Lut.kirkon arkkipiispan nimi tulisi päivittää

päivitystä odottava

uuden raamatun käännöksen mukaiseen muotoon.

Suomen lut. kirkon (ruumis)arkku piispa.

17

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arkkuatri

      Onko uudessa käännöksessä myös 'Nooan arkku'? Kielessämme on myös 'aarrearkku', joten sana 'arkku' ei sinänsä liity boksiin, johon vainaja laitetaan hautaamista varten. Voisimme myös ottaa yleiskäyttöön sanan 'suksiarkku' suksiboksin asemesta. Ohimennen, kuulin tiettyjen maahanmuuttajien tekevän kunniaa suksiboksi katolla ohittaville autoille luullen sen olevan suomalainen vainajan kuljetustapa. Jokatapauksessa voisimme todellakin toivoa nimen uudistusta: 'arkkupiispa', 'arkkumandriitta', 'arkkuhiippakunta' ja 'suksiarkku'.

    • toivotaan

      1.Mooseksen kirja:
      6:14 Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa

      5Ms.31:9 Ja Mooses kirjoitti tämän lain ja antoi sen papeille, leeviläisille, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, ja kaikille Israelin vanhimmille.

      Uuden 92 käännöksen mukaan Jumalan Kymmenen käskyn laki on nyt (ruumis)arkussa, jonka vuoksi arkkipiispan nimikin tulisi vaihtaa ja heti.

      • kirkko monopolisoinu

        Valitettavasti lut. kirkko estää tekijäoikeus lakiin vedoten v 92 käännöksen osittaisenkaan lainaamisen,

        joten vertailu ei onnistu näin netin välityksellä, Mutta jokainen voi sen itse lukea v 92 käännöksestä, mutta samalla se estää siitä käytävää keskustelua.


      • ttkkl
        kirkko monopolisoinu kirjoitti:

        Valitettavasti lut. kirkko estää tekijäoikeus lakiin vedoten v 92 käännöksen osittaisenkaan lainaamisen,

        joten vertailu ei onnistu näin netin välityksellä, Mutta jokainen voi sen itse lukea v 92 käännöksestä, mutta samalla se estää siitä käytävää keskustelua.

        Kainatkaatekstejä vanhemmistayli 50 vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!


      • ttkkl
        ttkkl kirjoitti:

        Kainatkaatekstejä vanhemmistayli 50 vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!

        Lainatkaa tekstejä vanhemmista yli 50 vuotta vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!


      • Ahne kirkko
        ttkkl kirjoitti:

        Lainatkaa tekstejä vanhemmista yli 50 vuotta vanhoista käännöksistä! Vaikka Evankeliumitarkoituksessa saa uudenkin käännöksen tekstejä käyttää!

        Ei saa kopioida ilman lupaa


    • ...

      Mokamat piispan virat tulisi lopettaa, lut. kirkko vie ihmisiä kadotukseen.

    • Yks vaan

      "Lut.kirkon arkkipiispan nimi tulisi päivittää uuden raamatun käännöksen mukaisen muotoon. Suomen lut.kirkon ( ruumis) arkku piispa."

      Sanalla arkki on tällaisia merkitksiä: 1 ) nelikulmainen paperinkappale 2 ) laiva, jonka Nooa Raamatun vedenpaisumuskertomuksen mukaan rakensi. - Yhdyssanoja, joiden alkuosana on arkki: arkkipiispa, arkkihiippakunta, arkkidiakoni, arkkimandriitta, arkkitehti

      Tässä sanan arkku merkityksiä: 1 ) suurehko kannellinen, tavallisesti puinen tai metallinen säilytyslaatikko 2 ) ruumisarkku

      • Radikaalit

        Jumalan tuomio alkaa aina Jumalan huoneesta eli Hänen omiensa keskuudesta.

        Filisteialaiset katselivat ja koskettivat Jumalan Liitonarkkia, mutta eivät kuolleet.

        Filistealaiset laittoivat Jumalan liitonarkin hiehojen vetämiin vankkureihin, ja hiehot kulkivat suoraan Israelin alueelle ja siellä vasta alkoi toimia Tuomion Jumala.

        Koska tuossa seurakunnassa ei pidetty kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumalakin on hylkäsi heidät. Kelvottoman mielensa valtaan v 92 raamatun käännös on vääntänyt Jumalan Liitonarkin muotoon ARKKU ikäänkuin Jumala jo olisi ruumishuoneelle vietävässä kunnossa.

        Voin vakuuttaa että Hebrealaisten Jumala elää ja voi erinomaisesti, Mutta kirkot ovat henkitoreissa.

        Ev.kirkon arkkipiispan nimi tulisi olla Suomen ev. Lut.kirkon ruumisarkkupiispa.


      • Arkkuatri

        Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? Eli onko meillä paperiarkkipiispa vai laivapiispa?


      • = minä itse
        Arkkuatri kirjoitti:

        Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? Eli onko meillä paperiarkkipiispa vai laivapiispa?

        "Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? "

        5.Mooseksen kirja:
        10:1 "Silloin Herra sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki. Minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'

        2Moos.25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.

        nimitys tulee juuri tästä Jumala Liitonarkista.

        "totta1 Eikö sitä rakenneta Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ruumista , ei arkkipiispan."

        Tuo arkkipiispa on ikäänkuin jumalan sijainen ja

        paavin väitään olevan Jeesuksen sijainen.


      • Arkkuatri
        = minä itse kirjoitti:

        "Yks vaan, onko arkkipiispan alkuosa peräisin paperiarkista vai laivasta? "

        5.Mooseksen kirja:
        10:1 "Silloin Herra sanoi minulle: 'Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, ja nouse vuorelle minun tyköni; tee myös itsellesi puusta arkki. Minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit; pane ne arkkiin.'

        2Moos.25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.

        nimitys tulee juuri tästä Jumala Liitonarkista.

        "totta1 Eikö sitä rakenneta Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ruumista , ei arkkipiispan."

        Tuo arkkipiispa on ikäänkuin jumalan sijainen ja

        paavin väitään olevan Jeesuksen sijainen.

        Tulkintasi mukaan kirkkomme päämiehen virkanimikkeeksi tulisi hyväksyä arkkupiispa, jos nimikkeen alkuosa juontuu liitonarkusta. Toisaalta kirkkoa kuvataan myöskin laivana, joten laivankapteenipiispa eli (Nooan) arkkipiispa saattaisi puoltaa paikkaansa virkanimenä, jotta viranhaltija ei joutuisi Raamatun korruptiokäännöksen seurauksista noloon tilanteeseen nimikkeen muutokseen totutellessaan. Sinänsä sana 'arkku' on aivan neutraalisti kannellinen säilytyslaatikko, jonka alkuosa yhdyssanoissa määrittelee käyttötarkoituksen.


      • Ihanaa!
        Arkkuatri kirjoitti:

        Tulkintasi mukaan kirkkomme päämiehen virkanimikkeeksi tulisi hyväksyä arkkupiispa, jos nimikkeen alkuosa juontuu liitonarkusta. Toisaalta kirkkoa kuvataan myöskin laivana, joten laivankapteenipiispa eli (Nooan) arkkipiispa saattaisi puoltaa paikkaansa virkanimenä, jotta viranhaltija ei joutuisi Raamatun korruptiokäännöksen seurauksista noloon tilanteeseen nimikkeen muutokseen totutellessaan. Sinänsä sana 'arkku' on aivan neutraalisti kannellinen säilytyslaatikko, jonka alkuosa yhdyssanoissa määrittelee käyttötarkoituksen.

        Jumala itse sanoi Noalle Tee itsellesi Arkki honkapuusta, sillä minä hukutan tämän jumalattoman maailman.

        Jumalan antamaan pelastus arkkiin tulivat ensin kaikki eläimet pareittain ja sen jälkeen arkin ovi oli auki kaikille ihmisillekin mutta arkkiin ei mennyt ketään muita kuin Nooan perhe.

        Ruumis arkkupiispan ohjeilla ei taivas aukene, eikä sielut pelastu.

        Ainoastaan meidän Herramme Jeesus on tuota Nooanarkkiakin suurempi Arkkipiispamme joka vie hänen omansa verensä kautta suoraan kirkkauden valtakuntaan.


    • totta 1

      Eikö sitä rakenneta Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ruumista , ei arkkipiispan.

    • usko vana

      Tuo arkki- eräissä virkanimikkeissä (esim. arkkiatri) tulee eri sanasta kuin liitonarkki tai Nooan arkki.

      Kreikan sana arhee talkoittaa alkua. Siitä johdettu merkitys olisi suunnilleen perustavanlöaatuinen tai kunnioitettu. Esim. arkkiatri = kunnioitettu, erityisen osaava lääkäri

      • YmmärrysOnPimentynyt

        Koska, Kari Mäkinen ei kunnioita kirjoitettua Raamatun sanaa, niin, ei hän myöskään voi olla kunnioitettu.

        "Kreikan sana arhee talkoittaa alkua. Siitä johdettu merkitys olisi suunnilleen perustavanlöaatuinen tai kunnioitettu. Esim. arkkiatri = kunnioitettu, erityisen osaava lääkäri"


      • Arkkuatri

        Angelologiassa 'arkki'-alku tarkoittaa hierarkiassa ylintä, eli arkkienkeli = ylienkeli. Siispä meillä voisi olla yhtä hyvin arkkipiispa tai ylipiispa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe