Eikö täällä kukaan ole kiinnostunt Krist.

Jeesuksen nimessä...

= Siitä kaikille hyväksi Oikeasti Kritillisyydestä, siitä Raamatun UT, Krisytuksen Jeesuksen ja / apostoliensa Totuuteen perustuvien ja mukaisten / kaikkia kohtana ja kaikille Oikeuden mukaitsen opetsuten ja ohjeiden mukaisesta, siitä maailmalle valkeudeksi ja maalle suokasi riitävästä, Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunnikasi, apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan / sitä Jumalan valtakunta yhteyden / yhtenäsyyden Raamatun UT mukiasuudessa / Hänessä jokaista jäsentään myöden mahdollistavan, pelastuksen Krist vaihtoehtoa rakentavasta.

52

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gbhgtbg

      Herätyyyyyyyyyys / huomenta = UT mukainen / kirkkaudeksi eikö kukaan / mikään ole mitä hä ?

    • puhu selvemmin

      Kyllähän olemme kiinnostuneet/ oikeasti krirtillisyydestä/ Jeesuksen seuraamisesta/ opetuksista ja elämästä, täällä/ maanpäällä jo tässäajassa, sekä tulevassa/ miksemme olisi ?

      Olemmehan samaa verta/ geeniä/ sukujuurta Hänen kanssaan/ ohella, muutakin, kuin tyhjänpuhujat, kuten Jeesus itse sanoo, olin outo/vangittu/alaston/ mutta ette tulleet tyköni/ luokseni,pitämään minulle seuraa/ymmärrystä/tietämystä, mistään siitä, mitä Minä olen teillesanonut/kirjoittanut/ilmoittanut/Raamatun lehdillä, jo ammoisista ajoista, joita olen teille kirjoittanut/Pyhissäkirjoituksissa/Raamatussa/apostolien/profeetojen kautta aikojen alussa/silloinkuin kaikki luotiin/synnytettiin/pelkästä tomusta/ettei kukaan kerskaisi/tulisi ylpeäksi/pöyhkeäksi, kukon lailla kerskaisi.

      Mitähän siitäkin tulisi/että/kaikki/olisivat oikeassa/tuntisivat sanaa/mielensä liikutukseen/oppia itse Jumalalta/ mitähän siitäkin tulisi/seuraisi/herätys/uusi alku/loppu, vai mitä ?

      • Jeesuksen nimessä...

        Mitäkö siitä tulisi jos kaikki olisi oikeassako? No siitähän ei voisi tulla mitään muuta kun se mikä on kaikille hyväksi Jumalan tahto. Kaikessa täydellisyyteen (kaiken Oikean ja hyväksi olevan täyttymykseen) viesi ja johtaisi. Siihen ei mitään pahaa eikä väärää kettään, eikä mitään Luojan hyväksemme luomaa kohtaan Lain / Laillisuuden Täyttymyksen, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi mukaiseen. Siihen kullekin turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi elämän ja tulevaisuuden antavaan ja takaavaan, yhteiseksi hyväksi, mutta kaikilel ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle parhaaksi mahdolliseksi tarkoituksen ja tavoiteen mukaiseen Oikein elämän ja toimimisen / vaikuttamisen IHANNE elämän tilaan. Jonka Oikeampaa ja parempaa, ei voi enää olla.


      • dt et etty tty srt

        Kansainvälisen Punaisen Ristin komitean (Arolsen) 1.1.1993 antaman ilmoituksen mukaan toisen maailmansodan sodan aikana 15 keskitysleirissä (puuttuu Belzec, Chelmno, Sobibor, Treblinka ja ghetot) oli dokumentoituja kuolemia 296 081 (mukana kaikki kuolinsyyt; ylivoimaisesti suurin kuolinsyy epidemiat), näistä ehkä puolet juutalaisia. Germar Rudolfin mukaan todellinen määrä lienee noin puoli miljoonaa, puolet juutalaisia (Dissecting the Holocaust, s. 212-213). Rudolfin teksti kokonaisuudessaan (ko. kohta lopussa):



        http://vho.org/GB/Books/dth/fndstats.html



        Saksan maaperällä olleista keskitysleireistä Institut für Zeitgescichte (München) ilmoitti vuonna 1960, ettei niissä ole tapettu ihmisiä kaasulla. Juutalaisetkin myöntävät tämän. "Tuhoamisleirien" väitetään sijainneen (Saksan valtaamalla) Puolan maaperällä.



        Vuonna 1956 Kansainvälinen Punainen Risti arvioi tutkimustensa perusteella, että toisen maailmansodan aikana juutalaisia kuoli 300 000 kaikki kuolinsyyt mukaan lukien (ylivoimaisesti tärkein syy oli luonnollisesti epidemiat, varsinkin pilkkukuume).



        Kun vuonna 1954 Länsi-Saksa (Adenauerin hallitus) ja Israel neuvottelivat juutalaiskuolemien korvauksista, neuvotteluiden perustana oli 170 000 juutalaisuhrin lukumäärä! Länsi-Saksan hallituksen esite Deutschland heute antoi v. 1953 juutalaisuhrien määräksi tuon 170 000. Sama luku annettiin vuosina 1954 ja 1955 (-latest updated edition). Dictionary of Universal Knowledge of Judaism (päätoim. John F. Oppenheimer) ilmoittaa kuolleitten juutalaisten määräksi 160 000.


    • nmbjhgtr

      Nimimerkille: "Jeesuksen nimessä..."
      Miksi vihaat Jeesusta niin paljon että kirjoitat humbuukia Hänen Nimeen?

      Raamatun UT on paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa ja raamattuun luvatta asetetut Jeesuksen noin 18 evankeliumeista 4 on laitettu esiin väärennettyinä.

      Ja osoitat itsesi eksytetyksi tai/ja eksyttäjäksi koska käytät ylösnousseesta Jeesuksesta "kristus" nimittelyä.

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

      Ja et osaa eroittaa toisistaan kristillisiä ja kristittyjä.
      Kristilliset ovat Jeesusta ja Hänen oppeja seuraavia Jeesuksen perustamien seurakuntien seurakuntalaisia opetuslapsineen.

      kristityt ovat saatanaa palveleen Paavalin ja sen aikaisten herrojen ja kuninkaiden perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen. kristityillä ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

      Joten hyvä kirjoituksesi on valitettavasti uskovaisen saamaa eksyttävää sopaskaa.

      • Jos Paavalia pidetään Jumalan asemassa, niin minä olen vähintäänkin Jeesus.

        Muta melullkn on luihärö.


      • Jeesuksen nimessä...
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jos Paavalia pidetään Jumalan asemassa, niin minä olen vähintäänkin Jeesus.

        Muta melullkn on luihärö.

        No tulihan Paavalista Kristuksen Jeesuksen seuraaja, sen kaikille hyväksi pelastukseksi Krist. sanoman eteenpäin, Kristuksen Jeesuksen tahdon ja tarkoituksen ja sen tavoiteen täytymystä kohti viejä, Hänen Jeesuksen apostolisten seurakuntien perustja ja rakentaja. Mitä Paavali jätti tekemättä. mihin hänelle oli Jumalan puolelta mahdollisuus annettu. Ei tietääkseni mitään. Täytti Herran hänelle antaman tehtävän kaikilta osin / täysin..


      • Jeesuksen nimessä... kirjoitti:

        No tulihan Paavalista Kristuksen Jeesuksen seuraaja, sen kaikille hyväksi pelastukseksi Krist. sanoman eteenpäin, Kristuksen Jeesuksen tahdon ja tarkoituksen ja sen tavoiteen täytymystä kohti viejä, Hänen Jeesuksen apostolisten seurakuntien perustja ja rakentaja. Mitä Paavali jätti tekemättä. mihin hänelle oli Jumalan puolelta mahdollisuus annettu. Ei tietääkseni mitään. Täytti Herran hänelle antaman tehtävän kaikilta osin / täysin..

        Miksi Paavali sitten oli Jeesuksen vastainen kaikissa asioissa mitä Evankeliumit Jeesuksen ovat Jeesuksen sanoneen?

        Ajattele!


      • kunhan kysyn
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Miksi Paavali sitten oli Jeesuksen vastainen kaikissa asioissa mitä Evankeliumit Jeesuksen ovat Jeesuksen sanoneen?

        Ajattele!

        Laitapa Jokkeri viestiä, missä ja mitä Paavali julisti vastoin Jeesuksen puheita! Ota myös huomioon kertomuksessasi, että Paavali opasti seurakuntia järjestäytymään ja jeesus taas julisti taivasten valtakunnan saapumista Hänessä. Huomaa tuo näkökohta, kun vastaat.


      • kunhan kysyn kirjoitti:

        Laitapa Jokkeri viestiä, missä ja mitä Paavali julisti vastoin Jeesuksen puheita! Ota myös huomioon kertomuksessasi, että Paavali opasti seurakuntia järjestäytymään ja jeesus taas julisti taivasten valtakunnan saapumista Hänessä. Huomaa tuo näkökohta, kun vastaat.

        Tässä KUNHAN KYSYN. Teitä tietämättömiä riittää!

        Paavali sanoo, ettei varas peri Jumalan valtakuntaa, mutta Jeesus sanoo sellaisen olevan kanssaan paratiisissa.

        Paavali ei osaa sanoa mitään helwatasta, mutta Jeesus puhuu siitä suunnilleen tärkeimpänä asiana.

        Paavali sanoo satanan estäneen häntä, ja sellaisen olleen pistimenä hänessä, mutta Jeesukseen ei satanalla ollut valtaa,

        Paavali sanoo hänen ja muiden pyhien tukevan tuomitsemaan ihmiset ja enkeleitäkin. Jeesus sanoo enkelien lähtevän tuomitsemaan maailman.

        Paavali sanoo, ettei nainen saa puhua seurakunnassa; Jeesus ei ollut samaa mieltä.

        En kyllä huomaa sen kummempaa näkökohtaa kuin että nämä kaksi olivat erimielisiä. Olen pahoillani.


      • mnjhuy8
        Jeesuksen nimessä... kirjoitti:

        No tulihan Paavalista Kristuksen Jeesuksen seuraaja, sen kaikille hyväksi pelastukseksi Krist. sanoman eteenpäin, Kristuksen Jeesuksen tahdon ja tarkoituksen ja sen tavoiteen täytymystä kohti viejä, Hänen Jeesuksen apostolisten seurakuntien perustja ja rakentaja. Mitä Paavali jätti tekemättä. mihin hänelle oli Jumalan puolelta mahdollisuus annettu. Ei tietääkseni mitään. Täytti Herran hänelle antaman tehtävän kaikilta osin / täysin..

        Paavali itse tunnusti rikollisenaherrakseen saatanan!
        Miksi jaa väärennettyä tietoa?

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.


      • lues uudelleen
        mnjhuy8 kirjoitti:

        Paavali itse tunnusti rikollisenaherrakseen saatanan!
        Miksi jaa väärennettyä tietoa?

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        Raamattusi.


      • älkää vastatko
        lues uudelleen kirjoitti:

        Raamattusi.

        Tämä kaveri on ilm. Teuvo Suni Raamattu-palstalta. Sen palstan kauhu, vähän kuin meidän kotoinen B:mme. Se on tämä, joka väittää, ettei Paavali saanut eroa saatanasta. Älkää vastatko. 10 vuoden väittely edessä. Turhaan.


    • kunhan vastaan

      "Paavali sanoo, ettei varas peri Jumalan valtakuntaa, mutta Jeesus sanoo sellaisen olevan kanssaan paratiisissa." Kyseisessä kohdassa jeesus kohtaa elämänsä lopulla olevan ryövärin, joka turvautuu yksin Häneen: "Muista minua, kun olet paratiisissa!" jeesus ei siten pelastanut ryöväriä, vaan katuvaisen ja syntisyytensä tunnustaneen ihmisen. Tässä on suuri ero. Siinä kai ryöväri vielä viittaa pslamin 25 sanoihin: Suojele minua ja pelasta minut,
      älä hylkää minua,
      sinuun minä turvaudun. Ap. väitteesi kumottu!

      "Paavali ei osaa sanoa mitään helwatasta, mutta Jeesus puhuu siitä suunnilleen tärkeimpänä asiana." Muista mitä kerroin, Paavali koosti seurakuntia ja opetti seurakunnan arkielämää. Jeesus taas puhui taivasten valtakunna tulosta ja varoitti myös vaivan paikasta. Ap. väitteesi kumottu!

      "Paavali sanoo satanan estäneen häntä, ja sellaisen olleen pistimenä hänessä, mutta Jeesukseen ei satanalla ollut valtaa" Totta, mutta ei tue ap. väitettäsi.

      "Paavali sanoo hänen ja muiden pyhien tukevan tuomitsemaan ihmiset ja enkeleitäkin. Jeesus sanoo enkelien lähtevän tuomitsemaan maailman."
      Kyllä Paavali tunnustaa Jumalan tuomion: 5.Room2:1 Sen tähden et voi mitenkään puolustautua, ihmisparka, sinä joka tuomitset muita, kuka sitten oletkin. Tuomitessasi toisen julistat tuomion myös itsellesi, koska sinä, toisen tuomitsija, teet itse samoja tekoja. 2 Me tiedämme, että Jumala on oikeassa tuomitessaan ne, jotka tekevät tällaista. 3 Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita? 4 Halveksitko sinä Jumalan suurta hyvyyttä, kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä? Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen? 5 Mutta sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki. 6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.

      7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, 8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. 9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. 10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen, 11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. Lue myös Matt 25:31 Muista myös lisäksi, että Paavali puhuu pahaa tekevistä ihmisistä, että he ovat jo tuominneet itsensä pahoihin tekoihin... eli kyseessä on oma tietoinen valinta jäädä pois taivaan valtakunnasta. Ap. väitteesi kumottu ainakin osittain!

      "Paavali sanoo, ettei nainen saa puhua seurakunnassa; Jeesus ei ollut samaa mieltä." Jos luet kohdan oikein, onkin kysymys seurakuntakokouksesta. Tiedäthän, että naistenosasto oli lehterillä, verhon takana ja vain miehet tutkivat pyhiä kirjoituksia, Talmudia ja Tanakia suuressa salissa opettaen poikia kirjoitusten ymmärtämisessä. Opettajinahan olivat vain miehet. Sieltä lehteriltä ei saanut huudella kommentteja, vaan Paavalin mukaan piti kotona kysyä miehiltä. Kyseessähän oli seurakuntatilaisuuden järjestyksestä. Muutehan jo Paavalin aikoihin oli seurakunnan eri tehtävissä myös naisia, vain johtajasta Paavalilla oli oma käsityksensä, yhden vaimon mies. Vrt. Jeesus ei perustanut yhtään seurakuntaa, joten hän ei antanut yhtään ohjetta seurakunnan arkea tai johtamista varten. Toinen muistettava asia Paavalilta taas on: "...Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei orjaa, ei vapaata..." Ap. väitteesi kumottu!

      "En kyllä huomaa sen kummempaa näkökohtaa kuin että nämä kaksi olivat erimielisiä. Olen pahoillani." Minä en vielä muutaman vuosikymmenen tutkimisenkaan jälkeen ole löytänyt eroavaisuuksia, mutta erotan kyllä heidän aivan eri lähtökohdista kumpuavan puheiden sisällön ja teeman. Pahoillaan sinun ei tarvitse olla, se kai toivottavasti innostaa tutkimaan entistä enemmän Raamattua, ennenkuin alkaa arvioimaan tekstejä tai henkilökuvia.

      • kunhan vastaan

        Sorry
        Viestini oli vastaus Jokkerille, meni väärään lokeroon.
        Koneeni ei aina tunnista isoa kirjainta, joten typoja tulee!!!! Taitaa olla liikaa kahvikorppua näppäimistössä.


      • KUNHAN VASTAAT omiasi.

        Paavali sanoo, ettei varkaat peri Jumalan valtakuntaa, mutta Jeesuksen mukaan ainakin yksi varas peri.

        Jos helwata on Jeesuksen perusopetus kuoleman jälkeisestä ajasta, niin eikö Paavaliin olisi siitä pitänyt varoittaa ja tosi paljon?

        "Perusajatukseni" oli, että Paavali oli Jeesuksen vastainen. Siihen sopii hyvin se, että Paavali sanoo hänen olevan tuomitsemassa maailman ja enkeleitä. Mutta hän sanoo toisille jotain muuta, joten häntä voi pitää tuuliviirinä, joka sanoo jokaiselle vähän eri lailla.

        Nainen ei saa puhua seurakunnan kokouksessa; siis seurakunnassa. Silloin ei vielä toisin laskettu naisia edes väkilukuun, joten Jeesuskin saattoi olla samaa mieltä, vaikka muuten viihtyikin naisten seurassa; jopa syntisten. Olet ehkä oikeassa, että olivat samanmielisiä.

        Jos et ole löytänyt eroavaisuuksia Paavalin ja Jeesuksen välillä, niin se on suoranainen ihme. Voit toki päätellä, että he puhuivat eri asioista, mutta jos helwata on toisella ja toiselle ei, niin kyse on perustavanlaatuisesta erosta julistuksessa.


      • kunhan vastaan
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        KUNHAN VASTAAT omiasi.

        Paavali sanoo, ettei varkaat peri Jumalan valtakuntaa, mutta Jeesuksen mukaan ainakin yksi varas peri.

        Jos helwata on Jeesuksen perusopetus kuoleman jälkeisestä ajasta, niin eikö Paavaliin olisi siitä pitänyt varoittaa ja tosi paljon?

        "Perusajatukseni" oli, että Paavali oli Jeesuksen vastainen. Siihen sopii hyvin se, että Paavali sanoo hänen olevan tuomitsemassa maailman ja enkeleitä. Mutta hän sanoo toisille jotain muuta, joten häntä voi pitää tuuliviirinä, joka sanoo jokaiselle vähän eri lailla.

        Nainen ei saa puhua seurakunnan kokouksessa; siis seurakunnassa. Silloin ei vielä toisin laskettu naisia edes väkilukuun, joten Jeesuskin saattoi olla samaa mieltä, vaikka muuten viihtyikin naisten seurassa; jopa syntisten. Olet ehkä oikeassa, että olivat samanmielisiä.

        Jos et ole löytänyt eroavaisuuksia Paavalin ja Jeesuksen välillä, niin se on suoranainen ihme. Voit toki päätellä, että he puhuivat eri asioista, mutta jos helwata on toisella ja toiselle ei, niin kyse on perustavanlaatuisesta erosta julistuksessa.

        " "Perusajatukseni" oli, että Paavali oli Jeesuksen vastainen."
        Perusajatuksesi on väärä, vailla perustetia, vain väärin yhdistettyjä lauseita! Tietysti väärään perusajatukseen perustuvat väittämät ovat myös vääriä.


      • kunhan vastaan kirjoitti:

        " "Perusajatukseni" oli, että Paavali oli Jeesuksen vastainen."
        Perusajatuksesi on väärä, vailla perustetia, vain väärin yhdistettyjä lauseita! Tietysti väärään perusajatukseen perustuvat väittämät ovat myös vääriä.

        Minun "väärin yhdistetyt lauseet" ovat sitä mitä molemmat ovat samasta asiasta sanoneet tai olleet vaiti, tai miten ovat toimineet. Eroja on aivan liikaa,

        Uskotko Jeesuksen voineen olla sitä mieltä, että aviomiesten pitää elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan? Sellaista Jeesus ei esittänyt edes sivulauseessa. Paavali oli tosiaan omilla linjoillaan tietämättä mitään mitä Jeesuksen sanottiin sanoneen: Jeesuksen edesottamuksista alettiin kirjoittaa vasta Paavalin kuoltua, ei Jeesuksen eläessä. Paavali varmaan häpeäisi kirjoituksiaan nyt. Jeesuksen edessä.


      • Evita-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Minun "väärin yhdistetyt lauseet" ovat sitä mitä molemmat ovat samasta asiasta sanoneet tai olleet vaiti, tai miten ovat toimineet. Eroja on aivan liikaa,

        Uskotko Jeesuksen voineen olla sitä mieltä, että aviomiesten pitää elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan? Sellaista Jeesus ei esittänyt edes sivulauseessa. Paavali oli tosiaan omilla linjoillaan tietämättä mitään mitä Jeesuksen sanottiin sanoneen: Jeesuksen edesottamuksista alettiin kirjoittaa vasta Paavalin kuoltua, ei Jeesuksen eläessä. Paavali varmaan häpeäisi kirjoituksiaan nyt. Jeesuksen edessä.

        Tuo, että Paavali käski miesten, olla niinkuin ei vaimoja olisikaan liittyi lopunajan kärsimyksiin, koska imeväisillä ja imettäjillä ei tulisi silloin helppoa olemaan. Parasta oli pidättäytyä yhdyselämästä, ettei lapsia tulisi.

        Ei sitä oltu tarkoitettu kaikkina aikoina noudatettavaksi.


      • Tuo kohta on askarruttanut ennenkin. Missä kohtaa ryöväri katuu tekojaan? Missä kohtaa hän tekee tunnustuksen: Olen syntinen jne.?

        Luukkaan evankeliumi:
        23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
        23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
        23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
        23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Tuskin ryöväri viittaa yhtään mihinkään Tanakissa, todennäköisesti hän ei edes osannut lukea? Ryöväri vain toteaa tosiasian, jonka lisäksi hän USKOO, eikä mitään muuta.


      • Evita- kirjoitti:

        Tuo, että Paavali käski miesten, olla niinkuin ei vaimoja olisikaan liittyi lopunajan kärsimyksiin, koska imeväisillä ja imettäjillä ei tulisi silloin helppoa olemaan. Parasta oli pidättäytyä yhdyselämästä, ettei lapsia tulisi.

        Ei sitä oltu tarkoitettu kaikkina aikoina noudatettavaksi.

        Niinpä. Lopun aikoja odotetaan vieläkin, siis miksi tätä kohtaa ei pidä ottaa todesta?


      • Evita-
        mummomuori kirjoitti:

        Niinpä. Lopun aikoja odotetaan vieläkin, siis miksi tätä kohtaa ei pidä ottaa todesta?

        Eikö Jeesus käskenyt ottaa oppia viikunapuusta. Israelin kansaa verrataan viikunapuuhun. Israel on ajan kello.


      • Evita- kirjoitti:

        Eikö Jeesus käskenyt ottaa oppia viikunapuusta. Israelin kansaa verrataan viikunapuuhun. Israel on ajan kello.

        Tuo meni huikan ohi? Jos olemme eläneet lopunaikoja 2000 vuotta, niin miksi tänä aikana ei tuota kohtaa sovelleta?


      • kjhgyr
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo kohta on askarruttanut ennenkin. Missä kohtaa ryöväri katuu tekojaan? Missä kohtaa hän tekee tunnustuksen: Olen syntinen jne.?

        Luukkaan evankeliumi:
        23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
        23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
        23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
        23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Tuskin ryöväri viittaa yhtään mihinkään Tanakissa, todennäköisesti hän ei edes osannut lukea? Ryöväri vain toteaa tosiasian, jonka lisäksi hän USKOO, eikä mitään muuta.

        Kaikki mitä Jeesuksen ja ryövärin sanomaan lisätään, tai otetaan pois, on uskokoa ja usko on luulemista.
        Siis jo entuudestaan väärennettyä raamattua ja sen saatanallisuuden sanomaa väärennätte edelleen. Kai te kohta väitätte, ettei Jeesus aasilla ratasastanut vaan ajeli mopolla!

        Jeesus ristillä ollessaan osoitti, todisti, että usko ja kaste ei pelasta vaan se mitä ihminen ihmisenä muuten on. SILLÄ Jeesus ei ole kaikkien kaikkia syntejä sovittanut vaan SYNTIIN, RIKOKSIIN pakotettujen synnit ja rikokset.
        Varmaan väitätte ettei raamatussa niin kerrota....
        MUTTA
        MITÄ HELEVETTIÄ VARTAEN JEESUS OLIS VIELÄ ENNEN YLÖSNOUSEMISTAAN VAHVISTANUT LAIT jos HÄN olisi kaikki rikokset sovittanut?!!! YMMÄRRYSTÄ ei ilmeisesti uskontunnustuksen kaltaisilla ole!

        Tämä EI TARKOITTA, että ihminen pitää kouluttaa paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuteen apostoliksi vaan JEESUKSEN OPETUSLAPSEKSI:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan;
        3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
        14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

        Siis Jumalan ja Jeesuksen Lait ovat voimassa Jeesuksen vahvistamana uuden liiton Laiksi.

        Tutkikaa joskus mitä tämä tarkoittaa:
        Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te
        kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja
        kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta
        vertaa pahemman, kuin te itse olette!


      • kunhan vastaan
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo kohta on askarruttanut ennenkin. Missä kohtaa ryöväri katuu tekojaan? Missä kohtaa hän tekee tunnustuksen: Olen syntinen jne.?

        Luukkaan evankeliumi:
        23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
        23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
        23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
        23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Tuskin ryöväri viittaa yhtään mihinkään Tanakissa, todennäköisesti hän ei edes osannut lukea? Ryöväri vain toteaa tosiasian, jonka lisäksi hän USKOO, eikä mitään muuta.

        Sivuasiahan tämä on, maalasin asiayhteydestä kuvan, että ryöväri oli juutalainen ja hän tunsi tuon tutun psalmin sanat, koskapa käytti tuota lausetta, kirjoitusten mukaan. Missään ei myöskään ole mainittu, että ryöväri olisi lukutaidoton tai ei olisi saanut juutalaista opetusta. Niin tai näin, hän kääntyy Jeesuksen puoleen ja pyytää tätä muistamaan häntä, kun tämä (Jeesus) on paratiisissa.

        Ryöväristä on monesti maalattu kuva maantierosvosta tms sivistymättömästä ihmisestä, mutta hän on yhtä hyvin voinut olla vaikka kuinka oppinut, mutta rikoksen tielle joutunut, vaikka valtion virkamies tai veronkantaja tjtkn, joka pisti valtion rahat omaan pussiinsa tms.

        Mutta ryövärin oppineisuus tai oppimattomuus tai rikokset eivät ole oleellinen asia, vaan hänen tunnustuksensa ja Jeesukselle osoitettu pyyntönsä.


      • Evita-
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo meni huikan ohi? Jos olemme eläneet lopunaikoja 2000 vuotta, niin miksi tänä aikana ei tuota kohtaa sovelleta?

        No kuka laskee sen miten mistäkin, mutta tuskin lopunaika tarkoittaa koko 2000 lukua, vaan ihan niitä viimeisimpiä aikoja, ja niistä Jeesus puhui, käskemällä ottaa oppia viikunapuun lehdistä.


      • khjgytre
        Evita- kirjoitti:

        Eikö Jeesus käskenyt ottaa oppia viikunapuusta. Israelin kansaa verrataan viikunapuuhun. Israel on ajan kello.

        Totta, Jeesus käski noin MUTTA LISÄÄT SIIHEN OPPIA JOTA JEESUS EI ANTANUT!
        Miksi ja kenen palvelijana väärennät Jeesuksen antamaa tietoa?


      • Evita- kirjoitti:

        Tuo, että Paavali käski miesten, olla niinkuin ei vaimoja olisikaan liittyi lopunajan kärsimyksiin, koska imeväisillä ja imettäjillä ei tulisi silloin helppoa olemaan. Parasta oli pidättäytyä yhdyselämästä, ettei lapsia tulisi.

        Ei sitä oltu tarkoitettu kaikkina aikoina noudatettavaksi.

        "Olkoot tästä lähtien": Siitä lähtien jatkuvasti.

        Mikä tässä Paavalin sanassa on niin hullua, ettei voi ottaa todesta? Eikö Paavali erehtynyt pahemman kerran, ja antoi noin älyttömän määräyksen? Mutta eikö se pane Paavalin jutut sellaiseen valoon, että niissä on muutakin järjetöntä?


      • Evita-
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo meni huikan ohi? Jos olemme eläneet lopunaikoja 2000 vuotta, niin miksi tänä aikana ei tuota kohtaa sovelleta?

        Asiasta voi tarkemmin lukea Matt.24:32-35.


      • Evita- kirjoitti:

        Asiasta voi tarkemmin lukea Matt.24:32-35.

        EVITA-

        Jeesus sanoo tuossa Matteus 24, että merkeistä näkee lopun ajan. Sana OPETUSLAPSILLE. "Tämä sukupolvi ei katoa ennenkuin kaikki nämä katoavat. Ja kun te näette tämän kaiken tapahtuvan, tiedätte että se on lähellä".

        Kaiken piti siis tapahtua jo siihen aikaan. Mutta niitä merkkejä ovat: sodat, nälänhätää, maanjäristyksiä, vääriä profeettoja, Jeesuksen seuraajia tapetaan kaikissa maissa.

        Näitä kaikkia on jo tapahtunut, aikaa sitten; myös Raamatussa. Ja nytkään kristityt eivät ole toivottavia vieraita muslimaihin: kuolema voi olla kohtalona. Tähän voi lisätä, että Ilmestyskirjan mukaan viimeisessä sodassa käytetään miekkoja ja hevosia.

        Jeesuksen puheet siis viittaavat sen aikaiseen tilanteeseenkin, joten taitaa olla yhtä turha odotella Jeesusta kuin hypätä Ganges-jokeen samaan synnit anteeksi. Uskovia on jymäytetty kaikissa maissa.


      • kjhgyr kirjoitti:

        Kaikki mitä Jeesuksen ja ryövärin sanomaan lisätään, tai otetaan pois, on uskokoa ja usko on luulemista.
        Siis jo entuudestaan väärennettyä raamattua ja sen saatanallisuuden sanomaa väärennätte edelleen. Kai te kohta väitätte, ettei Jeesus aasilla ratasastanut vaan ajeli mopolla!

        Jeesus ristillä ollessaan osoitti, todisti, että usko ja kaste ei pelasta vaan se mitä ihminen ihmisenä muuten on. SILLÄ Jeesus ei ole kaikkien kaikkia syntejä sovittanut vaan SYNTIIN, RIKOKSIIN pakotettujen synnit ja rikokset.
        Varmaan väitätte ettei raamatussa niin kerrota....
        MUTTA
        MITÄ HELEVETTIÄ VARTAEN JEESUS OLIS VIELÄ ENNEN YLÖSNOUSEMISTAAN VAHVISTANUT LAIT jos HÄN olisi kaikki rikokset sovittanut?!!! YMMÄRRYSTÄ ei ilmeisesti uskontunnustuksen kaltaisilla ole!

        Tämä EI TARKOITTA, että ihminen pitää kouluttaa paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuteen apostoliksi vaan JEESUKSEN OPETUSLAPSEKSI:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan;
        3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
        14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

        Siis Jumalan ja Jeesuksen Lait ovat voimassa Jeesuksen vahvistamana uuden liiton Laiksi.

        Tutkikaa joskus mitä tämä tarkoittaa:
        Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te
        kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja
        kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta
        vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Jaa, ehkä sinulla näemmä on muuta sanottavaa kuin mitä tähän aiheeseen liittyy.


      • kunhan vastaan kirjoitti:

        Sivuasiahan tämä on, maalasin asiayhteydestä kuvan, että ryöväri oli juutalainen ja hän tunsi tuon tutun psalmin sanat, koskapa käytti tuota lausetta, kirjoitusten mukaan. Missään ei myöskään ole mainittu, että ryöväri olisi lukutaidoton tai ei olisi saanut juutalaista opetusta. Niin tai näin, hän kääntyy Jeesuksen puoleen ja pyytää tätä muistamaan häntä, kun tämä (Jeesus) on paratiisissa.

        Ryöväristä on monesti maalattu kuva maantierosvosta tms sivistymättömästä ihmisestä, mutta hän on yhtä hyvin voinut olla vaikka kuinka oppinut, mutta rikoksen tielle joutunut, vaikka valtion virkamies tai veronkantaja tjtkn, joka pisti valtion rahat omaan pussiinsa tms.

        Mutta ryövärin oppineisuus tai oppimattomuus tai rikokset eivät ole oleellinen asia, vaan hänen tunnustuksensa ja Jeesukselle osoitettu pyyntönsä.

        Eli Raamattu ei anna tähän vastausta. On lähdettävä tulkitsemaan asiaa muista lähteistä käsin.
        ”…maalasin asiayhteydestä kuvan, että ryöväri oli juutalainen…”
        ”…tunsi tuon tutun psalmin sanat…”
        Mistä nämä tulevat esiin? Ryöväri ehkä oli siis aika oppinut juutalainen?

        ”…ei myöskään ole mainittu, että ryöväri olisi lukutaidoton…”

        Totta, sen voi arvioida vain kontekstin kautta. Kuinka monella ylipäätään oli lukutaitoa?

        ”…hän on yhtä hyvin voinut olla vaikka kuinka oppinut, mutta rikoksen tielle joutunut…”

        Aivan, mutta niinkö tuohon aikaan oli ylipäätään sivistyneitä rosvoja? Keitä ristiinnaulittiin ja miksi?

        Oleellinen asia on, että tunnustus on hyvin epäsuora. Vain sen hän tunnustaa että Jeesus on Jumalan poika.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        "Olkoot tästä lähtien": Siitä lähtien jatkuvasti.

        Mikä tässä Paavalin sanassa on niin hullua, ettei voi ottaa todesta? Eikö Paavali erehtynyt pahemman kerran, ja antoi noin älyttömän määräyksen? Mutta eikö se pane Paavalin jutut sellaiseen valoon, että niissä on muutakin järjetöntä?

        Tämä sanatarkkaan tulkitseminen on aika ongelmallista ? : )


      • mummomuori kirjoitti:

        Tämä sanatarkkaan tulkitseminen on aika ongelmallista ? : )

        Minä käsitän sen niin, että Paavali luuli lopun jo häämöttävän (siitä hän kirjoitti muissakin kirjeissä), joten tuli antaneeksi lopullisen käskyn: "Tästä lähtien olkoon ne miehet, joilla on vaimot, niin kuin heillä ei niitä olisikaan".

        Se käsky on ollut siitä lähtien voimassa siis jatkuvana siihen asti, kun kaikki loppuu. Maailmanloppuahan täälläkin monet näyttävät odottelevan, joten ainakin heidän kuuluisi tehdä kuten Paavali sanoo.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Minä käsitän sen niin, että Paavali luuli lopun jo häämöttävän (siitä hän kirjoitti muissakin kirjeissä), joten tuli antaneeksi lopullisen käskyn: "Tästä lähtien olkoon ne miehet, joilla on vaimot, niin kuin heillä ei niitä olisikaan".

        Se käsky on ollut siitä lähtien voimassa siis jatkuvana siihen asti, kun kaikki loppuu. Maailmanloppuahan täälläkin monet näyttävät odottelevan, joten ainakin heidän kuuluisi tehdä kuten Paavali sanoo.

        Näinpä, tuolloin todella ihan oikeasti odotettiin lopunaikojen olevan jo käsillä. Siksi lukiessa on hyvä ottaa huomioon tuokin fakta. Että nuo koskivat oikeastaan sen aikuisista seurakuntaa, eikä niinkään ollut tuleville sukupolville annettuja ”käskyjä”.

        Mutta kirjaimellisesti lukiessa ne tulisi kai sellaisina ottaa? Siinä se ongelma sitten syntyy – ihan kaikkea eivät kirjaimellisesti tulkitsevatkaan ota näkemyksiinsä mukaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        Näinpä, tuolloin todella ihan oikeasti odotettiin lopunaikojen olevan jo käsillä. Siksi lukiessa on hyvä ottaa huomioon tuokin fakta. Että nuo koskivat oikeastaan sen aikuisista seurakuntaa, eikä niinkään ollut tuleville sukupolville annettuja ”käskyjä”.

        Mutta kirjaimellisesti lukiessa ne tulisi kai sellaisina ottaa? Siinä se ongelma sitten syntyy – ihan kaikkea eivät kirjaimellisesti tulkitsevatkaan ota näkemyksiinsä mukaan.

        Eli mummomuori. Voimme siis jättää Raamatun jutut siihen aikaan kuuluville. Niinhän se Jeesuskin siellä puhuu kuulijoille, että ne ovat juuri heille tarkoitettu.

        Paavali sekosi, koska alkoi luulemaan maailmanlopun tulevan. Mutta nytkin on merkkejä siitä, että jotkut sekoilevat samasta syystä. Mutta näin on, että kukaan ei pysty ottamaan myrkkyä, eikä Paavalinkaan käskyt toimi. Raamatun jutut ovat jääneet täysin pois, mutta kukaan ei näytä sitä tajuavan.


      • kunhan vastaan
        mummomuori kirjoitti:

        Eli Raamattu ei anna tähän vastausta. On lähdettävä tulkitsemaan asiaa muista lähteistä käsin.
        ”…maalasin asiayhteydestä kuvan, että ryöväri oli juutalainen…”
        ”…tunsi tuon tutun psalmin sanat…”
        Mistä nämä tulevat esiin? Ryöväri ehkä oli siis aika oppinut juutalainen?

        ”…ei myöskään ole mainittu, että ryöväri olisi lukutaidoton…”

        Totta, sen voi arvioida vain kontekstin kautta. Kuinka monella ylipäätään oli lukutaitoa?

        ”…hän on yhtä hyvin voinut olla vaikka kuinka oppinut, mutta rikoksen tielle joutunut…”

        Aivan, mutta niinkö tuohon aikaan oli ylipäätään sivistyneitä rosvoja? Keitä ristiinnaulittiin ja miksi?

        Oleellinen asia on, että tunnustus on hyvin epäsuora. Vain sen hän tunnustaa että Jeesus on Jumalan poika.

        "Mistä nämä tulevat esiin? Ryöväri ehkä oli siis aika oppinut juutalainen?" Etkö tunne ajan juutalaista uskonnollista tapaa ja kasvatusta?

        Jo pienet pojat laitettiin ja edelleen laitetaan opiskelemaan ULKOA Raamattua, pää nyökytellen lukemisen tahdissa. He istuvat uskonoppineiden seurassa ja siten osaavat raamatun tekstejä ulkoa ja myös keskustelevat niiden sisällöstä ja merkityksestä. Niitä myös käytetään sopivassa ja sopimattomassa tilanteessa, ikäänkuin "Raamatunlauseilla puhuen" ihan arkisissakin asioissa, kuten me teemme joskus sananlaskuja tai sanontoja ladellessamme.

        Lähes jokainen juutalainen mies oli siis "oppinut juutalainen" eli tunsi kirjoituksia ja osasi niistä väitelläkin. Ja huom., tähän väittelyyn ei otettu mukaan naisia, joiden oli kuunneltava hiljaa synagoogan lehterillä eli naisten puolella ja joita kehotettiin ottamaan selvää kotona miehiltään ja vaikka väittelemään siellä eli nainen olkoon hiljaa seurakunnan kokouksessa: Loogista?!

        Siltikään emme tiedä, oliko ryöväri tuollainen "oppinut juutalainen", vaan vihjeen antoi vain pieni lause: muista minua, kun olet paratiisissa ja toinen, tunnustus, että Jeesus on Jumalan Poika. Sekin tunnustus oli muuten osoitus jollakin tasolla kirjoitusten tuntemisesta: Snl 30:2-4: "Sillä järjetön olen minä mieheksi, ei ole minulla ihmisymmärrystä; enkä ole oppinut viisautta, tullakseni tuntemaan Pyhintä. Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?" Kyseisessä psalmissa on viittaus Jumalan Poikaan, jota juutalaiset eivät Jeesuksessa tunnustaneet, mutta jota Jeesus oli ja ryövärikin sen tunnusti. Tuollaisesta pilkasta olisi jo saanut kuolemantuomion, mutta mitäpä sillä väliäkään, koska kuolemantuomio oli juuri toteutumassa muusta syystä.

        No nämä ovat näitä tarinoita evankeliumien takana. Se kuulkoon, jolla on korvat.

        Ei tämä luteriaisuus-palsta siis ole uusi keksintö väitellä uskonnosta ja opeista, sitä ovat juutalaiset tehneet vuosituhansia ja tekevät edelleenkin. Me vain emme tunne kovinkaan hyvin tekstien syntyä, syntymisajan olosuhteita emmekä sisältöä, johon viitataan monissa Uuden Testamentin puheessa tai opetuksessa. Emme voikaan ymmärtää, kun emme tiedä juutalaisuudesta juurikaan mitään. Opetusta siis kaivattaisiin, mutta nykyisin jokainen haluaa tulkita Raamatun tekstejä vain oman korvasyyhynsä mukaan, haluamattakaan ymmärtää, mitä nuo tekstit oikeastaan sisältävät. Monet haluavat olla ymmärtävinään modernisti nykyaikaa vasten, mitä jossakin tekstissä tarkoitetaan ja silloin se teksti ymmärretään tietysti väärin, koska näkökulma on ollut tekstikohdalle sopimaton.

        No tämä tällä kertaa sananselitykseksi riittänee.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Eli mummomuori. Voimme siis jättää Raamatun jutut siihen aikaan kuuluville. Niinhän se Jeesuskin siellä puhuu kuulijoille, että ne ovat juuri heille tarkoitettu.

        Paavali sekosi, koska alkoi luulemaan maailmanlopun tulevan. Mutta nytkin on merkkejä siitä, että jotkut sekoilevat samasta syystä. Mutta näin on, että kukaan ei pysty ottamaan myrkkyä, eikä Paavalinkaan käskyt toimi. Raamatun jutut ovat jääneet täysin pois, mutta kukaan ei näytä sitä tajuavan.

        Itselläni meni usko Paavalin ohjeisiin jo avioliiton alkuaikoina. Avioneuvot eivät toimineet mitenkään. Sittemmin muutkin ohjeet ja käskyt ovat näyttäytyneet toimimattomina ja turhina nykyaikaan.


      • nyt sen tiedän
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo meni huikan ohi? Jos olemme eläneet lopunaikoja 2000 vuotta, niin miksi tänä aikana ei tuota kohtaa sovelleta?

        Nyt paljastit lopullisesti mummeli, että et tiedä Raamatusta yhtän mitään.


      • oikea merkitys
        mummomuori kirjoitti:

        Tämä sanatarkkaan tulkitseminen on aika ongelmallista ? : )

        Mikä siinä on ongelmallista? Tunnetko yleensä Raamattua?


    • Jeesuksen nimessä...

      Jaahas. palataanpas tuohon alkuperäisen aloitus aiheen kysymykseen.

      Että on ko tällä ketään, Raamatun UT mukaisesta, Oikeasta Kristillisyydestä kiinnostunutta?

      • öliuyt

        Eihän täällä montaa muuta olekkaan!!!

        Mutta ongelmana luterilaisilla on se, että valheellisuuttaan ei voi muuten puoliustaa kuin poistamalla faktat jotka todistavat Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja oppeja.


      • kjiu98hb
        öliuyt kirjoitti:

        Eihän täällä montaa muuta olekkaan!!!

        Mutta ongelmana luterilaisilla on se, että valheellisuuttaan ei voi muuten puoliustaa kuin poistamalla faktat jotka todistavat Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja oppeja.

        jk

        luterilaisuus ei ole kristillisyyttä!

        Paavali perusti rikollisen kristinuskon avustajineen ja Lutheri paranteli sitä lisää!

        siis
        kristityt = paavalilais-luterilaisuuden uskovaisia apostoleineen

        ja

        kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien jäseniä opetuslapsineen.

        Siis kristinuskolla ei ole maailmassa yhtään Jeesuksen perustamaa seurakuntaa eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.


      • kristitty ei evlut
        kjiu98hb kirjoitti:

        jk

        luterilaisuus ei ole kristillisyyttä!

        Paavali perusti rikollisen kristinuskon avustajineen ja Lutheri paranteli sitä lisää!

        siis
        kristityt = paavalilais-luterilaisuuden uskovaisia apostoleineen

        ja

        kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien jäseniä opetuslapsineen.

        Siis kristinuskolla ei ole maailmassa yhtään Jeesuksen perustamaa seurakuntaa eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Näethän kristillisyyden laajempana kuin evlut kirkko?


      • pieni sivuhuomautus
        kristitty ei evlut kirjoitti:

        Näethän kristillisyyden laajempana kuin evlut kirkko?

        Ei tuo ole kristitty. Hän luulee, että Paavali oli saatanan lähetti. Ei tuollaiseen tarvitse edes vastata. Jonkun omituisen lahkon oppeja, ei-kristityn. Siinä jankutetaan, että Paavali ei saanut eroa saatanasta. Mitä lie kahjoja. Älkää tällaisiin aikaanne käyttäkö.


    • ohittakaa viisaasti

      Samaten voitte jättää vastaamatta tämän aloittajan, joka on jokin yksittäinen outo lintu, outoihin kirjoituksiin joita hän toistelee jokaikisellä palstalla. Vaikka hänelle mitä vastaisitte, hän vastaisi samalla oudolla litaniallaan...Mitäpä tuollaisen kanssa sitten väittelemään.

    • narriväittelyitä

      Mitä jokaikisen narrin kanssa aletaan täällä väittelemään. Joku väittelee vielä Hkijokkerinkin kanssa, vaikka pitäisi jo tunnistaa hänen huvittelunsa. Jostain syystä haluaa ateisti huvitella kristittyjen kanssa. Nekin voi ohittaa, tiedättekös.

      • Amandax

        Minusta tuo helsinkijokkeri on aika sympaattinen vaikka toisaalta onkin ärsyttävä. Voi tietty olla että muutan mieleni jos kirjoitan täällä pidempään.


      • Amandax kirjoitti:

        Minusta tuo helsinkijokkeri on aika sympaattinen vaikka toisaalta onkin ärsyttävä. Voi tietty olla että muutan mieleni jos kirjoitan täällä pidempään.

        MInä en yritä olla "sympaattinen", vaan ainoastaan rehellinen. Toki sellainen saa ärsyttää, ja monia ärsyttääkin.


      • Amandax
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        MInä en yritä olla "sympaattinen", vaan ainoastaan rehellinen. Toki sellainen saa ärsyttää, ja monia ärsyttääkin.

        No ei kai kukaan yritä olla sympaattinen mutta siis tuo sympaattisuus-kommentti oli tarkoitettu positiivisena, mutta kai siitäkin sitten voi loukkaantua. Etkä sinä mikään kauhean ärsyttävä ole, eikä se mihinkään rehellisyyteen liity, rehellisyys on hyvä asia. Ja oikeastaan ei pitäisi puhua ihmisistä mitään ellei ole aivan pakko. Ja minäkin olen varmaan monen mielestä ärsyttävä vaikka ei ole tarkoitus olla.


    • Jeesuksen nimessä...

      Jahas, ja taas on taivuttu kesksutelemaan muusta ja muul atvalla kuin aloitusen aiheen mukaisesta. Mikä se se vetää sinne Totuden mukaisuudesta päinvastaiseen, pois päin?

    • Jeesuksen nimessä...

      No mihin ne nyt karkasi?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe