aseet järveen vai minne

cossus-cossus tuhooj

omistan laillisesti 2 romuasetta --ei toimivia.ja niillä ei ole rahallista arvoa,,,.jos paiskaan ne järveen sen syvimpään kohtaan --rikonko lakia???
en halua niitä pol.asemalle kuskailemaan.. vai saanko laillisesti itse rälläkoidä ne silpuksi?

17

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu ei mulla muuta

      Paiskaa järveen vain jos ovat oikeesti niin huono kuntoisia, että niistä ei kukaan enään käyttövehjettä saa.

      Et riko mitään lakia, ja vaikka rikkoisitkin niin kanattaa aina muistaa, että kaikki lait eivät ole ihmisiä varten ja, että niitä lakeja säätävät täydelliset kusipääidiootit.

    • lainkuuliainen

      Ei ole iso homma viedä niitä poliisilaitokselle, sitä suosittelen.

    • "Omistan laillisesti

      siis ovatko ne aseluvilla? Jos ovat, niin luvallista ja rekisterissä olevaa asetta ei voi niin vaan hävittää.
      Jos taas niille ei ole lupia (sotamuistot, isoisänisän tussarit tms.) niin niiden olemassaolosta ei kukaan sinua lukuunottamatta tiedä. Voit siis rälläköidä tai upottaa halusi mukaan...

      Hmm.. Laki kieltää kyllä roskaamisen, joten jos rälläköit ja viet metallinkeräykseen?

    • finn-leX

      ovat laillisia....mutta jos olen veneessä aseeni kaa ,,ja vene keikahtaa ase putoo järveen..onko laiton hävittäminen..vai laillinen vahinko?

    • en ymmärrä..

      Jos vene keikahtaa ja aseet häviää, niin joudut joka tapauksessa asioimaan poliisin kanssa.. Miksi et toimittaisi aseitasi poliisille?

    • outoja tyyppejä

      On täällä kyllä outoja tyyppejä. Yhdessä ketjussa rattijuoppo valittaa kun veivät aseet, ja toisessa toinen mieluimmin kaataa veneensä kuin vie aseet poliisin hävitettäväksi.
      Isompi soppa sitä on meriselitystä poliisille sitten rustailla, kun että suoraan vie laitokselle, jolloin homma on sillä selvä.

      • gideon666

        Miten niin "outoja tyyppejä"?

        Mullakin, kun olin viemässä autonkilpiä konttorille, tuuli heilautti
        kilpipussukan veneestä järveen ja sinne ne uppos. Ja siitäkin
        rekistereistä ja vakuutuksista poistamisesta ilman kilpien
        luovuttamista tuli oikeen "toinen maailmansota"

        Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu täällä byrokraattien
        piilopaikassa nimeltä Suomi...


    • mä voisin ne ostaa poies vai joko järvessä?saisiko niitä millään enää kuntoon?vai joko ihan aikansa eläneitä..mulle voi viestittää osotteeseen [email protected]

    • oon joskus ladannu

      Voithan laittaa myyntiin ne tai viedä aseliikkeelle myyntitiliin... mita aseita ne on?

    • kalastusluvaton

      Jos aseita järveen heittäessäni osunkin isoon haukeen ja se kuolee ja minulla ei ole kalastuslupaa niin syyllistynkö salakalastukseen? Menetän järveen heittämäni aseet kalastuksenvalvojalle... kumpi meistä joutuu sukeltamaan ne järvestä? Entä kuollut hauki, viekö kalastuksenvalvoja senkin?

    • Seppo Sepon Seppo

      Minulla Maxim konekivääri ja Sten ym Poliisit lupasivat ansiomitalin jos vien ne heille.Panssarvaunua ne eivät huolineet koska posliinilaitoksen pihassa ei ole tilaa.

    • meniettämelavilahti

      ja aseiden tarina on päättynyt,,ovatten 11m syvällä kurapohjaisessa järvessä..ovat ja pysyvät.....paljon helepompaa,kun kuskailla niitä polliisilaitokselle ja vastailla tyhmiin kysymyksiin..

      • ammuskelija

        Jos niillä oli luvat, niin jossain vaiheessa sinä tai perillisesi joutuvat selittämään kadonneita aseita. Jos sinä joudut selittäjäksi, niin poliisit antavat sakot aselain rikkomisesta.


      • AseetVex

        Kuolinpesän aseet möin aseliikkeeseen.
        En jaksa lähteä niihin lupia hakemaan, kun lupaprosessi on melko työläs ja kun ei muutenkaan ole aseille käyttöä, niin helpoiten niistä pääsi eroon aseliikkeen kautta.
        Eikös se lupakuulustelukin ole vähän sellainen, että siellä tuntee olevansa suurikin aserikollinen ja epäilty tappaja.


      • pohjassaovatten
        ammuskelija kirjoitti:

        Jos niillä oli luvat, niin jossain vaiheessa sinä tai perillisesi joutuvat selittämään kadonneita aseita. Jos sinä joudut selittäjäksi, niin poliisit antavat sakot aselain rikkomisesta.

        juu mutta jos aikaa menee paljonkin..ennenkuin kuulustelut alakavat,,saattaa tilap. muistihairio iskea ja voi olla ettei millään muista aseiden kohtaloa..


    • ugytuvo

      Jos haluaa eroon aseista, olipa ne luvallisia tai luvattomia niin soitto poliisille niin varmaan tulevat noutamaan pyssyt pois. Ei tarvitse lähteä niitä kiikuttamaan itse poliisiasemalle.

      • itsevietävä

        Eikä tule. Itse soitin poliisille ja kysyin miten menetellä, kun minulla on muutamia .22 luvallisia pistooleja joilla ei ole käyttöä. Ohjeeksi sain viedä ne itse lähimmälle poliisiasemalle. Sitten pitää itse ilmoittaa asiasta lupia käsittelevään yksikköön, mikäli se lähin poliisiasema ei sitä tee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe