Alastomuus..

Anonyymi33

Mä oon 7-luokkalainen ja mulla on ollu alastomuuden kanssa ongelmia jo pienestä asti.Mä en ole puhunu täst kenellekkään koska mä häpeän sitä asiaa.Mä en pysty edes menemään kavereitten kans uimahalliin.Liikunnassa en pysty vaihtamaan vaatteita muitten nähden koska ajattelen koko ajan et ne nauraa ja kattelee mua ilkeesti.Mä haluan eroon tästä ja toivoisin et joku teistä osais neuvoa että mitä mä teen.En kuitenkaan haluais mennä mihinkään psykiatrille yms..Eli siis jos joku osais antaa neuvoja miten pääsis siit eroon niin olisin todella kiitollinen.Kiitos jo etukäteen:)

14

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hboy

      Sulla ei varmaan kotona oo ollut sisaruksia,taidat olla perheen ainoa.

      Ei alastomuudeessa ole mitään hävettävää,kaikki me ollaan alastomina synnytty.
      Miks muut sua naurais?Itsekin olevat alasti.

      Olet ihan normaali olet alasti tai vaatteet päällä.
      Olethan muitakin nähnyt alastomina?Et sä sen erilaisemp oo.

      Rohkeesti vaan muiden mukaan,ei sua kukaan ees huomaa,tai jos oot tosi hyvännäköinen niin toki katseita tulee.
      Hyvänäköinen voi tietysti olla vaatteet päälläkin,mutt kyll se uimahallissa erottuu.

      Mistä toi johtuu,ettet ees kaverien kaa oleen alasti,jotain lisätietoa please,
      ehkä paremmin löytys se syy.

    • Ole hyvä.

      Ole hyvä.

    • podii

      Ei se kovin harvinaista ole, eikä siihen auta jos sanoo. että tee niin. tai tee näin.
      Asiaan on voinut vaikuttaa jonkun sanoma arvostelu sinun fysiikastasi kasvuvaiheessa, onko joku sanonut, että oot vähän lihava, tai jotain sellaista, tai kotona ei ole suvaittu alastomana näyttäytymistä ym.
      Onneksi tällainen useimmiten menee ohi, kun itseluottamus lisääntyy, joku poika kehuu vartaloasi, tai peilistä katselemalla totut huomaamaan, ettei sinussa ole mitään vikaa.

    • Anonyymi

      Mun perhees on siis mun lisäks 4 muuta ja kaikki niistä pystyy kulkemaan alasti ympäri kotia vaik saunan jälkeen.En mä tiä..Ei mua oo siis koskaan haukuttu lihavaks tai mitään mut tunnen mun kaverit ja ne puhuu mulle esim. toisist niitten kavereist et niil on sitä ja tätä.Mulla on ongelma kaiken intiimin kanssa..En mä edes pysty puhumaan kavereitten kans saatika sitten äitin kans seksist yms..Mua alkaa kyllästyttää koska yritän piilotella itteäni koko ajan..Lopetin kaiken jossa tarvitsee olla muitten nähden alasti.Uimisen, harrastuksen, siskojen/kavereitten kans saunassa käynnin.Mun mielest mä oon ihan normaalin painonen mut mulle tulee kamala paniikkikohtaus jos joku vaik pyytää uimaan tai jotain..:(

    • Hiljainen apu

      Tuossa saattaisi auttaa pakkohoito, mieluiten hyvien kavereiden, taikka tuntemattomien kanssa (jotta ei tulisi traumoja ilkkumisesta) elikkä ajaa itseään pakon omaisiin tilanteisiin. Toivoisin että sinulla olisi joku kaveri. Jolle puhua, joka edesauttaisi ja varmistaisi että käyt niissä yleisissä paikoissa jossa ollaan alasti.

      Ja hyviä neuvoja tääl on ollut, mutta psykologiassa tuo ei auta. Siihen vaikuttaa alitajunnan oikut eikä itsetunto:D

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille.:)

      • Ujous pois

        Lähes kaikki ovat murrosiässä ujoja esiintymään alasti toisten seurassa, mutta se vaihe menee aika nopeasti ohi. Ensin vain pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin Luoja meidät luonnut. Karvoituksessa ei ole suuria eroja tossa iässä. Toki joku voi olla vielä posliini ja ujostelee sitä. Peniksessäkään ei tossa iässä ole kovin suuria eroja. Nämä kaksi asiaa kuin hyväksyy, niin silloin uskaltaa myös esiintyä alasti.


      • omenapupu
        Ujous pois kirjoitti:

        Lähes kaikki ovat murrosiässä ujoja esiintymään alasti toisten seurassa, mutta se vaihe menee aika nopeasti ohi. Ensin vain pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin Luoja meidät luonnut. Karvoituksessa ei ole suuria eroja tossa iässä. Toki joku voi olla vielä posliini ja ujostelee sitä. Peniksessäkään ei tossa iässä ole kovin suuria eroja. Nämä kaksi asiaa kuin hyväksyy, niin silloin uskaltaa myös esiintyä alasti.

        Onko? Ei mua yhtään haittaa, vaikka kaikkia muita haittaakin. Ja kyl niinku uskois et se ois mun mielestä kamalaa, kun on hirveet läskireidet ja pallomaha, mut so what! Alastomuus on luonnollinen asia


    • Kehuja

      Jos oot tyttö ni sit ei oo mitää hävettävää XD

      • TheMAN!

        ^ ^ ^ ^ ^
        | | | | | | |

        Tykkään
        !!!!!!!!!!!!!!


    • kehuja

      Jos mulla olis alastomuus ongelma niin se olis et haluasin olla koko ajan alasti

    • Muutama neuvo

      Kyllä mäkin kannatan tässä asiassa enemmän sellaista pakkohoitoa kuin tuota "Mene vaan uimahalliin, kaikki muutkin on siellä alasti". Tilanne on vähän sama kuin sosiaalisten tilanteiden pelko, et sä sillonkaan voi antaa ohjeena mennä kaupungille koska siellä on muitakin. Suosittelen ensialkuun, että ehdottaisit jollekin kaverillesi, että menisitte vaikka saunaan kahdestaan. Ei kannata heti yrittää tunkea minnekään uimahalliin, vaan alottaa ensin yhden kaverin kanssa, sitten parin. Kun olosi ei enää tunnu kiusalliselta kavereiden kesken, voit kokeilla uimahalliin lähtöä kaveriporukan kanssa :)

    • tyttö00

      Mä oon 8 luokkalaine tyttö ja mäkää en uskalla mennä mihinkää mis täytyy olla alasti ..

    • Ano33

      Yrittäny olen esim. että menin viereisen paikkakunnan uimahalliin mutta se ei onnistunut hyvin.Yritin piilotella itseäni koko ajan.Tää ongelma ns. laajenee koko ajan ja en edes pysty puhumaan kenenkään kanssa kasvotusten intiimeistä asioista, seksistä yms.Kun yritän esim. riisua paitaa pukuhuoneessa menen paniikkiin ja alan täristä ja sitten luokkalaiseni kysyvät onko jokin hätänä..:/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe