Miksi rangaista

vanhanaikanen

Kuulen aika usein, kun naiset kertovat heivaanneensa miehen sohvalle nukkumaan kun ovat vihaisia tai pettyneitä. Ihmettelen kuinka joku katsoo oikeudekseen rangaista toista noin, että ajaa toisen omasta pedistään pois. Älytöntä. Miehenä en enään palaisi nukkumaan samaan sänkyyn.

16

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahtaa olla pieniä miehiä ja vahvoja naisia. Minua ei ainakaan ole ikinä kukaan heivannut sohvalle. Jos joku katsoo asioiden selviävän eri huoneissa nukkumalla, niin siirtäköön toinen osapuoli luunsa sinne.

      Vähän sama juttu kuin "ukon ulos potkaisu". Miten ihmeessä ukko potkaistaan ulos omasta kodistaan? Naisen omistamasta kodistakin siihen tarvitaan käräjäoikeutta ja poliisia.

      • piparminttuli

        Tosta olen samaa mieltä kanssasi Ratikkakuski. En minäkään ymmärää millainen mies antaa anisen häätää pois omasta sähgystään. Tai minkälainen nainen sellaista yleensä ees tekee.

        Pippurimylly voisi kertoo tarkemmin mistä kummasta on moisen tavan oppinu.


      • piparminttuli kirjoitti:

        Tosta olen samaa mieltä kanssasi Ratikkakuski. En minäkään ymmärää millainen mies antaa anisen häätää pois omasta sähgystään. Tai minkälainen nainen sellaista yleensä ees tekee.

        Pippurimylly voisi kertoo tarkemmin mistä kummasta on moisen tavan oppinu.

        Minulla oli aikoinaan sinkkuna ollessani yksi puolituttu alivuokralaisena, joka asui periaatteessa naisystävänsä luona. Riidan tullen nainen uhkasi sitä aina ulosheittämisellä. Niinpä kaveri maksoi minulle, että oli aina paikka johon mennä. Joka helvetin kerta sen naisystävä tuli aamutuimaan soittamaan ovikelloa ja anelemaan sitä kaveria takaisin. Kumma kun ei oppinut, ettei kiristäminen kannata.

        Noin muuten minäkin odotan pippurimyllyn lisäkommentteja oppimisen ja toteutuksen osalta. ;-)


      • pippurimylly
        piparminttuli kirjoitti:

        Tosta olen samaa mieltä kanssasi Ratikkakuski. En minäkään ymmärää millainen mies antaa anisen häätää pois omasta sähgystään. Tai minkälainen nainen sellaista yleensä ees tekee.

        Pippurimylly voisi kertoo tarkemmin mistä kummasta on moisen tavan oppinu.

        Ei naisen tarvitse kaikkea ottaa vastaan mieheltä.

        Mitä ihmeellistä siinä on, että laittaa ukkonsa sohvalle nukkumaan, meitä on varmasti paljon.

        Kun olen pahoittanut mieleni miehen takia, en todellakaan halua sitä viereeni ennen kuin on pyytänyt anteeksi. Ja älyää se pyytää anteeksi viimeistään seuraavana iltana.

        Ehkä ne miehen nyrkin ja hellan välissä inisevät vaimot ei uskalla näyttää miehelle, että se on toiminut väärin. Ja sitten inistään työpaikoilla ja ystäville, että kun se mies sanoi niin ja näin. Ym......


      • Lihamylly
        pippurimylly kirjoitti:

        Ei naisen tarvitse kaikkea ottaa vastaan mieheltä.

        Mitä ihmeellistä siinä on, että laittaa ukkonsa sohvalle nukkumaan, meitä on varmasti paljon.

        Kun olen pahoittanut mieleni miehen takia, en todellakaan halua sitä viereeni ennen kuin on pyytänyt anteeksi. Ja älyää se pyytää anteeksi viimeistään seuraavana iltana.

        Ehkä ne miehen nyrkin ja hellan välissä inisevät vaimot ei uskalla näyttää miehelle, että se on toiminut väärin. Ja sitten inistään työpaikoilla ja ystäville, että kun se mies sanoi niin ja näin. Ym......

        Mä nostaisin pippurisen ämmän yöksi parvekkeelle.


      • kummitus
        pippurimylly kirjoitti:

        Ei naisen tarvitse kaikkea ottaa vastaan mieheltä.

        Mitä ihmeellistä siinä on, että laittaa ukkonsa sohvalle nukkumaan, meitä on varmasti paljon.

        Kun olen pahoittanut mieleni miehen takia, en todellakaan halua sitä viereeni ennen kuin on pyytänyt anteeksi. Ja älyää se pyytää anteeksi viimeistään seuraavana iltana.

        Ehkä ne miehen nyrkin ja hellan välissä inisevät vaimot ei uskalla näyttää miehelle, että se on toiminut väärin. Ja sitten inistään työpaikoilla ja ystäville, että kun se mies sanoi niin ja näin. Ym......

        Ei tietenkään tarvitse kaikkea sietää, mutta ihmettelen tuota ylimielistä prinsessa-asennetta. Jos toinen osapuoli ei halua nukkua toisen vieressä, niin hän lähtee itse sohvalle. Jos toinen ei halua olla yhdessä yhteisessä kodissa, niin hän lähtee itse kavereille/vanhemmille/hotelliin. Mikä tässä on niin vaikeaa? Yhteinen sänky on yhteinen sänky ja yhteinen koti on yhteinen koti, eikä kummallakaan osapuolella ole kertakaikkiaan mitään oikeutta komentaa toista sieltä pois - itse on lähdettävä ellei seura kelpaa.


      • joopa-joo
        pippurimylly kirjoitti:

        Ei naisen tarvitse kaikkea ottaa vastaan mieheltä.

        Mitä ihmeellistä siinä on, että laittaa ukkonsa sohvalle nukkumaan, meitä on varmasti paljon.

        Kun olen pahoittanut mieleni miehen takia, en todellakaan halua sitä viereeni ennen kuin on pyytänyt anteeksi. Ja älyää se pyytää anteeksi viimeistään seuraavana iltana.

        Ehkä ne miehen nyrkin ja hellan välissä inisevät vaimot ei uskalla näyttää miehelle, että se on toiminut väärin. Ja sitten inistään työpaikoilla ja ystäville, että kun se mies sanoi niin ja näin. Ym......

        Pippurimylly. Kun kerran sinä loukkaannut niin luontevampaa on että loukkaantuneena siirryt toiseen tilaan mammimaan. Ja kovapäiseltä, määräilevältä vaikutat asenteellasi.
        Etkö osaa puhumalla asioita selvittää? Ja onko loukkaantumiseen aina oikeasti syytäkään? Vai onko kyse ohjailun jamääräilyn halusta, ja sitten loukkaannutaan kun ei oman mielen mukaan
        mene?


    • pippurimylly

      Jos täytyy jankuttaa koko illan, niin ei kyllä tule viereen sinä yönä. Saa huomata että noin ei käyttäydytä.

    • tig-tig

      Jaa-jaa, no minä siirryin itse sinne sohvalle aikoinaan enkä todellakaan odottanut, että mies tulee perässä. Pikkuhiljaa huomasin viihtyväni YKSIN sohvalla oikein mainiosti. Ostin paremman sohvankin ja nyt se on minulla oman asunnon vierashuoneen sohvana...

    • Ymmärrän sen, ettei toisen läheisyyttä kestä, mikäli on aidosti negatiivisia tunteita kuohuttava tilanne esim raju eroriita, mutta jos puhutaan normaaleista parisuhteen kinasteluista, niin toisen sohvalle ajaminen ei mielestäni ratkaise kyllä mitään.

      En halua mennä nukkumaan vihaisena. Riita olisi hyvä saada ennen unia edes siihen pisteeseen, että sovitaan keskustelun jatkuvan seuraavana päivänä. Väsyneenä keskellä yötä keskustelu harvoin on tunteiden jyllätessä kovinkaan rakentavaa...

    • kirvesmiehen muija

      Jos ei pysty puhumaan asioista ja saa yhteisymmärrystä suhteeseen ei suhde voi toimia. Sen ymmärrän jotenkin että lähtee itse pois yhteisestä vuoteesta, mutta sitä en ymmärrä että ajaa toisen omasta sängystään pois. Tai omasta kodistaan pois riidan takia. No jokainen taaplaa tavallaan.

    • Niinkö muka

      Kyllä se minä olen, joka menen toiseen huoneeseen nukkumaan, jos olen oikein vihainen miehelleni, eikä tilannetta saa järkipuheella selvitettyä.

    • Niin..

      Eiköhän nuo pihalle potkimiset ja sohvalle nostamiset ole ihan kielikuvia.
      Voi sen ilmaista niinkin että minun ehdotuksestani mies suostui olemaan tulematta viereeni nukkumaan riideltyään kanssani.
      Mut helpompi sanoa että potkin miehen sohvalle nukkumaan.
      Ja ..käytän näitä kielikuvia, mutta yleensä olen itse se joka sinne sohvalle menee, eikä siihen aina syytäkään tarvita.

    • 1+9

      En minäkään tajua miten se mies pistetään sohvalle nukkumaan? Mun miehellä ainakin on pelkästään jo lihaksiakin niin paljon, että vaikka olen hänen mittaisensa punttia nostava nainen niin minä olen kyllä se joka potkaistaan ulos tai käsketään lattialle kuin koira nukkumaan jos mies niin haluaisi. En todellakaan ole mikään esittämään mitään vaatimuksia mihinkään suuntaan. Kyllä mies tekee mitä haluaa ja minä niin kuin hänelle sopii.

    • ………..

      Eiköhän se useimmiten ole miehen päätös jäädä sohvalle mököttämään.

    • sirkkelikeli

      Meillä minä menen sohvalle nukkumaan, jos kaipaan omaa rauhaa ja haluan olla erossaukosta hetken. Monesti se samperi vaan änkeää tulla sitten väkisin viereen vaikka lattialle... yleensä siinä vaiheessa on luovutettava ja annettava kiukun unohtua.

      Joskus haluaisin nukkua yksin siksikin, että mies kuorsaa kuin sirkkeli, ja heti yksin nukutun yön jälkeen olen paljon pirteämpi ja paremmalla tuulella... vaan kun ei toinen osaa nukkua yksin niin on kärsittävä...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe