Työeläkettä kertynyt vaan 51e kuukaudelle :(

Lottovoitto pelastaa

Sain kirjeen Eteralta ja siinä todettiin että minulle on kertynyt työeläkettä 51e kk, ei sillä paljon juhlita? Minä olen ollut siis työttömänä jo yli 20 vuotta ja töissä vain muutaman kuukauden :(.......ja ikää minulla on 53 vuotta.

17

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhänä pysyy

      No, jokainen saa ainakin takuueläkkeen verran eläkettä, että itsekkin olen ollut pitkäaikaistyötön koko elämäni, ja työvuosia ei paljon ole, mutta tuloni nousi n. satasen verran, kun jäin työkyvyttömyyseläkkeelle.

    • Gutbai ja solong

      Mulla työeläketuloja hieman yli 800 euroa. Eipä silläkään juuri mitään tee nykysuomessa.
      Mutta minäpä aionkin muuttaa eläkkeelle pääsyä seuraavana päivänä Viroon.
      Siellä sillä elää.

    • fsdhhh

      mikset ole ollut töissä? tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

      • niet harahsov

        Olen eläkkeellä, teen erilaisia töitä, enkä varmasti maksa eurokaan tälle pa....le valtiolle töistäni. Oikea kapitalisti hallitus, köyhät ja vähätuloiset ei ole mitään niiden silmissä, STUB keikaroiva Espoon kultalusikalla syötetty porvari perheen pentu. Hyi hitto.....min. pas.....a.Tehkää poijjaat töitä, mutta pimeästi, vai haluettako kustantaa Afrikan savimajojen syöttejä ja EU:n herroja.


    • Näin menee oikeesti!

      Älä yhtään murehdi, et ole ainoa. Olen melkein 20 vuotta sinua nuorempi ja sama tilanne odottaa myös minua. Viimeksi kun katsoin vuosia sitten se summa oli jotain 3-5 euron luokkaa.

      Älä myöskään harmistu tuollaisista "mikset ole ollut töissä" kommenteista. Olen saanut itsekin kuulla niitä. Pitkän ajan kuluessa olen ymmärtänyt monen ihmisen olevan sitä mieltä että työt pitää aloittaa jo hyvin nuorena, viimeistään 20 kymppisenä, jotta saa 30-40 vuotta työuraa. Mutta ajatelkaahan kun 40 vuotiaskin voi tehdä vielä 20-30 vuoden uran! Ehkä tuollainen ajattelu kertoo vain ihmisten asenneongelmista.

      Sitten olen ymmärtänyt että "ihmisten mielestä" pitää olla sellainen ja sellainen henkilö. Pitää oikeastaan äänestää ja toimia yhteiskunnassa tietyllä tavalla. Työkavereille täytyy olla samanmielinen...

      Minä sanon ja olen aina nuoresta asti sanonut että " ja vitut!", kyllä saa olla erilainen tai erimieltä asioista. "Samanmielinen" työporukka vetää yhteen hiileen ja nosta 20-40 työuraeläkkeitä, muut tippuvat pois. Näin se vain on ihmisten päänsisäisiä asioita tämäkin. Ne, jotka ovat eriparia, ja töissä, piilottavat sen visusti, jotta olisivat "samaa porukkaa". Sitten päivän päätyttyä alkavat valittamaan kotona...

      Meillä kaikilla olisi paljon mukavampaa jos sietäisimme erilaisuutta ja osaisimme hyväksyä sitä.

      Keskustellessa jonkun kanssa melkein mistä tahansa vähänkin pidempään keskustelu ohjautuu aina rahaan ja lopulta eläkkeisiin. Kun keskustelukaverini jo oikeasti tietää ettei minulla ole eikä tule ikinä olemaan pitkää työuraa, on hänen aina heitettävä se kommentti: "No, milläs meinaat elää eläkkeellä?"

      Jotenkin tuo vanha vitsi on alkanut kuulostamaan joltain narsistisen henkilön letkautukselta. Tympii ihmisten tyhmyys, mutta eihän tässä olekaan tyhmyydestä kysymys vaan siitä että toinen, jolla työuraa on ja löytyy haluaa nimenomaan kokea paremmuutta sellaisesta ihmisestä joka ehkä jollain tasolla vaikuttaa hetkellisesti olevan hyvä nautinnon lähde, ymmärrättehän ;)

      Sorry :) mut pakko laukoa vähän.

      Tässä vaiheessa en enää edes usko toisten uraihmisten kykyyn ajatella myönteisesti. Viimeiset kymmenen vuotta olen itse yrittänyt visioida ja rakentaa aina uusia suunnitelmia ja menestystarinoita sekä realisoida niitä, jotta saisin vielä tuon 20 vuoden uran aikaiseksi (tai alussa 30 vuoden ;) ), mutta se viimeiset kymmenen vuotta on ollut pelkkää psykologista sodankäyntiä erilaisten ihmisten kanssa omiani ideoita ja mahdollisuuksia vastaan.

      Olen pikkuhiljaa alkanut ymmärtää että ehkä tässä on tuollainen toisten ihmisten pelkotiloista kysymys. Jos minulla on hyvä idea ja malli edetä, aina joku morkkaa sanomalla "Ihan turhaan.." "Sinä et mitenkään ..." "Aivan varmasti jäät velkavankeuteen..." Kumma juttu? Kun toisilla on velkaa, niin minäkö en siten saisi sitä ottaa? Tarkemmin sanottuna, viimeiset kymmenen vuotta kaikki minun ideat ja suunnitelmat on ammuttu täysillä rikki.

      Onneksi sentään olen saanut uusia ideoita, osaamista, ammatteja... Siinä ohessa... Oikeasti ei kiinnosta enää yhtään olla tekemisissä vanhojen tuttujen kanssa koska se sama tappomeiniki kytee aina siellä mielenlohkoissa. Heillä on ongelma, ei minulla.

      Kyllä minulle kelpaa 5 euron eläke, mutta kyllä minä voin vielä palkkatöitäkin tehdä. Mutta oikeesti, unohtakaa nuo Parpon tunti päivässä pakkotyö. Siinä ei ole mistään muusta kysymys kuin mainitsemastani narsistisen ihmisen nautinnon lähteestä.

    • ei kyykkyyn

      Minä jäin loppukeväästä juuri 53 vuotiaana eläkkeelle ja sopivasti kun työttömät laitetaan tosissaan kyykkyyn. Eläkkeellä pärjää aivan hyvin, kun elelee vaatimattomasti, mitä nyt auton vaihtoa ja sen sellasta.

      • ei ongelmaa

        "elelee vaatimattomasti"
        Juuri näin.
        Kun jäin 2v sitten työttömäksi myin ensimmäiseksi autoni. Eihän siitä paljoa saanut, mutta jäipähän auton kulut pois. Ostin tilalle pyörän, hyvän.
        Lopetin kokonaan ravintoloissa ja baareissa syömisen.
        Lopetin tupakoimisen (oli hyvä syy).
        Lopetin lähes kokonaan alkoholin juomisen. Ei ole siihen enää syytä kun pääsin p.askatyöpaikasta pois.
        Aloin vapaa aikoinani pyöräilemään ja keräilemään tyhjiä pulloja ja tölkkejä. Tänäänkin sain niistä 7 euroa.
        Joka kuukausi laitan sivuun pienen summan,30-50 euroa ja sitten teen kerran vuodessa etelänmatkan.
        Mitä sitten tulee näihin vihjailijoihin" mikset ole tehnyt töitä"-tyyppeihin, niin nämähän on juuri sellaisia jotka eivät ole töitä edes ikinä tehneet.Istuvat päivät pitkät kotona ja kaivavat kärsäänsä.


    • sitä saa

      Sitä saa, mitä tilaa. Kuitenkin jokainen saa lopulta eläkettä vähintään takuueläkkeen eli noin 800 euroa.

      • .16.

      • Olen kauppamies
        .16. kirjoitti:

        http://www.kela.fi/takuuelake_maara

        Täysi takuueläke on 743,38 e/kk

        Kyllä ihan tuolla takuueläkkeellä tulee jotenkin toimeen ja olenhan tullut toimeen jo n 20v pienellä työmarkkinatuella, eli ei mitää huolta tulevaisuudesta siis :) Osaan käyttää rahaa ja osaan hankkia tavaraa aina edullisesti, eli voisin väittää että olen yhtä hyvin toimeentuleva kuin henkilö joka ei osaa käyttää rahaa ja tienaa kuussa n 1800e :) on minulla siihen ihan muutamia läheisiä todistamassa asiaa, saan enemmän aikaan omilla tuloillani kuin nuo jotka eivät siis ymmärrä mitään rahan päälle :) Samanlaisissa vaatteissa ja samantasoisissa autoissa ajamme yms :) ja samanlaiset käteisvarat on kun kuljetaan ostoksilla :)


      • Ihmettelijä

        Kaikki eivät suinkaan saa takuueläkettäkään. Toisten eläkkeestä on tehty niin paljon prosenttivähennyksiä, vaikka ovat olleet töissä jo 15 vuotiaina, siitäkin on vähennetty 8 vuotta, hoitaneet omat lapsensa ja menneet senjälkeen työhön takaisin sekä ottaneet eläkkeensä esim. 63 vuotiaina, niin heidän eläkkeensä jää reilusti alle takuueläkkeen. Sensijaan on tosin ihmeellistä että maahanmuuttajat saa Suomesta takuueläkkeen sekä Suomalaiset koskaan töitä tekemättömät. Tämä on sitä niin sanottua tasa-arvoa.


      • ei sua sorsita
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Kaikki eivät suinkaan saa takuueläkettäkään. Toisten eläkkeestä on tehty niin paljon prosenttivähennyksiä, vaikka ovat olleet töissä jo 15 vuotiaina, siitäkin on vähennetty 8 vuotta, hoitaneet omat lapsensa ja menneet senjälkeen työhön takaisin sekä ottaneet eläkkeensä esim. 63 vuotiaina, niin heidän eläkkeensä jää reilusti alle takuueläkkeen. Sensijaan on tosin ihmeellistä että maahanmuuttajat saa Suomesta takuueläkkeen sekä Suomalaiset koskaan töitä tekemättömät. Tämä on sitä niin sanottua tasa-arvoa.

        takuueläke tarkoittaa sitä, että takuulla sen saat. saat kelalta työeläkkeesi lisäksi eläkettä useissa tapauksissa. katso kelan sivuilta määrät. itse saan työeläkettä 800 ja siihen päälle kelalta n.200.


    • luuserit

      Minä en ainakaan viitsi kustantaa omalla työlläni tuollaisten paskaluusereitten elämää. Toimeentuloautomaatti pitäisi poistaa.

    • freeeeeeeeeeeeeeeeee

      Hauskinta on aina kun työkeskeiset urpot menettää hermonsa ja rupeaa kiukkuamaan kuinka he elättävät työttömät ja eläkeläiset:) Elämä on valintoja täynnä. Itse valitsin terveyden ja vuosikausien oravanpyörän ahdistuksen poistumisen, vaikka rahallisesti se ei kannattanutkaan.

    • Eläkeläinen

      Niitä vaan on niin monen sorttisia, jos ei ikinä ole töitä tehnyt kyllä päässä viiraa. Miten voi kiljua hyvän ansiotason perään jos ei itse ole siihen työnteolla vaikuttanut?

      • Työtön

        Osalla töitä tekevistä viiraa ihan oikeasti. Silti he tekevät töitä. Kysymys on aivan muusta.


      • Työtön 55v
        Työtön kirjoitti:

        Osalla töitä tekevistä viiraa ihan oikeasti. Silti he tekevät töitä. Kysymys on aivan muusta.

        Kerro meillekin mistä muusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe