Evarii EETEkkiii Kyykyttiii

10+20

Tää ns. "evarihemmo" joka tääl on oksentanu pahaa oloaan, krapula houreissaan onkin katsellut tallin lattialla maatessaan vanhaa TERHIÄ silmien harottaessa ja pyöriessään harhassa.

http://www.nettivene.com/artikkeli/evinrude_e_tec_50

Ko. linkin takaa löytyykin jo aivan toinen maailma. Oikea.

36

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ETECH

      Tuossahan sanottiin että tulpat olivat kulunut, karstaa ja kulumaa moottorin sisällä.
      Musta aivolaatikko piiputtanut ja maalit lohkeillu ja sinkkit kulunut loppuun.
      Huono kone, halvalla ei saa hyvää valitettavast,

      • HÖHÖHÖ

        Kulumaahan siitä E-tecistä ei löytyny hakemallakaan. Joten mitä ihmettä sinä hööpöttelet. lue se testi uudelleen, kun testaajathan sanoivat, että E-tec oli täysin uutta virheettömässä kunnossa, mutta muissa moottoreissa oli hankautumia, ja naarmuja sylintereissä ja laakereissa !


    • etec Lainaaja

      jutustasi lainattua: "Mielenkiintoista olisi tosin tietää, minkä verran toisen kesän käyntiongelmat johtuivat sytytystulpista, vai oliko kyseessä ongelma moottorin käyntiä ohjaavassa tietokoneohjelmassa."

      • Ne oireethan katosi

        Kun säätivät tulppien kärkivälit oikeaksi, ja sitten ei mitää ongelmia . Ei tarvinnu kahta kertaa pyöräyttää, eikä ollu mitää kulumia, niinkuin muissa moottoreissa.

        Miten te oikein luette lehtiä,-kun saatte ihan mitä sattuu mielipiteitä, vaikka teillä pitäisi olla mustaa valkoisella, niin sittenkin sotkette kaiken nurinpäin, ja puhutte puutaheinää, kuin känniset örveltäjät !


    • nelarimies

      10 20 on Eetekki kauppias.Epätoivosta hommaa.
      Kertokaa nyt miksei näitä koneita juuri kukaan osta vaikka ne ovat kauppiaiden mukaan niin loistavia???Fakta on että 4t tekniikka hallitsee niin Suomessa kuin muuallakin 99% markkinoita!!!Tämä on FAKTA josta ei pääse mihinkään.Käykää katsomassa venerannoissa jos ette usko.
      Vastatkaa myös miksi Seppälän purkaamolla on myyntimäärään nähden huomattavan paljon uudehkoja Eetekkejä!!!Jos ette usko niin käykää itse katsomassa.
      Fakta 3.Katsokaa Nettiveneestä Eetekki ja samanvuotinen Japsi nelari ja verratkaa hintaa.

    • 10+20

      Kun luetaan kuin piru raamattua
      "Kokonaisuutena Evinrude E-Tec osoittautui lupausten mukaiseksi. Huolimatta pienestä karstoittumisesta ja tulppien epätasaisesta kulumisesta, todellisia ongelmia ei kolmen vuoden jälkeisessä tarkastuksessa havaittu"
      Ja nelarimies: Olette mainoksen ja keskon uhreja, E-tecit ovat käyttäjien mielestä erinomaisia, ei myyjien. Vai purkaamoilla paljon, mitäs on AVK:lla paljon? audeja, skodia, mersuja jne..
      Nettiveneestä pari poimintaa: Evari 60, -07/ 5400€ Jammu 60, -12/ 5200€.. Evari 115, -11/ 10550€ Jammu 115, -12/ 8900€. Niin, että mikä oli sun pointtis?
      P.S en ole myyjä, taidat itse epätoivoisesti trollata nelari tuhnujen puolesta.

    • nelarimies

      Nuija!!Toi 2007 mallin on käyttämätön kone jota onneton kauppias ei ole saannut myytyä!!!Vertaa käytettyjen hintoja tollo!!!
      Mites ne myyntimäärät tässä ihme moottorissa??
      Mistä näitä urpoja riittää jotka vaukoo ton marginaali merkin puolesta!

      • 10+20

        Vaihda sinäkin nelarimies vihdoin uuteen Evinrude E-Techiin ja vedä sillä kaikki maailman tuhnu nelarit yksi toisensa jälkeen upoksiin. Niin maailma pelastuu. P.S toi sun viime avautuminen alkaa olemaan sellasta ekaluokkalaisen tasoa...


    • etechi

      Minä ostin etechin seppälän perämoottoripurkamolta.
      Seppälä loihti sen kasaan yli sadan varaosaetechin repetuaaristaan.
      Kolme Yamahaa yhden hondan ja kaks merkkuria oon vetässy pinnan alle tuolla.
      Taidan laittaa ny myyntiin ihmemoottorin kovaan hintaan ja ottaa muutaman toimintatonnin välistä kun on niin suosittu kone et viedään käsist

      • Itse ASIASSA

        Sinä koitit selittää, että sulla EI OO minkäänlaista mahdollisuutta hankkia E-tecciä, mutta piti vaan kuvitella, ja rapuloissasi sinun jutut kuulemma tuppaa olemaan ihan samanlaisia, kuin just sinä itekkin, mistähän johtunee !!!


    • taloudellisuus

      Minulle on tärkeätä polttoaineenkulutus jos evari joskus lyö laudalta kulutukseltaan parhaimmat 4t koneet suzuki ja honda niin vaihdan välittömästi. Sanonta sen minkä nopeudessa voittaa sen matkassa häviää pitää paikkansa, epäilemättä 2t saattaa olla nopeampi mut ei mielestäni sillä ole retkeilyssä merkitystä.

      • Et oo tainnu

        Vielä kuullakkaan uusista E.teceistä, joissa kulutus 15% pienempi, ja vääntö 20& parempi, ja pakokaasu päästöt 75% vähemmät, kuin entisissä.

        Joten kun entiset oli suht tasoissa nelitahtisten kanssa kulutuksessa, niin uusien E-teccien kanssa nelarit on helisemässä, joten kohta joudut todistamaan sanasi, kunhan ne tulevat suomeen ja myös pienempiin teholuokkiin :)


      • taloudellisuus
        Et oo tainnu kirjoitti:

        Vielä kuullakkaan uusista E.teceistä, joissa kulutus 15% pienempi, ja vääntö 20& parempi, ja pakokaasu päästöt 75% vähemmät, kuin entisissä.

        Joten kun entiset oli suht tasoissa nelitahtisten kanssa kulutuksessa, niin uusien E-teccien kanssa nelarit on helisemässä, joten kohta joudut todistamaan sanasi, kunhan ne tulevat suomeen ja myös pienempiin teholuokkiin :)

        Katselin tuossa moottoreiden kulutuksia e-tec kulutti 4000 kierroksilla 17l tuntiin. suzuki samoilla kierroksilla 11l/h. joten aika monta prosenttia saa e-tec parantaa että kone vaihtuu mulla. Nämä siis matka ajo lukemia.


      • Entäs muilla
        taloudellisuus kirjoitti:

        Katselin tuossa moottoreiden kulutuksia e-tec kulutti 4000 kierroksilla 17l tuntiin. suzuki samoilla kierroksilla 11l/h. joten aika monta prosenttia saa e-tec parantaa että kone vaihtuu mulla. Nämä siis matka ajo lukemia.

        Kierros alueilla, ja mikähäön olisi kuormansieto kyky suzukilla ? Ja mistä testistä puhut.


      • dorka vertailu
        taloudellisuus kirjoitti:

        Katselin tuossa moottoreiden kulutuksia e-tec kulutti 4000 kierroksilla 17l tuntiin. suzuki samoilla kierroksilla 11l/h. joten aika monta prosenttia saa e-tec parantaa että kone vaihtuu mulla. Nämä siis matka ajo lukemia.

        Joo mut Suzukissa ei ollut potkuria!

        Ei voi vertailla kahta konetta suoraan tollei. Onko sama vene, saman painoimen ja kone samalla teholla? Paras vertailu on kulutus per kuljettu matka eri nopeuksilla.


      • taloudellisuus
        Entäs muilla kirjoitti:

        Kierros alueilla, ja mikähäön olisi kuormansieto kyky suzukilla ? Ja mistä testistä puhut.

        Kyse ei ole testistä vaan valmistajan ilmoittamasta kulutuksesta r/min.
        katselin tuossa kulutksia sillä 4000 kierroksilla koska se on yleisin kierrosalue millä ajetaan matka ajoa 90hp koneissa se 11L. 17L. suikin hyväksi. 115hp 17.8.L 23.5.L suikin eduksi. koska suikilla ei ole 150hp:ta
        listalla vertasin 140hp 16.6L. evari 150hp 29L. /h. normaali matka ajossa evari häviää lähes kaikilla kierrosalueilla paitsi täydelläkaasulla ajettaessa marginaalit tasoittuvat mutta silti isoimmissa koneissa jää vielä 4t eduksi joitakin litroja. vertaukseksi voin sanoa että itsellä on suzuki 90df . matka ajossa 2 aikuista kyydissä kamat vene painoa noin 850kg matka nopeus 17 solmua puhtaassa plaanissa. tuntikulutus 8.5L tunnissa (30 km). Mielestäni myös kurmansieto kykyä löytyy hyppää pintaan todella kevyesti.


      • harhautuneelle
        taloudellisuus kirjoitti:

        Kyse ei ole testistä vaan valmistajan ilmoittamasta kulutuksesta r/min.
        katselin tuossa kulutksia sillä 4000 kierroksilla koska se on yleisin kierrosalue millä ajetaan matka ajoa 90hp koneissa se 11L. 17L. suikin hyväksi. 115hp 17.8.L 23.5.L suikin eduksi. koska suikilla ei ole 150hp:ta
        listalla vertasin 140hp 16.6L. evari 150hp 29L. /h. normaali matka ajossa evari häviää lähes kaikilla kierrosalueilla paitsi täydelläkaasulla ajettaessa marginaalit tasoittuvat mutta silti isoimmissa koneissa jää vielä 4t eduksi joitakin litroja. vertaukseksi voin sanoa että itsellä on suzuki 90df . matka ajossa 2 aikuista kyydissä kamat vene painoa noin 850kg matka nopeus 17 solmua puhtaassa plaanissa. tuntikulutus 8.5L tunnissa (30 km). Mielestäni myös kurmansieto kykyä löytyy hyppää pintaan todella kevyesti.

        Kulutus on järkevämpää mitata l/maili eri nopeuksilla niin vertailukohdat ovat oikein.

        Kulutus tietyllä kierrosluvulla riippuu koneen ominaisuuksista ja potkurin noususta. Se on joka kokoonpanossa eri.


      • talousdellisuus
        harhautuneelle kirjoitti:

        Kulutus on järkevämpää mitata l/maili eri nopeuksilla niin vertailukohdat ovat oikein.

        Kulutus tietyllä kierrosluvulla riippuu koneen ominaisuuksista ja potkurin noususta. Se on joka kokoonpanossa eri.

        Tottakai potkuri pitää valita tarpeiden mukaan ! olen ajanut kaksi eri merkkistä moottoria ja tehtaan antamat polttoaine kulutus lukemat pitäneet prikulleen paikkansa myös käytännössä. Suomessa kun ollaan niin puhutaan litraa per tunti, oli se matka sitten mailia tai km niin kulutus on aina sama. tuossa kokoluokassa 90hp suikki kuluttaa paljon vähemmän kaikilla kierroksilla paitsi täydellä ajettaessa se taas johtuu siitä että suikki kiertää enempi 6200 everi taas 5500. max. Miksi mitata nopeutta jos halua ajaa taloudellisesti hyvää matka vauhtia ? nopeushan on sitäpaitsi suhteessa kierroksiin.


      • tosi harhautuneelle
        talousdellisuus kirjoitti:

        Tottakai potkuri pitää valita tarpeiden mukaan ! olen ajanut kaksi eri merkkistä moottoria ja tehtaan antamat polttoaine kulutus lukemat pitäneet prikulleen paikkansa myös käytännössä. Suomessa kun ollaan niin puhutaan litraa per tunti, oli se matka sitten mailia tai km niin kulutus on aina sama. tuossa kokoluokassa 90hp suikki kuluttaa paljon vähemmän kaikilla kierroksilla paitsi täydellä ajettaessa se taas johtuu siitä että suikki kiertää enempi 6200 everi taas 5500. max. Miksi mitata nopeutta jos halua ajaa taloudellisesti hyvää matka vauhtia ? nopeushan on sitäpaitsi suhteessa kierroksiin.

        Leikitkö tyhmää? Kirjoitat että on tärkeää tietää mikä on taloudellinen matkanopeus. Silloin sinun pitää ottaa huomioon sekä kulutus/tunti JA nopeus, eli laskea kulutus litra/ pituusyksikkö jota valitset käyttää.

        Tai: ilmoitatko auton kulutuksen litraa/100km vai litraa tunnissa 4000 kierroksella?

        Ja miksi sanoit että Suomessa kun ollaan? Miten se liittyy tähän?


      • ja vielä lisää
        tosi harhautuneelle kirjoitti:

        Leikitkö tyhmää? Kirjoitat että on tärkeää tietää mikä on taloudellinen matkanopeus. Silloin sinun pitää ottaa huomioon sekä kulutus/tunti JA nopeus, eli laskea kulutus litra/ pituusyksikkö jota valitset käyttää.

        Tai: ilmoitatko auton kulutuksen litraa/100km vai litraa tunnissa 4000 kierroksella?

        Ja miksi sanoit että Suomessa kun ollaan? Miten se liittyy tähän?

        Niin ja se kulutus annetaan eri nopeuksille, koska se vaihtelee nopeuden mukaan kuten kirjoitit. Tällä tavalla voi vertailla eri kokoonpanoja. Esim sama vene mercury 90 hv koneella tai pirkka 115 hv tai vaikka se ihme Suzuki. Mitä järkeä olisi ilmoittaa näille kaikille kulutus vain 4000 kierroksella? Koska jonkun mielestä olisi kiva ajaa venettä juuri 4000 kierroksella riippumatta muista tekijöistä?


      • taloudellisuus
        ja vielä lisää kirjoitti:

        Niin ja se kulutus annetaan eri nopeuksille, koska se vaihtelee nopeuden mukaan kuten kirjoitit. Tällä tavalla voi vertailla eri kokoonpanoja. Esim sama vene mercury 90 hv koneella tai pirkka 115 hv tai vaikka se ihme Suzuki. Mitä järkeä olisi ilmoittaa näille kaikille kulutus vain 4000 kierroksella? Koska jonkun mielestä olisi kiva ajaa venettä juuri 4000 kierroksella riippumatta muista tekijöistä?

        Juuri sen takia 4000 koska se on yleisin kierrosalue millä ajetaan., aivan kuten se auto vertaus siinäkin ilmoitettu kulutus on normi ajolla ilmoitettu ei suinkaan kaasupohjassa, koskaan en ole kuullut vesiolosuhteissa kysyttävän paljonko vie satasella ! ja aina täytyy vertailla saman kokoluokan moottoreita esim jos laittaisin sen evarin 90hp omaan veneeseeni niin tiedän tarkkaan jo ilman testiä paljonko se veisi ainetta koska valmistajan ilmoitus pitää paikkansa, eli sinun mielestä evari syö vähempi täydellä ajettaessa ja menisi muutaman kolometrin edemmän kuin suikki niin silloin se on parempi vaikka häviäisi muilla nopeuskilla ja vähemmillä kierroksilla kulutuksessa runsaasti. Onhan se logiikka tuokin no joka tapauksessa 4t moottorit hallitsevat taloudellisuutta ja 2t ei tule koskaan pärjäämään näissä asioissa.


    • uusi etech

      etech ei ole koskaan ollut kulutukselta pieni moottori.
      hondan ja suzukin moottorit ovat puhtaita ja syövät vähiten.
      yamaha tehokkain mutta hieman enempi kuluttaa.
      jos etech saa päästöt ja kulutuset tippumaan 50 prosent niin alkaa sitten olla lähellä nelitahteja mut öljykulutus on korkea silti vielä

      • Jammun tehokkuus ei pidä paikkaansa ! itsellä oli uudehko 80hp 4t jammu potkuria vaihtelemalla sain kulkemaan veneeni 61kmh. nyt keväällä ostin 90 hp df suzukin samoilla potkureilla sain 70kmh. jammua aikaisemmin oli 60hp 4t suzuki se vei venettä 57kmh. nämä kaikki koneet olivat/ovat samassa veneessä. Ainakin tuossa kokoluokassa olen huomannut isoja eroja myös polttoaineen kulutuksessa suzukin eduksi


    • JUU, ja kumpa

      Lukijat tajuaisi lukea oikein ! Eihän siitä moottorista löytyny minkäänlaista kulumaa, korkeintaan jotai käytöstä tullutta likaa, mutta muuten aivan virheetön, ja uutta vastaava. Muistan lukeneeni sen testin loppuraportin, jossa sanoivat sen olleen virheetön,-siis ei naarmun naarmua missään sisäosissa.

      Mutta kaikissa muissa moottoreissa oli raapuja. Ja jos tulupattimet kestää ajaa pari kesää, niin on naurettavaa niistä ärvistellä noilla jamaha nelareiden kuskeilla, että oikein hävettää heidän ollessa pikkurilli pystyssä :))

      Eipä silti, mukavaa jos ei enää tartte Evareilla vetää jamahoita rantaan, jos nekin

      • Viesti lähti

        Keskentekoisena, mutta varmaan kaikki muut loput arvaa, paitsi jamahakuskit :)


      • Opettele lukemaan
        Viesti lähti kirjoitti:

        Keskentekoisena, mutta varmaan kaikki muut loput arvaa, paitsi jamahakuskit :)

        "Kolmen vuoden ja 173 tunnin 2 minuutin ja 40 sekunnin ajon jälkeen koeajomoottori avattiin ja tutkittiin. Uudelta se ei näyttänyt."


      • Lue ite
        Opettele lukemaan kirjoitti:

        "Kolmen vuoden ja 173 tunnin 2 minuutin ja 40 sekunnin ajon jälkeen koeajomoottori avattiin ja tutkittiin. Uudelta se ei näyttänyt."

        Siinähän luki, että kiitetään "OLEMATONTA KULUMISTA" !!!

        Ja jos sinä pidät kulumisen oireena sitä, että öljyä näkyy jossain kampikammion osissa, ja männänpäässä ohut karstanoki, niin ei sinusta ainakaan mitää moottoriexperttiä taida tulla.


    • taloudellisuus

      miksi ylipäätään tutkitaan moottoria 173 h jälkeen ei ainakaan 4t konetta tarvitse aukaista. 4000h jälkeen kannattaa jos haluaa katsoa onko mitään epäolennaista näkyvissä.

      • 120hp twostroke

        >Niin toi 173h vastaa tavalisella taavilla kymmenen vuoden veneilyä..


      • taloudellisuus
        120hp twostroke kirjoitti:

        >Niin toi 173h vastaa tavalisella taavilla kymmenen vuoden veneilyä..

        Eli 10 vuoden jälkeen pitää aukaista ? 4t ei tarvitse vaikka ajaisi esim sen 4000h.


    • siika24

      Historiaa 25 hp E-tec moottorista:

      - n. 350 h ajettu - tuoreöljysäiliö pirstaleina, uusi onneksi takuisiin
      - n. 450 h ajettuna käyntihäiriöitä, sammuu lämpimänä, ei ota kierroksia - ruiskusuutin vaihtoon, hinta töineen n. 700 €
      - kesä ajettu edellisen korjauksen jälkeen ja tutut käyntihäiriöt, toinen ruskusuutin varmaan hajalla ja taas luultavasti 700 € kulut

      Jos koneessa on jotain ongelmaa, joudut hinaamaan koko paketin 80 km korjaamolle tietokoneen ääreen. Edes tulppia ei voi vaihtaa itse - pitää tarkistaa tietokoneella, onko kyseinen tulppayksilö oikea tähän koneeseen.

      Tee tämän kanssa sitten töitä! Onneksi on pikkuvene, missä 9,9 jammu...

    • evariforever

      Joopa joo ! onkin svitusti "vikoja". Kaverilla 50 hp vm-05 etecki tunteja takana noin. 400 ja nyt oli syyskylomillä pieniä käynnistys ongelmia, mutta kas kummaa tulpat peijakkaat olikin 10 kesää käytössä olleet. Niistä johtui nämä käynnistys ongelmat. Huoltokulut hänellä olleet tähän mennessä sen 300 h kohdalla normihuolto päivitykset ohjelmaan ja nyt nää tulpat n. 50 € . Repikää siitä JAMMU sedät...P.S ei nois evikois ainakkaan noi öljypohjat ruostu hihihihihihihih.. P.PS ei koskaan muuta kuin etecciä pultata peräpeiliin. G2 tulee.................

      • kyllä on kallista

        ai jaa eli 300h huollossa eivät ole vaihtaneet edes tulppia.


    • evari4ewer

      Mulla evarin etecci viiskyppi ollu 9 kesää. Ei vian vikaa aina lähtee käymään ja monta jamahaa hinattu selältä kotisatamaan ja autettu aina jamaha ja merkuri miehiä. Selvajakin hinattu selätä kun piiputtaneet.
      Ja kaveri tukinvetotestissä upotti jamahan ja korjasi vedonlyönnistä isot rahat.
      Paras moottori ikinä ja ei oo tarttenu huoltaa ikinä ku evariin ei öljyjä nokkahihnaa tarttes vaihdella.

      • taloudellisuus

        Onneks ostin markkinoiden taloudellisimman koneen suzukin. Ei tartte hinata.


      • vähäruokainen

        jep uusiin suzukiin ei tartte hihnoja vaihdella EIKÄ ÖLJYÄ LISÄTÄ.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe