Uskaltaako ladata

Kasperskyä

Vai onko se jo valtion valvonnassa ja vaarallinen koneelle? http://www.kaspersky.com/security-scan-3?icid=KSS_Free_Tool

39

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks parhaimpia tietoturvaohjelmistoja toi on.

      • Poistaako pöpöjä

        Vai ilmoittaako vain että pöpöjä on mutta tuo ilmaisversio ei niitä poista?


      • Poistaako pöpöjä kirjoitti:

        Vai ilmoittaako vain että pöpöjä on mutta tuo ilmaisversio ei niitä poista?

        Enpä ole ilmaisversiota koittanu, ainakaan oli KIS7 täysversio koneella.
        Kyllä se niiden ilmanen livelevy ainakin poistaa paskaa koneelta, oon parin kaverin koneen saanu sillä putsattua.


    • Tosin mitä minä kokeilin aikoinaan niin live levy latasi tietoja koneen levylle kun taas muut live scannerit eivät.

      Mutta kyllä tuo hyvä ohjelma on ilmaisena.

    • digi-info

      Kapersky ... Onhan se ryssäläinen ... Mutta F-secure tietoturva on Kapersky ... ja vain tunnistetietokannat tehdään f-securessa omin höystein. Minä en tosin luota F-secureen koska havaitsin sen suojauksissa troijalaisheikenteen vanhempaan tuotteeseen nähden.

      Linkin aitouden voi tarkistaa tai tuotteen saattaa voida ladata joltain suomalaiselta palvelimelta kuten ehkä download.fi .. Tuskin vaarallinen mutta liekö hyödyllinenkään ostamatta .... Yleensä rajoitettuja. En ole ainakaan tarvinnut koskaan. F-securen sivuilla on vastaavia varmastikin, nää todennäkösesti kaupittelee maksullista turvaa taustalla tai ruudulla aina avatessa ja tekee jonkin riisutun analyysin ilmaisella pohjalla.

    • Parasta virustorjuntaa ei taida olla edes olemassa ja nykyään maksullista ei kannata pahemmin enää ostaa koska ilmaiset ovat kehittyneet sen verran paljon.

    • a.v.

      Ilmaiset ovat enempi rampoja kuin maksulliset.

    • Ei ole.

      • Tiedän jotain näistä

        "Ei ole"

        Olen samaa mieltä Vapusen kanssa, ilmaiset ovat erittäin päteviä. Pidetään mielessä että mikään virustorjunta ohjelma ei tunnista kaikkea.


      • Tiedän jotain näistä kirjoitti:

        "Ei ole"

        Olen samaa mieltä Vapusen kanssa, ilmaiset ovat erittäin päteviä. Pidetään mielessä että mikään virustorjunta ohjelma ei tunnista kaikkea.

        Koneen käyttäjä on se suurin vaikuttava tekijä. Tämä kannattaa aina muistaa.


    • siellä osataan

      Miksi ESET ei kelpaa? Tämänkin niminen turvaohjelmisto löytyy. Kaspersky on hyvä ohjelmisto koska Venäjältä kyllä löytyy kaikenlaista tietotaitoa tietotekniikan alalta. Venäjä ei ole mikään takapajula tässä suhteessa, siellä ohjelmoinnin koulutustaso on varsin korkealla.

      • Putini on

        Myös venäjällä?


      • ESETiä käytän itse nykyisin, hyvinkin pätevä. Aikoinaan syy tähän siirtymiseen Kasperskysta oli keveys. Varmasti ovat tänä aikana kerenneet jo paljon muuttumaankin, edelleen melko vanha versio itelläni käytössä ESETistä, uusimmilla tunnisteilla yms toki.


      • Kevyt kuin...
        timekillerx kirjoitti:

        ESETiä käytän itse nykyisin, hyvinkin pätevä. Aikoinaan syy tähän siirtymiseen Kasperskysta oli keveys. Varmasti ovat tänä aikana kerenneet jo paljon muuttumaankin, edelleen melko vanha versio itelläni käytössä ESETistä, uusimmilla tunnisteilla yms toki.

        Mikä ketäkin miellyttää, mutta minä käytän Microsoft Security essentials (MSE) koska se on erittäin kevyt ja huomaamaton (ei pop up ikkunoita).


      • Kevyt kuin... kirjoitti:

        Mikä ketäkin miellyttää, mutta minä käytän Microsoft Security essentials (MSE) koska se on erittäin kevyt ja huomaamaton (ei pop up ikkunoita).

        Ja mitä siinä on, pelkkä skanneri? Tässä ESETin paketissa koko roska, palomuuri täysillä ja täysin muokattavilla säännöillä, webbisuojaus, sekä blacklist / whitelist, että heurestinen, heurestinen aktiivinen suoja jne. Sekä kaikki tarkalleen pilkkua myöden itse muokattavissa.


      • Itse vaikutat
        timekillerx kirjoitti:

        Ja mitä siinä on, pelkkä skanneri? Tässä ESETin paketissa koko roska, palomuuri täysillä ja täysin muokattavilla säännöillä, webbisuojaus, sekä blacklist / whitelist, että heurestinen, heurestinen aktiivinen suoja jne. Sekä kaikki tarkalleen pilkkua myöden itse muokattavissa.

        Jep, ja "koko roskalla" ei tee mitään.


      • Itse vaikutat kirjoitti:

        Jep, ja "koko roskalla" ei tee mitään.

        Ja miten niin ei? Kyllä ainakin kunnollisella muurilla tekee, jossa voi tarkalleen määrittää säännöt, toisin kuin Windowsin lelumuurissa.
        Loput ovat sitten lähinnä varomattomille käyttäjille. Aktiivisesta nettisuojauksesta toki on hyötyä, mikäli esim. täälläkin välillä näkyviä linkkejä klikkailee.


      • kerros voileipä
        timekillerx kirjoitti:

        Ja miten niin ei? Kyllä ainakin kunnollisella muurilla tekee, jossa voi tarkalleen määrittää säännöt, toisin kuin Windowsin lelumuurissa.
        Loput ovat sitten lähinnä varomattomille käyttäjille. Aktiivisesta nettisuojauksesta toki on hyötyä, mikäli esim. täälläkin välillä näkyviä linkkejä klikkailee.

        Tarkalleen ottaen mitä et ole osannut tehdä Windowsin palomuurilla kun on pitänyt apupyörät hakea?


      • kerros voileipä kirjoitti:

        Tarkalleen ottaen mitä et ole osannut tehdä Windowsin palomuurilla kun on pitänyt apupyörät hakea?

        Enpä ole edes viitsinyt sen enempää tutustua W7 muuriin kiitos XP:n lelumuurin, 7:ssa taitaa sentään olla kaksisuuntainen muuri, mutta voin vaikka lyödä vetoa, että päästää läpi esim. Microsoftin omat sovellukset lähettämään tietoa.

        Haluan oletuksena kaiken, siis kaiken liikenteen estettyä ja itse määriteltyä tarkoin säännöt ja väliaikaisesti milloin voi mikäkin ohjelma ottaa yhteyttää millä portilla ja mihin.

        Kun näitä palomuuriväittelyitä on ennen ollut ja lueskelin muualta niin aika moni tuntui kirjoittavan, että W7:n muurin asetuksen on täydellistä hallintaa ajatellen puutteelliset ja typerästi tehdyt.
        En ole nyt W7 koneiden lähellä, joten en pääse katsomaan mikä siinä tarkalleen on puutteellista.


      • timekillerx kirjoitti:

        Enpä ole edes viitsinyt sen enempää tutustua W7 muuriin kiitos XP:n lelumuurin, 7:ssa taitaa sentään olla kaksisuuntainen muuri, mutta voin vaikka lyödä vetoa, että päästää läpi esim. Microsoftin omat sovellukset lähettämään tietoa.

        Haluan oletuksena kaiken, siis kaiken liikenteen estettyä ja itse määriteltyä tarkoin säännöt ja väliaikaisesti milloin voi mikäkin ohjelma ottaa yhteyttää millä portilla ja mihin.

        Kun näitä palomuuriväittelyitä on ennen ollut ja lueskelin muualta niin aika moni tuntui kirjoittavan, että W7:n muurin asetuksen on täydellistä hallintaa ajatellen puutteelliset ja typerästi tehdyt.
        En ole nyt W7 koneiden lähellä, joten en pääse katsomaan mikä siinä tarkalleen on puutteellista.

        Ei mikään. Kaikki on täysin kunnossa.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei mikään. Kaikki on täysin kunnossa.

        Eihän kyse ollutkaan siitä onko kunnossa vai ei vaan siitä, että voiko W7 muurilla säätää _kaiken_ vai eikö voi.
        Tarkalleen mikä voi milloin ottaa mihin ja millä yhteyttä. Mukaanlukien käyttöjärjestelmän omat prosessit, kaikki aivan erikseen.


      • timekillerx kirjoitti:

        Eihän kyse ollutkaan siitä onko kunnossa vai ei vaan siitä, että voiko W7 muurilla säätää _kaiken_ vai eikö voi.
        Tarkalleen mikä voi milloin ottaa mihin ja millä yhteyttä. Mukaanlukien käyttöjärjestelmän omat prosessit, kaikki aivan erikseen.

        Mitään ei tarvitse säätää joten hyvä ettei ole monimutkaisia asetuksia.


      • vapunen kirjoitti:

        Mitään ei tarvitse säätää joten hyvä ettei ole monimutkaisia asetuksia.

        Miten niin ei tarvitse? Kyllä mulla sellainen tarve on. Todella huono jos ei ole monimutkaisia asetuksia.

        Jollekin Pera Pankinkäyttäjälle tai Ulla Uutislukijalle ehkä asia erikseen.


      • timekillerx kirjoitti:

        Miten niin ei tarvitse? Kyllä mulla sellainen tarve on. Todella huono jos ei ole monimutkaisia asetuksia.

        Jollekin Pera Pankinkäyttäjälle tai Ulla Uutislukijalle ehkä asia erikseen.

        Koska mitään säätettävää ei ole. Se toimii oletuksena hyvin. Itsekään en ole koskaan säätänyt sitä ja hyvin toimii koneet.


      • vapunen kirjoitti:

        Koska mitään säätettävää ei ole. Se toimii oletuksena hyvin. Itsekään en ole koskaan säätänyt sitä ja hyvin toimii koneet.

        No kai ne toimii jos ei ole tarvetta säätää muttakun mulla edelleen on tarve estää Windowsin palikoiden nettiinpääsy ja tarve estää kaikennäkösiä asennusohjelmia, pelejä ja ohjelmia menemästä nettiin ja jos välillä taas tarve päästää nämä nettiin, mutta ei vapaasti vaan ainoastaan haluttuun osoitteeseen.

        Edelleen se ns. peruskäyttäjän ja tehokäyttäjän ero.


      • timekillerx kirjoitti:

        No kai ne toimii jos ei ole tarvetta säätää muttakun mulla edelleen on tarve estää Windowsin palikoiden nettiinpääsy ja tarve estää kaikennäkösiä asennusohjelmia, pelejä ja ohjelmia menemästä nettiin ja jos välillä taas tarve päästää nämä nettiin, mutta ei vapaasti vaan ainoastaan haluttuun osoitteeseen.

        Edelleen se ns. peruskäyttäjän ja tehokäyttäjän ero.

        Miksi haluat ne estää? Vaikoilulta ei pääse noin eroon jos sitä yrität.


      • vapunen kirjoitti:

        Miksi haluat ne estää? Vaikoilulta ei pääse noin eroon jos sitä yrität.

        En mä tolla koneella tossa käytössä sitä. Suurin yksittäinen syy on toki piratismi - nettiaktivointien / tarkastusten esto.
        Toki siinä sivussa saa estettyä jossain määrin myös vakoilua / mainoksia, mutta se ei ole päätarkoitus.


    • !!!

      Minä en nyt lataisi mitään venäläistä ohjelmaa - etenkään, jos sitä jaetaan ilmaiseksi. En luota Putiniin!

      • turvasofta

        Onko sekin putinin koodaama?


      • Luotatko NSA:han? Kyllä minä venäläiseen ohjelmaan luottaisin, nähtiinhän se 2000 luvun alussa ISS:llä, että jenkkiohjelmat eivät toimineet ja venäläisten toimivat, näin ihan jenkit itsekin totesivat.


    • Molempiin luottaisin. Ei Venäjää kannatta pelätä sillä meillä on hyvä armeija tosin Nato jäsenyys puuttuu.

      • Ei kannatakaan pelätä, itse käyn välillä Pietarissa eikä ole mitään ongelmia ollut. Yllättävän hyvin muuten langattomat lelut toimii, nopeita ilmasia WLANeja joka puolella ja metroonkin saatu kunnon yhteydet. 3G/4G omia liittymiä en oo viittiny ostaa. 4v sitten valtio veti joka kämppään netin ja WLAN modeemit tuli.


      • Uroburos
        timekillerx kirjoitti:

        Ei kannatakaan pelätä, itse käyn välillä Pietarissa eikä ole mitään ongelmia ollut. Yllättävän hyvin muuten langattomat lelut toimii, nopeita ilmasia WLANeja joka puolella ja metroonkin saatu kunnon yhteydet. 3G/4G omia liittymiä en oo viittiny ostaa. 4v sitten valtio veti joka kämppään netin ja WLAN modeemit tuli.

        Pietari, Moskova Sotshi ovat niitä, johon Kreml tunkee rahat muutamien vieraille näytettävien propagandakylien ohella. Nuo kolme isoa kaupunkia muutama muu ovat osittain ihan asuttavia.

        Haapasalon matkailusarja itänaapurista oli kyllä hyvä. Aina eri paikoilla vierraillessa soi yht'äkkiä paikallisen pampun puhelin ja tämän käytös muuttui samantien kokonaan. Samat metkut käytössä kuin aikoinaan Neuvostoliitossa.

        "Olet Vapunen aika ristiriitainen henkilö. Kaikki ilmainen on mieletäsi parasta ja silti olet koulutettu?"

        -Ehkä vain haluaa osoittaa, että ilmaisellakin pärjää jos haluaa?


      • Uroburos kirjoitti:

        Pietari, Moskova Sotshi ovat niitä, johon Kreml tunkee rahat muutamien vieraille näytettävien propagandakylien ohella. Nuo kolme isoa kaupunkia muutama muu ovat osittain ihan asuttavia.

        Haapasalon matkailusarja itänaapurista oli kyllä hyvä. Aina eri paikoilla vierraillessa soi yht'äkkiä paikallisen pampun puhelin ja tämän käytös muuttui samantien kokonaan. Samat metkut käytössä kuin aikoinaan Neuvostoliitossa.

        "Olet Vapunen aika ristiriitainen henkilö. Kaikki ilmainen on mieletäsi parasta ja silti olet koulutettu?"

        -Ehkä vain haluaa osoittaa, että ilmaisellakin pärjää jos haluaa?

        Siis toki tiedän, että isoissa kaupungeissa on asiat paremmin kuin pienissä, mutta niin se on joka valtiossa, sitä on turha perustella millään "Putinin propagandalla" vaikka kuinka mieli tekisi.
        Ihan vastaavasti voit mennä peräseinäjoen kirkonkylälle tai Arkadian mäen vastapäiselle puistolle tai sama vaikka jenkeissä.

        Isot kaupungit ovat isoja kaupunkeja ja maaseutu on maaseutua maasta ja poliittisesta järjestelmästä riippumatta. Vastaavasti maaseudulla hinnat ovat halvempia ja kaupungissa kovempia.


    • Ylikersantti res

      Olet Vapunen aika ristiriitainen henkilö. Kaikki ilmainen on mieletäsi parasta ja silti olet koulutettu? Ja töissäkin luultavasti ITC alalla. Työkkärin korvauksillako ala paranee. Mikä muuten on Res. sotilasarvosi.

      • anymoreno

        Minä olin aikanani Suomen Armeijan makuuvaunussa palvelusta suorittamassa.


      • "Mikä muuten on Res. sotilasarvosi. "

        Liittyy tähän miten? Sama asia kun kysyisi miten esikoulu menee. Armeijahan eroaa lastentarhasta vain kävijöiden fyysisen iän perusteella. Lastentarhassa tosin luultavasti oppii enemmänkin kuin sitomaan kengännauhat ja petaamaan sängyn. En leijuis sillä leikkikerholla yhtään.


    • Onko putinilla

      Jo sormet pelissä ja tätä ohjelmaa ei enää uskalla käyttää?

      Politbyroo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe