Onko ujoutesi/jännittämisesi jo ongelma - testi

8+16

http://www.jannittaa.com/testaa-jannittamisongelmasi-laatu/

Yllä olevan linkin takaa löytyy testi, jolla voit mitata onko jännittämisesi normaalia vai onko syytä huoleen.

11

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UJJO

      Tämä tuli minulle:
      "Jännittämisesi on koholla/voimakasta


      Osalla tämän tuloksen saaneista on toimintakykyä alentavaa ahdistuneisuutta, josta on hyvä keskustella ammattihenkilön kanssa. Voit hyötyä tuetusta vertaisryhmätoiminnasta ja asteittain etenevästä aktiivisesta altistamisesta. Hakeudu esiintymisvarmuuden kehittämisen kurssille, jännittäjäryhmään tai tilanteisiin, joissa saat harjoitella haastellisiin sosiaalisiin tilanteisiin osallistumista. Myös yksilöllisestä lyhytterapiasta voi olla kohdallasi apua. Tarvittaessa, ennen esiintymistä tai vaikeaa tilannetta otettava lääkitys saattaa helpottaa toisten selviytymistä."

    • 18 v

      Jännittämisestäsi on merkittävää haittaa


      Jännittämisesi haittaa merkittävästi arkipäiväistä selviytymistäsi. Suosittelemme ensisijaisina apukeinoina yksilöllistä keskustelua/psykoterapiaa. Lääkityksen mahdollisuudesta on hyvä keskustella lääkärin vastaanotolla. Ryhmämuotoiset hoidot voivat tuntua kuormittavilta, mutta niistä voi olla apua yhdistettynä yksilölliseen työskentelyyn. Oikeasta hoitomuodosta kannattaa keskustella ammattihenkilön kanssa. Avun hakemisen kynnyksen ylittäminen kannattaa, vaikka asioiden työstäminen on raskasta

      • sama tulos

        ikää jo 32.
        Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.


      • Mokkihopero00
        sama tulos kirjoitti:

        ikää jo 32.
        Pahin pelkoni on itseni nolaaminen, siksi välttelen tilanteita joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin.

        Samaa minulla, vaikka ikä on päälle viidenkympin.

        Siksi aloinkin erakoksi.


    • gjkghknn

      Jotenkin hankala vastata noihin kysymyksiin.

      • 14+11

        Mullakin vastaukset riippuvat aika paljolti päivästä/viikosta..


    • lukutoukka5
      • _Herkkismies

        Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.

        Eritysherkkätestissä 24/27.

        Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.

        Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille.


      • elainearo
        _Herkkismies kirjoitti:

        Ujoustestissä sain vain vähäistä jännittämistä.

        Eritysherkkätestissä 24/27.

        Olen erityisherkkä, joita helposti luullaan ujoiksi ja itsekin olen niin luullut pitkään.

        Erityisherkkätesti perustuu Elaine Aronin tutkimuksiin. Hän on psykoterapeutti ja itsekin erityisherkkä. Suosittelen hänen kirjansa lukemista kaikille erityisherkille.

        Todella hyvä kirja! Luen juuri..


    • ahdistunutujo23v

      Jännittämisestä merkittävä haitta. Eipä tullut yllätyksenä, kartan mahdollisimman paljon sosiaalisia tilanteita, minulla voi kestää kuukausia tutustua uuteen ihmiseen, jotta voin olla normaali hänen seurassaan, jännittää kaupassa käynti ja yleensä menen syrjäisiin pikku kauppoihin, jossa ei ole paljoa ihmisiä, paljon on asioita, jotka olen joutunut jättämään väliin vain sen takia etten kehtaa/uskalla. Välillä kavereiden kanssa häpeän, jos he tekevät jotain joka kiinnittää huomion, en siis häpeä kavereita vaan nolostun itse siitä. Itsearvioinnit jollekin toiselle tuottavat tuskaa ja ahdistusta. Olen yrittänyt altistaa itseäni mahdollisimman paljon kaikelle mistä en pidä, mutta sekään ei tunnu auttavan asiaa. Ahdistun vain lisää.

    • On se ongelma ja tiedän sen ilman testejä. Jos se ei olisi ongelma, olisin varmasti (ollut) parisuhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe