Kissat ja käärme unessa

htk

Ajattelin laittaa mieleeni jääneen uneni tänne, koska täällä tuntuu olevan unien tulkintaan perehtyneitä ihmisiä. Uni jäi mieleeni, koska näin sen mietittyäni päivän ajan elämäntilannettani.
Unessa olin talossa, jossa oli myös muita ihmisiä. Talo tai ihmiset eivät kuitenkaan olleet pääosassa unessani, vaan huomioni oli kissoissa ja kissanpennuissa (olen kissaihminen). Portaiden yläpäässä oli huone, jossa oli kissaemo pentujensa kanssa (puhtaita, hyvinvoivia, rauhallisia kissoja). Hain yhden pennun esiteltäväksi talossa oleville ihmisille.
Haettuani pennun alakertaan ymmärsin sen kuitenkin olevan liian pieni olemaan erossa emostaan, ja kissaemo tulikin etsimään pentuaan ja alkoi raahaamaan sitä takaisin. Yllättäen kissaemo ja toinen kissa (ilmeisesti pentujen isä) hyökkäsivät paikalla olleen kolmannen aikuisen kissan kimppuun, koska luulivat tämän kissan vieneen heidän pentunsa pois. Kissat purivat maassa makaavaa kissaa, ja ryntäsin irrottamaan purevaa kissaa irti (joku paikalla olevista ihmisistä yritti irrottaa toista kissaa), sillä minä itse olin vienyt pennun pois. Yritin kaikin voimin vääntää kissan leukoja irti purentaotteesta, ja kissan kanssa taistellessani kissa muuttui purevaksi käärmeen pääksi. Väänsin käärmeen leukoja kaikin voimin, ja sain estettyä sitä puremasta maassa makaavaa kissaa. Käärmeen hampaista ruiskusi välillä myös myrkkyä, joka valui käsilleni. Ajattelinkin, että miten minun käy, kun tulen myrkkykäärmeen puremaksi. Käteni säilyivät kuitenkin ihan ehjinä, eikä käärme purrut minua.

Yllä oleva selostus on ehkä sekavahko (niin kuin unet ovat), mutta tämä jäi mieleeni kissojen ja käärmeen vuoksi. Unen tunnelma ei ollut mitenkään ahdistava (eläimet eivät olleet aggressiivisia minua kohtaan), ja vaikka kissat (/käärme) hyökkäsivätkin kolmannen kissan kimppuun, ymmärsin, että he eivät todella aio vahingoittaa kissaa, vaan tarkoitus oli lähinnä ojentaa sitä.

Onko kenelläkään ajatuksia siitä, miten unta voisi tulkita?

1

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa.

      Hei,

      Kissaihmiset näkevät usein unessa tilanteita joihin on sijoitettu kissat.

      Tulkintani mukaan tämä uni viestii/varoittaa unennäkijää viisaasti olemaan sekaantumatta harmittomaltakin näyttäviin ulkopuolisten erimielisyyksiin ja riitoihin, sillä niiden taustalla voi olla asioita tai siis pikkuriidatkin voivat nostaa esiin sen kaltaisia asioita joista puhkeaakin paha selkkaus mihin viaton unennäkijä sitten tahtomattaan sekaantuu

      elikkä

      "vaikka kissat (/käärme) hyökkäsivätkin kolmannen kissan kimppuun, ymmärsin, että he eivät todella aio vahingoittaa kissaa, vaan tarkoitus oli lähinnä ojentaa sitä."

      " Kissat purivat maassa makaavaa kissaa, ja ryntäsin irrottamaan purevaa kissaa irti (joku paikalla olevista ihmisistä yritti irrottaa toista kissaa), sillä minä itse olin vienyt pennun pois. Yritin kaikin voimin vääntää kissan leukoja irti purentaotteesta, ja kissan kanssa taistellessani kissa muuttui purevaksi käärmeen pääksi. Väänsin käärmeen leukoja kaikin voimin, ja sain estettyä sitä puremasta maassa makaavaa kissaa. Käärmeen hampaista ruiskusi välillä myös myrkkyä, joka valui käsilleni. Ajattelinkin, että miten minun käy, kun tulen myrkkykäärmeen puremaksi."

      Toki muitakin tulkintoja varmastikin on yhtä paljon kuin tulkitsijoitakin,
      kaunista loppuvuotta ja kauniita unia!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe