Tekasin illalla uudet säännöt

Äitipuoli pulassa

miehen lapsille, kun aina tulee uusia ongelmia heille. Eivät ymmärrä miten ollaan isossa porukassa ja jokainen tekee osuutensa. Heille on kirjoitettu nyt säännöt moneen paikkaan, kotiin itselle ja tänne minun kotiini. Saa nähdä miten omivat ne kun joutuvat noudattamaan, se ei ole heidän vahvinta puolta ja tykkäävät että paikat ovat sekaisin. Olen yrittänyt olla ihana äitipuoli ja opettava ja kasvattava, sekä oikeudenmukainen
minun lapsiini nähden, mutta se ei riitä. Omat kun osaavat käyttäytyä aina esimerkillisesti, mutta nämä mihen lapset ovat ainainenmurheenkryyni, eivät ota edes mallia fiksummista.
Mikä autaisi, että yhteiselomme olisi seesteistä ja ihanaa, ettei aina tarvi hermostua ja korottaa ääntä. Onko vinkkejä, vai onko aina me miehen lapset tolloja?
Kun heidän äiti ei opasta eikä välitä, on se minun tehtävä, ja yritän kaikkeni, mutta jos vastassa on häiriköiviä ja asennevikaisia lapsia, niin onhan se vaikeeta olla ihana.
Kohta lähden ja sittempä itkevät ja kaipaavat kun ei ole ketään joka välittää.
Toivottavasti nämä 30 uutta sääntöä laittaa heidät oikeille raiteille. Jopa karkkipaperin vieminen roskikseen on ongelma heille, se on lattia mihin se viskataan, eikä ymmärretä että ovi laitetaan lukkoon kun lhdetään.. onko vaikeita asioita? No ei ole jopa 2 vuotias sen osaa.

68

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piste.

      haista lässy p....a !

      • peräkammari

        Samaa mieltä. Piste.


    • Loistavaa toimintaa

      Ihan hyvä olla rajat, ei ole hyvä että lapset hyppivät aikuisten silmille. He opastavat ja neuvovat heitä, ja usein lapset viis välittävät mitä heille sanoo.
      Tiukasti vaan säännöt käyttöön ja valvoa että niitä noudatetaan. Liian pajon on lapsia heitteillä.

      • Alottaja ei vaan oo niin tervepäinen että voisi sääntöjä tehdä... ...nauttii liikaa käskyttämisestä


      • Meelissupoismunnetis
        jukni69 kirjoitti:

        Alottaja ei vaan oo niin tervepäinen että voisi sääntöjä tehdä... ...nauttii liikaa käskyttämisestä

        Aloittaja myös vastailee itselleen ja on kovasti samaa mieltä! :-)


    • ajattelijamies

      Ihanko isse osasit kirjottaa ne säännät. Aattelitko iha ite. Ihan issekseis. Oot tosi viisas.Voi että.Pitänee ottaa esimerkkiä ja alkaa kirjotta munhii niitä kieltoja, iha itee.Jospa siitä helepottas munhii elämä. Että saisin vaan näpsytellä, ihan ite.

    • 《》《》《》《》

      Pykolgiaa lukeneena ne väsäsit :-)

    • uusikot vaan jaksaa

      Jopa aloittaja on saanut kateellisia vastauksia. Kannattaa jokaisen miettiä omaa käytöstään ja tuntea se pisto sydämessään, miksi haluaa toimia väärin ja ei olla esimerkkinä miehensä lapsille. Aloittaja on oikeassa että rjat ja säännöt on oltava, joten kyllä epänormaaleista lapsitakin ajan myötä tulee normaaleja, jos vaan jaksaa hoivata ja avustaa. Miksi ne miehen lapset sitten ovat usein ongelmallisia? Jokainen äiti ja isä voi katsoa peiliin, ja miettiä sitä, uusikko tekee kaikkensa ja vaan häntä haukutaan, ei ole reilua.

    • äitipuoli minä olen

      Äitien pitäisi tukia omaa toimintaa ja käydä lastenhoitokursseja, jotta olisivat hyviä äitejä ja osaisivat hoitaa lapsensa.

      Ei olekiva kun vieras äitipuoli joutuu paikkaamaan ja antamaan opastusta ja neuvoja miten lapsia kasvatetaan. Luulisi äitien osaavan jos osaa lapsiakin tehdä.
      Itse olen lapseton, joten minäkin osaan, ja ihmettelen ettei äidit osaa tai viitsi. Enemmän minä olen hänen lapsiaan hoitanut kuin hän itse. Minun ansiota että lapset ylipäätään ymmärtävät yhtään mitään.

      • voivoivoivoi

        Voi että, voi että, voi että voi että voi voivoivoivoivoi


    • aamun naurut!

      lässyllä on näköjään käynyt aika pitkäksi kun vastailee itselleen;
      "Loistavaa toimintaa"
      "uusikot vaan jaksaa"
      "äitipuoli minä olen"

      säälittävyyden huippu.

      • ajattelijamies

        No katoo. Se kannattaa ja vastustaa samaa asiaa.Iha itee.


      • Fiksumies
        ajattelijamies kirjoitti:

        No katoo. Se kannattaa ja vastustaa samaa asiaa.Iha itee.

        Näyttää katkeria ihmisiä olevan niin mieheissä kuin naisissakin, täällä on vaan tapana, että erilaisuutta ei hyväksytä, eikä suoraa puhetta. Myötäileminen on ilmeisesti päivän sana,.

        Kun olet samaa mieltä olet ihana ja hyvä ihminen, mutta jos ilmaiset oman kannan, olet sairas ja hullu... hm... miksi vaan täällä? Miksi sama systeemi ei päde muuallakin, esim kaupassa, lääkärissä, koulussa, töissä, liikenteessä... aina kun sanot oman kannan sinua haukutaan hulluksi ja sairaaksi?


      • hessu tääl terve
        Fiksumies kirjoitti:

        Näyttää katkeria ihmisiä olevan niin mieheissä kuin naisissakin, täällä on vaan tapana, että erilaisuutta ei hyväksytä, eikä suoraa puhetta. Myötäileminen on ilmeisesti päivän sana,.

        Kun olet samaa mieltä olet ihana ja hyvä ihminen, mutta jos ilmaiset oman kannan, olet sairas ja hullu... hm... miksi vaan täällä? Miksi sama systeemi ei päde muuallakin, esim kaupassa, lääkärissä, koulussa, töissä, liikenteessä... aina kun sanot oman kannan sinua haukutaan hulluksi ja sairaaksi?

        Jospa sinun on syytä miettiä. Miksi, mitävarten, millälailla...????

        Kun olet noin fiksu, vai oletko vain omaan napaasi tuijottaja.

        Ja toisaalta et voi yleistää. On vain ja vain yksi ja sama henkilö jonka kanssa nämä sanomasi pitävät paikkansa. Mietippä ken hän, alla naamion.


      • mies tosiaan....
        Fiksumies kirjoitti:

        Näyttää katkeria ihmisiä olevan niin mieheissä kuin naisissakin, täällä on vaan tapana, että erilaisuutta ei hyväksytä, eikä suoraa puhetta. Myötäileminen on ilmeisesti päivän sana,.

        Kun olet samaa mieltä olet ihana ja hyvä ihminen, mutta jos ilmaiset oman kannan, olet sairas ja hullu... hm... miksi vaan täällä? Miksi sama systeemi ei päde muuallakin, esim kaupassa, lääkärissä, koulussa, töissä, liikenteessä... aina kun sanot oman kannan sinua haukutaan hulluksi ja sairaaksi?

        Hih hih.....lässylle kasvo munat
        :-)


    • minävaan

      Voi hyvät hyssykät sentään.Ei elämä aina ole seesteistä,ihanaa ja joskus se on myös hermojaraastavaa, niin se vaan menee.Eikä se lapsi aina väärässä ole,voi se olla aikuinenkin,meille aikuisille sen myöntäminen on vaan niin vaikeaa.

    • Rajat/säännöt

      Kyllä lapsilla säännöt pitää olla ja niitä myös noudatetaan jos ei niin siittä seuraa rangaistus, mitä lie sitten määrätäänkin: jäähy, pelikiellot yms....yleensä ne kyllä tehoavat, eikös ne säännöt pidä tehdä äitipuolen ja lapsien isän yhdessä, kummatkin mukana hommassa? Mutta säännöissäkin kohtuus kaikessa...ihan oikein, että opettaa lapsia viemään roskat roskiin, ruokailuvälineet tiskiin jne....jopa pienemmätkin lapset tämän jo osaavat kun se ollaan heille opetettu ja palkittu hyvästä käytöksestä. Palkinnon antaminen on hyvä kannustus. Itse olen noudattanut supernannyn ohjeita palkitsemisessa ja se on kyllä hyvin tehonnut ja toiminut. Parempi lapsilla rajat ja säännöt kun, että asutaan ns: pellossa ja saa tehdä mitä haluaa!

      • uusia sääntöjä pukka

        Kyllä se äitipuoli voi tehdä omat säännöt miehen lapsille, eihän kukaan toiselle tee. Äitipuoli kuitenkin kasvattaa miehen lapset kun äidit ei viitsi.
        Monesti ne uudet äidit ovat parempia, niinkuin minä. Ikinä en ole lapsi itse thenyt mutta kasvattanut monen miehen lapset kun olen seurutellut.
        Nyt nekin kakarat kiittää minua että olin heidän elämässään kun äideistä nyt ei ollut mihinkään.
        Minä olen laatinut aina 30 sääntöä ja katsonut että niitä noudatetaan. Jos ei, se on kännykkär oskiin tai ulkona olo kielto kaksi kuukautta. Niin johan alkaa säännöt muistumaan ulko mieleen.

        Meillä tulee joka viikko aina 3 lisää sääntöä, ja kaikki on opeteltava ulkoa.


      • jukni 69
        uusia sääntöjä pukka kirjoitti:

        Kyllä se äitipuoli voi tehdä omat säännöt miehen lapsille, eihän kukaan toiselle tee. Äitipuoli kuitenkin kasvattaa miehen lapset kun äidit ei viitsi.
        Monesti ne uudet äidit ovat parempia, niinkuin minä. Ikinä en ole lapsi itse thenyt mutta kasvattanut monen miehen lapset kun olen seurutellut.
        Nyt nekin kakarat kiittää minua että olin heidän elämässään kun äideistä nyt ei ollut mihinkään.
        Minä olen laatinut aina 30 sääntöä ja katsonut että niitä noudatetaan. Jos ei, se on kännykkär oskiin tai ulkona olo kielto kaksi kuukautta. Niin johan alkaa säännöt muistumaan ulko mieleen.

        Meillä tulee joka viikko aina 3 lisää sääntöä, ja kaikki on opeteltava ulkoa.

        Mutta ei tämä alottaja tämä ei kavata tykkää liikaa käskyttämisestä .


      • -----
        jukni 69 kirjoitti:

        Mutta ei tämä alottaja tämä ei kavata tykkää liikaa käskyttämisestä .

        jukni hyvä, et ole tainnut vielä huomata, että tämä kyseinen aloittaja on sama henkilö kuin "onnen ydin perhe" sutturoineen. Näillä aloituksillaan hän haluaa nimenomaan mustamaalata "sutturoitaan", tekeytymällä tyrannimaiseksi uudeksi puolisoksi. Älä mene lankaan.


      • jukni 69
        ----- kirjoitti:

        jukni hyvä, et ole tainnut vielä huomata, että tämä kyseinen aloittaja on sama henkilö kuin "onnen ydin perhe" sutturoineen. Näillä aloituksillaan hän haluaa nimenomaan mustamaalata "sutturoitaan", tekeytymällä tyrannimaiseksi uudeksi puolisoksi. Älä mene lankaan.

        Oon huomannut ja sen huomaa koska saa pilattua sen päivän ... ...useimmiten se on vaan niin v***n tyhmä ettei kannata kinata/vittuilla sille kun ei tajuu mitään


      • mene itseesi
        jukni 69 kirjoitti:

        Oon huomannut ja sen huomaa koska saa pilattua sen päivän ... ...useimmiten se on vaan niin v***n tyhmä ettei kannata kinata/vittuilla sille kun ei tajuu mitään

        soo soo junki,paraskin puhumaan päivänsä pilaamisesta.. ite huudat täällä ja krjut joka hetki ja haukut lastesi äitiä mennen tullen,niin on uusi naikkosesi saanut pääsi sekasin, että et kunnioita lapsiasi saatikka lastesi äitiä.


      • isä vm75
        mene itseesi kirjoitti:

        soo soo junki,paraskin puhumaan päivänsä pilaamisesta.. ite huudat täällä ja krjut joka hetki ja haukut lastesi äitiä mennen tullen,niin on uusi naikkosesi saanut pääsi sekasin, että et kunnioita lapsiasi saatikka lastesi äitiä.

        Ihan näin sivusta seuranneena, pakko sanoa, etten minäkään kunnioita lasteni äitiä. Mutta se ei kerro mitään siitä, millainen isä olen. Kunnioitan lapsiani, olen rakastava ja hyvä isä, mutta minkäänlaista kunnioitusta en tunne ex-vaimoani kohtaan. Hän petti minua moneen kertaan liittomme aikana, ja teki erosta todella likaisen, en kertakaikkiaan vaan kunnioita sitä ihmistä, millaiseksi hän lopulta sitten osoittautui. Mutta se ei tee minusta huonoa isää.


      • kolinaa,kolinaa, tyh
        mene itseesi kirjoitti:

        soo soo junki,paraskin puhumaan päivänsä pilaamisesta.. ite huudat täällä ja krjut joka hetki ja haukut lastesi äitiä mennen tullen,niin on uusi naikkosesi saanut pääsi sekasin, että et kunnioita lapsiasi saatikka lastesi äitiä.

        Meinasin vastatata tolle "mene itseesi" . Sitten mietin että sehän turhaa. Antaa sen tyhjän tynnyrin kolista ihan rauhassa ja ei se edes tajua mennä itseensä vaan kehottaa muita.


      • ukkopoeka
        mene itseesi kirjoitti:

        soo soo junki,paraskin puhumaan päivänsä pilaamisesta.. ite huudat täällä ja krjut joka hetki ja haukut lastesi äitiä mennen tullen,niin on uusi naikkosesi saanut pääsi sekasin, että et kunnioita lapsiasi saatikka lastesi äitiä.

        Ai jaa. Siitäkö hyvästä pitäs poloveen kumartaa Lissua kun pari babya on tähän mualimaan viäntänyt. Kaekkihan myö ollaan tähän mualimaa kierteellä tulleet. Et oot mualiman aenut äeti. Jokkaisella meellä on äeti ja isä. Siitä et piäse .Sitä sinä aena paasoot että oot mualiman paras äeti. Minun mielestäen et oo sinne päenkään. Oot opettanna lapses vihhoomaa issee ja manipuloemaan. Semmnen peli ee vetele.Sinä oot kärttynen akka ja saesit laettoo mölyt mahhaas. Paa kuules korkokenkee jalakaan ja huulpunnoo ja vähän pyöräytä pyllyä niin ee sitä tii niin kyllä se ukko sullehhii löötyy.Vanhuus ee tuu yksinään niin eekös oes mukavoo suaha ukko siihen viereen köllöttämmän.Lapsoset saes uuven isän.Alakas sullehhii uus auvois elämä eekä tarvii ennee tiellä raksuttoo.


      • ukkopokka kännissä
        ukkopoeka kirjoitti:

        Ai jaa. Siitäkö hyvästä pitäs poloveen kumartaa Lissua kun pari babya on tähän mualimaan viäntänyt. Kaekkihan myö ollaan tähän mualimaa kierteellä tulleet. Et oot mualiman aenut äeti. Jokkaisella meellä on äeti ja isä. Siitä et piäse .Sitä sinä aena paasoot että oot mualiman paras äeti. Minun mielestäen et oo sinne päenkään. Oot opettanna lapses vihhoomaa issee ja manipuloemaan. Semmnen peli ee vetele.Sinä oot kärttynen akka ja saesit laettoo mölyt mahhaas. Paa kuules korkokenkee jalakaan ja huulpunnoo ja vähän pyöräytä pyllyä niin ee sitä tii niin kyllä se ukko sullehhii löötyy.Vanhuus ee tuu yksinään niin eekös oes mukavoo suaha ukko siihen viereen köllöttämmän.Lapsoset saes uuven isän.Alakas sullehhii uus auvois elämä eekä tarvii ennee tiellä raksuttoo.

        Nuku pääsi selväksi ja kirjota vasta sitten, ei tosta mongerruksesta saa kukaan selvää.


      • ukkopoek
        ukkopokka kännissä kirjoitti:

        Nuku pääsi selväksi ja kirjota vasta sitten, ei tosta mongerruksesta saa kukaan selvää.

        En minä oo ottanna kuin pari pullollista. Ee siitä tämänkokonen mies vielä mittää tiiä. Minä vuan tuo lisulle vielä sen vertoo tahon sannoo että kunhan se männöö sinne psykolootin kurssille niin sieltä voe löötyä kaveri sille, uus ukko. Siinä sitte hyö voep terappiaa antoo toenen toesilleen. Sitte ovat onnellista parrii mualiman tappiin asti.


      • jukni 69
        mene itseesi kirjoitti:

        soo soo junki,paraskin puhumaan päivänsä pilaamisesta.. ite huudat täällä ja krjut joka hetki ja haukut lastesi äitiä mennen tullen,niin on uusi naikkosesi saanut pääsi sekasin, että et kunnioita lapsiasi saatikka lastesi äitiä.

        Niin olen sanonut että erosin narsistista joka tykkäsi käskyttää ja määrätä ketä saa kyläillä meillä(johoin ei kuulunut minun sukulaiset/ystävät ja vei lapset pois minun vanhempien tullessa meille).
        Ja sen olen koittanut kertoa ettei kuulu minun elämä talous hänelle yhtää eron jälkeen eikä minulla ole mitään velvollisuutta häntä kohtaan ainoastaan lapsia kohtaan


      • voi saatan...
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin olen sanonut että erosin narsistista joka tykkäsi käskyttää ja määrätä ketä saa kyläillä meillä(johoin ei kuulunut minun sukulaiset/ystävät ja vei lapset pois minun vanhempien tullessa meille).
        Ja sen olen koittanut kertoa ettei kuulu minun elämä talous hänelle yhtää eron jälkeen eikä minulla ole mitään velvollisuutta häntä kohtaan ainoastaan lapsia kohtaan

        En yhtään ihmettele jos läksit pois Jukni.

        Ei se Lissunlässy älyä, ei halua älytä , tai älyää mutta haluaa pitää vihansa ja elää sen kanssa.

        Kaikkien eronneinen miesten pitäisi elää yksin jossain läävässä. Ei naisia eikä muutakaan elämää. Lässyn mielestä.
        Lapsia mies saa tavata lässyn ehdoilla. Omiin sukulaisiinkaan mies ei saisi mennä ilman lässyä.

        Jos mies löytää naisen niin silloin tulee lässy ja ehdot senkun tiukkenee. Lasten tapaaminen kielletty. Huono isä tarinat lapsille yms.

        Nainen huono suttura. Vielä jos uuden lapsen isä saa niin se on kakara.

        On siinä miehellä kestämistä. Vakooja perässä koko ajan.


      • toisille lapset ykkö
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin olen sanonut että erosin narsistista joka tykkäsi käskyttää ja määrätä ketä saa kyläillä meillä(johoin ei kuulunut minun sukulaiset/ystävät ja vei lapset pois minun vanhempien tullessa meille).
        Ja sen olen koittanut kertoa ettei kuulu minun elämä talous hänelle yhtää eron jälkeen eikä minulla ole mitään velvollisuutta häntä kohtaan ainoastaan lapsia kohtaan

        No sinä nyt sanot mitä lystäät... et menisi lastekaan juhliin ellei naisesi pääse mukaan vaikka juhlat olisi lasten järkkäämät! Sehän ei sinne kuulu, jos juhlat on lasten, sinne kuuluu heidän äiti. Hyvä isä ei jätä lasten juhliin menemättä vaikkei naikkonen sinne pääsisikään, hyvä isä menee ja kunnioittaa lasten toivomuksia. Haluat vaan osoittaa mieltä, lapset ei ole tärkeitä, vaan tulevat siellä jossain... Miltä tuntuu?


      • jukni 69
        toisille lapset ykkö kirjoitti:

        No sinä nyt sanot mitä lystäät... et menisi lastekaan juhliin ellei naisesi pääse mukaan vaikka juhlat olisi lasten järkkäämät! Sehän ei sinne kuulu, jos juhlat on lasten, sinne kuuluu heidän äiti. Hyvä isä ei jätä lasten juhliin menemättä vaikkei naikkonen sinne pääsisikään, hyvä isä menee ja kunnioittaa lasten toivomuksia. Haluat vaan osoittaa mieltä, lapset ei ole tärkeitä, vaan tulevat siellä jossain... Miltä tuntuu?

        Niin mutta kun minä ja vaimoni olemme perhe johon kuuluu minun edellisen suhteen lapset joten kaikki SIIS KAIKKI juhlakutsut tulevat meille ei yksin minulle tai vaimolle siis meille ja sen on kaikkien ymmärrettävä/hyväksyttävä... ...ainoa joka ei ole ymmrtänyt on Lissu


      • jukni 69
        toisille lapset ykkö kirjoitti:

        No sinä nyt sanot mitä lystäät... et menisi lastekaan juhliin ellei naisesi pääse mukaan vaikka juhlat olisi lasten järkkäämät! Sehän ei sinne kuulu, jos juhlat on lasten, sinne kuuluu heidän äiti. Hyvä isä ei jätä lasten juhliin menemättä vaikkei naikkonen sinne pääsisikään, hyvä isä menee ja kunnioittaa lasten toivomuksia. Haluat vaan osoittaa mieltä, lapset ei ole tärkeitä, vaan tulevat siellä jossain... Miltä tuntuu?

        Niin mutta kun minä ja vaimoni olemme perhe johon kuuluu minun edellisen suhteen lapset joten kaikki SIIS KAIKKI juhlakutsut tulevat meille ei yksin minulle tai vaimolle siis meille ja sen on kaikkien ymmärrettävä/hyväksyttävä... ...ainoa joka ei ole ymmrtänyt on Lissu


      • kiikiikii
        voi saatan... kirjoitti:

        En yhtään ihmettele jos läksit pois Jukni.

        Ei se Lissunlässy älyä, ei halua älytä , tai älyää mutta haluaa pitää vihansa ja elää sen kanssa.

        Kaikkien eronneinen miesten pitäisi elää yksin jossain läävässä. Ei naisia eikä muutakaan elämää. Lässyn mielestä.
        Lapsia mies saa tavata lässyn ehdoilla. Omiin sukulaisiinkaan mies ei saisi mennä ilman lässyä.

        Jos mies löytää naisen niin silloin tulee lässy ja ehdot senkun tiukkenee. Lasten tapaaminen kielletty. Huono isä tarinat lapsille yms.

        Nainen huono suttura. Vielä jos uuden lapsen isä saa niin se on kakara.

        On siinä miehellä kestämistä. Vakooja perässä koko ajan.

        Jos lapset on jo aikuisiässä ei he enää äidin ja isän vieressä kyhnää.

        Lissulla voi olla kyljessä kiinni ,mutta kyllä aikuisilla lapsilla on omat menonsa.


      • jukni 69
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin mutta kun minä ja vaimoni olemme perhe johon kuuluu minun edellisen suhteen lapset joten kaikki SIIS KAIKKI juhlakutsut tulevat meille ei yksin minulle tai vaimolle siis meille ja sen on kaikkien ymmärrettävä/hyväksyttävä... ...ainoa joka ei ole ymmrtänyt on Lissu

        Nyt Lissu lässyn on aika ruveta vinkumaan sutturoista/ ulkopuolisista ja perheen rikkojista! Mutta sanon nyt suoraan ettei ketään ole ulkopuolinen omassa kodissa ja kaikki mikä tapahtuu omassa kodissa kuuluu asunnon omistajalle ja asunnon omistaja on se auktoriteetti joka voi käskeä ketä tahansa olipa oma tai vieras lapsi (ei alottajan tyylillä missä käskyttäminen on pääterkoitus), eli vaimollani on 100%:en käskyvalta meillä meidän/minun/hänen lapsiin eikä lissu voi siihen mitä


      • ei lapset siihen sun
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin mutta kun minä ja vaimoni olemme perhe johon kuuluu minun edellisen suhteen lapset joten kaikki SIIS KAIKKI juhlakutsut tulevat meille ei yksin minulle tai vaimolle siis meille ja sen on kaikkien ymmärrettävä/hyväksyttävä... ...ainoa joka ei ole ymmrtänyt on Lissu

        Ette ole perhe, sinun lapset ei kuulu kuin äitinsä perheeseen. Ei ole kuin se yksi perhe, missä lapset asuvat.


      • onnen ydin perhe
        jukni 69 kirjoitti:

        Nyt Lissu lässyn on aika ruveta vinkumaan sutturoista/ ulkopuolisista ja perheen rikkojista! Mutta sanon nyt suoraan ettei ketään ole ulkopuolinen omassa kodissa ja kaikki mikä tapahtuu omassa kodissa kuuluu asunnon omistajalle ja asunnon omistaja on se auktoriteetti joka voi käskeä ketä tahansa olipa oma tai vieras lapsi (ei alottajan tyylillä missä käskyttäminen on pääterkoitus), eli vaimollani on 100%:en käskyvalta meillä meidän/minun/hänen lapsiin eikä lissu voi siihen mitä

        Sinä voit kiusata ja haukkua omia lapsia miten lystäät, ja antaa vallan naikkosesi haukkua ja kiusata miten lystää, minua ei hetkauta.

        Itse olen suojannut omani ex isän ex miehen sutturoilta, ja siitä olemme kaikki ylpeitä, että kukaan ulkopuolinen ihminen ei ole päässyt meille eikä lähelle meitä eikä haukkumaan ja kiusaamaan meidän lapsia. Siitä olen pitänyt kiinni. Meile riitti, että rikkoi perheemme ja esti miestä näkemästä omia lapsiaan.

        Sinä voit tehdä mitä lystäät...


      • weare
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä voit kiusata ja haukkua omia lapsia miten lystäät, ja antaa vallan naikkosesi haukkua ja kiusata miten lystää, minua ei hetkauta.

        Itse olen suojannut omani ex isän ex miehen sutturoilta, ja siitä olemme kaikki ylpeitä, että kukaan ulkopuolinen ihminen ei ole päässyt meille eikä lähelle meitä eikä haukkumaan ja kiusaamaan meidän lapsia. Siitä olen pitänyt kiinni. Meile riitti, että rikkoi perheemme ja esti miestä näkemästä omia lapsiaan.

        Sinä voit tehdä mitä lystäät...

        Niin voimme, mutta sinähän täällä pilkkaat muita ,muiden tekemisiä. Eri nimimerkellä vielä. Aika peemäistä textiä olemme nimimerkeilläsi nähdeet.


      • jukni 69
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Sinä voit kiusata ja haukkua omia lapsia miten lystäät, ja antaa vallan naikkosesi haukkua ja kiusata miten lystää, minua ei hetkauta.

        Itse olen suojannut omani ex isän ex miehen sutturoilta, ja siitä olemme kaikki ylpeitä, että kukaan ulkopuolinen ihminen ei ole päässyt meille eikä lähelle meitä eikä haukkumaan ja kiusaamaan meidän lapsia. Siitä olen pitänyt kiinni. Meile riitti, että rikkoi perheemme ja esti miestä näkemästä omia lapsiaan.

        Sinä voit tehdä mitä lystäät...

        Niin meillä ei ketään ole kiusannut lapsia eikä haukkunut ainoastaan ex puoliso pidetty poissa meidän taloudesta äläkä yritä väittää että kaikki naiset ovat kaltaisiasi kiusaajia/haukkujia.
        Erosta on yli 14 vuotta enkä ole eron jälkeen kertaakaan ollut ex vaimon kanssa samoissa juhlissa enkä ole kahvitellut enkä kahvittele. Eikä meidän eroon liity 3. Henkilöäjoten ei vaimoni ole sutturaeikä perheen rikkoja. Meillä ex vaimolla ei ole sanan valtaa on vieras ulkopuolinen


      • maailman paras äiti
        weare kirjoitti:

        Niin voimme, mutta sinähän täällä pilkkaat muita ,muiden tekemisiä. Eri nimimerkellä vielä. Aika peemäistä textiä olemme nimimerkeilläsi nähdeet.

        Ennemminkin sanoisin että kauhistelen ja imettelen! Miten jotkut vanhemmat antavat omia lapsiaan kohdella miten lystyää, ja vielä puolustelevat niitä naikkosiaan. Sitä ihmettelen...ja syvästi enkä ikinä ihmettelemästä lakkaa.

        Hm ehkäpä ja ehkäpä ei... ja aika peemäistä vietiä itsekullekin... sillä täällä käytäntö on että omien lasten puolustaja vasta peemäinen onkin, omia ei saa puolustaa.. mitä hirveemmin vieraat ihmiset toisten lapsia loukkaa ja kiusaa, sen parempia ihmisä he ovat.
        Äidit ei ole mitään eikä isät... mutta täysin ulkopuolinen ihminen saa kiusata ja haukkua miten lystää toisten lapsia.

        Niin patise ei meillä. Minä en salli, en suotu, en hyväksy eikä meille tulla. Yksinkertaisesti, minun lapsiani ei kykaan perheenrikkoja ole nähnyt eikä saanut tavata eikä haukkua. Ja siinä olen onnistunut. Ja senpä tähden, olenkin huono ihminne, ja sitä ihmettelen...

        Kyllä ihmettelemästä en tosiaankaan lakkaa.


      • jukni 69
        ei lapset siihen sun kirjoitti:

        Ette ole perhe, sinun lapset ei kuulu kuin äitinsä perheeseen. Ei ole kuin se yksi perhe, missä lapset asuvat.

        Kyllä lapset on minun yhtä paljon kuin ex;n ja minä olen vastuullinen ja oikeutettu päättämään lasteni asioista yhtä paljon kun ex vaimoni. Lapseni on minun perhettä ja siihen et pysty vaikuttamaan mitenkään! Lasten ollessa minun luona minä olen oikeutettu yksin päättämään keitä he tapaavat


      • vihan kylväjä
        maailman paras äiti kirjoitti:

        Ennemminkin sanoisin että kauhistelen ja imettelen! Miten jotkut vanhemmat antavat omia lapsiaan kohdella miten lystyää, ja vielä puolustelevat niitä naikkosiaan. Sitä ihmettelen...ja syvästi enkä ikinä ihmettelemästä lakkaa.

        Hm ehkäpä ja ehkäpä ei... ja aika peemäistä vietiä itsekullekin... sillä täällä käytäntö on että omien lasten puolustaja vasta peemäinen onkin, omia ei saa puolustaa.. mitä hirveemmin vieraat ihmiset toisten lapsia loukkaa ja kiusaa, sen parempia ihmisä he ovat.
        Äidit ei ole mitään eikä isät... mutta täysin ulkopuolinen ihminen saa kiusata ja haukkua miten lystää toisten lapsia.

        Niin patise ei meillä. Minä en salli, en suotu, en hyväksy eikä meille tulla. Yksinkertaisesti, minun lapsiani ei kykaan perheenrikkoja ole nähnyt eikä saanut tavata eikä haukkua. Ja siinä olen onnistunut. Ja senpä tähden, olenkin huono ihminne, ja sitä ihmettelen...

        Kyllä ihmettelemästä en tosiaankaan lakkaa.

        Ootko ihan varma että olet maaiman paras äiti. Oletko ihan varma. Sanoisin että et ole. Kirjoituksistasi huokuu viha ja katkeruus. Luulenpa vaan että olet sen vihasi ja katkeruutesi opettanut lapsillesi ja vielä toiseen sukupolveenkin.
        Et ole paras äiti. Et ole, olet katkera äidin kuvatus. Sen minkä kylvää, sen myös niittääkin ja sitä saa mitä tilaa.


      • Oletpa katkeran hass
        vihan kylväjä kirjoitti:

        Ootko ihan varma että olet maaiman paras äiti. Oletko ihan varma. Sanoisin että et ole. Kirjoituksistasi huokuu viha ja katkeruus. Luulenpa vaan että olet sen vihasi ja katkeruutesi opettanut lapsillesi ja vielä toiseen sukupolveenkin.
        Et ole paras äiti. Et ole, olet katkera äidin kuvatus. Sen minkä kylvää, sen myös niittääkin ja sitä saa mitä tilaa.

        Sun on vaikea sanoa päällisin puolin onko hyvä vai ei, koska et tunne. Jos tietäisin tapahtuneet ja elämäämme, voisit olla eri mieltä mitä nyt oot.
        KYllä olen hyvä äiti, en koksaan ole jättänyt ja hylännyt lapsiani kenenkään tähden, en oel ikinä voinut olla erossa lapsistani päivää kauenmmin, yksi yökin on tuottanut tuskaa.

        Olen hyvä äiti, hoitanut ja huoltanyt yksin lapset, ja lapseni monesti sen sanoneet, muiden mielipiteillä viis.

        Kyllä me oltiin katkeria ja vihaisia ja ties mitä, kun perheemme rikottiin ja lapset jäivät ilman isää, kuka ei olisi?
        Jos et olisi et olisi ikinä miestä rakastanutkaan.
        Onneksi se tunne meni ohi, ja kaikkia tunteita saa olla.

        Olen maailman paras äiti, omilleni, muille ei tarvi ollakkaan, eikä muiden sitä tarvi sanoa, me teidämme sen itsekin.
        Minun lapseni ei ole ihmisiä joita saa vieras perheenrikkoja haukkua ja kiusata, siihen emme ole lähteneeet mukaan, onneksi.

        Sinä voit ajatella mitä lystäät, viis siitä, pääasia että minä ja lapset ja sukumme tiedetään miten asia on.

        Olen maailman paras äiti, ja siitä sinä olet katkera.


      • vinks
        Oletpa katkeran hass kirjoitti:

        Sun on vaikea sanoa päällisin puolin onko hyvä vai ei, koska et tunne. Jos tietäisin tapahtuneet ja elämäämme, voisit olla eri mieltä mitä nyt oot.
        KYllä olen hyvä äiti, en koksaan ole jättänyt ja hylännyt lapsiani kenenkään tähden, en oel ikinä voinut olla erossa lapsistani päivää kauenmmin, yksi yökin on tuottanut tuskaa.

        Olen hyvä äiti, hoitanut ja huoltanyt yksin lapset, ja lapseni monesti sen sanoneet, muiden mielipiteillä viis.

        Kyllä me oltiin katkeria ja vihaisia ja ties mitä, kun perheemme rikottiin ja lapset jäivät ilman isää, kuka ei olisi?
        Jos et olisi et olisi ikinä miestä rakastanutkaan.
        Onneksi se tunne meni ohi, ja kaikkia tunteita saa olla.

        Olen maailman paras äiti, omilleni, muille ei tarvi ollakkaan, eikä muiden sitä tarvi sanoa, me teidämme sen itsekin.
        Minun lapseni ei ole ihmisiä joita saa vieras perheenrikkoja haukkua ja kiusata, siihen emme ole lähteneeet mukaan, onneksi.

        Sinä voit ajatella mitä lystäät, viis siitä, pääasia että minä ja lapset ja sukumme tiedetään miten asia on.

        Olen maailman paras äiti, ja siitä sinä olet katkera.

        Sulle ei kukaan voi olla katkera tai kateellinen. Jos ajattelet noin olet todella vinksahtanut. Ei muuta.


    • lissu oli oikeessa

      Juuri tulee ohjelmaa uusioperheistä, jossa terapeutti kertoo ettei nimitys perhe ole oikein, se on asuiynyheisö millä nimellä yhteeen asumista pitää kutsua, jos on yhteen muutettu.

      Ei ole lasten vika että heidät on pakotettu semmoseen elämään mihin he eivät ole halunneet.


      Niinpä se ei ole perhe vaan yhteiselo.

      • 1+1=2+1=3

        Jos on avioliitossa niin se on perhe, sanoitpa mitä tahansa. Jos on perheessä lapsia, sitä suuremmalla syyllä se on perhe.
        Yksihuoltajallakin on perhe vaikka hänellä olisi vain yksi lapsi, eikä miestä olisi ollut milloinkaan asumassa siinä.
        On se vaan jännää että eräät katsoo asiakseen sekaantua asioihin jotka heille eivät kuulu ja eivät tiedäkään ko. asiasta mitään.


      • totta niin totta
        1+1=2+1=3 kirjoitti:

        Jos on avioliitossa niin se on perhe, sanoitpa mitä tahansa. Jos on perheessä lapsia, sitä suuremmalla syyllä se on perhe.
        Yksihuoltajallakin on perhe vaikka hänellä olisi vain yksi lapsi, eikä miestä olisi ollut milloinkaan asumassa siinä.
        On se vaan jännää että eräät katsoo asiakseen sekaantua asioihin jotka heille eivät kuulu ja eivät tiedäkään ko. asiasta mitään.

        Perhe on avioliitossa olevat puolisot ja ytheise lapset

        Perhe EI OLE kaksi eronnutta ihmistä omine lapsineen, se on yhteiseloa, ei perhe.
        He voivat olla perhe vasta kun heillä on yhteiset lapset, mutta kummankaan omat ei ole perhe.

        Perhettä on vain yksi, ei ole kahta!


      • -----
        totta niin totta kirjoitti:

        Perhe on avioliitossa olevat puolisot ja ytheise lapset

        Perhe EI OLE kaksi eronnutta ihmistä omine lapsineen, se on yhteiseloa, ei perhe.
        He voivat olla perhe vasta kun heillä on yhteiset lapset, mutta kummankaan omat ei ole perhe.

        Perhettä on vain yksi, ei ole kahta!

        En minä ole koskaan mieltänyt mieheni lapsia perheenjäsenikseni. He asuvat meillä kyllä vuoroviikoin, mutta en minä tunne heitä kohtaan mitään sen suurempia tunteita enkä kaipaa heitä poissaollessaan.

        Minun perheeseeni kuuluvat aviomieheni sekä yhteiset lapsemme. Aviomieheni todennäköisesti kertoisi perheeseensä kuuluvan minä eli aviovaimonsa, sekä kaikki hänen lapsensa. Tietenkin.

        Mieheni lapset mieltävät perheenjäsenikseen isänsä, äitinsä sekä kaikki sisaruksensa. Myös mieheni ja minun yhteiset lapset. Pikkusisarukset ovat heille todella rakkaita ja he ovat todella läheisiä.
        Mutta he eivät lue perheenjäsenikseen äidin uuden miehen lapsia, he kun eivät ole heille mitään sukua ja ovat tavallaan vain joitain vieraita kuvioihin yllättäen putkahtaneita lapsia, eikä heillä ole lainkaan yhteistä historiaa. Minun ja mieheni lasten kanssa heillä on kuitenkin sama isä, ja he ovat olleet läsnä toistensa elämässä heidän syntymästään saakka.

        Perheemme ulkopuoliset toki puhuvat meistä perheenä; minä, mieheni ja kaikki lapset. Anoppi varsinkin puhuu aina rakkaasta "perheestämme", ja varmaan kuvittelee minunkin olevan aivan haltioissani jonkinlaisena "vara-äitinä" miehenkin lapsille heidän meillä ollessaan. Toki minä huolehdin heistä, sehän on aikuisen velvollisuus. Teen ruokaa, pyykkään, vien harrastuksiin jne, mutta en tunne heitä kohtaan rakkautta. Pidän heistä kyllä, mutta siinäpä se. Olemme asiallisia, kohteliaita ja mukavia puolin ja toisin, ja ymmärrän, että he ovat rakkaita minun omille lapsilleni, mutta itse en tunne heidän kanssaan läheisyyttä.

        Enkä minä kenellekään sitä voi korostaa, etten pidä heitä perheeni jäseninä. En tietenkään. Minuahan katsottaisiin kieroon ja pidettäisiin huonona ihmisenä. Mutta niin minä sydämessäni ajattelen.


      • kummaa vedättämistä
        ----- kirjoitti:

        En minä ole koskaan mieltänyt mieheni lapsia perheenjäsenikseni. He asuvat meillä kyllä vuoroviikoin, mutta en minä tunne heitä kohtaan mitään sen suurempia tunteita enkä kaipaa heitä poissaollessaan.

        Minun perheeseeni kuuluvat aviomieheni sekä yhteiset lapsemme. Aviomieheni todennäköisesti kertoisi perheeseensä kuuluvan minä eli aviovaimonsa, sekä kaikki hänen lapsensa. Tietenkin.

        Mieheni lapset mieltävät perheenjäsenikseen isänsä, äitinsä sekä kaikki sisaruksensa. Myös mieheni ja minun yhteiset lapset. Pikkusisarukset ovat heille todella rakkaita ja he ovat todella läheisiä.
        Mutta he eivät lue perheenjäsenikseen äidin uuden miehen lapsia, he kun eivät ole heille mitään sukua ja ovat tavallaan vain joitain vieraita kuvioihin yllättäen putkahtaneita lapsia, eikä heillä ole lainkaan yhteistä historiaa. Minun ja mieheni lasten kanssa heillä on kuitenkin sama isä, ja he ovat olleet läsnä toistensa elämässä heidän syntymästään saakka.

        Perheemme ulkopuoliset toki puhuvat meistä perheenä; minä, mieheni ja kaikki lapset. Anoppi varsinkin puhuu aina rakkaasta "perheestämme", ja varmaan kuvittelee minunkin olevan aivan haltioissani jonkinlaisena "vara-äitinä" miehenkin lapsille heidän meillä ollessaan. Toki minä huolehdin heistä, sehän on aikuisen velvollisuus. Teen ruokaa, pyykkään, vien harrastuksiin jne, mutta en tunne heitä kohtaan rakkautta. Pidän heistä kyllä, mutta siinäpä se. Olemme asiallisia, kohteliaita ja mukavia puolin ja toisin, ja ymmärrän, että he ovat rakkaita minun omille lapsilleni, mutta itse en tunne heidän kanssaan läheisyyttä.

        Enkä minä kenellekään sitä voi korostaa, etten pidä heitä perheeni jäseninä. En tietenkään. Minuahan katsottaisiin kieroon ja pidettäisiin huonona ihmisenä. Mutta niin minä sydämessäni ajattelen.

        Et sinä ole vara äiti! Et ole miehen lapsille äiti ollenkaan, olet etunimellä oleva ihminen.

        Varaäitiä ei ole olemassakaan. On vain äiti.

        Jos lapsen omat vanhemmat ovat kuolleet, ja lapsi adoptoidaan silloin voi puhua äidistä ja isästä, mutta ei koskaan silloin jos omat vanhemmat ovat elossa.

        En ymmärrä, miksi täysin vieras ihminen haluaa niin innokkassti leikkiä äitiä toistenl apsille? Onhan se kivaa leikkiä jos ei ole omia tai kiusata miehen exää leikkimällä hänen lapsilleen äitiä, kun tietää että se on herkkä alue ja voi pilata oikean äidin lapset, mutta kiusaaminen on herkullista eikö vain?

        On typerää alkaa syöttämään toistenlapsille pakkojuttua että äiti voi olla kuka tahansa kuka ovesta sisään astuu. Ei se ole niin.

        Jos lapsista haluaa rehellisiä ihmisiä, pitää myös kertoa heille totuus.

        On vain yksi äiti ja isä. Muut ovat etunimellä olevia vieraita ihmisiä.

        Leikkikää kotia muualla, mutta miehen lapset ovat siihen liian arvokkaita, heillä on jo äiti.


      • jukni 69

        Kyllä se perhe on jossa on omat ja yhteiset lapset minä olen isä ja vaimoni on äiti toisille olen etunimellä kutsuttu aikuinen niin kuin on vamonikin . Mutta me olemme kuitenkin perhe jossa on jäseniä ex liitoista .


      • family
        totta niin totta kirjoitti:

        Perhe on avioliitossa olevat puolisot ja ytheise lapset

        Perhe EI OLE kaksi eronnutta ihmistä omine lapsineen, se on yhteiseloa, ei perhe.
        He voivat olla perhe vasta kun heillä on yhteiset lapset, mutta kummankaan omat ei ole perhe.

        Perhettä on vain yksi, ei ole kahta!

        Meillä on perhe kun olemme me kaksi minä ja mies, eikä lapsia. Meidän perheesemme kuuluu kaksi koiraa. Emme kumpikaan ol synnyttäneet niitä.


      • -----
        kummaa vedättämistä kirjoitti:

        Et sinä ole vara äiti! Et ole miehen lapsille äiti ollenkaan, olet etunimellä oleva ihminen.

        Varaäitiä ei ole olemassakaan. On vain äiti.

        Jos lapsen omat vanhemmat ovat kuolleet, ja lapsi adoptoidaan silloin voi puhua äidistä ja isästä, mutta ei koskaan silloin jos omat vanhemmat ovat elossa.

        En ymmärrä, miksi täysin vieras ihminen haluaa niin innokkassti leikkiä äitiä toistenl apsille? Onhan se kivaa leikkiä jos ei ole omia tai kiusata miehen exää leikkimällä hänen lapsilleen äitiä, kun tietää että se on herkkä alue ja voi pilata oikean äidin lapset, mutta kiusaaminen on herkullista eikö vain?

        On typerää alkaa syöttämään toistenlapsille pakkojuttua että äiti voi olla kuka tahansa kuka ovesta sisään astuu. Ei se ole niin.

        Jos lapsista haluaa rehellisiä ihmisiä, pitää myös kertoa heille totuus.

        On vain yksi äiti ja isä. Muut ovat etunimellä olevia vieraita ihmisiä.

        Leikkikää kotia muualla, mutta miehen lapset ovat siihen liian arvokkaita, heillä on jo äiti.

        Minähän nimenomaan kirjoitinkin "vara-äiti" lainausmerkeissä. Juurikin sen vuoksi, etten koe olevani vara-äiti enkä äiti missään muodossa mieheni lapsille. En mitään sinnepäinkään. Heillä on jo oma äitinsä, ja minä olen äiti vain omille lapsilleni.

        Tarkoitinkin, että anoppini on sitä mieltä. Hänen mielestään minä perheemme äitinä toimitan äidin virkaa myös miehen lasten meillä ollessa, ja että minulla on täysi oikeus ja velvollisuus siihen. En itse ole samaa mieltä, mutta enpä jaksa alkaa anoppini kanssa alkaa asiasta väittelemäänkään. Kyllä, pyykkään ja pesen ja ruokin ja autan, mutta äiti, enkä mitään äitiin viittaavaakaan, ole heille koskaan, enkä tule koskaan olemaankaan.

        """En ymmärrä, miksi täysin vieras ihminen haluaa niin innokkassti leikkiä äitiä toistenl apsille?"""

        Luitko tekstiäni lainkaan?
        Nimenomaan tähdensin, etten pidä mieheni lapsia perheenjäseninäni, enkä koe olevani heidän kanssaan mitenkään läheinen. Mistä ihmeestä siis päättelit, että minua kiinnostaisi innokkaasti leikkiä heidän äitiään???

        Hyvä ihminen, sinun kannattaisi harjoittaa hieman luetunymmärtämistäsi!!
        Kirjoitin näin: "Anoppi varsinkin puhuu aina rakkaasta "perheestämme", ja varmaan kuvittelee minunkin olevan aivan haltioissani jonkinlaisena "vara-äitinä" miehenkin lapsille heidän meillä ollessaan."
        Jos anoppini mielestä minun pitäisi leikkiä heille äitiä, niin ei kai siitä herran tähden minua voi syyllistää. Minä en voi mitään hänen ajatusmaailmalleen, vain omalleni. Ja ei. Minä en ole mieheni lasten äiti. En myöskään kavereideni tai naapurieni lasten äiti. En ole koskaan kuvitellut olevani kenenkään muun kuin omien lasteni äiti. Eikä minua kiinnostaisikaan leikkiä äitiä kenenkään toisen lapsille. Kuten edellä kerroin, mieheni lapset ovat minulle aika merkityksettömiä enkä kaipaa heitä poissaollessaan, miksi minua kiinnostaisi leikkiä äitiä ihmisiä kohtaan, joita kohtaan en tunne oikeastaan mitään??

        """Onhan se kivaa leikkiä jos ei ole omia tai kiusata miehen exää leikkimällä hänen lapsilleen äitiä, kun tietää että se on herkkä alue ja voi pilata oikean äidin lapset, mutta kiusaaminen on herkullista eikö vain?"""

        Jaa-a, jos sinun mielestäsi kiusaaminen on "herkullista", niin anna palaa vain. Itse en hyväksy kiusaamista missään muodossa, enkä ole koskaan ketään kiusannut. Kuten edellä jo 10 kertaa mainitsin, en ole kiinnostunut leikkimään äitiä kenenkään toisen lapsille. Mieheni lasten äiti saa olla heidän äitinsä aivan rauhassa.


      • tilastot tietää
        jukni 69 kirjoitti:

        Kyllä se perhe on jossa on omat ja yhteiset lapset minä olen isä ja vaimoni on äiti toisille olen etunimellä kutsuttu aikuinen niin kuin on vamonikin . Mutta me olemme kuitenkin perhe jossa on jäseniä ex liitoista .

        Faktaa tilastokeskuksesta:


        Perhetyyppi

        Perheet ryhmitellään seuraaviin tyyppeihin:

        aviopari ilman lapsia
        avopari ilman lapsia
        aviopari ja lapsia
        avopari ja lapsia
        rekisteröity miespari ilman lapsia
        rekisteröity miespari ja lapsia
        rekisteröity naispari ilman lapsia
        rekisteröity naispari ja lapsia
        äiti ja lapsia
        isä ja lapsia.

        Ilman lapsia tarkoittaa paria, jolla ei ole koskaan ollut lapsia tai jonka lapset eivät asu enää vanhempiensa kanssa. "Avio- ja avopari ja lapsia" sisältää paitsi parit, joilla on yhteisiä lapsia, myös parit, joiden lapset eivät ole yhteisiä.

        Rekisteröidyssä parisuhteessa olevat on tietosuojasyistä luokiteltu kunnittaisissa taulukoissa yhteen avioliittojen kanssa.

        Määritelmää käyttävät tilastot

        Perheet
        Väestölaskennat


        No tuliko se selväksi. Jos jäi epäselväksi niin käykääpä sivuilla.

        Vieläkö Lässy väittää jotain muuta


      • ihan perhe
        jukni 69 kirjoitti:

        Kyllä se perhe on jossa on omat ja yhteiset lapset minä olen isä ja vaimoni on äiti toisille olen etunimellä kutsuttu aikuinen niin kuin on vamonikin . Mutta me olemme kuitenkin perhe jossa on jäseniä ex liitoista .

        Niin ei tässä äiti nimike ollut se fakta vaan perhe. Te olette perhe ihan oikeasti vaikka jotain lässy yrittää taas sekoittaa.

        Mihelläni on lapsia. Minua ei puhutella nimellä äiti, enkä koe olevani äitipuolikaan. Minulla on nimi ja sen kutsuminen riittää.
        Ihan turha tapella noist a asioista. Jokainen tekee asian tavallaan ja se ei toisille kuuluu miksi perheen sisällä ketäkin kutusutaan.


      • Lue enemmän
        tilastot tietää kirjoitti:

        Faktaa tilastokeskuksesta:


        Perhetyyppi

        Perheet ryhmitellään seuraaviin tyyppeihin:

        aviopari ilman lapsia
        avopari ilman lapsia
        aviopari ja lapsia
        avopari ja lapsia
        rekisteröity miespari ilman lapsia
        rekisteröity miespari ja lapsia
        rekisteröity naispari ilman lapsia
        rekisteröity naispari ja lapsia
        äiti ja lapsia
        isä ja lapsia.

        Ilman lapsia tarkoittaa paria, jolla ei ole koskaan ollut lapsia tai jonka lapset eivät asu enää vanhempiensa kanssa. "Avio- ja avopari ja lapsia" sisältää paitsi parit, joilla on yhteisiä lapsia, myös parit, joiden lapset eivät ole yhteisiä.

        Rekisteröidyssä parisuhteessa olevat on tietosuojasyistä luokiteltu kunnittaisissa taulukoissa yhteen avioliittojen kanssa.

        Määritelmää käyttävät tilastot

        Perheet
        Väestölaskennat


        No tuliko se selväksi. Jos jäi epäselväksi niin käykääpä sivuilla.

        Vieläkö Lässy väittää jotain muuta

        Höpsis, minkin vin olla vaikka lumikki, tai prinsessa ruusunen, voin olla sukua ruotsin kuninkaallisille, tai olla englannin prinsessa... tai kuningatar... voin nimittää itseäni ihan miksi haluan.. eriasia on se totuus!

        Kaikki voi kuvitella mitä vaan, mutta se on vaan kuvitelmaa.

        Ei perhettä keneltäkään otetan. En minä voi olla naapurin lasten äiti tai sisko tai mummo...

        Minä olen äiti omilleni, mummo omille lapsenlapsilleni tai sisarus omille sisaruksilleni...
        En ymmärrä että kun rikot perheen, olet äiti, sisko, veli, isä... vieraille ihmisille... ei se niin mene. Kuitella voi, mutta oikeesti et ole.


      • tollo lässy
        Lue enemmän kirjoitti:

        Höpsis, minkin vin olla vaikka lumikki, tai prinsessa ruusunen, voin olla sukua ruotsin kuninkaallisille, tai olla englannin prinsessa... tai kuningatar... voin nimittää itseäni ihan miksi haluan.. eriasia on se totuus!

        Kaikki voi kuvitella mitä vaan, mutta se on vaan kuvitelmaa.

        Ei perhettä keneltäkään otetan. En minä voi olla naapurin lasten äiti tai sisko tai mummo...

        Minä olen äiti omilleni, mummo omille lapsenlapsilleni tai sisarus omille sisaruksilleni...
        En ymmärrä että kun rikot perheen, olet äiti, sisko, veli, isä... vieraille ihmisille... ei se niin mene. Kuitella voi, mutta oikeesti et ole.

        No pässi on pässi. Sille ei voi mitään. Ole pässi kuka siitä huolta kantaa. kTyhmä olet kuin saappaan lesti jne. Et raukka osaa lukea. Miten olet edes lapsellesi opettaa mitään.

        Oikea on väärä ja väärä on oikea. Pyöreä on soikea ja soikea on pyöreä.

        Kuule meneppä kysymään tuolta tilastokeskuksesta ja mene väittelemään asiasta. Sinut nauretaan pihalle ja varmasti nauravat vielä monta kertaa jälkeenpäinkin.

        Tyhmyydestä sakotetaan. Tulet vielä kerran kokemaan, ihan varmasti. Ellei ole jo sakotettu. Montakin kertaa.

        Ps. vielä kerran. Miten ihminen voi olla noin tyhmä kuin sinä.

        Et varmasti ymmärtänyt tätäkään.

        Jatka vaan samaa lässytystä viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen. Muutahan sinä et osaa. Se on ainoa työsi , jota sitäkään et osaa kunnialla tehdä.

        Kieroon kasvanut persoona, jolla ei aivoissa ole muuta kuin tyhmän nystyrät.


      • jukni 69
        Lue enemmän kirjoitti:

        Höpsis, minkin vin olla vaikka lumikki, tai prinsessa ruusunen, voin olla sukua ruotsin kuninkaallisille, tai olla englannin prinsessa... tai kuningatar... voin nimittää itseäni ihan miksi haluan.. eriasia on se totuus!

        Kaikki voi kuvitella mitä vaan, mutta se on vaan kuvitelmaa.

        Ei perhettä keneltäkään otetan. En minä voi olla naapurin lasten äiti tai sisko tai mummo...

        Minä olen äiti omilleni, mummo omille lapsenlapsilleni tai sisarus omille sisaruksilleni...
        En ymmärrä että kun rikot perheen, olet äiti, sisko, veli, isä... vieraille ihmisille... ei se niin mene. Kuitella voi, mutta oikeesti et ole.

        Niin voit kuvitella OLEVASI HYVÄ ÄITI/MUMMO mutta narsisti ei ole edes ihmisenä minkään arvoinen satika kasvattajana... ...mielipuoli olet et muuta


      • sylvia pyhä
        totta niin totta kirjoitti:

        Perhe on avioliitossa olevat puolisot ja ytheise lapset

        Perhe EI OLE kaksi eronnutta ihmistä omine lapsineen, se on yhteiseloa, ei perhe.
        He voivat olla perhe vasta kun heillä on yhteiset lapset, mutta kummankaan omat ei ole perhe.

        Perhettä on vain yksi, ei ole kahta!

        Eikö sekään ole perhe jos vaimolla on edellisestä liitosta lapsi, miehellä ei yhtään ja heillä ei ole yhteisiä lapsia. Lapsi asuu heidän kanssaan. Sinä siis väität että he eivät ole perhe.
        Mieskin on eronnut mutta liitto jäi lapsettomaksi.


      • äiti on kaunein sana
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin voit kuvitella OLEVASI HYVÄ ÄITI/MUMMO mutta narsisti ei ole edes ihmisenä minkään arvoinen satika kasvattajana... ...mielipuoli olet et muuta

        No sinulta ei sitä kysytä olenko hyvä vai en. Tiedämme me että olen hyvä äiti ja nyt hyvä mummi. Sinä vaan olet katkera, et tunne minua et voi sanoa yhtään mitään voit vain arvailla.

        Minä voisin halia sinua, sinä tarvit nyt halia, terapiahalia... sinä arvailet meidän tapahtumat, minä tiedän ja lapset.
        Olen hyvä äiti, muutoin ei olisi ollut väliä missä lapset ovat, mutta rakastan omia lapsiani, enkä hyväksy perheenrikkojan enempää heitä satuttavan, siksi sielsin sutturoita olemasta missääntekemisissä meidän kanssa.

        Äidinrakkautta ei mikään voia.


      • 5987
        äiti on kaunein sana kirjoitti:

        No sinulta ei sitä kysytä olenko hyvä vai en. Tiedämme me että olen hyvä äiti ja nyt hyvä mummi. Sinä vaan olet katkera, et tunne minua et voi sanoa yhtään mitään voit vain arvailla.

        Minä voisin halia sinua, sinä tarvit nyt halia, terapiahalia... sinä arvailet meidän tapahtumat, minä tiedän ja lapset.
        Olen hyvä äiti, muutoin ei olisi ollut väliä missä lapset ovat, mutta rakastan omia lapsiani, enkä hyväksy perheenrikkojan enempää heitä satuttavan, siksi sielsin sutturoita olemasta missääntekemisissä meidän kanssa.

        Äidinrakkautta ei mikään voia.

        Hyi. En voisi antaa tollaisen ihmisen tulla kilometriä lähemmäksi. Hullu on hullu vaikka voissa paistaisi. Yök.


      • kymsys
        äiti on kaunein sana kirjoitti:

        No sinulta ei sitä kysytä olenko hyvä vai en. Tiedämme me että olen hyvä äiti ja nyt hyvä mummi. Sinä vaan olet katkera, et tunne minua et voi sanoa yhtään mitään voit vain arvailla.

        Minä voisin halia sinua, sinä tarvit nyt halia, terapiahalia... sinä arvailet meidän tapahtumat, minä tiedän ja lapset.
        Olen hyvä äiti, muutoin ei olisi ollut väliä missä lapset ovat, mutta rakastan omia lapsiani, enkä hyväksy perheenrikkojan enempää heitä satuttavan, siksi sielsin sutturoita olemasta missääntekemisissä meidän kanssa.

        Äidinrakkautta ei mikään voia.

        No mikäs sitten kun uusperheessä on myös synnyttänyt äiti montakin lasta. Eikö hän ole sinun mielestäsi äiti. Sutturako hän on .

        Oletko koskaan ajatellut kun elämöit täällä niistä uusperheistä että esm. tämän uusperheen isän/äidin puoliso on kuollut ja lapset jäänyt pieninäkin ilman toista vanhempaansa. Isä/äiti ottaa uuden puolison niin sinun mielestä tämäkin on väärin.

        Entä jos tämä uusi puolisi hoitaa toisen lasta, onko sekin väärin.


      • jukni 69
        äiti on kaunein sana kirjoitti:

        No sinulta ei sitä kysytä olenko hyvä vai en. Tiedämme me että olen hyvä äiti ja nyt hyvä mummi. Sinä vaan olet katkera, et tunne minua et voi sanoa yhtään mitään voit vain arvailla.

        Minä voisin halia sinua, sinä tarvit nyt halia, terapiahalia... sinä arvailet meidän tapahtumat, minä tiedän ja lapset.
        Olen hyvä äiti, muutoin ei olisi ollut väliä missä lapset ovat, mutta rakastan omia lapsiani, enkä hyväksy perheenrikkojan enempää heitä satuttavan, siksi sielsin sutturoita olemasta missääntekemisissä meidän kanssa.

        Äidinrakkautta ei mikään voia.

        Juuri kirjoituksesi perusteella voin puhtaalla omallatunnolla sanoa ettet ole hyvä äiti/mummo et edes kunnon ihminen olet paha.


      • mammaliini
        äiti on kaunein sana kirjoitti:

        No sinulta ei sitä kysytä olenko hyvä vai en. Tiedämme me että olen hyvä äiti ja nyt hyvä mummi. Sinä vaan olet katkera, et tunne minua et voi sanoa yhtään mitään voit vain arvailla.

        Minä voisin halia sinua, sinä tarvit nyt halia, terapiahalia... sinä arvailet meidän tapahtumat, minä tiedän ja lapset.
        Olen hyvä äiti, muutoin ei olisi ollut väliä missä lapset ovat, mutta rakastan omia lapsiani, enkä hyväksy perheenrikkojan enempää heitä satuttavan, siksi sielsin sutturoita olemasta missääntekemisissä meidän kanssa.

        Äidinrakkautta ei mikään voia.

        Miksi minä äiti olisin sinulle katkera. Lapsista vai mistä?


      • selvä se
        Lue enemmän kirjoitti:

        Höpsis, minkin vin olla vaikka lumikki, tai prinsessa ruusunen, voin olla sukua ruotsin kuninkaallisille, tai olla englannin prinsessa... tai kuningatar... voin nimittää itseäni ihan miksi haluan.. eriasia on se totuus!

        Kaikki voi kuvitella mitä vaan, mutta se on vaan kuvitelmaa.

        Ei perhettä keneltäkään otetan. En minä voi olla naapurin lasten äiti tai sisko tai mummo...

        Minä olen äiti omilleni, mummo omille lapsenlapsilleni tai sisarus omille sisaruksilleni...
        En ymmärrä että kun rikot perheen, olet äiti, sisko, veli, isä... vieraille ihmisille... ei se niin mene. Kuitella voi, mutta oikeesti et ole.

        Siis ei lässylle tullut selväksi. Eipä sitä varmasti moni täällä odottanutkaan että se sinulle selviäisi. Hah !


    • -----

      Huvittava logiikka ja ajatusmaailma tällä "Lissuksi" kutsutulla henkilöllä.

      Tilastokeskus (viranomainen, joka on perustettu tilastointia varten) on tilastoinut/määritellyt perhemuotoja, ja samaten ihan kielemme sanakirjasta löytyvät viralliset nimitykset ja määritelmät perhemuodoille.
      Noh, koska nämä määritelmät, etenkään sana UUSPERHE ei miellytä "Lissua" itseään, hän on päättänyt omavaltaisesti tyrmätä koko asian olemassaolon väittämällä, että se on satua. Ja tietenkin viljelee sitä omaa näkemystään yleismaailmallisena totuutenaan.

      Sama kuin poliisi pysäyttäisi minut, koska en noudata STOP-merkkiä ja pysähdy vaarallisessa risteyksessä. Ja minä sanoisin poliisille, että "älä höpötä, ei tuollaista liikennemerkkiä ole olemassakaan, voinhan minäkin väittää olevani vaikka Tuhkimo tai Lumikki mutta ei se tee siitä todellista."

      :)

      • tiopa

        Just. Samaa mieltä .


    • suuri fani lauma tää

      Lisuulla on kauheesti faneja. Hän kun tulee paikalle, kuhina käy ja ketjut täyttyy alta aikayksikön. Erittäin mielenkiintoista, ja joka kerta.

      Huippua. Ja veilä joku sanoo, ettei lissu oo mitään... jos ei olisi, ei kukaan vastaisi.

      Tää on niin siistii.. parasta mitä olla voi.

      • -----

        Kova kuhina on käynyt myös silloin, kun koulusurmaajat surmasivat satoja viattomia ihmisiä. Tai silloin kun terroristit tekevät jossain itsemurhaiskun. Tai kun joku sekoaa, ja ampuu kaikki perheenjäsenensä.

        Ei se silti tarkoita sitä, että heillä olisi kauheasti faneja. Eiköstä vaan?

        (Ja kyllä me tiedämme, että kirjoitit tämän itse. Ja se tekee sinusta samankaltaisen kuin muutkin hullut. Luullaan itsestä liikoja, kuvitellaan olevansa jotenkin suurenmoisia ja suuria ihmisiä...Niinhän se Breivik luuli itsestään myös. Kuvitteli olevansa jonkinlainen jumala, jonka tehtävä on karsia heikot pois ampumalla leirillä oleva lapsia. Luullaan, että heitä ihaillaan, vaikka todellisuudessa muut vain halveksivat. Kuten sinuakin.)


      • suurruhtinas

        Saitko taas orgasmin. Muutahan sulla ei oo kuin tää palsta ja sama stoori. Oletko huomannut itse että kirjoitat samaa ,samaa, samaa joka päivä. Menikö jakeluun. Samaa, samaa.

        Nyt voisit taas olla uusiperheen äitipuoli joka inhoaa kakaroita. Aloituksen tekoon, suuruudenhullu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe