Pohjalta ei ylöspääsyä

Atscor

Kun pohjalle rysähdetään, tie ylöspäin ei ole helppo. Sitä kun helposti työttömänä lähtee kaveritkin elämästä, ja päihteet alkavat maistua. Nämä asiat kun mokaat huomaa olevansa täysin omillaan ja opit huomaamaan ihmisten todellisen luonteen, kukaan ei välitä tippaakaan, osaksesi saat halveksintaa. Voit aina ruveta raittiiksi ja syrjäytyä ihmisistä kokonaan. Jossakin kohtaa astuvat mielenterveysongelmat väkisinkin kuvaan. Viimeistään tässä vaiheessa on raha-asiat helppo sössiä. Yritä sitten rahattomatomana, ilman ystäviä, mielenterveys-, asunto ja mahdollisten päihdeongelmien kera mennä töihin, niinkun ihmiset sokeana uskoo että ratkaisu on niin helppo, senkus menet vaan töihin. Ei ole ratkaisu aivan niin yksinkertainen, idiootit. Mielestäni tilanne on sama ja pahempikin kuin esim. pakolaisilla, joille kyllä asiat järjestetään. Lisää rahaa syrjäytyneiden tukemiseen, heidän asiat täytyy järjestää, yhteiskunta on juuri niin vahva kun sen heikoin lenkki. Mutta mistä rahat? Otetaan ne vaikka pakolaisilta, autetaan nyt ensin omaa kansaa.

4

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piiristä piiriin

      Tee parannus ja liity Helluntaiseurakuntaan! Ota Jeesus vastaan vapahtajaksi jätä päihteet, etsi Seurakunnasta sielunhoitaja/tukihenkilö.
      Järkkäävät pientä ryhmätoimintaa ja vastuuhenkilön virkaa tutustut ihmisiin kukaan ei ole sielläkään synnitön ja rennon ilmapiirin takaa romanihenkilöt jotka on sydämellisimpiä kuin muut.
      Pyydä asunnonsaamisessa tukea jos olet nuori osoita se että kykenet oleman luotettava ja ne "narkkipiirit" jätät taaksesi etsiydy muihin piireihin.

    • ylös ja eteenpäin

      Ja jos mokaa, niin ei pidä jäädä lätäkköön vaan pyrkiä eteenpäin.Jos ei omin eväin selviä, pitää ajoissa ja heti lähteä aktiiviesti etsimään apua. Silloin ei erakoidu ja mökkiinny. Jokainen möhlii, tekee virheitä, mutta kaikki eivät jää makaamaan laakereilleen.

      • justjust.

        koen kirjoituksesi loukkauksena vaikeasti syrjäytyneitä kohtaan.

        ei sitä itse päätetä jäädäänkö neljän seinän sisälle makaamaan laakereilla. syrjäytyminen ei myöskään tarkoita etteikö olisi yrittänyt mitään. ulkopuoliseen apuun on mahdotonta turvautua, sitä ei ole. kaikki tarjolla oleva vapaaehtoinen apu on vain auttajia itseään hyödyttävää, yhteiskunnan tarjoama apu taas on ainoastaan syrjäyttävää.

        sitäkään ei itse päätetä, ettei yksinkertaisesti kelpaa mihinkään tai kenellekään.

        auta minua ja mene vaatimaan kiusaajani tilille teoistaan niin moraalisesti kuin taloudellisesti? aloita seurakunnan kerhosta, jossa uskonnollisen väkivallan ohessa jouduin muiden lasten kiusaamaksi. kiusaajia riittää ammattikouluun asti. silloin pääsin kiusaajista eroon jäämällä neljän seinän sisälle. minun ihmisyyttäni ei ole koskaan kunnioitettu, siinä ei paljon oma yrittäminen auta kun joitakin ihmisiä vain ei hyväksytä ja kunnioiteta. itse olen aina ollut rehellinen ja vastuullinen, josta on tullut vain lisää ongelmia.


      • Timppa-72-

        Vastaan huomenna tähän tietokoneella niin samaa mieltä olen..mulla on reisien lihassairaus, ryöstettiin, jättivät metsään kuolemaan mut ei onnistunut. Sit kun kuitenkin yrität ja tsemppaat, et saa työtä, niin mielen matalaksi vetää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe