Uusi Jerusalem on vertauskuva seurakunnasta

kerettiläinen

Moni näyttää uskovan, että taivaasta laskeutuu alas "kaupunkijärkäle kultakatuineen" uudesti luodun maan päälle, mutta jos tutkii asiaa tarkemmin Raamatusta, huomaa, että kysymyksessä on vertauskuva Jumalan Hengestä syntyneestä seurakunnasta.

Jesaja 54
1 Riemuitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä HYLJÄTYLLÄ on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
2 Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.
3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, SINUN JÄLKELÄISESI ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, LESKEYTESI PILKKAA et ole enää muistava. (Huom. vrt. Babylon Ilm.18:7; Jes.47:7-10)
5 sillä Hän, joka sinut teki, on SINUN AVIOMIEHESI, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun Lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
6 Sillä niin kuin hyljätyn, syvästi murheellisen VAIMON on Herra sinut kutsunut - nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta >MINÄ KOKOAN SINUT JÄLLEEN< suurella laupeudella…
11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ MUURAAN sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
12 MINÄ TEEN sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
13 SINUN LAPSESI OVAT KAIKKI HERRAN OPETUSLAPSIA, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.

16

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paratiisiin matkalla

      Totta kirjoittaa "kerettiläinen".
      Ilm. 21 luvussa sanotaan, että pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutuu alas taivaasta uuteen maailmaan. Uusi Jerusalem on Jumalan seurakunta.

      "Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." (= seurakunta)
      Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle (MITÄ?) pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä." Ilm. 21:9,10.
      Enkeli lupasi näyttää Johannekselle Karitsan morsiamen, josta nyt oli tullut Karitsan (Jeesuksen) vaimo. Ja mitä hän näytti? Hän näytti "Pyhän kaupungin, Jerusalemin", joka laskeutui uuteen maahan, jonka Jumala on luonut meitä varten.
      Ensin meidät temmataan Jeesuksen tykö Hänen tulemuksessaan. Sitten vanhan maailman hävittyä tulimereen (Ilm. 21:1/ 2 Piet. 3:10) me laskeudumme Jeesuksen kanssa omistamaan uutta valtakuntaa, joka on meitä varten valmistettu..
      Ja niin me saamme olla Herran kanssa ikuisesti! entistä ihanammassa Paratiisissa.

    • Tulossa mukaan

      No nyt asia näyttää jo kirkkaalta auringonpaisteelta.

    • Aurinko nousi
    • Löytöjä tekevä.

      Puhuttelevat sivut!

    • uusi maa ja taivas

      "Moni näyttää uskovan, että taivaasta laskeutuu alas "kaupunkijärkäle kultakatuineen" uudesti luodun maan päälle"

      Ja hyvä niin , koska niin myös tapahtuu!

      Johanneksen ilmestys 21

      Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan;

      sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

      2. Ja pyhän kaupungin, uuden minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

      3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva,

      sillä kaikki entinen on mennyt." ...

      • kerettiläinen

        >>>3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;


      • uusi maa ja taivas
        kerettiläinen kirjoitti:

        >>>3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

        "Katsotaanpas Jumalan Sanasta, millainen "maja" siellä uudessa maassa ja "uudessa Jerusalemissa" eli seurakunnan keskellä onkaan.
        Jes.8
        13 "Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.
        14 JA HÄN ON OLEVA PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."

        Sinä sekoitat nyt eri ajat.
        Kun uusi Jerusalem laskeutuu, ei silloin enää olla "vajaita" ,vaan vajaa on lakannut. Jos eläisimme tuon antamasi R-paikan mukaan olisimme vielä tässä ajassa. Mutta niinhän ei ole.

        Johanneksen ilmestys 21
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ... murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt.

        "Hajottakaa maahan tämä TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä"!"

        Tuokaan ei liity tähän millään tavalla, koska tuossa Jeesus puhui kuolemastaan ja ylösnousemisestaan.

        1Piet.2
        4 Ja tulkaa HÄNEN TYKÖNSÄ, ELÄVÄN KIVEN TYKÖ, tykö, jonka ..

        Tuossa taas Pietari puhuu seurakunnalle, miten sen tulisi olla ja elää, kuten tästä edeltävä luvusta käy ilmi.
        Ensimmäinen Pietarin kirje 1
        23. te,

        jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta,

        vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Ensimmäinen Pietarin kirje 2
        1. Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
        2. ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa,

        että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,3. jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
        4. Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,


    • Kristitty olen

      Raamattu puhuu selvää kieltään. Vaikka kirjoittaja onkin kerettiläinen.

      • kerettiläinen

        >>>Raamattu puhuu selvää kieltään. Vaikka kirjoittaja onkin kerettiläinen.ekumenia)

        776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”…

        780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

        Nyt voidaan sitten vertailla tätä "pelastuksen ja lunastuksen merkkiä ja välikappaletta" Jumalan Sanaan ja miettiä, kumpi "äiti" tämä Äitikirkko oikein on?

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on >meidän äitimme


      • kerettiläinen
        kerettiläinen kirjoitti:

        >>>Raamattu puhuu selvää kieltään. Vaikka kirjoittaja onkin kerettiläinen.ekumenia)

        776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”…

        780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

        Nyt voidaan sitten vertailla tätä "pelastuksen ja lunastuksen merkkiä ja välikappaletta" Jumalan Sanaan ja miettiä, kumpi "äiti" tämä Äitikirkko oikein on?

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on >meidän äitimme

        Uusi Jerusalem eli >seurakunta< rakentuu näistä >"kivistä"ELÄVÄN KIVEN< tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        5 ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ >HENGELLISEKSI HUONEEKSI, PYHÄKSI PAPISTOKSIMINÄ KOKOAN SINUT JÄLLEEN< suurella laupeudella…
        11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ MUURAAN >sinun kivesi< kiiltokivellä, panen >sinun perustuksesi< safiireista,
        12 MINÄ TEEN >sinun harjasi< rubiineista ja >sinun porttisi< kristalleista ja koko >sinun ympärysmuurisi< jalokivistä.
        13 SINUN LAPSESI OVAT KAIKKI HERRAN OPETUSLAPSIA, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.

        Itselleen kunniaa etsivää Babylonia verrataan taas "suureen myllynkiveen", jota odottaa tuho ja sen vuoksi meitä kehotetaan lähtemään siitä ulos Ilm.18:4

        Ilm.18
        21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin >suuren MYLLYNKIVEN


    • Varma on

      Me olemme se uusi Jerusalem! Uuden Jerusalemin seurakunta!
      Pyhän Hengen avaama löytö.

    • uutta aukenee

      Varma on. Huomattava löytö onkin.

    • yrjöpyöry

      Ninnpä.

    • Lopunaikaansiirtynyt
    • näin on

      Elävässä seurakunnassa on aina tiedetty, että Uusi Jerusalem on seurakunta, joka on Siionin vuorella:

      22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
      23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
      24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

      Raamatun mukaan Siionin vuori on viimeisenä aikan korkeampi kaikkia muita vuoria.

    • Siionin vuori korkei

      Jesaja 2.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe