8 panacodia vesieroteltuna + 2dl viinaa -> maksavaurio?

Syytä huoleen?

Onko tollasesta määrästä kuinka todennäköstä saada itelleen maksavaurio? Ei mulla kai varsinaisesti mitään maksavaurion oireita oo ollu, mitä nyt virtsa ollu normaalia keltasempaa vaik olisin juonuki paljon (tai sit se on aina ollu semmost mut en oo kiinnittäny huomiota) ja käsien pistelyä (mikä voi kyl johtua yhdestä mulle diagnosoidusta neurologisesta sairaudestaki).

Silti pelkään et kaikki ei oo kunnossa. Sillon ku noi otin, niin kaulan alue alko punottaa ja sitä kutitti ihan hirveesti. Meni n. 30 minuutissa ohi, ku painoin jotain kylmägeelipussin sitä ihoa vasten. Muita oireita ei ollu. Siitä jäi elämään pieni paniikki et mitähän maksa tykkäs.. Voi hyvinki olla et paniikissani ite kuvittelen itelleni noi pistelyoireet käsissä jne (ei olis eka kerta ku ahistuessani onnistuisin saamaan aikaseks itelleni erinäisiä oireita).. Taustatietona vielä siis et n. 48h siit on kulunu ku noita lääkkeitä ja viinaa vetelin, painoa itellä n. 70kg mikäli sillä on mitään tekemistä sen suhteen että millanen annos mun maksaa vaurioittais..

Pitäiskö mun nyt siis huolestua tosta? Vai onko toi annos vielä naurettavan pieni ja epätodennäköstä saada sillä vaurioitettua omaa maksaansa? Tosiaanki luulen että suurimman osan parasetamolista sain kylmävesierottelulla pois, mutta niin.. Ahistus ja paniikki on suuri.. Jos tästä nyt selviin nii en enää ikinä koske mihinkään lääkkeisiin viihdetarkotuksessa...

10

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Codiman

      Rauhallisin mielin nukkumaan. Heräät kyllä aamulla.

      • Codiman

        .......Eikä maksakaan huuda hoosiannaa........


    • kerta kiellon päälle

      Aiotko lisätä annostusta seuraavalla kerralla?

      • Syytä huoleen?

        Toivon etten koske noihin lääkkeisiin enää ikinä.. Ainakaan viihdetarkotuksessa..


      • "lääkkeeksi" vain
        Syytä huoleen? kirjoitti:

        Toivon etten koske noihin lääkkeisiin enää ikinä.. Ainakaan viihdetarkotuksessa..

        Alatko siis "lääkitsemään" itseäsi panacodin ja viinan combolla? Ja lisätä hieman annostusta?


      • Syytä huoleen?
        "lääkkeeksi" vain kirjoitti:

        Alatko siis "lääkitsemään" itseäsi panacodin ja viinan combolla? Ja lisätä hieman annostusta?

        En. :((


    • jsx1

      No eihän tuo terveellistä ole, mutta en usko, että maksavauriota tuosta kuitenkaan saat, varsinkin, kun teit erottelun.

      Tuo kutina ja punoitus ovat tyypillinen suurten kodeiiniannosten (ja vähäisemmässä määrin myös muiden opiaattien) aiheuttama haittavaikutus, jotka johtuu histamiinin vapautumisesta syöttösoluista (= allerginen reaktio). Ei siis liity mitenkään maksavaurioon.

      • Syytä huoleen?

        Ihanaa ku vastasit, kiitos! Voiko tuota kutinaa ilmetä myös parina päivänä sen jälkeen kun niitä lääkkeitä on ottanut? Mulla on meinaan ihoa kutittanu vähäsen kaikkialta nyt parin päivän aikana. Ei mitenkään sietämättömästi mutta niin.. Semmosta pientä pistelyä ja kutinaa.


    • jsx1

      Yleensä kutina menee ohi muutamassa tunnissa, mutta luulisin, että se voi jatkua parikin päivää, jos ihoa on raapinut. Huolestuneena ihminen myös kiinnittää tavallista enemmän huomiota kaikenlaisiin oireisiin, mikä pahentaa niitä entisestään :)
      Allergialääkkeen pitäisi auttaa.

      • Syytä huoleen?

        Kiitos vielä ku vastasit. Ehkä mä nyt en oo kuolemassa mihinkää maksavaurioon.. Jatkossa oon sitte kiltimmin noitten lääkkeitten kaa. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe