Hävyttömät sairaita kiusaavat

Hyihyi

Narsistien uhrit ja muka uhrit ovat hirviöitä, Kiusaavat sairaita ihmisiä. Jos joku sairastaa narsismia ei se ole niin paha kuin tätä kiusaava muka terve.Täytyy olla psykopaatti ja epäempaattine, jos ei sairasta ihmistä tue ja auta vaan vain pilkkaa ja kiusaa. Minkä sairas sairaudelleen mahtaa? Vammaisten pilkkaajia ovat.

21

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masa18

      Aloittaja on oikeassa siinä, että narsisti ei voi omalle luonteelleen mitään. Hän ei tunnista sitä huonoa oloa, mitä levittää läheisiinsä. Monesti se on kotoa opittu tapa elää ja hän jatkaa sitä. Surullista on se, että myös läheiset sairastuvat, jos jäävät tukemaan narsistia. Narsistia ei voi verrata ns. normaaliin vammaiseen ihmiseen. Heistä monet ovat hyvinkin ystävällisiä toisia / aivan vieraitakin ihmisiä kohtaan.

    • 15+13

      Tämäpä onkin juuri hyvin paradoksaalista, narsistihan osaa olla mitä ihanin ja miellyttävin persoona. Mutta kuka on valmis uhraamaan oman mielenterveytensä ja elämänsä sen vuoksi, että toinen on sairas narsisti? Riippuu varmaan narsismin asteesta. Valitettavasti narsistin toinen, pimeä puoli tekee läheisten elämän helvetiksi. Narsisti tavoittelee omaa etuaan ja mitätöi muita, ei voi verrata oikein mihinkään sairauteen. Vaikka no, kyllähän esim. dementikon omaishoitaja joutuu uhrautumaan, mutta dementikko ei mainipuloi toista, kuten nassukka. Pahimmillaan narskun uhri joutuu luopumaan kaikesta omaisuudestaankin ymmärtäessään sairasta ihmistä. Ja jonakin päivänä voi huomata olevansa ypöyksin. Narsisti jää niin pitkäksi aikaa, kun hän hyötyy.

    • öö tota

      Tarkoitatko että narsistien uhrit kiusaavat sairaita narsisteja?

      • "Tarkoitatko että narsistien uhrit kiusaavat sairaita narsisteja? "

        Niin voihan sen noinkin tulkita, että uhrit kiusaavat narsisteja puhumalla heistä/heidän tekemisistään siitä miten itse ovat asian kokeneet...

        Uskoisin, että ainakin jotkut narsistit kokee kaiken negatiivissävyisen puheen narsisteista kiusaamiseksi ja kyllähän sitä miinusmerkkistä puhetta narsisteista tälläkin palstalla piisaa...

        Toisaalta sitten taas jotkut narsistit saattavat tykätä siitä haukkumisestakin, jos kerran ei hyvää sanottavaa löydy niin huono puhekin käy, pahinta kai olisi jos ei puhuttaisi ollenkaan, jäisi se lähde=huomio saamatta...


      • ae22
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tarkoitatko että narsistien uhrit kiusaavat sairaita narsisteja? "

        Niin voihan sen noinkin tulkita, että uhrit kiusaavat narsisteja puhumalla heistä/heidän tekemisistään siitä miten itse ovat asian kokeneet...

        Uskoisin, että ainakin jotkut narsistit kokee kaiken negatiivissävyisen puheen narsisteista kiusaamiseksi ja kyllähän sitä miinusmerkkistä puhetta narsisteista tälläkin palstalla piisaa...

        Toisaalta sitten taas jotkut narsistit saattavat tykätä siitä haukkumisestakin, jos kerran ei hyvää sanottavaa löydy niin huono puhekin käy, pahinta kai olisi jos ei puhuttaisi ollenkaan, jäisi se lähde=huomio saamatta...

        Ei ketään saisi kiusata. Miettikää Gandhia.


    • PasiL1

      Exäni kiusasi minun papin aamenen jälkeen haukkumalla narsistiksi tein mitä hyvänsä. Olisi keksinyt jotain muuta.

    • 2+12=?

      Ap:lle tiedoski, että narsismi ei ole sairaus vaan persoonallisuuden häiriö. Lääkärit eivät voi kirjoittaa sairaslomaa ko. häiriön vuoksi. Onhan se ikävää kun ystävät kaikkoavat narsistin ympäriltä eivätkä vatsaa yhteydenottopyyntöihin mutta se taitaa olla ainoa mahdollisuus uhreille, jotka eivät halua riesakseen ylikuormittavaa suhdetta ja kantavat vastuun omasta mielenterveydestään.

      • Jiri66

        Kyllä se persoonallisuuhäiriö on sairaus. Sairaslomaa kirjoitetaan tosin usein muulla syyllä, kuten masennus.


    • läheisen asialla

      Tämä tosiaan on tavallaan paradoksaalista, ja olen joutunut asiaa ajattelemaan. Läheiseni nimittäin elää hyvin voimakkaasti narsistisen ihmisen kanssa parisuhteessa. Minä olen oman mielenterveyteni ja hyvinvointini nimissä rajannut tuon narsistin elämästäni, mitä läheiseni ei hyväksy. Narsistin käytös läheistäni ja epäsuorasti minua kohtaan on sellaista, jota en voi hyväksyä, minulla on omat rajani, jota ei saa ylittää.

      Läheiseni syyttää minua julmaksi ja tuomitsevaksi ihmiseksi, että kuulemma ketään ei saa jättää ulkopuolelle. Tästä olen vahvasti eri mieltä: jokainen aikuinen ihminen on vastuussa käyttäytymisestään ja tunteistaan. Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää ja palkita päähäntaputtamisella. Nytkin tämä narsku siellä kuulemma voivottelee, että kun hän ei mitään pahaa ole tehnyt ja minä en häntä hyväksy... Jos ihmiset kaikkoavat ympäriltä, pitäisi ymmärtää hakea itselleen apua, mutta sitähän harva näistä narskuista tekee. Tämäkin tapaus oli luvannut niin tehdä (=eron hetkellä), mutta tosi paikan tullen ei sitten ollut siihen tuntenut tarvetta.

      • Wqt

        Onko sinusta downsyndrooma ihminen vastuussa möläytyksistään, kun on aikuinen? Entä harhoissa elävä skitsofreenikko, tuomitsetko hänet ja eristät? Ei narsisti tee ilkeyttään asioita vaan sairauttaan. Te kiusaatte sairaita,


      • Wqt kirjoitti:

        Onko sinusta downsyndrooma ihminen vastuussa möläytyksistään, kun on aikuinen? Entä harhoissa elävä skitsofreenikko, tuomitsetko hänet ja eristät? Ei narsisti tee ilkeyttään asioita vaan sairauttaan. Te kiusaatte sairaita,

        "Onko sinusta downsyndrooma ihminen vastuussa möläytyksistään, kun on aikuinen? Entä harhoissa elävä skitsofreenikko, tuomitsetko hänet ja eristät? Ei narsisti tee ilkeyttään asioita vaan sairauttaan. Te kiusaatte sairaita,"

        Niin voihan sitä jossain määrin noinkin ajatella, mutta jonkin verran taas tekee meili viilata pilkkua sen suhteen, ettei narsisti tietäisi, ymmärtäisi tekojensa seurauksia...

        "Narsisti ei kärsi syy-seuraussuhteiden vajavaisesta ymmärtämisestä. Hän ei ole tietämätön tekojensa todennäköisistä seurauksista ja siitä hinnasta, jonka hän saattaa joutua maksamaan. Mutta hän ei välitä."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html

        Mainitsemasi diagnosoitu kehitysvammaisuus kuin skitsofreniakin jo itsessään saattavat riittää siihen , että henkilön katsotaan olevan " täyttä ymmärrystä" vailla, mutta käsittääkseni useimmat narsistit tuskin ovat sillä tavalla "täyttä ymmärrystä vailla", kuin nuo mainitsemasi, kehitysvammaiset ja skitsofreenikot...


      • Läheisen asialla
        Wqt kirjoitti:

        Onko sinusta downsyndrooma ihminen vastuussa möläytyksistään, kun on aikuinen? Entä harhoissa elävä skitsofreenikko, tuomitsetko hänet ja eristät? Ei narsisti tee ilkeyttään asioita vaan sairauttaan. Te kiusaatte sairaita,

        Viilaat turhaan pilkkua, vaikea on tästä kanssasi keskustella. En tietenkään tuomitse down-ihmistä. Skitsofreenikko tarvitsee lääkitystä, hoitoa ja terapiaa, joten hänet pyrkisin saattamaan hoitoon, en eristäisi. Narsistillekin terapia tekisi terää, mutta heitä sinne on vaikea rahdata, kun ovat niin täydellisiä ja vika löytyy meistä muista... Ja hei, narsisti tai ihan vain peruskusipää, huonoa käytöstä ei tarvitse sietää.


      • 18+6=?
        Wqt kirjoitti:

        Onko sinusta downsyndrooma ihminen vastuussa möläytyksistään, kun on aikuinen? Entä harhoissa elävä skitsofreenikko, tuomitsetko hänet ja eristät? Ei narsisti tee ilkeyttään asioita vaan sairauttaan. Te kiusaatte sairaita,

        Ei tee ilkeyttään? Narsistin tavoitehan on tehdä uhri itsestään riippuvaiseksi ja murtaa tämän psyyke. Down-ihmisellä tai skitsofreenikolla on tuskin näin julmaa tarkoitusperää.


      • Läheisen asialla kirjoitti:

        Viilaat turhaan pilkkua, vaikea on tästä kanssasi keskustella. En tietenkään tuomitse down-ihmistä. Skitsofreenikko tarvitsee lääkitystä, hoitoa ja terapiaa, joten hänet pyrkisin saattamaan hoitoon, en eristäisi. Narsistillekin terapia tekisi terää, mutta heitä sinne on vaikea rahdata, kun ovat niin täydellisiä ja vika löytyy meistä muista... Ja hei, narsisti tai ihan vain peruskusipää, huonoa käytöstä ei tarvitse sietää.

        "Viilaat turhaan pilkkua, vaikea on tästä kanssasi keskustella."

        Niih, että viilaan turhaan pilkkua mielestäsi jos olen sitä mieltä, että mielestäni narsisti kuitenkin on vastuussa ns. täysjärkisenä ihmisenä tekemisistään toisin kuin nuo mainitut kehitysvammaiset tai skitsofreenikot, joilla vamman/sairauden vuoksi voi olla ymmärryksesä vikaa...


      • 18+6=? kirjoitti:

        Ei tee ilkeyttään? Narsistin tavoitehan on tehdä uhri itsestään riippuvaiseksi ja murtaa tämän psyyke. Down-ihmisellä tai skitsofreenikolla on tuskin näin julmaa tarkoitusperää.

        "Ei tee ilkeyttään? Narsistin tavoitehan on tehdä uhri itsestään riippuvaiseksi ja murtaa tämän psyyke. Down-ihmisellä tai skitsofreenikolla on tuskin näin julmaa tarkoitusperää. "

        Niin en laittaisi näitä "sairauksia" samalle viivalle juurkin siitä syystä, että uskoisin useimmilla narsisteilla olevan ns. täysi ymmärryskyky , kyllä he tavallaan tietävät mikä on oikein ja väärin, mutta eivät välitä ja kuten tiedetään jotkut narsistit voivat olla tosi älykkäitäkin joista esimerkkininä juurkin tuo Vaknin...


      • Pillkkapois
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Onko sinusta downsyndrooma ihminen vastuussa möläytyksistään, kun on aikuinen? Entä harhoissa elävä skitsofreenikko, tuomitsetko hänet ja eristät? Ei narsisti tee ilkeyttään asioita vaan sairauttaan. Te kiusaatte sairaita,"

        Niin voihan sitä jossain määrin noinkin ajatella, mutta jonkin verran taas tekee meili viilata pilkkua sen suhteen, ettei narsisti tietäisi, ymmärtäisi tekojensa seurauksia...

        "Narsisti ei kärsi syy-seuraussuhteiden vajavaisesta ymmärtämisestä. Hän ei ole tietämätön tekojensa todennäköisistä seurauksista ja siitä hinnasta, jonka hän saattaa joutua maksamaan. Mutta hän ei välitä."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html

        Mainitsemasi diagnosoitu kehitysvammaisuus kuin skitsofreniakin jo itsessään saattavat riittää siihen , että henkilön katsotaan olevan " täyttä ymmärrystä" vailla, mutta käsittääkseni useimmat narsistit tuskin ovat sillä tavalla "täyttä ymmärrystä vailla", kuin nuo mainitsemasi, kehitysvammaiset ja skitsofreenikot...

        Täyttä ymmärrystä vailla on itseasiassa ihan sama kuin, että narsismi on sairaus, joka aiheuttaa pakonomaisia usein ihan tiedostamattomia käyttäytymismalleja, jotka aiheuttavat kärsimystä muille ja itselle. Se ettei välitä tekojensa seurauksista aiheuttaa ne ja on se sairaus.


      • Pillkkapois kirjoitti:

        Täyttä ymmärrystä vailla on itseasiassa ihan sama kuin, että narsismi on sairaus, joka aiheuttaa pakonomaisia usein ihan tiedostamattomia käyttäytymismalleja, jotka aiheuttavat kärsimystä muille ja itselle. Se ettei välitä tekojensa seurauksista aiheuttaa ne ja on se sairaus.

        "että narsismi on sairaus, joka aiheuttaa pakonomaisia usein ihan tiedostamattomia käyttäytymismalleja, jotka aiheuttavat kärsimystä muille ja itselle."

        Minä en usko tuohon, että ihan tiedostamattomia...

        Omaan kokemukseeni liittyen, kyseinen henkilö jo suhteen alkumetreillä antoi ymmärtää olevansa huolissaan että menen rikki "tässä leikissä"...

        Niinikään hän toi jossain vaiheessa minulle maskotin omien sanojensa mukaan "huonojen päivien varalle, hän tietää että ne tulevat" saatesanoilla "muista etten ollut muuta kuin möhömahainen mies"

        Niinikään sen jälkeenn kun olin päättänyt suhteen hän halusi kertoa minulle vitsin muodossa, mistä hänen puoleltaan oli kyse...

        http://www.vitsejä.fi/kaikki-vitsittekstit/sekalaisia-vitseja/golf-menninkainen/

        Mielestäni kaikki nuo ja moni muukin asia kielii, suunitelmallisuudesta...


      • läheisen asialla
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Viilaat turhaan pilkkua, vaikea on tästä kanssasi keskustella."

        Niih, että viilaan turhaan pilkkua mielestäsi jos olen sitä mieltä, että mielestäni narsisti kuitenkin on vastuussa ns. täysjärkisenä ihmisenä tekemisistään toisin kuin nuo mainitut kehitysvammaiset tai skitsofreenikot, joilla vamman/sairauden vuoksi voi olla ymmärryksesä vikaa...

        Niin siis minähän olen kanssasi täysin samaa mieltä! Vastaukseni oli tarkoitettu sille, joka kysyi minulta, eristäisinkö skitsofreenikon jne. Olen todellakin sitä mieltä, että naristi on vastuussa käyttäytymisestään ja hänet saa jättää yksin, jos aiheuttaa kohtuutonta pahaa oloa lähelleen.

        Se, että en hyväksy narsistin käytöstä on kyllä myös viesti läheiselleni. Hän tehköön sillä tiedolla, mitä haluaa. Tällä hetkellä kokee sen painostamiseksi.


      • läheisen asialla kirjoitti:

        Niin siis minähän olen kanssasi täysin samaa mieltä! Vastaukseni oli tarkoitettu sille, joka kysyi minulta, eristäisinkö skitsofreenikon jne. Olen todellakin sitä mieltä, että naristi on vastuussa käyttäytymisestään ja hänet saa jättää yksin, jos aiheuttaa kohtuutonta pahaa oloa lähelleen.

        Se, että en hyväksy narsistin käytöstä on kyllä myös viesti läheiselleni. Hän tehköön sillä tiedolla, mitä haluaa. Tällä hetkellä kokee sen painostamiseksi.

        "Niin siis minähän olen kanssasi täysin samaa mieltä! Vastaukseni oli tarkoitettu sille, joka kysyi minulta, eristäisinkö skitsofreenikon jne"

        Noh, minä ymmärsin tuosta sinun..."Viilaat turhaan pilkkua, vaikea on tästä kanssasi keskustella."

        Että vastauksesi oli tarkoitettu minulle, kun tuosta pilkun viilaamisesta puhuin...


    • kaikki se kestää

      Niin, "ei mitään pahaa ole tehnyt ja häntä ei hyväksytä" lisäksi aina häntä syytöntä syytetään. Kuitenkin tuloksena läheisten välit rikottu hienovaraisen mustamaalaamisen avulla. Kaikkea käytöstä ei vaan voi hyväksyä, kun näkee miten uhri kärsii ja antaa anteeksi pahimmatkin huijaamiset. Ulkopuolisena näkee ja tietää miten se oikeasti meni. Eikä voi mitään.Puhuminen ei auta,vain silmien avautuminensitten joskus.

    • "Täytyy olla psykopaatti ja epäempaattine, jos ei sairasta ihmistä tue ja auta vaan vain pilkkaa ja kiusaa."

      Niin kun näyttää että aloittaja on saanut parikin kannattjaa ajatukselleen, että narsisti on sairas ja sillä tavalla syyntekeeton...

      Niin tuohon lainaukseen liittyen...

      Kysyisin, millä tavoin hänen mielestään narsistia voi tukea ja auttaa...

      Se mitä itse olen lukenut liittyen narsistin terapiaan, niin siellä narsistia yritetään auttaa nimenomaan tiedostamaan oma tilansa ja vahingolliset käyttätymismaaliinsa...

      Noh, täällä moni uhri puhuu juurkin noista asoista miten narsisti käyttätyy ja se ilmeisesti koetaan narsistin/sairaan ihmisen kiusaamiseksi...

      Jos noin ajattelee niin eikö silloin esim. terapiakin ole vain sairaan ihmisen kiusaamista...

      "Narsistisesta häiriöstä kärsivä potilas joutuu kohtaamaan itsensä uudessa valossa terapeutin asettaessa hänet tavallaan peilin eteen."

      Itse käsitän tuon juurkin jonain sellaisena että narsisti tulee tietoiseksi tekojensa seurauksista...mikä ilmeisesti koetaan tässä aloituksessa kiusaamiseksi...

      http://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa/julkaisut/gustav_schulman/__new_page_-122766/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe