Toyotalla palvelukin huonointa

On se huono

Palvelututkimus:

1. Volkswagen 84 (85, 81, 81, 66, 74, 75, 72, 64)

2. Volvo 81 (79, 88, 78, 72, 70, 78, 70, 65)

2. Citroën 81 (80, 81, 80, 67, 62, 67, 73, 65)

4. BMW 79 (65, 74, 74, 69, 74)

4. Mercedes Benz 79 (75, 71, 70, 67, 65)

4. Honda 79 (79, 76, 77, 69, 72, 65, 67, -)

7. Audi 78 (80, 79, 75, 70, 75, 65)

8. Opel 77 (79, 79, 74, 68, 72, 66, 71, 61)

8. Seat 77 (-)

10. Kia 76 (74, 74, 77, 71, 73, 64, 61)

10. Skoda 76 (79, 73, 69, 70, 68, 69, 63, 53)

12. Hyundai 75 (74, 74)

12. Peugeot 75 (73, 74, 72, 70, 69, 73, 63, 64)

15. Ford 74 (80, 79, 72, 74, 69, 72, 64, 64)

16. Toyota 72 (78, 74, 77, 70, 68, 61, 70, 67)


http://www.palveluplus.fi/ajankohtaista/palvelu-plus-mediassa/palvelu-1-ostotutkimus-tilastojen-takana-tapahtuu

27

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On se huono

      Huonoin jo v. 2007 jolloin tutkimus aloitettiin:

      " Asiakas sai Volvo-liikkeissä parasta palvelua, ilmenee Auto Bild Suomen teettämästä Palvelu 1 -tutkimuksesta. Toisena oli Volkswagen ja kolmantena Peugeot.

      Tutkimuksessa oli mukana 14 eniten myytyä merkkiä. 174 auton ostosta oikeasti kiinnostunutta asiakasta teki yhteensä 348 testikäyntiä liikkeisiin.

      Kehnoimmin menestyi Toyota. Suuri osa suomalaisten suosikkimerkistä kiinnostuneista testiasiakkaista ei saanut autoa edes koeajoon."

      http://www.hs.fi/autot/a1371464201021

      • Luottomyyrän kaima

        Kyllä moni Tojo jäisi myymättä jos sen saisi koeajaa kunnolla.


      • ihania muistoja
        Luottomyyrän kaima kirjoitti:

        Kyllä moni Tojo jäisi myymättä jos sen saisi koeajaa kunnolla.

        aivan, ainoa toimiva myyntitekniikka. Ei mahdollisteta pettymystä ennen kauppaa.


      • Taktik
        ihania muistoja kirjoitti:

        aivan, ainoa toimiva myyntitekniikka. Ei mahdollisteta pettymystä ennen kauppaa.

        Se on oikea myyntitaktiikka ainakin tuulisella kelillä, talvikelillä, sateisella kelillä tai Suomen olosuhteissa ylipäätään (huonot tiet).


    • Luottomyyjän veli

      Papparaisille riittää luottomyyjän valheet kaffen ja pullamössön välissä ja luottomyyjältä saatu "my toyota is fantastic" joulukortti.

    • lipeväkauppias

      Surkea merkki tarvitsee lipevät myyjät jotka osaavat puhua volsun, kooran ja sitikankin autoiksi.

      • Rehellinen.

        Et sitten ymmärtänyt, että arvostetaan palvelun rehellisyyttä, lipevyyttä ei arvosteta.


    • P e n t t i

      Kuluttajat valveutuvat ajan myötä niin, että pullakahvitarjoilulla ei enää pitkälle pötkitä. Toyotaltahan on alkanut jo tippua malljea kiihtyvään tahtiin pois Euroopan markkinoilta. Viimesimpänä Hiace ja Avensis. 30 vuotta vanha tekniikka ei ime enää edes suomalaiseen kuluttajaan.

    • Pertti Keinonen

      Eihän niitä tojoja riitä koeajoon kun kaikki on jo myity ja jonoa on oven takana. Palvelu toki kärsii kun asiakkaita on niin älyttömän paljon. Ranskisbaarissa ja veholla toki ehtii hyvin palvelemaan sen yhden asiakkaan joka päivässä käy. Volsun pakko petrata kun tsi sontaa lykkäävät maailmalle.

      • Rikki Tojo

        Tojot ovat rikki tai takaisinkutsussa.


    • gorillapappa

      Kyllä on taas syydetty ihan hupunpuppua sanon minä. Kun Toyota on Suomen halutuin auto ja maailman ykkös prändi niin ovat eurorotteloiden maahan tuojat vaikeuksissa ja sitten teettävät tällaisia maksettuja tutkimuksia jotta edes joku erehtyisi eurorottelon ostamaan. Minä kyllä tiedän mitä on hyvä palvelu ja sen tietää kaikki muutkin pitkän linjan Toyotamiehet joilla on oma luottomyyjä jonka kanssa on lämmin ja pitkäaikainen asiakas suhde. Se jos mikä on hyvää palvelua kun luottomyyjällä on aina aikaa jäädä juttelemaan ja kysymään kuulumisia ja tarjota vielä ne hyvät pullakahvit ja jouluna tulee aina aina oma kätinen joulutervehdys ja oma asiakas lehti ja saa tietää sisä piirin uutisia autoista. Kun taas ylihuomenna menen luottomyyjää tervehtimään niin kysyn kyllä tästäkin humpuukitutkimuksesta ja lyön vetoa että luottomyyjä kyllä tietää tämän olevan maksettu juttu.

    • Kyllä on hupun puppua tälläiset tutkimukset minä olen ollut yli 40 vuotta Toyota autoilija ja parempaa en tiedä ja olen oman luottomyyjäni tuntenut pitkälti yli 20 vuotta ja tälläistä palvelua ei saa mistään euro rottelo kaupasta kyllä on jämpti. Euro rottelo kaupassa kylmässä lasihallissa liitu raitapukuinen jolppi yrittää nyhtää rahat pois onko se sitä palvelua minun oma luottomyyjäni kertoo milloin on auton vaihdon aika ja tietää millaisen auton minulle tilaa ja näin on homma toiminut minun ei tarvitse kuin käydä hakemassa myyjäni valitsema auto. Minä olen monasti auttanut kun hänellä jokin aikajaksojolloin pitää myydä määriä niin olenkin jo aikaisemmin tilannut uuden Corollan näin toimii yhteistyö molemmat voittavat. Uutena ruostesuojaus ja työstöroskien poisto moottorista niinToyota on ikuinen.

      • Yhdyssanat

        " Euro rottelo kaupassa kylmässä lasihallissa liitu raitapukuinen jolppi yrittää nyhtää rahat pois"

        "minun oma luottomyyjäni kertoo milloin on auton vaihdon aika ja tietää millaisen auton minulle tilaa ja näin on homma toiminut minun ei tarvitse kuin käydä hakemassa myyjäni valitsema auto."

        Ymmärsinkö nyt oikein? Eli, eurorottelokaupassa yritetään nyhtää rahat pois siinä onnistumatta, mutta luottomyyjäsi nyhtää sinun rahat aina halutessaan?

        Sikäli mikäli tämä ei ole provo ja olet ihan oikeasti sellainen, minkä kuvan tässä annat itsestäsi, niin en ihmettele jos et saa parempaa palvelua muualla. Minä en tee asiakaspalvelutyötä, mutta jos tekisin, sinua olisi vaikea palvella hyvin. Enkä yritä tässä kiusata sinua, usko pois. Mutta jos teidän yhteistyö on niin hedelmällistä, niin kutsu joskus tämä ystävällinen luottomyyjä johonkin perhetapahtumaan. Minua kiinnostaa tietää, millä tekosyyllä hän siitä kieltäytyy.

        Fyi, en ole Toyotaa vastaan, mutta en sen intohimoinen fanikaan.


      • ikuinen Tojo, heheee

        40 vuoden aikana et ole siis kokenut muiden autojen hienoa ja hyvää ajettavuutta ja mukavuutta?
        Toden totta, olet Toyotasi ansainnut ja luottomyyjälle pisteet jälleen yhden kestohöynäytetyn uskosta.


      • Yhdyssanat kirjoitti:

        " Euro rottelo kaupassa kylmässä lasihallissa liitu raitapukuinen jolppi yrittää nyhtää rahat pois"

        "minun oma luottomyyjäni kertoo milloin on auton vaihdon aika ja tietää millaisen auton minulle tilaa ja näin on homma toiminut minun ei tarvitse kuin käydä hakemassa myyjäni valitsema auto."

        Ymmärsinkö nyt oikein? Eli, eurorottelokaupassa yritetään nyhtää rahat pois siinä onnistumatta, mutta luottomyyjäsi nyhtää sinun rahat aina halutessaan?

        Sikäli mikäli tämä ei ole provo ja olet ihan oikeasti sellainen, minkä kuvan tässä annat itsestäsi, niin en ihmettele jos et saa parempaa palvelua muualla. Minä en tee asiakaspalvelutyötä, mutta jos tekisin, sinua olisi vaikea palvella hyvin. Enkä yritä tässä kiusata sinua, usko pois. Mutta jos teidän yhteistyö on niin hedelmällistä, niin kutsu joskus tämä ystävällinen luottomyyjä johonkin perhetapahtumaan. Minua kiinnostaa tietää, millä tekosyyllä hän siitä kieltäytyy.

        Fyi, en ole Toyotaa vastaan, mutta en sen intohimoinen fanikaan.

        Minun luottomyyjääni sinä vääräleuka et tunne joten annas olla luottomyyjäni pitää huolta siitä jotta saan sopivin väliajoin uuden Corollan ja hoitaa kaiken itse tälläistä palvelua ette saa lasi palatsi hunsvotilta minä käyn hakemassa uuden Toyotan kun auto odottaa kaupassa ja on siinä kuule kahvit ja pitkot tilaisuuteen papalle laitettu.


      • Olisi kiva tietää
        corollapappa kirjoitti:

        Minun luottomyyjääni sinä vääräleuka et tunne joten annas olla luottomyyjäni pitää huolta siitä jotta saan sopivin väliajoin uuden Corollan ja hoitaa kaiken itse tälläistä palvelua ette saa lasi palatsi hunsvotilta minä käyn hakemassa uuden Toyotan kun auto odottaa kaupassa ja on siinä kuule kahvit ja pitkot tilaisuuteen papalle laitettu.

        Työskentelen Toyotan organisaatiossa ja ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä tälläisiä luottomyyjiä löytää?


      • Olisi kiva tietää kirjoitti:

        Työskentelen Toyotan organisaatiossa ja ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä tälläisiä luottomyyjiä löytää?

        Luottomyyjäni ei halua mitään kiitoksia vaan huolehtii asiakkaistaan mitä nämä nyky jolpit liitu raitapuvuissa lasi palatseissa eivät ymmärrä se on jotta asiakaspalvelua ei ole automaatti kahvit ja kaiken maailman nolla korot alumiini vanteet vaan aidosti kiinnostunut asiakkaistaan ja aina on aikaa kun piipahtaa juttelemassa ja joka joulu muistaa joulukortilla


      • Papan luottomyyjä
        corollapappa kirjoitti:

        Luottomyyjäni ei halua mitään kiitoksia vaan huolehtii asiakkaistaan mitä nämä nyky jolpit liitu raitapuvuissa lasi palatseissa eivät ymmärrä se on jotta asiakaspalvelua ei ole automaatti kahvit ja kaiken maailman nolla korot alumiini vanteet vaan aidosti kiinnostunut asiakkaistaan ja aina on aikaa kun piipahtaa juttelemassa ja joka joulu muistaa joulukortilla

        Onhan sitä tuota pappaa tullut vedätettyä, vaikka se ei sitä itse ole tajunnut. Monet kerrat olen ukolle myynyt Corollan kovaan hintaan ja vanhasta en ole paljoa hyvittänyt. Ja kun pappa ei viitsi itse vaivautua ottamaan asioista selvää, vaan luottaa minuun sataprosenttisesti, niin olen sitten pistänyt kaikenlaista ylimääräistä hintaan eli sitten on hinta pompsahtanut taivaisiin. Mutta aina on kelvannut ja pappa on ajanut tyytyväinen hymy huulillaan uudella Corollalla kohti kotia. Ja minulla on ollut jo valmis asiakas papan tuomalle vaihdokille.
        Tosin pientä ongelmaa on tuottanut se, kun pappa tupannut pesemään autonsa myös sisäpuolelta järvivedellä. Jonkun verran on mennyt lattiamattoja ja tavaratllan mattoja vaihtoon ja aikaa kuivattteluun, mutta voitto näillä pappakaupoilla on tehty reippaasti.


      • Irtisanominen
        corollapappa kirjoitti:

        Luottomyyjäni ei halua mitään kiitoksia vaan huolehtii asiakkaistaan mitä nämä nyky jolpit liitu raitapuvuissa lasi palatseissa eivät ymmärrä se on jotta asiakaspalvelua ei ole automaatti kahvit ja kaiken maailman nolla korot alumiini vanteet vaan aidosti kiinnostunut asiakkaistaan ja aina on aikaa kun piipahtaa juttelemassa ja joka joulu muistaa joulukortilla

        Tuskimpa organisaation mies oli menossa kiittelemään vaan taitaa enemmän kiinnostaa millainen ..settaja sieltä vaihtoauto hallista löytyy. Vaikka tojo nyt on mitä on, mutta kyllä tuollaisiin vanhusten vedättäjiin pitää puuttua.


      • Papan luottomyyjä
        Irtisanominen kirjoitti:

        Tuskimpa organisaation mies oli menossa kiittelemään vaan taitaa enemmän kiinnostaa millainen ..settaja sieltä vaihtoauto hallista löytyy. Vaikka tojo nyt on mitä on, mutta kyllä tuollaisiin vanhusten vedättäjiin pitää puuttua.

        Kuules nyt, nämä pappa-asiakkaat ovat koko kansantalouden kannalta tärkeitä. He nimittäin kuluttavat eivätkä kysele hintoja ja se jos mikä pitää talouden pyörät pyörimässä.
        Ja kukaan ei oikeasti häviä. Corollapappa saa mitä haluaa ja laittaa rahat kiertoon eikä jemmaa niitä pankkiin määräaikaistilille. Minä saan kunnon provikat. Papan corollan uusi omistaja saa juuri sisäänajetun auton, jossa on paljon ylimääräisiä varusteita ja jota on huollettu enemmän kuin huolto-ohjelma vaati. Ja hinta on taatusti kohtuullinen, koska en ole papan autosta kovin paljon hyvittänyt, jolloin on vaihturin hinnoittelua ei tarvitse vetää tappiin. Ja tuo takakonttiongelma hoidetaan luonnollisesti pois alta...


    • kehäkolmonen

      Jos tojo on niin hyvä, niin miksi esim. täällä Westendissä niitä ei näy omakotitalojen pihoilla.

      • kehäykkönen

        Niitä näkee kaupungin vuokraparakkien pihoissa.


    • älä tuijota osta toy

      westendissä ei tojoja näy pihalla kun teillä on niin isot autotallit, niin ne on tietysti siellä.

      • Westendissä käynyt

        Ja korkeat muurit pihojen ympärillä.


    • Kukin tavallaan

      Tiedän ainakin yhden kaupan tapahtuneen siten, että Audin myyjä taputteli asiakasta ja väitti auton sopivan tälle. Asiakas ei pitänyt taputtelusta vaan meni Toyota liikkeeseen ja koeajoi maasturin. Myyjä ei tuputtanut autoa, joten asiakas osti sen. Tästä päätelmänä, mitä asiakaspalvelu lopulta on? Kannattaako asiakkaan kimppuun hyökätä heti.

      Toyotan Hiacesta tiedän aikanaan Sodankyläläisen menneen Kauhavalla ostamaan autoa, eikä saanut sitä mukaansa tuppisuuna. Seuraavana päivänä nuori kauppiaan poika meni 50 000 markkaa rahaa kädessään ja löi rahat pöytään. Saanko minä saa..na auton vai en. Hän sai tällä kertaa.

      Ehkä ne ovat muut merkit, joita tuputetaan tarjouskirjeillä jne. Itse olen käynyt hakemassa varaosia Toyotaan pari kertaa kymmenien vuosien aikana. Molemmilla kerroilla osat ovat olleet halvemmat Toyotalla, kuin varaosaliikkeessä.

      1. Toyota Camryn pakoputken etupää suojapelteineen (15 vuoden iässä) oli halvempi kuin AD:n hinta ilman suojapeltejä, jotka olisi pitänyt laittaa vanhasta.

      2. Toyota Corollan iskunvaimentimen yläpään kiinnitys, joista toisen sai varaosaliikkeestä ja toisen merkkiliikkeestä. Merkkiliikkeen osa vaatimattomassa paketissa, varaosaliikkeen osa hienossa kuvallisessa laatikossa. Kummassakin liikkeessä tosin ihmeteltiin, etteivät nämä kait sentään rikki mene. Rikkoutuminen johtui erittäin kovista Billsteinin alustasarjan iskunvaimentimista.

      Ehkä Toyotan myyntiin on yllä jotain viitteitä. Tehkööt jokainen omat päätelmänsä.

      • yksinkertainen Tero

        Mahtava vuodatus uskovaiselta ja pitää kutinsa ihan maailmanlaajuisesti joka sana ja laaja tutkimus.
        HALLELUUJAAAAAAA!


      • 23213
        yksinkertainen Tero kirjoitti:

        Mahtava vuodatus uskovaiselta ja pitää kutinsa ihan maailmanlaajuisesti joka sana ja laaja tutkimus.
        HALLELUUJAAAAAAA!

        Mihän sinun tarkoituksesi tällä palstalla oikein on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe