Tämän maailmankauden kello lyö kohta kaksitoista, kuka piittaa?

.ePaimen

Kreikassa Tessalonikan kaupungissa olevat äskenkääntyneet kristityt olivat paniikin vallassa - Jeesus tulee kohta takaisin ja mitenkäs meidän tytön suunnitellun avioliiton käy, juuri ostimme uuden talonkin, Kaikki menee eikä mitään jääkkään...

Apostoli rauhoittelee tessalonikalaisia ja sanoo, ettei Jeesus ihan vielä tule takaisin.

Hän kertoo synkästä maailmankauden kellosta, joka näyttää aikaa Herran luvattuun paluuseen.

Paavali sanoo, että tässä maailmankaudessa, aionissa, vaikuttaa laittomuuden salaisuus. Ei mikään itsestäänselvyys, laittomuus, vaan salaisuus.

Laittomuus tulee huipentumaan yhden ihmisen saapumiseen tämän maailman näyttämölle, joka on asteleva Jumalan temppeliin ja siellä julistavansa kaikille, että hän on Jumala.

Tämmöinen kello.

No, tiedämme että onhan näitä lukemia tehty ja Lutherkin arveli, että paavihan tuo on, joka kristikunnan temppeliin asettuu Jeesuksen viransijaisena.

Vaan ei ole.

Kun apostoli kirjoitti tessalonikalaisille, oli koko maailmassa olemassa vain yksi konkreettinen Jumalan temppeli, johon ihminen voi astua - Jerusalemin temppeli.

Näin ovat monet laskeneet - Jerusalemin temppeli rakennetaan uudelleen ja siihen rakennukseen on laittomuuden ihminen astuva sisään kertomaan maailmalle, että hän on Jumala.

Tässä ihmisessä - niin sanotaan - paha tulee lihaksi, koko laittomuuden salaisuus paljastuu, valtavia tunnustekoja ja valheellisia ihmeitä tehdään Saatanan koko voimalla.

Että semmonen kello.

Kohta kello lyö kaksitoista - ehkä et sinä, mutta ehkä lapsenlapsesi on näkevä uutisissa, että juutalaiset rakentavat temppelinsä uudelleen.

Silloin on aika tehdä ristinmerkki.

20

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .ePaimen

      Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen.

      Me pyydämme, veljet, ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä.

      Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.

      Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

      Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne. Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.

      2 Tess 2:1 - 6

      • .ePaimen

        olen pannut merkille, että oppi viimeisistä tapahtumista jota eskatologiaksi kutsutaan, ei juurikaan ole esillä tässä kristillisyydessä.

        tämä johtuu esikoislestadiolaisuuden hengellistävästä luonteesta, synnille, armolle ja kaikelle Raamatussa löydetään joku hengellinen selitys, niin että jalat irtoavat tukevasti maasta ilmaan.

        ettäkö muka anti-Kristus tulisi kohta, pyh!

        ettäkö muka apostoli sellaista opettaisi, että Jerusalemin temppeliin - minä lähden antamaan hevoselle heiniä!

        hengellistä, kaikki on hengellistä, ja maalliset maallisia. Busines on busines ja Mooses on Mooses.

        Täytyyhän uskonasioissa joku järki olla.


      • siskopieni
        .ePaimen kirjoitti:

        olen pannut merkille, että oppi viimeisistä tapahtumista jota eskatologiaksi kutsutaan, ei juurikaan ole esillä tässä kristillisyydessä.

        tämä johtuu esikoislestadiolaisuuden hengellistävästä luonteesta, synnille, armolle ja kaikelle Raamatussa löydetään joku hengellinen selitys, niin että jalat irtoavat tukevasti maasta ilmaan.

        ettäkö muka anti-Kristus tulisi kohta, pyh!

        ettäkö muka apostoli sellaista opettaisi, että Jerusalemin temppeliin - minä lähden antamaan hevoselle heiniä!

        hengellistä, kaikki on hengellistä, ja maalliset maallisia. Busines on busines ja Mooses on Mooses.

        Täytyyhän uskonasioissa joku järki olla.

        Hyvä aloitus ja pitää paikkansa...

        klo lyö ihan pian 12.00 ja Jeesus tulee pian. Valvotaan.


    • kuka tietää

      Millainen on hengellinen hevonen, onko se se isoisoisän mustalaislta ostama pläsipäätamma joka kuoli ähkyyn kun söi hevoskuorman uutta äpärettä aamukasteen aikana, ja jonka henki häälyy tallin yllä edelleen, vai mikä se on?

      • teu,

        Joo tulee se ,ja tiedämme että se on ASSYYRIA LAINEN . se on totuus .
        sen tiedon oli vaimo jostain kaivanyt ,


    • ekkö nä tienny?

      Temppeli oli vanhan liiton uhrijumalanpalvelus paikka. Sen hävittäminen oli JUmalan tahto koska uusi liitto on Jeesuksen Kristuksen veressä tehty, eikä sitä temppeliä rakenneta enää koskaan.

      • judaismi ei pelasta

        Matt. 27:39 Ja ne, jotka kulkivat ohitse, herjasivat häntä, nyökyttivät päätänsä
        Matt. 27:40 ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä."

        Matt. 27:41 Samoin ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat pilkkasivat häntä ja sanoivat:
        Matt. 27:42 "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen.

        JUmala on järjestänyt niin, että vanhaa temppeliä ei enää ikinä rakenneta.
        Jeesus rakensi uuden temppelin kolmessa päivässä ja se temppeli on ainkaikkinen.


      • älkää eksykö
        judaismi ei pelasta kirjoitti:

        Matt. 27:39 Ja ne, jotka kulkivat ohitse, herjasivat häntä, nyökyttivät päätänsä
        Matt. 27:40 ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä."

        Matt. 27:41 Samoin ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat pilkkasivat häntä ja sanoivat:
        Matt. 27:42 "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen.

        JUmala on järjestänyt niin, että vanhaa temppeliä ei enää ikinä rakenneta.
        Jeesus rakensi uuden temppelin kolmessa päivässä ja se temppeli on ainkaikkinen.

        Ef. 2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        Ef. 2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        Ef. 2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;

        Ef. 2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

        Ef. 3:1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni -
        Ef. 3:2 olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,
        Ef. 3:3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
        Ef. 3:4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,

        Ef. 3:5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:


      • .ePaimen

        Martti Lutherin käyttämä Raamattu on säilynyt. Roomalaiskirjeen 11 luvussa apostoli Paavali kertoo, kuinka päivien lopulla Jumalan valittu kansa kääntyy uskomaan, että Jeesus on Herra.

        Luther on kirjoittanut käsin tapansa mukaan railakkaasti tuon jakeen viereen "ja siitä ei tule mitään!"

        Kolmannen temppelin rakentaminen on jo hyvässä vauhdissa, valmius on sekä itse rakennuksen ja sen esineistön että valitiun papiston puolelta olemassa.

        ainoa mikä estää on ilmeisesti Salomon temppelin uhrialttarin paikalla seisova Kalliomoskeija.

        Sen Lehi-sissit aikoivat räjäyttää rotulilla 1948, mutta vastasyntynyt Israelin valtio ei saanut Vanhaa kaupunkia haltuunsa. Kun saivat 1967, jo seuraavana vuonna kesällä 1968 oli yritys polttaa al-Aqsa moskeija.

        Tänään moderni Israelin valtio tekee kaikkensa suojellakseen temppelialueella olevia moskeijoita niiltä, jotka haluavat jouduttaa Messiaan saapumista paukauttamalla ne taivaan tuuliin.


      • .ePaimen
        .ePaimen kirjoitti:

        Martti Lutherin käyttämä Raamattu on säilynyt. Roomalaiskirjeen 11 luvussa apostoli Paavali kertoo, kuinka päivien lopulla Jumalan valittu kansa kääntyy uskomaan, että Jeesus on Herra.

        Luther on kirjoittanut käsin tapansa mukaan railakkaasti tuon jakeen viereen "ja siitä ei tule mitään!"

        Kolmannen temppelin rakentaminen on jo hyvässä vauhdissa, valmius on sekä itse rakennuksen ja sen esineistön että valitiun papiston puolelta olemassa.

        ainoa mikä estää on ilmeisesti Salomon temppelin uhrialttarin paikalla seisova Kalliomoskeija.

        Sen Lehi-sissit aikoivat räjäyttää rotulilla 1948, mutta vastasyntynyt Israelin valtio ei saanut Vanhaa kaupunkia haltuunsa. Kun saivat 1967, jo seuraavana vuonna kesällä 1968 oli yritys polttaa al-Aqsa moskeija.

        Tänään moderni Israelin valtio tekee kaikkensa suojellakseen temppelialueella olevia moskeijoita niiltä, jotka haluavat jouduttaa Messiaan saapumista paukauttamalla ne taivaan tuuliin.

        Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu:
        -- Siionista on tuleva Pelastaja,
        hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.

        Room 11:24-27


      • .ePaimen
        .ePaimen kirjoitti:

        Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu:
        -- Siionista on tuleva Pelastaja,
        hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.

        Room 11:24-27

        Paavali kirjoittaa "muista kansoista koottava määrä on tulut täyteen".

        Luukkaan evankeliumissa Jeesus sanoo saman suuntaisesti:

        Tähän maahan tulee suuri hätä, ja tätä kansaa kohtaa viha. Monet surmataan miekan terällä, toiset viedään vangiksi kaikkien kansojen sekaan, ja vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy.
        Luukas 21:23-24


      • .ePaimen
        .ePaimen kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa "muista kansoista koottava määrä on tulut täyteen".

        Luukkaan evankeliumissa Jeesus sanoo saman suuntaisesti:

        Tähän maahan tulee suuri hätä, ja tätä kansaa kohtaa viha. Monet surmataan miekan terällä, toiset viedään vangiksi kaikkien kansojen sekaan, ja vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy.
        Luukas 21:23-24

        Toisessa Tessalonikalaiskirjeessä apostoli Paavali sanoo, että Jeesus tulee takaisin vasta sen jälkeen, kun laittomuuden ihminen on asettunut Jumalan temppeliin ja julistanut olevansa Jumala.

        Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne. Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
        2 Tess 2:4-6

        Tiedätkö sinä, mikä pidättää?


      • .ePaimen
        .ePaimen kirjoitti:

        Toisessa Tessalonikalaiskirjeessä apostoli Paavali sanoo, että Jeesus tulee takaisin vasta sen jälkeen, kun laittomuuden ihminen on asettunut Jumalan temppeliin ja julistanut olevansa Jumala.

        Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne. Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
        2 Tess 2:4-6

        Tiedätkö sinä, mikä pidättää?

        Tutki kirjoituksia, niin et ole oman viisautesi ja luulojesi varassa.


      • Et ymmärrä kirjoituk
        .ePaimen kirjoitti:

        Tutki kirjoituksia, niin et ole oman viisautesi ja luulojesi varassa.

        Et siis tiedä mikä on Jumalan temppeli? Vuonna 0070 hävitetty Jerusalemin temppeli se ei ole.

        vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;

        Jeesus hajoitti uhrijumalanpalveluksi toimittavan temppelin ikuisesti ja rakensi uuden temppelin kolmessa päivässä.

        Aika ihmeellistä, että vaikka omin silmin näkee kalliomoskeijan omalla paikallaan ei ymmärrä miksi se on juuri vanhan liiton temppelin paikalla, ja pysyy siinä maailman loppuun saakka.


    • Aisakello

      Jeesus on jo rakentanut uuden temppelin kolmessa päivässä. Juutalaiset eivät rakenna yhtän mitään, heille kelpaa vanhan temppelin yksi seinä ja kellari luola jossa on heidän pyhät jäännöksensä jonne ei pääse kuin miehet pahvipäähineissään.

      • aisakello kilkkaa

        Eli sinä sitten et usko edes mitä kirjoitettu on.


      • Totuus on tämä

        Juuri näin.


    • .ePaimen

      On vaikea ehkä huomata, että Jerusalemin temppeli tosiaan tuhottiin vuonna 70 jKr.

      Tessalonikalaiskirjeet ovat tutkimuksen mukaan Uuden Testamentin vanhimmat kirjoitukset ja laadittu vuoden 50 tuntumassa.

      Kun apostoli Paavali ne kirjoitti, oli vain yksi Jumalan temppeli, joka uljaana seisoi Jerusalemissa.

      Siellä hänet itsensä sitten vangittiin ja kuljetettiin Roomaan, jossa Paavali teloitettiin 64 eli kuusi vuotta ennen Jerusalemin temppelin hävittämistä.

      Juutalaiset tulevat rakentamaan temppelin Jerusalemiin heti, kun he saavat siihen mahdollisuuden.

      Mikään eikä kukaan ei heitä tule siitä estämään.

    • .ePaikmen

      Wienissä elänyt modernin sionismin isä, lehtimies Theodor Herzl, kirjoitti kuin maallisen profetian tulevaisuuden Israelista Das Alt Neu Land

      siinä hän kuvaa 1800-luvun lopulla kirjoitetussa kirjassa monia asioita, jotka ovat toteutuneet nyky-Israelissa. Näin häntä kunnioitetaan Israelin valtion henkisenä isänä ja hänen luunsa tuotiin Itävallasta ja haudattiin kunniapaikalle Jerusalemiin.

      Tuon kirjansa lopussa hän aivan kuin pysähtyy, vetää henkeä nähdessään jokaisen uskovan juutalaisen sydämen unelman: siellä se seisoi, Jerusalemin kolmas temppeli!

      • .ePaimen

        tällä tarkoitan sanoa, että sionismin sydämessä on temppelin uudelleen rakentaminen.

        jokin pidättää, että se ei nyt ole mahdollista.

        Martti Luther kirjoitti vanhoilla päivillään, että Raamatun anti-Kristus on paavi, joka istuu Jumalan hengellisen temppelin valtaistuimella.

        Vaan eipä asia näin ole..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe