Työpaikan trukinkuljettaja

työsuojelua

Välittömästi huomioitaviin asioihin kuuluu mm. asetuksen 1 L:n 14 §:n 4.kohta, joka koskee trukin ja henkilönostimen kuljettajaa.
" Kuljettajalla on oltava työnantajan kirjallinen ajolupa. Työnantajan on ennen luvan myöntämistä varmistettava, että kuljettajalla on riittävät kyvyt ja taidot välineen käyttämiseen."

Tuo edellinen on asetusta, tässä seuraavassa on erään työpaikan vaaranpaikat ja suojaaminen:
trukki ( trukin käyttö on kielletty harjoittelijoilta ja henkilöiltä, jotka eivät ole saaneet opastusta trukin käyttöön ).....Opastusta ei ollut, kirjallista lupaa ei ollut, vakuutus korvaa varmaan, jos ajaa seinään, mutta jos itselle tulisi tapaturma, korvaisiko mikään vakuutus.....huomioikaa, talvella trukissa ei jääketjuja tai mitään muutakaan.

60

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työsuojeluako

      Työajat ja tauot:
      Käytössä 7.5 tunnin työpäivä, eli pekkaspäiviä ei kerry.

      Työaikojen poikkeamista on sovittava työnjohdon kanssa.
      Tätä käytetään tässä firmassa väärin, jos työnjohto määrää vapaapäivän tai jopa vapaan viiko.........vapaapäiviä ei tarvitse tehdä sisään, eikä tarvitse pitää kertyneitä lomia tänä aikana.
      Joka kesä työpaikka on kiinni viikon työnjohdon menojen takia.....työnantaja teettää virheellisesti sen viikon sisään tai pitää pitää kesälomapäiviä, väärin.........vapaapäivät on palkallisia, koska pekkaspäiviä ei kerry.
      Sama on jouluviikolla, teetetään päiviä sisään.......nekin vapaapäivät on palkallisia.
      Iltavuorossa on yksi ihminen töissä, joka on työsuojelua parhaimmillaan.
      Vuorotöissä toinenkin joutuu tekemään ylimääräisiä minuutteja tunteja, vaikka vuorot on klo 6.00-14.00 ja 14.00-22.00.
      Oma homma muka pitää tehdä loppuun, ( vieraan hommissa, ei ole omia hommia)ei siihenkään tarvitse suostua, toinen jatkaa toisen aloittamaa hommaa.....niin muuallakin tehdään.

      • emmehaemutta

        Työ alkaa sopimuksen mukaan
        Työaika 2-vuorotyö
        Työn kesto yli 12 kuukautta
        Haku päättyy 31.10.2014

        Tämäkin työpaikka on täytetty, mutta eivät osaa poistaa sitä,eivät osaa käyttää järjestelmää.
        Kuulema ei heidän oma vikansa.....paskanmarjat, ammattitaidottomuutta !!!
        Joku muu joutuu tekemään joutavaa hommaa, työpaikka, joka ei edes ole haussa !


      • Ovelaa..............
        emmehaemutta kirjoitti:

        Työ alkaa sopimuksen mukaan
        Työaika 2-vuorotyö
        Työn kesto yli 12 kuukautta
        Haku päättyy 31.10.2014

        Tämäkin työpaikka on täytetty, mutta eivät osaa poistaa sitä,eivät osaa käyttää järjestelmää.
        Kuulema ei heidän oma vikansa.....paskanmarjat, ammattitaidottomuutta !!!
        Joku muu joutuu tekemään joutavaa hommaa, työpaikka, joka ei edes ole haussa !

        emme hae ketään, mutta vuokrafirma on käsittänyt väärin ja hakevat työntekijää, vaikka eivät hae......no päällikkö ei ole muistanut laittaa sähköpostia vuokrafirmaan, sillä puhelimella soitto on liian kallista...sillä laillahan ne toimii asiakkaittensa kanssa, yleensä lähetykset myöhästyy, kun asiakas ei vastaa iltapäivään mennessä.
        Tässä vain on sellainen mutka, että te-toimisto, ei tiedä tuon taivaallista, kuka on toimeksiantaja työtarjouksessa, sillä sehän selviää vain soittamalla.
        Tämähän toimii silleen, että lopputilin saaneet ja lopputilin ottaneet on ainoita työnhakijoita tälle työnantajalle,sillä muut ovat vaihtaneet ammattia tai ovat vakituisessa työsuhteessa muualla koska tietävät, että työttömänä joutuvat tälle töihin.
        Palkka laskee, jos jää tämän firman kirjoille, ja kun vuokrafirman kautta entinen työntekijä lopettaa, hakee he taas uutta entistä työntekijää, mutta Kajaanin kokoisessa firmassa, työntekijät loppuu, sillä ammatinvaihtaneita tulee joka vuosi enemmän ja enemmän.
        Vaihtaako tämäkin työnantaja alaa, no hehän on yhtä ammattimaisia joka alalla, niin ammattimaisia, etten halua koskaan edes nähdä heitä....tulee ihottumaa ja verenpaine nousee, parempi että pysyvät jonkin matkan päässä.
        Kysyihän päällikkö viimeisenä päivänä, voiko hän kävellä vastaan vapaa-ajalla, vastasin ettet sä juokse kumminkaan,eipä ole näkynyt, ihottuma on parantunut ja olokin on parantuntut.


      • fb:n kuulolurissa
        emmehaemutta kirjoitti:

        Työ alkaa sopimuksen mukaan
        Työaika 2-vuorotyö
        Työn kesto yli 12 kuukautta
        Haku päättyy 31.10.2014

        Tämäkin työpaikka on täytetty, mutta eivät osaa poistaa sitä,eivät osaa käyttää järjestelmää.
        Kuulema ei heidän oma vikansa.....paskanmarjat, ammattitaidottomuutta !!!
        Joku muu joutuu tekemään joutavaa hommaa, työpaikka, joka ei edes ole haussa !

        Se tämän firman päällikkö viettää aikansa, no eihän muutenkaan ole tämän maailman kanssa missään tekemisissä, niin pitää valittaa, mitä muut saa tehdä.
        Eihän sitä jouda korjaamaan jos jokus saa työtarjouksen, vaikka työpaikka on jo täytetty,,,,se on normaalia, jos ei ole fb:n kuuloluurissa, nyt on jäniksen metsästys aika, päällikkö jorisee oman jäniskoiransa haukkumia jäniksiä työaikana, niin se teki silloinkin, kun muilla oli töitten kanssa kiireitä


      • Maailmankatsomus
        fb:n kuulolurissa kirjoitti:

        Se tämän firman päällikkö viettää aikansa, no eihän muutenkaan ole tämän maailman kanssa missään tekemisissä, niin pitää valittaa, mitä muut saa tehdä.
        Eihän sitä jouda korjaamaan jos jokus saa työtarjouksen, vaikka työpaikka on jo täytetty,,,,se on normaalia, jos ei ole fb:n kuuloluurissa, nyt on jäniksen metsästys aika, päällikkö jorisee oman jäniskoiransa haukkumia jäniksiä työaikana, niin se teki silloinkin, kun muilla oli töitten kanssa kiireitä

        Kieltää radion kuuntelun, tv:n katselun.....mutta arvostellaan sitten ihmisten tekemisiä ymmärtämättä vaikka itse ei saa tehdä jotain, no jos se on kielletty jo äidin maidossa, voi vain ymmärtää miltä tuntuu, kun ei tiedä, jos asiat olisi toisin.
        Huomasin sen ettei he radiota kuunnellut, esim. joku firma lomautti tms. työnjohto ei kuunnellut kun jouluradiota, keskusradio oli kielletty, siksi työntekijöillä oli omat kuulosuojaimet, jossa oli radio.
        Se oli aika hyvä, pomo saattoi selittää minulle jopa tunnin jotain, ennenkuin huomasin, että seisoi vieressä, jatkossa huomasin pomon, mutta laitoin radion isommalle jo aikaisemmin, usein hänenkin asiat oli sellaisia, että muutaman kerran käskin häipyä häiritsemästä, alkuun viihdyin työpaikalla, kun sai tehdä töitä, jatkossa se meni pipertämiseksi, minulla meni hermot aika usein, kun kaksi aikuista lasta pyöri koneen ympärillä, tuli mieleen, että tällaista he eivät varmaan kotonaan koskaan näe, kaikki on loppuun käytettyä ja kaikki on kiellettyä, sellaisen käsityksen minä sain.
        En koskaan hae enää töihin, jos työnjohdossa on maailmankatsomukseltaan samanlaisia, aloin vihata päällikköä ja työnjohtajaani, koska he tekivät aika usein sellaisia päätöksiä, joita eivät kysynyt työntekijöiltä ja väittivät että muuta ratkaisuja näihin ohgelmiin ei ole....ja paskat, olivat metsässä aika usein ja syvällä.


      • Maailmankatsomus
        Maailmankatsomus kirjoitti:

        Kieltää radion kuuntelun, tv:n katselun.....mutta arvostellaan sitten ihmisten tekemisiä ymmärtämättä vaikka itse ei saa tehdä jotain, no jos se on kielletty jo äidin maidossa, voi vain ymmärtää miltä tuntuu, kun ei tiedä, jos asiat olisi toisin.
        Huomasin sen ettei he radiota kuunnellut, esim. joku firma lomautti tms. työnjohto ei kuunnellut kun jouluradiota, keskusradio oli kielletty, siksi työntekijöillä oli omat kuulosuojaimet, jossa oli radio.
        Se oli aika hyvä, pomo saattoi selittää minulle jopa tunnin jotain, ennenkuin huomasin, että seisoi vieressä, jatkossa huomasin pomon, mutta laitoin radion isommalle jo aikaisemmin, usein hänenkin asiat oli sellaisia, että muutaman kerran käskin häipyä häiritsemästä, alkuun viihdyin työpaikalla, kun sai tehdä töitä, jatkossa se meni pipertämiseksi, minulla meni hermot aika usein, kun kaksi aikuista lasta pyöri koneen ympärillä, tuli mieleen, että tällaista he eivät varmaan kotonaan koskaan näe, kaikki on loppuun käytettyä ja kaikki on kiellettyä, sellaisen käsityksen minä sain.
        En koskaan hae enää töihin, jos työnjohdossa on maailmankatsomukseltaan samanlaisia, aloin vihata päällikköä ja työnjohtajaani, koska he tekivät aika usein sellaisia päätöksiä, joita eivät kysynyt työntekijöiltä ja väittivät että muuta ratkaisuja näihin ohgelmiin ei ole....ja paskat, olivat metsässä aika usein ja syvällä.

        Liika innostus uusiin asioihin, sitten kun se innostus vähän laantui paras ratkaisu oli se halvin.
        Kyllä kun kuunteli niitä ideoita, huomasi, että luulivat ihan itsekin, kovia ne pojat oli puhumaan, yleensä ne suunniteli niin pitkään, että jäivät itse tekemään ja päättivät etten minä osaan, koska eivät koskaan kysyneet.
        Kaikista eniten vitutti, kone ei toiminut, ilmoitti vikakoodin, minä en saanut koskea vehkeeseen, kukaan siitä firmasta ei ennen ollut leikkinyt sellaisella koneella, nimenomaan leikkinyt päällikkökin oli aina sen näköinen, kun konetta käytti, että olisi saanut orgasmin, minä sanoin aina silloin, että se on kone ja ihmisethän niitä tekee.
        Siinä koneessa oli se vika, ettei sitä oltu esiohjelmoitu tehtaalla, niitä vikakoodeja tuli sen takia, kun työkalut oli erimerkkisiä ja vaikuttivat tekemiseen niin paljon. Töitä tehtiin pitkään ja kone tökki joka aamu ja minua vitutti, kun eivät korjanneet sitä.
        Irtisanomistilaisuudessa omistaja väitti, että kone tuotti liikaa ongelmia minulle minä vastasin, että kone ei toiminut sillä tavalla, se minua vitutti koko ajan.
        Omistaja intti ja intti, ettei ne vaikuttanut tekemiseen, minä sanoin, että ne juuri vaikuttikin.
        Minua vitutti kaksi ihmistä, jotka oli maailmasta mitään tietämättömiä ja he johtivat sitä työpaikkaa.
        Ilmoitin jo töihin tullessa, että olen vain koneen käyttäjä, en koneen korjaaja, alle 1900€ / kk tehdä muuta kuin käytetään konetta.
        Maailmankatsomus on sellainen asia, se ei sovi työnjohtajille lainkaan, se tekee ihmisen tyhmäksi.


      • Niin.....
        Maailmankatsomus kirjoitti:

        Liika innostus uusiin asioihin, sitten kun se innostus vähän laantui paras ratkaisu oli se halvin.
        Kyllä kun kuunteli niitä ideoita, huomasi, että luulivat ihan itsekin, kovia ne pojat oli puhumaan, yleensä ne suunniteli niin pitkään, että jäivät itse tekemään ja päättivät etten minä osaan, koska eivät koskaan kysyneet.
        Kaikista eniten vitutti, kone ei toiminut, ilmoitti vikakoodin, minä en saanut koskea vehkeeseen, kukaan siitä firmasta ei ennen ollut leikkinyt sellaisella koneella, nimenomaan leikkinyt päällikkökin oli aina sen näköinen, kun konetta käytti, että olisi saanut orgasmin, minä sanoin aina silloin, että se on kone ja ihmisethän niitä tekee.
        Siinä koneessa oli se vika, ettei sitä oltu esiohjelmoitu tehtaalla, niitä vikakoodeja tuli sen takia, kun työkalut oli erimerkkisiä ja vaikuttivat tekemiseen niin paljon. Töitä tehtiin pitkään ja kone tökki joka aamu ja minua vitutti, kun eivät korjanneet sitä.
        Irtisanomistilaisuudessa omistaja väitti, että kone tuotti liikaa ongelmia minulle minä vastasin, että kone ei toiminut sillä tavalla, se minua vitutti koko ajan.
        Omistaja intti ja intti, ettei ne vaikuttanut tekemiseen, minä sanoin, että ne juuri vaikuttikin.
        Minua vitutti kaksi ihmistä, jotka oli maailmasta mitään tietämättömiä ja he johtivat sitä työpaikkaa.
        Ilmoitin jo töihin tullessa, että olen vain koneen käyttäjä, en koneen korjaaja, alle 1900€ / kk tehdä muuta kuin käytetään konetta.
        Maailmankatsomus on sellainen asia, se ei sovi työnjohtajille lainkaan, se tekee ihmisen tyhmäksi.

        Koulutuksesta huolimatta, en osannut operoida konetta, oli irtisanomisen yksi syy....Perkele ruotsalainen suomee puhuva koneenasentaja / ohjelmoija opasti minua muutaman kerran ja minä osasin kaikki ....sitten se meni pilalle, oltiin kaikki kerralla työntekijät ja työnjohto vajaa 10 ukkoo seiso, kun yksi opasti.....työnjohto oli aamulla käynyt salilla ja höpötti niin, ette kukaan muu kuullut mitään.
        Työnjohto olisi kuuunut työnjohtajien koppiin, mutta he olivat kun pienet kakarat koneen ympärillä....osa koulutuksista meni penkin alle, kun työnjohto oli paikalla.
        Kun olimme kaksin, hän näytti koneen toimintaa jne....
        Mutta kun päästiin arkeen, tuli uusia ongelmia, minulla meni päivä istuessa, kun kone piti sammuttaa, enhän minä soita minnekkään Ruotsiin,huoltomiehelle, firman puhelin / KÄNNYKKÄ ei toiminut, katkaisi välillä yhteyden, se oli pomojen vanha puhelin....KATO KAIKESSA SÄÄSTETTIIN !
        Omalla puhelimella en suostunut soittelemaan, ei firma niitä puhelinlaskuja ole maksanut kumminkaan.


      • JA NIIN.............
        Niin..... kirjoitti:

        Koulutuksesta huolimatta, en osannut operoida konetta, oli irtisanomisen yksi syy....Perkele ruotsalainen suomee puhuva koneenasentaja / ohjelmoija opasti minua muutaman kerran ja minä osasin kaikki ....sitten se meni pilalle, oltiin kaikki kerralla työntekijät ja työnjohto vajaa 10 ukkoo seiso, kun yksi opasti.....työnjohto oli aamulla käynyt salilla ja höpötti niin, ette kukaan muu kuullut mitään.
        Työnjohto olisi kuuunut työnjohtajien koppiin, mutta he olivat kun pienet kakarat koneen ympärillä....osa koulutuksista meni penkin alle, kun työnjohto oli paikalla.
        Kun olimme kaksin, hän näytti koneen toimintaa jne....
        Mutta kun päästiin arkeen, tuli uusia ongelmia, minulla meni päivä istuessa, kun kone piti sammuttaa, enhän minä soita minnekkään Ruotsiin,huoltomiehelle, firman puhelin / KÄNNYKKÄ ei toiminut, katkaisi välillä yhteyden, se oli pomojen vanha puhelin....KATO KAIKESSA SÄÄSTETTIIN !
        Omalla puhelimella en suostunut soittelemaan, ei firma niitä puhelinlaskuja ole maksanut kumminkaan.

        Diesel-trukit siirtyivät historiaan. Trukkikalusto liikkuu nyt sähköllä, joten halleissa sisäilma pysyy puhtaampana.
        Näin mainostavat omalla sivuillaan, ei ollut diesetrukkeja vaan yksi DIESELTRUKKI.
        Eikä dieseltrukki paljon sitä sisäilmaa saastuttanut, siellä on kaksikin konetta siellä hallissa, jotka saastuttavat sitä hallia, koska ilmanvaihtoa ei ole.
        Minä valvoin monta yötä putkeen, koska pääsnsärky alkoi, kun siirryin toiseen halliin. Sanoin asiasta omistajalla asti, sanoi vaan JAA, oli vaan huolissaan, että ei saa pysymään työntekijöitä tässä työpaikassa.

        Oikeastaan joka kerta kun kertoi huoliaan, omistajalla oli huolia vain omista tuloistaan, ei omistavansa työpaikan viihtyisyydestä. NO PERKELE JOKU KAHVIHUONE REMONTOITIIN, SIELLÄHÄN SITÄ TYÖTÄ TEHDÄÄN !


      • löysin töitä........

        Olen nykyään huorana, ajan alasti trukilla ;)


      • työmatkankin.....
        löysin töitä........ kirjoitti:

        Olen nykyään huorana, ajan alasti trukilla ;)

        kuljen alasti, töihin tullessani pääsen pomoni kanssa samaan suihkuun......maailmankatsomus auttaa, hän tykkää homoista ;)


      • voihan vattu........

        Tullee mieleen sarja pomo piilossa :)......minä tässä keksin uuden sarjan pomo tiellä työntekijöitten kiusana :)
        Sitä se oli, pomoa piti ajaa pois, kun hän ei älynnyt mistään mitään.
        No eihän se mitään tehnyt pomonakaan, kirjoitti sähköposteja ja osotti puheluja, kun puhelinlaskuissa säästettiin (;


      • voihan vattu......
        voihan vattu........ kirjoitti:

        Tullee mieleen sarja pomo piilossa :)......minä tässä keksin uuden sarjan pomo tiellä työntekijöitten kiusana :)
        Sitä se oli, pomoa piti ajaa pois, kun hän ei älynnyt mistään mitään.
        No eihän se mitään tehnyt pomonakaan, kirjoitti sähköposteja ja osotti puheluja, kun puhelinlaskuissa säästettiin (;

        Ei siitä pääse eroon enää tosielämässäkään, vaikka luulin, etten näe häntä koskaan, mutta " päällikkö työntekijöitten kiusana :) " oli tänään Lidlissä oman linja-autonsa ja kolhoosinsa kanssa, iso auto, koska perhe ei muuten sovi samaan auton


    • viikkopalaverit

      Joka viikko samana päivänä.......välillä käveltiin palaveriin istumaan, huusi toisesta huoneesta, ettei ole mitään palaveerattavaa,
      Joskus taas edellinen viikko oli mennyt moitteettomasti, kukaan ei ollut puhunut mitään......kunnes palaverissa repesi, kaikki oli päin persettä......alle kymmenen hengen työpaikoissa voisi tiedottamisen hoitaa työaikana.....palaverit on byrokraattien keksintöä, yritetään noudattaa lakeja ja asetuksia, mutta tietämättömyyttään......tai oikeastaan uskon, että säästääkseen, rikkookin työaikalakeja, koska suomennettu työaikalakikirja on liian vaikea ymmärtää, koska työnantaja ajattelee vain omia etujaan.....sen opin pienessä työpaikassa tai oikeastaan en pysynyt millään muotoa edes mukana, mitä siellä aina tapahtui.
      Tällainen työnantaja voisi hakea työntekijöitä ihan avoimesti sillä periaatteella, että kaikki jotka haluavat tehdä puoli-ilmaista työtä, joustavilla työajoilla.
      Esimerkkinä voin kertoa, että em. firman entinen työntekijä, nykyinen työnjohtaja oli ollut itsekseen iltavuorossa, oli mennytkin pelamaan sählyä, koska työnteko ei ollut kiinnostanut.
      Voin sanoa, että hän teki enemmän tuhoa työntekijänä ja tekee tulevaisuudessa tuhoja myös työnjohtajana, en koskaan arvostanut häntä.....liian hätäinen mies joka asiassa.

    • työsuojeluako ?

      Digikamerat keksittiin vuosia sitten, mutta niitten käyttöä ei ole opetettu työnjohdolle tässä nimenomaisessa firmassa, koska digiaikana kuvattavalta pitää kysyä, saako kuvaa ottaa ja kuvaa ei saa julkaista ilman asianomaisen lupaa varsinkaan netissä.
      Puhumattakaan videopätkistä, aika mitäänsanomaton sanoma, ei siinä esiintyviltä työntekijöiltä varmaan ole edes kysytty tai sanottu, missä pätkä esitetään.
      Samaa asiaa jankataan, ensin palvottu kone on unohdettu tulee uusi palvonnan kohde, kunnes koittaa arki ja koneille pitäisi antaa "valohoitoa" niinkuin työnjohto kehui erään koneen luona potkimassa käynyt päällikkö.
      Säästetään...säästetään, kyllä kone kestää, aukaistaan kesällä hallin ovet, saavat valohoitoa ;)
      Ohennetaan vähän nesteitä, ei se työkalun jäähdytys siitä huonone ;)

      • työsuojeluako ?

        Tässä nimenomaisessa yrityksessä palvotaan koneita, ei työntekijöitä, aamulla polvistutaan uuden koneen ääreen ja puhutaan viisaita.
        Menee vähän aikaa...konekanta vanhenee, tulee kyse koneiden huollosta, silloin alkaa perusteltu...perusteeton perustelu, toimihan tuo 12 vuotta sitten tuolla nopeudella, miksi se ei muka nyt toimisi samalla lailla, työntekijä perustelee, että se ei toimi enää samalla tavalla, työnjohto vastaa.....toimihan se 12 vuotta sitten, toimii se vielä tänäänkin samalla nopeudella.
        Siinä perustelu sille, miksi työntekijä vaihtaa työpaikkaa ja jos ei älyä vaihtaa, laitetaan se vaihtamaan, ympyrä sulkeutuu johto tekee jatkossa itse tekemiään tuotteita ja ihmettelee, miten he on osanneet tehdä niitä...susiahan nämä on pantasusia kaikki ::::!


    • kylläpäonperseestä...

      Onko tullut monoa, kun noin ahdistaa?

      • työsuojeluako ?

        Omalta kohdaltani ensimmäinen työpaikka, jota hain omasta vapaasta tahdostani, huomasin olevani pian olevani keskellä Pelle Hermannin sirkuskoulua.
        Haluan vain kertoa, että työpaikka voi olla myös helvetti, nyt ei ole sitä.
        Työsuojelua se on, kun ei ole siellä.


      • eghhthf
        työsuojeluako ? kirjoitti:

        Omalta kohdaltani ensimmäinen työpaikka, jota hain omasta vapaasta tahdostani, huomasin olevani pian olevani keskellä Pelle Hermannin sirkuskoulua.
        Haluan vain kertoa, että työpaikka voi olla myös helvetti, nyt ei ole sitä.
        Työsuojelua se on, kun ei ole siellä.

        Eikö töitä haeta omasta tahdosta? Eihän siitä tule mitään jos pakotetaan.


      • työsuojeluako ?

        Siellä töissä ollessa ahdisti helevetisti, nyt vaan kerron, kun on verenpaine laskenut tarpeeksi !
        Nyt olen elämäni kunnossa.


      • työsuojeluako
        eghhthf kirjoitti:

        Eikö töitä haeta omasta tahdosta? Eihän siitä tule mitään jos pakotetaan.

        No.....tässä tapauksessa haukkasin paskaa, suoraan sanottuna.
        En tiennyt yrityksen olemassaolosta, missä se oli ja mitä teki ?
        Puoli vuotta meni, kun alkoi vituttaa ja rankasti.
        työ oli suurinpiirtein sitä, että työn teko ei saa olla mukavaa.
        Kun meni hyvin, työnjohto alkoi vittuilla jostain siivouksesta, kun siivous tuli tehtyä, vittuiltiin sitten ihan jostain muusta,no minä lopetin sitten työnteon yrittämisenkin.
        Motivaatio karkasi kokonaan työntekoon.


      • työsuojeluako ?

        Sitä paitsi puhuin näistä asioista siellä töissä ollessani, en tehnyt kun kerran sisään tunteja.....kun kävin työhaastattelussa toisiin töihin, en ajellut dieseltrukilla kertaakaan jne......
        Oikeastaan puhuin liikaa työasioista työpaikalla, sain huomautuksen asiasta, sanoin kyllä, että en ole tullut töihin puhumaan omista asioistani.
        Protestoin koska joka aamu alkoi aina kun pokkuroitiin ja kehuttiin konetta, kumarreltiin, niinkuin MEKKA olisi ollut siinä edessä....nyt kuulema kumarrellaan jo toista konetta.
        VOI VITTU, ETTÄ OLI MIELENKIINTOISTA KATSOA, KUN TYÖNJOHTO OLI KUIN HIEKKALAATIKOLLA.


      • työsuojeluako
        työsuojeluako kirjoitti:

        No.....tässä tapauksessa haukkasin paskaa, suoraan sanottuna.
        En tiennyt yrityksen olemassaolosta, missä se oli ja mitä teki ?
        Puoli vuotta meni, kun alkoi vituttaa ja rankasti.
        työ oli suurinpiirtein sitä, että työn teko ei saa olla mukavaa.
        Kun meni hyvin, työnjohto alkoi vittuilla jostain siivouksesta, kun siivous tuli tehtyä, vittuiltiin sitten ihan jostain muusta,no minä lopetin sitten työnteon yrittämisenkin.
        Motivaatio karkasi kokonaan työntekoon.

        Koneen koulutuskin oli sellaista että työnjohtaja ja työmaanpäällikkö oli ensimmäisenä opettelemassa, kun koneenkäyttäjä itse käveli sen päivän ja monen muun päivän, lopputilin syy oli, etten hallitse koneen operointia, ei ihme minä opettelin koneen käyttöä käytännössä, itse ohjelmointia minua ei neuvottu ollenkaan.


      • työsuojeluako?

        Kävelin kappaleen kanssa päälikön huoneeseen, kerroin, että kappale on vääränmittainen, kerroin, että lopputuotteesta ei tule oikean mittainen.
        Päällikkö vastasi, ei se paljon ole ( päällikkö ja työnjohtaja tekee toiseen koneeseen ohjelmat, joka laskee aihion pituuden )
        No.....minä teen kappaleen loppuun ja kävelen taas päällikön luo, päällikkö ihmettelee miksi se on tämän mittainen, vastasin, että tein sen piirustusten mukaan....päällikkö sanoi...no olisi sitä voinut muuttaa, vastasin taas, että teen mitä asiakkaan piirustuksessa lukee.
        TÄMÄ OLI VAIN ESIMERKKI, MUTTA SUUNTANA OLI IRTISANOMINEN.
        Irtisanomisen syy oli, että en osaa pillottaa ylimääräisiä millejä kappaaleeseen......KAPPALEISSA ON TOLERANSSIARVOT.
        Samana päivänä tuli kutsu palaveriin, siellä kerrottiin ensin, että autetaan työpaikan etsimisessä jne....vastasin että teidän pitää irtisanoa minut, sillä olen eri mieltä tuosta irtisanomissyystä.
        Minä ehdotin, että saatte ottaa minun tilalle toisen työntekijän, kirjoitan vaikka nimeni alle sellaiseen paperiin.No viikon päästä olin irtisanomisajalla jo töissä.
        Lomautusvaroitus tuli myös minulle, minut oli vasta irtisanottu, on minulla edellinen lomautuslappu vielä tallessa, se annettiin kaksi päivää ennen lomautusta, sekin oli laiton, myönsivät sen itsekin silloin.
        Minä päätin, että nyt tämä ala riittää, tuollaiset yrittäjät pilaa kaiken.


      • työsuojeluako?
        työsuojeluako? kirjoitti:

        Kävelin kappaleen kanssa päälikön huoneeseen, kerroin, että kappale on vääränmittainen, kerroin, että lopputuotteesta ei tule oikean mittainen.
        Päällikkö vastasi, ei se paljon ole ( päällikkö ja työnjohtaja tekee toiseen koneeseen ohjelmat, joka laskee aihion pituuden )
        No.....minä teen kappaleen loppuun ja kävelen taas päällikön luo, päällikkö ihmettelee miksi se on tämän mittainen, vastasin, että tein sen piirustusten mukaan....päällikkö sanoi...no olisi sitä voinut muuttaa, vastasin taas, että teen mitä asiakkaan piirustuksessa lukee.
        TÄMÄ OLI VAIN ESIMERKKI, MUTTA SUUNTANA OLI IRTISANOMINEN.
        Irtisanomisen syy oli, että en osaa pillottaa ylimääräisiä millejä kappaaleeseen......KAPPALEISSA ON TOLERANSSIARVOT.
        Samana päivänä tuli kutsu palaveriin, siellä kerrottiin ensin, että autetaan työpaikan etsimisessä jne....vastasin että teidän pitää irtisanoa minut, sillä olen eri mieltä tuosta irtisanomissyystä.
        Minä ehdotin, että saatte ottaa minun tilalle toisen työntekijän, kirjoitan vaikka nimeni alle sellaiseen paperiin.No viikon päästä olin irtisanomisajalla jo töissä.
        Lomautusvaroitus tuli myös minulle, minut oli vasta irtisanottu, on minulla edellinen lomautuslappu vielä tallessa, se annettiin kaksi päivää ennen lomautusta, sekin oli laiton, myönsivät sen itsekin silloin.
        Minä päätin, että nyt tämä ala riittää, tuollaiset yrittäjät pilaa kaiken.

        Unohdin kertoa, että työnantaja sanoi minulle palaverin loputtua: " Tätä ei saa kertoa kahvihuoneessa"


      • työsuojeluako?
        työsuojeluako? kirjoitti:

        Unohdin kertoa, että työnantaja sanoi minulle palaverin loputtua: " Tätä ei saa kertoa kahvihuoneessa"

        Unohdin kertoa, että olen J-Pennasen kaveri.


      • kuka on ja missä on?
        työsuojeluako? kirjoitti:

        Unohdin kertoa, että olen J-Pennasen kaveri.

        unohtanut kertoa olevansa J-Pennasen kaveri ja kuka on itse J-Pennanen, onko se tämän firman ylipresidetti ?


      • kyläonperseestä....

        Onneksi ei tarvita mainita firman nimeä, sen mainitseminen ahistaa ja tuo happivaivoja, mutta se riittää minulle, kun muistaa sen nimen, otan usein RaMaVit kapselin, silloin ei Ramase, Masenna eikä Vituta...sillä pääsee pitkälle, työtömänä joutaa vähän lepäilemään.


    • fgfjjyjyf

      Olitiko se trukinkuljettaja joka ajoi seinään Kuhmossa? Kävikö pahasti?

      • työsuojeluako

        Enpä tiedä Kuhmosta mitään, ihmettelen ettei sillä trukilla ole talvella sattunut mitään ei ketjuja eikä mitään, hallikin on niin pieni, ettei se kunnolla mahdu edes sinne sisälle.
        Minähän en sillä trukilla ajellu, pienellä sähkötrukilla oli mukavampaa körötellä.
        Nyt en etsi edes samalta alalta töitä, saattaa olla, että joutuvat ehdottamaan mulle seuraavaa työtä, nämä pienet pk yritykset joutaisi minusta vaikka Kiinaan.


    • työsuojeluako?

      Saa nähdä, minkälainen ratas siellä nyt hyppää hampaan yli kun saa pullon kossua.

      Siinä oli kommentti,jonka kopioin omasta sähköpostistani työnantaja lähetti tämän minulle todennäköisesti vahingosssa,tarjottuaan 9 kk:n takaisinotovelvoitteen takia toista hommaa, josta kieltäydyin, koska minulla ei ollut työkokemusta.

      Vastasin sähköpostiin, että selvinpäin on parempi olla ja että kirkkaita en ole juonut vuosiin.

    • työsuojeluako?

      Muistan ensimmäisen kesän, kun olin töissä siellä, työnjohtaja tuli kysymään, mitä meinasit tehdä viikolla (viikon numero), minä vastasin, että minä olen tullut tänne tekemään töitä, työnjohtajan naama oli sen näköinen, että sen olisi voinut siirtää suoraan vahakabinettiin.
      No tuli se viikko eteen, olinkin töissä kahdestaan yhden toisen työkaverin kanssa, jolla ei ole lomia kertynyt,aloin kyselemään, että mikä tämä juttu oikein on.
      No...työnjohdolla oli itsellä lomaviikko, aloin ottaa selville, koska olen ollut alalla, mutta päivät oli 8 tunnin päiviä, pekkaset oli mitä piti pitää.
      Tällä työnantajalla oli sellainen tapa, että jokainen vuorollaan soitteli firman omistajalle milloin mistäkin asiasta, olin ihan pihalla....kukaan ei puhunut mitään, yleensä kysyivät lisää palkkaa, koskaan siinä onnistumatta.
      Työnantajan mukaan, ei ollut varaa antaa pitää pekkaspäiviä, siksi oli tunnit laitettu 7.5 tunniksi.
      Mutta toisaalta laitonta teettää heidän vapaapäiviä sisään työntekijöillä, koska työntekijät eivät voineet olleet keskenään, työnantajan piti olla vahtimassa työntekijöitä, näin siellä ilmaistiin asioita.
      Omat suunnitelmat kärsi, tosin ei minun, minä en lähtenyt siihen leikkiin ollenkaan.
      Jos osaa lukee työehtosopimuksia / työaikalakia yhtään niissä lukee yleensä, että työnantaja voi määrätä pekkaspäivän pitoajan jne....mutta toisaalta, työnantaja joutuu maksamaan palkan siltä ajalta.
      Olen sitä mieltä, että pienet pk-yritykset kannattaisi pyörittää firmaansa oman väen turvin, kaikki nämä puhumattomuudet mitä tuollakin oli, jos ei muistanut kysyä jotain, ei sitä kukaan tullut kysymäänkään, mutta toisaalta, miten sinä osaat kysyä mitään, kun sinulle ei kerrota mitään.
      Kaikki oli niin sanotusti itsestään selviä asioita....no mitkä asiat...ei mitkään.

      • työsuojeluako?

        Olen potentiaalinen persujen ehdokas, saapi pyytää jos tarvetta on laadukkaalle ehdokkaalle.
        ps. mul on talvirenkaat kesät talvet ja vahva lääkitys.


      • suojelutyö?
        työsuojeluako? kirjoitti:

        Olen potentiaalinen persujen ehdokas, saapi pyytää jos tarvetta on laadukkaalle ehdokkaalle.
        ps. mul on talvirenkaat kesät talvet ja vahva lääkitys.

        Olen potentiaalinen persujen ehdokas, saapi pyytää jos tarvetta on laadukkaalle ehdokkaalle.
        ps. mul on talvirenkaat kesät talvet ja vahva lääkitys.

        ps1.joku kertoo omasta kohtalostaan talvirenkaina, jolla on vahva lääkitys.


    • pieni pk-yritys

      On ihan hyvä, kunhan ei tarvitse mennä sellaiseen töihin,,,,,,tai olisi tarpeeksi pieni, ettei se tarvitsisi työntekijöitä lainkaan.....työnantaja saisi tehdä mitä ikinä haluaisikaan ;)

      Omistajat varmaan hyviä tyyppejä.....nukkuessaan ;)

    • työsuojeluako?

      Kuulin tuossa työttömien palaverissa tänään, samalla alueella eri ammattinimikkeen harjoittaja oli kieltäytynyt maksamasta erinäisiä työntekijälle kuuluvia maksuja....oli pantannut niitä 4 kk:tta, samanlainen ystävällisen oloinen työhaastattelussa, kunnes työ oli alkanut, vittuilu oli alkanut,samaa ajatuksen juoksua, kun missä minä olin.....ainakin maailmankatsomukseltaan.
      Ja tämä työpaikka oli samalla alueella, on varmaan vieläkin.
      Huomasin sen, kun siellä teetätettiin jotain ulkopuolisia töitä, työnjohtaja tuli " itkemään " että oli maksanut 50 € / h, minä sanoin, että työnteko maksaa, täällä ei makseta läheskään samaa.
      Työnjohtaja oli tehnyt itse niitä " ohituksia " itse, toimi ehkä 5 minuuttia.
      Kaikki pitäisi olla ilmaisia, no puoli-ilmaisia oli ainakin työntekijät, jotka heille tekee töitä.
      Kerran kerroin heille, että kouluttamaton työntekijä saa muualla enemmän palkkaa kun täällä, täällä vain pitää tehdä montaa hommaa yhtäaikaa.
      Siitähän minä kerran sanoin, että osaan tehdä vain yhtä hommaa kerrallaan, muuten tulee sutta ja sekundaa, silloin nauroivat, mutta sitä sutta tuli loppuun asti.

    • j- pennanen

      Kuulin tuossa työttömien palaverissa tänään........

      Jaaha, sitä ollaan työttömien palavereissa vaikka ollaan niin viisaan kuulosia ainakin arvostelemaan toisia. enpä ihmettele yhtään

    • työsuojeluako?

      Voihan olla viisaan kuuloinen, vaikka olisi työttömien palavereissa, siellähän sitä vasta arvostellaankin.
      Suurin osa työttömistähän tänä päivänä on kaikkein viisainta, töissä olevat ei uskalla arvostella...tosin minä olen tässäkin poikkeus ja siksi varmaan työtön.....mutta asioissa on aina kaksi puolta.

      Nämä maailmankatsomukseltaan samanlaiset on yleensä vähän huijarinoloisoisia siihen asti, kun huomaavat olevansa väärässä ja kääntävät kelkkansa aika äkkiä toiseen suuntaan, eli päinvastaiseen, mitä mieltä olivat aikaisemmin.
      Minä kutsuisin maailmankatsomukseltaan samanlaisia vertauskuvaannollisesti salavihaiseksi pystykorvaksi, näyttää tyyneltä, mutta sisällä asuu peto ja se tulee esille väärään aikaan.
      Olen miettinyt miten he pystyvät kasvattamaan koko ajan kasvavaa perhettään tai oikeastaan pitämään sitä kasassa, onhan niitä viime aikoina ollut oikeudessa asti.
      Onko heistä pyörittämään yritystä, sanotaan viitisen vuotta sitten, en tuntenut tuollaisia ihmisiä lainkaan, nyt niitä tupsahtaa joka päivä esille ja kuunneltuani heidän palveluksessaan olevia, samanlaisia luonteeltaan, oman päänsä pitäviä, vaikka häviäisivät oikeudessa......surkean kuuloista.

      Kaikkea sitä miettiikin !

    • työsuojeluako?

      J.pennasen kanssa ajettiin rukilla ja tumputettiin samalla ollaan meinaan päteviä.

    • työsuojeluako?

      Kaikillahan on omat harrastuksensa, minä en ole tänään tehnyt mitään, pitää olla varovainen, kun on työtön.......lihhaa ei ole kuin kielessä, silti nuo isoperheiset yrittäjät puhututtaa palavereissa kuin palavereissa ja pyöreissä pöydissä !

    • työsuojeluako?

      Hassuin muisto " säästötalosta " on, päällikkö ja työnjohtaja rymyää roskiksesta tuotannosta puuttuvia kappaleita, minä en koskaan kertonut, löin lekalla ne muotovalioksi,jotka meni sudeksi.
      Messuillehan ne kunnosti kappaleet roskiksesta, yleensä kysyivät, onko vähän sudeksi menneitä, ne menisi näytille messuille, minä kerkesin hajottaa suurimman osan....en koskaan kertonut.

      ENKÖ OLLUT ILKEÄ IHMINEN !!!!????

    • säästäväisyys ensin!

      Sen verran tiedän historiaa yrityksen pyörittämisestä, alkuun työntekijöillä oli muoviset mitat tarkkoihin mittauksiin, päällikkö istui yläkerrassa ja antoi aamuisin työkalut työntekijöilleen ja työkalut piti palauttaa päivän päätteeksi.
      Omistaja asui omassa yrityksessään, yläkerrassa, joka toimii nykyisin pukuhuoneena työntekijöillä, lämmitysjärjestelmä varmaan toimi silloin, nykyään yläkerrassa seinä kuurassa talvisin, koska lämmitysjärjestelmä ei toimi.
      Työrukkaset, jotka vieläkin on lukkojen takana pomojen kopissa toisessa rakennuksessa, työntekijät saattaa tulla jo aamu klo 6.00 töihin, työnjohto ehkä klo 8.00, jos kuntoseteleitä on vielä käytössä, ehkä tulevat töihin klo 10.00 maissa, joskus työntekijät ilman työhanskoja töissä siihen asti, kun työnjohto ehkä saapuu paikalle.
      Työtiloissa tietysti hälytysjärjestelmä, jokaisella omat tunnuksensa sisälle, jossain palaverissa työnjohto ilmoitti, että jos vartijat tulee paikalle, ehkä maksatetaan hälytys työntekijän huolimattomuuden takia, ( EHKÄ ) minä en koskaan käyttänyt avainta, en ollut vuorotyössä lainkaan, toisaalta, en olisi suostunut kulkemaan vuorotöissä, koska seurasin sitä hommaa pitemmän aikaa, aamuvuoron työntekijä oli vielä töissä, kun päivävuoron työntekijä lähti kotiin.
      Toisaalta sekin olisi toiminut paremmin ihan päivävuorossa, sillä työnjohto teki ohjelmat tähän koneeseen, iltavuoro saattoi tupakoida koko vuoron, koska työnjohto oli unohtanut tehdä niitä ohjelmia siihen koneeseen ja välillä jouti pelamaan pasianssia tietokoneella, kun tekemistä ei ollut, tosin pasianssitkin poistettiin koneista, no kännyköissähän niitä pelejä riittää.
      Minua ihmetytti se säästämisen juttu, ensin hankitaan uusia koneita, sitten aletaan karsia työkaluja niihin, kaikkia töitä ei pystynyt tekemääm piirustuksen mukaan, vaikka minulle sanottiin, ettei kaikkia piirustuksia tarvitse katsoa. No minulla ei ole sellaista " säästäväisyyden " ominaisuutta, sillä aina kun ehdotti ostettavaksi jotain työkalua, minulle sanottiin aina, että se maksaa niin ja niin paljon, kerran sanoin, ettei minua kiinnosta paljon työkalu maksaa, minua kiinnostaa vain, että saan tehtyä homman kunnolla.....koskaan ei käynyt niin ):
      No itse tekivät sitten virheitä kappaleiden koot ei olleet piirustuksen mukaisia ja piirustuksia olisi pitänyt soveltaa, asiakkaita oli nimittäin niin paljon, ettei niitä sovellettavia piirustuksia ei voinut muistaa, joten tein aina piirustuksen mukaan, jos tuli susi, hakkasin kappaleen niin pieniiin osiin,ettei siitä voinut saada korjattua millään.
      Kävin keskustelua työnantajan kanssa, että asiakkaan täytyy tehdä piirustus uusiksi tai susia tulee lisää ja paljon.
      Ymmärsin jälkeenpäin, että tekivät huonoja kauppoja asiakkaittensa kanssa, mutta syyt vieritettiin tavalla tai toisella työntekijälle, olisi pitänyt lähteä jo siinä vaiheessa, kun työnjohtaja sukelsi isoon peltiroskikseen ja PERSEVAKO VAIN KIILSI KUN FARKUT OLI TIPPUA JALASTA, huusi sieltä ja kyseli, minne olin heittänyt ne kappaleet, vastasin vain, ettet saa niistä kunnollisia, olisit uskonut minua, tee niin paljon ylimääräisiä, että ne riittää....mutta ei ja minun verenpaine kasvoi kasvamistaan.
      Päivä päivältä meidän välit kiristyi,koska joka päivä oli vain kyse siitä, paljonko tänään säästetään tekemisessä, koskaan ei ajateltu sitä, mite saadaan paras tulos.

    • entinentyönarkomaani

      Olen yrittäny ajatella hyviä puolia tuossa työpaikassa, enpä ole löytänyt vielä.
      Alkuun oli hyviä puolia, kun ei tiennyt kaikkia eteentulevia asioita, joita väitettiin joksikin työaikalain tai työehtosopimuksen alaiseksi, mutta kaikki osoittautui tämän työnantajan keksinnöksi ja joita oltiin noudatettu, koska kukaan ei ollut kyseenalaistanut mitään asiaa.
      Lomautuslappu annetaan kaksi päivää ennen lomautusta, irtisanotaan työntekijä ilman mitään varoitusta etukäteen, viikon päästä ollaan jo irtisanomisajalla ja irtisanomisen syy ei ollut suusanallisen sopimuksen mukainen ja annetaan lomautusvaroitus seuraavana päivänä vielä lisäksi.....irtisanotulle ei anneta lomautusvaroitusta, koska hän on jo irtisanottu.
      Työnantajan perustelu ei saa olla, että ei tietty asiaa, siinäkin säästetään, kun ei oteta selvää mistään asiasta.
      Asia kääntyy työnantajaa vastaan ja työnantajan maine kasvaa sekä hyvässä, että pahassa ja tämän työnantajan maine ei kasva hyvässä.
      Minä yritän työllistää itseni jotenkin, jollekkin alalle, mutta jotain pakettia ottaa vastaan nyt tuollaiselta työnantajalta, joka valehtelee joka asiassa, se kasvattaa työntekijää.
      Minua hävettää kertoa työnantajan nimi tässä tapauksessa edes tuttavillekaan, yleensä kukaan ei aikaisemmin ollut kuullutkaan tuon nimisestä työnantajasta, sen nimeä en täälläkään julkaise, sillä huijatuksi tuleminen, ei ole mukavaa.
      Nyt pitää miettiä, onko työ ihmiselle parasta, minulla meinasi mennä itsetunto kokonaan, haen sitten ammattiapua jos siltä tuntuu, mutta aion kirjoittaa muistelman itselleni ja joskus varmaan julkaisen sen, työnantajan nimeä en julkaise missään, mutta kyllä hän itsensä sieltä tunnistaa.....YRITTÄKÄÄ NYT VÄLILLÄ AJATELLA MUITA, KUN ITSEÄNNE, KAIKKI NE SIIVOUSLISTAT, kun ei ole töitä...TYÖNTEKIJÄN NIMELLÄ ja kyttääminen jos joku roska ei ole oikeassa paikassa, perkele soikoon, kun ilmastointi puuttuu kokonaan,ja osa pattereista on talvella kylmänä, koska lämmitysjärjestelmässä on koko ajan liian kova paine.
      Torvi menee ulos koneesta, mutta imuri puuttuu siitä ja väitetään, että kyllä se pöly sinne ulos menee...paskanmarjat, ilman imuria ulos ei mene mitään.
      Ja koneesta pestään suodattimet, joita ei saa nimenomaa pestä.
      Sehän olisi sama, jos kulkisin imurin kanssa, imuri vain ei olisi päällä.
      Ja se 7.5 tunnin työpäivä, työnantajan keksimät vapaapäivät on palkallisia vapaapäiviä, ei niitä tarvii tehdä sisään eikä ulos, eikä tarvitse polttaa omia lomapäiviä, kun työnjohto lähtee retkelle jonnekin viikoksi.

      EI KUN TÖITÄ HAKEMAAN !

    • kehänkiertäjä

      lääkitys, lääkitys, ... muista lääkitys, vain otettu lääke auttaa...

      • kiertäjäkehä

        ei ole lääkitystä, se johtuu tästä kokemuksesta, jonka em. työnantaja antoi minulle ja se oli KAUHEA SIRKUS !


      • kehäkiertäjäkö

        ....omistaa tämän firman, kun käskee entiset työntekijät ottaa lääkkeensä....vaikka lääkkeitä pitäisi määrätä firman työnjohdolle......unilääkkeitä, niin toimisi paremmin tuo kaupan käynti.....unista hommaa se on se sähköpostin lähettäminen, puhelinta ei saa käyttää,kun säästetään työntekijöiten palkoissa ;)
        Ai niin pahaa untahan tämä olikin....vaikka todelliselta tämä tuntuu...sähly inhottaa enemmän, pallossa on entistä enemmän reikiä.
        Voin sanoa työnjohto, minä urheilin, ennenkuin te synnyittekään....omistaja tosin on sen näköinen, ettei tiedä kun hevosista ;)


    • Valehtelijoiden club

      Kaikki oli valetta....vai oliko, kaikki oli totta vai oliko....siinäpä pulma, sen tiedän vain minä, mutta kierrän kaukaa tuollaiset, jotka muistuttaa tällaista....

    • Valehtelijoiden club

      Kaikki oli valetta....vai oliko, kaikki oli totta vai oliko....siinäpä pulma, sen tiedän vain minä, mutta kierrän kaukaa tuollaiset, jotka muistuttaa tällaista....
      Mistä sitten johtuu, että vihaan sählyä, se inhoaminen alkoi tämän unen jälkeen ?!?
      Siinä unessa vain kaikki pomot laski maaleja ja heille kelpasi vain voitto....muita vitutti !

    • jäppinen

      Joka työpaikalla on "itkupillit", "pilkunviilaajat", "jokaasiastavalittajat" ja "kaikkitäälläonpäinpersettä" ääliöt.

      Sitten on työntekijät, jotka tekevät mitä käsketään, seittemästä puolineljään, valittamatta.

      Sitten vielä paremmat työmiehet, jotka saavat parempaa palkkaa.

      Imekää siitä.

      • jäppiselle

        Työkavereita kohtaan ei mitään, jokainen teki hommansa, kahvihuoneessa puhuttiin yleensä työnantajasta.
        Tämä oli siitä ihmeellinen työpaikka, työkavereitten kanssa ei mitään, enkä edes tiennyt, mitä kukakin saa palkkaa, tiesin vain oman palkani se ol alle 1900 € / kk.

        Kukaan ei ollut kateellinen kenellekkään,


    • jäppiselle

      Niin minäkin luulin, ennenkuin menin tuonne, täällä oli lahkolaisia

    • työnantaja

      tai työnjohto ei saa olla lahkolainen, uskovainen saa olla, mutta nämä muut ei saa kuunnella radiota tms. ainakaan kun minä menen töihin joskus, kunhan löydän töitä

    • jäppiselle ja muille

      Minulla ei ennen ollut mitään" lahkolaisuutta " tiedätte nämä uskonlahkot suomessa, en lähde niitä erittelemään, mutta se epäammattimainen työmiesten kohtelu ja se heidän tapansa puhua " paskaa " nimenomaan selän takana.
      Ensin ollaan samaa mieltä asioista, mutta sitten kun huomataan, että ollaan väärässä, laitetaan syy työntekijälle tai vieritetään se jonnekkin pois itsestään.
      Jatkossa kysyn työnantajalta, ettei vaan ole samaa lahkoa.

    • tämä lahkolainen...

      mielestäni, luulee olevansa työntekijöitten kaveri, mutta toisin on, ne tavat vaan meni metsään.......
      No eihän sitä ymmärrä, jos ei itse ole ollut sellaisen palveluksessa.

    • maailmankatsomus

      Vaikuttaa minun työnhakuun, tämä " katsomus " ei ole missään tekemisessä sovi työnantajalle, joka jo muuten säästää kuluissa.
      Nämä konehankinnat oli vain silmänlumetta, EU auttaa niiden koneiden hankinnasaa, mutta odotappas, kun arki koittaa, ohjelmia aletaan " ohittaa ", niin kävi entisen vehkeen kanssa, kun takuu loppuu, alkaa " manuaalitoimet.".
      Se vaikutus on minun mielestä " lahkolaisuudella " tehdään mahdottomasta mahdollista......no hups, miten se kone ei kestänytkään, nostetaan keplottelemalla työkalun kestoikää, nyt on rasti ruudussa, se kestää muutaman tuhat kiloa enemmän kulutusta........miksi se ei kestänytkään.....raavitaan päätä kolme viikkoa, eikä anneta periksi, että tehtin virhe.
      No se koneenkäyttäjä pitää irtisanoa (;
      En enää hingu sille alalle, teen mikä minusta tuntuu hyvältä, suunnitelmia on....toteutus on vaiheessa, voin poistaa tämän työaikani tässä verstaassa pois mielestäni ja sitä ei näy enää minun CV:ssä.

      • maailmankatsomus

        Haittasi minun työntekoa, koskaan ei tiennyt, mitä seuraavana päivänä tai seuraavina tunteina tai minuutteina tapahtui, jos ei jotain kappaletta voinut tehdä.
        Nippeleitä tehtiin väärillä koneilla tappiolla, kuljin kappaleen kanssa sinne tänne, minua ei kiinnostanut työkalun teko pätkääkään, täällä sitä suunniteltiin sitten kun tilaus oli tehty.
        Yleensä tehdään koekappale (mutta ei tässä työpaikassa) ja jos ei onnistunut, siitä huolimatta ne koekappaleet meni asiakkaalle......suurin osa oli susia ja sen tiesi kaikki, mutta ne vain piti tehdä ???!!!
        Minun mielestäni työpaikka oikeastaan ei se ollut työpaikka, se oli oleskelupaikka.
        VTT testaa meinikiä, mutta kappale tehtiin vaikka väkisin, minulla oli enemmän stressiä, kun koskaan ikinä, on se näitten " USKOVAISTEN " kanssa työnteostakin tehtiin taidetta.
        Päällikkö oli tosiaan aina hymyilevä, mutta huomasin hän oli SALAVIHAINEN PYSTYKORVA, hymyilenkin hän murisi ja höpisi uskomuksiaan, josta minä en koskaan ymmärtänyt mitään.
        Ideat oli aina SURKEITA ja ne perustui siihen, ettei toteuttaminen maksanut mitään......?
        Minulla levisi VIHA heitä kohtaan, kaikki minun sanomiset kumottiin ja sanoin myös asioita, mitä se ruotsalainen huoltomies sanoi, mutta kun oli liian kallista toteuttaa sitä, päällikkö sanoi minun valehtelevan.
        OTAN SELVÄÄ SEURAAVAN TYÖPAIKAN JOHTAJISTA, ETTEI HEISTÄ KUKAAN OLE " LAHKOLAINEN " se on varma asia.


    • 1*1

      Viestiketjun aloittajan kannattaa hakeutua hoitoon ja pian, samaa asiaa jauhaa, taitaa olla pää pipi.

    • työnantaja

      On löytänyt sosiaalisesta mediasta entisen työntekijänsä.
      Päällikkö itse valittaa fb:n kuuloluurissa asioita, joita ei voi itse tehdä maalmankatsomuksensa takia......mutta tekee silti....salaa ;)

      • menen heti hoitoon..

        kun lopetatte työnhaun, kaksi kertaa olette hakeneet , kerran jouduin laittamaan vastineen teille, etten ole sopiva hakemaanne paikkaan, kun kerran olen sieltä erotettu ja siitäkin asiasta olimme eri mieltä, luuletteko että olen samaa mieltä mistään asiasta, oli sitten kone mikä tahansa.
        Olen poistunut siltä alalta kokonaan, nyt joudan sinne hoitoon....tai edes suunnittelemaan jotain......mitä tekisin isona, jos minä vielä tästä aikuistuisin, tuntui tuon kokemuksen jälkeen pakittavani elämässäni taaksepäin, mutta tästä mennään ylöspäin, mutta jos minua pommitetaan enää yhtään....tämä jatkuu :::::
        näkemiin...toivotavasti HYVÄSTI !


    • voihan vattu........

      Pittäisköhän muuttoo pakolaiseks jonnekkin, jossa saa myyä ommaa persettään, kuulostaa, ettei tavallisen tyämiähän / tyänaesen puolta piä ku ite, se Vartiainenniin pitäis lassota ja viiä näläkäpalakalla jonnekkin, jossa sille lyötäisiin leka kouraan, mitähän se ossais sillä tehä.
      Miusta alakaa tunnustaa, että haen muka töetä, käyn jossain muka tekemässä jottain ja suan taas lopputilin.....niin mä teennii, HAESTAKOO ***** !
      Muailmankahtelusta huolimatta käättäkää kortonkia, ettei issyyslommolijoita ois liikoo

    • ANTEEKSIANTO

      Minä sain muistutuksen eilen aamuna, toivottavasti en liian myöhään, TOIVON NIIN älkää ihmiset herjatko kanssaihmisiänne.... , monella ihmisellä on varmaan samoja syitä kun minullakin, enhän minä ennen, mutta miksi nyt,
      no kirjoittaminen on helpompaa !
      PYYDÄN ANTEEKSI LOUKKAAMILTANI IHMISILTÄ JA POISTUN KIRJOITTELEMASTA TÄLLE SIVUSTOLLE,
      on minulla varmaan muutakin tekemistä !

      SELÄN TAKANA PUHUMINEN ON PAHINTA !
      PUHUKAA TOISILLENNE TYÖPAIKOILLANNE...
      TAI PUHUKAA MUUTEN VAAN !
      Olen itse ollut auttamassa toisia puhumaan toisilleen, nyt en saanut itse omia kantojani selville muuten.



      A N T E E K S I !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe