LIIKAA PANACODIA

peloissani

Hei,

Mnulta leikattiin viikko sitten nielurisat ( pieni leikkaus, uskomaton kipu....) ja sain kipulääkkeksi Pnacodia max. 6 kpl / päivä.
Eilinen oli yhtä helvettiä kipujen kanssa ja säälimättömästi otin lääkkeitä ja tänään tajusin ottaneeni eilen niitä 10 kpl!!!!

Nyt olen kauhuissani lukenut netissä tarinoita, parasetamoli kuolemista ja pelottaa ihan pirusti. Olenko nyt lopullisesti tuhonnut maksani?
Normaalisti en lääkkeitä juurikaan käytä ja alussa otin Panacodejakin max. 3 / päivä, kun tuppaavat vielä vatsan kovettamaan ja vessassa käynti ei onnistu :/

Nyt toivoisin asiallisia vastauksia, sillä EN ole minkäänlainen väärinkäyttäjä ja nyt olen todella huolissani maksastani :(

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

11

1012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistaakseni...

      Aikuisen maksimi annos on 2g, eli 2000mg.
      Ei sekään yhdellä kerralla tapa mutta jatkuvassa käytössä tulee ongelmia

      • Huolissani

        Silloinhan olen ottanut reippaasti yli sallitun määrän..
        Nyt en uskalla niihin koskea ja eipä ole paljoa nukuttu, kamalat kivut


      • Älä murehdi
        Huolissani kirjoitti:

        Silloinhan olen ottanut reippaasti yli sallitun määrän..
        Nyt en uskalla niihin koskea ja eipä ole paljoa nukuttu, kamalat kivut

        Et ole ottanut "reippaasti" yliannosta, ylitit suositusrajan kahdella pillerillä, joka ei satunnaisena päiväannoksena todennäköisesti vaikuttanut mitään maksassa.

        Panacodit kannattaa vaihtaa tavalliseen parasetamoliin heti kun silläkin pärjää ettei tule pienintäkään riippuvuutta kodeiiniin.


    • misukki87

      peloissani.

      haluaisitko lähettää minulle vähän panacodia? tarvitsisin. ja täällä tuppu kylässä on niin paskat lääkärit ettei ne määrää mitään.

      • penapiirimyyjä

        Jaahas Ja minne laitetaan pakettia tulemaan???


    • parane pian

      Jos ei pienempi määrä auta,älä ota ollenkaan.Jää helposti niihin koukkuun.
      Ota mieluummin Puranaa (sama lääke Ibumax,Ibumetin...)Luulisin että auttaa yhtähyvin kun ei enää ole verenvuoto vaaraa.
      Miten vielä on niin kova kipu vaikka viikko sitten leikattu? Yleensä helpottaa päivässä parissa.
      Muista juoda useasti nestettä ,nopeuttaa paranemista.

      • Peloissani

        Kahdella kaverilla on myös aikuisena leikattu ja heillä oli myös toinen viikko pahin ja saivat vielä kolmannen viikon s.lomaa. Joudun varmaan itsekin hakemaan.. Toivottavasti leikkaus edes auttaa jatkuviin tulehduksiin.. Lääkäri ei edes kirjoittanut porelääkkeitä, mitä kaverit sai.
        Nyt olen buranalla porskuttanut, kun en uskalla enää Panacodia ottaa. Mutta mitähän tuo maksa tykkää siitä yliannostuksesta? Luin heti kauhukertomuksia ja suunnilleen odottelen alkavia oireita :/
        En lähetä noita lääkkeitä kenellekään (olen pahoillani). En ota oman tunnon tuskia, jos joku niillä itsensä tappaa..


      • Peloissani
        Peloissani kirjoitti:

        Kahdella kaverilla on myös aikuisena leikattu ja heillä oli myös toinen viikko pahin ja saivat vielä kolmannen viikon s.lomaa. Joudun varmaan itsekin hakemaan.. Toivottavasti leikkaus edes auttaa jatkuviin tulehduksiin.. Lääkäri ei edes kirjoittanut porelääkkeitä, mitä kaverit sai.
        Nyt olen buranalla porskuttanut, kun en uskalla enää Panacodia ottaa. Mutta mitähän tuo maksa tykkää siitä yliannostuksesta? Luin heti kauhukertomuksia ja suunnilleen odottelen alkavia oireita :/
        En lähetä noita lääkkeitä kenellekään (olen pahoillani). En ota oman tunnon tuskia, jos joku niillä itsensä tappaa..

        Tuollahan oli vastaus kysymykseeni.. Unisilla silmillä ohitin sen hienosti.. Hyvä puoli tässä on, että painoa lähtenyt kymmenen kiloa :) Vatsassa on ainoastaan lääkkeitä ja nestettä ja olo on kyllä sen mukainen, eli huono / oksettava :(
        Kiitos kaikille ihanille ihmisille vastauksista ja paranemisen toivotuksista


      • Peloissani
        Peloissani kirjoitti:

        Tuollahan oli vastaus kysymykseeni.. Unisilla silmillä ohitin sen hienosti.. Hyvä puoli tässä on, että painoa lähtenyt kymmenen kiloa :) Vatsassa on ainoastaan lääkkeitä ja nestettä ja olo on kyllä sen mukainen, eli huono / oksettava :(
        Kiitos kaikille ihanille ihmisille vastauksista ja paranemisen toivotuksista

        Nyt olen sairaalassa. Ottivat sisälle, kun ei juominen tahdo onnistua ja painoa lähtenyt niin paljon.
        Saan kipulääkettä suoneen ja mikä autuas olo, kun se helpottaa


    • Pannarit

      Olen kerran kännissä syönyt 27kpl.en tarkoituksella,vaan lähes tiedottomana.helvetin pahaolo oli yhden päivän.ei kannata olla peloissaan,mutta ota vaan ne 6kpl päivässä.tohon ummetukseen saa apteekista ilman reseptiä laksoa,tiedän se auttaa.hyvät jatkot ja paranemisia.

      • Huolissani

        Kotona ollaan, pääsin jo seuraavana päivänä ulos sairaalasta. Nesteyttivät siellä, kun painoa oli lähtenyt niin reilusti. Tämä viikko vielä s.lomaa ja olo on jo parempi :)
        Jos risojen poistosta ei olekaan apua jatkuviin tulehduksiin, niin saavat laittaa ne takaisin ;) En ole koskaan käynyt näin kovaa kipua läpi ja niin pienestä leikkauksesta kyse..
        Kiitos kaikille vastanneille ja mukavaa alkanutta viikkoa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe