E-epa lisää ahdistusta?

E-epa mies..

Joka paikassa tunnutaan kehuvan tuota E-epaa joka auttaa masennukseen,ahdistukseen ja muuhunkin.

Itse päätin koittaa myöskin ja oma kokemus on jotta lisää pelkoa ja ahdistusta.
3-4 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen, suunnilleen.

Minulla tämä ei ilmeisesti sitten toimi.
Onko kukaan kokenut samanlaista?

17

1999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kirjoitin samasta asista yleistä mielenterveydestä palstalle viime viikolla.

      Tismalleen sama juttu, paitsi että hiukan viiveellä. Aloitin yhtenä perjantaina syömään ja ihmettelin seuraavalla viikolla outoa oloa. Jotenkin enemmän ahdistunut ja samalla turta. Jotenkin täysin vieras olo, ei ole aiemmin sellaista ollut.

      Olin pari päivää syömättä ja otin sitten vain yhden pillerin niin muutaman tunnin kuluttua nuo samat tunteet tuli uudelleen. Lopetin syönnit siihen.

      Nuo kun ei ole luonnollisia kalaöljyvalmisteita vaan synteettisiä niin luulen siitä johtuvan. Ajattelin kanssa, että olisi hyödyksi mutta kattia kanssa.

    • E-epa mies..

      Uni ei tahtonut myöskään tulla helposti kun olin ottanut E-epaa, en tiedä sitten jos olisi aivan aamulla ottanut jotta olisiko enää illalla niin vaikuttanut.

      Ilmeisesti nämä eivät sovi kaikille, vaikka taidetaan olla harvassa joille tulee tälläisiä ongelmia.

      Onko sinulla ahdistuneisuutta noin yleensä?

      Itse olen herkästi ahdistuva ja pakkoneuroosi ongelma myöskin.

      • ...

        Juuri samoja oireita mulla, ahdistus ja ocd.

        Itse otin aamulla niin uneen ei niin paljon vaikuttanut.

        Googlailin englanninkielisiäkin keskusteluja, niin kyllä siellä muutamia vastaavia tapauksia löytyi vaikka tosiaan enemmän kehuttiin sielläkin.


    • artsi7

      Epalla ei ole mitään tekemistä oikean ahdistuksen kanssa puoleen eikä toiseen. Kalarasva sinällään on terveellistä elimistölle. Sitä saa parhaiten rasvaisista kaloista esim. lohesta.

      • näin olen lukenut

        Joidenkin tutkimusten mukaan noista e-epa-kapseleista kuitenkin on hyötyä esim. masennuksen ja skitsofrenian tukihoitona. Teho on todistetusti ollut parempi kuin placebossa, mutta vaatii useiden kuukausien syönnin ja sitten ei tietenkään korvaa muuta hoitoa.

        Rasvainen kala on hyvä lähde, mutta tehoviljellyt lohet (norjan lohi) on kuulemma erittäin ravinneköyhä ja sen syömisellä noita rasvahappoja ei saa.


      • E-epa mies...

        Tavallinen möllerin kalanmaksa öljy ei itselle tuonut mitään negatiivisiä tunteita mutta kun vaihdoin E-epaan niin tuli.

        Tavallinen epa sopii muttei E-epa.

        Luontaistuote kaupassa kysyin E-epasta ja ahdistuksesta niin myyjä ei ollut kuullut tälläisestä, tosin mainitsi sitten jotta ihmiset ovat yksilöitä... eli harvoilla voi kenties vaikuttaa näin.


      • ...
        E-epa mies... kirjoitti:

        Tavallinen möllerin kalanmaksa öljy ei itselle tuonut mitään negatiivisiä tunteita mutta kun vaihdoin E-epaan niin tuli.

        Tavallinen epa sopii muttei E-epa.

        Luontaistuote kaupassa kysyin E-epasta ja ahdistuksesta niin myyjä ei ollut kuullut tälläisestä, tosin mainitsi sitten jotta ihmiset ovat yksilöitä... eli harvoilla voi kenties vaikuttaa näin.

        Meillä on ihan samat kuviot, eli tavallinen epa ei mullekaan tuota mitään ongelmia.


    • artsi7

      Itse kokeilin, epaa, maitohappobakteereja, kaikkia eri vitamiineja, valeriaanaa, mäkikuismaa, magnesiumia, karnosiinia, teaniinia ilman tuloksia. Vasta kun aloin käyttää Venlafaxia ja Opamoxia niin alkoi olo helpottaa ja nyt kahden vuoden jälkeen alan oleen kunnossa. Kolme viikkoa olen ollut ilman lääkitystä.

      Tutkimusten kanssa saa olla tarkkana. Tulokset riippuvat pitkälti siitä mikä taho on rahoittanut tutkimuksen.

      • ...

        Hyvä että olet saanut avun.

        Kaikillehan ei lääkkeetkään sovi vaan saattavat aiheuttaa vaikeitakin sivuvaikutuksia. Rahoittaja-ongelmahan on myös lääketeollisuuden tuotteissa.

        Mutta olet oikeassa että harvasta ravintolisästä on hyötyä näissä vaivoissa.


    • tepponeppo

      itse sain kaksi kertaa paniikkikohtauksen näistä.muutaman tunnin kuluttua 3kapselin ottamisesta sydän alkoi hakkaamaan tuhatta ja sataa ja ei tiennyt mitä tehdä.kädet tärisi ja vaeltelin ympäri asuntoa miettien että miten tää lähtee pois.onneks löyty kaapista diapam...en ole saanut näin kauheaa oloa edes heroiiniputken lopettamisesta.käsittämätöntä että jostain mitä luulet terveellisyyden perikuvaksi voi tulla tämmöisiä kohtauksia.ottakaa varovasti.

      • e-epamies

        Päivää

        Olen henkilö joka on kirjoittanut tuon aloituksen.
        Nykyään käytän E-epaa lähes joka päivä.

        Itsellä on siis ocd , sekä aika pahojakin sos.tilanteiden ongelmia.

        E-epa todella toimii minun kohdalla, voin olla täysin oma itseni ihmisten seurassa.
        Aikaisemmin käytin opamox-rauhottavia, yritin niistä ottaa niin pieniä murusia, sellaista määrää että sillä pärjäisi. Rauhottavia oli myös syötävä sitten joka työpäivä, tällä oli myös omat negatiiviset vaikutuksensa.

        Nykyään pärjään hyvin E-epalla, toki käytän muitakin luontaistuotteita.
        Karnosiini tuntuu myös auttavan sos.tiltanteisiin, toisaalta karnosiini ei taasen minulle kovin hyvin sovi.


    • Artsi4378

      Aluksi e-epa ei toiminut sinulla, mutta nyt toimii. Menikö näin ja mikä aiheutti muutoksen?

      • e-epamies

        Moi

        Aloitusviestin olen kirjoittanut mutta en muista sitten mitenkä ja kuinka paljon se aiheutti ahdistusta, JOS syy nyt sitten oli E-epa edes. Olen epäillyt myös että minulla olisi "yleistynyt ahdistuneisuushäiriö" monesti nämä rajaviivat ovat hyvin epäselkeitä näissä sairauksissa , ahdistuneisuushäiriö, ocd, sos.tilanteiden pelko ym. Ovat vähän ikäänkuin samaa lajia.

        Tälläkin hetkellä olen melko ahdistunut, tänään en myöskään ole E-epaa ottanut vielä yhtään,ahdistunut olin jo eilen. Luultavasti liika kahvinjuonti on nyt tämän takana.

        Tarkoitan sitä että, minä en ehkä sittenkään ole oikea henkilö arvioimaan lisääkö E-epa ahdistusta. Myöskin se että henkilö joka vastasi minulle kirjoitti tuossa näin:
        "Juuri samoja oireita mulla, ahdistus ja ocd."

        Sen voin kumminkin varmasti sanoa että loistava aine itsellä juuri sos.tiltanteiden ongelmiin. Myöskin sen muistan että joskus on jotkut ahdistavat ehkä sitten ocd:stä johtuvat ajatukset pyörinnyt mielessä, E-epaa ottamalla mieli on rauhoittunut.

        E-epaa pitää ottaa jonkin aikaa ,ehkäpä 3-5 päivää että huomaa sen vaikutuksen, ilmeisesti veressä pitää jotkin tasot nousta jolloin tämä vaikuttaa.

        Jos olen käyttänyt E-epaa tasaisesti joka päivä niin kyllä sen tuntee kun on ottanut kapselin, sen itse huomaa niin selvästi juuri sosiaalisissatiltanteissa eli pystyy olemaan rento, oma itsensä


    • qrq3tr

      placebo-vaikutus.

      • e-epamiess

        ei muuten ole.


    • artsi9988

      Sanotaan niin - jos ahdistus ei ole kova, e-epa, teaniini ja magnesium mm. ovat kokeilemisen arvoisia luontaistuotteita. Tosin liikunta luonnossa kyllä voittaa nämä tuotteet.

      Sitä vastoin jos ahdistus on kova, niin luontaistuotteet eivät kyllä yksin riitä. Siihen tarvitaan kovempia lääkkeitä ja elämän muutosta.

    • kalma

      Mulla e-epa lisää ahdistusoireita selvästi. Esim.päänsärky,unettomuus,sydämen muljailut,hermostuneisuus jne. Muutaman kerran kokeillu tässä ahdistustaipaleella .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe