty mitään yhdessä.
        Nyt olen eronnut tuollaisesta hyväksikäyttöliitosta, en usko, että kukaan mies pystyy sellaiseen suhteeseen, millaisen todella haluaisin: rakkaussuhteen; joten olen ilman miestä.

        Totta, lapset eivät ole hänen, mutta onhan hän kuitenkin voinut tutustua naiseen? Yhteen muutto (tai siis oletettu yhdessä asuminen) on valinta ja lapsista hän on tiennyt.
        Ettei se nyt hänen kohdallaan minusta ihan niin arvaamatonta hyväksikäyttöä olisi. Tietysti hänen täytyy silti valita, eikä onnettomassa suhteessa kannata olla.

        Se on kyllä totta, että jos toinen vaan tekee uraa, niin kuin vaikka miehesi (tai siis ex) niin ei siinä äkkiseltään paljon tilaa muulle jää. Usein? Tai aina?
        Miksiköhän sitä niin paljon halutaan, että toinen palvelisi ja toinen saisi sitten tehdä mitä huvittaa...?
        Että olisihan se sinun miehellesikin varmaan yksi tai kaksikin yritystä voinut tuoda riittävästi haasteita, perhe olla rikkaus, ja parisuhteesta saada muutakin kuin kodinhoitajan. Ehkä sinä olit jossain määrin onnekkaampi, tarkoitan, että sinulla oli muutakin kuin ura.
        Mutta mielenkiintoista on myös se, että sanot ettei sinua rakastettu alussakaan. Mikä sai siis sinut jäämään, tai miksi valitsit semmoisen suhteen alunperinkään? Ennen lapsia vaikka: eroaminenhan on huomattavasti helpompaa ennen lapsia? Sattumaa vai nuoruuden valintaa?


      • rakkaus voi loppua
        K O UI kirjoitti:

        Totta, lapset eivät ole hänen, mutta onhan hän kuitenkin voinut tutustua naiseen? Yhteen muutto (tai siis oletettu yhdessä asuminen) on valinta ja lapsista hän on tiennyt.
        Ettei se nyt hänen kohdallaan minusta ihan niin arvaamatonta hyväksikäyttöä olisi. Tietysti hänen täytyy silti valita, eikä onnettomassa suhteessa kannata olla.

        Se on kyllä totta, että jos toinen vaan tekee uraa, niin kuin vaikka miehesi (tai siis ex) niin ei siinä äkkiseltään paljon tilaa muulle jää. Usein? Tai aina?
        Miksiköhän sitä niin paljon halutaan, että toinen palvelisi ja toinen saisi sitten tehdä mitä huvittaa...?
        Että olisihan se sinun miehellesikin varmaan yksi tai kaksikin yritystä voinut tuoda riittävästi haasteita, perhe olla rikkaus, ja parisuhteesta saada muutakin kuin kodinhoitajan. Ehkä sinä olit jossain määrin onnekkaampi, tarkoitan, että sinulla oli muutakin kuin ura.
        Mutta mielenkiintoista on myös se, että sanot ettei sinua rakastettu alussakaan. Mikä sai siis sinut jäämään, tai miksi valitsit semmoisen suhteen alunperinkään? Ennen lapsia vaikka: eroaminenhan on huomattavasti helpompaa ennen lapsia? Sattumaa vai nuoruuden valintaa?

        Nuorena riitti, kun itse rakasti palavasti. Ei ymmärtänyt, että olisi tärkeää, että itseäänkin rakastetaan.

        Lapsien syntymän jälkeen tai jo raskausaikana mies muuttui hirviöksi.. olin toisaalta onnellinen, kun hän oli menoissaan eikä kotona räyhäämässä. Kuitenkin tosi surullinen ja yksinäinen, oli hän paikalla tai ei..

        Eroa ei ollut helppo ottaa, koska hän uhkasi tappaa koko porukan, jos eroan. Piti paeta lopulta poliisivoimin, kun meno meni liian hurjaksi. Yritti kahden vuoden ajan eron jälkeen tuhota minut ja lapset, mutta virkavalta tuli onneksi aina hätiin. Nyt ex pelkää poliiseja niin paljon, että on jättänyt meidät suht rauhaan.

        Juu, olen ikionnellinen, että olen saanut kasvattaa lapset yksin. Itse kävin täysipäiväisesti töissä, jonka lisäksi opiskelin uuden ammatin, hoidin kodin ja lapset yksin. Siinä sitä oppi itsenäiseksi, ja nyt sinkkuna pärjään loistavasti ihan itsekin kaikin puolin.


      • 20 + 12
        rakkaus voi loppua kirjoitti:

        Nuorena riitti, kun itse rakasti palavasti. Ei ymmärtänyt, että olisi tärkeää, että itseäänkin rakastetaan.

        Lapsien syntymän jälkeen tai jo raskausaikana mies muuttui hirviöksi.. olin toisaalta onnellinen, kun hän oli menoissaan eikä kotona räyhäämässä. Kuitenkin tosi surullinen ja yksinäinen, oli hän paikalla tai ei..

        Eroa ei ollut helppo ottaa, koska hän uhkasi tappaa koko porukan, jos eroan. Piti paeta lopulta poliisivoimin, kun meno meni liian hurjaksi. Yritti kahden vuoden ajan eron jälkeen tuhota minut ja lapset, mutta virkavalta tuli onneksi aina hätiin. Nyt ex pelkää poliiseja niin paljon, että on jättänyt meidät suht rauhaan.

        Juu, olen ikionnellinen, että olen saanut kasvattaa lapset yksin. Itse kävin täysipäiväisesti töissä, jonka lisäksi opiskelin uuden ammatin, hoidin kodin ja lapset yksin. Siinä sitä oppi itsenäiseksi, ja nyt sinkkuna pärjään loistavasti ihan itsekin kaikin puolin.

        Nuoret naiset ovat täysin vietävissä, lapsiakin väännetään vaikka tunne on yksipuolinen. Voi jessus..


    • 9+17

      Eli olet ilmainen lastenvahti? Nainen voi sanoa että häneltä onnistuu yhdistää ura ja lapset.

      • Olet täysin oikeassa

        Niin, kyllä nainen yhdistää uran ja lapset samalla tavalla kuin uramiehetkin.
        Eli kotiäidit ovat ilmaisia lapsenvahteja? Niin, niin ovat. Kotiäidit ja naiset ylipäätään, jotka hoitavat kodin ja uramiehet (jotka ovat huomattava enemmistö) omaavat vaimossaan ilmaisen kodinhoitajan ja lapsen vahvdin.

        Niin ne miehet yhdistävät uran ja lapset. Niin, miehille on mahdollista saada sekä perhe että ura.
        Aloittajan kuvaama tilanne on harvinainen, uranaisen kyseessä ollessa kotityöt jaetaan useimmin 50/50, hankitaan lastenhoitoapua, mies on suunnilleen samantasoisessa asemassa kuin uranainen jne. Uranaisista iso osa on myös sinkkuja.
        Aloittaja kuvailee hyvin uramiehen ja hänen vaimonsa elämää.
        Usein uramiehillä on kotia hoitava (kunnianhimoton) vaimo joka omistautuu miehensä pystyssä pitämiseen, auttamiseen jne.

        Mutta olet siis täysin oikeassa: niin se käy, ja muuten se ei onnistu.


      • 2 + 13
        Olet täysin oikeassa kirjoitti:

        Niin, kyllä nainen yhdistää uran ja lapset samalla tavalla kuin uramiehetkin.
        Eli kotiäidit ovat ilmaisia lapsenvahteja? Niin, niin ovat. Kotiäidit ja naiset ylipäätään, jotka hoitavat kodin ja uramiehet (jotka ovat huomattava enemmistö) omaavat vaimossaan ilmaisen kodinhoitajan ja lapsen vahvdin.

        Niin ne miehet yhdistävät uran ja lapset. Niin, miehille on mahdollista saada sekä perhe että ura.
        Aloittajan kuvaama tilanne on harvinainen, uranaisen kyseessä ollessa kotityöt jaetaan useimmin 50/50, hankitaan lastenhoitoapua, mies on suunnilleen samantasoisessa asemassa kuin uranainen jne. Uranaisista iso osa on myös sinkkuja.
        Aloittaja kuvailee hyvin uramiehen ja hänen vaimonsa elämää.
        Usein uramiehillä on kotia hoitava (kunnianhimoton) vaimo joka omistautuu miehensä pystyssä pitämiseen, auttamiseen jne.

        Mutta olet siis täysin oikeassa: niin se käy, ja muuten se ei onnistu.

        Harvempi uramies edes kehtaa väittää, että molemmat voi saada. Se kun ei yksinkertaisesti ole mahdollista ilman että jompikumpi puoli kärsii. Vuorokaudessa ei ole kuin tietty määrä tunteja.


    • Marjatta DI

      Onpas aloittaja lapsellinen pelle. Oikea miehen irvikuva.

    • halipula2

      MIksi heti puhua että nainen käytää hyväksi? Mitä ihmettä?
      Aloittaja olet jotenkin henkisellä tasolla liian riippuvainen tuosta naisesta. Se ei tarkoita että autat liikaa vaan olet henkisesti laittanut naiseen nyt kaiken.
      Kun sanot noin että et saa "huomiota" se on todella sen kuuloista että nyt ei ole siinä naisessa ja hänen työreissuissa se vika, vaan sun omassa henkisessä tilanteessa.
      Oletko harkinnut kääntyä ammattiavun puoleen?
      Ja jos nainen todella on uranainen, niin se meinaa että hänelle ihan oikeasti on tärkeää menestyä siinä työssä enkä usko että hän pystyy väkisin arjessa "huomioimaan" sua mitenkään että olisit tyytyväinen, koska lisäksi ihminen joka on huomioriippuvainen on monesti lähes pohjaton kaivo.
      Kokemusta on, mies "auttaa" mutta kun näin naisena oikeasti sitten laittaa töppöstä toisen eteen ja menee sinne työmatkalle, ei soittele kotiin vaan LUOTTAA mieheen, ei murehdi kotiasioita koska mies on sanonut hoitavansa, niin ei mies kauaa kestä koska hänet valtaa mustasukkaisuus, kotona ollessa hänelle käy kuin suurimmalle osalle naisistakin vastaavasssa tilanteessa: Mieli pienenee, unohtuu mikä oli se yhteinen tavoite, alkaa itsesääli "minä täällä raadan ja toinen pitää hauskaa" alkaa paljastua ettei perhe ja yhdessäolo olekaan yhteinen projekti, vaan mies "antaa" naisen käydä töissä vain jotain saadakseen, kenties piparia?
      Sun pitäs etsiä se sun elämänsisältö ihan oikeasti, ja mieti että mitä haluat.
      Suurinosa miehistähän on tuosta ääripäitä, että heti jos nainen ei asetu kiltisti kotiin niin mies vain häippäsee alta pois ja alkaa liueta siksi että ei miehestä todella ollutkaan kumppaniksi, vaan mies ainoastaan haluaa jotain itselleen. Kun sitä ei tulekaan jokapäivä, niin mies liukenee.
      Harvinaista on rakkaus että oikeasti autetaan toista, ja yleensä se menee niin että jompi kumpi ei pyydä vastapalvelusta ikinä, ja alkaa aikaamyöden valittamaan että suukko ja hali pitäisi olla se hänen "palkkansa" ja jos nainen/mies kumpi käy töissä ei niitä anna niin sitten ei rakasta eikä välitä jne..Tiedätkö että teidän pitää tehdä se yhteinen suunnitelma miten nuo asiat on, mutta naisena ainakin ahdistaa jos mies rupeaa suukkoa ja halia ja huomiota vertaamaan siihen työssäkäyntiin ja odottamaan sellaista..sit tulee sellainen tunne että olenko mä prostituoitu vielä ammatiltani kotona, että eikö meillä ollutkaan yhteinen elämä vaan mun piitää luonnossa "maksaa" miehelle?
      Hirveetä tunteilla kiristystä. Ihan kun töiden jälkeen maistuisi suussakaan muu kuin paska, pitäisi kieli työntää miehen kurkkuun kotiintullessa ja olla valmiiksi kiimassa vaikka on viettänyt päivän haisevien vieraiden ihmisten joukossa ja yrittänyt olla asiallinen.
      Toki sen ymmärtää toinen ollut kotona päivän ja hänen päiväunensa ja haaveensa ovat heränneet.
      Mut suhteesta pitää molempien saada jotain tulevaisuuden kannalta, ei niin että tehdään palveluksia huomiota vastaan?
      Jos sä vahdit niitä lapsia niin sun pitää miettiä miksi, ja se syy kannattaa olla jokin muu kuin "siksi että haluan halin".
      Esiim siksi että voit, siksi että haluat koska olette yhdessä? Tai en minä tiedä. Mulle olis itsestäänselvää että autan miestä aina kun voin, mutta heti jos tuntuu olo hyväksikäytetyltä niin pyydän vaikkapa lastenvahdin palkan tai jotain, jos siis koen tekeväni työtä "ilmaiseksi" mutta romanttinen huomio pitää kyetä erottamaan erikseen, siinä ei saa tulla yhtään sellainen asetelma että "Jos teen päivän sulle lastenhoitoduunia, niin enkö edes halia saa palkaksi" " ja toisen pitää pelätä että jos ei saa äkkiä itseään innostumaan niin ei olekaan ketään kohta,..sit jos joutuu pakottamaan itseään rakastamaan toista, niin pakottamisesta seuraa väsyminen ja suhteen lopahtaminen. Eli hoida itsesi niin että voit toimia ilman, että tunnet olosi jotenkin hyödynnetyksi, koska se on epäreilua sitä naistakin kohtaan koska mitä hänen muka pitäisi tehdä? Ei hän voi palkkaa sulle itse ainakaan tarjota jos olet kieltäytynyt, eikä hän voi lakata siellä töissäkään käymästä sun takias.

    • Kaikki loppuu aikana

      Haha, provoilua epäilen nyt kovasti, koska kukaan ei sano "uranaistani", vaikka kuvailisi tuota tilannetta. Ensi kerraksi tiedoksi, että mies ehkä kiroaisi vaimon työtä ja sanoisi "rakastan naistani, mutta hänen työnsä tappaa suhteemme... " tms. kukaan ei käytä uranaista kuin jossain yleiskuvailussa.

      Mutta nyt kysymys: miksi?
      Mikä tarkoitus tuolla on, mistä haluat innoittaa ihmiset keskustelemaan? Jos et halua innoittaa vuorovaikutteista keskustelua, missä pohditaan eri vaihtoehtoja, väitellään (no, tosin täällä sitä ei tapahdu älykkäästi juuri koskaan että sitä on turha toivoa) ja niin edelleen, niin miksi vaiva aloituksesta?

      Lisäksi olet vähän epäuskottava miehenä, joka muka hoitaisi toisen lapset kotona, ja "tekisi kaiken toisen eteen" eli siis mitä? Siivoaa, laittaa ruokaa jne. aika epätodennäköistä. En itseasiassa tunne yhtään paria, missä mies kannattelisi naisen uraa: uranaisilla on aina suunnilleen samassa asemassa oleva mies tai he ovat sinkkuja. Miehillä on naisia, jotka tekevät kaiken, kannattelevat kotia ja perhettä sekä muuta elämää jne.
      Olisiko tuo siis sinun kuvauksesi siitä jos naiset tekevät uraa? Ajattelet että miehet alistuvat silloin?

      Uranaisilla on miehiä samassa asemassa, eli tavallaan miehet ovat fiksumpia. Siinä kun naiset leikkivät marttyyriakin (kaikilla se kotiäitiys ei ole muuta kuin helppo vaihtoehto, valtaa jne.) miehet useammin osaavat pitää kiinni myös omasta elämästään. Tai sitten uranaiset ovat sinkkuja: koska ne miehet ketkä kokevat naisen uhaksi miehisyydelleen, kenen miehinen itsetunto on heikko, eivät ota vahvaa naista. He eivät pysty "riskeeraamaan" mitään ja kokevat naisten tekemiset kilpailuna itselleen, sekoittaen siis perheen, uran ja sitä rataa. Näille miehille naiset on myös uhka.
      Toisaalta sinkkuna uranaiset myös saattavat olla kaikista syistä mistä miehetkin, mutta yleistän nyt näin. Uranaiset koetaan liian kunnianhimoisiksi pullan tuoksuista kotiäitiä etsiville.

      No, jos taas ap tilanne olisi aito, ei siihen voi naisellekaan sanoa muuta kuin
      - Yritä keskustella tilanteen tasoittamisesta.
      - Hankkikaa lasten hoitoapua.
      - Yritä toteuttaa myös omaa itseäsi, äläkä leiki kynnysmattoa.
      - Olet itse kumppanisi valinnut, et ole uhri.
      - Lomalla kaikki on aina enkeleitä.
      - Teidän pitää keskustella suhteenne tilasta, miten saatte kompromissin, mitä sinun pitäisi itsesi tehdä omalle elämällesi, jne.
      - Uranainen (/ihminen) ei muutu semmoiseksi yhdessä yössä: olet ottanut uraihmisen, jolle ura on tärkeää (itse tuntemani ovat olleet sitä ihan teinistä saakka, ja viimeistään parikymppisestä, siis sama tyyli jatkuu läpi elämän). Turhaan siitä siis sinänsä valitat, meitä on moneen. Rakkaus voi aina loppua kun ensihuuman harha haihtuu. Ihmisten yleisin virhe on alussa suhtautua täysin epärealistisesti suhteen odotuksiin, toiseen jne. ja esimerkiksi sitten uranaiselta odottaa ihmisenä muuttumista. Ei se niin mene. Suhteen alussa moni luulee sitten "muuttavansa" toisen tai että asiat mystisesti muuttuu haaveiden mukaan.
      Ihmiseen pitäisi tutustua ja vaikka ihastuisikin, pitäisi myös hyväksyä tosiasiat. Montaa voi rakastaa, mutta kaikkien kanssa ei voi silti elää.

      Joten jos ette saa asioita keskusteltua ja sovittua, ja eroatte, mieti ensi kerraksi ja ensi kerralla hieman paremmin, jo heti alussa, onko sen tyylinen ihminen sinun ihmisesi ja mitä sinä odotat suhteelta.

      Näin sanoisin naisellekin. Paitsi tietty puhuisin miehestä hänen kumppaninaan. Niin, joo, jos se olisi mies, eihän nykyään tiedä.

      Jotkut puhuivat hyväksikäytöstä mikä on hassua. Että "nyt nainen voi sanoa että yhdistää lapset ja uran", aivan! Kuten 100% uramiehistäkin tähän saakka. Se tässä on hienoa, että asenteet tulivat esiin ihan heti.
      Se mitä mies saa tehdä, ei ole sama naiselle :D
      Joku myös sanoo, että on miehen irvikuva: aivan, eli kotiäiti on naiseuden irvikuva ja täysi pelle.
      Hienoa!

      • halipila2

        Hieno kirjoitus.
        Mun mielestä kans tää on provo, mutta uskon tasa-arvoon ja siihen että olipa kyse miehestä tai naisesta, niin se toisen ura ja kotona olevan napina ovat universaaleja.
        Se vaan iljettää, että heti kun on naisesta kyse niin puhutaan että tää nainen käyttää miestä vain hyväksi.
        Onko sit niinkin että jos mies käy töissä ja nainen on kotona, niin se mies aina käyttää naista hyväksi?
        Jos näin ajatellaan, niin kaikkien parisuhteessa olevien pitäisi lakata työnteko ja olla kotona molemmat, niin kumpikaan ei silloin käytä toista hyväksi.
        Miksi naisen pitäisi elää kuten sinkku ja olla omavarainen lastenhoidossakin, jos hänellä kerran on mies?
        Miksi miehen pitäisi lakata käymästä töissä ja alkaa päätoimiseksi romantikoksi, jos hänellä kerran on parisuhde joka mahdollistaa uran sekä lasten teon? Miksi parisuhde ei ole asioita mahdollistava enää vaan itsetarkoitus?


      • Kaikki loppuu aik...
        halipila2 kirjoitti:

        Hieno kirjoitus.
        Mun mielestä kans tää on provo, mutta uskon tasa-arvoon ja siihen että olipa kyse miehestä tai naisesta, niin se toisen ura ja kotona olevan napina ovat universaaleja.
        Se vaan iljettää, että heti kun on naisesta kyse niin puhutaan että tää nainen käyttää miestä vain hyväksi.
        Onko sit niinkin että jos mies käy töissä ja nainen on kotona, niin se mies aina käyttää naista hyväksi?
        Jos näin ajatellaan, niin kaikkien parisuhteessa olevien pitäisi lakata työnteko ja olla kotona molemmat, niin kumpikaan ei silloin käytä toista hyväksi.
        Miksi naisen pitäisi elää kuten sinkku ja olla omavarainen lastenhoidossakin, jos hänellä kerran on mies?
        Miksi miehen pitäisi lakata käymästä töissä ja alkaa päätoimiseksi romantikoksi, jos hänellä kerran on parisuhde joka mahdollistaa uran sekä lasten teon? Miksi parisuhde ei ole asioita mahdollistava enää vaan itsetarkoitus?

        Mutta täytyy sanoa, että mietin hieman tätä ja tulinkin tulokseen, että kerrankin muuten (paitsi joiltain kököiltä sanavalinnoiltaan) onnistunut provo, tai siis minun mielestä ainakin. Eikä sen sittenkään väliä "miksi", siis onko aloittaja halunnut oikeasti vaan provoilla vai pilailla, onko tämä sattumalta onnistunut aihe vai ei. Olisi kyllä tietty kiva tietää, mutta ei "pakollista".
        Aihe on meinaan mielenkiintoinen, toivottavasti tästä syntyy pohdintaa ja keskustelua.

        Niinpä, me ei usein tulla miettineeksi että tosiaan meillä on näin erilaiset käsitykset siitä mitä mies saa tehdä ja mitä nainen saa tehdä. Paras kysymyksesi on (tässä, minun..) mielestäni tuo "Miksi naisen pitäisi elää kuten sinkku ja olla omavarainen lastenhoidossakin, jos hänellä kerran on mies?"

        Olemme muka tasa-arvoinen yhteiskunta ja silti tässäkin tulee asenteet heti esiin. Tosin, väitetäänhän meillä ettei ole muka luokkaerojakaan, ettei suomi olisi luokkayhteiskunta: ja niitä pidetään yllä jo ihan koulutustitteleillä.
        Parisuhteessa tietty parit luovat pelisääntönsä itse. Meitä kuitenkin muokkaa meidän kasvatukselliset asenteemme, ympäristö ja kulttuuri, ja paaaaaaljon enemmän kuin edes tiedostamme. Loppujen lopuksi voidaan siis miettiä, saammeko me valita kaikkia asenteitamme kovinkaan vapaasti.

        Itsekin kiinnitin kovasti huomiota tuohon hyväksikäyttö-juttuun ja kuten lopussa toteankin, että kotimies on irvikuva ja pelle, kotiäiti, mikäs hän sitten on? Miksi mies ei voisi olla miehekäs ja kotona, ja tosiaan tuo omavaraisuus kysymyksesi on hyvä!
        Mutta jotten toistaisi itseäni, näiden sinun hyvien kysymysten lisäksi, mietin vielä tätä:
        Ajatelkaapa vaikka Selännettä. Teemu on luonut uraa ja hänellä on ollut 100%:sti kodinhoitaja, lasten hoitaja jne. Sirpa Selänteen ainoa ura ja tarkoitus on ollut tukea miestään. He näyttävät aika onnellisilta silti.
        Olen pienestä saakka ihaillut Teemu Selännettä kovasti, mutta en koskaan haluaisi olla Sirpa. En todellakaan haluaisi elää vain miehelleni ja pönkittää hänen uraansa, en edes vaikka hän olisi NHL-tähti. En jotenkin osaisi kuvitella, että olen "pelkkä aisan kannattaja", vaikka noilla se on yleistä, tärkeää ja ei huippu-urheilija, pelaaja, voi olla muuta kuin hoivattava. Hän treenaa ja pelaa niin paljon että perhe on huoltojoukot ja kaikki palvelevat häntä. Hänen ruokansa tehdään, kotinsa siivotaan, urheilukamat huolletaan, häntä valmennetaan, kannustetaan, rakastetaan, paapotaan ja hoidetaan. Myös kotona. Hän on kaveri-isä - silloin kun se hänelle sopii.
        Heille se kuitenkin näyttää sopivan. Ymmärrän täysin, jopa ihailen pelaajaa, Sirpa on kaunis ja onnellisen näköinen, mutta en koskaan haluaisi enkä usko että voisin olla, kuten he.

        Usein naisurheilijoiden miehet ovat jossain valmentaja-asemassa: ylempänä. Eivät koskaan pelkkänä koti-isänä hoitamassa. Vaan he hoitavat managerin asioita, valmentavat (johtavat) ja/tai ovat huomattavasti vanhempia ja /tai muuten menestyneitä. He eivät suinkaan ole pelkkiä koti-isiä. Oletteko huomanneet? Siinä kun miehillä on useammin vaimo, joka on karrikoiden sanottuna kodinhoitajan roolissa, eikä takuulla kuin "luistimen kantajana", on naisten mies vanhempi, valmentaja, asemassa.
        (Nyt otsikoissa on ollut Karalahden vaimo, joka ei miehensä vaatimuksesta mennyt edes töihin. Kuka mies suostuisi semmoiseen?)

        Mikäli mies ei ole semmoisessa asemassa tai muuten riittävän menestynyt, on seurauksena ero.

        Lisää mietittäävää: Selänteet voi tehdä tämmöisen jaon. Ajatellaan jotakin naisurheilijaa, joka toteaisi, ettei juurikaan hoida kotiaan eikä lapsiaan, että he vaan joskus perheen kanssa viettävät aikaa, mutta isä hoitaa lapset ja kodin, jotta äiti voi keskittyä vain urheiluun... Mitä hänestä ajateltaisiin?

        Miehien ura yleensä lähtee nousuun sitoutumisesta, ja siitä kun heillä on perhe. Naisten urakehitys tyssää perheeseen ja urheilijat lopettavat useammin kuin jatkavat äiteinä.
        Naiset ja miehet ovat kuitenkin myös yksilöitä: osa naisista on kunnianhimoisia, eikä kaikki miehet taas ole. On monta tapaa olla nainen ja mies, perhe, isä ja äiti. Vai onko?


      • halipula2
        Kaikki loppuu aik... kirjoitti:

        Mutta täytyy sanoa, että mietin hieman tätä ja tulinkin tulokseen, että kerrankin muuten (paitsi joiltain kököiltä sanavalinnoiltaan) onnistunut provo, tai siis minun mielestä ainakin. Eikä sen sittenkään väliä "miksi", siis onko aloittaja halunnut oikeasti vaan provoilla vai pilailla, onko tämä sattumalta onnistunut aihe vai ei. Olisi kyllä tietty kiva tietää, mutta ei "pakollista".
        Aihe on meinaan mielenkiintoinen, toivottavasti tästä syntyy pohdintaa ja keskustelua.

        Niinpä, me ei usein tulla miettineeksi että tosiaan meillä on näin erilaiset käsitykset siitä mitä mies saa tehdä ja mitä nainen saa tehdä. Paras kysymyksesi on (tässä, minun..) mielestäni tuo "Miksi naisen pitäisi elää kuten sinkku ja olla omavarainen lastenhoidossakin, jos hänellä kerran on mies?"

        Olemme muka tasa-arvoinen yhteiskunta ja silti tässäkin tulee asenteet heti esiin. Tosin, väitetäänhän meillä ettei ole muka luokkaerojakaan, ettei suomi olisi luokkayhteiskunta: ja niitä pidetään yllä jo ihan koulutustitteleillä.
        Parisuhteessa tietty parit luovat pelisääntönsä itse. Meitä kuitenkin muokkaa meidän kasvatukselliset asenteemme, ympäristö ja kulttuuri, ja paaaaaaljon enemmän kuin edes tiedostamme. Loppujen lopuksi voidaan siis miettiä, saammeko me valita kaikkia asenteitamme kovinkaan vapaasti.

        Itsekin kiinnitin kovasti huomiota tuohon hyväksikäyttö-juttuun ja kuten lopussa toteankin, että kotimies on irvikuva ja pelle, kotiäiti, mikäs hän sitten on? Miksi mies ei voisi olla miehekäs ja kotona, ja tosiaan tuo omavaraisuus kysymyksesi on hyvä!
        Mutta jotten toistaisi itseäni, näiden sinun hyvien kysymysten lisäksi, mietin vielä tätä:
        Ajatelkaapa vaikka Selännettä. Teemu on luonut uraa ja hänellä on ollut 100%:sti kodinhoitaja, lasten hoitaja jne. Sirpa Selänteen ainoa ura ja tarkoitus on ollut tukea miestään. He näyttävät aika onnellisilta silti.
        Olen pienestä saakka ihaillut Teemu Selännettä kovasti, mutta en koskaan haluaisi olla Sirpa. En todellakaan haluaisi elää vain miehelleni ja pönkittää hänen uraansa, en edes vaikka hän olisi NHL-tähti. En jotenkin osaisi kuvitella, että olen "pelkkä aisan kannattaja", vaikka noilla se on yleistä, tärkeää ja ei huippu-urheilija, pelaaja, voi olla muuta kuin hoivattava. Hän treenaa ja pelaa niin paljon että perhe on huoltojoukot ja kaikki palvelevat häntä. Hänen ruokansa tehdään, kotinsa siivotaan, urheilukamat huolletaan, häntä valmennetaan, kannustetaan, rakastetaan, paapotaan ja hoidetaan. Myös kotona. Hän on kaveri-isä - silloin kun se hänelle sopii.
        Heille se kuitenkin näyttää sopivan. Ymmärrän täysin, jopa ihailen pelaajaa, Sirpa on kaunis ja onnellisen näköinen, mutta en koskaan haluaisi enkä usko että voisin olla, kuten he.

        Usein naisurheilijoiden miehet ovat jossain valmentaja-asemassa: ylempänä. Eivät koskaan pelkkänä koti-isänä hoitamassa. Vaan he hoitavat managerin asioita, valmentavat (johtavat) ja/tai ovat huomattavasti vanhempia ja /tai muuten menestyneitä. He eivät suinkaan ole pelkkiä koti-isiä. Oletteko huomanneet? Siinä kun miehillä on useammin vaimo, joka on karrikoiden sanottuna kodinhoitajan roolissa, eikä takuulla kuin "luistimen kantajana", on naisten mies vanhempi, valmentaja, asemassa.
        (Nyt otsikoissa on ollut Karalahden vaimo, joka ei miehensä vaatimuksesta mennyt edes töihin. Kuka mies suostuisi semmoiseen?)

        Mikäli mies ei ole semmoisessa asemassa tai muuten riittävän menestynyt, on seurauksena ero.

        Lisää mietittäävää: Selänteet voi tehdä tämmöisen jaon. Ajatellaan jotakin naisurheilijaa, joka toteaisi, ettei juurikaan hoida kotiaan eikä lapsiaan, että he vaan joskus perheen kanssa viettävät aikaa, mutta isä hoitaa lapset ja kodin, jotta äiti voi keskittyä vain urheiluun... Mitä hänestä ajateltaisiin?

        Miehien ura yleensä lähtee nousuun sitoutumisesta, ja siitä kun heillä on perhe. Naisten urakehitys tyssää perheeseen ja urheilijat lopettavat useammin kuin jatkavat äiteinä.
        Naiset ja miehet ovat kuitenkin myös yksilöitä: osa naisista on kunnianhimoisia, eikä kaikki miehet taas ole. On monta tapaa olla nainen ja mies, perhe, isä ja äiti. Vai onko?

        Juu mikähä siinä on että kukaan ei halua olla Sirpa.
        Mut toisaalta, Sirpan työ on kannattanut: Hän on kannatellut ukkonsa niin rikkaaksi, että lapsenhoito on muutakin kuin vaatekomeron kokoisessa kämpässä tavaroiden siirtelyä edestakaisin jotta mahtuu vaihtaman vaipan..
        hän voi lopulta toteuttaa itseään melko vapaasti, ja kuka tietää missä Sirpa on hyvä..
        Mä voisin olla vaikka kuuluisan jääkiekkoilijan vaimo, tehdä lapsia ja kasvattaa niitä, ja koska elintaso on hyvä mulle jäisi aikaa vaikkapa opiskella tai kirjoittaa kirjaa iltaisin..ehkä se mun juttu ei olisi sellainen mistä kirjoitetaan lehtiin ja mistä tulee kuuluisaksi, mutta kyllä se toisen kannattelu tavallaan voi molempia kannatella JOS sen tekee kunnolla eikä käy niin että se uraa tehnyt vaikkapa pettääkin ja etsii nuoremman sit kun lapset on kasvaneet.
        No siinäkin sen kannattelijan pitää pedata MITÄ SAAN jos tää kaikki yhtkkiä kaatuu, mitä jää käteen?
        Naiset ei ole koskaan osanneet vaatia palkkaa kotityöstään, mies on van elättänyt mutta naisen vanhuudenturva yms on riippunut miehestä..
        No nyt kun alkaa olla miehiä koti-isinä, he napisevat kunei tule halia.
        eli miehetkin haluaisivat halipalkalla olla töissä, juuri kun me naiset olemme yrittäneet moisesta epätasa-arvosta taistella eroon?
        Meidän uranaisten kannattaa kohdlela miehiämme hyvin: jos sieltä töistä rahaa tulee niin maksetaan uraamme kannattelevalle miehelle palkka:D
        Sitten säästyy ne halaukset siihen, kun rakastaa, eikä siihen että toinen alkaa laskea hoidin lapsia 6 tuntia ja sain yhden halin! Apua mua käytetään hyväksi.


    • mä vaan

      Skaala on laaja. En pidä itseäni uraäitinä vaan työssäkäyvänä äitinä/naisena. Työ edellyttää jonkin verran matkustelua ja enemmän tai vähemmän työskentelyä myös kotona iltaisin ja viikonloppuisin. En koe tekeväni uraa vaan mielenkiintoista työtä, mutta ulkoapäin katsottuna joku voisi ajatella toisin.

      Nimim. "Kaikki loppuu aikana": elän siinä epätodennäköisessä asetelmassa, että mieheni on tukenut ja kannustanut minua. Hänen koulutuksensa on matalampi kuin minun, mutta hänen itsetuntonsa kestää sen - ja ennen kaikkea ulkopuolisten ihmisten kommentit. Parisuhteessamme vaikuttavat aivan muut seikat kuin koulutus. Ehkä hän on harvinainen mies, mutta hän ei pidä lastenhoitoa työnä. Toki se sinällään on työtä, mutta se on osa elämää, ja omista lapsista huolehtiminen on etuoikeus. Toisaalta miehen työaikojen ja ylitöiden takia minun pitää välillä joustaa - teemme molemmat omilla tavoillamme töitä perheen eteen.

      Mikä neuvoksi? Avoin keskustelu. Avun hakeminen, jos arjen pyörittäminen tuntuu raskaalta. Ja kyllä, naisissa on joskus samaa vikaa kuin miehissä: halutaan kaikkea samaan aikaan eikä osata sanoa "ei", kun niin moni asia kiinnostaa. En tiedä, oliko aloittajalla kyse omista vai naisen lapsista, mutta tunne siitä, että uhrautuu, ei ole hyvä juttu kellekään osapuolelle.

      • kaikki lop...

        Sinulla on sekä hieno mies, mutta myös hyvin vahva itsetuntoinen. Jostain syystä (en siis tiedä miksi) monilla miehillä olisi tuossa vaikeuksia oman miehisen itsetunnon kanssa. Ongelma tuntuu kulminoituvan nimenomaan siihen miehisyyden tunteeseen. Nainen ehkä voi kokea olevansa nainen kotiäitinä, uranaisena jne. moninaisemmissa rooleissa helpommin, kun taas jostain syystä miehen rooli tuntuisi olevan vähän yksipuolinen ja helpommin uhattuna.

        Siksihän miesten on vaikea valita esim. harrastuksista semmoiset "naisten" harrastukset. Tai poikien. Joku tyttöjen harrastus ei olekaan pelkkää tekemistä, vaan jopa miehisyyttä leimaavaa/uhkaavaa. Balettia on ennen tätä, tanssinut miehet ja viulu on alunperin ollut miehien soitin, naisilla jopa paheksuttu! Mutta nykyään homottelu, ja vähempi miehisyys on uhkana näissä harrastuksissa: vaatii vahvaa itsetuntoa uskaltaa oikeasti itse valita. Tytölle on kunnia olla "hyvä jätkä", mutta pojalle on häpeä olla mitään tyttömäistä tai naismaista...
        ??? Vaikka molemmissa sukupuolissa olisi ja on, yleistettäviäkin piiretitä (siis useammin toisessa kuin toisessa) on jännä, ettei yksilöllisyyttä meinata myöntää tai hyväksyä sitä, että naisissa on aina myös maskuliininen puoli ja miehissä aina myös feminiininen puoli.

        Ulkopuoliset tosiaan myös kommentoivat. Jopa aikuislle, kuten te. Se on aika uskomatonta, mutta totta.
        Miehelläsi on todella hieno itsetunto ja vahva miehisyyden tunne, se on oikeasti tosi hienoa. Hän ei koe miehisyytensä rakentuvan ulkoisten asioiden varaan, vaan hänellä on lahja (kasvatus?) valita aidosti. Tai siis, ainakin tuon perusteella kuulostaisi siltä.
        Hienoa että olette löytäneet juuri teille ja teidän luonteisiinne ja suhteeseenne sopivat ratkaisut!


      • halipula2

        "Ehkä hän on harvinainen mies, mutta hän ei pidä lastenhoitoa työnä. Toki se sinällään on työtä, mutta se on osa elämää, ja omista lapsista huolehtiminen on etuoikeus. Toisaalta miehen työaikojen ja ylitöiden takia minun pitää välillä joustaa - teemme molemmat omilla tavoillamme töitä perheen eteen. "

        Toi on sitä lyhimmän tikun ajattelua, että sekoitetaan bisnesäly ja rakkaus ja siten ei koeta tekevänsä työtä kun kasvattaa lapsia.
        Onhan se työtä, yhteiskunnalle, molemmille, uralle jne..
        Naiset juuri vaativat että kotiäitiyttä pidettäisi kans työnä, kun työstähän se käykin!
        Niin nyt tulevat miehet, ja sanovat uudelleen ettei se ole työtä!
        Sanoppa sille miehellesi minkä työn on tehty tasa-arvon eteen, että alettaisi kodinpitämistäkin arvostamaan.
        Nythän esim kotona omaishoitotyötä tekevät säästävät yhteiskunnalle pitkän pennin, mutta sitäkään ei arvosteta ei se oo työtä se on sitä kun rakastat ja se on velvollisuus.
        Mut kun tästä rakastamisestta sattuu olemaan muille myös HYÖTYÄ niin miksi siitä ei voi ottaa palkan?


      • 2+7
        halipula2 kirjoitti:

        "Ehkä hän on harvinainen mies, mutta hän ei pidä lastenhoitoa työnä. Toki se sinällään on työtä, mutta se on osa elämää, ja omista lapsista huolehtiminen on etuoikeus. Toisaalta miehen työaikojen ja ylitöiden takia minun pitää välillä joustaa - teemme molemmat omilla tavoillamme töitä perheen eteen. "

        Toi on sitä lyhimmän tikun ajattelua, että sekoitetaan bisnesäly ja rakkaus ja siten ei koeta tekevänsä työtä kun kasvattaa lapsia.
        Onhan se työtä, yhteiskunnalle, molemmille, uralle jne..
        Naiset juuri vaativat että kotiäitiyttä pidettäisi kans työnä, kun työstähän se käykin!
        Niin nyt tulevat miehet, ja sanovat uudelleen ettei se ole työtä!
        Sanoppa sille miehellesi minkä työn on tehty tasa-arvon eteen, että alettaisi kodinpitämistäkin arvostamaan.
        Nythän esim kotona omaishoitotyötä tekevät säästävät yhteiskunnalle pitkän pennin, mutta sitäkään ei arvosteta ei se oo työtä se on sitä kun rakastat ja se on velvollisuus.
        Mut kun tästä rakastamisestta sattuu olemaan muille myös HYÖTYÄ niin miksi siitä ei voi ottaa palkan?

        Ei kai tässä mitään ongelmaa olisikaan jos lapset on yhteisiä, mutta jos siksi aloittaa suhteen että haluaa lastenvahdin niin tilanne on eri. Minua risoo jos joudun hetkenkin olemaan miehen lasten kanssa kun hän on poissa. Ei ne kakarat mun ole. Raahaisi mukanaan kun ne kerran on viikonlopuksi ottanut. Viimeiset tunnit on ihan tuskaa kun ne on meillä. Teen tosissani töitä etten sanoisi niille pahasti. Kerran yritti toinen jäädä meille sillä varjolla että oli 37 lämpöä. Mä kilahdin täysin kun se mun kello on mitoitettu, että klo 14 sunnuntaina ne poistuu niin ne j..lauta poistuu! Että oikeesti en tajua jos joku oikeasti suostuisi tuollaiseen hyysäämiseen.


      • mä vaan
        halipula2 kirjoitti:

        "Ehkä hän on harvinainen mies, mutta hän ei pidä lastenhoitoa työnä. Toki se sinällään on työtä, mutta se on osa elämää, ja omista lapsista huolehtiminen on etuoikeus. Toisaalta miehen työaikojen ja ylitöiden takia minun pitää välillä joustaa - teemme molemmat omilla tavoillamme töitä perheen eteen. "

        Toi on sitä lyhimmän tikun ajattelua, että sekoitetaan bisnesäly ja rakkaus ja siten ei koeta tekevänsä työtä kun kasvattaa lapsia.
        Onhan se työtä, yhteiskunnalle, molemmille, uralle jne..
        Naiset juuri vaativat että kotiäitiyttä pidettäisi kans työnä, kun työstähän se käykin!
        Niin nyt tulevat miehet, ja sanovat uudelleen ettei se ole työtä!
        Sanoppa sille miehellesi minkä työn on tehty tasa-arvon eteen, että alettaisi kodinpitämistäkin arvostamaan.
        Nythän esim kotona omaishoitotyötä tekevät säästävät yhteiskunnalle pitkän pennin, mutta sitäkään ei arvosteta ei se oo työtä se on sitä kun rakastat ja se on velvollisuus.
        Mut kun tästä rakastamisestta sattuu olemaan muille myös HYÖTYÄ niin miksi siitä ei voi ottaa palkan?

        Tämän asian voi käsittää niiiin väärin, tai eri tavoin. Mieheni ajattelee - ja minä myös - että lasten kasvattaminen on arvokasta työtä. Molemmat olemme vuorollamme olleet kotivanhempina. Mutta jos lähden työmatkalle tai mieheni on ylitöissä, emme pidä vastuunottamista kodista ja lapsista taakkana. Se on meidän valintamme, meidän elämäämme, ei sen ihmeempää. Joskus raskastakin, mutta palkitsevaa. Lapset, koti, hyvä puoliso antavat enemmän kuin ottavat.

        Ehkä ero on juuri siinä asenteessa: kodin ja lasten hoitaminen on työtä, muttei puurtamista tai taakka. Se on työtä, josta pääsääntöisesti nauttii. Enemmän etuoikeus kuin velvollisuus. Molemmat arvostamme sitä, mitä teemme perheen eteen, tapahtui se sitten työpaikalla tai kotona. Toinen meistä on vuorollaan ollut kotona, kun lapset olivat pieniä. Toinen oli ansiotyössä, mutta työpäivän loputtua lapset ja koti hoidettiin yhdessä. Elettiin.


    • Love&Sense

      Rakastuminen on asia, joka pitää ottaa myös älykkäästi vastaan, tai olla ottamatta. Suin päin pahki rakastuminen voi käydä omaan nilkkaan. Monella tavalla. Tunteet on vaarallinen asia, jos niille antaa liikaa valtaa. Siksi sopivasti viileä ja kova sydän näkee ongelmat ja epäkohdat ja silti myös pystyy rakastamaan. Elämä on lyhyt, joten tunteet ja järki on pidettävä tasapainossa. Onhan se rakastuminen kuitenkin ihan nautinnollisen huumaava tunne, mutta...

    • voimat loppuu

      Valitettavasti tarina ei ole provo, olen vaan niin väsynyt kaikkeen.

    • voimat loppuu

      Vuosi on kulunut samassa piinassa, arki yhtä helvettiä, lomalla joskus aurinko paistaa. Raadan kuin hullu "uusioperheen"eteen, teen ruuat,tiskaan ym. Meilla ei ole seksiäkään, ei mitään, pelkkää kaveruutta, joskus yhteinen kävelyhetki. Keskusteltu asioista, mutta "meillä" siis hällä on kaikki hyvin...olen miettinyt mitä oikeasti haluan, en tiedä vielä, mutta työstän asiaa. Häntä ei huoleta mikään, lähden tai en, valinta on kuulemma minun...ei ole helppo valinta...

      • voimat loppuu

        Mitä nyt tapahtuu,olen vihjaillut omasta
        asunnosta, välillä pitää käydä yksin kävelemässä, pitää vaan saada olla yksikseen...onko rakkaus loppumassa,vai onko normaalia palautumus reaktiota.


      • valitan
        voimat loppuu kirjoitti:

        Mitä nyt tapahtuu,olen vihjaillut omasta
        asunnosta, välillä pitää käydä yksin kävelemässä, pitää vaan saada olla yksikseen...onko rakkaus loppumassa,vai onko normaalia palautumus reaktiota.

        Jos ei rakasta ei sitä ole.Pikkujoulua ja uusia rakastumisia.


    • V o i !

      Neuvo: oma elämä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe