Ihmisarvoa alentavaa

Järkyttävän näköistä

Kävin tänään eräässä paikassa,missä on paljon psyykkisistä ongelmista kärsiviä ihmisiä.Oli järkyttävää nähdä,missä kunnossa he olivat,kun he olivat pumpattu täyteen neuroleptejä. Tuollainen ei ole ihmisarvoista elämää. Kaikenlisäksi sen näkee kuka tahansa,että he ovat neurolepteissä. Sama kuin he kantaisivat isoa kylttiä,jossa lukee:Minulla on psyykkisiä ongelmia. Törkeää.

25

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+20

      Minä vetelen kolmea eri neuroleptiä ja yhtä masennuslääkettä siihen päälle. Ihan hyvin pelittää pääkin vielä. Opiskelen eikä vaikeuksia ole. Ehkäpä toisten polla kestää enemmän.

    • Zombie!

      Nuo neuroleptit varmaan lyövät aika vahva leiman kantajansa päälle. Silmät seisovat päässä tuijottaen tyhjyyteen.
      muut ongelmat, kun ei enää tiedosta ihan asioita itsessään.

      Surullista kaiken kaikkiaan. En tiedä miten huono tilanne pitää lähtökohta olla, että noilla aineilla pumpataan ihminen eläväksi kuolleeksi. Ei mitenkään hyvä juttu.

    • tyjkjlkö

      Neuroleptiä ja SNRI -lääkettä käytän päivittäin, vielä ainakin järki pelaa eivätkä simmut seiso.

      • Heh heh

        Luulet vain, vaikka todellisuudessa olet pöhnässä.


      • 46-

        Sitä ei itse näe,miltä näyttää,kun on neuroleptipöllyssä.


      • 46-
        46- kirjoitti:

        Sitä ei itse näe,miltä näyttää,kun on neuroleptipöllyssä.

        Eräs tuttuni saa injektiona jotain neuroleptejä. En tiedä mitä. Häneltä tulee suunpielistä vaahtoa,ja silmät rähmii. Hän näyttää siltä,kuin ei olisi tässä maailmassa ollenkaan. Hyvä,että saa silmät pidettyä edes auki. Hän ei pysty mihinkään sosiaaliseen elämään injektion takia.


      • Keikkaraakki
        Heh heh kirjoitti:

        Luulet vain, vaikka todellisuudessa olet pöhnässä.

        Onhan tossa varmaankin ihan vinha perä. Kakssuuntaseen menee semmonen kakku, että empähän siitä tiliä ala tekeen. Kieltämättä täytyy tunnustaa, että näin on kuitenkin parempi. Se jatkuva elämän tuska kun laitetaan kemiallisen lobotomian kanssa samalle vaa'alle niin en mä tätä neuroleptin aiheuttamaaa välinpitämättömyyttä vaihtais siihen tuskaan mitä elämä aiheuttaa. Jos mulle onkin aiheutettu kemiallinen defenssi niin kyllä se ainakin toimii. Muusikkona huomaan toki, että kognitiiviset taidot on selvästi mennyttä. Ei soi kitara, kun ennen ja sormet pianon koskettimistolla jää miettiin. Miten se menikään...


    • venla pahin

      On mahdotonta käyttää venlaa ja mitä tahansa neuroleptiä ja pysyä järjissään.Olet joko vasta aloittanut lääkityksen tai sitten huijaat,"tyjkjkö"!

      • 9+20

        Itse nappailen olantsapiinia, risperidonia, ketipinoria ja sitten seronilia päälle. Pari vuotta mennyt tällä koktaililla eikä valittamista. Töissä kävin ja nyt siis opiskelen.

        Tiedän kyllä, että koktail on melkoinen eikä edes suositeltava, mutten ole siitä meteliä pitänyt kun en mitään haittaakaan huomaa. Vähän on paino noussut mutta siinäpä ne haitat.


      • 9+20 kirjoitti:

        Itse nappailen olantsapiinia, risperidonia, ketipinoria ja sitten seronilia päälle. Pari vuotta mennyt tällä koktaililla eikä valittamista. Töissä kävin ja nyt siis opiskelen.

        Tiedän kyllä, että koktail on melkoinen eikä edes suositeltava, mutten ole siitä meteliä pitänyt kun en mitään haittaakaan huomaa. Vähän on paino noussut mutta siinäpä ne haitat.

        Mulla on kyllä ihan päinvastaiset kokemukset venlafaksiinista! Aloin elämään ja tulin paljon pirteämmäksi sen aloitettuani :) Järki ja itsetunto palasivat. Lisäksi sosiaalisten tilanteiden pelko ja jännittäminen lieveni. Tosiaan vielä on vähän heilahteluita, mutta se johtuu osittain epävakaudestani.¨

        Olantsapiinista en pidä, mietittiin tässä Abilifyyn vaihtoakin. Annostus oli pitkään 7.5, mutta kyllästyin melkein 12 h uniin ja halusin muutosta. Lisäksi painoni on noussut hurjasti. Lääkärin määräyksestä laskettiin vitoseen. Auttoi jonkin aikaa, mutta tuntuu, että väsymys on palaamassa. Lisäksi mulla on lamotrigiini mielialantasaajana.

        Mutta kyllä mäkin uskaltaisin väittää, että neuroleptejä (ainakin Olanzapinia) kannattaa varoa ellei sitten ole aivan pakottava tarve.


      • 46-
        9+20 kirjoitti:

        Itse nappailen olantsapiinia, risperidonia, ketipinoria ja sitten seronilia päälle. Pari vuotta mennyt tällä koktaililla eikä valittamista. Töissä kävin ja nyt siis opiskelen.

        Tiedän kyllä, että koktail on melkoinen eikä edes suositeltava, mutten ole siitä meteliä pitänyt kun en mitään haittaakaan huomaa. Vähän on paino noussut mutta siinäpä ne haitat.

        Nimimerkki 9 20 taitaa olla nimimerkki Psykiatri.


      • 9+20
        46- kirjoitti:

        Nimimerkki 9 20 taitaa olla nimimerkki Psykiatri.

        Olisinkin, tienaisi hyvin :)

        Mutta kuten sanottua, ehkäpä toisten polla kestää enemmän. Olen aikoinani kyllä syönyt vanhan polven neuroleptejä ja ne tosiaan vetivät sellaiseksi kasvikseksi ettei mitään rajaa. Kieli oli solmussa suussa niin ettei pystynyt kunnolla puhumaan, syljen eritys liiallista ja aivan kuutamolla olo. Klorpromatsiini oli erityisen paha. Ja Serenase.

        Näissä uusissa lääkkeissä en ole mitään haittaa huomannut lukuunottamatta pientä painon nousua.


      • Jukolan Venla

        Venlafaksiini noustessa ja lopetettaessa on niitä pirullisempia masennus lääkkeitä. Niitä refloja ei mun mielestä tarvi kärsiä. Lääkärin kanssa keskustellen pieni bentso-avustus tohon. Se helpottaa viimestään kahessa viikossa...


      • mr. Lark
        9+20 kirjoitti:

        Olisinkin, tienaisi hyvin :)

        Mutta kuten sanottua, ehkäpä toisten polla kestää enemmän. Olen aikoinani kyllä syönyt vanhan polven neuroleptejä ja ne tosiaan vetivät sellaiseksi kasvikseksi ettei mitään rajaa. Kieli oli solmussa suussa niin ettei pystynyt kunnolla puhumaan, syljen eritys liiallista ja aivan kuutamolla olo. Klorpromatsiini oli erityisen paha. Ja Serenase.

        Näissä uusissa lääkkeissä en ole mitään haittaa huomannut lukuunottamatta pientä painon nousua.

        Eikö tässä nyt kannattas ottaa realiteetit ja lääketiteen eteenpäin meno thtenä pointtina. Jos joku väittää, että Larkku tai Levozin olis verrattavissa vaikka atyyppiseen neuroleptiin niin tyskin on menny päivät Larkulla ja yöt Levozinellä. Onhan joku ketipinos vielä iha pastillirasiasta pöllitty näihin vanhanaikasiin...


    • sana on vapaa

      Ja monella se kierre on voinut alkaa ympärillä tapahtuneesta GANG STALKING -kiusaamisesta. Sama kun natsi-Saksassa laitettiin juutalaisille keltainen tähti rintaan, että kaikki osasivat vainota ja lopulta vietiin keskitysleirille, jossa näännytettiin tai tapettiin. Ja vainottiin siellä vammaisia, sairaita ja vammautuneita.

      Onko kyse periaatteessa samasta asiasta vaikka mikään uskonnollinen ryhmä ei olisikaan kohteena?

      • Natsismi palannut

        Natsismi on palannut maailmaan, sillä Obama on juutalainen antikristus, joka antaa pedon merkin (Ilm. 13). Kokoomus on natsipuolue, sillä Kataisella on hitler-ele. Gang stalking on natsismia.

        Jos ennen psyk. "hoitoa" ei ollut vammainen, neuroleptit tekevät vammaiseksi sekä SSRI:t altistavat itsemurhalle ja lisäävät ahdistuneisuutta, tunteettomuutta, elämäntyhjyyttä jne.


    • 2+19

      Mulla on kolmee eri neuroleptii ja epilepsia lääkkeitä. En ole zombi kun snnostukset on oikeita ja lääkkeillä ei ole sedatiivista vaikutusta. Tuo sedatiivinen vaikutus sen pöhnän tekee. Tai no yhdessä on se mutta niin muru annos että ei paljoo zombiks tee.

    • terveempi

      En ole koskaan ollut psykoosissa, mutta kaksi lääkäriä, joiden vastaanotolla olen ollut, ovat olleet sitä mieltä, että olen ollut psykoottinen. He molemmat määräsivät minulle neuroleptejä. Sanoin, että olen käyttänyt niitä, vaikka oikeasti en olekaan. En ikinä myrkyttäisi itseäni sellaisella lääkkeellä.

      Hauskinta tässä on se, että toinen lääkäreistä sanoi, että vaikutan nyt voivani paljon paremmin kuin ennen neuroleptejä. Heh heh. Nyökäytin vain ja ajattelin, että sepä hyvä.

      Minulla ahdistus tietyn kokemuksen vuoksi tulkittiin virheellisesti psykoottisuudeksi. Onneksi en ottanut neuroleptejä, vaan luotin omaan arviointikykyyni.

      • 1+12

        Noin se menee aina. "Parantuneita" ovat aina ne jotka eivät neuroleptejä syö. Jos sanoisi ettei niitä syö niin lääkäri/hoitaja huomaisi sinun muka voivan selvästi huonommin. Jos sanoo syövänsä, vaikkei tietenkään syö, ovat he mielissään lääkehoidon tehokkuudesta.

        Ongelma on se että ihmisten on pakko sanoa syövänsä lääkkeitä koska psyk. puolella on liian pelottavat rangaistusmekanismit(injektiot, osastohoito, sosiaalisten tukien kiristäminen...) Hoitava puoli siis ei tule edes tietoiseksi kuinka juuri ne heidän parhaat hoitotuloksensa syntyvät siitä ettei potilas ota "hoitoa" vastaan.


      • 46-
        1+12 kirjoitti:

        Noin se menee aina. "Parantuneita" ovat aina ne jotka eivät neuroleptejä syö. Jos sanoisi ettei niitä syö niin lääkäri/hoitaja huomaisi sinun muka voivan selvästi huonommin. Jos sanoo syövänsä, vaikkei tietenkään syö, ovat he mielissään lääkehoidon tehokkuudesta.

        Ongelma on se että ihmisten on pakko sanoa syövänsä lääkkeitä koska psyk. puolella on liian pelottavat rangaistusmekanismit(injektiot, osastohoito, sosiaalisten tukien kiristäminen...) Hoitava puoli siis ei tule edes tietoiseksi kuinka juuri ne heidän parhaat hoitotuloksensa syntyvät siitä ettei potilas ota "hoitoa" vastaan.

        Pitää paikkansa. Olen kuullut monien sanovan,että he eivät syö lääkärin määräämiä psyykenläälleitä neuroleptit mukaanluettuna. He ovat sanoneet,että he voivat selvästi paremmin ilman psyykenlääkkeitä. Lääkäreillehän siitä ei voi sanoa mitään. Järjetön tilanne. Onko muuta terveydenhoitoalaa,missä pakotetaan syömään lääkkeitä?


      • 2+5
        46- kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Olen kuullut monien sanovan,että he eivät syö lääkärin määräämiä psyykenläälleitä neuroleptit mukaanluettuna. He ovat sanoneet,että he voivat selvästi paremmin ilman psyykenlääkkeitä. Lääkäreillehän siitä ei voi sanoa mitään. Järjetön tilanne. Onko muuta terveydenhoitoalaa,missä pakotetaan syömään lääkkeitä?

        Minä olen kuntoutustuella. En ole kuukausiin syönyt neuroleptejani. Syön vain masennuslääkkeeni. Voin paremmin kuin vuosiin. Pärjään arjessa hyvin kun olen tutussa ympäristössä ja kaikki päivät menee saman kaavan mukaan. Neuroleptien käytön jälkeen olen huomannut, että en silti taida olla työkykyinen. Muisti on huono, mutta pystyn jo tuomaan 3 tuotetta kaupasta ilman listaa kun keskityn ja kauppaan on lyhyt matka. Minun on vaikea välillä tajuta mitä minulle puhutaan kun saatan "liukua" pois. En pysty pitämään toiseen kontaktia keskustelutilanteessa vaikka kuinka yritän. Minun on helpompi keskittyä kun aihe on englanniksi eikä suomeksi. Supisuomalainen kuitenkin olen enkä ole koskaan ruotsia pidemmällä käynyt. Ohjeita on vaikea ottaa kun ei muista ensimmäistä lausetta enää kun toinen alkaa. Motoriikka on pielessä. Olen kömpelö. Harrastamme kalastusta mieheni kanssa ja kerran olen jo melkein hukkunut tiputtuani veneestä.Tanssimaan en pysty ja uusia motoriikkaa vaativia toimia en opi. Haluaisin joku päivä tehdä työtä vielä elämässäni. En vain ole keksinyt helpompaa ammattia kuin laitoshuoltaja joka olen. Yrittänyt olen palata työmarkkinoille, mutta päädyin vain työpaikkakiusatuksi kun omituisuuttani ei tajuttu ja olin fyysisesti parissa viikossa palanut loppuun.


    • muutos quosimodoksi

      Vaikuttaako ne neuroleptit oikeasti niskan ja ruumiin rakenteeseen?

      Tiedän yhden kuka oli ennen muinoin nuorena kovakuntoinen ja urheilullisen kropan omaava nuori mies. Nyt hänelle on kehittynyt sellainen kyttyrä niskaan, suu on enimmäkseen auki nykyisin ja painoa on kertynyt reilusti. Sairauseläkkeellä kai lopullisesti.

      Tietääkseni kaikki alkoi huumekokeilun tai huumauksen seurauksena, jolloin meni sekaisin useaksi päiväksi, minkä jälkeen joutui mielisairaalaan. Sitten meni kaikki muu.

      Miten neuroleptit ovat auttaneet, jos hän on menettänyt loistavan urheilijan kroppansa, työkyvyn ja ihmissuhteet? Mitä hän hyötyi? Mitä kukaan hyötyi?

      • jopdjflsö

        Hän itse ei hyötynyt mitään, mutta yhteiskunta-politiikka ja ekonomia hyötyivät saadessaan kyseisen tyypin potilaaksi. Yhteiskunta joka pitää käytöstä joka poikkeaa normista sairautena saa mitä se ansaitsee, eli kentied luovimpien ja avuliampien tyyppien zombifikaatio neurolepteillä, vaikka ilman niiden aivoja tuhoavaa vaikutusta, moinen ajatelu olisi luovaa.


    • huu-haa-hautala.

      Huu-Haa valkotakit tienaavat ihmisten kiduttamisella.

      Kuusankoskella sijaitsee suljettu osasto sairaalanmäellä. Sieltä kuulema haetaan suljetulle ihan piruuttaan.

      Hoitajat harrastavat "sitä" keskenään...ja lyövät potilaitaan siis "Potilaita".

    • Sos. psyk.

      Onko psykiatria sellaista oikeaa työtä, jonka tekemisestä tulee maksaa eläkettä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe