Juotko joka viikonloppu - miksi?

auttakaa ymmärtämään

Minusta jos juo kännit joka viikonloppu, on alkoholisti. En voi ymmärtää sellaisia ihmisiä. Siinähän menee se krapulapäivä ihan hukkaan. Varsinkin arkisin työssä käyvä ihminen menettää yhden vapaapäivän säännöllisesti. Tunnen yhden miehen, joka ei edes käy baarissa tai muualla ihmisten ilmoilla kännätessään, vaan juo yksin kotona. Hän juo joka viikonloppu, yleensä perjantaisin ja lauantaisin loiventelee krapulaansa eli juo sekä pe että la. Ja hän juo yksin kotona. Viikolla ei juo, ja käy työssä.

Juotko sinä yksin kotona viikonloppuisin? Voitko selittää minulle, miksi? Mitä saat siitä? Ihan oikeasti, tarkalleen ottaen mitä se sinulle antaa? Mitä eroja on sellaisessa viikonloppuillassa, jolloin olet selvinpäin (jos sellaisia on) ja sellaisessa jolloin juot kännit? Tuleeko sinulle hyvä mieli juomisesta? Etkö kärsi masennuksesta tai ahdistuksesta krapulassa? Etkö koe, että kännäily ja krapula alentaa elämänlaatua esim. väsymyksen muodossa?

37

2957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manb00bs

      En juo pelkästään viikonloppuisin vaan joka ikinen päivä. Mun on pakko juoda koska ilman olutta en kestäisi tätä yksinäisyydestä johtuvaa ahdistusta.

      • lonely boobs

        mulla sama juttu tää yksinäisyys ahdistaa niin hirveesti etten kestäis päivääkään ilman olutta


      • 3425345
        lonely boobs kirjoitti:

        mulla sama juttu tää yksinäisyys ahdistaa niin hirveesti etten kestäis päivääkään ilman olutta

        Mäkin juon joka päivä olutta ja paljon. En voi muutakaan kun mulla on nää miestissit jotka ahdistaa ihan sairaasti.


    • 34234sdfds aaaaaaaaa

      En juo koskaan, näin syrjäytyneenä ei ole syytä olla kännissä tai ostaa alkoholia sillä ei ole mitään syytä juhlia, en muutenkaan tykkää tehdä sellaisia asioita kuten normaali ihmiset tekevät.

    • kiltti mies.

      Ei tosiaan ole rahaa juoda joka viikonloppu. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa voin juoda mutta luultavasti menee jouluun saakka kun juon seuraavaksi. Viimeks join olutta heinäkuun lopulla.

      • sossupummi

        Tuilla elävällä ei ole hääppöistä.


      • moob man
        sossupummi kirjoitti:

        Tuilla elävällä ei ole hääppöistä.

        Ei niin. Mäkin elän tukien varassa ja ne on niin pienet että ilman leipäjonoja en pärjäisi millään. Onhan se tosi nöyryyttävää seistä tuntikausia jonottamassa jotain homeista leipää ja muuta paskaa mut pakko mikä pakko. En oo moneen vuoteen pystynyt ostamaan kaupasta mitään ruokaa kun kaikki rahat menee olueen.


    • pahempi asia

      Eipä tule erikoisemmin juotua, mutta tuo pitää yllä juomiskulttuuria. Ei moni saata aina jaksaa lähteä ns. ihmisten ilmoille.

      Rauhoittaahan se alkoholi mieltä ja monille yksinäisyys saattaa aiheuttaa varsin pahoja oireita. Juominen itsessäänkin voi olla huono asia, mutta ainakin se vähäksi aikaa unhoittaa ikäviä asioita.

      Ylipäätään valtaosa juomisen ideasta liittyy sosiaaliseen kulttuuriin ja jutteluun. Toinen tekijä on yleinen rauhoittuminen.

      Jossakin määrin pahempi asia on absolutismi, joko sitten terveydellisistä tai muista syistä.

    • "Minusta jos juo kännit joka viikonloppu, on alkoholisti. En voi ymmärtää sellaisia ihmisiä."

      Et ymmärrä sairaita ihmisiä? Ja itse olet mielenterveyspalstoilla kirjoittelemassa.

      "Siinähän menee se krapulapäivä ihan hukkaan."

      Hyvä krapula on mukava olotila.

      "Juotko sinä yksin kotona viikonloppuisin? "

      Toisinaan. Toisinaan viikolla. Ei mulla ole mitään merkitystä viikonpäivällä. Sillä on merkitystä, mikä on mun tilin kate.

      " Voitko selittää minulle, miksi? Mitä saat siitä? Ihan oikeasti, tarkalleen ottaen mitä se sinulle antaa? "

      Juon vain ja ainoastaan päihtyäkseni. Juomavalintani on keskiolut. Janoon juon vettä. Ehkä 50% kerroista juon seurassa, ja ehkä 50% boxerit jalassa yksinään kämpässä. Alkoholi turruttaa mukavasti murheita, musiikki kuulostaa paremmalta. Juttu lentää (tosin jos juo reilusti, tarinoinnin taso alenee merkittävästi)

      "Mitä eroja on sellaisessa viikonloppuillassa, jolloin olet selvinpäin (jos sellaisia on) ja sellaisessa jolloin juot kännit? "

      Selvänä jaksaa tehdä ravitsevampaa ja monipuolisempaa ruokaa. Jaksaa lenkkeillä. Siivota kunnolla. Olla virkeä ja aktiivinen. Alkoholin täyttämät päivät vie rahaa ja kuntoa pois.

      " Tuleeko sinulle hyvä mieli juomisesta?"

      Lähes aina. Joskus ne murheet tosin osaa kellua tuopin pinnalla.

      "Etkö kärsi masennuksesta tai ahdistuksesta krapulassa? Etkö koe, että kännäily ja krapula alentaa elämänlaatua esim. väsymyksen muodossa? "

      Näihin molempiin kyllä. Siksi onkin hyvä, että on se miedompi päihde olemassa joka ei näitä aiheuta.

      • tee itsemurha

        On se kiva että palstalla on ikioma narkomaani .


    • mies 40v

      Juon yksin lähes joka viikonloppu. Tänä viikonloppuna join perjantaina 11 ja lauantaina 7 annosta. Krapulaa ei tule. Kävin molempina iltoina nukkumaan kello 11 ja sain hyvät 10 tunnin yöunet ja nukuttua univelat pois.

      Voisin tietysti olla viikonloput selvinpäin ja syödä porkkanoita ja käydä lenkillä, mutta tylsäähän se on. On sitäkin kokeiltu, eikä elämä siinä miksikään muutu.

      Pikku kännissä on kivempaa katsella sarjoja, pelata tietokoneella tai rämpyttää kitaraa. Niin se vaan on.

      • ap.

        "Voisin tietysti olla viikonloput selvinpäin ja syödä porkkanoita ja käydä lenkillä, mutta tylsäähän se on."

        Älä yritä selitellä :-D

        Ei se, että ei ole juoppo, tarkoita sitä, että pitää viikonloput syödä porkkanoita ja käydä lenkillä.

        Itse en juo joka viikonloppu, vaan 2-3 kertaa vuodessa, ja viikonloppuisin laitan herkkuruokaa, näin syksyisin käyn metsässä kävelyllä sienikorin kanssa ja iltaisin katselen hyviä elokuvia kotisohvalla, selvinpäin.

        Vaihtoehtoja kalsarikänneille on näet muitakin kuin porkkanoiden rouskuttaminen ja lenkeillä käyminen. Mutta sitähän juoppo kieltäytyy ymmärtämästä, jottei tarvitsisi luopua alkoholista.


      • Irwin Rantala
        ap. kirjoitti:

        "Voisin tietysti olla viikonloput selvinpäin ja syödä porkkanoita ja käydä lenkillä, mutta tylsäähän se on."

        Älä yritä selitellä :-D

        Ei se, että ei ole juoppo, tarkoita sitä, että pitää viikonloput syödä porkkanoita ja käydä lenkillä.

        Itse en juo joka viikonloppu, vaan 2-3 kertaa vuodessa, ja viikonloppuisin laitan herkkuruokaa, näin syksyisin käyn metsässä kävelyllä sienikorin kanssa ja iltaisin katselen hyviä elokuvia kotisohvalla, selvinpäin.

        Vaihtoehtoja kalsarikänneille on näet muitakin kuin porkkanoiden rouskuttaminen ja lenkeillä käyminen. Mutta sitähän juoppo kieltäytyy ymmärtämästä, jottei tarvitsisi luopua alkoholista.

        Kalja on niin mieto alkoholijuoma, ettei tippa todellakaan tapa. Sitä voi juoda jokapäivö.


    • Minä juon pikemminkin joka viikon päivä kuin viikonloppu. Viikonloppuisin on viime aikoina tullut pidettyä enemmänkin kuivia päiviä. 9-12 bisseä illassa. Toisinaan pidän maksimissaan parin kuukauden taukoja.

      Kyllähän kännääminen varmaan alentaa elämänlaatua, mutta >10 vuoden suurkulutuksen aikana humalatila on niin kietoutunut aivojen mieliala- ja motivaatiorakenteisiin, että lopettaminen ei tapahdu noin vain.

      • SiideriLäträäjät

        Olet niin pöhöttynyt vartalostasi että et kehtaa pitää kun naama kuvaa :D


      • No nyt olen ollut 4kk kokonaan juomatta, ja kieltämättä sen näkee naamasta. Kaksoisleukakin on hävinnyt, vaikka paino ei paljon ole pudonnutkaan.


    • ----------

      Voisin olla tuo aloituksessa kuvailtu mies. Tosin kukaan tuntemistani ihmisistä ei tiedä sitä kuinka paljon juon. Kukaan ei myöskään tiedä, että dokaaminen on minulle ongelma, olen vaan jonkin aikaa sitten herännyt itse ajattelemaan niin.

      Syy miksi juon, on se että olen yksinäinen, ollut jo ihan liian kauan jotta mikään voisi muuttua. Viikonloppuisin yksinäisyys korostuu, kun on perjantai-ilta ja kaksi kokonaista päivää vapaata töistä.

      Myös leffojen ja sarjojen katselu ja musiikin kuuntelu on mukavampaa pienessä tai vähän isommassakin sievässä.


      On varmaan todella antoisaa ja helppoa arvostella muita asioista, joista itse ei tiedä mitään. Jatka sinä muiden arvostelua, minä jatkan viikonloppuryyppäämistä.
      Win-win.

      • yksinäinen.

        Eihän sitä tälleen syksyllä tule juotua juuri ollenkaan. Saunakaljat lähinnä ja sit taidan uutena vuotena juoda reippaammin. Työttömänä ei ole varaa juoda ja rahaa pitää säästää muihin juttuihin. Onhan se niin että jos ei juo nin ei ole sosiaalinen ja ei kutsuta mihinkään rientoihin.

        Töissäkin kun olin niin ne muut jutteli vaan kenen luona viikonloppuna juovat ja minne baariin ne menee. Minua ei tietenkään kutsuttu.


    • Nimimerkki "tee itsemurha" Kirjoitti: On se kiva että palstalla on ikioma narkomaani .

      No tuohan oli rakentavaa. Ja ennenkaikkea omaperäistä. Sain netin kotiini joskus vuonna 2002, siitä lähtien lukenut foorumeilta ja kommenttipalstoilta aivopestyjen lampaiden kommentteja kannabiksenpolttelijoiden olevan narkkareita. Arvaapa tuntuuko enää missään? Lähinnä säälittää useimpien ihmisten tila kun ei osata sitä googlea käyttää että etsisi luotettavaa ja tarkkaa tutkimustietoa aiheesta. Mutta tätä aihetta käsittelen muualla, täällä mielenterveysaiheita. (Ja ennenkuin se Tiina toimistotyöntekijä 54v huutelee yhtään mitään, mielenterveysongelmat tuli ENNEN kannabista)

      • bitch tits

        Kannabis aiheuttaa miestissit. Googleta jos et usko, luuseri.


      • päihteidenvaarat

        Cypresshill, kannabistuotteet kuuluvat huumausaineisiin tietyistä faktasyistä. Etkö tunne päihdettäsi? Kannabis myös tutkitusti aiheuttaa riippuvuutta, masennusta ja osalla säännöllisistä käyttäjistä lisää selkeästi riskiä sairastua jopa psykoosiin.

        "Ja ennenkuin se Tiina toimistotyöntekijä 54v huutelee yhtään mitään"

        Oletko ennakkoluuloinen?


    • weragfe

      Tulee yleensä juotua perjantaisin. Lähden kylille baariin ja tulee yleensä tuotua nainen sieltä mukana.. tai mentyä naisen kämpille. Aika pitkälti sen takia tulee käytyä. Juoda pitää koska selvinpäin olen niin juro.

      Liekö tää niin ihmeellistä?

    • Haluanperskännin

      Kysympähän vain että...? Onko nainenkin tapajuoppo jos juo viikonloppuisin?
      Ostan perjantaisin neljä Sakua viikonlopuksi. Juon siemalen sitä koneella ollessani. Pelaan pasianssia kukutan näin aikaani koska en tykkää kovin katsoa tekkaria. Nyt viikonloppuna en ollut koneella koska katsoin F -1 Kilpailun Yhdysvalloista.

      Silloin join pejantaina ja lauantaina mutta en enään sunnuntaina. Koska oli mentävä käymään Jyväskylässä puolen päivän autossa ja kotiin tulin iltapäivä vuorossa.

      Asun Pieksämäellä. Täällä on kiva kämppä eikä mulla ole niin kireää ettenkö pysty kännäämään viikonloppuisin. Seuraavan kerran ostan väkevämpää juomaa jotta tulee kunnon känni ja päihtyy kunnolla. Se jo varmasti näkyy.

    • poika18v

      Ite juon joka perjantai ja lauantai. Juon noin 8-10 bissee illassa yleensä, mutta ei siitä kyllä humalaa tuu.

    • Mielestäni alkoholin käyttäminen on ainoa tapa paeta omia ajatuksia. Selvinpäin päässä liikkuu sellaisia asioita joita en saa itse selvitettyä, pakko nollata välillä. Tajuan kuitenkin ettei törpöttely ole välttämättä kaikkein tervellisin tapa selvittää tai olla selvittämättä ajatuksia. Kunhan vaan joskus pääsee pakoon :-D

    • Windd87

      Juon joka ikinen päivä salmaripullon päivässä.Olutta en juo enkä lonkeroita en mene niistä edes känniin enään vaikka joisin 15 olutta.Juon sen takia koska tämä koko maa on niin suossa töitä ei ole ja akkakin lähti tukan mukana.Tätä on kestänyt jo 5vuotta välillä tietenkin pakko pitää 2kk välein 2 taukoa päivä kun kroppa alkaa pettämään

    • Tutkija_Juha

      Vähintään laatikko eli 24 olutta menee viikonlopussa, ja nykyään vähän lisäksi viikollakin.

    • Hymypoika5545

      join tänään vettä, nam nam

    • tiluliluliiiiiii4

      Ja otin poskeen nam nam

    • gthghjghjhgjgh

      Imekää toistenne nysiä, jos haluutte mun munaa

      • KokeilenKaikkiaDildoja

        Ota poskeen lortto


      • FackYuu
        KokeilenKaikkiaDildoja kirjoitti:

        Ota poskeen lortto

        Jou jou


    • join tänää viimeks, eli nyt täs muutakaa oo, helppo teidän sanoo ketkä aina töissä ollut ja sanoo et sossun tai kelan pummei ollaan, mut se päivä voi teillekkin koittaa vaikka vuoden-kahden sisään ni en kysys, mut joo ei se tietty tarkota et pitäs joka vkl juoda mut jotku juo ja toiset ei joko murheeseen tai muuhun, kaikki sitä vaan ei ymmärrä ja vittuuntuu tääl

      • Ja tiedän monta kaverii jotka töis käy ja dokaa joka vkl ja en oo kysyny syytä, koska se on oma asia millo juo ihminen


    • renttuuuuu

      Join minäkin paljon. mutta kun öysin naisen niin kännäily loppui !

    • EiSeTippaTappas

      Sotaveteraanien tapaan 10 päivän juoppoputki, Talvisodanhengen nimeen... sitten se loppuu kun soppa loppuu....

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe