uuden levyjarrun ongelma!!

näin meillä tänään

yritinpä tossa säätää levyjarrua....kun uutuuttaan rahisi.....meinasin tehdä ns.keskityksen eli pumppaamalla kahvasta ja samalla hakea oikeaa paikkaa jarrupalalle mutta mutta ...taisinpa amatööri avatakin väärät ruuvit kun tirskahti nesteet pihalle ja yllätys yllätys jarrusta hävisi kokonaan tuntuma...perkeles ja uusi pyörä vielä...pystyykö tolle itse mitään tekemään vai onkohan tuo vietävä asiantuntia pyörä liikkeeseen ? kaikkea sitä sattuu ku pitää mennä näpertelemään

46

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin.

      jarrunestettä pitää tietenkin lisätä. parempi antaa ammattilaisen tehdä. siihen saattaa jarrumallista riippuen tarvita kaikenlaista työkalua ja taitoa.

      itse kannattaa aina ensin katsoa ja oppia, jos mahdollista.

      menivätkö jarrunesteet jarrulevylle tai jarrupaloille? jos meni, niin jarrulevy on puhdistettava hyvin ja jarrupalat vaihdettava. jarruneste on yleensä(?) öljyä ja vie pahimmassa tapauksessa kaiken jarrutehon.

      • näin meilä tänään

        itse asiassa ei pahastikaan öljyä päässyt tirskahtamaan kun kerkesin hiffaamaan ennenkuin löysäsin ruuveja kokonaan....etujarru tuntui ihme kyllä palautuvan jonniin verran ...jarruttaa kyllä suht hyvin mutta pehmeys vähän niinkuin tosta jarrusta kyllä katosi..noh kai mä käytän sitä tässä ennen ensihuoltoa ja fillariliikkeessä... mutta kiitti asiallisesta vastauksta "NIIN" :)


      • Cycloilija
        näin meilä tänään kirjoitti:

        itse asiassa ei pahastikaan öljyä päässyt tirskahtamaan kun kerkesin hiffaamaan ennenkuin löysäsin ruuveja kokonaan....etujarru tuntui ihme kyllä palautuvan jonniin verran ...jarruttaa kyllä suht hyvin mutta pehmeys vähän niinkuin tosta jarrusta kyllä katosi..noh kai mä käytän sitä tässä ennen ensihuoltoa ja fillariliikkeessä... mutta kiitti asiallisesta vastauksta "NIIN" :)

        Uutta pyörää EI TARVITSE säädellä kotona, koska SÄÄDÖT tehdään Asiantuntija liikkeessä ennen pyörän luovutusta.
        Ihan hei aikuisten oikeesti, kun liikkeessä huomaavat, että olet itse ruuvaillut ko osia, niin se siintä takuusta sitten. Takuu aikana ei itse parane säädellä muita, kuin tankoa, satulaa ja kiristellä vaijereita. Kannattaa muuten lukea takuukirjanen huolella.


      • Pomppukeppi
        Cycloilija kirjoitti:

        Uutta pyörää EI TARVITSE säädellä kotona, koska SÄÄDÖT tehdään Asiantuntija liikkeessä ennen pyörän luovutusta.
        Ihan hei aikuisten oikeesti, kun liikkeessä huomaavat, että olet itse ruuvaillut ko osia, niin se siintä takuusta sitten. Takuu aikana ei itse parane säädellä muita, kuin tankoa, satulaa ja kiristellä vaijereita. Kannattaa muuten lukea takuukirjanen huolella.

        Ihanko siis tosissasi väität että esim. jarrua ei saa itse keskittää tai takuu raukeaa? Kuluttajaviranomainen voisi olla hieman eri mieltä.
        Ihan toinen juttu kyllä on että vähän löysäämällä ruuveja ei voi mitenkään saada öljyjä pihalle jarrusta jos se on kunnossa.


      • lz127
        Cycloilija kirjoitti:

        Uutta pyörää EI TARVITSE säädellä kotona, koska SÄÄDÖT tehdään Asiantuntija liikkeessä ennen pyörän luovutusta.
        Ihan hei aikuisten oikeesti, kun liikkeessä huomaavat, että olet itse ruuvaillut ko osia, niin se siintä takuusta sitten. Takuu aikana ei itse parane säädellä muita, kuin tankoa, satulaa ja kiristellä vaijereita. Kannattaa muuten lukea takuukirjanen huolella.

        Jos on päästänyt itse vahingossa nesteet pihalle jarruista, ilmaus ei tietenkään kuulu takuuseen, mutta muilta osin takuulle ei tapahdu mitään ihmeellistä. Niillä kirjasilla saa pyyhkiä takamuksensa.


    • ................

      ei sinun tarvitse tehdä muuta kuin vaihtaa jarrupalata, puhdistaa jarrulevy esim. asetonilla ja lopuksi ilmata jarrut.

    • näin meillä tänään

      jepulis....mutta hommahan lähti tosiaan siitä kun ärsytti toi levarin hankaaminen ja sitä rupesin säätämään...ajattelin että en kehtaa ensi huoltoon asti jurnuttaa tollaisella pyörällä joka rahisee....mutta mutta tosiasia on oma moka.....mutta mutta onnekseni pyörä oli alassuin joten kääntäessäni pyörän pystyyn jarrunesteet palautui sylinteriin joskin pientä vajausta saattoi tulla mutta selvisin kuitenkin säikähdyksellä.en ole ennen levareita omistanut joten en noiden päälle nyt paljoakaan ymmärrä mutta näin tällä kertaa

      • huomenna paremmin

        Sulla on siis jarruissa nestevajaus sekä ilmaa. Vie nyt ihmeessä huoltoon ettei satu mitään kun ajelet viallisilla jarruilla.


      • .........
        huomenna paremmin kirjoitti:

        Sulla on siis jarruissa nestevajaus sekä ilmaa. Vie nyt ihmeessä huoltoon ettei satu mitään kun ajelet viallisilla jarruilla.

        plus, että jarrunesteen saatuttamat jarrupalat eivät yksikertaisesti toimi ja pilaavat lopulta myös itse jarrulevyn


      • Pomppukeppi
        ......... kirjoitti:

        plus, että jarrunesteen saatuttamat jarrupalat eivät yksikertaisesti toimi ja pilaavat lopulta myös itse jarrulevyn

        Olisi kyllä mukava tietää, mitä ruuveja löysäämällä saa levyjarrusta nesteet pihalle?


      • näin meillä tänään
        Pomppukeppi kirjoitti:

        Olisi kyllä mukava tietää, mitä ruuveja löysäämällä saa levyjarrusta nesteet pihalle?

        torx ruuvit tossa sylinterissä....siellä on nesteet vastassa.....ja 2vkoa sitten on ensi huolto joten siihen asti jarrutellaan pääosin takajarrulla...kyllä toi etujarrukin suht hyvin toimii mutta en nyt viitsi sitä pahemmin käyttää kyllä...ja pyörä oli alassuin joten ne jarrunestte tipat kyllä lorahti lattialle ei jarru levyyn /paloihin


      • ollaan tarkkana!
        näin meillä tänään kirjoitti:

        torx ruuvit tossa sylinterissä....siellä on nesteet vastassa.....ja 2vkoa sitten on ensi huolto joten siihen asti jarrutellaan pääosin takajarrulla...kyllä toi etujarrukin suht hyvin toimii mutta en nyt viitsi sitä pahemmin käyttää kyllä...ja pyörä oli alassuin joten ne jarrunestte tipat kyllä lorahti lattialle ei jarru levyyn /paloihin

        Huollossa sitten kiltisti maksat remontin, koska olet itse ruuvaillut jarruja. Ellei pyöräsi ole jokin pili pali netistä ostettu, jolloin maksat joka tapauksessa koko huollon. Jos pyörä on ostettu suomesta liikkeestä, niin huoltomies sanoo soo soo, näpit ieti kyseisistä komponenteista takuuaikana ja kirjoittaa sulle laskun tekemisistään.


      • .............
        ollaan tarkkana! kirjoitti:

        Huollossa sitten kiltisti maksat remontin, koska olet itse ruuvaillut jarruja. Ellei pyöräsi ole jokin pili pali netistä ostettu, jolloin maksat joka tapauksessa koko huollon. Jos pyörä on ostettu suomesta liikkeestä, niin huoltomies sanoo soo soo, näpit ieti kyseisistä komponenteista takuuaikana ja kirjoittaa sulle laskun tekemisistään.

        mikään huolto ei muuten sittenn korvaa vaihdettavia osia eli joutuu pulittamaan omasta pussista


      • Pomppukeppi
        ............. kirjoitti:

        mikään huolto ei muuten sittenn korvaa vaihdettavia osia eli joutuu pulittamaan omasta pussista

        Tässä taas nähdään että kannattaa lukea se ohjekirja (eli siis ohjeet netistä) jos ei ole täysin varma mitä tekee.


    • näin meillä tänään

      nooh ...sen näemme....enpä usko että tuosta mitään lisälaskua tulee jos on raotettu kahta ruuvia epähuomiossa....pitää kai uuden pyörän sen verran olla kuosissa että rengas pyörii ilman tommosta hirmusta hankausta...kyllä siinä varmaan katsotaan jo hiukan ohi sormien jos itse yrittää ensi apua antaa...mutta mutta parin viikon päästä olemme viisaampia..

    • ainapolkija

      Mikäs firma on uuden pyörän päästänyt rahisevana myyntiin.. Yleensä itseään arvostava pyöräliike tekee luovutushuollon myymälleen pyörälle. Helpoimmalla olisit päässyt viemällä pyörän heti rahinan havaittuasi takaisin. Nyt kustannat itse huonossa lykyssä jarrujen säädön ja palat.. Voi toki olla,että selitettyäsi asian laidan tarjoaa firma huollon takuuseen,kannattaa yrittää...;)

      • aloittaja aaa

        Entäpä että mainitsen että etujarru ei ole kunnolla alunperinkään ja thats it...en sano mitään muuta...ensihuollossa tarkistetaan mm.jarrujjen toimivuus..


      • .............
        aloittaja aaa kirjoitti:

        Entäpä että mainitsen että etujarru ei ole kunnolla alunperinkään ja thats it...en sano mitään muuta...ensihuollossa tarkistetaan mm.jarrujjen toimivuus..

        En mekaanikkoja mene tarkempiin yksityiskohtiin, mutta tulevat/tulen kyllä huomaamaan tarkemmissa tutkimuksissa, onko jarruja kopeloitu, siinä ei paljoa auta, että asiakas sanoo jarrujen olleen tuollaiset alusta asti


      • voe olla niinkin
        ............. kirjoitti:

        En mekaanikkoja mene tarkempiin yksityiskohtiin, mutta tulevat/tulen kyllä huomaamaan tarkemmissa tutkimuksissa, onko jarruja kopeloitu, siinä ei paljoa auta, että asiakas sanoo jarrujen olleen tuollaiset alusta asti

        Niin ja lisämaksuttamisesta voi seurata kaupan peruuntuminen..syynä uudessa pyörässä ei toimivat jarrut


      • ..........
        voe olla niinkin kirjoitti:

        Niin ja lisämaksuttamisesta voi seurata kaupan peruuntuminen..syynä uudessa pyörässä ei toimivat jarrut

        Ei ole myymälän vastuulla jos asiakas itse rikkoo tuotteensa. Pyörät kuitenkin säädetään ja testataan ennen asiakkaalle luovuttamista.


      • voep olla niinnii
        .......... kirjoitti:

        Ei ole myymälän vastuulla jos asiakas itse rikkoo tuotteensa. Pyörät kuitenkin säädetään ja testataan ennen asiakkaalle luovuttamista.

        Hivenen avaa kahtaa kahta ruuvia/rikkoo tuotteensa ...siinä nyt vaan on aika prekeleen moinen ero!!!


      • 10+5
        voe olla niinkin kirjoitti:

        Niin ja lisämaksuttamisesta voi seurata kaupan peruuntuminen..syynä uudessa pyörässä ei toimivat jarrut

        Ei kelpaa lainmukaiseksi kaupanpurkuperusteeksi, jos jarrut uutena hieman hankaavat. Yleensä edullisemmissa pyörissä on edulliset jarruosat ja hankausta ei voi aina edes välttää uusilla jarrupaloilla.

        Kaupan purkaminen edellyttää joko todellista virhettä jota myyjä ei halua tai kykene korjaamaan tai palautusoikeussopimusta.


      • En ymmärrä
        aloittaja aaa kirjoitti:

        Entäpä että mainitsen että etujarru ei ole kunnolla alunperinkään ja thats it...en sano mitään muuta...ensihuollossa tarkistetaan mm.jarrujjen toimivuus..

        Jos huijaat huoltoa/myyjää jarruasiassa, niin kai ymmärrät että he sen kyllä huomaavat ja sitten jossain vaiheessa kun tarvitset taas jotain niin huijattu olet sinä.

        En yhtään ymmärrä miksi haluat välttää oman vastuusi jarruasiassa.

        Jos asiakas on rehellinen ja arvostaa saamaansa palvelua niin usein huollossa ei veloiteta aivan kaikesta. Rehellisyys kannattaa jo senkin vuoksi.


      • 10+5
        voep olla niinnii kirjoitti:

        Hivenen avaa kahtaa kahta ruuvia/rikkoo tuotteensa ...siinä nyt vaan on aika prekeleen moinen ero!!!

        Aloittaja ei ainoastaan avannut paria ruuvia, vaan päästi jarrunesteistä osan ulos ja mahdollisesti siten itse pilasi jarrupalat ja saattoi jarrulevyn perusteellista puhdistusta vaativaan kuntoon.

        Mitään ei tosiaan ilmeisesti mennyt rikki, paitsi mahdollisesti jarrupalat. Vahinkoa silti tapahtui ja siitä vastaa vahingon aiheuttaja itse.


      • näin meillä tänään
        10+5 kirjoitti:

        Aloittaja ei ainoastaan avannut paria ruuvia, vaan päästi jarrunesteistä osan ulos ja mahdollisesti siten itse pilasi jarrupalat ja saattoi jarrulevyn perusteellista puhdistusta vaativaan kuntoon.

        Mitään ei tosiaan ilmeisesti mennyt rikki, paitsi mahdollisesti jarrupalat. Vahinkoa silti tapahtui ja siitä vastaa vahingon aiheuttaja itse.

        etkö osaa lukea vaan etkö ymmärrä!!!!! sanoin avanneeni paria ruuvia ja näin oten jarrunestettä tirskahti ulos ...ja mitään ei mennyt paskaksi!!! joten lopeta jankutus!!


      • 10+9
        näin meillä tänään kirjoitti:

        etkö osaa lukea vaan etkö ymmärrä!!!!! sanoin avanneeni paria ruuvia ja näin oten jarrunestettä tirskahti ulos ...ja mitään ei mennyt paskaksi!!! joten lopeta jankutus!!

        Kyllä siellä jokin komponentti todennäköisesti hajoi, kuten jarrupalat. Tyhmyydestä aina sakotetaan. Uutta pyörää ei todellakaan itse tarvitse rassailla. Liikkeessä luovutuksen yhteydessä tarkistetaan että kaikki on kunnossa ja ettei jarrut kahnaa. Myös vanhempienkin pyörien kohdalla taitamattomat möllit saavat tuhoa aikaan, kun into ylittää osaamisen, kuten sinulla kävi.


      • näin meillä tänään
        10+9 kirjoitti:

        Kyllä siellä jokin komponentti todennäköisesti hajoi, kuten jarrupalat. Tyhmyydestä aina sakotetaan. Uutta pyörää ei todellakaan itse tarvitse rassailla. Liikkeessä luovutuksen yhteydessä tarkistetaan että kaikki on kunnossa ja ettei jarrut kahnaa. Myös vanhempienkin pyörien kohdalla taitamattomat möllit saavat tuhoa aikaan, kun into ylittää osaamisen, kuten sinulla kävi.

        ymmärrätkö että uudessa pyörässä joka piti olla säädetty niin etujarru hankasi aika hyvin/häiritsevästi!!!!! ja pyörä oli isossa laatikossa saapuessaan joten kolhuton paketti!! joko ymmärrät että JARRUT EIVÄT OLLEET KUNNOSSA PYÖRÄN SAAPUESSA!!!!!!!! joten uuvatti voit lopettaa tyhjän länkytyksen minäkin mieluusti lopetan tämän asias tähän....sinusta en ole varma ymmärrätkö sitäkään asiaa ...mutta voit vaikka kysyä iskältä


      • ........
        näin meillä tänään kirjoitti:

        ymmärrätkö että uudessa pyörässä joka piti olla säädetty niin etujarru hankasi aika hyvin/häiritsevästi!!!!! ja pyörä oli isossa laatikossa saapuessaan joten kolhuton paketti!! joko ymmärrät että JARRUT EIVÄT OLLEET KUNNOSSA PYÖRÄN SAAPUESSA!!!!!!!! joten uuvatti voit lopettaa tyhjän länkytyksen minäkin mieluusti lopetan tämän asias tähän....sinusta en ole varma ymmärrätkö sitäkään asiaa ...mutta voit vaikka kysyä iskältä

        Säälittävää, miten aikuinen ihminen ei osaa ottaa vastuuta omasta virheestään. Vaan pitää oikein tehdä sotasuunnitelma tulevaa huoltoa varten... "jarrut olivat jo tulessaa jarrunesteen peitossa"


      • aloittaja222
        ........ kirjoitti:

        Säälittävää, miten aikuinen ihminen ei osaa ottaa vastuuta omasta virheestään. Vaan pitää oikein tehdä sotasuunnitelma tulevaa huoltoa varten... "jarrut olivat jo tulessaa jarrunesteen peitossa"

        lopeta dorka jo länkytys!!!!!!!!! ota iltanappi vaan huuleen ja rauhotu


      • 10+5
        näin meillä tänään kirjoitti:

        etkö osaa lukea vaan etkö ymmärrä!!!!! sanoin avanneeni paria ruuvia ja näin oten jarrunestettä tirskahti ulos ...ja mitään ei mennyt paskaksi!!! joten lopeta jankutus!!

        Älä valehtele taas. Avauksessa kerroit että jarrut vain rahisivat uutuuttaan ja sitten yritit säätää jarruja jolloin teit virheen ja päästit jarrunesteitä pois ja ilmaa järjestelmään.

        Ymmärrä itse vihdoin että jarrut vaativat täyshuollon omasta virheestäsi johtuen. Puuttuu jarrunestettä ja järjestelmässä on ilmaa. Jarrupalat ja jarrulevy ovat mahdollisesti öljyssä. Kaikki nämä ovat sinun itse aiheuttamia vahinkoja ja eivät kuulu muiden maksettavaksi.


    • 10+5

      Joo sehän on selvää, että tuo oma virheesi on sinun itse maksettava jos huolto ei laita sitä vapaaehtoisesti ensihuoltona. Ei se jarrujen kuntoon laittaminen paljon maksa.

      Mutta takuuseen tuo virheesi ei vaikuta lainkaan ja Suomessa lakisääteinen virhevastuu on muutenkin takuuta vahvempi.

      • näin meillä tänään...

        "Pyörät säädetään ja testataan,,,,"tässä nyt kuitenkin oli laiminlyöty jarruja...jos ne olisivat toimineet niin enhän herranjestas olisi niihin kajonnut


      • myyjäliike
        näin meillä tänään... kirjoitti:

        "Pyörät säädetään ja testataan,,,,"tässä nyt kuitenkin oli laiminlyöty jarruja...jos ne olisivat toimineet niin enhän herranjestas olisi niihin kajonnut

        usko jo.. olet itse möhlinyt eikä myyjä ole vastuussa


      • 10+5
        näin meillä tänään... kirjoitti:

        "Pyörät säädetään ja testataan,,,,"tässä nyt kuitenkin oli laiminlyöty jarruja...jos ne olisivat toimineet niin enhän herranjestas olisi niihin kajonnut

        Pyörän jarrut kaipasivat alunperin joko jarrupalojen kulumista ja asettumista tai pientä säätöä. Jarrut kyllä toimivat alunperin ja oletan niiden olevan halvat joissa on aivan normaalia erilaisten oireiden esiintyminen.

        Sitten sinä itse teit virheen josta johtuen jarrut on huollettava täysin. On selvää että olet itse tästä vastuussa.


    • ........

      No, mutta eihän myyjäliike ole vastuussa jos asiakas itse lähtee jarruja säätämään ja onnistuu rikkomaan jarrut siinä samalla. Sitä paitsi jarrulevy on voinut vääntyä ajon aikana esimerkiksi kaatumisen seurauksena. Miksi asiakas ei ole maininnut jarruista poistuessa myymälästä jos niissä hänen mukaansa on jotain vikaa ollut?

      • näin meillä tänään

        Miksi asiakas ei maininnut jarruista poistuessaan liikkeestä" voi luoja.....voisikohan vaikka olla syy että pyörä on tilattu netistä!!! Mut nyt riittää jonninjoutavuudet!!! Asia on käsitelty loppuun...Hajaantukaa!!


    • ........

      Siinä tapauksessa herää kysymys, miksi asiakas ei maininnut asiasta saatuaan pyörän? Onhan mahdollista, että pyörä on ollut kunnossa myymälästä lähdettyä, mutta vaurioitunut kuljetuksen aikana. Näistä asioista on hyvä ilmoittaa myyjäliikkeelle, että voivat parantaa paketointia tai hoitaa asiat kuljetusliikkeen kanssa.

      Anyway.. Mitäs menit säätämään niitä jarruja kun et selvästikään tiennyt mitä olit tekemässä.

    • näin meillä tänään

      noniin .....olittepa väärässä mekaanikot ja muut......pyörä on ensihuollossa käytettynä ja enpä puhellut mitään ylimääräisiä ...sanoin vaan että jarrut ei täysin pelaa ....olivat ilmanneet ja laittaneet hyvin iskuun ....eikä maksanut mitään...että ei kannata aina ylimääräisiä huudella :)

      • jeee..

        kuka väitti etteikö huolto tekisi tuollaista ilman lisämaksua? tekeehän ne usein ylimääräistä työtä jos et itse ole rehellinen. aivan toinen kysymys on kuuluuko huollon tehdä ilmaiseksi korjaukset käyttäjän mokiin.

        aina on kaltaisiasi, jotka saavat ujutettua maksunsa toisille.

        ei tuolla tyylillä pitkälle aina pääse.


      • näin meillä tänään
        jeee.. kirjoitti:

        kuka väitti etteikö huolto tekisi tuollaista ilman lisämaksua? tekeehän ne usein ylimääräistä työtä jos et itse ole rehellinen. aivan toinen kysymys on kuuluuko huollon tehdä ilmaiseksi korjaukset käyttäjän mokiin.

        aina on kaltaisiasi, jotka saavat ujutettua maksunsa toisille.

        ei tuolla tyylillä pitkälle aina pääse.

        Ei tossa mitään ylimääräistä tehty vaan ensi huoltoon kuuluu myös "jarrujen tarkistus" ja nehän eivät toimineet alussa hyvin eikä nyt ensihuoltoon vietäessä mutta nyt toimii eli homma on mennyt niinkuin pitikin...


      • jeee..
        näin meillä tänään kirjoitti:

        Ei tossa mitään ylimääräistä tehty vaan ensi huoltoon kuuluu myös "jarrujen tarkistus" ja nehän eivät toimineet alussa hyvin eikä nyt ensihuoltoon vietäessä mutta nyt toimii eli homma on mennyt niinkuin pitikin...

        ai pyörässä oli alunperin päästetty jarrunesteitä pois ja jarrut vaativat ilmausta?

        miten voit olla noin harhainen omasta vastuuttomuudestasi..


      • näin tänään meillä
        jeee.. kirjoitti:

        ai pyörässä oli alunperin päästetty jarrunesteitä pois ja jarrut vaativat ilmausta?

        miten voit olla noin harhainen omasta vastuuttomuudestasi..

        Elä elä kehtoo...jos uudessa pyörässä ei jarrut skulaa kyl siinä sillon on oikeutta itsellä säätää muutamista ruuveista..ja missään takuu lapuissa ei tälläistä kieltoa ollut... joten eipä hätiä mitiä...kasaajan moka mutta myyjä liike laittoi kuntoon


      • jeee..
        näin tänään meillä kirjoitti:

        Elä elä kehtoo...jos uudessa pyörässä ei jarrut skulaa kyl siinä sillon on oikeutta itsellä säätää muutamista ruuveista..ja missään takuu lapuissa ei tälläistä kieltoa ollut... joten eipä hätiä mitiä...kasaajan moka mutta myyjä liike laittoi kuntoon

        et sinä säätänyt jarruja. sinä päästit jarrunestettä pois.

        siinä on kuule iso ero.

        käyttäjän mokat eivät kuulu kenenkään muun vastuulle kuin käyttäjän itsensä.


      • näin meillä tänään
        jeee.. kirjoitti:

        et sinä säätänyt jarruja. sinä päästit jarrunestettä pois.

        siinä on kuule iso ero.

        käyttäjän mokat eivät kuulu kenenkään muun vastuulle kuin käyttäjän itsensä.

        Älä puhu skeidaa!! Kyllä minä myös säädin ja keskitin jarrut siinä ohessa..ja parit touhutipAT sinne tänne...sou vat


    • Börje 321

      Eli kyseinen jamppa maksatti oman virheensä muilla. Taitaa maksattaa muutenkin elämisensä yhteiskunnan tuilla. Nais, näillähän Suomi saadaan nousuun. Ttu mitä touhua!

      • näin tänään meillä

        Börje börje...älä kehtaa huudella vieraisiin pöytiin..sinä taidat nautiskella siellä slussenilla eläkepäiviä ..shampanja lasi kädessä ja pikkurilli pystyssä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe