Uskonliikkeen jättämisestä ei seuraamuksia

lastenhoitajako

Päivi Räsänen, YLE TV 1

ja tämähän on laki, vai mitä, lainkuuliaiset mormonit?

37

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä

      tarkoitat?

    • mormoni

      ????
      En ymmärrä kysymystä. Mikäli siinä on jotakin vihjaanvaa niin voit selittää senkin, sillä olen ihan ulalla.

      • Ent. mormoni

        Kun eroaa mormonikirkosta, siitä seuraa vimmattu yhteydenottojen sarja. Mormonikirkosta eronnutta yritetään kaikin keinoin painostaa takaisin kultin maksavaksi jäseneksi, tai edes jäseneksi, jos kymmenysten maksu on eronneella ollut satunnaista.

        Näihin yhteydenottajiin ei tepsi tavanomaiset kohteliaat eivätkä tiukanpuoleisetkaan pyynnöt lopettaa kotirauhan häiritseminen puheluineen ja oven taakse ilmestymisineen. Normaali ihminen uskoo kun sanotaan. Mormonit eivät.

        Ainoa keino on uhtata rikosilmoituksella ja pitää huolellisesti kirjaa epätoivotuista yhteydenotoista päivämäärineen ja kellonaikoineen.


      • Mitenkäs
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Kun eroaa mormonikirkosta, siitä seuraa vimmattu yhteydenottojen sarja. Mormonikirkosta eronnutta yritetään kaikin keinoin painostaa takaisin kultin maksavaksi jäseneksi, tai edes jäseneksi, jos kymmenysten maksu on eronneella ollut satunnaista.

        Näihin yhteydenottajiin ei tepsi tavanomaiset kohteliaat eivätkä tiukanpuoleisetkaan pyynnöt lopettaa kotirauhan häiritseminen puheluineen ja oven taakse ilmestymisineen. Normaali ihminen uskoo kun sanotaan. Mormonit eivät.

        Ainoa keino on uhtata rikosilmoituksella ja pitää huolellisesti kirjaa epätoivotuista yhteydenotoista päivämäärineen ja kellonaikoineen.

        sinun tapuksessasi. Olit jo eronnut ja perheen perustanut ja muuttanutkin, aivan vimmatun rauhassa. Eihän sinua painostettu takaisin, omien sanojesi mukaan päinvastoin olisivat halunneet sinut Helsinkiin erotettavaksi.

        Olisitpa sinäkin pitänyt kirjaa, niin saataisiin haavekuvien lisäksi aiheesta faktaakin osaltasi.


      • Ent. mormoni
        Mitenkäs kirjoitti:

        sinun tapuksessasi. Olit jo eronnut ja perheen perustanut ja muuttanutkin, aivan vimmatun rauhassa. Eihän sinua painostettu takaisin, omien sanojesi mukaan päinvastoin olisivat halunneet sinut Helsinkiin erotettavaksi.

        Olisitpa sinäkin pitänyt kirjaa, niin saataisiin haavekuvien lisäksi aiheesta faktaakin osaltasi.

        Painostettiin palaamaan mormonikirkkoon asuessani Helsingin seudulla, vähän väliä ramppasivat läehtyssaarnaajat kommuunimme eteiskuistilla.

        Kun muutin, paikallissta seurakunnasta otettiin useaan kertaan yhteyttä ja ainakin kerran kävivät sielläkin lähetyssaarnaajat ovella, mutta minua karskimpi mieheni heitti heidät saman tien rappukäytävään.

        Olen pitänyt päiväkirjaa 11-vuotiaasta asti, mutta noin vähäpätöisiä ja epämiellyttäviä asioita en ole viitsinyt kirjoittaa niihin.


      • Kommunissako
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Painostettiin palaamaan mormonikirkkoon asuessani Helsingin seudulla, vähän väliä ramppasivat läehtyssaarnaajat kommuunimme eteiskuistilla.

        Kun muutin, paikallissta seurakunnasta otettiin useaan kertaan yhteyttä ja ainakin kerran kävivät sielläkin lähetyssaarnaajat ovella, mutta minua karskimpi mieheni heitti heidät saman tien rappukäytävään.

        Olen pitänyt päiväkirjaa 11-vuotiaasta asti, mutta noin vähäpätöisiä ja epämiellyttäviä asioita en ole viitsinyt kirjoittaa niihin.

        hoksasit horoskoopeilla rahastamisen?


      • Ent. mormoni
        Kommunissako kirjoitti:

        hoksasit horoskoopeilla rahastamisen?

        Oletko aivan sekaisin? Minulla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä horoskooppien kanssa, saati että olisin rahastanut horoskoopeilla.

        Kaikenlaista typerehtimistä, oletko mahdollisesti mormoni?


      • mieitteee
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Kun eroaa mormonikirkosta, siitä seuraa vimmattu yhteydenottojen sarja. Mormonikirkosta eronnutta yritetään kaikin keinoin painostaa takaisin kultin maksavaksi jäseneksi, tai edes jäseneksi, jos kymmenysten maksu on eronneella ollut satunnaista.

        Näihin yhteydenottajiin ei tepsi tavanomaiset kohteliaat eivätkä tiukanpuoleisetkaan pyynnöt lopettaa kotirauhan häiritseminen puheluineen ja oven taakse ilmestymisineen. Normaali ihminen uskoo kun sanotaan. Mormonit eivät.

        Ainoa keino on uhtata rikosilmoituksella ja pitää huolellisesti kirjaa epätoivotuista yhteydenotoista päivämäärineen ja kellonaikoineen.

        "Kun eroaa mormonikirkosta, siitä seuraa vimmattu yhteydenottojen sarja. Mormonikirkosta eronnutta yritetään kaikin keinoin painostaa takaisin kultin maksavaksi jäseneksi, tai edes jäseneksi, jos kymmenysten maksu on eronneella ollut satunnaista."

        Miksi valehtelet?

        En väitä, että sinun kohdallasi ei näin olisi tapahtunut. En tiedä, koska en tunne sinua.

        Mutta selkeä valhe on tuo lainaus,koska annat ymmärtää, että väistämättä näin tapahtuu, kun mormoneista eroaa!

        Itselleni on postiluukusta tipahtanut vuosittain joulun alla jonkinsortin joulusanomakirje. Ei muita yhteydenottoja. En koe tuota "vimmattuna yhteydenottojen sarjana".. En myöskään "kaikin keinoin painostamisena"...


      • Ent. mormoni
        mieitteee kirjoitti:

        "Kun eroaa mormonikirkosta, siitä seuraa vimmattu yhteydenottojen sarja. Mormonikirkosta eronnutta yritetään kaikin keinoin painostaa takaisin kultin maksavaksi jäseneksi, tai edes jäseneksi, jos kymmenysten maksu on eronneella ollut satunnaista."

        Miksi valehtelet?

        En väitä, että sinun kohdallasi ei näin olisi tapahtunut. En tiedä, koska en tunne sinua.

        Mutta selkeä valhe on tuo lainaus,koska annat ymmärtää, että väistämättä näin tapahtuu, kun mormoneista eroaa!

        Itselleni on postiluukusta tipahtanut vuosittain joulun alla jonkinsortin joulusanomakirje. Ei muita yhteydenottoja. En koe tuota "vimmattuna yhteydenottojen sarjana".. En myöskään "kaikin keinoin painostamisena"...

        En tunne sinun kaltaisiasi tapauksia, joissa on tyydytty vain muistamaan entistä jäsentä joulun alla. Tunnen ainoastaan ihmisiä, joita on häiritty huolimatta heidän pyynnöistään olla ottamatta yhteyttä.

        Hyvä, jos kirkko hiljalleen ottaa opikseen.


      • vai niin..
        Ent. mormoni kirjoitti:

        En tunne sinun kaltaisiasi tapauksia, joissa on tyydytty vain muistamaan entistä jäsentä joulun alla. Tunnen ainoastaan ihmisiä, joita on häiritty huolimatta heidän pyynnöistään olla ottamatta yhteyttä.

        Hyvä, jos kirkko hiljalleen ottaa opikseen.

        Valehtelet tosiaankin, satuin pitkästä aikaa tänne, ja huomasin keskustelun. Olen eronnut yli 6v.sitten eikä mitään painostusta ole ollut minunkaan kohdalla. Kortteja olen saanut minäkin, mutta vaikkapa hesari tai A-lehdet painostaa paljon voimallisemmin tilaajakseen kuin mormonit :) Vähän tunnet entisiä mormoneja huomaan..


      • Tulipa mieleen...
        vai niin.. kirjoitti:

        Valehtelet tosiaankin, satuin pitkästä aikaa tänne, ja huomasin keskustelun. Olen eronnut yli 6v.sitten eikä mitään painostusta ole ollut minunkaan kohdalla. Kortteja olen saanut minäkin, mutta vaikkapa hesari tai A-lehdet painostaa paljon voimallisemmin tilaajakseen kuin mormonit :) Vähän tunnet entisiä mormoneja huomaan..

        Oletkohan eronnut vai valehteletko?


      • vai niin..
        Tulipa mieleen... kirjoitti:

        Oletkohan eronnut vai valehteletko?

        Kuten kirjoitin eronnut tätä nykyä.


      • Tulipa mieleen...
        vai niin.. kirjoitti:

        Kuten kirjoitin eronnut tätä nykyä.

        Niin kirjoitit, mutta ei ollutkaan kysymys siitä, että mitä kirjoitit...


      • joopa joo
        Tulipa mieleen... kirjoitti:

        Niin kirjoitit, mutta ei ollutkaan kysymys siitä, että mitä kirjoitit...

        Niinpä.. kun jonkun vastaus ei itseä miellytä, silloin hän tietenkin valehtelee. Itse on ajatuksineen aina luonnollisesti oikeassa. On se elämä helppoa.


      • Tulipa mieleen...
        joopa joo kirjoitti:

        Niinpä.. kun jonkun vastaus ei itseä miellytä, silloin hän tietenkin valehtelee. Itse on ajatuksineen aina luonnollisesti oikeassa. On se elämä helppoa.

        Katsos kun mormonit ovat tällä palstalla jääneet lukuisia kertoja häikäilemättömistä valheista kiinni. Aivan hyvin tuo entiseksi morkuksi itseään väittävä voi olla nykymorkku.

        Samoin joku itseään morkuksi väittävä voi olla oikeasti ei-morkku, mutta haluaa tehdä typerillä kommenteillaan mormonismin naurunalaseksi. Viittaan lähinnä Jokuveljeen ja hänen kaltaisiinsa.


      • joopa joo...
        Tulipa mieleen... kirjoitti:

        Katsos kun mormonit ovat tällä palstalla jääneet lukuisia kertoja häikäilemättömistä valheista kiinni. Aivan hyvin tuo entiseksi morkuksi itseään väittävä voi olla nykymorkku.

        Samoin joku itseään morkuksi väittävä voi olla oikeasti ei-morkku, mutta haluaa tehdä typerillä kommenteillaan mormonismin naurunalaseksi. Viittaan lähinnä Jokuveljeen ja hänen kaltaisiinsa.

        Ahaa... nyt ymmärrän. Jos mormoni sanoo vaikkapa että kymmenyksiä ei makseta brutto tuloista hän valehtelee, koska vaikkapa MEL sanoo että ne maksetaan brutto tuloista. Ei morkku on siis rehellisempi kuin mormoni jotka palstalla toistuvasti häikäilemättömästi valehtelevat. No nyt tulikin ongelma. MEL on entinen mormoni, samoin kertoo nim."vai niin" olevansa. Kumpi valehtelee vai ei kumpikaan? Samalla viivalla kun on molemmat. Tai jospa koko homman takana onkin salaliitto ja kaikki muut paitsi sinä ovatkin mormoneita tällä palstalla?!! He vain kirjoittavat mitä kirjoittavat sinua ja kaltaisia hämätäkseen...Hyvä luoja sentään!!


      • M.E.L.
        joopa joo... kirjoitti:

        Ahaa... nyt ymmärrän. Jos mormoni sanoo vaikkapa että kymmenyksiä ei makseta brutto tuloista hän valehtelee, koska vaikkapa MEL sanoo että ne maksetaan brutto tuloista. Ei morkku on siis rehellisempi kuin mormoni jotka palstalla toistuvasti häikäilemättömästi valehtelevat. No nyt tulikin ongelma. MEL on entinen mormoni, samoin kertoo nim."vai niin" olevansa. Kumpi valehtelee vai ei kumpikaan? Samalla viivalla kun on molemmat. Tai jospa koko homman takana onkin salaliitto ja kaikki muut paitsi sinä ovatkin mormoneita tällä palstalla?!! He vain kirjoittavat mitä kirjoittavat sinua ja kaltaisia hämätäkseen...Hyvä luoja sentään!!

        Älä huoli, MEL ei ikinä alennu valehtelemaan. Aina pääsee helpommalla puhumalla totta.


      • heh.
        M.E.L. kirjoitti:

        Älä huoli, MEL ei ikinä alennu valehtelemaan. Aina pääsee helpommalla puhumalla totta.

        Ja taas tuli vale..


      • Tulipa mieleen...
        joopa joo... kirjoitti:

        Ahaa... nyt ymmärrän. Jos mormoni sanoo vaikkapa että kymmenyksiä ei makseta brutto tuloista hän valehtelee, koska vaikkapa MEL sanoo että ne maksetaan brutto tuloista. Ei morkku on siis rehellisempi kuin mormoni jotka palstalla toistuvasti häikäilemättömästi valehtelevat. No nyt tulikin ongelma. MEL on entinen mormoni, samoin kertoo nim."vai niin" olevansa. Kumpi valehtelee vai ei kumpikaan? Samalla viivalla kun on molemmat. Tai jospa koko homman takana onkin salaliitto ja kaikki muut paitsi sinä ovatkin mormoneita tällä palstalla?!! He vain kirjoittavat mitä kirjoittavat sinua ja kaltaisia hämätäkseen...Hyvä luoja sentään!!

        Etkö muka tajunnut? Minähän ilmoitin selvästi, että kumpikin osapuoli voi tekeytyä toiseksi osapuoleksi.

        Mormonien valehtelusta tällä palstalla on runsaasti näyttöä.


      • En ole
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Oletko aivan sekaisin? Minulla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä horoskooppien kanssa, saati että olisin rahastanut horoskoopeilla.

        Kaikenlaista typerehtimistä, oletko mahdollisesti mormoni?

        sekaisin. Entä sinä?


      • mieitteee
        vai niin.. kirjoitti:

        Kuten kirjoitin eronnut tätä nykyä.

        Juu ja meikäläinen ollut poissa kirkosta nyt jotain 15-20 vuoden väliltä...

        Joskus täällä jotain kirjoittelinkin ja olin ja olen edelleen sitä mieltä, että hampaan koloon ei mormoneita vastaan jäänyt... No sehän tarkoitti tällä palstalla, että hetipä epäiltiin, että valehtelen ja ihan aktiivimormoni olen....


      • M.E.L.
        heh. kirjoitti:

        Ja taas tuli vale..

        Säften, morkvist. Ja peeelar tuuuuban nu!


      • M.E.L.
        mieitteee kirjoitti:

        Juu ja meikäläinen ollut poissa kirkosta nyt jotain 15-20 vuoden väliltä...

        Joskus täällä jotain kirjoittelinkin ja olin ja olen edelleen sitä mieltä, että hampaan koloon ei mormoneita vastaan jäänyt... No sehän tarkoitti tällä palstalla, että hetipä epäiltiin, että valehtelen ja ihan aktiivimormoni olen....

        No, ei kai jokaista potkita päähän. Kai se on tilastollisestikin mahdotonta.

        Monia kuitenkin potkittiin eikä siinä ole mitään vähäteltävää!


      • vai niin..
        mieitteee kirjoitti:

        Juu ja meikäläinen ollut poissa kirkosta nyt jotain 15-20 vuoden väliltä...

        Joskus täällä jotain kirjoittelinkin ja olin ja olen edelleen sitä mieltä, että hampaan koloon ei mormoneita vastaan jäänyt... No sehän tarkoitti tällä palstalla, että hetipä epäiltiin, että valehtelen ja ihan aktiivimormoni olen....

        Sama täällä, jos eronneena en hauku koko ajan entistä kirkkoani, olen teeskenteliä ja valehtelija. Ei oikeasti kiinnosta keskustella täällä , jotenkin sairas ilmapiiri täällä on.


      • Kahjoa ajattelua
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Kun eroaa mormonikirkosta, siitä seuraa vimmattu yhteydenottojen sarja. Mormonikirkosta eronnutta yritetään kaikin keinoin painostaa takaisin kultin maksavaksi jäseneksi, tai edes jäseneksi, jos kymmenysten maksu on eronneella ollut satunnaista.

        Näihin yhteydenottajiin ei tepsi tavanomaiset kohteliaat eivätkä tiukanpuoleisetkaan pyynnöt lopettaa kotirauhan häiritseminen puheluineen ja oven taakse ilmestymisineen. Normaali ihminen uskoo kun sanotaan. Mormonit eivät.

        Ainoa keino on uhtata rikosilmoituksella ja pitää huolellisesti kirjaa epätoivotuista yhteydenotoista päivämäärineen ja kellonaikoineen.

        Täytyypä pistää muistiin että on noin, niin ensikerralla kun näen jonkun eronneen niin muistan vaihtaa toiselle puolelle katua!
        HEH ... siitäpä soppa saattaisi syntyä!

        On ihan sama mitä mormoni tekee se on AINA väärin, Jos erehtyy kyselemään kuulumisia eronneelta ja ainakin jos kertoo että itsellä menee hyvin ja kaikkein kamalint ajos kutuss eronneen kivaan illanviettoon tai hääjuhlaan, tai vuosijuhlaan kirkolle se on painostusta ja seuraamuksia uskonliikkeestä lähtemisestä!
        Jos soittaa ja haluaa keksustella se on painostamista ja seurausta uskonliikkeestä lähtemisestä.
        Jos ei ota yhteyttä niin sitten suletaan entisten ystävien piiristä kulmästi.


      • M.E.L.
        vai niin.. kirjoitti:

        Sama täällä, jos eronneena en hauku koko ajan entistä kirkkoani, olen teeskenteliä ja valehtelija. Ei oikeasti kiinnosta keskustella täällä , jotenkin sairas ilmapiiri täällä on.

        Heippa Nensku :)


      • Utelias.
        vai niin.. kirjoitti:

        Sama täällä, jos eronneena en hauku koko ajan entistä kirkkoani, olen teeskenteliä ja valehtelija. Ei oikeasti kiinnosta keskustella täällä , jotenkin sairas ilmapiiri täällä on.

        Kerropa miksi erosit? Mikä Smithin opissa tökki eniten?


      • M.E.L.
        Kahjoa ajattelua kirjoitti:

        Täytyypä pistää muistiin että on noin, niin ensikerralla kun näen jonkun eronneen niin muistan vaihtaa toiselle puolelle katua!
        HEH ... siitäpä soppa saattaisi syntyä!

        On ihan sama mitä mormoni tekee se on AINA väärin, Jos erehtyy kyselemään kuulumisia eronneelta ja ainakin jos kertoo että itsellä menee hyvin ja kaikkein kamalint ajos kutuss eronneen kivaan illanviettoon tai hääjuhlaan, tai vuosijuhlaan kirkolle se on painostusta ja seuraamuksia uskonliikkeestä lähtemisestä!
        Jos soittaa ja haluaa keksustella se on painostamista ja seurausta uskonliikkeestä lähtemisestä.
        Jos ei ota yhteyttä niin sitten suletaan entisten ystävien piiristä kulmästi.

        Heippa Nensku :)


      • vai niin..
        M.E.L. kirjoitti:

        Heippa Nensku :)

        Nensku?? En todellakaan ole hän, hän lienee vahvasti yhä kirkossa, ainakin lukemani perusteella.


      • vai niin...
        Utelias. kirjoitti:

        Kerropa miksi erosit? Mikä Smithin opissa tökki eniten?

        Minulla oli omat syyni, en aio niitä läpikäymään missään yleisessä nettisivustossa.
        Mitään sen kummempaa dramatiikkaa ei lähtööni liittynyt, valitettavasti, niin hauskaa kun niitä olisikin puida täällä :)
        Olen tässä ollut vapailla ja ajankulukseni täälläkin vieraillut, huomenna työt jatkuvat ja netti surffailu on sitten taas hyvin satunnaista.
        Hyvää syksyä kaikille kirjoittajille!


      • Utelias.
        vai niin... kirjoitti:

        Minulla oli omat syyni, en aio niitä läpikäymään missään yleisessä nettisivustossa.
        Mitään sen kummempaa dramatiikkaa ei lähtööni liittynyt, valitettavasti, niin hauskaa kun niitä olisikin puida täällä :)
        Olen tässä ollut vapailla ja ajankulukseni täälläkin vieraillut, huomenna työt jatkuvat ja netti surffailu on sitten taas hyvin satunnaista.
        Hyvää syksyä kaikille kirjoittajille!

        Kyllä minä voin aivan hyvin sanoa omat syyni erooni luterilaisesta kirkosta, vaikka siihen ei liity mitään daramatiikkaa. En vain uskonut sen sanomaan enkä hyväksy läheskään kaikkea kirkon piirissä tapahtuvaa, vaikka kirkko itse onkin jonkin verran modernisoitunut mm. homo-kysymyksessä.

        Sinä et luonnollisestikaan voi kertoa syitä eroosi mormonikirkosta, koska et ole koskaan eronnutkaan...


      • Hip heijaa...
        Utelias. kirjoitti:

        Kyllä minä voin aivan hyvin sanoa omat syyni erooni luterilaisesta kirkosta, vaikka siihen ei liity mitään daramatiikkaa. En vain uskonut sen sanomaan enkä hyväksy läheskään kaikkea kirkon piirissä tapahtuvaa, vaikka kirkko itse onkin jonkin verran modernisoitunut mm. homo-kysymyksessä.

        Sinä et luonnollisestikaan voi kertoa syitä eroosi mormonikirkosta, koska et ole koskaan eronnutkaan...

        Oletko ihan oikeasti noin tyhmä? Ettäkö jokainen mormoneista eronnut kantaa kaunaa entistä kirkkoaan kohtaan automaattisesti tai sitten valehtelee eikä varmaan ole edes eronnut??! Luuletko muuten että ketään kiinnostaa eroamisesi luterilaisuudesta? Sehän on sinun asiasi eikä sitä tarvitse kenellekkään perustella.


      • Utelias.
        Hip heijaa... kirjoitti:

        Oletko ihan oikeasti noin tyhmä? Ettäkö jokainen mormoneista eronnut kantaa kaunaa entistä kirkkoaan kohtaan automaattisesti tai sitten valehtelee eikä varmaan ole edes eronnut??! Luuletko muuten että ketään kiinnostaa eroamisesi luterilaisuudesta? Sehän on sinun asiasi eikä sitä tarvitse kenellekkään perustella.

        Ei jokainen kanna. Tarkoitin sitä, että minä kyllä voin kysyttäessä kertoa syyn luterilaisesta kirkosta eroamiseeni kenelle tahansa. Jos mormonismista eronnut ei anna edes ylimalkaista syytä, kyllä se tämän palstan tuntien antaa aihetta epäillä, että onkohon kyseessä kuitenkin valehtelija. Mormonit ovat jääneet tällä palstalla usein valheista kiinni ja sen jälkeen he usein yrittävät peitellä valheitaan uusilla valheilla.


      • Suhtautuminen
        Utelias. kirjoitti:

        Kyllä minä voin aivan hyvin sanoa omat syyni erooni luterilaisesta kirkosta, vaikka siihen ei liity mitään daramatiikkaa. En vain uskonut sen sanomaan enkä hyväksy läheskään kaikkea kirkon piirissä tapahtuvaa, vaikka kirkko itse onkin jonkin verran modernisoitunut mm. homo-kysymyksessä.

        Sinä et luonnollisestikaan voi kertoa syitä eroosi mormonikirkosta, koska et ole koskaan eronnutkaan...

        homoseksuaalisuuteenko se oli se viimeinen pisara?

        Se tuntuu karvastelevan sinua uskonnoissa yleensä, mormonismissakin.


      • Utelias.
        Suhtautuminen kirjoitti:

        homoseksuaalisuuteenko se oli se viimeinen pisara?

        Se tuntuu karvastelevan sinua uskonnoissa yleensä, mormonismissakin.

        Ei.


      • Vai se,
        Utelias. kirjoitti:

        Ei.

        että uskoivat Jumalaan. Vai se, etteivät kieltäneet lihansyöntiä.


      • Utelias.
        Vai se, kirjoitti:

        että uskoivat Jumalaan. Vai se, etteivät kieltäneet lihansyöntiä.

        Ei, ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe