Laatunäppis

Haku päällä.

Kirjoitan paljon ja ikivanhasta näppäimistöstä merkitkin ovat kuluneet vähiin, on kai aika ostaa uusi.
Mitä laatunäppiksiä suosittelisitte, pieni perustelu olisi kiva että oikean sitten osaisin hankkia.

93

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HP:n langallinen perusnäppis ilman mitään multimedioita ja muita hilavitkuttimia.

      Lujatekoisia, tämä mikä mulla kestänyt pari kertaa kaljat ja kahvit päälle, hyvä käyttötuntuma. Ja halpoja.

      Ostin omani 5€:lla.

      • Täysin samaa mieltä, tosin mulla on vielä Compaqin toimistonäppis.
        IBM:n näppikset on aika hyviä tuntumaltaan, sellanen seuraavaks.

        Ja aloittajalle, jos hifistellä haluat, niin joku mekaaninen näppis. Logitechit ja langattomuudet on leluja.


      • Sama.

        Mikä on kumikytkin, ja mekaaninen kytkin, onko käytössä jotain eroa.


      • vipunen
        Sama. kirjoitti:

        Mikä on kumikytkin, ja mekaaninen kytkin, onko käytössä jotain eroa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Näppäimistö

        Näppistietoa mm. kytkimistä.


    • Cherry + 50e = bueno
    • Ainoa vaan että langallinen. Nykypäivänä sellaista ei kannata pahemmin ostaa. Välttyy johtojen sotkuista. Langattomat toimii yhtä hyvin.

      • Siihen saakka kunnes patteri loppuu.

        Minua ainakin vituttaa vaihdella pattereita, johdot nyt saa siististi niputettua että ei mitään merkitystä sillä.

        Langaton näppis on käyttöön jossa näppäimistöä tarvitsee liikuttaa.


      • M-Kar kirjoitti:

        Siihen saakka kunnes patteri loppuu.

        Minua ainakin vituttaa vaihdella pattereita, johdot nyt saa siististi niputettua että ei mitään merkitystä sillä.

        Langaton näppis on käyttöön jossa näppäimistöä tarvitsee liikuttaa.

        Ei niitä tarvitse vaihtaa. Ne on tuossa Logitech mallissa sen sisällä ( Toki vaihdettavissa) ja lataus tapahtuu sen edessä olevasta micro usb paikan kautta.

        Ei ole siis suuri homma jättää näppistä lataukseen esim yön ajaksi..


      • vapunen kirjoitti:

        Ei niitä tarvitse vaihtaa. Ne on tuossa Logitech mallissa sen sisällä ( Toki vaihdettavissa) ja lataus tapahtuu sen edessä olevasta micro usb paikan kautta.

        Ei ole siis suuri homma jättää näppistä lataukseen esim yön ajaksi..

        Eli tarvitsee johdon kuitenkin.
        Minä en langatonta näppistä ja hiirtä huolis pääkoneeseen vaikka ilmaseks saisin.
        Mitähän ihmeen haittaa niistä johdoista on kun menevät pöydän taakse eivätkä ikinä ole tiellä? Siellä on valmiiks jo sen verran äänijohtoja, KVM- johtoja, näyttöjohtoja ja muuta, että nuo kaks eivät haittaa.

        Ja todella mukavaa jos kesken pelin loppuu ne patterit tai ottaa häiriötä.


      • timekillerx kirjoitti:

        Eli tarvitsee johdon kuitenkin.
        Minä en langatonta näppistä ja hiirtä huolis pääkoneeseen vaikka ilmaseks saisin.
        Mitähän ihmeen haittaa niistä johdoista on kun menevät pöydän taakse eivätkä ikinä ole tiellä? Siellä on valmiiks jo sen verran äänijohtoja, KVM- johtoja, näyttöjohtoja ja muuta, että nuo kaks eivät haittaa.

        Ja todella mukavaa jos kesken pelin loppuu ne patterit tai ottaa häiriötä.

        Ei tarvitse sitäkään. Kelle on vaikeaa laittaa näppis lataukseen muutaman kerran kuukaudessa yön ajaksi? Eihän sen lataukseen laitto vie paljon aikaa vaan riittää kun laittaa laturiin.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei tarvitse sitäkään. Kelle on vaikeaa laittaa näppis lataukseen muutaman kerran kuukaudessa yön ajaksi? Eihän sen lataukseen laitto vie paljon aikaa vaan riittää kun laittaa laturiin.

        Vastaa nyt toki kaikkii kysymyksiin. Ja kelle on vaikeaa, että pöydän takana on kaksi johtoa, joita ei edes huomaa?


      • timekillerx kirjoitti:

        Vastaa nyt toki kaikkii kysymyksiin. Ja kelle on vaikeaa, että pöydän takana on kaksi johtoa, joita ei edes huomaa?

        Kyllä ne huomaa ja haittaa paljon esim imurointia.


      • vapunen kirjoitti:

        Kyllä ne huomaa ja haittaa paljon esim imurointia.

        Kaks ohutta johtoa ei todellakaan haittaa miljoonan muun johdon seassa. Noita ei sentään ole pakko laittaa lattialle niinkuin monia muita. Noh, langatonta virtalähdettä odotellessa?


      • timekillerx kirjoitti:

        Kaks ohutta johtoa ei todellakaan haittaa miljoonan muun johdon seassa. Noita ei sentään ole pakko laittaa lattialle niinkuin monia muita. Noh, langatonta virtalähdettä odotellessa?

        Haittaa kuten muutkin johdot ellei niitä laita seiniä pitkin menemään.


      • vapunen kirjoitti:

        Haittaa kuten muutkin johdot ellei niitä laita seiniä pitkin menemään.

        Aha, pöytää pitkin laskeutumaan koneelle niitä ei voi laittaa? Tai vaikka sitten seinää pitkin. Mutta joo, suurin ongelmahan nämä kaksi ohutta johtoa ovat, mitäs miljoonasta paksusta KVM johdosta, muutamasta peliohjaimen johdosta, miljoonasta audiojohdosta, miljoonasta nettijohdosta, miljoonasta virtajohdosta, miljoonasta näyttöjohdosta jne.

        Suurin ongelma on tottakai ne kaksi ohuinta ja helpoiten piilotettavaa johtoa. Sen takia kannattaa ostaa huonompituntuinen näppis, josta voi loppua patterit kesken pelaamisen.


      • timekillerx kirjoitti:

        Aha, pöytää pitkin laskeutumaan koneelle niitä ei voi laittaa? Tai vaikka sitten seinää pitkin. Mutta joo, suurin ongelmahan nämä kaksi ohutta johtoa ovat, mitäs miljoonasta paksusta KVM johdosta, muutamasta peliohjaimen johdosta, miljoonasta audiojohdosta, miljoonasta nettijohdosta, miljoonasta virtajohdosta, miljoonasta näyttöjohdosta jne.

        Suurin ongelma on tottakai ne kaksi ohuinta ja helpoiten piilotettavaa johtoa. Sen takia kannattaa ostaa huonompituntuinen näppis, josta voi loppua patterit kesken pelaamisen.

        Ei voi. Tulisi liian paljon johtosotkua näytön eteen.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei voi. Tulisi liian paljon johtosotkua näytön eteen.

        No ne laitetaan näytön taakse tietenkin... Etsimällä etsit tekosyitä?


      • timekillerx kirjoitti:

        No ne laitetaan näytön taakse tietenkin... Etsimällä etsit tekosyitä?

        En vaan parempaa käyttömukavuutta.


      • vapunen kirjoitti:

        En vaan parempaa käyttömukavuutta.

        En mä ainakaan saa mitään mukavuutta siitä, että patterit loppuu kesken tiukan pelitilanteen.


      • timekillerx kirjoitti:

        En mä ainakaan saa mitään mukavuutta siitä, että patterit loppuu kesken tiukan pelitilanteen.

        Siinäpä se onkin kun ne eivät lopu:D Pitää vain osata käyttää näitä aivan kuten matkapuhelinta.


      • vapunen kirjoitti:

        Siinäpä se onkin kun ne eivät lopu:D Pitää vain osata käyttää näitä aivan kuten matkapuhelinta.

        Ja mitenhän niitä pattereita "pitää osata käyttää", laitat 5 minuutin välein testeriin ja katsot paljonko virtaa irtoaa? Vai pidät vähä väliä latauksessa, jolloinka koko langattomuuden idea häviää?


      • timekillerx kirjoitti:

        Ja mitenhän niitä pattereita "pitää osata käyttää", laitat 5 minuutin välein testeriin ja katsot paljonko virtaa irtoaa? Vai pidät vähä väliä latauksessa, jolloinka koko langattomuuden idea häviää?

        Ei vaihda niitä vaan lataa näppiksen kännykän tavoin laturilla. ( Kuten tuolla ylhäällä sanoin). Se on jokaisen oma valinta että minkälaisen näppäimistön hankkii. Matkapuhelinkin on langaton vaikka sitä täytyy joskus ladata usb laturilla.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei vaihda niitä vaan lataa näppiksen kännykän tavoin laturilla. ( Kuten tuolla ylhäällä sanoin). Se on jokaisen oma valinta että minkälaisen näppäimistön hankkii. Matkapuhelinkin on langaton vaikka sitä täytyy joskus ladata usb laturilla.

        Matkapuhelimen idea onkin nimensä mukaisesti olla matkalla. Näppiksen idea on olla paikallaan, joten näitä kahta on aivan älytöntä verrata.
        Laittaisin siis joka päivä näppiksen lataukseen joka päivä ja leikkisin irrallisten johtojen kanssa, vaikka en näppistä liikuta ja tästä langattomuudesta hyötyy....niin kuka ja miten?


      • timekillerx kirjoitti:

        Matkapuhelimen idea onkin nimensä mukaisesti olla matkalla. Näppiksen idea on olla paikallaan, joten näitä kahta on aivan älytöntä verrata.
        Laittaisin siis joka päivä näppiksen lataukseen joka päivä ja leikkisin irrallisten johtojen kanssa, vaikka en näppistä liikuta ja tästä langattomuudesta hyötyy....niin kuka ja miten?

        Niinkuin tuolla jo sanoin niin sen akut kestää useita viikkoja. Latausta ei siis tarvitse tehdä jokapäivä.

        Onko nykypäivän ihmiset niin laiskoja etteivät jaksa laittaa laitteita lataukseen?


      • vapunen kirjoitti:

        Niinkuin tuolla jo sanoin niin sen akut kestää useita viikkoja. Latausta ei siis tarvitse tehdä jokapäivä.

        Onko nykypäivän ihmiset niin laiskoja etteivät jaksa laittaa laitteita lataukseen?

        No millonkas minä sitten tiedän, että koska laitan sen lataukseen? Ja joka vehkeelle pitää olla erikseen laturi? Joo, micro-usb on pitkälti standardoinu joitain laitteita, mutta entäpä jos useampaa pitää ladata samaan aikaan. Mikäs johtosotku se on kun pitää keskelle kaikkea kaivaa ja tunkea johtoja.

        Ovatko nykypäivän ihmiset niin kärsimättömiä, että nettiselaimen pitää aueta 0,4 sekunnissa eikä 0,5:ssä?


      • timekillerx kirjoitti:

        No millonkas minä sitten tiedän, että koska laitan sen lataukseen? Ja joka vehkeelle pitää olla erikseen laturi? Joo, micro-usb on pitkälti standardoinu joitain laitteita, mutta entäpä jos useampaa pitää ladata samaan aikaan. Mikäs johtosotku se on kun pitää keskelle kaikkea kaivaa ja tunkea johtoja.

        Ovatko nykypäivän ihmiset niin kärsimättömiä, että nettiselaimen pitää aueta 0,4 sekunnissa eikä 0,5:ssä?

        Tässäkin voi käyttää sitä kultaista järkeä. Itse pyrin aina siihen että lataan kännykän ja tabletin ajoissa jolloin laturi vapautuu muille. Lisäksi latureita on kertynyt useita vuosien varrelta joten niistä ei loppujenlopuksi ole pulaa.


      • vapunen kirjoitti:

        Tässäkin voi käyttää sitä kultaista järkeä. Itse pyrin aina siihen että lataan kännykän ja tabletin ajoissa jolloin laturi vapautuu muille. Lisäksi latureita on kertynyt useita vuosien varrelta joten niistä ei loppujenlopuksi ole pulaa.

        Kännykästä ja tabletista näkee milloin akku on vähissä, näppäimistöstä ei näe, joten mitään tilannetta "ajoissa" ei voi ollakkaan jos akku on vähissä sekä muista laitteista, että näppäimistöstä samaan aikaan.

        Joo latureita on kertyny, on Nokian isopäistä ja pienipäistä ja Samsungin uutta ja vanhaa ja Sony Ericssonia.. On toki microusb laturikin.

        Eli pitäis ladata näppistä ja hiirtäkin sitten, näistä tulee siis langallisia. Sitten kun mennään pidemmälle siihen langattomuuteen niin voi sitä iloa kun pitäis ladata peliohjaimia ja kuulokkeita..

        Lopputulos on se, että laitteet ovat väliaikaisesti langattomia, eli ne johdot ovat koko ajan sekaisin pitkin poikin eivätkä rauhassa paikallaan. Minkäänlaista hyötyä tästä rumbasta ja lisähinnasta ei saa irti, koska laitteet pysyvät paikoillaan.

        Langattomuus on hyvä asia sillon kun tarvitaan siirrettävyyttä, pöytäkoneen hiiri ja näppis ei tarvi siirrettävyyttä.
        Pitäiskö mun hommata langattomat kaiuttimetkin, olishan ne niin 2000 lukua.. Ihan vaan siitä ilosta?


      • timekillerx kirjoitti:

        Kännykästä ja tabletista näkee milloin akku on vähissä, näppäimistöstä ei näe, joten mitään tilannetta "ajoissa" ei voi ollakkaan jos akku on vähissä sekä muista laitteista, että näppäimistöstä samaan aikaan.

        Joo latureita on kertyny, on Nokian isopäistä ja pienipäistä ja Samsungin uutta ja vanhaa ja Sony Ericssonia.. On toki microusb laturikin.

        Eli pitäis ladata näppistä ja hiirtäkin sitten, näistä tulee siis langallisia. Sitten kun mennään pidemmälle siihen langattomuuteen niin voi sitä iloa kun pitäis ladata peliohjaimia ja kuulokkeita..

        Lopputulos on se, että laitteet ovat väliaikaisesti langattomia, eli ne johdot ovat koko ajan sekaisin pitkin poikin eivätkä rauhassa paikallaan. Minkäänlaista hyötyä tästä rumbasta ja lisähinnasta ei saa irti, koska laitteet pysyvät paikoillaan.

        Langattomuus on hyvä asia sillon kun tarvitaan siirrettävyyttä, pöytäkoneen hiiri ja näppis ei tarvi siirrettävyyttä.
        Pitäiskö mun hommata langattomat kaiuttimetkin, olishan ne niin 2000 lukua.. Ihan vaan siitä ilosta?

        Itseasiassa kyllä näkee tästä Logitech näppäimistöstä. Tämä on suunniteltu hyvin.


      • timekillerx kirjoitti:

        Eli tarvitsee johdon kuitenkin.
        Minä en langatonta näppistä ja hiirtä huolis pääkoneeseen vaikka ilmaseks saisin.
        Mitähän ihmeen haittaa niistä johdoista on kun menevät pöydän taakse eivätkä ikinä ole tiellä? Siellä on valmiiks jo sen verran äänijohtoja, KVM- johtoja, näyttöjohtoja ja muuta, että nuo kaks eivät haittaa.

        Ja todella mukavaa jos kesken pelin loppuu ne patterit tai ottaa häiriötä.

        "Ja todella mukavaa jos kesken pelin loppuu ne patterit tai ottaa häiriötä."

        Puhumattakaan siitä, että kaikenlaiset langattomat härpättimet kuin myös langattomat lähiverkot ja naapureidenkin langattomat härpättimet ja langattomat lähiverkot menevät aika pitkälti samoille taajuusalueille ja ne toisinaan sotkevat toistensa toimintaa.


      • M-Kar kirjoitti:

        Siihen saakka kunnes patteri loppuu.

        Minua ainakin vituttaa vaihdella pattereita, johdot nyt saa siististi niputettua että ei mitään merkitystä sillä.

        Langaton näppis on käyttöön jossa näppäimistöä tarvitsee liikuttaa.

        Kun patterit loppuu vaihdetaan uudet. Ei se ole sen kummempaa n. minuutin operaatio. Kotona kuitenkin on varalla paristoja. Langaton on esimerkiksi helpompi laittaa sivuun, kun ei tarvitse.


      • timekillerx kirjoitti:

        Kännykästä ja tabletista näkee milloin akku on vähissä, näppäimistöstä ei näe, joten mitään tilannetta "ajoissa" ei voi ollakkaan jos akku on vähissä sekä muista laitteista, että näppäimistöstä samaan aikaan.

        Joo latureita on kertyny, on Nokian isopäistä ja pienipäistä ja Samsungin uutta ja vanhaa ja Sony Ericssonia.. On toki microusb laturikin.

        Eli pitäis ladata näppistä ja hiirtäkin sitten, näistä tulee siis langallisia. Sitten kun mennään pidemmälle siihen langattomuuteen niin voi sitä iloa kun pitäis ladata peliohjaimia ja kuulokkeita..

        Lopputulos on se, että laitteet ovat väliaikaisesti langattomia, eli ne johdot ovat koko ajan sekaisin pitkin poikin eivätkä rauhassa paikallaan. Minkäänlaista hyötyä tästä rumbasta ja lisähinnasta ei saa irti, koska laitteet pysyvät paikoillaan.

        Langattomuus on hyvä asia sillon kun tarvitaan siirrettävyyttä, pöytäkoneen hiiri ja näppis ei tarvi siirrettävyyttä.
        Pitäiskö mun hommata langattomat kaiuttimetkin, olishan ne niin 2000 lukua.. Ihan vaan siitä ilosta?

        Kyllä minun näppäimistöstä näkee, milloin patterit ovat vähissä. Erillinen lataussysteemi näppäimistöön tuntuu tyhmältä. Jos patterit kestävät kuukausia, niin sitten vain vaihtaa uusiin. Jos haluaa käyttää akkuja niin normaalit NiMH-akut käy.


      • okaro kirjoitti:

        Kun patterit loppuu vaihdetaan uudet. Ei se ole sen kummempaa n. minuutin operaatio. Kotona kuitenkin on varalla paristoja. Langaton on esimerkiksi helpompi laittaa sivuun, kun ei tarvitse.

        Sen verta mitä mä olen näppistä sivuun siirrelly niin hyvin se johto siihenkin on riittäny eikä ole tielle tullut. Riippuu toki miten ne johdot on alunperin laittanut.


      • hm.
        vapunen kirjoitti:

        Itseasiassa kyllä näkee tästä Logitech näppäimistöstä. Tämä on suunniteltu hyvin.

        Eipä tästä vaikuta tapella, se on makuasia tykkääkö ennemmin vaihdella pattereita vai katsella ylimäräistä johtoa.

        Itse olen langallisen kannalla. Langattomia on ollut, mutta juuri tuo paristojen lataus/vaihtaminen, sekä toisinaan huono toimivuus jos on jotain välissä ovat mielestäni ongelmia.

        Paristoilla oleva hiiri on painavampi. Kevyt hiiri on miellyttävämpi esimerkiksi pelatessa.

        Näppäimistössä panostaisin yksinkertaiseen, jossa on kuitenkin mahdollismman hyvä tuntuma. Eli mielellään tavallisen korkuiset nappulat saa olla mekaaninenkin jos kohtuulliseen hintaan saa. Jos pelaat, ota sellainen joka ei mene tukkoon jos on 3 nappia yhtä aikaa pohjassa.


      • okaro kirjoitti:

        Kyllä minun näppäimistöstä näkee, milloin patterit ovat vähissä. Erillinen lataussysteemi näppäimistöön tuntuu tyhmältä. Jos patterit kestävät kuukausia, niin sitten vain vaihtaa uusiin. Jos haluaa käyttää akkuja niin normaalit NiMH-akut käy.

        Itseasiassa se on hyvä ominaisuus. Meinaan monelle näyttää olevan suuri ongelma vaihtaa akut näppäimistöön mutta kun siinä on sisäinen lataussysteemi niin sitä ei käytännössä joudu tekemään.


      • Pierumies.
        M-Kar kirjoitti:

        Siihen saakka kunnes patteri loppuu.

        Minua ainakin vituttaa vaihdella pattereita, johdot nyt saa siististi niputettua että ei mitään merkitystä sillä.

        Langaton näppis on käyttöön jossa näppäimistöä tarvitsee liikuttaa.

        Tosi on että aina kun eniten tarvitsin näppistä, oli patterit loppu, sama hiiressä.
        Mutta jos kunnon pattereita nykyajan tekniikalla olevana ladattava hommaa niin ei lopu virta kesken.

        Silti suosin langallista valoilla.


    • parasta ergonomiaa
    • Saa alle 160 euron.

      • Minä ostin laadukkaan näppäimistön viidellä eurolla.


      • plutokratialinux
        M-Kar kirjoitti:

        Minä ostin laadukkaan näppäimistön viidellä eurolla.

        Minä puolestani sain merkittävästi laadukkaamman näppäimistön ilmaiseksi. Ähäkutti.


      • linuks.
        M-Kar kirjoitti:

        Minä ostin laadukkaan näppäimistön viidellä eurolla.

        Onko siinä tubutin?


    • arvaaja

      - Paras ergonomiaratkaisu on tässä, mutta tällöin näppiksessä itsessään ei voi olla rannetukea, vaan etureuna pitää olla päinvastoin olla mahdollisimman kapea:

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/17788/dbksb/3M-Geelirannetuki-nappaimistolle-ja-hiirelle

      - Matalat näppäimet ovat paremmat kuin korkeat.

      - Jos näppäimissä on valaistus, niin se on plussaa.

      Onko muuten joillakin langaton näppäimistö aiheuttanut häiriöitä tietekoneeseen? Itselläni langaton hiiri on joskus laittanut koko näytön sekaisin ja tästä syystä käytän mahdollisimman vähän langattomia laitteita.

      Lisäksi langattomuus on aina tietoturvariski. En tosin tiedä, millä teknikalla langaton näppis toimii eli voiko siihen roisto päästä väliin kuten voi päästä bluetooth-yhteyteen.

    • Näppäimistöksi ei ainakaan mitään langatonta. Joku muutaman kympin perus-näpytin.
      Täällä ollut jo -90 luvulta asti microsoftin tekeleitä, nykyinenkin jo v. 2001 ja hyvin on aikaa kestänyt. Jos tykkää hamärässä työskenellä niin näppis-valaistus olisi kiva.

    • Ehdottomasti langaton.

      • langallinen ja ei

        Onko ihan pakko?


      • Mitä ihmeen järkeä siinä on?
        Paikallaan oleva kone, jota ei liikuteta, eikä näppistä tai hiirtäkään liikuteta (noh, liikutetaanhan sitä hiirtä vähäsen) ja pitäis olla langaton? Miks? Jotta voit vaihdella pattereita? Jotta voit laitella kiinni / auki niitä latausjohtoja, joista puhuit? Jotta voit nauttia pätkimisestä virran loppumisen takia? Entä radiohäiriöiden takia?


      • timekillerx kirjoitti:

        Mitä ihmeen järkeä siinä on?
        Paikallaan oleva kone, jota ei liikuteta, eikä näppistä tai hiirtäkään liikuteta (noh, liikutetaanhan sitä hiirtä vähäsen) ja pitäis olla langaton? Miks? Jotta voit vaihdella pattereita? Jotta voit laitella kiinni / auki niitä latausjohtoja, joista puhuit? Jotta voit nauttia pätkimisestä virran loppumisen takia? Entä radiohäiriöiden takia?

        Ei tarvitse tapella johtojen kanssa ja toimivuus on yhtähyvä.

        Pattereita ei edes tarvitse vaihtaa jos osaa valita hyvän langattomasn näppiksen. Lisäksi ne kestää varsin pitkään eikä näppäimistöä tarvitse ladata jokayö.

        Radiohäiriöitä ei käytännössä koskaan niihin tule. voin sanoa 5-vuoden kokemuksella.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei tarvitse tapella johtojen kanssa ja toimivuus on yhtähyvä.

        Pattereita ei edes tarvitse vaihtaa jos osaa valita hyvän langattomasn näppiksen. Lisäksi ne kestää varsin pitkään eikä näppäimistöä tarvitse ladata jokayö.

        Radiohäiriöitä ei käytännössä koskaan niihin tule. voin sanoa 5-vuoden kokemuksella.

        Miten ihmeessä tappelet johtojen kanssa jos ne menevät huomaamattaomasti pöydän taakse siinä missä kaikki muutkin johdot?
        Onko sulla langaton virtalähdekin?


      • timekillerx kirjoitti:

        Miten ihmeessä tappelet johtojen kanssa jos ne menevät huomaamattaomasti pöydän taakse siinä missä kaikki muutkin johdot?
        Onko sulla langaton virtalähdekin?

        Niihin törmää aina. Sama homma jos hiiressäkin olisi johto.


      • vapunen kirjoitti:

        Niihin törmää aina. Sama homma jos hiiressäkin olisi johto.

        Miten ihmeessä törmäät kun näppiksen ja hiiren johtoa ei ole edes pakko lattialle laittaa ja koneiden takana on muutenkin johtoja.
        Eikö sitten virtajohto, äänijohdot, peliohjainten johdot, näyttöjen johdot ja KVM johdot haittaa?


      • timekillerx kirjoitti:

        Miten ihmeessä törmäät kun näppiksen ja hiiren johtoa ei ole edes pakko lattialle laittaa ja koneiden takana on muutenkin johtoja.
        Eikö sitten virtajohto, äänijohdot, peliohjainten johdot, näyttöjen johdot ja KVM johdot haittaa?

        Kun hiirtä liikuttaa niin johto vie sitä välillä vääriin kohtiin ja lisäksi se tuntuu kankeammalta kuin langaton.


      • vapunen kirjoitti:

        Kun hiirtä liikuttaa niin johto vie sitä välillä vääriin kohtiin ja lisäksi se tuntuu kankeammalta kuin langaton.

        Johto vie hiirtä väärään kohtaan? No olisko itte hiiri sitten liian kevyt tai johto väärässä asennossa. Kyllä täällä ainakin minä vien hiirtä eikä johto ja nykyinen on tuntumaltaan juuri sopiva.


      • timekillerx kirjoitti:

        Johto vie hiirtä väärään kohtaan? No olisko itte hiiri sitten liian kevyt tai johto väärässä asennossa. Kyllä täällä ainakin minä vien hiirtä eikä johto ja nykyinen on tuntumaltaan juuri sopiva.

        Tässäkin asiassa kannattaisi tulla rohkeasti 2000 luvulle eikä jämähtää lama 90 luvulle.


      • vapunen kirjoitti:

        Tässäkin asiassa kannattaisi tulla rohkeasti 2000 luvulle eikä jämähtää lama 90 luvulle.

        No kerroppas mistä saan langattoman KVM:n, langattomat kunnolliset hifilaitteet, langattomat näytöt, langattomat virtalähteet, langattomat peliohjaimet, patterit ja laturit näihin kaikkiin, kuka nämä maksaa ja kuka näitä vaihtelee kun kaikki aika kuluu siihen?


      • timekillerx kirjoitti:

        No kerroppas mistä saan langattoman KVM:n, langattomat kunnolliset hifilaitteet, langattomat näytöt, langattomat virtalähteet, langattomat peliohjaimet, patterit ja laturit näihin kaikkiin, kuka nämä maksaa ja kuka näitä vaihtelee kun kaikki aika kuluu siihen?

        Ne vaatii vielä kehitystä toimiakseen riittävän hyvin. Näppiksessä ja hiiressä kehitys on riittävän hyvää.


      • vapunen kirjoitti:

        Ne vaatii vielä kehitystä toimiakseen riittävän hyvin. Näppiksessä ja hiiressä kehitys on riittävän hyvää.

        Nii'in ja niin kauan kun on kymmeniä johtoja kaksi lisää ei paljoa paina.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei tarvitse tapella johtojen kanssa ja toimivuus on yhtähyvä.

        Pattereita ei edes tarvitse vaihtaa jos osaa valita hyvän langattomasn näppiksen. Lisäksi ne kestää varsin pitkään eikä näppäimistöä tarvitse ladata jokayö.

        Radiohäiriöitä ei käytännössä koskaan niihin tule. voin sanoa 5-vuoden kokemuksella.

        "Ei tarvitse tapella johtojen kanssa ja toimivuus on yhtähyvä."

        Sinulla ei ole tarpeeksi kokemusta, älä nyt enempää munaa itseäsi.

        Olen noin satakertaa nähnyt kun langaton hiiri tai näppis takkuaa siksi koska ottaa häiriötä jostain toisesta langattomasta vekottimesta. Ne langattomat vekottimet ja WLAN:t menevät hyvin lähellä samoilla taajuusalueilla ja jos niitä on kämppä täynnä tai asuu vaikka kerrostalossa, on jossain toimistotiloissa niin on mahdollisuus ongelmiin.

        Parempi vaan pysyä langallisissa ratkaisuissa aina silloin kun puhutaan kiinteistä työpisteistä, langattomuus on kova juttu silloin kun tarvitsee liikutella.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Ei tarvitse tapella johtojen kanssa ja toimivuus on yhtähyvä."

        Sinulla ei ole tarpeeksi kokemusta, älä nyt enempää munaa itseäsi.

        Olen noin satakertaa nähnyt kun langaton hiiri tai näppis takkuaa siksi koska ottaa häiriötä jostain toisesta langattomasta vekottimesta. Ne langattomat vekottimet ja WLAN:t menevät hyvin lähellä samoilla taajuusalueilla ja jos niitä on kämppä täynnä tai asuu vaikka kerrostalossa, on jossain toimistotiloissa niin on mahdollisuus ongelmiin.

        Parempi vaan pysyä langallisissa ratkaisuissa aina silloin kun puhutaan kiinteistä työpisteistä, langattomuus on kova juttu silloin kun tarvitsee liikutella.

        On riittävän tarpeeksi.


      • vapunen kirjoitti:

        On riittävän tarpeeksi.

        Riittävän tarpeeksi toimiva vs. täysin toimiva.
        Kumpaakohan käyttäisi?


      • timekillerx kirjoitti:

        Riittävän tarpeeksi toimiva vs. täysin toimiva.
        Kumpaakohan käyttäisi?

        Riittävän.


      • vapunen kirjoitti:

        Riittävän.

        En minä ainakaan. Jos haluan näppäimistön, joka toimii, oletan sen myös toimivan aina. en halua näppäimistöä, joka suurimman osan ajasta toimii ja välillä saattaa olla ongelmia.

        Järjetön ajattelutapa ottaa se vaihto mikä lähes toimii kun täysin toimivaa on saatavilla.


      • timekillerx kirjoitti:

        En minä ainakaan. Jos haluan näppäimistön, joka toimii, oletan sen myös toimivan aina. en halua näppäimistöä, joka suurimman osan ajasta toimii ja välillä saattaa olla ongelmia.

        Järjetön ajattelutapa ottaa se vaihto mikä lähes toimii kun täysin toimivaa on saatavilla.

        Riittävän toimiva on hyvä. Halvat eivät välttämättä toimi niin hyvin ja tuntuma on niissä huono.


      • vapunen kirjoitti:

        Riittävän toimiva on hyvä. Halvat eivät välttämättä toimi niin hyvin ja tuntuma on niissä huono.

        Miksi tyytyä hyvään kun voi saada paremman, eli täydellisesti toimivan?


    • HyväNäppisHyväMieli

      No ei h*lvetissä mitään langatonta rimpulaa. Piuhoista ei ole mitään harmia kun laittaa ne hyvin, vaikka näytön jalustan "johtokeräimen" kautta. Langattomat systeemit ovat mobiilia käyttöä ja "neitejä" varten, jotka arvostavat ulkoasua käytettävyyttä enemmän.

      http://www.jimms.fi/tuote/DASK4MKPROSIL-NO

      Tuota himoitsen itse. Tällä hetkellä on joku muutama vuosi sitten 30€ maksanut Logitechin kämähtänyt romu.

      • Ei kannata pysyä ikivanhassa tekniikassa vaan hyödyntää nykyajan parempia tekniikoita. Piuhoissa on harmia.


      • yli 40 v.
        vapunen kirjoitti:

        Ei kannata pysyä ikivanhassa tekniikassa vaan hyödyntää nykyajan parempia tekniikoita. Piuhoissa on harmia.

        Viiden vuoden kokemuksella , enpä kehuis.


      • yli 40 v.
        yli 40 v. kirjoitti:

        Viiden vuoden kokemuksella , enpä kehuis.

        Unohtui mainita että on kiinteitä -, Usb- ja langallisia näppäimistöjä.
        Hiiriäkin on langallisia, langattomia ja taso, taitaa löytyä pallohiirikin.
        Kohta varmaan tunkee metsähiiriäkin sisään kun ilmat kylmenee, loukut on vireessä.


      • yli 40 v. kirjoitti:

        Viiden vuoden kokemuksella , enpä kehuis.

        Kannattaa kehua.


      • kokemuksia kerätty
        vapunen kirjoitti:

        Kannattaa kehua.

        n. 18 viestiä tässä ketjussa on tietysti saavutus.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei kannata pysyä ikivanhassa tekniikassa vaan hyödyntää nykyajan parempia tekniikoita. Piuhoissa on harmia.

        Kuten esimerkiksi Windows 8:a joka on monellakin tavalla edistyneempi kuin vanha Windows 7. Windows 7:sta on vain harmia.


      • kasi on susi
        M-Kar kirjoitti:

        Kuten esimerkiksi Windows 8:a joka on monellakin tavalla edistyneempi kuin vanha Windows 7. Windows 7:sta on vain harmia.

        Hyi mikä käytettävyys kasissa! Sovelluksetkin ovat jotain puhelimeen suunnattuja riivittyjä kurttauksia!


      • kasi on susi kirjoitti:

        Hyi mikä käytettävyys kasissa! Sovelluksetkin ovat jotain puhelimeen suunnattuja riivittyjä kurttauksia!

        Nii'in, no samalla logiikalla vapusen pitäis myös hyljeksiä langattomia näppiksiä.
        Hyi mitä kurttauksia, suunniteltu liikuteltavaan käyttöön.
        Sehän tossa oli M-Karin pointti.


    • Apple rulaa

      Taitaa Vapunen olla Apple_miehiä. Mulla ainakin maaginen hiiri ja Applen langaton näppis pelaavat loistavasti.

    • En ole mutta nykytekniikan miehiä kyllä.

      • Vähän niin kuin 5v vanha Windows 7?


    • peruskone

      Osta se IBM:n pallokirjoituskone. Siinä se luotettava näppäimistö on. Näitä muuten saa varsin halvalla kirppiksiltä jotka myy toimisto käytössä ollutta tavaraa.

      • aloittaja.

        Se näppis 160648 - 210 swe - jota olen ajatellut vaihtaa on parikymmentä vuotta vanha Compaq. Ja siis kirjoitan sivukaupalla päivässä. Alkaa tuntua siltä että joku mekaaninen - harmi kyllä kalliita ovat - näppis pitää ostaa koska sellainen kai lähinnä muistuttaa tuota vanhaa.
        Saako taustavalon pois palamasta sellaisista näppiksistä joissa valo on?


      • end->
        aloittaja. kirjoitti:

        Se näppis 160648 - 210 swe - jota olen ajatellut vaihtaa on parikymmentä vuotta vanha Compaq. Ja siis kirjoitan sivukaupalla päivässä. Alkaa tuntua siltä että joku mekaaninen - harmi kyllä kalliita ovat - näppis pitää ostaa koska sellainen kai lähinnä muistuttaa tuota vanhaa.
        Saako taustavalon pois palamasta sellaisista näppiksistä joissa valo on?

        Kannattaisiko kysellä käytettyjä lesing-ammatti-näppiksiä?


    • Sen verran viellä lankallisten ja lankattomien hyödyistä ja haitoista.
      Tässä huushollissa jollei tavarat ole narulla kiinni niin jossain vaiheessa ne on kadoksissa, sen verran kokemusta langattomasta hiirestä, sai olla alvariinsa etsiskelemässä mihin sen taas oli laittanut. Mutta jokainen taaplanee tavallaan.

    • Pyyhis

      Jos kirjoitat paljon, niin mekaaninen näppis on ylivoimainen. Itsellä on Logitechin taustavalaistu mekaaninen G710 pelikäytössä. Näppäintuntuma on kirjoitettaessa mukavan jämäkkä ja paljon täsmällisempi kuin kumikupolinäppäimissä. Taustavalo on omasta mielestä hyvä ominaisuus, mutta sen tarve riippuu käyttöympäristöstä.
      Vapusen mainostamamiin langattomiin näppiksiin ei taustavaloa saa ilman jatkuvaa akkujen latailua. Taustavalon saa tarvittaessa kokonaan pois päältä, ja kirkkautta voi säätää.

    • Ei se akkuja pahemmin kuluta.

    • elämä on ihanaa

      vaikka mitään en ymmärrä
      niin hanttiin panen.

    • Johdollinen

      Olla pitää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe