Miksi häntä jännittää?

aloitaja

Sain työpaikalla tosi selkeät pakit naiselta. Vaikka olen kelvannut työkaveriksi, välttelen kohteliaasti kun on mahdollista. Tavattiin kuitenkin muutaman kerran ja vaihdetiin muutama lause. Silloin havaitsin, että häntä jännittää ja paljon, kuten itseäkin. Mietin kovasti, että säilyykö nyt edes työkaveruus. Onko kellään vastaava kokemusta? Miksi häntä jännittää? Onko kysymys jostakin ahdistusmuodosta? Onko se väliaikaista?

14

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän tunteen.

      se on ra- kas- tu- nut suhun, onko oikeasti sun noin vaikea sitä käsittää??!!
      Se ahdistuu, kun ei saa sulta tukea, vastakaikua, ahdistuu, kun ei saa sua helliä, osoittaa välittämistään.

      Please, älä kiusaa sitä, se kärsii jo tarpeeksi.

      • ap .

        Kuulostaa käytännössä mahdottomalta, ainakin minun tapauksessa. Ja miksi sitten antaa pakit. Siinä ei olisi mitään järkeä. Se jotain muuta.


      • Tiedän tunteen
        ap . kirjoitti:

        Kuulostaa käytännössä mahdottomalta, ainakin minun tapauksessa. Ja miksi sitten antaa pakit. Siinä ei olisi mitään järkeä. Se jotain muuta.

        on siinä järkeä, jos sä olet antanut kuitenkin jossain käänteessä toisenlaista signaalia. Jos ei ole ollut suoraa puhetta puolin ja toisin asiasta, silloin on enemmän kuin todennäköistä että on vedetty vääriä johtopäätöksiä.


      • mitkä on
        ap . kirjoitti:

        Kuulostaa käytännössä mahdottomalta, ainakin minun tapauksessa. Ja miksi sitten antaa pakit. Siinä ei olisi mitään järkeä. Se jotain muuta.

        tosi selkeät pakit? luulisin, että sanoi sulle, ettei kiinnosta.


    • kysy syytä

      Varmasti on joku syy, miksi näin on. Mitä jos kysyt suoraan onko hänestä vaikea tavata? Vastaava kokemus on toiselta puolen kuormittavan elämäntilanteen vuoksi ei pakkien antamisesta mutta ristitiriidasta siinä, että tiesi ettei voi odottaa toisen sopeutuvan tai ymmärtävän vaikeita asioita vaikka olinkin kiinnostunut hänestä. Tietty kriisitilanne kohtasi, liian läheltäja jatkui pitkään, jota ei kyennyt puhumaan. Lisäksi sosiaalinen painostus ja manipulointi muualta vaikutti rohkeuden riittämättömyyteen ja aiheutti torjuntaa ja surua.

    • 8+2

      Itse olin vähän samassa tilanteessa vuosia sitten, siis naisena joka joutui antamaan pakit työtoverille. Sen jälkeen aina näkiessä jännitti ja pelkäsi sitä, että hän joko yrittää uudestaan tai kostaa pakit katkeruutena tai piti varoa etten itse antaisi vääriä signaaleja. Kyllä se siitä asettuu aikaa myöten. Otat vaan rauhallisesti ja annat hänelle tilaa, etkä yritä samaa uudestaan ellei hän muuta mieltään.

      • ap .

        Taidat olla oikeassa. Häntä ilmeisesti vaan pelottaa, että mitenköhän toi kaveri nyt meinaa reagoida. Eipäs tullut mieleen. Kiitos!


      • Mitä ihmettä?

        Siis mitä vittua?

        "Sen jälkeen aina näkiessä jännitti ja pelkäsi sitä, että hän joko yrittää uudestaan tai kostaa pakit katkeruutena tai piti varoa etten itse antaisi vääriä signaaleja. "

        Miten vainoharhainen voi olla?


      • Mitä ihmettä?
        ap . kirjoitti:

        Taidat olla oikeassa. Häntä ilmeisesti vaan pelottaa, että mitenköhän toi kaveri nyt meinaa reagoida. Eipäs tullut mieleen. Kiitos!

        Annan ohjeen.

        Käyttäydy häntä kohtaan kuten käyttäydyt ketä tahansa toista työntekijää kohtaan. Jos hänellä on joku ongelma sen suhteen niin se on hänen ongelmansa.

        Mikään ylenmääräinen välttely sun muuttuu päinvastoin viestittää hänelle että sinä et suhtaudu häneen normaalisti.


      • ylireagointia siis
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        Siis mitä vittua?

        "Sen jälkeen aina näkiessä jännitti ja pelkäsi sitä, että hän joko yrittää uudestaan tai kostaa pakit katkeruutena tai piti varoa etten itse antaisi vääriä signaaleja. "

        Miten vainoharhainen voi olla?

        Jo on isot luulot itsestään jos yhdet pakit olisi noin iso juttu. Normaalia elämää.


      • 15+4
        ylireagointia siis kirjoitti:

        Jo on isot luulot itsestään jos yhdet pakit olisi noin iso juttu. Normaalia elämää.

        No ei minusta. Jos toinen on jo ihastunut niin rankkaahan se on.


      • eipäs kun
        15+4 kirjoitti:

        No ei minusta. Jos toinen on jo ihastunut niin rankkaahan se on.

        Pyh. Sehän olisi imartelevaa.


      • Mitä ihmettä?
        15+4 kirjoitti:

        No ei minusta. Jos toinen on jo ihastunut niin rankkaahan se on.

        Millä tavoinse olisi rankkaa?

        Toisekseen eihän tuossa puhuttu ihastumisesta mitään vaan siitä että toinen oli tehnyt aloitteen?

        Sitten naiset ihmettelevät että mikäköhän luuseripelkuri se mies on kun ei uskalla aloitetta tehdä kun naiset piilottelevat tunteitaan ja sitten jos joku sattuisi tekee aloitteen niin pelkää että toinen alkaa ahdistelemaan.

        Ihan sairaita ajatuksia.


      • 8+2
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        Millä tavoinse olisi rankkaa?

        Toisekseen eihän tuossa puhuttu ihastumisesta mitään vaan siitä että toinen oli tehnyt aloitteen?

        Sitten naiset ihmettelevät että mikäköhän luuseripelkuri se mies on kun ei uskalla aloitetta tehdä kun naiset piilottelevat tunteitaan ja sitten jos joku sattuisi tekee aloitteen niin pelkää että toinen alkaa ahdistelemaan.

        Ihan sairaita ajatuksia.

        Voi olla että mulla on sitten vaan huonoja kokemuksia tai olen liian herkkä? Työssä nyt tulee hengattua joskus hyvin tiiviistikin joidenkin kanssa ja ihan kaveripohjalta ja kyllä mulle nyt vaan tulee vaivaantunut ja surullinenkin olo, jos ja kun huomaa toisen alkavan omata tunteita. Varsinkin jos kyseessä on hyvä ja kiva tyyppi, mutta josta ei itse ole kiinnostunut, niin kyllähän se pakkien antaminen ei ole aivan helppoa.

        Sen jälkeen on nyt vaan vaikeaa olla jonkin aikaa oma luonteva itsensä ja ihmisistä kun ei koskaan tiedä. Jotkut eivät vain osaa ottaa ei:tä vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe