Mitä jos itsemurha epäonnistuu?

kysymys 77

Olen vuoden elänyt hirveässä elämäntilanteessa, johon en voi itse vaikuttaa mitenkään. Tilannetta en voi edes parantaa, koska se ei ole minun käsissäni. Olen päättänyt tehdä itsemurhan, mutta minua pelottaa, etten ole tarpeeksi rohkea. Itsensä satuttaminen väkivaltaisesti tuntuu hirveältä. Haluaisin vain nukkua pois. Olen lukenut lääkeyliannostuksista, joista jääkin henkiin elimet vauriotuneina. En pysty hirttäytymään enkä hyppäämään mistään katolta. Sattuuko ranteiden aukivetäminen vähemmän jos olen humalassa? Onko se "pehmeä" kuolema niin että vaipuu tajuttomaksi...mitenköhän kauan siinä menee. Tämä ei ole provo enkä kaipaa lapsellisten vittuilua. Enkä raamatunlauseita rai kriisipuhelinta. Vaan haluan kuulla mahdollisimman "nätin" ja toimivan tavan kuolla, että jos mun lapset saa isompina kuolintavan selville se ei olisi täysin makaaberi ja ruma...

67

5018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys 77

      Vastakaa kiltti joku joka tietää. Pitkittäisviiltojako? Molempiin käsiin? Kuinka syviä täytyy olla. Ostin fileointiveitsen. Onko se hyvä?
      En halua jäädä henkiin tai vammautua. Tämä ei ole hätähuuto vaan tarvitsen vastauksia. Oksettaa niinse väkivaltaisuuden pakko. En ole koskaan ketään vahingoittanut. Itkettää satuttaa omaa ruumista. Mutta helpottunut olen kun vihdoin tajusin ettei täällä ole pakko jatkaa...

      • Anonyymi

        Mene ainakin kylppäriin ja laita viesti jollekin että tulee kylään parinnpäivän päästä.


    • Vuosi hirveässä tilanteessa ei ole pitkä aika, itsellä kesti 8 vuotta. Älä luovuta!
      Mä olen tajunnut 8 v itsemurhan harkinnan jälkeen ettei elämässä ole mitään asiaa jonka yli ei pääsisi. luulin etten enää selviä, mutta yhtäkkiä tie kääntyi. Niin voi tapahtua myös sinun kohdalla. Älä tee sitä please.... Hae mielummin apua.

    • 10+9

      Kerrotko enemmän tilanteestasi. Miksi sitä ei voi muka parantaa?
      Moni on seelvinnyt tuollaisesta tilanteesta.

    • kysymys 77

      Se on pysyvä ero ja pienten itkevien lasten raahaaminen kalenterin mukaan kodista toiseen. En usko, että lapset koskaan hyväksyvät tuollaista. Ne vain alistuvat paskaan tilanteeseen, kyn tajuavat, että aikuisia kiinnostaa vain oma mielihyvä. Haluan lapsilleni yhden pysyvän kodin. Ja siksi poistan itseni kuvioista.
      Mutta olen niin surkea raukka, että pelkään sitä kipua ja jos en uskallakaan tai osaa...

    • kysymys 77

      En ole kuukauteen tavannut lapsia, kun en halua nähdä minun enää itkevän ja murtuvan ja he voivat hyvin isällään ja eksällä ja uuden äitipuolensa seurassa. Nyt vain haluan poistaa itseni kuvioista etten ole toisten uuden elämän edessä. Eksällä on suku apunaan, omaisuutta ja voi siis hyvin ja on uudessa suhteessa. Munä vain hajosin ja jäin taakaksi ja sitä en halua olla. Aion huomenna tappaa itseni. Olen hoitanut asiani valmiiksi.

      • Anonyymi

        Minä haluan panna sinua


    • kysymys 77

      ...siis tarkoitin etten halua pienten lasten enää joutuvan näkemään hajoamistani...

    • Toivo26

      Lastesi elämä tuskin helpottuu kuolemastasi, päinvastoin..jos lapsesi ovat kasvuiässä jäisi heille todennäköisesti henkisiä traumoja joita käsittelevät pitkälle aikuisikään. Miettisivät, että ovatko he syyllisiä tähän ja oisivatko voineet tehdä jotain toisin, että äiti eläisi. Pidät vaikka lapsistasi etäisyyttä niin kauan että saat itsesi kuntoon. Teet lapsillesi hallaa jos itsesi nyt tapat! Jos et välitä itsestäsi ajattele edes lapsiasi! Kokeile jotain masennuslääkettä, et voi enää mitään ilmeisesti omasta mielestäsi menettää joten kokeile, jos ei muutosta mieleen, niin teet niin kuin haluat. Kokeile edes lääkärin luona käyntiä pliis, lopulta saat kuitenkin tehdä itse päätöksesi. Kuolla ehdit vaikka viikonpäästäkin jos siltä tuntuu.

    • elä kanssain

      Tuon päätöksen kyllä voit toteuttaa myöhemminkin. Et kyllä mitään menetä, jos katselet tätä maailman menoa vielä eteenkin päin. Vaikka päivä, viikko kerrallaan.

      • Anonyymi

        muista hypätä junan alle


    • kysymys 77

      En enää peruuta. Olen irtisanonut työpaikan kodin ja kaiken myynyt irtaimiston jne. Olisin vain kaivanut apua etten epäonnistu.
      Ja kai kaipasin vielä hetken jotain ihmiskontaktia...

      • No ihmiskontaktia voin tarjota mutta en minä nyt ala sinulle itsemurhavinkkejä antaa, helkkari sentään.

        Työpaikka, irtaimisto... Materiaa. Ei elämä ole materiasta kiinni ja onhan ihmiset materiansa takaisin hankkineet ennenkin. Koti nyt on toki hankala jos alta meinataan viedä mutta neuvottolukykyisiä ovat varmaan kodin omistajatkin.

        Vittumaista se on oma vanhempi nähdä rikkinäisenä mutta on se sentään näkmistä. Ja muksut on niin paljon sitkeämpiä otuksia kun me aikuiset että ne pääsee yli paljosta jos vanhempi vaan rakastaa aidosti vaikka olis ollu kuinka vaikeaa.

        Enkä minä sinulle aio sääliä tyrkyttää tai uskontoa, tms. Sinun elämäsi se on ja sinulla on ehdoton oikeus lopettaa se mutta älä käytä tekosyynä lasten liikkumista vanhempien välillä. Eivät he ole mikään kainalosauva jolla voit perustella itsemurhan. Lasten itkuiset alkuvaikeudet uusien elämänjärjestelyiden seurauksena on paska tekosyy itsemurhaan.

        Anteeks tyly sävy mutta en minä aio tästä vaikeasta aiheesta sinulle lässyttää kuin lapselle.


      • Ai niin. Kuolema on aina ruma. Ei ole mitään kaunista kuolemaa jonka lapsesi joskus voisivat saada selvillä.

        Elää voi arvokkaasti kärsimyksessäkin mutta kaikki me kuolemme yksin eikä siinä ole mitään hellää, kaunista tai arvokasta.


      • nihil kirjoitti:

        Ai niin. Kuolema on aina ruma. Ei ole mitään kaunista kuolemaa jonka lapsesi joskus voisivat saada selvillä.

        Elää voi arvokkaasti kärsimyksessäkin mutta kaikki me kuolemme yksin eikä siinä ole mitään hellää, kaunista tai arvokasta.

        https://www.youtube.com/watch?v=dV6fDJi_6ns


      • ...
        nihil kirjoitti:

        Ai niin. Kuolema on aina ruma. Ei ole mitään kaunista kuolemaa jonka lapsesi joskus voisivat saada selvillä.

        Elää voi arvokkaasti kärsimyksessäkin mutta kaikki me kuolemme yksin eikä siinä ole mitään hellää, kaunista tai arvokasta.

        Nihil! Kuolema ei ole aina ruma! Kuolema voi olla myös kaunis ja oikeudenmukainen asia!!!


    • lääkäriin!

      Aloittaja, luuletko oikeasti, että lapsesi kärsivät vähemmän, jos "poistat itsesi kuviosta"? Luuletko todellakin, että lastesi koko loppuelämää ja identiteettiä ei määritä se, että heidän äitinsä teki itsemurhan? Se on iso asia!! Lapsi ei ikinä toivu siitä.

      Ajatuksenkulkusi on vääristynyt ja näkökykysi hämärtynyt. Olet masentunut. Älä hyvän tähden tee tuossa hämärtyneessä tilassa päätöksiä, jotka vaikuttavat etenkin omien lastesi elämään lopullisesti!

      On ehkä hyväkin, että olet jo irtisanoutunut työstäsi. Nyt menet lääkäriin ja kerrot realiteetit: että olet masentunut ja sinulla on itsetuhoisia ajatuksia. Olisit joka tapauksessa ollut todennäköisesti työkyvytön.

      Ei ole olemassakaan sellaista mukavaa itsemurhakeinoa, josta haaveilet. Kaikissa on lisäksi pysyvän vammautumisen riski. Ja kaikki ovat makaaberejä, onhan kyse itsemurhasta!

      • Anonyymi

        Anna osoite, niin voin poistaa sinut muonavahvuudesta.


    • orojärven tutkija

      Kuolleessa ruuuumiissa ei ole mitään pehmeätä ja helppoa. Se on mätänevä kasa lihaa joka kuhisee matoja. Mieti sitä.

      Mee lääkäriin niinsaat muuta ajateltavaa kuin tuo kaunisteltu kuolemafantasia. vanha viisaus pätee tässäkin että aika ja välimatka auttaa näkemään selvemmin. Kuola ehtii myöhemminkin jos pakko on.

      • Anonyymi

        Polttohautaus on 85 % vainajista, ei pääse madot juhlimaan.


    • paskaläjä

      Ainakin olet ollut pantava koska joku mies on halunnut panna sinua kun sinulla on lapsiakin joten voit varmasti saada myös uuden miehen koska olet ennenki saanut. Lasten takia ei kannata uhrautua ei lapset kumminkaan tule olemaan siitä kiitollisia eivätkä lapset nykyään osoita muutenkaan kiitollisuutta vanhemmilleen. Sun täytyy alkaa itsekkäämmäksi ja tekeen kaikkea mitä haluut.

      Mulla sitä mahdollisuutta ei ole eikä koskaan ole ollutkaan koska en ole ollut yhdenkään miehen silmissä edes sen vertaa haluttava, että saisin edes yhden illan seksiä saati sitten parisuhdetta koska olen todella ruma paskaläjä. Mulla ei ole siis mitään mahdollisuuksia yhtään mihinkään.

      Itsari ei onnistu koska en uskalla tehdä, pelkään kipua ja epäonnistumista joten ei auta kuin kestää ja kärsiä. Ainoa lohtu, että kuolis pian johonki vaikka sydänkohtaukseen siksi syönki todella epäterveellisesti ja elän muutenki todella riskialttiisti joten tässä saattaa onneksi olla pian edessä kuolema johonki elintasokohtaukseen.

      • Anonyymi

        Mä osaan pissata housuun.


        Ylen toimittaja


    • skitsoboo

      Tänään on yksivuotispäivä kun oma yritykseni epäonnistui. Yritin häkäitsemurhaa aasialaisittain eli otin pallogrillin sinetöityyn huoneeseen. Makasin lattialla puku päällä kun ajattelin että omiin hautajaisiinhan tässä ollaan menossa. Jotenkin häkä oli päässyt sinetöinnistä huolimatta karkuun 30 tunnin kuluttua ja pelastushenkilökunta oli mitannut tulokseksi nollan. Olin pitkään teholla. Amputoitiin toinen käsi. Aivovaurio ja vasemman puoleinen lihasheikkous, saman kaltainen kuin aivoinfarktin saaneilla. Aivovauriosta ei vielä tunnistettavia oireita onneksi. Aluksi harmitti eniten se että miten pystyin epäonnistumaan, sillä pidin tekotapaa idiootin varmana. Myös tilapäinen kävelykyvyttömyys syö mieltä paljon. Lämmittää kuitenkin miten läheiset ovat olleet tukena näinä kuukausina.

    • paradoksaalista?

      Psykiatria rankaisee sinua epäonnistuneesta itsemurhayrityksestä yleensä pakko"hoidolla" ja pakko"lääkityksellä".

      • Anonyymi

        mä käyn puukottamassa mun psykiatrin


    • nuorinainen

      Moikka aloittaja! Itekin suunnittelen itsaria, ja aion sen toteuttaa. Ajattelin jäädä junan alle, koska se on todennäköisesti varmin tapa, ja luulisin että myös helpoin/nopein. Luin että yli 90 prosentilla siihen kuolee. Toki jos menee makaamaan siihen raiteille poikittain niin luulisi ettei siinä ole mitään mahdollisuuksia selvitä.

      Viiltämisessä pitäis viiltää iha helvetin syvälle että suonet menee poikki ja kuolee verenhukkaan mutten ite uskalla ku se sattuu varmaa vitusti ja kuitenkin siitä on selvitty.

      Hirttäytyminen on hyvin kivulias tapa, mutta luulis että siinä kuitenkin kuolee varmasti jos se köysi on tietty hyvin kestävää.

      Hukuttautuminen on varmasti vaikeaa, koska automaattisesti ihminen pyrkii pinnalle vaikkei niin haluaisikaan. Ja kyllä se on musta inhottavaa ku sitä vettä menee keuhkoihin.

      Eli siksi valitsen ton junan alle hyppäämisen. Ongelmana on, etten uskalla tehdä sitä yksin. Tai ehkä uskallan, mutta sinne raiteille itsensä raahaaminen on jo muutenkin jaksamista vievää. Jos sen tekis jonkun muun kanssa, niin sillon itse koen et pystysin sen tekemään todella paljon helpommin.

      Niinpä kysyn, haluatko tehdä itsarin mun kanssa hyppäämällä junan alle? Tai kuka ylipäätänsä olis valmis liittymään seuraani? Olen keskisuomesta.

      • 20+2

        Minkä takia sinä tällaiseen ratkaisuun olet päätynyt?


      • ...

        Hirttäytyminen ei todellakaan ole kivulias tapa jos sen tekee oikein. Oikeassa tavassa niska katkeaaa alle sekunnissa, ei siinä tukehduta.


      • Anonyymi

        Olisin valmis hyppäämään junan alle ei elämässä mitään tarjottavaa muuta kun kärsimystä varhais lapsuudesta asti ja kärsimystä tuntuu tulevan vain enemmän vuosi vuodelta.


      • Anonyymi

        Älä hyppää junan alle........... Masennuksesta voi toipua, voin kertoa nimimerkillä Kokemusta on........... 🙂 Ite oon kans babyfaceksi kutsuttu tyttömäinen nuori nainen ja olin aikoinaan Itsetuhoinen 6 vuotta - viiltelin purkaakseni patoutunutta vihaa ja rangaistakseni itseäni siitä, etten ole ns. tarpeeks hyvä ihmisenä ja ns. kaunis - olin koulukiusattu ja uskoin vilpittömästi mun typeriä kiusaajia, vaikka ei olis todellakaan kannattanu, tuhosivat täysin mun itsetunnon......... Otin myös yliannostuksia lääkkeitä ja sit sain viimeks sairaalassa uuden lääkityksen hillitsemään mun itsetuhoista impulsiivistä käytöstä ja diagnoosiks psykoottinen masennus sillä perusteella, ku yritin itsaria - lääkkeillä........... 😶🙂
        Sit mulla on myöhemmin todettu skitsoaffektiivinen häiriö ja taipuvaisuutta psykoottisuuteen ja joo, näitten nappien kanssa taiteilen edelleenki, vaikka oon monesti kinunnu lääkäreitä lopettamaan sen, mutta jos mä tämmönen herttainen sekopää oon, ni ehkä se on vaa tarpeen mulle........... 😶🙂😊😆
        Miks pistän hymiöitä, on se, että mua naurattaa koko juttu yksinkertaisesti sen takia, että se kaikki on niin surkuhupaisaa, vaikka itsetuhoisuus onkin vakava asia.........
        En vaan jaksa enää olla vakava kuitenkaan mun mt-ongelmien takia, koska nykyään voin hyvin ja nautin elämästä, koska ne on niin surkuhupaisia ku olla ja voi, kärsin vielä kaiken lisäks
        pakko-oireista ja Aspergeristä............Oon myös hyvin nauruherkkä etenki väsyneenä ja mun on vaikee pidättää naurua, ku rupeaa naurattaa ja julkisilla paikoilla, jos niin käy niinku käykin välillä, mua hävettää, ku en pysty hillittemään itteeni, siks mun kaveri sanookin mua herttaiseks sekopääks niinku oonki ja ylpee siitä.......... 😉😊😊
        Mutta sillon, ku olin masentunut, en nauttinu elämästä ja 17-vuotiaana olin toisen aikeissa kävellä järveen ja tappaa itteni.........😶
        Masennuslääkityksen myötä paranin masennuksesta ja nyt menee hyvin, ok itsetunto on edelleenki hatara, mutta kuitenki parempi kuin aikaisemmin ja sen huonon itsetunnon vuoksi oon myös ollu aikanaan itsetuhoinen, nyt en anna kenenkään enää latistaa itteäni, katkaisen
        välit sellaiseen ihmiseen ja jatkan nokka pystyssä eteenpäin.......... 😤😤🤗
        Ei sillä, tulee mulla edelleenki huonoja hetkiä, mutta mulla on lemmikki, jonka vuoksi jatkan eteenpäin ja sit lähiomaiset.......... 😶😐
        Onko sulla ketään lähiomaista tai ystävää, jonka vuoksi yrittää eteenpäin..........?
        Kyllä mulla kaverit piristää ja auttaa jatkamaan - Oikeat kaverit, yhteen meni välit, ku olin ite se ainoa aktiivinen osapuoli, joka pitää yhteyttä ja ehdottaa näkemistä - ei kuulu kaveruuteen......... 😔☹️😏
        Yritä jaksaa niitten ihmisten voimalla, niin mäkin teen..........Kyllä me kuollaan myöhemmin kuitenkin, mitä sitä suotta kiirehtimään, ku kerran vain maan päällä eletään, vaikka elämä ei olekaan aina niin mukavaa ja helppoa........ Vastoinkäymiset yleensä vahvistaa ja kasvattaa, ainakin mulla ne on niin tehny niinku nyt tuo koulukiusaaminen ja joo, ei mulla oo ollu mikään helppo lapsuuskaan ja lähisuhteet..........T. yksi ex-masentunut


    • joopa joo

      Millä logiikalla hirttäytyminen on kivuliaampaa kuin junan alle meneminen? Eiköhän se ole toisinpäin. Itse niin paljon ennemmin hirttäytyisin, jos haluaisin itseni tappaa.

      Ei siihen heti kuole jos junan alle jättäytyy. Siinä makaa raiteilla torsona mahdollisesti n. tunnin ja ihmettelee mitä tapahtui, näkee oman säärensä parin metrin päässä. Olo on taatusti surrealistisuudessaan äärimmäisen ahdistava valtavien fyysisten tuskien lisäksi. Noin tunnin odottelun jälkeen tulee ambulanssi paikalle ja sitten pitää vielä kestää nostaminen ambulanssiin ja ajomatka sairaalaan, jossa tehdään hoitotoimenpiteitä, jotka aiheuttavat kipua ja epämukavuutta.

      Jäät torsoksi koko loppuelämäksesi, kestipä se vähän aikaa tai vuosia, kymmeniä vuosia, kuten yhden amerikkalaisen nuoren naisen tapauksessa. Mutta siis joka tapauksessa, vaikka kuolisitkin vammoihisi, joutuisit olemaan elossa vielä useita tunteja, ehkä vuorokausiakin, teon jälkeen. Onko se muka parempi kuin esim. hirttäytyminen.

      • Anonyymi

        Kyllä kuolee.

        Mene muualle jauhamaan paskaasi. Pari yksittäistapausta nostat esiin ja yleistät ne koskemaan kaikkia junan alle jääneitä.

        Kyllä junan alle menemiseen kuolee merkittävä osa saman tien.


    • Itsemurhakurssille !

      Mene itsemurhakurssille, eiköhän kansalaisopistoissa ole jo sellaisia. Ja jos et löydä, perusta itse sellainen ja ole sen 1.täysin oppinut mestari. Joo.

      • Marussa

        Entäs työkkärissä, sinne se sopisi mitä mainioiten.


    • gkub

      > Hirttäytyminen on hyvin kivulias tapa, mutta luulis että siinä kuitenkin kuolee varmasti jos se köysi on tietty hyvin kestävää.

      Hirttämällä henki lähtee kyllä varmasti, mutta se on, sallittaneen minun sanoa, erikoismenetelmä, joka vaatii osaamista, koska liian pieni pudotuskorkeus johtaa mahdollisesti hyvin pitkään sätkimiseen ja tukehtumiseen.

      Kuulin toisen käden tietona hypotermiasta selvinneen kertomuksen, että palelun lakattua tuli hyvin lämmin ja miellyttävä olo. Olettaisin, että jäähtyminen nopeutuu ja on mukavampaa, jos ottaa viinaa. Jos onnistuu, niin vainaja jää mahdollisesti pitkäksi aikaa luontoon, jolloin haudattavaa saattaa jäädä aika vähän. Itse ajattelen kuitenkin nykyään niin, että matojen syömäksi joutuminen ei ole kauhean paha juttu, koska siinähän arvokkaat proteiinit saadaan nopeammin takaisin hyötykäyttöön toisin kuin ehjänä haudatusta vainajasta.

      • ________...

        Junan alle kuolee taatusti sekunnissa kahdessa, jos seisoo junan raiteilla ja veturin keula iskeytyy kehoon vaikkapa satasen nopeudella. Ihmisen pää ja etenkin aivorunko saavat semmoisen tärskyn että taju menee heti ja kuolema seuraa. Ei siinä enää tartte miettiä miten keholle kävi ja miten se ruhjoutui. Homma on ohi. Toki kannattaa miettiä millaiset traumat jää sille veturikuskille -kannattanee harkita muuta tapaa siksi.

        Hyppääminen: no, yllättävän moni on hypännyt aika matalalta ja joskus onnistuu joskus ei ja jää invalidiksi. Korkeampi talo, sanotaan 8-10 kerroksinen ja sen katolta niin taatusti tulee lähtö. En vaan uskaltaisi oikein, koska minua huimaa korkealla ja se alastulo -vaikka kestääkin vain muutaman sekunnin- voisi hirvittää mahanpohjassa.

        Hirttäytyminen: moni on tehnyt sen, että kuristautuu vaikkapa vessassa vesiputkeen ripustettuun köyteen tai vaateriekaleeseen tai ovenkahvaan ripustautuen. Siinä ideana on tukkia kaulaverisuonet eli aivot eivät saa happea ja tajunta menee ja seuraa kuolema. Noin teki kuuluisa näytttelijä Robin Williams makuuhuoneessaan ja sodan jälkeen natsijohtaja Robert Ley sellissään. Kipu lienee aika pientä, joskin tuju annos viinaa tai diapameja auttanee kestämään.

        Ampuminen: vaatii taitoa ja malttia! Esimerkiksi natsi-Saksan eräs kenraali sai tiedon että häntä epäillään heinäkuun 20. päivän (1944) Hitlerin salamurhajuonessa mukanaolosta, ja hänet käskettiin tulemaan Berliiniin. Hän pysäytytti esikunta-autonsa metsässä, käveli joen penkalle ja ampui itseään. Tähtäsi hermostuneena huonosti, ja luoti tuhosi silmän ja vaurioitti toistakin. Hänet vietiin sotasairaalaan, poistettiin toinenkin silmä ja vietiin paareilla sokeana kansantuomioistuimeen tuomittavaksi -ja hirtettiin kammottavasti lihakoukkuun ripustettuna ja kaulaan pianonlanka laitettuna. Aseen on syytä olla myös tehokas, vähintään 9 mm pistooli tai joku 357 magnum revolveri.

        Unilääkkeet tai rauhoittavat: turha kokeilla, heräät vaan teholta.

        Syanidi: olisi erittäin nopea ja tehokas mutta eipä tuota saa.

        Häkä: ennen vanhaan moni teki itsarin autossaan, letku pakoputkesta sisälle ja ikkunan rako tilkittynä teipillä tms:lla. Häkämyrkytyksessä vaan tahtoo alussa tulla oksettava olo ja tajuton päänsärky, ja vaatii kanttia jatkaa. Vaarana aivovaurio.

        Lopuksi: mieti vielä! Josko se tämä elämä kannattaisikin elää vaan, ottaa monet asiat rennosti ja ainakin menetelmällä "elämässä sattuu ja tämäkin menee ohi". Vaikka menisi rahat, työ, rakas, osa terveyttäkin, niin aina voi jatkaakin. Nauttii siitä mitä vielä on ja mitä voi tehdä. Lähtee vaikka aurinkoisella ilmalla metsään tai rannalle kävelemään, ottaa eväät mukaan ja katselee pikku lintuja tai muuta.


      • 6+6
        ________... kirjoitti:

        Junan alle kuolee taatusti sekunnissa kahdessa, jos seisoo junan raiteilla ja veturin keula iskeytyy kehoon vaikkapa satasen nopeudella. Ihmisen pää ja etenkin aivorunko saavat semmoisen tärskyn että taju menee heti ja kuolema seuraa. Ei siinä enää tartte miettiä miten keholle kävi ja miten se ruhjoutui. Homma on ohi. Toki kannattaa miettiä millaiset traumat jää sille veturikuskille -kannattanee harkita muuta tapaa siksi.

        Hyppääminen: no, yllättävän moni on hypännyt aika matalalta ja joskus onnistuu joskus ei ja jää invalidiksi. Korkeampi talo, sanotaan 8-10 kerroksinen ja sen katolta niin taatusti tulee lähtö. En vaan uskaltaisi oikein, koska minua huimaa korkealla ja se alastulo -vaikka kestääkin vain muutaman sekunnin- voisi hirvittää mahanpohjassa.

        Hirttäytyminen: moni on tehnyt sen, että kuristautuu vaikkapa vessassa vesiputkeen ripustettuun köyteen tai vaateriekaleeseen tai ovenkahvaan ripustautuen. Siinä ideana on tukkia kaulaverisuonet eli aivot eivät saa happea ja tajunta menee ja seuraa kuolema. Noin teki kuuluisa näytttelijä Robin Williams makuuhuoneessaan ja sodan jälkeen natsijohtaja Robert Ley sellissään. Kipu lienee aika pientä, joskin tuju annos viinaa tai diapameja auttanee kestämään.

        Ampuminen: vaatii taitoa ja malttia! Esimerkiksi natsi-Saksan eräs kenraali sai tiedon että häntä epäillään heinäkuun 20. päivän (1944) Hitlerin salamurhajuonessa mukanaolosta, ja hänet käskettiin tulemaan Berliiniin. Hän pysäytytti esikunta-autonsa metsässä, käveli joen penkalle ja ampui itseään. Tähtäsi hermostuneena huonosti, ja luoti tuhosi silmän ja vaurioitti toistakin. Hänet vietiin sotasairaalaan, poistettiin toinenkin silmä ja vietiin paareilla sokeana kansantuomioistuimeen tuomittavaksi -ja hirtettiin kammottavasti lihakoukkuun ripustettuna ja kaulaan pianonlanka laitettuna. Aseen on syytä olla myös tehokas, vähintään 9 mm pistooli tai joku 357 magnum revolveri.

        Unilääkkeet tai rauhoittavat: turha kokeilla, heräät vaan teholta.

        Syanidi: olisi erittäin nopea ja tehokas mutta eipä tuota saa.

        Häkä: ennen vanhaan moni teki itsarin autossaan, letku pakoputkesta sisälle ja ikkunan rako tilkittynä teipillä tms:lla. Häkämyrkytyksessä vaan tahtoo alussa tulla oksettava olo ja tajuton päänsärky, ja vaatii kanttia jatkaa. Vaarana aivovaurio.

        Lopuksi: mieti vielä! Josko se tämä elämä kannattaisikin elää vaan, ottaa monet asiat rennosti ja ainakin menetelmällä "elämässä sattuu ja tämäkin menee ohi". Vaikka menisi rahat, työ, rakas, osa terveyttäkin, niin aina voi jatkaakin. Nauttii siitä mitä vielä on ja mitä voi tehdä. Lähtee vaikka aurinkoisella ilmalla metsään tai rannalle kävelemään, ottaa eväät mukaan ja katselee pikku lintuja tai muuta.

        Melko ironista että ensin jaat itsemurhavinkkejäsi ja sen jälkeen yrität lohduttaa.


      • Varma tapa!
        ________... kirjoitti:

        Junan alle kuolee taatusti sekunnissa kahdessa, jos seisoo junan raiteilla ja veturin keula iskeytyy kehoon vaikkapa satasen nopeudella. Ihmisen pää ja etenkin aivorunko saavat semmoisen tärskyn että taju menee heti ja kuolema seuraa. Ei siinä enää tartte miettiä miten keholle kävi ja miten se ruhjoutui. Homma on ohi. Toki kannattaa miettiä millaiset traumat jää sille veturikuskille -kannattanee harkita muuta tapaa siksi.

        Hyppääminen: no, yllättävän moni on hypännyt aika matalalta ja joskus onnistuu joskus ei ja jää invalidiksi. Korkeampi talo, sanotaan 8-10 kerroksinen ja sen katolta niin taatusti tulee lähtö. En vaan uskaltaisi oikein, koska minua huimaa korkealla ja se alastulo -vaikka kestääkin vain muutaman sekunnin- voisi hirvittää mahanpohjassa.

        Hirttäytyminen: moni on tehnyt sen, että kuristautuu vaikkapa vessassa vesiputkeen ripustettuun köyteen tai vaateriekaleeseen tai ovenkahvaan ripustautuen. Siinä ideana on tukkia kaulaverisuonet eli aivot eivät saa happea ja tajunta menee ja seuraa kuolema. Noin teki kuuluisa näytttelijä Robin Williams makuuhuoneessaan ja sodan jälkeen natsijohtaja Robert Ley sellissään. Kipu lienee aika pientä, joskin tuju annos viinaa tai diapameja auttanee kestämään.

        Ampuminen: vaatii taitoa ja malttia! Esimerkiksi natsi-Saksan eräs kenraali sai tiedon että häntä epäillään heinäkuun 20. päivän (1944) Hitlerin salamurhajuonessa mukanaolosta, ja hänet käskettiin tulemaan Berliiniin. Hän pysäytytti esikunta-autonsa metsässä, käveli joen penkalle ja ampui itseään. Tähtäsi hermostuneena huonosti, ja luoti tuhosi silmän ja vaurioitti toistakin. Hänet vietiin sotasairaalaan, poistettiin toinenkin silmä ja vietiin paareilla sokeana kansantuomioistuimeen tuomittavaksi -ja hirtettiin kammottavasti lihakoukkuun ripustettuna ja kaulaan pianonlanka laitettuna. Aseen on syytä olla myös tehokas, vähintään 9 mm pistooli tai joku 357 magnum revolveri.

        Unilääkkeet tai rauhoittavat: turha kokeilla, heräät vaan teholta.

        Syanidi: olisi erittäin nopea ja tehokas mutta eipä tuota saa.

        Häkä: ennen vanhaan moni teki itsarin autossaan, letku pakoputkesta sisälle ja ikkunan rako tilkittynä teipillä tms:lla. Häkämyrkytyksessä vaan tahtoo alussa tulla oksettava olo ja tajuton päänsärky, ja vaatii kanttia jatkaa. Vaarana aivovaurio.

        Lopuksi: mieti vielä! Josko se tämä elämä kannattaisikin elää vaan, ottaa monet asiat rennosti ja ainakin menetelmällä "elämässä sattuu ja tämäkin menee ohi". Vaikka menisi rahat, työ, rakas, osa terveyttäkin, niin aina voi jatkaakin. Nauttii siitä mitä vielä on ja mitä voi tehdä. Lähtee vaikka aurinkoisella ilmalla metsään tai rannalle kävelemään, ottaa eväät mukaan ja katselee pikku lintuja tai muuta.

        Heroiinin yliannostus; kestää alle sekunnin ja on 100% varma eikä kalliskaan. Pitää vaan osata pistää suoraan suoneen (laskimoon).


      • näin.-
        Varma tapa! kirjoitti:

        Heroiinin yliannostus; kestää alle sekunnin ja on 100% varma eikä kalliskaan. Pitää vaan osata pistää suoraan suoneen (laskimoon).

        Ite ajatellut samaa, mutta ongelmana on että olen 15vuotias eikä kaveripiirissäni oo ketään joka käyttäs huumeita tai tiedä muutenkaan huumekontakteja. Plus sitten en osaa pistää oikeeseen paikkaan. Mä luulin että heroiiniä voi ottaa suun kautta D:


      • mieti nyt
        ________... kirjoitti:

        Junan alle kuolee taatusti sekunnissa kahdessa, jos seisoo junan raiteilla ja veturin keula iskeytyy kehoon vaikkapa satasen nopeudella. Ihmisen pää ja etenkin aivorunko saavat semmoisen tärskyn että taju menee heti ja kuolema seuraa. Ei siinä enää tartte miettiä miten keholle kävi ja miten se ruhjoutui. Homma on ohi. Toki kannattaa miettiä millaiset traumat jää sille veturikuskille -kannattanee harkita muuta tapaa siksi.

        Hyppääminen: no, yllättävän moni on hypännyt aika matalalta ja joskus onnistuu joskus ei ja jää invalidiksi. Korkeampi talo, sanotaan 8-10 kerroksinen ja sen katolta niin taatusti tulee lähtö. En vaan uskaltaisi oikein, koska minua huimaa korkealla ja se alastulo -vaikka kestääkin vain muutaman sekunnin- voisi hirvittää mahanpohjassa.

        Hirttäytyminen: moni on tehnyt sen, että kuristautuu vaikkapa vessassa vesiputkeen ripustettuun köyteen tai vaateriekaleeseen tai ovenkahvaan ripustautuen. Siinä ideana on tukkia kaulaverisuonet eli aivot eivät saa happea ja tajunta menee ja seuraa kuolema. Noin teki kuuluisa näytttelijä Robin Williams makuuhuoneessaan ja sodan jälkeen natsijohtaja Robert Ley sellissään. Kipu lienee aika pientä, joskin tuju annos viinaa tai diapameja auttanee kestämään.

        Ampuminen: vaatii taitoa ja malttia! Esimerkiksi natsi-Saksan eräs kenraali sai tiedon että häntä epäillään heinäkuun 20. päivän (1944) Hitlerin salamurhajuonessa mukanaolosta, ja hänet käskettiin tulemaan Berliiniin. Hän pysäytytti esikunta-autonsa metsässä, käveli joen penkalle ja ampui itseään. Tähtäsi hermostuneena huonosti, ja luoti tuhosi silmän ja vaurioitti toistakin. Hänet vietiin sotasairaalaan, poistettiin toinenkin silmä ja vietiin paareilla sokeana kansantuomioistuimeen tuomittavaksi -ja hirtettiin kammottavasti lihakoukkuun ripustettuna ja kaulaan pianonlanka laitettuna. Aseen on syytä olla myös tehokas, vähintään 9 mm pistooli tai joku 357 magnum revolveri.

        Unilääkkeet tai rauhoittavat: turha kokeilla, heräät vaan teholta.

        Syanidi: olisi erittäin nopea ja tehokas mutta eipä tuota saa.

        Häkä: ennen vanhaan moni teki itsarin autossaan, letku pakoputkesta sisälle ja ikkunan rako tilkittynä teipillä tms:lla. Häkämyrkytyksessä vaan tahtoo alussa tulla oksettava olo ja tajuton päänsärky, ja vaatii kanttia jatkaa. Vaarana aivovaurio.

        Lopuksi: mieti vielä! Josko se tämä elämä kannattaisikin elää vaan, ottaa monet asiat rennosti ja ainakin menetelmällä "elämässä sattuu ja tämäkin menee ohi". Vaikka menisi rahat, työ, rakas, osa terveyttäkin, niin aina voi jatkaakin. Nauttii siitä mitä vielä on ja mitä voi tehdä. Lähtee vaikka aurinkoisella ilmalla metsään tai rannalle kävelemään, ottaa eväät mukaan ja katselee pikku lintuja tai muuta.

        Junan alle ei todellakaan kuole nopeasti, koska potilaat kuljetetaan vielä tehollekin ja sielläkin elävät vähintään useita vuorokausia. Usein saadaan vielä pidettyä hengissä, kun verenvuoto tyrehtyy. Todennäk. joudutaan kuitenkin amputoimaan useita raajoja.


      • Anonyymi
        6+6 kirjoitti:

        Melko ironista että ensin jaat itsemurhavinkkejäsi ja sen jälkeen yrität lohduttaa.

        Väärin autettu vai.

        Taidat voida aika huonosti.


      • Anonyymi
        mieti nyt kirjoitti:

        Junan alle ei todellakaan kuole nopeasti, koska potilaat kuljetetaan vielä tehollekin ja sielläkin elävät vähintään useita vuorokausia. Usein saadaan vielä pidettyä hengissä, kun verenvuoto tyrehtyy. Todennäk. joudutaan kuitenkin amputoimaan useita raajoja.

        Kyllä kuolee 99 prosenttia.

        miksi te aina nostatte näitä lottovoittajia esiin? "ei välttämättä kuole, nönnönönönöö".


      • Anonyymi
        mieti nyt kirjoitti:

        Junan alle ei todellakaan kuole nopeasti, koska potilaat kuljetetaan vielä tehollekin ja sielläkin elävät vähintään useita vuorokausia. Usein saadaan vielä pidettyä hengissä, kun verenvuoto tyrehtyy. Todennäk. joudutaan kuitenkin amputoimaan useita raajoja.

        Kaula raiteelle niin veturin pyörät leikkaa nuppis irti, ei sitä enää perkelekään harsi takasin kehoon!


    • älä tee sitä!

      Itsemurha on aina todella traumaattinen läheisille, mielestäni se se vasta onkin itsekästä. En usko että kukaan ikinä toivoo läheisensä tekevän itsemurhaa. Jäljelle jäävät kysymykset, joihin ei koskaan saa vastausta. Jotenkin aloittajankin viestistä saa ehkä sellaisen käsityksen, että hän toivoo saavansa huomiota tällä ratkaisullaan, järkyttävänsä tämän uuden parin onnea, mikä on toisaalta tietenkin aivan ymmärrettävää, kovat tunnemyrskyt varmasti menossa. Mutta ennen kaikkea lapsille tuo on aivan käsittämätön juttu, josta he eivät tule ikinä toipumaan. He eivät ikinä saa kertoa sinulle ensi-ihastuksistaan, kertoa tärkeitä asioita sinulle - jokaisella on vain yksi äiti!

      Varmasti on vielä elämällä tarjota jotain hyvääkin sinulle, aloittaja; onhan sinulla ihanat lapset, joiden syytä ero ei varmasti ole - älä rankaise heitä siitä. Mieti vielä, ja keskity aluksi niihin ihan pienenpieniin asioihin, joista saat edes jotain mielihyvää! Niitä varmasti on. Tsemppiä, ja halaus sinulle!

      • Itsekäs

        Olen aina ihmetellyt miten jotkut sanovat itsemurhaa itsekkääksi teoksi... Eikö elämän päättyminen ole riittävän ikävä asia henkilölle itselleen, että siitä lähdettäisiin syyllistämään. Eikö ne, jotka haukkuvat itsemurhaa tehnyttä itsekkäiksi ole nimen omaan itse itsekkäitä. Miksi jonkun joka ei halua elää pitäisi pysyä elossa heitä varten? Varsin itsekästä?


      • itsenäinenteko
        Itsekäs kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt miten jotkut sanovat itsemurhaa itsekkääksi teoksi... Eikö elämän päättyminen ole riittävän ikävä asia henkilölle itselleen, että siitä lähdettäisiin syyllistämään. Eikö ne, jotka haukkuvat itsemurhaa tehnyttä itsekkäiksi ole nimen omaan itse itsekkäitä. Miksi jonkun joka ei halua elää pitäisi pysyä elossa heitä varten? Varsin itsekästä?

        itsemurha on itsekästä siinä mielessä, että on selvä merkki omasta, vapaasta tahdosta. Mitä pahaa siinä on?

        En halua tehdä itsemurhaa, koska perheeni ei sitä hyväksyisi - asia joka saa toisinaan pohtimaan, miksei minulla ole oikeutta omaan elämääni?


      • Anonyymi

        Se vasta onkin itsekästä toivoa toisen kärsivän, jotta sinulle ei tulisi paha mieli.


    • Hetki76

      Se on kummaa miten ihminen tekee päätöksiä. Itsekin olen ollut kovasti masentunut ja harkinnut joskus itsemurhaakin. Jotenkin tuntuu että vastoinkäymiset vetää verhon aivoihin niin ettei sitä näe mitään hyvää itsessään eikä omassa tulevaisuudessaan. Olenkin aina koittanut perustella itselleni että nyt on vaikeaa tämä hetki. Huomenna on toisenlainen hetki ja joku tarvitsee minua. Eteenkin omat lapset. Vaikka juuri nyt en jaksa olla hyvä isä, voin olla sitä ehkä huomenna. Näin ajattelemalla olen jaksanut aina kun on tuntunut pahalta. Ja niitä tunteita tulee elämässä varmasti. Toisilla enemmän kuin toisilla. Niitä hurjan synkkiä ajatuksia on seurannut silti aivan mieletöntä iloa.Se miten arvoituksellista ja yllättävää elämä voi olla, sitä ei aina näe itse. Toivottavasti sattuma laittaa sinun seuraaviin hetkiin jotain yllätyksellistä ja valonpilkahdusta. Elämää ei pidä tuhlata, se pitää kuluttaa loppuun.

    • Asialinjalla

      Näinköhän se "kysymys 77" sitten onnistui itsemurhassaan eilen, kun ei ole kirjoittanut enää? Surullista! Mutta jos olet tullut toisiin ajatukisiin niin kirjoita. Junan alle ei pidä mennä niin että laittautuu raitelle poikittain. Pitää yöllä kävellä radalla junan menosuuntaan. Juosta siihen niin ettei juna ehdi kovin paljon jarruttaa. Kuolema tulee heti ja palaset kerätään pussiin. Näin teki yksi sukulaiseni. En toki sitä "kysymys 77:lle" toivo, vaan elämää. Lapsille on raskas kokemus.

      • piuytr

        Kuule sinä77 ja kaikki muutkin itsaristit. On hyviä lääkkeitä, joiden avulla jaksaa elää, vaikka olisi kuinka tuskallinen olo.

        Näin oli mulla toisinaan. Aina iltaisin tein pienen itsarin ja otin yhden tai kaksi Imovanea. Ainakin minä sain niillä itseltäni yöksi tajun kankaalle. Eihän kukaan ahdistunut jaksa valvoa öisin, tai alkaa kirjaimellisesti heitellä astioita kattoon. Rauhoittavista lääkkeistä Opamox jaTemests tehosivat hyvin ahdistukseen.

        Sitten tuli sekin päivä, kun en tarvinnut Temestaa enää. Olin rauhallinen ja en ahdistunut. Alkoi pitkä taistelu ulos Temesta-koukusta, mutta onnistuin.

        Vai jos elämän päättämisen syynä ei ole jatkuva kova ahdistus, niin päättelettekö te sitten jotenkin tympeästi, että olette epäonnistuneita ihmisiä? Mutta jokainen ihminen maailmassa on yhtä arvokas. Ja eihän ole sun syy millai olet, joten elä vaan, jos ei sulla suuria tiskiakaan ole.

        Joo. En mä ehkä ymmärrä, mut olen mäkin kahdesti ollu vähällä kuolla lääkkeisiin. Ja olen onnellinen, etten kuollut.

        Aloittaja kieltää tyrkyttämästä uskontoa, mut... Ootko koskaan oikeesti kokeilöut rukoilla Jeesusta, että hän muuttais sun elämää? Ja käynyt vaikka helluntaiseurakunnassa? Mä toivon, ettet sä loukkaannu tästä.


      • Anonyymi

        Hyvä neuvo, kiitos.


    • Voimia!

      Syviä pitkittäisviiltoja. Huomaat kyllä itse kun valtimo aukeaa ja sen jälkeen ei itse kuolemaan mene kauaa. Itse tekisin kylpyammeessa tai suihkussa, että tulisi mahdollisimman vähän siivottavaa. Mitä pahempi henkinen tuska ja kipu niin fyysistä kipua ei tunne melkein ollenkaan. Itse yrittäisin mahdollisimman hyvin jäähyväiskirjeessä selittää, miksi tekoni tein. Pyytäisin anteeksi, mutta en nähnyt muutakaan vaihtoehtoa enää. Minun mielestäni itsemurha EI OLE itsekäs teko vaan se on itsekästä, että muut ihmiset arvostelevat ja VAATIVAT olematta tekemään itsemurhaa...

      • lol3

        Olen samaa mieltä että itsemurha ei vitussa ole itsekästä... itteeme varten tässähän eletään. En mä ainakaan kysy ympäröiviltä ihmisiltäni että mitenkäs teen tämän asian, ja että minne menen opiskelemaan lukion jälkeen. Ite kyllä teen tälläiset päätökset, ja kaikki muutkin mitkä liittyy muhun ja mun elämään....

        voi juma oikesti.

        se ois sama asia että jättää poika/tyttöystävänsä. "hyvin itsekästä jättää oma kulta, sillehän tulee sydänsuruja" oikeesti vois rinnastaa tohon. eihä kukaa tollee ajattele....


      • pylmyrä
        lol3 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä että itsemurha ei vitussa ole itsekästä... itteeme varten tässähän eletään. En mä ainakaan kysy ympäröiviltä ihmisiltäni että mitenkäs teen tämän asian, ja että minne menen opiskelemaan lukion jälkeen. Ite kyllä teen tälläiset päätökset, ja kaikki muutkin mitkä liittyy muhun ja mun elämään....

        voi juma oikesti.

        se ois sama asia että jättää poika/tyttöystävänsä. "hyvin itsekästä jättää oma kulta, sillehän tulee sydänsuruja" oikeesti vois rinnastaa tohon. eihä kukaa tollee ajattele....

        Mun mielestä on itsekästä jättää kumppani, vaimo, mies. Paitsi jos on syynä tämän toisen väkivalta, vakava uskottomuus tms.


      • Anonyymi

        Älä tee itsemurhaa, kapitalismi ei muuten saa rahojasi.


    • Kylmät kädet

      Epäonnistunut monta kertaa ja teholla aina väittävät, että muka "ihmepelastuminen", jotta rupeaisit raivoraittiiksi ja siirtyisit uskoon. No, kaikilla tulee heti nyt mieleen, että mikä huomiohuora on lähtenyt ihmisten ilmoille? Niille voin kertoa, että Viinan ja Tenoxin sekoitus saa pääsi niin sekaisin, että:

      A) Et ole enää se ihminen
      B) Et muista yhtään mitään tapahtumista. Ikinä.

      •  Kk

        Toista se oli isoisäni aikana, kun barbituraatit olivat kaikkien saatavilla. Niillä kuoli oikeasti, eikä ne vetäneet vaan päätä totaalisesti sekaisin.


      • Kylmät kädet
         Kk kirjoitti:

        Toista se oli isoisäni aikana, kun barbituraatit olivat kaikkien saatavilla. Niillä kuoli oikeasti, eikä ne vetäneet vaan päätä totaalisesti sekaisin.

        Isoisäni teki itsemurhan viinalla ja barbituraateilla.


    •  K 

      Kuolema. Nykylääkkeillä se on lähes mahdotonta.

    • Kysymys888

      Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kysymys77 voi nykyään? Itsellä samoja ajatuksia...

    • Pystytkö avaamaan tuota elämäntilannettasi yhtään?

      • Anonyymi

        Kuolemasta sanotaan: "fyysisen kehon jättäminen".

        Yksi Vedojen perusperiaatteista on ahimsa (väkivallattomuus). Itsemurha on väkivaltaa itseään kohtaan. Monet ihmiset ajattelevat tietämättömyyttään, että se on tie ulos kriisitilanteesta. Tosiasiassa se ei ole ulospääsy vaan pääsy vielä kauheampaan tilanteeseen, jossa aineelliset halut ovat yhä olemassa, mutta kehoa niiden täyttämiseksi ei enää ole. Se on yhtä tuskallista kuin kokea nälkää, mutta ei pystyä tyydyttämään sitä.

        Ihmiset, jotka tekevät itsemurhan, jäävät ... eivätkä voi saada uutta fyysistä kehoa ennen kuin heille varattu elinikä päättyy.

        Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.

        Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      terve. 11.v lapsi täällä. itellä elämä ihan perseestä vanhempien huumeidenkäytön, oman ja vanhempien masennuksen takia ja näin edespäin. todennäkösesti huomenna aijon hypätä, leinelän sillalta.

    • Anonyymi

      Muista seuraavalla kerralla hypätä junan alle.

    • Anonyymi

      Junan alle, hirttäytyminen, katolta hyppääminen, reisivaltimoiden katkaisu pystysuoraan.

      onnea matkaan!

      • Anonyymi

        Hauskaa syntymäpäivää!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe