betonin hinta

adasdadasd

Paljonko teiltä on peritty betoni/m3? Betonin tyyppi ja paikkakunta?
Jos paikakkunnalla on useampi betonini toimittaja, onko hinnoissa kilpailua?

9

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duunari78

      Sanoisin, että se maksaa 100-200 euroa/m3 pumpattuna kaikkineen kuluineen.


      Itse maksoin juuri 130 €/m3 kaikkine kuluineen, Huittisten lähellä.

    • eri asiat..

      Vaikuttavat..
      Kuljetusmatka.
      Purkutapa, suoraan rännistä/pumppaus.
      Purkuaika.
      Massalaatu
      Kuorman koko

      Esim K-30#08 NP teräskuidulla kuljetusmatka 60 km niin ei alle 200€
      Esim. hb 300 suoraan rännistä 1km kuljetus menee reilusti alle 100€

    • sdfgfg

      Itse näköjään maksan 240e/m3 tällaisesta

      6,3m3
      c25/30 S2 16 xf1 säänkestävä
      Kuljetusmatka 3km,
      palveluaikamaksukorvaus 3 jaksoa
      pummpaustyöskently 2h
      pumpattubetoni 0-20m3
      putykiston voitelu


      Minä ymmärrän että maksetaan itse betonista m3 hinta, sen kuljettamisesta, koneen pihalla seisomisesta ja pumppauksesta. En ymmärrä että miksi maksetaan jostain putkiston voitelusta ja vielä erikseen pumpatun betonin määrään (0-20m3) liittyen joku tietty hinta. Ja aika kallis on tuntihinta kyllä pumppuautolla ukolla.

      Vähän sama kuin sähkömies perisi vaikkapa voitelurahan kun joisi kahvit ennen aloitusta ja vielä erikseen maksun vaikkapa 0-200km kaapelia ja tietenkin maksun siitä kun paku seisoo pihalla. Vähän on outoa.

      • adadasdass

        Niin siis aika outoa että maksertaan pumppuauton käytöstä ensin perussmaksua e/h ja sitten vielä siitä että sillä jotain etehhdään eli pumpataan betonia e/m3.

        vähän sama kuin se sähkäri tulisi seisomaan e/h tontille ja siten vielä perisi e/metri kun tekee jotain.

        ei ole ihme että suomessa on kallista rakentaa. toivottavasti tulee PALJON virolaista ja ulkomaalaista työvoimaa myös betonibisneksiin Suomeen. Toivotnaan kaikki näin.


      • wefåk mf

        Tottakai nämä on eriteltävä maksuissa. Jos hommat ei suju työmaalla ja auto seisoo niin laskutuksen on pyörittävä sillä auto on pois muista ajoista. Putkiston voitelua ei voi laskea kuutiohintaan mukaan koska voitelu maksaa betonifirmalle samanverran jos asiakas tilaa yhden kuution tai 8 kuutiota.


        "Vähän sama kuin sähkömies perisi vaikkapa voitelurahan kun joisi kahvit ennen aloitusta ja vielä erikseen maksun vaikkapa 0-200km kaapelia"

        Ei se voitelu ole mikään kahvitauko


      • dfsfsdfsdfs
        wefåk mf kirjoitti:

        Tottakai nämä on eriteltävä maksuissa. Jos hommat ei suju työmaalla ja auto seisoo niin laskutuksen on pyörittävä sillä auto on pois muista ajoista. Putkiston voitelua ei voi laskea kuutiohintaan mukaan koska voitelu maksaa betonifirmalle samanverran jos asiakas tilaa yhden kuution tai 8 kuutiota.


        "Vähän sama kuin sähkömies perisi vaikkapa voitelurahan kun joisi kahvit ennen aloitusta ja vielä erikseen maksun vaikkapa 0-200km kaapelia"

        Ei se voitelu ole mikään kahvitauko

        Niin miksi sitten peritään vielä pumppauksesta m3 hinta? Ja pumppuauton perusmaksu euroa/tunti ja niiden pälle palveluaikakorvaus. Nuohan on niin päällekkäisiä asioita kuin vain voi olla.

        Sama kuin sähkäri veloittaisi kolmeen kertaan tuntiveloitustra.


      • Niinpä....
        dfsfsdfsdfs kirjoitti:

        Niin miksi sitten peritään vielä pumppauksesta m3 hinta? Ja pumppuauton perusmaksu euroa/tunti ja niiden pälle palveluaikakorvaus. Nuohan on niin päällekkäisiä asioita kuin vain voi olla.

        Sama kuin sähkäri veloittaisi kolmeen kertaan tuntiveloitustra.

        Kun pumppuauto on työmaalla ei se voi tehdä muuta työtä joten siitä perusmaksu €/h
        Kun pumpataan betonia kuluu pumppu ja sen takia €/m3
        Sitten erillinen auto tuo itse betonin, sekin haluaa korvauksen jos joutuu odottamaan työmaalla.

        Itse myyn betonin siten että arvioin kuinka kauan nuo eri aat ottavat ja lasken asiakkaalle könttäsumman (omat miehet valavat).
        Asiakkaan itse valaessa en voi arvioida kun en tiedä millä teholla he toimivat.

        Ps. ottaahan sähköyhtiökin perusmaksun ja sähkönsiirtomaksun, mietippä sitä.


      • kake_kakolasta
        adadasdass kirjoitti:

        Niin siis aika outoa että maksertaan pumppuauton käytöstä ensin perussmaksua e/h ja sitten vielä siitä että sillä jotain etehhdään eli pumpataan betonia e/m3.

        vähän sama kuin se sähkäri tulisi seisomaan e/h tontille ja siten vielä perisi e/metri kun tekee jotain.

        ei ole ihme että suomessa on kallista rakentaa. toivottavasti tulee PALJON virolaista ja ulkomaalaista työvoimaa myös betonibisneksiin Suomeen. Toivotnaan kaikki näin.

        johan ne kaikki kuskit on virolaisia


      • asdasdasdsad
        Niinpä.... kirjoitti:

        Kun pumppuauto on työmaalla ei se voi tehdä muuta työtä joten siitä perusmaksu €/h
        Kun pumpataan betonia kuluu pumppu ja sen takia €/m3
        Sitten erillinen auto tuo itse betonin, sekin haluaa korvauksen jos joutuu odottamaan työmaalla.

        Itse myyn betonin siten että arvioin kuinka kauan nuo eri aat ottavat ja lasken asiakkaalle könttäsumman (omat miehet valavat).
        Asiakkaan itse valaessa en voi arvioida kun en tiedä millä teholla he toimivat.

        Ps. ottaahan sähköyhtiökin perusmaksun ja sähkönsiirtomaksun, mietippä sitä.

        no se tuo sähköyhtiö juttu on kyllä totta. sama auto joka pumppasi toi betonin mukaanaan. sitten toinenauto toi vähän lisää kun siihen ensimmäiseen ei kaikki mahtuneet kerralla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe