Onko monilla saarnaajilla nöyryyttä vai ylpeyttä

voi mahoton

Joensuussa tarvitaan kirkkoa ja mennään HPE.lle , siellä eturivissä istuvat lapinmaalle uskolliset saarnaajat, Karh., Parviai., Nuuti., ja veljekset Haiml. sekä muutamia muita. He ovat vuosia rienanneett kirkkoa ja pappeja. Onko näillä veljillä nöyryyttä pyytää anteeksi sopimattomat väitteet, epäilempä. He istuvat hurskaana etupenkissä rinta rottinkilla, menevät kylmenneellä sydämellä herran pöytään.Kehtaavatko he tehdä näin?Kyllä, ei ihminen voi omistaa olleensa väärässä, saatika nöyrtyä seurakunnan edessä. Pitää saada rohkaisua lapista, niin taas juna menee eteenpäin.Paljon kerrotaan armonvarkaista, keitä he mahtavat olla .Olisi miehen työ sopia asiat ja kertoa tästä seurakunnalle, ihminen on erehtyväinen, me kaikki.

50

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakava on tilanne

      Voi voi niin. Lapista johdettu perinne on meennyt nyt aivan hakoteille kun lapinvanhimmat ovat iisaksonilaisia itse. Ja es.lest. perinteeseen kuuluu
      "Eksymätön ja erehtymätön lapinmaan seurakunta".

      Kun sitten eksymätön ja erehtymätön kuitenkin erehtyy kuten nyt on käynyt jo yli 20 vuotta sitten, niin liikkeellä ei ole minkäänlaista välinettä käytössään, jolla
      eksyneet ojennettaisiuin ja mikäli eivät korjaa opetuksiaan heidät erotettaisiin johtotehtävistä.

      Perinteemme heikoin kohta on juuri erehtymättömyys ja eksuymättömyys, johon .liittyy myös uskomus ettei neuvoja ja parannusta tarvita, vaikka Raamattu selkeästi osoittaa yhdessä luterilasten tunnustuskirjojen kanssa, että ollaan jo kaukana kristinuskon ydinsanomasta perinne-suossa johon johtajat vajoavat koko ajan yhä syyvemmälle omaan vanhurskauteen ja eristyksiin maailmanlaajuisesta kristikunnasta..

      • tarkennusta etellis.

        Perinteemme heikoin kohta on juuri saarnaajien herruus seurakunnan ylitse ja siihen jatkona erehtymättömyys ja eksymättömyys Tämä yhdistelmä on erittäin vaarallinen monestakin eri syystä.

        Kun saarnaajat muodostavat muutaman henkilön johtaman dynastian, dynastia valikoi omaan korvasyyhyynsä sopivat työntekijät, jatkojalostettaviksi samaa erehtymättömyyden harhaan, jossa dynastia kuorsaa omassa kermassaan.

        Ilman nykyisen seurakuntaa kuulemattoman saarnaajajärjestelmän purkua seurakuntajohtoiseksi, ei tätä eksytystä voi enää purkaa. Tämän ihmeen toki halaiausin aivan sydämestäni asti nähdä kun saarnaajat tekevät parannuksen paisumisestaan ja nörtyvät palvelemaan seura kuntaa tehtävänsä mukaisesti Kristuksen sanalla Jumala kunniaksi ja Jeesuksessa uskon kautta pelastettujjen autuudeksi.


      • suuta soukemmalle
        tarkennusta etellis. kirjoitti:

        Perinteemme heikoin kohta on juuri saarnaajien herruus seurakunnan ylitse ja siihen jatkona erehtymättömyys ja eksymättömyys Tämä yhdistelmä on erittäin vaarallinen monestakin eri syystä.

        Kun saarnaajat muodostavat muutaman henkilön johtaman dynastian, dynastia valikoi omaan korvasyyhyynsä sopivat työntekijät, jatkojalostettaviksi samaa erehtymättömyyden harhaan, jossa dynastia kuorsaa omassa kermassaan.

        Ilman nykyisen seurakuntaa kuulemattoman saarnaajajärjestelmän purkua seurakuntajohtoiseksi, ei tätä eksytystä voi enää purkaa. Tämän ihmeen toki halaiausin aivan sydämestäni asti nähdä kun saarnaajat tekevät parannuksen paisumisestaan ja nörtyvät palvelemaan seura kuntaa tehtävänsä mukaisesti Kristuksen sanalla Jumala kunniaksi ja Jeesuksessa uskon kautta pelastettujjen autuudeksi.

        Pyhänhengen pilkasta on sanottu että sitä ei saa anteeksi varokaa ettette jää oven toiselle puolelle kun sanotaan tulkaa tänne ja toisille menkää pois te kirotut


      • älä petä itseäsi
        suuta soukemmalle kirjoitti:

        Pyhänhengen pilkasta on sanottu että sitä ei saa anteeksi varokaa ettette jää oven toiselle puolelle kun sanotaan tulkaa tänne ja toisille menkää pois te kirotut

        Tössä nämä Pyhäksi Hengeksi esittäytyvät fanaatikot taas soittelevat noitarumpijaan
        helvetin tulella uhkaillen.

        Ettekö oikeasti tiedä mitä Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettujen tuomitsemista seuraa tällaisia tuomiota lukevalle. Ette kestä kuulla totuutta esikoislestadiolaisten onnettomasta tilasta, tässä on ainoastaan siitä kysymys.

        Kun kohtaisitte totuuden itsestänne niin tulisitte tuntemaan myös Jeesuksen joka on teidänkin puolestanne kuollut, että teidän syntinnen otettaisiin pois. Nyt te ette usko, niinpä olette päätyneet oman vanhurskauden orjiksi sovittamaan itse itseänne Jumalan kanssa, kyllä itkua porua ja epäilyksiä riittää teidän teillänne, kun olette
        oman vanhurskauden tielle lähteneet. Jeesuksella olisi täydellinen vanhurskaus ja syntienne sovitus Jumalan kanssa, puuttuu vain usko jolla ottaisitte tämän kahjan vastaan. Esikoislestadiolainen perinne lakihenkisine vallanhimoisine johtajineen ei anna mahdollisuutta uskoa Kristukseen, se on tehty selväksi 20 vuoden aikana.


      • lampaan korvat
        älä petä itseäsi kirjoitti:

        Tössä nämä Pyhäksi Hengeksi esittäytyvät fanaatikot taas soittelevat noitarumpijaan
        helvetin tulella uhkaillen.

        Ettekö oikeasti tiedä mitä Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettujen tuomitsemista seuraa tällaisia tuomiota lukevalle. Ette kestä kuulla totuutta esikoislestadiolaisten onnettomasta tilasta, tässä on ainoastaan siitä kysymys.

        Kun kohtaisitte totuuden itsestänne niin tulisitte tuntemaan myös Jeesuksen joka on teidänkin puolestanne kuollut, että teidän syntinnen otettaisiin pois. Nyt te ette usko, niinpä olette päätyneet oman vanhurskauden orjiksi sovittamaan itse itseänne Jumalan kanssa, kyllä itkua porua ja epäilyksiä riittää teidän teillänne, kun olette
        oman vanhurskauden tielle lähteneet. Jeesuksella olisi täydellinen vanhurskaus ja syntienne sovitus Jumalan kanssa, puuttuu vain usko jolla ottaisitte tämän kahjan vastaan. Esikoislestadiolainen perinne lakihenkisine vallanhimoisine johtajineen ei anna mahdollisuutta uskoa Kristukseen, se on tehty selväksi 20 vuoden aikana.

        Jumala ei salli sitä, että jotkut ihmiset/ryhmät nostetaan jumalan kuvaksi, joka puhuu Jumalan nimessä omia käsityksiään ja oppejaan yli Jumalan sanan. Hän sallii eksytystä ja hajaannuksia jotta ihmiset heräisivät unestaan ja alkaisivat valvomaan opetusta ennenkuin Jumala siirtää lampunjalan pois tottelemattomuuden ja kovakorvaisuuden tähden.

        Tämä koskee ennen muuta saarnaajia, mutta myös kuulijoita, seurakunnan tulee valvoa että evankeliumi pysyy puhtaana. Saamme jokainen katsoa itseemme, olemmeko hoitaneet tehtävämme niinkuin Raamattu neuvoo.


      • suuri ???
        lampaan korvat kirjoitti:

        Jumala ei salli sitä, että jotkut ihmiset/ryhmät nostetaan jumalan kuvaksi, joka puhuu Jumalan nimessä omia käsityksiään ja oppejaan yli Jumalan sanan. Hän sallii eksytystä ja hajaannuksia jotta ihmiset heräisivät unestaan ja alkaisivat valvomaan opetusta ennenkuin Jumala siirtää lampunjalan pois tottelemattomuuden ja kovakorvaisuuden tähden.

        Tämä koskee ennen muuta saarnaajia, mutta myös kuulijoita, seurakunnan tulee valvoa että evankeliumi pysyy puhtaana. Saamme jokainen katsoa itseemme, olemmeko hoitaneet tehtävämme niinkuin Raamattu neuvoo.

        Eiköhän se halme jumalaksi nostettu sehän ei viimeisenä aikana edes pystyny puhuu


      • klo käy. .
        älä petä itseäsi kirjoitti:

        Tössä nämä Pyhäksi Hengeksi esittäytyvät fanaatikot taas soittelevat noitarumpijaan
        helvetin tulella uhkaillen.

        Ettekö oikeasti tiedä mitä Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettujen tuomitsemista seuraa tällaisia tuomiota lukevalle. Ette kestä kuulla totuutta esikoislestadiolaisten onnettomasta tilasta, tässä on ainoastaan siitä kysymys.

        Kun kohtaisitte totuuden itsestänne niin tulisitte tuntemaan myös Jeesuksen joka on teidänkin puolestanne kuollut, että teidän syntinnen otettaisiin pois. Nyt te ette usko, niinpä olette päätyneet oman vanhurskauden orjiksi sovittamaan itse itseänne Jumalan kanssa, kyllä itkua porua ja epäilyksiä riittää teidän teillänne, kun olette
        oman vanhurskauden tielle lähteneet. Jeesuksella olisi täydellinen vanhurskaus ja syntienne sovitus Jumalan kanssa, puuttuu vain usko jolla ottaisitte tämän kahjan vastaan. Esikoislestadiolainen perinne lakihenkisine vallanhimoisine johtajineen ei anna mahdollisuutta uskoa Kristukseen, se on tehty selväksi 20 vuoden aikana.

        Niinpä he itse itsensä erottavat


      • varo sanojasi
        suuri ??? kirjoitti:

        Eiköhän se halme jumalaksi nostettu sehän ei viimeisenä aikana edes pystyny puhuu

        Eihän nekään enää puhu,jotka laitettiin kahden eroitetun saarnaajan tilalle aikanaan.


      • 2-3
        suuta soukemmalle kirjoitti:

        Pyhänhengen pilkasta on sanottu että sitä ei saa anteeksi varokaa ettette jää oven toiselle puolelle kun sanotaan tulkaa tänne ja toisille menkää pois te kirotut

        Pyhän hengen pilkka on jotain aivan muuta, kuin saarnaajien arvostelu.


      • hoitavat myös
        2-3 kirjoitti:

        Pyhän hengen pilkka on jotain aivan muuta, kuin saarnaajien arvostelu.

        Oletko koskaan kuullut että "mitä Henki seurakunnalle kirkastaa" eiköhä se oo aika vaarallista mulle riittää että saarnaajat hoitavat saarnaajat kyllä jumala on luvannutolla maailman loppuun asti meidän kanssa ei kannata ottaa varuskunnan murheita omille harteille.


      • he he
        älä petä itseäsi kirjoitti:

        Tössä nämä Pyhäksi Hengeksi esittäytyvät fanaatikot taas soittelevat noitarumpijaan
        helvetin tulella uhkaillen.

        Ettekö oikeasti tiedä mitä Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettujen tuomitsemista seuraa tällaisia tuomiota lukevalle. Ette kestä kuulla totuutta esikoislestadiolaisten onnettomasta tilasta, tässä on ainoastaan siitä kysymys.

        Kun kohtaisitte totuuden itsestänne niin tulisitte tuntemaan myös Jeesuksen joka on teidänkin puolestanne kuollut, että teidän syntinnen otettaisiin pois. Nyt te ette usko, niinpä olette päätyneet oman vanhurskauden orjiksi sovittamaan itse itseänne Jumalan kanssa, kyllä itkua porua ja epäilyksiä riittää teidän teillänne, kun olette
        oman vanhurskauden tielle lähteneet. Jeesuksella olisi täydellinen vanhurskaus ja syntienne sovitus Jumalan kanssa, puuttuu vain usko jolla ottaisitte tämän kahjan vastaan. Esikoislestadiolainen perinne lakihenkisine vallanhimoisine johtajineen ei anna mahdollisuutta uskoa Kristukseen, se on tehty selväksi 20 vuoden aikana.

        Kyllä me sen tiedämme mitä siittä seuraa mutta miten te siihen liitytte luulette raukkaparat olevanne jeesuksen verellä ostettuja mutta tyhmiä neitseitä olette kaikkityyni


      • Vitsaako odotat??
        hoitavat myös kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut että "mitä Henki seurakunnalle kirkastaa" eiköhä se oo aika vaarallista mulle riittää että saarnaajat hoitavat saarnaajat kyllä jumala on luvannutolla maailman loppuun asti meidän kanssa ei kannata ottaa varuskunnan murheita omille harteille.

        Voi taivaan valtakunta, mikä vahvistajapelle meillä on täällä hääräämässä.

        Raamatustasi sinä näet, mitä Henki seurakunnille sanoo, se löytyy ilmestyskirjasta.

        Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat:
        "Tule!"
        Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
        Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
        ___________

        Ansioihin perustuva vanhurskaus ei ole kristinuskoa, vaan knostilaisuutta ja donatolaisuutta. Hävetkää jos osaatte!!

        Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:

        Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;


      • sivulause ^
        Vitsaako odotat?? kirjoitti:

        Voi taivaan valtakunta, mikä vahvistajapelle meillä on täällä hääräämässä.

        Raamatustasi sinä näet, mitä Henki seurakunnille sanoo, se löytyy ilmestyskirjasta.

        Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat:
        "Tule!"
        Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
        Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
        ___________

        Ansioihin perustuva vanhurskaus ei ole kristinuskoa, vaan knostilaisuutta ja donatolaisuutta. Hävetkää jos osaatte!!

        Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:

        Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        Järjellä ei raamattua selitetä älkää kaikki pyrkikö opettajina olemaan tuntuu olevan viisaampia kuin saarnamiehet. Teille ei kelpaa kokonainen raamattu otatte osan sieltä osan täältä ihan kuin itselle parhaiten sopii.
        Halmetta ei muuten seuroissa kuin se kuoli niin autuuteen julistettu Simolin teki ennen kuolemaa parannuksen varmaan olette kuulleet


      • teu,
        Vitsaako odotat?? kirjoitti:

        Voi taivaan valtakunta, mikä vahvistajapelle meillä on täällä hääräämässä.

        Raamatustasi sinä näet, mitä Henki seurakunnille sanoo, se löytyy ilmestyskirjasta.

        Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat:
        "Tule!"
        Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
        Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
        ___________

        Ansioihin perustuva vanhurskaus ei ole kristinuskoa, vaan knostilaisuutta ja donatolaisuutta. Hävetkää jos osaatte!!

        Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:

        Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        Myös # vitsaako odotat# Toisinpäin siinä sanotaan , joka ottaa jotain pois tästä kirjasta Minun Isäni ottaa taivasosuuden pois häneltä , tarkoittaa että ei ole saava
        sitä osuutta koskaan ,joka veisi perille Taivaaseen ..


      • HHemuli
        sivulause ^ kirjoitti:

        Järjellä ei raamattua selitetä älkää kaikki pyrkikö opettajina olemaan tuntuu olevan viisaampia kuin saarnamiehet. Teille ei kelpaa kokonainen raamattu otatte osan sieltä osan täältä ihan kuin itselle parhaiten sopii.
        Halmetta ei muuten seuroissa kuin se kuoli niin autuuteen julistettu Simolin teki ennen kuolemaa parannuksen varmaan olette kuulleet

        Turun paikallissaarnaaja E.S. antoi väärän todistuksen Simolinin parannuksen teosta. Olavi ei tehnyt parannusta opillisista asioista. Ei sellaista tarvetta olekaan, niin kuin taas tällä Salmisella olisi.

        Tuo Halmeen jutun jätän omaan arvoon. Tuntuu sivulause^ olevan paavilainen kaveri, joka ei ole ihan kartalla.


      • yksi vain
        HHemuli kirjoitti:

        Turun paikallissaarnaaja E.S. antoi väärän todistuksen Simolinin parannuksen teosta. Olavi ei tehnyt parannusta opillisista asioista. Ei sellaista tarvetta olekaan, niin kuin taas tällä Salmisella olisi.

        Tuo Halmeen jutun jätän omaan arvoon. Tuntuu sivulause^ olevan paavilainen kaveri, joka ei ole ihan kartalla.

        Nyt taisit itse antaa väärän todistuksen kysy tältä henkilöltä itse mitä O.Sn luona tapahtui hän kertoo mielellään ja vielä sanatarkasti eikä varmasti valehtelei hänellä oli toinen s kumppani mukana kuulemassa ja muutamat muutkin olivat käyneet joille os oli kertonut samalla lailla


      • Just niin
        yksi vain kirjoitti:

        Nyt taisit itse antaa väärän todistuksen kysy tältä henkilöltä itse mitä O.Sn luona tapahtui hän kertoo mielellään ja vielä sanatarkasti eikä varmasti valehtelei hänellä oli toinen s kumppani mukana kuulemassa ja muutamat muutkin olivat käyneet joille os oli kertonut samalla lailla

        Tarkoitat TH:ta, joka komppaa Salmista. Ko. tapahtumassa oli mukana myös muita ihmisiä. Kuuntelitko H. Purtasen siunaustilaisuudessa pitämän puheen? Sama tilaisuus, eri tarina ... itse en ollut paikalla ... mutta käännyn luottamaan siihen mitä Purtanen sanoi, koska Salminen on useasti jäänyt kiinni totuuden vääristelystä ... ja TH tanssii vaikka lambadaa jos Salminen käskee ...


      • selvä peli:)
        Just niin kirjoitti:

        Tarkoitat TH:ta, joka komppaa Salmista. Ko. tapahtumassa oli mukana myös muita ihmisiä. Kuuntelitko H. Purtasen siunaustilaisuudessa pitämän puheen? Sama tilaisuus, eri tarina ... itse en ollut paikalla ... mutta käännyn luottamaan siihen mitä Purtanen sanoi, koska Salminen on useasti jäänyt kiinni totuuden vääristelystä ... ja TH tanssii vaikka lambadaa jos Salminen käskee ...

        Se on vaikeaa myöntää että os ois saanu parannuksen tehtyä


      • hävetkää
        selvä peli:) kirjoitti:

        Se on vaikeaa myöntää että os ois saanu parannuksen tehtyä

        Ei. Vaan on vaikea myöntää, että henkilö joka häiritsi salmisen porukan kuollutta uskoa, ei alistunut orjuuteen edes kuolinhetkellä. Näitä tarinoita riittää, jossa tulee huono omatunto kun haukuttu henkilö kuolee, sitten ruvetaan valehelemaan vainajasta, ettei oma tekopyhyys paljastuisi edes itselle.


      • ei dementikko
        Just niin kirjoitti:

        Tarkoitat TH:ta, joka komppaa Salmista. Ko. tapahtumassa oli mukana myös muita ihmisiä. Kuuntelitko H. Purtasen siunaustilaisuudessa pitämän puheen? Sama tilaisuus, eri tarina ... itse en ollut paikalla ... mutta käännyn luottamaan siihen mitä Purtanen sanoi, koska Salminen on useasti jäänyt kiinni totuuden vääristelystä ... ja TH tanssii vaikka lambadaa jos Salminen käskee ...

        Olin siunaustilaisuudessa ja kuulin PH:n puheen,joka kuului tähän tapaan: Ei O pyytänyt anteeksi opillisia asioita vaan kärsimattömyyttänsä ja kovia sanojansa.


      • Alzheimerin sitten
        ei dementikko kirjoitti:

        Olin siunaustilaisuudessa ja kuulin PH:n puheen,joka kuului tähän tapaan: Ei O pyytänyt anteeksi opillisia asioita vaan kärsimattömyyttänsä ja kovia sanojansa.

        Eipä taideta uskoa luulen että om ei varmaan ois vahvistanut asiaa jos se on huutokaupan varassa sen parannuksen teko


      • lampaan korvat
        Alzheimerin sitten kirjoitti:

        Eipä taideta uskoa luulen että om ei varmaan ois vahvistanut asiaa jos se on huutokaupan varassa sen parannuksen teko

        OMindeen nyt ei kannata uskoa ollenkaan, hän on pelimiehiä. Puhuu yksityisesti toista kuin pöntöstä.

        O S tiesi hyvin nämä Lapin pelimiehet, heidät on punnittu ja köykäiseksi havaittu jo kauan sitten. Johan sekin kertoo heidän uskonrohkeudestaan, kun eivät uskalla keskustella opillisista asioista, vaan vetäytyvät bunkkeriinsa.

        Salakähmäistä valtapeliä kaikki. Suomen saarnaajat ovat arkoja ja nöyristelevät heidän edessään, surkea sanoa.
        Tulee ikävä Olavia, Eeroa ja muita suoraselkäisiä saarnaajia.

        Ymmärrän kyllä saarnaajien arkailua vaikka sitä on vaikea hyväksyä. Lakihenkisten painostus on kovaa. Herra auta!


      • teu,
        selvä peli:) kirjoitti:

        Se on vaikeaa myöntää että os ois saanu parannuksen tehtyä

        ""selvä peli ""

        Ei se vaikeaa ole , ajajakso oisi toinen , ehkä 1937. hän varmaan teki

        muttei 2013. hän oli Kristittyollut jo 73 vuotta , paljonkin paremmin
        Kuin E.Salminen , tunnistä tämän yhdeksi siellä kiirunassa takana
        istujaksi , AL. TI ,AP. TN., 1996. Heillä ei ollut /ole kaikki oikein .


      • herätkää synninunesta
        lampaan korvat kirjoitti:

        OMindeen nyt ei kannata uskoa ollenkaan, hän on pelimiehiä. Puhuu yksityisesti toista kuin pöntöstä.

        O S tiesi hyvin nämä Lapin pelimiehet, heidät on punnittu ja köykäiseksi havaittu jo kauan sitten. Johan sekin kertoo heidän uskonrohkeudestaan, kun eivät uskalla keskustella opillisista asioista, vaan vetäytyvät bunkkeriinsa.

        Salakähmäistä valtapeliä kaikki. Suomen saarnaajat ovat arkoja ja nöyristelevät heidän edessään, surkea sanoa.
        Tulee ikävä Olavia, Eeroa ja muita suoraselkäisiä saarnaajia.

        Ymmärrän kyllä saarnaajien arkailua vaikka sitä on vaikea hyväksyä. Lakihenkisten painostus on kovaa. Herra auta!

        Lampaan korvat on tukittu.


      • Mariia2
        Alzheimerin sitten kirjoitti:

        Eipä taideta uskoa luulen että om ei varmaan ois vahvistanut asiaa jos se on huutokaupan varassa sen parannuksen teko

        Kyllä edesmenneillä kahdella saarnaveljellä oli ilman rahaa ja hintaa saatu usko, Herraan Jeesukseen Kristukseen,johon he turvasivat ja uskoivat.
        Uskoa ei anna vanhemmat,eikä nuoremmat.Henki todistaa meidän hengemme kanssa,että olemme Jumalan lapset,se on hyvä ja ainoa todistus.


      • yksi vain
        Just niin kirjoitti:

        Tarkoitat TH:ta, joka komppaa Salmista. Ko. tapahtumassa oli mukana myös muita ihmisiä. Kuuntelitko H. Purtasen siunaustilaisuudessa pitämän puheen? Sama tilaisuus, eri tarina ... itse en ollut paikalla ... mutta käännyn luottamaan siihen mitä Purtanen sanoi, koska Salminen on useasti jäänyt kiinni totuuden vääristelystä ... ja TH tanssii vaikka lambadaa jos Salminen käskee ...

        Eipä taitais T.H lähteä valheeseen mukaan H.P kyllä puhui näim vasten parempaa tietoaan olin vieressä kun E.S kysy HP ltä olitko paikalla Alko niska H.P llä punottamaan on myös muita kuulijoita... soita ja kysy mitä siellä keskusteltiin kysy myös HP tä sitä kirjettä minkä O S oli saarnaajille /seurakunnalle kirjoittanut hän sitä pimittää


    • vääräuskoinen

      No sanoppa mikä sitten on oikea seurakunta, niinkuin apostolien aikana n. 1 neljästä kuuntelijoista käsitti elävän uskon ja pysyi siinä(siis seurakunta ja 1/4 uskovaisia elävästi). Saarnataanko siis turhaan armonvarkaudesta. Mun oma ajatus syntisen lihani kautta joka ei vielä niin paljon armoa ole jaksanut ottaa vastaan jos yhtään, niin mielestäni lihaa vastaan saarnataan aivan liian vähän ja välillä lähes olemattomalla huudolla. Silloin tulee vain ajatus vieläkö on huutavaisen ääni täällä erämaan korvessa? Mutta armonvarkaista halusin sanoa ja niitä on kyllä paljon(omalla tavalla itsekkin mutta tiedän että en hengellistä messiasta tunne(kuollut usko)(en ole saarnaaja, nuori).) Apostoli Paavali kirjoittaa jossain kohtaa Raamatussa, kun hän nuhtelee roomalaisseurakuntaa kun he antoivat huoruuteen langenneen olla vapaana seurakunnassaan. Paavali sanoo silloin: Ettekös te tiedä että vähä hapatus pilaa koko taikinan, että liha tuomittaisiin, että henki autuaaksi tulisi.

      • uhka se on tänäänkin

        JOs armoa ei ota rakkaudenlahjana Kristukselta ilman omia töitään, niin varmasti joutuu varkaaksi joka onmin ponnistuksin yrittää ansaita JUmalalta armoa.
        Tämä itse itsensä vanhurskauttamisen vaiva oli erityisesti juutalaisten joukossa ongelma, hehän olivat jo tuhannen vuotrta ansainneet teoillaan vanhurskauden
        mooseksenuskoisina,


      • Hulda huoleton

        Liha ei pyhity. Armonvarkaus-käsite on minulle mysteerio. Miten armoa voi varastaa? Armoa anoo vain syntinsä tunteva ja katuva ihminen.


      • vääräuskoinen
        Hulda huoleton kirjoitti:

        Liha ei pyhity. Armonvarkaus-käsite on minulle mysteerio. Miten armoa voi varastaa? Armoa anoo vain syntinsä tunteva ja katuva ihminen.

        Niin pitkään kuin sinulla ei ole Jumalanrauhaa sydämessäs olet joko armonvaras tai jotain muuta. Mutta Laestadius kyllä puhuu selvästi mitä se on, väärä luulo usko(en muista kuinka Laestadius sen selittää). Usko johon ei ole Pyhää Henkeä ikinä tullut, usko on sydämen ja omantunnon asia, eli omantunnon saa kyllä puhtaaksi synninpäästöllä, mutta entäs sydän, sydämen asiat on sitten jotain muuta. Siksi tarvitaan elävää seurakuntaa jossa on asuvainen Pyhä Henki, koska se on Jumala joka voi mielet muuttaa ja tehdä kylmästä sydämestä palavan. Armonvaras taas ei ole ikinä mennyt sisään ahtaasta portista vaan haluaa etsiä jotain muuta tietä, (siitäkin lukekaa Laestadiuksen kirjoituksia), mutta silloin varmasti löydät ahtaan portin synninpäästöstä Hengen jälkeen kuin tulet niin syntiseksi että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä parannus ja kääntyä synnintieltä. Että armo kelpaa eli tiedät muuten joutuvasi kadotukseen. Mutta jos armo tulee halvaksi ja ajattelet että olet itse tehnyt parannuksen ja itse tulit uskoon tai ehkä tunnet synnit ja kadut mutta et halua jättää koko maailmaa(synti maailmaa), hyväksyt ja teet jotkut asiat luvallisiksi, silloin Jeesus(Hengellinen) ei ollut ainoa tiesi, vaan löysit toisenkin tien maailmasta ja haluat vaeltaa kumpaakin, toinen jalka elämän tiellä ja toinen kadotuksen, ja se tie vie helvettiin, siksi onkin kirjoitettu että on vain elämä tai kuolema. Joko jätät maailman tai olet vihollisen orja. Siinä oli vähän armonvarkaasta. Jos en saanut valaistua asiaa rukoile Jumalaa että saisit johdatusta. Uskon että esikoisten seurakunnassa sitä saa, vaikka monet, jopa seurakunnan sisälläkin ovat eri mieltä. Miksi? Ehkä he rakastavat maailmaa, itsekkin toisinaan rakastan, ja millä tuloksella, odotan 9 vuotta, ehkä Herra viellä löytää, ehkä ei. Mutta totuus pysyköön totuutena.


      • vääräuskoinen
        vääräuskoinen kirjoitti:

        Niin pitkään kuin sinulla ei ole Jumalanrauhaa sydämessäs olet joko armonvaras tai jotain muuta. Mutta Laestadius kyllä puhuu selvästi mitä se on, väärä luulo usko(en muista kuinka Laestadius sen selittää). Usko johon ei ole Pyhää Henkeä ikinä tullut, usko on sydämen ja omantunnon asia, eli omantunnon saa kyllä puhtaaksi synninpäästöllä, mutta entäs sydän, sydämen asiat on sitten jotain muuta. Siksi tarvitaan elävää seurakuntaa jossa on asuvainen Pyhä Henki, koska se on Jumala joka voi mielet muuttaa ja tehdä kylmästä sydämestä palavan. Armonvaras taas ei ole ikinä mennyt sisään ahtaasta portista vaan haluaa etsiä jotain muuta tietä, (siitäkin lukekaa Laestadiuksen kirjoituksia), mutta silloin varmasti löydät ahtaan portin synninpäästöstä Hengen jälkeen kuin tulet niin syntiseksi että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä parannus ja kääntyä synnintieltä. Että armo kelpaa eli tiedät muuten joutuvasi kadotukseen. Mutta jos armo tulee halvaksi ja ajattelet että olet itse tehnyt parannuksen ja itse tulit uskoon tai ehkä tunnet synnit ja kadut mutta et halua jättää koko maailmaa(synti maailmaa), hyväksyt ja teet jotkut asiat luvallisiksi, silloin Jeesus(Hengellinen) ei ollut ainoa tiesi, vaan löysit toisenkin tien maailmasta ja haluat vaeltaa kumpaakin, toinen jalka elämän tiellä ja toinen kadotuksen, ja se tie vie helvettiin, siksi onkin kirjoitettu että on vain elämä tai kuolema. Joko jätät maailman tai olet vihollisen orja. Siinä oli vähän armonvarkaasta. Jos en saanut valaistua asiaa rukoile Jumalaa että saisit johdatusta. Uskon että esikoisten seurakunnassa sitä saa, vaikka monet, jopa seurakunnan sisälläkin ovat eri mieltä. Miksi? Ehkä he rakastavat maailmaa, itsekkin toisinaan rakastan, ja millä tuloksella, odotan 9 vuotta, ehkä Herra viellä löytää, ehkä ei. Mutta totuus pysyköön totuutena.

        7vuotta virhe


      • muuttis
        Hulda huoleton kirjoitti:

        Liha ei pyhity. Armonvarkaus-käsite on minulle mysteerio. Miten armoa voi varastaa? Armoa anoo vain syntinsä tunteva ja katuva ihminen.

        Hulda huoleton
        3.10.2014 20:53

        Liha ei todellakaan pyhity.
        Kristitty jolla on sydämessään Jeesuksen usko, elää armahdettuna syntisenä elämänsä loppuun asti.

        Sydän puhdistuu uskolla. Armon virta on katkeamaton joka puhdistaa meitä kaikesta synnistä joka hetki, muutenhan emme voisi olla valmiita lähtöön mikä hetki hyvänsä.
        Epäusko erottaa Jumalasta, ei meidän syntisyytemme, koska synnin velka on kertakaikkisesti sovitettu jo silloin kun Jeesus sanoi: "Se on täytetty"!

        Sehän on se ahdas portti kun on uskottava syntisenä ilman mitään omia ansioita.


      • vääräuskoinen
        muuttis kirjoitti:

        Hulda huoleton
        3.10.2014 20:53

        Liha ei todellakaan pyhity.
        Kristitty jolla on sydämessään Jeesuksen usko, elää armahdettuna syntisenä elämänsä loppuun asti.

        Sydän puhdistuu uskolla. Armon virta on katkeamaton joka puhdistaa meitä kaikesta synnistä joka hetki, muutenhan emme voisi olla valmiita lähtöön mikä hetki hyvänsä.
        Epäusko erottaa Jumalasta, ei meidän syntisyytemme, koska synnin velka on kertakaikkisesti sovitettu jo silloin kun Jeesus sanoi: "Se on täytetty"!

        Sehän on se ahdas portti kun on uskottava syntisenä ilman mitään omia ansioita.

        Kyllä


      • Hulda huoleton
        muuttis kirjoitti:

        Hulda huoleton
        3.10.2014 20:53

        Liha ei todellakaan pyhity.
        Kristitty jolla on sydämessään Jeesuksen usko, elää armahdettuna syntisenä elämänsä loppuun asti.

        Sydän puhdistuu uskolla. Armon virta on katkeamaton joka puhdistaa meitä kaikesta synnistä joka hetki, muutenhan emme voisi olla valmiita lähtöön mikä hetki hyvänsä.
        Epäusko erottaa Jumalasta, ei meidän syntisyytemme, koska synnin velka on kertakaikkisesti sovitettu jo silloin kun Jeesus sanoi: "Se on täytetty"!

        Sehän on se ahdas portti kun on uskottava syntisenä ilman mitään omia ansioita.

        Näin minäkin uskon.


    • Vihermies

      Ei kannat valehdel, se on synti ja edesvastuu on kova, ellet itse nöyrry, ja tee parannusta!

      • Vihermies

        Tarkoiti tietyst aloIttaijjaa.


      • vääräuskoinen
        Vihermies kirjoitti:

        Tarkoiti tietyst aloIttaijjaa.

        No enku naapurin koiraa! on täälläki viisasta porukkaa.


    • Seuraaja

      Voiko asiaa paremmin ilmaista, kuin mahoton ilmaisi. Eikö nämä Suomen lähetysmiehet tajuaa mihin ISAKSONILAISUUTEEN yrittävä Suomen uskovia harhauttaa. Eikö teidän joukosta löydy edes yksi rohkea mies joka uskaltaisi tehdä RAAMATUN neuvojen mukaan, kehoittaa Lapin wanhimpia tekemään parannuksen ja saarnamaan seurakuntaopin niin kuin se raamatussa on

      • teu,

        ""seuraaja""

        Olen samaa mieltä kuin sinä ja Mahoton , juuri niin on päässyt käymään .
        Minä luulen että,että tuo Mahoton , on serkkuni ja asia on hänelle valennut
        jotenkin niin että , jos aivan tarkkaan huntsitää , seuraaja on myös asiasta
        selvillä jos se siitä on kiinni , minä uskallan sen kirjoittaa mitä Raamattu neuvoo
        ja kehotta , mutta tasapuolisuuden nimessä , haluan tekstin siitä , sitten vaan
        karhentamaan LV. istumalihaksia kun ei seurakunta oppi , eikä asiassa pysyminen
        ole samaa kuin se Raamattu oppi eli jumalan sana LV:lle Hoitokokous. ..


    • hupia

      Ei niillä ole teiltä mitään anteeksi pyydettävää. Teidän täytyy parannusta tehdä listojenne takia todennäköisesti niitä on turuilta ja toreilla käyty kyselemässä ja silti on vähän nimiä takan saa niillä hyvin syttymään

      • teu,

        Hupia ". kyllä me tiedetään että he on sitä mieltä, mutta mitä mieltä on Jumala
        Luuleeko he että voivat alkaa niuhoo Hänelle, vaikka tietenkin minulle voi sitä
        minä tarkoitan , ja sitä että kyllä niitä Salmisia suomessa riittää , jotka on lapin
        kierroksia tehneet 60/70 luvun taitteesata , eikä ole kertaakaan saanut Puhua .

        Johtukoon mistä tahansa , heillä on sitten muka suomen ristillisyys käsissä ja
        en yhtään kehu meidän miestä , joka on saanut kerran puhua lapis. ei siksi
        että olisi Raamatussa hyvä , vaan siksi että on varmasti kannattanut tätä
        nyky nuoria LV; jostakin 82/83 saakka .

        "hupia" , vielä kirjoitit vielä NIMISTÄ niitä on 1500 kpl nyt ja uskomme saavamme
        1600 nimeä 1-2 viikkoo jälkeen mikkelinpäivän.
        Paremmin teidän nimilistalla voisi sytyttää vaikka helvetin , olkaa varovaisia että
        ette mene mukana . siksi hyviä on syttymään .

        On han SK:n saarnaaja aika antanut vuosi vuodelta enemmän näkyviin saellaista
        Puhettä josta jokaisen tulisi herätä ,,siinä mielessä että ei kavarin kaveria voi tuoda Raamatun rinnalle , eikä Jumalan sanana esittää ne on saarnojen jälkeen
        puhuttavia sanoja , muuten kyllä hyviä ,mutta kahvipöytä keskusteluja uskoko .

        Asia on seurakunnan , jonka pitää arvioida saarnaa , siinä on tapahtunut virhe
        koska.Ei ole Tehty arvosteluja saarnasta , sillä se on vieläkin seurakunnan tehtävä
        Jonka tarkoitus on tutkia , oliko se Jamlan sanaa , eikä niin helmikuusta lähtien jo
        kuultiin että nyt kun Lapin veikot tulee saarnat on uskottava jumalan sanaksi.NOIN
        ei ole Raamattu opettanut , vaaan Raamattu on juuri sanonut kuin kirjoitin .


      • lampaan korvat

        hupia sinulle NYT, miten uskot olevan tulevaisuudessa?

        Meiltä jotka olemme Jumalan Pojan uskossa ei heidän tarvitse pyytää anteeksi. Mutta kaikilta niiltä, jotka heitä seuraavat, tulee pyytää anteeksi, sillä he ovat vääriä opettajia. Toivon että saavat parannuksen armoa tässä ajassa, sillä opettajat ovat vastuussa opetuksistaan YlimmäisenTuomarin edessä.

        Lappiopin seuraajia on varoitettu kerta toisensa jälkeen.
        Mutta kun teille ei avaudu, ei sitten millään. Näyttää siltä, että lampunjalka on jo tönätty pois paikaltaan.


      • teu,
        lampaan korvat kirjoitti:

        hupia sinulle NYT, miten uskot olevan tulevaisuudessa?

        Meiltä jotka olemme Jumalan Pojan uskossa ei heidän tarvitse pyytää anteeksi. Mutta kaikilta niiltä, jotka heitä seuraavat, tulee pyytää anteeksi, sillä he ovat vääriä opettajia. Toivon että saavat parannuksen armoa tässä ajassa, sillä opettajat ovat vastuussa opetuksistaan YlimmäisenTuomarin edessä.

        Lappiopin seuraajia on varoitettu kerta toisensa jälkeen.
        Mutta kun teille ei avaudu, ei sitten millään. Näyttää siltä, että lampunjalka on jo tönätty pois paikaltaan.

        Minä uskon samoin , Lampun jalka on kerrottu Ilm.1:12 kohdassa -13,20. kohtaan
        sieltä täältä Kertoo Aasian 7,seura kunnasta (ne oli Aasian Maakunnan 7:n seurakuntaa , joissa Pyhän Hengen "öljyn " voimasta paloi JUMALAN tuntemisen
        Rakkauden ja totuuden tuli , Niin on jokaisen uskovien Rymän /seurakunnan laita ,ainakin pitäisi plla , jae,13, Ja Lampun jalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoinen ,Pitkäliepeiseen viittaan puetun , ja rinnankohdalta kultaisella vyöllä vyötetyä .,;

        20 ,Niiden seitemän Tähden salaisuus , jotka näin minun oikeassa kädessäni ,
        ... ja niiden 7 :n kultaisen lampun jalan salaisuus on tämä:ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit , ja ne 7:n lampun jalkaa ovat ne seitsemän lampun jalkaa , .


      • teu.
        teu, kirjoitti:

        Minä uskon samoin , Lampun jalka on kerrottu Ilm.1:12 kohdassa -13,20. kohtaan
        sieltä täältä Kertoo Aasian 7,seura kunnasta (ne oli Aasian Maakunnan 7:n seurakuntaa , joissa Pyhän Hengen "öljyn " voimasta paloi JUMALAN tuntemisen
        Rakkauden ja totuuden tuli , Niin on jokaisen uskovien Rymän /seurakunnan laita ,ainakin pitäisi plla , jae,13, Ja Lampun jalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoinen ,Pitkäliepeiseen viittaan puetun , ja rinnankohdalta kultaisella vyöllä vyötetyä .,;

        20 ,Niiden seitemän Tähden salaisuus , jotka näin minun oikeassa kädessäni ,
        ... ja niiden 7 :n kultaisen lampun jalan salaisuus on tämä:ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit , ja ne 7:n lampun jalkaa ovat ne seitsemän lampun jalkaa , .

        ""teu""

        Tuossa lopusa onm virhe 7Nlampun jalkaa ovat ne /:n seurakuntaa

        Katso myös . Sak. 4.2.


    • paljastit :-))))))))

      Ei niillä ole teiltä mitään anteeksi pyydettävää.

      Tällaisia Laudikean fariseukset juuri ovat

      • Jarmolaisten piispa

        On hyvä neuvoa saarnaajia, vaikka oma porstua on ruokkoomatta.


      • teu,
        Jarmolaisten piispa kirjoitti:

        On hyvä neuvoa saarnaajia, vaikka oma porstua on ruokkoomatta.

        Kyllä tuommoinen sananlasku on käytössä Maailmassa , mutta onko ristillisyydessä'
        Minä olen sitä mieltä että jos portaan pielet on siivoamatta , kysymys on jokun laisista pikku synneistä , jotka korjataan kun tulee aihetta

        Jos on tarpeen seurata ja anta ohjeita , niitä sitten annetaan , olipa tarve puhujalle
        tai Saarnaajalle , siitä puhutaan mistä on tarvis , parannusta tehdään se on selvä
        mutta jokaisen tulee muistaa omat portaat sen mukaan sitten.


    • suntt.

      Oottako nähneet nöyrää lestadiolaista, tai mitään muuta lahkolaista?
      Ette!

      Oottako nähneet ylpeitä lestadiolaisia tai lahkolaisia?
      Olette! He eivät sano päivää, eivätkä katso silmiin "syntisiä"?

      Jos kirkon papistossa sattuu olemaan lestadiolaisia, sen näkee heidän
      ylpeydestään olla Jeesuksesta seuraava. Jumalaa he eivät korosta.

      • Kameli12345

        Ai, no harmi vaa että jokainen tai monet lestadiolaiset ovat olleet vanhassa elämässään syntisiä ehkä sinun tavallasi tai jollain tapaa kuitenkin, niin että eivät ole voineet uskoa itseänsä taivaan perilliseksi. Jotkut ovat tulleet jopa ihan umpi pakanuudesta(maailmasta), ja monet lestadiolaiset ovat vielläkin maailman kaltaisia vaikka eivät olisikaan julki synneissä. Joten en ihan ymmärtänyt kommenttiasi suntt. Se jos näin on tapahtunut, siihen voi olla monta syytä. On sekin totta, kun Raamtussa sanotaan, että älkää vetäkö iestä uskottomien kanssa. En tiedä liittyykö se uskottomien menoihin ja ajan viettoon ja kevytmielisyytee jne.. mutta kyllä normaali lestadiolainen varmasti moikkaa takas jos ei vain ole erityistä syytä miks ei halua. Itse koen monesti tälläset moikkaukset "ei kavereilta" että ne olis ikäänkuin jotain sarkasmia tai sellaista ärsyttämistä kuitenkin.


      • teu,

        Oletko siivonnut omat portaat , ja pielet jos Ok
        jos et ei me sille mitäämn mahdeta ei ainakaan
        Toistaiseksi kun ei ole näkö puhelinta .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe