Miten tästä selviää?

Kunnolla petetty!

Mies jäi kiinni uskottomuudesta pari kuukautta, hänellä oli suhde yhteen ja paljon muitakin naisia siihen päälle. Pettämistä oli jo kestänyt kauan ennen kuin kaikki alkoi selviämään pikku hiljaa. Paljon salaamista, valehtelua ja tekonsa puolustelua. Ilman omia "salapoliisin" taitoja en juurikaan tietäisi mitään. Mies on sanonut ettei kadu tai häpeä tekoansa. Aina vaan inttää että haluaa olla yhdessä vaikka onkin lähinnä kylmä ja halveksuva käytökseltään. Oma vointini on ollut todella huono, unihäiriöineen, laihtunut useamman kilon ja mieltä ahdistaa hulluuden partaalle asti. Aina vain roikun miehessä kykynemättä tekemään juuri mitään, kun ajatukset on ihan lukossa. Apua oon hakenu mutta siellä vain hyssytellään ja käsketään ottaa rauhallisesti, ilmeisesti kun miellä on yhteisiä lapsia. Tuntuu vaan etten kestä enää päivääkään! Neuvot ovat kullan arvoisia!

48

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirsi P.

      Puhu jollekkin luotettavalle ystävälle tai hae vertaistukea muista petetyistä (vaikka netistä). Tuntemattomalle olisi jopa helpompi purkaa. Asiantuntijan apu on tärkeää, mutta siinä rinnalla on hyvä olla joku luotettava henkilö, jolle voit surutta huutaa, haukkua ja vaikka nauraa. Psykologilla pitää kuitenkin olla aika virallinen, joten siksikin olisi hyvä olla joku "tavis" siinä rinnalla, jolle purkaa. Yritä riuhtaista itsesi pois tosta suhteesta. Ymmärrän, että helppoa se ei ole, mutta mitä muutakaan vaihtoehtoa sinulla on (mies ei kadu, useampi kuukausi ja useamman eri naisen kanssa, joten aika toivoton tilanne suhteen jatkamiselle). Oma mielenterveys on kaikista tärkein, sitä kautta tulee oma elämä, itsekunnioitus ja sitten alkaa eheytyminen. Varmasti vie paljon aikaa ja helppoa ei tule olemaan, mutta säästät ainakin oman mielenterveyden. mitä sillä ukolla tekee, jos joutuu hullujen huoneeseen. Kovan stressin ja henkisen ahdingon seurauksena alkaa tulemaan myös fyysisiä oireita, ja jopa vakavia muita sairauksia. Se mitä en ymmärrä, että ukkosi ei kadu, mutta haluaa kuitenkin jatkaa suhdetta? Onko hän narsisti tai ainakin persoonallisuushäiriöinen. Eihän toi ole normaalia. Ja älä ainakaan itse suostu siihen, että jäät "palvomaan" ukkoa, eroa hyvä nainen! Mitä pidempään olet tossa tilanteessa sitä alemmas menet niin henkisesti kuin fyysisestikin. Jaksamista sinulle, puhu luotettavalle ystävälle tai jollekkin, huuda tuskasi ulos. Yritä jaksaa. Mistä olet hakenut apua? Mielenterveystoimistot ovat kyllä aika heikkoja, hakeudu yksityiselle. se maksaa itsensä takaisin. Miten selvitit ukon touhuja? Kaikkea parasta sinulle!

    • werttic

      Et voi jatkaa suhteessa jossa voit huonosti.

    • pölit6e45yrd

      No aivan ensimmäiseksi: haluatko jakaa elämäsi jatkossa sellaisen ihmisen kanssa, johon et voi luottaa pätkän vertaa ? Etkö ole mielestäsi ansainnut parempaa kuin olla pettäjän vaimo ?
      Sitten: onko tuo se parisuhteen malli, jonka haluat opettaa lapsillesi ?

      Sorry vaan, mutta kertomasi perusteella ei näytä siltä, että parisuhteellanne olisi tervettä tulevaisuutta. Mies ei kadu eikä häpeä... Haluaa jatkaa, niin mitä? Jos annat hänelle anteeksi, olet pölyn hieman laskeennuttua samassa tilanteessa kuin nyt. Ei seeprakaan raidoistaan pääse - ja mies, joka ei aidosti ymmärrä edes tehneensä mitään pahaa, luottaa siihen, että katsot hänen touhuilujaan läpi sormien.

      Olet nyt rikki ja neuvoton, mutta kokemuksesta voin kertoa, että paistaa se päivä risukasaankin. Muutama vuosi sitten ex jäi kiinni pitkästä salasuhteesta työkaverin kanssa. Ilmeisesti oli odottanutkin, että saan hänen touhunsa selville... Ei pahoitellut mitään, intti, että haluaa jatkaa... No niinpä niin: hän mitään halunnut jatkaa, mutta ei halunnut olla se, joka jättää. Kun tein päätöksen pistää miehen pihalle, hän kiersi yhteisille tuttaville kertomassa, miten ymmärtämätön olin, kun en halunnut antaa uutta tilaisuutta... Mitä uutta tilaisuutta, kun suhde työkaverin kanssa jatkui satavarmasti?!
      Pidin pääni, erosimme ja rakensin itselleni ja parille kouluikäiselle lapsellemme uuden elämän. Hetkeäkään en ole katunut. Mies pitää suht tunnollisesti sitoumuksensa lapsia kohtaan ja muulla ei olekaan väliä. Minä en häntä tule ikinä kunnioittamaan ihmisenä, mutta lasten vuoksi pidän yllä asiallisia välejä.

    • Kunnolla petetty

      Kiitos neuvoista! Oon saanu todella hyvän terapeutin, joten se suhteen oon hyvissä käsissä. Eroa oon miettinyt alusta alkaen ja se tuntuukin ainoalta vaihtoehdolta. En vain kykene kuin roikkumaan toisessa, vaikka se ei selvästi sitä edes tunnu haluavan, niin kuitenkin väittää. Kaikista kielloista huolimatta oon vakuuttunut, että vanha meno jatkuu. Käytös on samanlaista kuin ennen kiinni jäämistä, nyt vaan osataan peittää jäljet.

      Narsismia itsekin epäilen, sen verran selittäisi aiempaakin käytöstä. Hän on mustasukkainen, omistushaluinen, arvosteleva ja kostonhaluinen. Koko suhde on ollut yhtä vuoristorataa ja viimeinen vuosi todella raskas. Mies on tähän asti saanut mut uskoon ihan mihin vaan tai viimeistään silloin kun vetoaa lapsiin tai rakkauteensa. Nyt on todella voimat loppu ja mies tuntuu saavan entistä enemmän otetta. Lähteminen tuntuukin raskaalta koska tuskin pääsen helpolla, elämä tulee olemaan yhtä helvettiä. Jos elämä ei yhdessä oo ollu helppoa niin on helppo kuvitella mitä se on sen jälkeen.

      • Kirsi P.

        Soita omille vanhemmille tai sisaruksille (jos on) tulkaa hakemaan minut pois. Kun pääset ensin pois sieltä neljän seinän sisältä muualle, niin ajatuksetkin alkaa kulkemaan aivan toisella tavalla. Kyllä kuukauden vanhemmat tai sisarukset voi helpostikin majoittaa, ja se on se aika jolloin myös itse saat kasattua ajatukset ja sen verran voimia, että jaksat lähteä. Kuulostaa kyllä siltä, että miehesi on narsisti (pettää, valehtelee, kiistää, ei kadu, ei häpeä), mitä muita kriteereitä narsistille edes on. Ja vielä sitten on omistushaluinen ja mustasukkainen. Ei helvetti. varmasti juuri siksi, että itse pettänyt kuin pieni porsas, niin luulee, että kaikki muutkin tekevät niin. Voimia.


      • tuttu juttu

        On erittäin huolestuttavaa, että mies on "mustasukkainen, omistushaluinen, arvosteleva ja kostonhaluinen". Henkistä väkivaltaa? Ja kun on ollut raskasta muutenkin. Voiko sellaisella miehellä "naksahtaa päässä" jos kostonhimoa löytyy? Ainakin omat aiemmat tutut ovat antaneet sellaisia viitteitä. Ja kuka jaksaa pelätä koko elämänsä että toinen on kostava ja ikävä. Jos terapeutti ei ole ottanut huomioon että miehestä ehkä pitäisi erota, voit silti jutella milloin tahansa kriisikeskukseen tai muuhun puhelimeen, vaikka nimettömänä. Sun voimia kuluttaa tuo suhde ja hyvin arveluttavalta kuulostaa miehen toiminta! Laitan sinulle pari linkkiä. Miehet eivät yleensä muutu, siksi naiset joutuvat eroamaan. Uutta elämää voi löytää.

        Paras artikkeli mielestäni, kannattaa lukea!
        Oletko väkivaltaisessa suhteessa? 5 varoitusmerkkiä:
        http://www.iltalehti.fi/nainen/2013070517232082_na.shtml

        Testi väkivallan kokijalle (voi kokeilla muutenkin, vaikkei olisi väkivaltaa mielestäsi)
        https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=20


      • Kunnolla petetty!
        tuttu juttu kirjoitti:

        On erittäin huolestuttavaa, että mies on "mustasukkainen, omistushaluinen, arvosteleva ja kostonhaluinen". Henkistä väkivaltaa? Ja kun on ollut raskasta muutenkin. Voiko sellaisella miehellä "naksahtaa päässä" jos kostonhimoa löytyy? Ainakin omat aiemmat tutut ovat antaneet sellaisia viitteitä. Ja kuka jaksaa pelätä koko elämänsä että toinen on kostava ja ikävä. Jos terapeutti ei ole ottanut huomioon että miehestä ehkä pitäisi erota, voit silti jutella milloin tahansa kriisikeskukseen tai muuhun puhelimeen, vaikka nimettömänä. Sun voimia kuluttaa tuo suhde ja hyvin arveluttavalta kuulostaa miehen toiminta! Laitan sinulle pari linkkiä. Miehet eivät yleensä muutu, siksi naiset joutuvat eroamaan. Uutta elämää voi löytää.

        Paras artikkeli mielestäni, kannattaa lukea!
        Oletko väkivaltaisessa suhteessa? 5 varoitusmerkkiä:
        http://www.iltalehti.fi/nainen/2013070517232082_na.shtml

        Testi väkivallan kokijalle (voi kokeilla muutenkin, vaikkei olisi väkivaltaa mielestäsi)
        https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=20

        Tein tuon väkivalta testin ja sain tulokseksi huomattavasti huolestuttavaa väkivaltaa..


      • jsgfjs

        Miehesi on aivan ilmiselvä seksiaddikti.


    • tuttu juttu

      Jos et pysty heti eroamaan, muuta kuitenkin eri asuntoon - omaa rauhaa. Onhan se shokki kun toinen paljastuu muuksi kuin luuli olevan. Sydänsuruista ja kaipuusta ei pääse yhdessä yössä, mutta yhdessäolo voi myös pahentaa oloa, ainakin jos toisen käytös on tuollaista. Joku osaava terapeutti joka voi käydä vuoropuhelua kanssasi, ymmärtää, mutta tuo esiin seikkoja tilanteesta mitä ei itse osaa ajatella. Kriisikeskuksella on terapeutti kenties, kirkollakin mahdollisesti. Voit myös soittaa kriisipuhelimeen. Joskus on niin ettei ole mahdollista, että tietyt miestyypit ovat empaattisia. Sinun kannattaa antaa aikaa asioille, niin kaikki selviää. Mutta koska olosi pahenee, olisiko hyvä hankkia se asunto, eikä pelätä miehen reaktioita. Onko ystäviä tukena? Uuteen kotiin ei miehen tarvitse tulla, pidä se omana alueena. laita sitä omanlaiseksi. Ehkä näette muualla, ellette eroa.

      Melatoniinia saa reseptillä uniongelmiin, lääkäri voisi auttaa sen verran. Ehkä sairasloma paikallaan? Muuta tekemistä johon saa ajatuksia, sitten kun voi tehdä. On mahdollista ettet ole ainoa jota mies on pettänyt, kyselepä exiltä, siltä joka ei ole miehen ihailija. Ja sitten ne toiset naiset ovat hyviä kertomaan, mitä mies on jorissut. Ehkä muillakin naisilla on ollut yhtä paha olo miehen kohtelusta ja kaipaavat keskustelua. Itselleni on monesti käynyt noin elämässä aiemmin... se olo ei ole kiva. Lapsille löytyy ehkä hoitajia? Onko miehellä joku kakkosnainen, joka on yhtä paljon kärsinyt miehen tempuista?

      Pääsi selkenee ("hulluuden partaalta") kun odotat ajan kuluvan, syöt joskus ja juot tarpeeksi, lepoa. Ei kannata suorittaa nyt liikaa. Ikävää kun menetyksen pelko raastaa, ahdistaa ja on pettymystä ym, mutta selkiää siitä vielä. Mies mahdollisesti jatkaa samanlaista elämää, olen nuo niin nähnyt. Jos eroat, saat uutta elämää ja oireet ajan kuluessa vähenevät minimiin, kenties poistuvat (joillakin helpommin ja joillakin kestää kauemmin). Alkuoireet ovat taas eri juttu, shokkivaihe - toki voi uusiutua ja pitkittyä, jos mies loukkaa vaan lisää. Jos et eroa, pariterapia paikallaani - mutta ei se miehen tapaa pettää ehkä muuta. Mutta mies ajaa käytöksellään varmaan "hulluuteen" kaikki naiset, kannattaako olla yhdessä? Vaikka olisi kuinka komea mies. Olkoonkin että haki seksiä vain muualta, hänen kylmä, arvostamaton käytös ei helpota tilannetta. En tiedä miksi kiinnijäädessä on noin kylmä, joku puolustusreaktio. Tai sitten hyvin kylmä, itsekäs luonne, joka ei ole naisten mieleen loppupeleissä. Saati pettäminen. Mitä muuta voisi paljastua. :(

      Ja hae apua paikasta jossa joku kuuntelee oikeasti, eikä vain hyssyttele. Sellainen joka osaa asiat ja huomaat sen. Omasta mielestäni parhaita ovat terapeutit joilla on koulutusta tarpeeksi. En tiedä sitten minkälainen psykologi on. Psykiatrit voivat olla liian tylyjä, vaikka saavat toki diagnoosin kenelle tahansa sekä muutaman neuvon. Ahdistukseen voi saada lääkettä normilekurilta, eihän sitä ole pakko käyttää loputtomiin, tosin en tiedä sivuvaikutuksista onko kovin järkevää käyttää. Saattaa viedä ahdistuksen pahimman terän pois. Yleensä tuossa tilanteessa naiset eroavat, muuttavat omaan asuntoon ja katselevat uusia tuulia. Osa ehkä roikkuu kuin hengenhädässä miehessä, mutta mieshän voi satuttaa taas.

      Kannattaa miettiä miehen arvoja, oikeaa luonnetta, onko narsistinen vai minkälainen. Ja tautitestit varmaan tulevat mieleen kun petti. Ulkokuori petti myös? Ja esitti kunnollista? Et voinut tietää aiemmin. Toivottavasti voit ajatella itsestäsi kuitenkin positiivisia seikkoja, ei mies määritä sinua. Huomenna on aina uusi päivä, kenties parempi sellainen. Mutta hankkiudu nyt turvaan miehen vaikutuksilta. Jos et voi, siinäkin terapeutti tai muu työntekijä auttaa keskustelulla.

    • Kunnolla petetty!

      Kannatti kirjoittaa tänne. Saan tukea niille ajatuksille jotka jo itse tiesin, mutten nähnyt kaiken myllerryksen takaa. Oon tuntenut valtavaa syyllisyyttä, uskoen toisen arvostelua ja syyttelyä että vika on loppujen lopuksi kuitenkin minussa. Oloni on ollut viime viikosta asti ihan kauhea, saan fyysisiä tärinäkohtauksia tietyistä tilanteista, jotka muistuttaa pettämisistä. Niitä riittää arjessa ja välillä tuntuu että mies tekee tahallaan niitä tietäen että voin huonosti sen jälkeen. En tunne vielä shokilta kuin hieman katkeruutta miestä kohtaan, vaikka muuten olen kuin ruutitynnyri. Ärsyynnyn nollasta sataan sekunnissa ja siihen saan vastaukseksi kuinka kurjaa miehellä on ilman petihommia ja hullun akan kanssa. Sitä ei kuulemma kannata harrastaa kun se on niin kurjaa mun kanssa. Jos esitän että mitä haluaisin suhteelta mies tekee justiinsa toisin päin. Ei sillä että itselläkään niitä haluja olisi ollut.

      Otan neuvoista vaarin ja alan työstään tosissaan omaa elämää ja eroa. Kuitenkin haluan lasteni takia selvitä ja nyt ymmärrän että tuon miehen kanssa se ei onnistu koskaan. Jos mun vielä pitäisi turhaan pyytää mieheltä jotain anteeksi, niin sitä että oon sen antanut kohdella mua niin kurjasti. itsetunnon kanssa teen suurimman työn selvitäkseni, tunnen olevani todella huono koko ajan. Niin ulkonäöllisesti kuin henkisesti.

      Päivittäinen nukkumaan mennessä itkeminen loppui näköjään eiliseen, kun sain kirjoitettua tänne. Otan mielellään vieläkin omia kokemuksianne, kommentteja ja mielipiteitä vastaan.

      • You´re beautiful

        Sinä selviät. Jokainen kyynel minkä olet vuodattanut vie sinua eteenpäin. Irrottautuminen on prosessi, mihin monesti sisältyy epätoivoa, toivoa, pettymystä ja kaikenkaikkiaan ristiriitaisia tunteita. Lopulta tulee sisäinen varmuus miten toimia ja ratkaisujen tekeminen sen jälkeen on helppoa.

        Samanlaisten tapahtumien kohdanneena tapasimme parisuhdeterapeuttia sekä yhdessä että yksin. Yksi hänen esittämänsä kysymys todella pysäytti minut ja sai pohtimaan asioita uudelta kantilta. "Miksi sinä annat kohdella itseäsi noin?" Ehkä tästä kysymyksestä on sinullekin apua. Voimia!


      • niin totta
        You´re beautiful kirjoitti:

        Sinä selviät. Jokainen kyynel minkä olet vuodattanut vie sinua eteenpäin. Irrottautuminen on prosessi, mihin monesti sisältyy epätoivoa, toivoa, pettymystä ja kaikenkaikkiaan ristiriitaisia tunteita. Lopulta tulee sisäinen varmuus miten toimia ja ratkaisujen tekeminen sen jälkeen on helppoa.

        Samanlaisten tapahtumien kohdanneena tapasimme parisuhdeterapeuttia sekä yhdessä että yksin. Yksi hänen esittämänsä kysymys todella pysäytti minut ja sai pohtimaan asioita uudelta kantilta. "Miksi sinä annat kohdella itseäsi noin?" Ehkä tästä kysymyksestä on sinullekin apua. Voimia!

        Tämä on niin totta beatiful. Paremmin, rakentavammin, hienotunteisemmin ei enään voi kiteyttää koko paskaa, jota petetty joutuu kokemaan.


      • Kirsi P.

        Paljon voimia sinulle. Miehesi on selvästi narsisti, ei tule koskaan muuttumaan, ihan hirveää käytöstä. Tossa vaiheessa ei enään terapiat auta, siis miehelle.


      • paniikki13

        KIITOS sinulle todella paljon,että kirjoitit tänne :) Olen itse juuri aivan samassa tilanteessa ja ollut aivan liian kauan.. Mies on todella pettävävalehtelevanarsisti ja ilmeisesti psykopaattikin entisen ammattinsa tietäen! Lapsi on pitänyt minua roikkumassa jossakin epämääräisessä toivossa,vaikka oman asunnon jo hankinkin,mutta nuo kuvaamasi fyysiset oireet ja mielen sekavuus...Olen luullut,että olen vialla päästäni:hallitsematon vapina,käsien tärinä,hengtiyksen salpautuminen,sydämen tykytys,vatsaa kuritava pelko,olemattomat hermot,itkukohtaukset,masennus ja kauhu vauva-arjen keskellä-avot!En olekkaan hullu kaikesta iljetyksen vakuuttelusta huolimatta.. Kiitos niin paljon kun kerroit..saan tästä voimaa ja rohkeutta kadota tuon ihmisen vaikutuspiiristä ja aloittaa oman vapaan elämän rakentamisen jälleen :) halaus!


      • voimia sinulle!
        paniikki13 kirjoitti:

        KIITOS sinulle todella paljon,että kirjoitit tänne :) Olen itse juuri aivan samassa tilanteessa ja ollut aivan liian kauan.. Mies on todella pettävävalehtelevanarsisti ja ilmeisesti psykopaattikin entisen ammattinsa tietäen! Lapsi on pitänyt minua roikkumassa jossakin epämääräisessä toivossa,vaikka oman asunnon jo hankinkin,mutta nuo kuvaamasi fyysiset oireet ja mielen sekavuus...Olen luullut,että olen vialla päästäni:hallitsematon vapina,käsien tärinä,hengtiyksen salpautuminen,sydämen tykytys,vatsaa kuritava pelko,olemattomat hermot,itkukohtaukset,masennus ja kauhu vauva-arjen keskellä-avot!En olekkaan hullu kaikesta iljetyksen vakuuttelusta huolimatta.. Kiitos niin paljon kun kerroit..saan tästä voimaa ja rohkeutta kadota tuon ihmisen vaikutuspiiristä ja aloittaa oman vapaan elämän rakentamisen jälleen :) halaus!

        Olet täysin normaali. Vauva-arjessa sinulla kuuluisi olla rakastava puoliso, joka tukee ja ymmärtää. Petturin kanssa asiat on kuitenkin toisin. Muista, sinä selviät! Asetu miehen yläpuolelle.


      • Kunnolla petetty
        voimia sinulle! kirjoitti:

        Olet täysin normaali. Vauva-arjessa sinulla kuuluisi olla rakastava puoliso, joka tukee ja ymmärtää. Petturin kanssa asiat on kuitenkin toisin. Muista, sinä selviät! Asetu miehen yläpuolelle.

        "Paniikki13": Toivon sinulle valtavasti voimia ja tsemppaus halauksen kera!! Parempaa tulevaisuutta sinulle ja vauvallesi!!


    • Ajatustyö ensin

      Hienoa, ap. Pitkään pettänyt tuo kotiin ristiriitaista viestintää, toisaalta vannoo rakkautta, toisaalta valehtelee, pilkkaa ja alistaa. On hyvä huomata ristiriitaisen käyötksen itselle tuoma voimattomuuden tunne. Ristiriitaista sanomaa ei pidä sietää eikä kuunnella silloin rikkoo itseään. Ryhdy hetu etääntymään miehen sanomista, henkisesti, heti tänään. Tee niin, että jos mies puhuu pahaa tau pilkkaa, käännä selkäsi ja katso maahan tai vaihda paikkaa. Mutta älä kuuntele pilkkaa, vaan toista itsellesi mielessäsi ajatuksin jotain omaa hyvää ajatusta, kunnes pilkkapuhe päättyy.

      Pilkka jatkuu, joten aloita heti ajatustyö fyysisen etäisyyden, siis aluksi asumuseron, järjestämiseksi. Miten voit päästää, aluksi väliaikaisesti, eri katon alle miehen kanssa, yöksi pois samasta asunnosta? Apua saat itsellesi rakkailta ihmisiltä ja terapiassa.

      • Narsistin ex

        Eropäätös on suuri helpotus. Huonosta suhteesta lähteminen on parasta, mitä voi tehdä itselleen tuossa tilanteessa.


      • Kunnolla petetty!
        Narsistin ex kirjoitti:

        Eropäätös on suuri helpotus. Huonosta suhteesta lähteminen on parasta, mitä voi tehdä itselleen tuossa tilanteessa.

        Kiitos vastanneille! se on ollut korvaamattoman tärkeää lukea näitä ja kasailla ajatuksia. Vaikeaa tämä on mutta nyt jaksaa olla jo määrätietoisempi. En vaan käsitä miten ihmeessä ikinä enää voin luottaa ainoaankaan mieheen. Sen verran kovaa rytinää tämä on ollut ja en halua tällaista enää koskaan. Joten siitä olisi vielä kivaa kuulla, pystyykö siihen edes. Uutta suhdetta en halua ja voi tietystikkään vielä pitkään aikaan aloittaa. En silti yksin haluaisi loppu elämää olla. Oon lukenut narsismista ja voisin vannoa että mies sitä on, en kuitenkaan oo psykiatri.. Väkivaltaa on kuitenkin ollut niin henkistä kuin fyysistä ja se tekee vaikeaa irrottautumisesta.

        Olisi kiva kuulla narsistin kanssa eläneen ja siitä eronneen kokemuksia? Kaikki kommentit ja kokemukset ovat silti tervetulleita!


      • huono suhde kun
        Narsistin ex kirjoitti:

        Eropäätös on suuri helpotus. Huonosta suhteesta lähteminen on parasta, mitä voi tehdä itselleen tuossa tilanteessa.

        päättyy se on aina helpotus. kun vain useampi löytäisi sen rohkeuden ja tajuaisi että ennemmin yksin kuin epäterveessä suhteessa jossa ei voi olla "oma itsensä"


    • Kirsi P.

      Muista, Kaikki miehet eivät ole samanlaisia! Kaikki ihmiset eivät petä ja valehtele! Älä missään nimessä yleistä yhden ukon perusteella koko ihmiskuntaa, koska sillä sahaat vain omaa oksaa, ja pettäjä tai tässä tapauksessa narsisti vaan pääsee päämääräänsä!

      • Missä?

        Missä näitä miehiä on, jotka ei petä eikä valehtele? (ja ovat muutenkin kunnollisia)


    • Ei pidä sietää

      Mahdollisesti miehesi käy kovilla, itse kiinnijäätyään, ylikierroksilla, taustalla voi olla seksiaddiktio tms, eikä hän osaa ymmärtää itseään pinnallisessa ajattelussaan ja pettämisreissuissaan. Toisaalta haluaa jatkaa mielihyvää tuovaa uskottomuutta toisaalta pelkää menettävänsä sinut, luuserin merkki, pettäjäpiirissä, että vaimo lähtee. Voit todeta miehen omalla kielellä, jos hän ei ole pelottava, että toivottavasti löytyi tarpeeksi tiukka **** että ero kannattaa.Seuraa naaman valahtaminen.

      Oli huononn kohtelusi syy mitä oli, alhaista käytöstä ei pidä sietää, joten ero tai kotoa poistuminen on paras vaihtoehto, jos et lähde, käytös voi jatkua rumana loputtoman kauna.

    • b....

      Erosta selviytyy. Pian huomaa pärjäävänsä ja nauttivansa elämästään ilman pelkoa. Alku on rankkaa mutta myös kiehtovaa. Ikävä hyviä aikoja ja sitten muistot pahoista lyö taas kasvoille...
      mutta...
      En koskaan kadu eroa. Sain oman elämäni ja tahtoni takaisin. En pelkää enää. Löysin miehen, joka ei alista eikä ilkeile. Rakastaa ja huomioi.

    • Kunnolla petetty!

      Taas ollaan niin ihana että!!! Luvataan maat ja taivaat! On se sitten ihmeellistä että siinä vaiheessa kun toinen alkaa saada ajatuksensa kasaan, niin sitten kiinnostaa vasta keskustella, soitella, viestitellä non stop ja aikaa tuntuu riittävän. Annetaan kuitenkin ymmärtää kaikkien rakkauden tunnustuksien välissä, että kun oon niin vaikea, mistä kaikesta hän joutuu luopuun, kuinka hän kärsii, miten lapsien nyt käy kun en pärjää ilman häntä ja vikaa on kaikissa muissa paitsi hänessä. Tässä on pari kuukautta menny ettei herraa oo kiinnostanut yhtään. Tietysti ajatellut että jaksan loputtomiin katsella p*reikää joka mököttää kun en enää uskokkaan kaikkiin valheisiin ja vapaus panna kaikkea mikä liikkuu milloin haluaa on viety.

      • kirsi p.

        anteeksi kun nauroin lukiessani sinun tekstiä "vapaus panna kaikkea mikä liikkuu.." toi on liian totta monen kohdalla.


      • Narsistin ex
        kirsi p. kirjoitti:

        anteeksi kun nauroin lukiessani sinun tekstiä "vapaus panna kaikkea mikä liikkuu.." toi on liian totta monen kohdalla.

        Tulet pärjäämään paremmin ilman miestäsi. Ero hankalasta tyypistä tulee olemaan taistelua, ainakin minulla on ollut. Älä anna periksi!


    • Kunnolla petetty!

      Kiitos teille! Saa vapaasti nauraa, tässä alkaa vihdoinkin se viha nousta pintaan. Tuntuu kuin olisi herännyt ja verhot vedetty silmien edestä. Toivottavasti jaksan olla vahva miestä vastaan.

      • vinku intiaani

        Tollaset ukot ja akat pitäisi laittaa "hirttotuomioon". Miten joku voi olla noin kylmäkiskoinen ja itsekäs, ei vaan käsitä. Älkää kuitenkaan alkako tappelemaan, parasta kun häipyy takaa vasemmalle ja pelastaa oman elämän. Se on kuitenkin se kaikkein tärkein asia. Tommosien ukkojen ja akkojen kanssa ei kannata alkaa riitelemään ja pilaamaan omaa elämääni. Minua petettiin ja oikein olan takaa. Lähdin tappelematta, mutta sitten huusin itseni ja aivoni lenkkeilessä metsässä. Minun ystäväni petettiin, hän ei antanut periksi, ja alkoi riitelemään, no hävisi sodan. Menetti mielenterveytensä. Narsistilla ei ole mitä menettää, se kannattaa aina muistaa.


    • Ohjeita teille

      Jos miehesi osoittaa suurta katumusta, voit ehdottaa pariterapiaa ja sen lisäksi hänelle omaan yksilöterapiaa tai vertaistukea. Se on mahdollista asumuseron aikana, mies vaikuttaa olevan niin pitkällä harhoissaan, että kahden asiat ei selviä. Ehdota miehellesi näitä kahta luettavaksi:
      http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/uskottomuus/sinulle_uskoton/

      Ja ennen kaikkea
      http://saasuomi.ning.com/page/mitae-on-seksiriippuvuus

      Silti, ei pidä sietää mitä vaan, miehesi käytös on anteeksiantamattoman huonoa, ero voi olla oikea ratkaisu sinulle itsellesi.

      • Kunnolla petetty!

        Eipä tuo kadu suuresti, eikä koe että tarvitsee apua. Kaikenlaiset sivut ollaan luettu, mutta ne eivät kosketa häntä. Ero on varmasti oikea ratkaisu, mutta tänäänkin onnistui siinä missä ennenkin. Aloittaa sen jatkuvan pyörittämisen, vainoamisen ja niin sitä vaan suostuu kuuntelemaan. Alkaa miettiä onko se vika todellakin vain itsessä. Käsittämätön tapaus. Vaikka kuinka tiedät että mitään sellaista en oo tehnyt että moista ansaitsisi. Tuollainen ihminen saa katuun jopa omaa syntymäänsä. Niin taas itken, vaikka en tiedä miksi. Niin "lyöty" olo.


      • kokemusta narsismist
        Kunnolla petetty! kirjoitti:

        Eipä tuo kadu suuresti, eikä koe että tarvitsee apua. Kaikenlaiset sivut ollaan luettu, mutta ne eivät kosketa häntä. Ero on varmasti oikea ratkaisu, mutta tänäänkin onnistui siinä missä ennenkin. Aloittaa sen jatkuvan pyörittämisen, vainoamisen ja niin sitä vaan suostuu kuuntelemaan. Alkaa miettiä onko se vika todellakin vain itsessä. Käsittämätön tapaus. Vaikka kuinka tiedät että mitään sellaista en oo tehnyt että moista ansaitsisi. Tuollainen ihminen saa katuun jopa omaa syntymäänsä. Niin taas itken, vaikka en tiedä miksi. Niin "lyöty" olo.

        Narsistit saavat aikaiseksi tunteen, että ei ole edes ihmisen arvoinen. Ja niin totta, toi "saa katumaan jopa omaa syntymää". Nyt olet jo rajoilla, että sinun tajunta alkaa hämärtyä. Pyydä joku ystävä tueksesi. Miten ja missä se onnistuu, kun kuitenkin tiedostat asian? Miten vainoaa? Pistä stoppi. Vain sinä voit piirtää rajoja oman minuuden ympärille.


    • Pyörittäjäkö?

      Pyöritys? Kuulostaa siltä, että sinulla on tyyppi, joka itse puhuu suu vaahdossa. Selittää ummet ja lammet omaa näkemystään, ei anna toiselle suun vuoroa ja lopuksi toteaa, että asia tuli puhuttua selväksi. Ja uskoo vilpittömästi, että se mitä hän sanoi ja vakuuttavasti selitteli, tyhmin uskoo paskaansa itse, meni läpi.

      Kun nämä typit käy ylikierroksilla, väliin ei pääse. Mutta juu, älä kuuntele enää. Painu toiseen huoneeseen, jos pyöritys alkaa.

      • ..ja

        .. ja pyörityksen väliin ei kannata sanoa milään muulla asialla kuin yhdellä lauseella: "En usko". Samaa lausetta "En usko" pitää toistaa aika monesti, sadas kerta ehkä , sitten pyörittäjä alkaa pikku hiljaa tajuamaan, että häntä ei varmaankaan ei uskota.


    • Voimia!!!!

      Kyllä sinä selviät! Olin täsmälleen sinun tilanteessasi tasan vuosi sitten. Miehellä oli lukuisia naiskontakteja netin kautta, lisäksi yksi vakituinen salasuhde. Mies kärsii riippuvuudesta, aivan kuin olisi ollut peliriippuvainen tai päihderiippuvainen, nyt addiktion kohde vain oli naiset. Sinun miehesi kuulostaa pahasti samanlaiselta. Jotenkin se miehen touhu meni niin överiksi, ettei sitä voinut edes ottaa henkilökohtaisesti. Hän kielsi aina kaiken, joko suuttumalla tai nauramalla, sain kuitenkin häntä ovelampana ihmisenä kaiken selville.

      Eromme oli helpompi, sillä meillä ei ole (onneksi vielä) lapsia ja asuntoon jäin minä, mies lähti. Tai siis minä käskin miehen lähteä. Mies laittoi pystyyn uskomattomat katumusharjoitukset, en voinut käsittää miksi hän halusi roikkua tässä "ykkösvaimon" luona, minähän olin se varsinainen ilonpilaaja.

      Eropäätös teki ihmeen kipeää, vaika tavallaan halveksin miestä. On se vain merkillistä miten se rakkaus ei lopu kuin seinään, vaikka sitä kuinka tapetaan. Surullisinta oli luopua unelmasta. Teki kipeää myöntää, että olin elänyt valheessa, eikä minulla ollutkaan ihanaa ja rakastavaa parisuhdetta ja ikiomaa aviomiestä. Olin vain kuvitellut niin. Yksi syy huonossa suhteessa roikkumiseen on se, että odottaa ihmettä tapahtuvaksi. Ei sitä ihmettä tapahdu.

      Yksin on hyvä olla nyt kun kukaan ei jätä minua yksin, vaan se on oma valintani. Minulta on siltikin edelleen perusluottamus kateissa. Kärsin jonkinlaisesta traumaperäisestä katkeruudesta, sillä yritin kauhean epäuskon vallassa kestää siinä kiduttavassa suhteessa liian kauan. Psyykkeeni pääsi liian huonoon kuntoon. Otan kuitenkin elämän päivä kerrallaan, nautin siitä ettei kukaan tee minulle pahaa, kodista on jälleen tullut turvallinen pesä. Ulkoilen, käyn töissä, tapaan ystäviä. En juhli, enkä halua tavata uusia ihmisiä. Uskon että pikku hiljaa aika parantaa haavat.

      Eheytyminen on pitkä taival eikä surutyön vaiheita voi nopeuttaa. Kertaakaan en ole tämän vuoden aikana katunut päätöstäni. Joskus mietin, että millainen ihmisraunio olisinkaan, jos eläisin edelleen sitä ahdistavaa ja surullista elämää sydän vereslihalla. Mies soittelee ja vonkaa takaisin kotiin, ihan käsittämätöntä ettei hän ota minkäänlaista vastuuta asiasta. Hän ihan oikeasti kuvittelee, että minä tästä vain "unohdan" ja kaikki on taas "niin kuin ennenkin".

      Luojan kiitos saan mennä tästä yksin omaan sänkyyn nukkumaan eikä tarvitse itkeä itseäni uneen miehen tekstaillessa salaa haaremilleen hyvänyönsuukkoja.

      • Kunnolla petetty!

        Olo jatkuvasti toivoton ja murtunut. Kaiken näkee selvästi ja ymmärtää, mutta tuhoa on tehty. Nyt kuitenkin näen sen kaavan miten mies toimii. Pyöritys on mieheni tapa käydä läpi asioita, eri näkökulmista, minun viat, puutteet tai hänen elämänsä kurjuus mahtuu siihen mukaan. Vainoaminen on etten saa rauhaa vaikka pyydän etten jaksa. Sitä käydään läpi niin kauan, että jos tiedät että ympyrä on pyöreä hän saa uskomaan että se on kulmikas. Lisäksi hän muistaa joskus kehua ja seuraavassa lauseessa se onkin mitätöity. Vaikeaa selittää.

        Puran pahaa oloa luotettavalle lähipiirille, heidän on vaikea ymmärtää millainen tilanne on. Mies kun on niin vakuuttava, työssä menestynyt, kunnollinen, ystävällinen ja hyvä isä. Lapsilla on hyvä kiristää. Kun oon niin väsynyt, kiukkuinen, itkuinen ja kotityöt olleet pitkään rempallaan, on selvä että hän on parempi vanhempi omasta mielestään. Miten siis saada viranomaiset uskomaan, että pahaoloni johtuu vain tästä suhteesta. Kuitenkin se oon minä joka syön lääkkeitä masennukseen ja käyn terapiassa.

        Ensiaskeleet omaan elämään on otettu. Pelottaa todella ja pahin on vielä edessä.


      • Kunnolla petetty!
        Kunnolla petetty! kirjoitti:

        Olo jatkuvasti toivoton ja murtunut. Kaiken näkee selvästi ja ymmärtää, mutta tuhoa on tehty. Nyt kuitenkin näen sen kaavan miten mies toimii. Pyöritys on mieheni tapa käydä läpi asioita, eri näkökulmista, minun viat, puutteet tai hänen elämänsä kurjuus mahtuu siihen mukaan. Vainoaminen on etten saa rauhaa vaikka pyydän etten jaksa. Sitä käydään läpi niin kauan, että jos tiedät että ympyrä on pyöreä hän saa uskomaan että se on kulmikas. Lisäksi hän muistaa joskus kehua ja seuraavassa lauseessa se onkin mitätöity. Vaikeaa selittää.

        Puran pahaa oloa luotettavalle lähipiirille, heidän on vaikea ymmärtää millainen tilanne on. Mies kun on niin vakuuttava, työssä menestynyt, kunnollinen, ystävällinen ja hyvä isä. Lapsilla on hyvä kiristää. Kun oon niin väsynyt, kiukkuinen, itkuinen ja kotityöt olleet pitkään rempallaan, on selvä että hän on parempi vanhempi omasta mielestään. Miten siis saada viranomaiset uskomaan, että pahaoloni johtuu vain tästä suhteesta. Kuitenkin se oon minä joka syön lääkkeitä masennukseen ja käyn terapiassa.

        Ensiaskeleet omaan elämään on otettu. Pelottaa todella ja pahin on vielä edessä.

        Kiitos vastauksistanne ja varsinkin sinulle "Voimia!!!". Ihanaa tietää että tästä voi selvitä, vaikka se vie aikaa.


      • Jaksa eteenpäin!
        Kunnolla petetty! kirjoitti:

        Olo jatkuvasti toivoton ja murtunut. Kaiken näkee selvästi ja ymmärtää, mutta tuhoa on tehty. Nyt kuitenkin näen sen kaavan miten mies toimii. Pyöritys on mieheni tapa käydä läpi asioita, eri näkökulmista, minun viat, puutteet tai hänen elämänsä kurjuus mahtuu siihen mukaan. Vainoaminen on etten saa rauhaa vaikka pyydän etten jaksa. Sitä käydään läpi niin kauan, että jos tiedät että ympyrä on pyöreä hän saa uskomaan että se on kulmikas. Lisäksi hän muistaa joskus kehua ja seuraavassa lauseessa se onkin mitätöity. Vaikeaa selittää.

        Puran pahaa oloa luotettavalle lähipiirille, heidän on vaikea ymmärtää millainen tilanne on. Mies kun on niin vakuuttava, työssä menestynyt, kunnollinen, ystävällinen ja hyvä isä. Lapsilla on hyvä kiristää. Kun oon niin väsynyt, kiukkuinen, itkuinen ja kotityöt olleet pitkään rempallaan, on selvä että hän on parempi vanhempi omasta mielestään. Miten siis saada viranomaiset uskomaan, että pahaoloni johtuu vain tästä suhteesta. Kuitenkin se oon minä joka syön lääkkeitä masennukseen ja käyn terapiassa.

        Ensiaskeleet omaan elämään on otettu. Pelottaa todella ja pahin on vielä edessä.

        Ei se lääkkeiden syönti ja masennus kerro sitä, että on huonompi vanhempi, eikä se saa vaikuttaa asioihin. Sitten suomessa olisi puolet vanhemmista "huonoja vanhempia". Se on sairaus siinä missä mikä tahansa sairaus. Eihän sydänvikakaan estä vanhemmuutta. kuka tahansa voi kuolla milloin hyvänsä, joten "huonoon" vanhemmuuteen vetoaminen on täysin puppua.


      • Kunnolla petetty!
        Kunnolla petetty! kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne ja varsinkin sinulle "Voimia!!!". Ihanaa tietää että tästä voi selvitä, vaikka se vie aikaa.

        Kaikille suuri kiitos! En olisi ilman teidän kokemuksia, neuvoja ja mielipiteitä ehkä pitkään aikaan tajunnut asioiden oikeaa laitaa ja ettei tää oo "normaalia".. Ensi viikolla aloitan vertaistukiryhmässä.


      • Narsistin ex
        Kunnolla petetty! kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne ja varsinkin sinulle "Voimia!!!". Ihanaa tietää että tästä voi selvitä, vaikka se vie aikaa.

        Vuosi sitten olin samassa tilanteessa, kuin sinä nyt. Silloin olin murtunut, heikko, itkuinen, masentunut... Sydän täysin särkynyt. Yritimme yhdessä pelastaa avioliiton, lastenkin takia. No, mies ei sitten täysin pystynyt olemaan uskollinen vieläkään, ja keväällä tein eropäätöksen. Mies ei millään suostunut uskomaan, että tahdon erota ja on hankaloittanut eroon liittyviä käytännön asioita parhaansa mukaan. Olen kuitenkin ollut täysin vankkumaton eropäätöksessäni. Kun voimat vihdoin palasivat, oli eropäätös ainoa vaihtoehto ja suuri helpotus.

        Vuodentakaiseen olotilaan verrattuna voin aivan loistavasti, koska olen päässyt eroon ihmisestä, joka on aiheuttanut minulle mielipahaa henkisellä väkivallalla aina ja aina uudestaan. Nyt kun en ole enää hänen vaimonsa, ei pilkka enää satu samalla tavalla.

        Linkissä on vaiheet, joiden mukaan uskottomuudesta selvitään. Olet ehkä näihin jo tutustunut. Ainakin oma toipumiseni on mennyt juuri noin. Nyt voin sanoa, että olen viimeisissä vaiheissa jo, ja siitä hyvin onnellinen.

        http://www.suhdesoppa.fi/uskottomuus/petetyn-14-askelta-toipumiseen/


      • Voimia!!!!
        Jaksa eteenpäin! kirjoitti:

        Ei se lääkkeiden syönti ja masennus kerro sitä, että on huonompi vanhempi, eikä se saa vaikuttaa asioihin. Sitten suomessa olisi puolet vanhemmista "huonoja vanhempia". Se on sairaus siinä missä mikä tahansa sairaus. Eihän sydänvikakaan estä vanhemmuutta. kuka tahansa voi kuolla milloin hyvänsä, joten "huonoon" vanhemmuuteen vetoaminen on täysin puppua.

        Samaa mieltä nimimerkin Jaksa eteenpäin! kanssa. Tuttavapiirissä perheenäiti joutui jopa psykiatriselle osastolle hoitoon kun selvisi, että miehellä oli ollut kolme vuotta salasuhde työkaveriin, vaikka yhteinen lapsi oli vasta yksivuotias.

        Perheenäiti pääsi sairaalasta, kävi terapiassa ja söi masennuslääkkeitä, se ei pitkällä tähtäimellä vaikuttanut mitenkään huoltajuusasiaan, sillä tämä kaikki on uskottomuuskriisissä valitettavasti ihan tavallista arkea.

        Perheenisä yritti siihen tietenkin lakiteitse vedota ja myös siihen, että hänellä on paremmat tulot, eli olisi siis kaikin puolin "parempi vanhempi". Viranomaisten mielestä se oli monta kertaa kuultua lässytystä eikä se vaikuttanut asiaan. Jos vaikuttaisi, niin Suomessa olisi paljon enemmän yh-isiä kuin yh-äitejä. Ei sellaista viranomaista olekaan, joka antaisi petturi-isän viedä lapsetkin äidiltä! Ihan turha huoli siis.

        Kunnolla petetty! Oletko jo varannut ajan Perheasiain neuvottelukeskukseen?


      • Voimia!!!!
        Kunnolla petetty! kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne ja varsinkin sinulle "Voimia!!!". Ihanaa tietää että tästä voi selvitä, vaikka se vie aikaa.

        Aivan ehdottomasti hirvittävintä aikaa oli tuo, kun uskottomuus oli fakta, mies eli elämäänsä hyväntuulisena vihellellen ja itse joutui asumaan saman katon alla sen häikäilemättömän petturin kanssa.

        Eropäätöksen jälkeen on niin paljon helpompaa! Vaikka sekin on tietenkin käden vääntöä käytännön asioista, mutta siinä on sitten viranomaiset ja asianajaja tukena.


    • sä selviät!

      Kyllä sä selviät vielä joku päivä, kaikki on hyvin. Hyvän terapeutin pitäisi nähdä että TILANTEENNE ON VAIKEA. Teidän pitäisi mennä YHDESSÄ sinne juttelemaan ne asiat auki, lastenkin kannalta, jos haluatte. Terapeutin tehtävä on auttaa teidän molempien traumatisoituminen ja lasten traumatisoituminen, koska tuollaisen jälkeen välinne tulevat olemaan todella huonot vuosia.

      Mutta sä kyllä selviät, toivut, jotenkuten noudet jaloillesi, Lue:

      http://www.hs.fi/elama/a1410320900765

    • Kunnolla petetty!

      Se tuli tänään selväksi, että mieheni on todella kova vastus. Mikä persoonallisuus häiriö sitten onkaan, niin varmasti pahimmasta päästä. Nyt kokee jo todellista uhkaa kun tajuaa että oon tosissani ja käytös on sen mukaista.

      Kiitos kaikille vastanneille ja tsemppareille. Täytyy yrittää rakastaa itseään kaiken tämän haukun ja ivan keskellä. Äitini tapasi aina sanoa "ettei pilkka haavaa tee" Voisin väittää muuta, mulla on sisin kyllä ihan vereslihalla.

      Välillä iskee toivoton olo ja tärinä, mutta kuitenkaan ei lannistunut. Eteenpäin mennään ja lueskelen huonoina aikoina näitä yhä uudestaan.

      Positiivista on että joka päivä jo hymyilen ainakin kerran ja jaksan jotain mukavaa tehdä lasten kans. Kyllä tämä tästä!

    • järki

      Niin onko teillä yhteisiä lapsia? Lasten turvin onkin helppo paeta' käy keskustelemassa hoida itseäsi!

      • vanhempien uhri itsekin

        Sääli lapsia, jotka joutuvat katsomaan ja kuulemaan tuollaisten vanhempien riitoja.
        Tasapainoiseen ja turvalliseen vanhemmuuteen kykenemättömät vanhemmat tekevät lapsen psyykkiselle kehitykselle todella pahaa. Myös stressistä johtuvia fyysisiä sairauksia saattaa tulla. Lapset myös toistavat vanhempiensa käyttäytymismalleja ja käytös periytyy sukupolvelta toiselle. Masennuslääkkeitä käyttävä äiti, tärinäkohtauksineen, kuulostaa pahalta. Lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen!


      • Lapset ensin
        vanhempien uhri itsekin kirjoitti:

        Sääli lapsia, jotka joutuvat katsomaan ja kuulemaan tuollaisten vanhempien riitoja.
        Tasapainoiseen ja turvalliseen vanhemmuuteen kykenemättömät vanhemmat tekevät lapsen psyykkiselle kehitykselle todella pahaa. Myös stressistä johtuvia fyysisiä sairauksia saattaa tulla. Lapset myös toistavat vanhempiensa käyttäytymismalleja ja käytös periytyy sukupolvelta toiselle. Masennuslääkkeitä käyttävä äiti, tärinäkohtauksineen, kuulostaa pahalta. Lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen!

        Ei se aina ihan noinkaan mene!
        Sukulaisnainen kertoi kuinka he riitelivät joka perjantai miehen ollessa matkatöissä viikon ja tultuaan kotiin viikonlopuksi. 8-9 v. poika seisoi heidän välissään ja huusi lopettakaa, lopettakaa! Se tuntu sivulliselta karmealta kuultuaan asiasta.
        Tänä päivänä parisuhteessa on kaikki hyvin ja nuorukaisella myös. Fiksu yliopisto-opiskelija on menestynyt opinnoissaan ja elämässään muutenkin.

        Toinen tapaus on ystäväpariskunta! Mies oli myös matkatöissä ja miehellä paljastui vuosien salasuhde! Siinäkin perheessä aloitettiin viikonloppu riitaisissa merkeissä. Lapset olivat silloin 10v. molemmin puolin.
        Heille tuli ero pettämisen vuoksi, mutta kaikesta kaaoksesta ja suurista muutoksista huolimatta lapset voivat tänään aikuisina hyvin ja ovat myös menestyneet elämässään.

        Ihmettelen näitä nykyvanhempia jotka pakenevat kasvatusvastuutaan erolla ja puolustelevat sen olevan lapsille parempi kuin riitelevät vanhemmat.
        Myönnän eron olevan pettämisdraaman jälkeen useimmiten paras ratkaisu, mutta normaalin parisuhteen erimielisyyksien vuoksi ero on lasten kannalta huonoin ratkaisu. Oma perhe ja omat vanhemmat on paras kasvatusalusta!

        Sehän on todella väärä luulo, että parisuhde on koko ajan hymistelyä ja lässytystä ja että jos ristiriitoja tulee lähdetään etsimään uutta suhdetta.
        Varsinkin pitkässä parisuhteessa on alkuaikoina todella paljon ristiriitoja oman sopeutumisen ja sen kumppanin hyväksymisen omanlaisena ihmisenään.
        Vaikeudet on voittamista varten!


    • Kunnolla petetty!

      Suojelen lapsiani minkä voin, hankkinut turvaverkon, itselle lääkkeet, pitänyt tasaiset rytmit ja kertonut kuinka tämä tapahtuva ei missään nimessä oo heidän syytä, ei surullisuuteni tai asumusero. Lasten kuullen ei riidellä, yritetään olla normaaleja. Lapset vaistoaa kuitenkin ja ovat hämmentyneitä. Väsymykseen asti vakuuttelen että kaikki kyllä järjestyy, vaikken usko siihen aina itsekkään.

      Erään lastenpsykiatrin sanoin: "Lapsi selviää ihan mistä traumasta vain jos hänellä on edes yksi aikuinen joka rakastaa pyyteettömästi."

      Pahinta mitä olisi tällä hetkellä että lapset joutuisivat keskelle riitelyä tai kiistakapulaksi. Tai loan heittoa puolin ja toisin lasten kuullen. Avioero lapsena ei äidin ja isän riitelyt olleet pahimpia vaan se kuinka he haukkuivat toisiaan meille lapsille kilvan, käskivät valehdella tai salata asioita. Äiti jopa syytti meitä lapsia erosta.

      Toivottavasti lapseni selviytyvät hyvin, ei tässä tilanteessa muuta voi toivoa. Heidän vuoksi sitä eniten surullinen onkin, mutta siksi sitä on valmis mihin vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe