saanko roacuttanin vai?

Miikka8492

Hei! Eli olen 18-vuotias poika ja olen n. 2 vuotta kärsinyt melko lievästä aknesta, välillä parempi välillä huonompi. Olen käyttänyt rahoja erilaisiin rasvoihin ja puhdistus aineisiin, hoitoihin, syönyt erilaisia vitamiineja, muuttanut ruokavaliota ja liikkunut vähemmän (ja enemmän), mutta tuntuu että mikään ei auta! Iho on aina välillä parempi ja välillä huonompi, ja päätin että nyt saa riittää ja että hommaan tämän taudin pois nyt vaikka lääkkein, joten varasin ajan ihotautilääkärille. Olen lukenut netistä paljon erilaisia keskusteluja, blogeja ja muita nettisivuja, joissa keskusteltiin roan ja muiden antibioottien ja rasvojen voimasta mitä iholääkärit määräävät. Usein siellä lukee, että muut kuin roa auttavat vain käytön ajan ja kun käytön lopettaa niin iho palaa takaisin samaksi. Hinnasta ja sivuoireista viis, mutta haluaisin niin kovasti saada sen roaccutanin koska sen teho on kuulemma niin hyvä vaikka sivuoireet onkin! Monilla lähtenyt akne kokonaan tai ainakin auttanut hurjasti!

En halua taas syödä jotain anitibioottia kuukausia ja käyttää rasvoja jotka eivät kuitenkaan akneani paranna. Olen erittäin turhautunut ja haluan saada sen pois kun tämmöinen ''hieno'' keksintö on maailmaan keksitty, jolla tämä akne voidaan parantaa. Määräävätkö iholääkärit aina aluksi jotain lievempiä? Pitäisikö minun sanoa että olen syönyt jo jotain antibiootteja? Miten saan tämän roan, koska nyt sopivasti olisi alkamassa pimeä kausi (aurinkoahan siinä pitää välttää) ja valmistun ensi kesänä lukiosta ja muutan toiselle paikkakunnalle ja olisi kiva että juhlissani ihosi olisi terveen näköinen ja saisin uuden ajan uudella paikkakunnalla. Mitä te suosittelette? Kerron tietenkin todenmukaisen tarinani, mutta pitäisikö minun vähän liioitella että saisin roan? mitä mieltä te olette?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuri menos

      Ei tartte liioitella. Ainakin minä sain pitkän kuurin helposti, vaikka minulle tulee vain silloin tällöin sellaisia ihonalaisia patteja. Kiusallisia kylläkin ja pitkäkestosia. Sano, että antibiootit on jo kokeiltu ja mikään ei auta. :)

    • aknee

      Varmasti saat kun sanot että ei tässä mitkään geelit ja voiteet auta, mikäli verikokeet näyttävät että ok!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe