Vääristä profeetoista

näkymätön ninni

Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. He ovat maailmasta. Maailmasta on se, mitä he puhuvat, ja maailma kuuntelee heitä. 1 Joh. 4:4

Maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. Heidän arvioimisensa ei perustu ihmeiden todistettavuuteen, intoon, vakuuttavuuteen tai sanojen kauneuteen. Profeettoja, Jumalan salasisuuksien ilmituojia, on arvioitava aina heidän sanomastaan käsin. Vain niin erottaa okean väärästä ja Jumalan palvelijat oman vallan etsijöistä. Oikea profeetta julistaa evankeliumia, ei omiaan. Hän etsii aina ensin Jumalan tahtoa, ei toisten miellyttämistä. Hän osoittaa Jumalan Karitsaa, ei itseään. Hänelle Jumala on suuri ja ihminen pieni. Ihminen on syntinen, Jeesus syntisten Vapahtaja.

Jeesuksen omat ovat usein uskossaan heikkoja, väärät profeetat vakuuttavia ja sanavalmiita. Mutta se pieni, heikko usko voittaa suurten harhat, koska se on Jumalasta lähtöisin. Maailma suostuu kuuntelemaan vääriä profeettoja, koska heidän opetuksensa sopivat sen näkemyksiin ja koska he tuottavat kiinnostavia hengellisiä kokemuksia. Jeesuken omia ei tahdota kuulla, sillä syntejään ei kukaan halua katsella. Ei vaikka saisi niistä armahduksen ja vapautuksen.

(Näin kirjoittaa Juha Vähäsarja kirjassaan Lupaus kantaa syyskuun 1. päivän kohdalla)

Toivotan Siunausta ja varjelusta päivääsi näiden sanojen myötä.
Ja iloa ja valoa syksyisiin päiviin. Rakkaudella: näkymätön ninni.

http://www.youtube.com/watch?v=0SYIIjfulOQ

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkymätön ninni

      Lukekaa vielä Matteus 24 luku kokonaan.

      Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eskyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. (jakeet 11-13)

    • näkymätön ninni

      Lukekaa Johanneksen evankeliumi 17 luku; Tässä Jeesus rukoilee itsensä. opetuslastensa ja kaikkien uskovien edestä:

      13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
      14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
      15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
      16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
      17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
      18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
      19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
      20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
      22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
      23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
      24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
      25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
      26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

    • Amen

      Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

      • näkymätön ninni

        Mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        Room. 5:5 KR33/38


    • Copypastepoliisi

      Minä olen ainoa oikea profeetta.

    • näkymätön ninni

      Tänne onkin tullut jo aiemminkin monta hyvää aloitusta aiheeseen liittyen.

      mm. tälleen nimimerkiltä tämä: ”Minne Jumala rakentaa kirkkonsa, sinne kele rakentaa kappelinsa."

      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      1 Joh. 4:1

      ”Minne Jumala rakentaa kirkkonsa, sinne rakentaa perkelekin kappelinsa,” opetti Luther. Hän tiesi omasta kokemuksesta, miten uskonpuhdistuksen jäljissä seurasi opettajia, jotka sekoittivat ihmisten ajatukset väärillä opetuksilla. Jokaista henkeä ei tule uskoa, näyttäköön kuinka hurskaalta tai hengelliseltä tahansa. Henget toimivat kyllä, niin Pyhä Henki kuin pahatkin. Oleellista ei ole siksi se, miltä näyttää tai mitä koetaan, vaan se, mitä opetetaan evankeliumista. Pyhä Henki yhtyy Jumalan sanaan eikä puhu koskaan sitä vastaan. Vanha rukoilevaissaarnaaja sanoi, että ne, jotka armosta elävät, pelastuvat. Silloin kun evankeliumisaa vapauttaa synnistä, omantunnon ahdistuksesta ja uskonnollisuudesta, ja Jeesuksen risti korotetaan uskon keskukseen, eletään armosta. Synnillä ei tahdota aiheuttaa murhetta Jumalan Pyhälle Hengelle, eikä armon ansaitsemisen kunniaa ryöstetä ristin Herralta ihmiselle. Väärät profeetat eivät sitoudu ristiin, armoon eivätkä ehdottomaan evankeliumiin.sro.

    • Kuten aloitus

      Uskovien olisi hyvä ottaa huomioon tietyt realiteetit elämässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe