Ääniä päässä ja korvissa soi

<50

Tiesin olevani sinkku, mutta äskeinen kauppareissu todisti sen vieläkin selvemmin. Tais todistaa jotain muutakin.
Törmäsin naiseen, olisinpa kirjaimellisesti törmännyt, mutta näin kassalla. Oikeastaan kuulin, koska sillä oli sairaan makee ääni!

Vahva, kauniisti sanat soljuen jutteli siinä kassaneidille ja minä yritin saada maidot ja munani hajottamatta kasseihini.

Kotimatkalla ajaessani mietin, kuinka suuri merkitys äänellä onkaan. Mitä siitä saa irti esim. ennen ekoja treffejä. Kännyssä jutellessa luo toisesta kuvan äänen perusteella ja olen jopa aikoinani jättänyt menemättä tapaamiseen, jos ääni ei ole miellyttänyt tai siinä on vaan ollut jotain liian vastenmielistä.
On ihanaa kuunnella kaunista rauhallista ääntä, huumorilla höystettyä ja iloista. Saada itse viesti puhelun jälkeen: ”sulla oli kiva ääni”.

Kuinka moni miettii äänen merkitystä näissä deittailukuvioissa? Entä jos kännyn päässä on viskibassolla kyllästetty vastapuoli tai ihminen, joka ei saa sanaa suustaan tai siitä paistaa pelko ja arkuus läpi. Vaikuttaako tapaamishaluihin?

Kumpi on tärkeämpää saada deittikaverin kuva vai ääninäyte vai kuva ja äänitiedosto mukana. Kenties pieni laulunpätkä ja historiikki omalla äänellä :)

6

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liika on liikaa

      Itse ainakin kartan mielusti näitä tapauksia, jotka takertuvat liikaa ääneen tai kuvaan saati sitten tapaukset, jotka haluavat aivan mielettömästi kirjoitella, mutta eivät tavata. Samaan sarjaan kuuluvat nämä, jotka lähettelevät joka tunti tekstiviestejä ja roikkuvat eivätkä malta odottaa sovittua tapaamista. Mielummin mahdollisimman nopeasti sovin tapaamisen, jotta saa oikeanlaisen kuvan toisesta ja se toinen minusta, eikä tarvitse kehitellä mitään mielikuvitushenkilöä.

      • LLL40+

        Ei ensitapaamisella mitään oikeaa kuvaa saa toisesta tai anna sitä itsestään. Se oikean kuvan hahmottuminen kehittyy ajan kanssa. Tietty suuntaa antava voi ensivaikutelma olla, mutta kauheasti en siihen luottaisi.


      • liika on liikaa
        LLL40+ kirjoitti:

        Ei ensitapaamisella mitään oikeaa kuvaa saa toisesta tai anna sitä itsestään. Se oikean kuvan hahmottuminen kehittyy ajan kanssa. Tietty suuntaa antava voi ensivaikutelma olla, mutta kauheasti en siihen luottaisi.

        Itseasiassa puhutaan, että ensivaikutelma on erittäin tärkeä. Ensivaikutelmaa on vaikea muuttaa enää jälkikäteen, mahdollista toki se on. Livenä tapaaminen kertoo miljoona kertaa enemmän siitä ihmisestä kuin pelkkä kuva netissä tai ääni puhelimessa. Henkilöt, jotka pitkittävät tapaamista, luovat henkilöstä tietynlaista kuvaa mielessään, mikä välttämättä ei ole ollenkaan edes totta.


    • musiikkia korvilleni

      Hyvä avaus, tykkään!

      Mulle ääni on tosi tärkeä tekijä. Kaikilla mun ihastuksilla on ollut ihana ääni. Mun mielestä ääni (syvyys, ääntäminen, puhetyyli, puheen nopeus) kertoo ihmisestä aika paljon. Varsinkin sellaiset luonteenpiirteet kuin määrätietoisuus, rauhallisuus tai vilkkaus, vakaus tai häilyvyys kuultavat läpi, kun kuuntelee ihmisten puhetta. Toisaalta pingottuneisuus ja rentouskin kuuluvat puheesta. Ääni ja puhetyyli ovat sitä paitsi suht pysyviä ominaisuuksia ja ainakin vaikeammin muokattavia kuin vaikka hiustyyli tai pukeutuminen.

      • <50

        Juuri tätä tarkoitin.

        Kaiken muun voi retusoida, muttei ääntään. Kun näppäilee kännyynsä uuden numeron ja aloittaa keskustelun, niin siinä paljastaa itsestään paljon enemmän, kuin uskoisi ja hyvä niin.

        En ole koskaan tehnyt äänen perusteella virhearvioita niissä tapauksissa, joita olen tavannut ja nyt en tarkoita ainoastaan deittikuvioita vaan ylipäätään muitakin tilanteita.

        Onkohan olemassa sävelkorvan lisäksi äänikorvaa :)


      • edell.
        <50 kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitin.

        Kaiken muun voi retusoida, muttei ääntään. Kun näppäilee kännyynsä uuden numeron ja aloittaa keskustelun, niin siinä paljastaa itsestään paljon enemmän, kuin uskoisi ja hyvä niin.

        En ole koskaan tehnyt äänen perusteella virhearvioita niissä tapauksissa, joita olen tavannut ja nyt en tarkoita ainoastaan deittikuvioita vaan ylipäätään muitakin tilanteita.

        Onkohan olemassa sävelkorvan lisäksi äänikorvaa :)

        Sanoisin, että jotkut on herkempiä äänelle, jotkut katseelle ja ilmeille, jotkut kehon elekielelle. Me skannataan ihmisiä niin monella tasolla ja kaikki tavallaan vaikuttaa kaikkeen. Ääni on tosi tärkeä itseilmaisun muoto. Äänenkäyttöharjoitukset auttavat, jos on jotain mentaalipuolen blokkeja ja esimerkiksi vaikeutta ilmaista omaa tahtoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe