tupakan pakko

kärsivä

hei oletteko huomanneet että jos lopettaa tupakoinnin kaikki pelot ja vuosien kertyneet ahdituneisuuden tunteet iskee pintaan. mun on vielä pakko vähän tupakoida että kestän näitää ahdistuksia. pelko ja hiki iskee heti jos yritän elää ns terveellisemmin. aika kamalaa että ei voi käydä missään ellei tupakoi. nytkin menossa uuteen mestaan hommiin ja siell on heti aloitettava täysi vaihde päälle tai tulee fudut. pakko polttaa viel että kestää. sitten kun tulee ns. enemmän omaa tilaa lopetan koko paskan ja aloitan paremman elämän. mulla olisi ollut monia tilaisuuksia mutta lopetin liian äkkiä tai jotain. en vain pysty viel olemaan tupakoimatta vaikka se ei tee mulle hyvää. pelko iskee heti ja saan paniikkioireita. kammottavaa. mikä neuvoksi? mieleni ei ole mitenkään sairas mutta kärsin kovasti jos lopetan. onko se tupakka sitten niin paha asia? ainakin parempi fiilis yleisesti ottaen mutta jos duuniin on mentävä pakko laittaa tupakaks. outoa. ihan kuin mieli samaistuttais ton duunin tekemisen ja tupaka nkeskenään. niillä on selvästi jokin linkki joka pitäisi saada purettua lopullisesti. ilman tupakkaa pystyn olee ja elää mutta kuten mainitsen on asioita joissa se ei ole mahdollista ainakaan vielä.

11

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä savuttomuut

      Ne ovat vieroitusoireita, muista se ja samalla nousee tietoisuuteen käsittelemättömiä asioita. Ei sen kummempaa.

    • kärsivä

      joo se mikä ihmetytti oli noi paniikki oireet. laittanut levoksi. mieli huutaa ja keho käskee lepää. otetaan rennosti.

    • Tiedän miten fiksaat

      Ymmärrän täysin!

      Lopetin tupakinpolton - 85.

      Kaikista vaikeinta mitä ikinä on ollut elämässä. Tunnustan vieläkin tään.

      Näin se kävi:

      Päätin että oon tupakoimatta viikon. Lupasin itselleni.
      Meikkä tyttö pitää lupaukset, - myös itselleen.

      No seuraavan kerran päätin että oon 8 päivää. jne jne 9 päivää, 10 päivää. jne.

      Eli vaiheittain.

      Sitten sainkin lopetettua. Kyseessä oli harjoitus.

      Ja sain kun sainkin lopetetua. Nyt en ottaisi tupakkaa, vaikka mitä tarjottaisiin! Tosi-inhottavaa vaan. En edes ymmärrä miksi ihmiset polttavat!

      On tosi ihana olo.Kerron tään siksi, että kyllä kannattaa ja on mahdollista.

      Niin: ne syvimmät ongelmat: - RATKAISE ne!
      Turhaa vetää tupakkia "syyksi"= raukkamaista, sorry. Kyllä sinä saat ongelmasi muutenkin ratkaistua!!

      Tässä pari tietoa vielä:
      Aluksi kutittaa kaulassa, - se johtuu siitä. että uudet karvat kasvavat = tervettä.

    • Edellinen

      Vielä yksi kikka:

      Kun se tupakinhimo iskee, niin periaatteellisesti vaihda paikkaa!

      Mee vaikka katsomaan oravia, huoltoasemalle ja osta iltapäivälehti tai jäätelö, tee kierros korttelissasai tai ihan mitä vaan.

      Elämäni kaikkein paras juttu oli, että sain tupakinpolton lopetettua!

      On minulla muita ongelmia, mutta periaatteellisesti ratkaisen ne samalla tavalla: - kun elämä pännii, niin teen kierroksen korttelissa tai jotain muuta.

      Selviä nyt!

      Jos on vaikeeta, niin kirjoittele täällä!

    • kärsivä

      joo pakko sanoaettä paljon parempi olo kun ei polta mutta keho no vieläkin aika burn out. olen liikaa hlmillyt ja tehnyt hommia. ei vain jaksa. jos liikaa huitoo voivain todeta että pakko levätä. ihminen ei jaksa jos se ei nuku ja syö riittävästi. pelkkää urpoilua ja hommia tekemällä ei jaksa. oikeasti. tässä tullut kovia muistutuksiaomasta kuolevaisuudesta ja sitä että mnäkin olen vainihminen en mikään kaikkivoipa. tehnyt musahommia yms ja käynyt oikeissa palkkatöissäkin jayrittänyt opiskellakkin. nyt on vain sellainen selviytymistaistelu kehossa käynnissä että jräki meinaa lähteä. aika levollinen olo täl hetkellä. mutta tupakoista e ole tullut kuin harmia. hyöty oli joskus kunsai vielä ystäviä mutta sitten tajunnut että ne oli paskaa seuraa ja huonoja ystäviä. nyt kun tuo sosiaalinen juttu mennyt siitä pos ja ollut poissa kaikesta turhasta voin vain todeta että luojan kiitos valitsin paremman enkä tyytynyt tuohon paskaan. tupakasta tulee sellaiset oireet että huh.eisitä tajunnut kun aloitti mitä paskaa voi tulla 10 vuoden päästä. hullu paljon töitä tekee...

      • Dippqdai123

        Poltan ketjussa, mutta koen jonkun hiton tupakoinnin kaiken tämän hulluuden keskellä olevan aika mitätön pieni ongelma. Ainut ilo.


    • elämääkokenut

      Sähkötupakalla pääsee parhaiten eroon.

    • 9+18

      Nikotiini on stimulantti eli (voi) aiheuttaa vieroitusoireita ihan siinä missä muutkin stimulantit. Levottomuus, ahdistuneisuus jne. ovat ihan tyypillisiä viekkareita.

    • Kyllä pääsee!

      Ja katin kontit!

      Tupakista pääsee eroon, ite pääsin ja niin moni on päässyt.

      Vieroitusoireita on, mutta niistä selviää.

      Mee kirjastoon ja lainaa tupakinvieroituskirja ja seuraa sitä.
      On myös cd:tä lainattavina.

      Tottakai sinä pääset siitä eroon, jos haluat!

      Miten hieno tunne, kun ei tartte olla tupakin orja, kaikki maistuu paremmalta, ei jatkuvaa aamuköhää ja haisevaa olemusta.
      Kunto paranee ja aattele nyt minkä verran kaikki maksaa!

      En ikinä ees miljoonasta laittaisi tupakkia suuhuni!!

    • Ehdotus, mukaan?

      Olen lopettanut tupakinpolton. Paheenani on alkomahooli, siitä pitäisi seuraavaksi päästä eroon.
      Ajattelin että lopetan sen tähän viikonloppuun. Eli ensi viikosta lähtien olen raittiina. No- entäs sitten???

      Olisko joku tällä palstalla, joka haluaisi lopettaa tupakinpolton?
      Eli siis minä lopetan alkomahoolin tiputtelen ja sinä joku tupakinpolton.
      Voitais tsempata yhdessä, kumpikin "omalla sarallaan".

      Tää on siis yks idea, tarttuuko joku kiinni?

      Voihan tätä laajentaakin: - lopettaa sokerin syönti, ahdinko, pelihimo, painonnousu jne, ihan mitä vaan kukakin keksii. Ideana siis lopettaa "jotain" (ken mitäkin) ja että yhdessä yritetään ja vaihdellaan kuulumisia.

      Jos ei kukaan lähde mukaan, niin lopetan sitten yksinäni alkomahoolin tiputtelun. Maanantai-aamusta lähtee mulla käyntiin!

    • Oli hyvä ehdotus

      Ei se mitään!

      Ite aloitan huomenna yksikseni.
      Näin sen oon tuuminut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe