Muuttunut mies

Vbvbvbvbvb

Kumma homma. Ennen onnellinen avioliittomme on muuttunut ihmeelliseksi farssiksi. Puolisen vuotta tässä on eletty mitä ihmeellisimpiin asioiden äärellä. Moni olisi varmasti pakannut tavaransa ja lähtenyt jo tälläisen kohtelun vuoksi.
Mieheni on niin muuttunut, usein minut valtaa tunne, etten edes tunne tuota ihmistä. Mies ei pyydä eroa, siltikin on koko ajan lähdössä johonkin. Syyttelee minua mitä kummallisimmista asioista. Osa tapahtunut 10 vuotta sitten, osaa en muista koskaan edes olleen. Rauhalliseen keskusteluun ei kykene lainkaan. Kaikki yritykseni päätyvät riitaan. Tuntuu kuin puhuisimme aivan eri asioita.
Mies on ulkoistanut itsensä lähes täysin perheestämme.
Kumma tunne tosiaan, kun en yhtään ymmärrä mitä parisuhteessani tapahtuu.

13

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähde nyt

      olisko terapian paikka. Voisko aatella että mies on sairastunut psyykkisesti. Tai sano että lähtee koska on lähdössä.

      • pähkinää purtavaksi

        Tuossa on asiaa SAIRASTUNUT psyykkisesti,itsehän sitä ei huomaa.Pahin syy ongelmiin.


    • 3+5

      Muisteleppa historiaa, onko jo suhteenne alussa ollut jokin sinuun liittyvä asia joka on jurppinut ukkoasi ??

      Useimmiten se on se sama asia joka jäytää vieläkin.

      • Vbvbvbvbvb

        On varmasti jurppinut miestä suhteen alkuaikoina. Olin kovin epävarma itsestäni ja suhteestamme. Olin mustasukkainen syyttä. Tempperamenttisena luonteena kerroin myös minua jurppineet asiat. Kiukuttelun kuin itsekseni, koska mies ei riidellyt mistään.
        Nämä ovat olleet historiaa jo kymmenisen vuotta ja nyt sitten on maksun aika??
        Ei kai kukaan niin voi ajatella.

        Itse olen miettinyt jotain masennusta tai muuta mielenterveysongelmaa, pyrkinyt keskustelemaan yms. Halu auttaa on suuri, mutta mites autat kun toinen ei apua halua tai koe edes tarvitsevansa.


    • mek

      Miehelläsi on toinen nainen ja sen takia kiukuttelee kun joutuu kotona olemaan.

      • Vbvbvbvbvbv

        Toinen nainenkin on käynyt mielessä.


      • RaitapehmisN
        Vbvbvbvbvbv kirjoitti:

        Toinen nainenkin on käynyt mielessä.

        Mulla sellanen kokemus takana, josta lyhyesti voin sanoa, että ex mieheni teki tuollaista pesäeroa meihin (minä ja lapset) myös, näin jälkikäteen olen huomannut, että se alkoi n.kolme vuotta ennen eroa. Mutta viimeinen vuosi oli sitten jo ihan hirveää käytöstä lähimpiään kohtaan. Annoin hänelle aikaa, hyvällä ja välillä pahallakin yritin puhua, ymmärtää, auttaa, hakea apua, kaikkea..rakastin ja luotin kuitenkin.

        Hän ei halunnut puhua, ei kenellekään. Kukaan ulkopuolinen ei osannut edes aavistaa, minkälaista elämämme oli kodin seinien sisäpuolella. Hän kävi töissä ja esitti normaalia muille. Sitten hän ilman ennakkovaroitusta ilmoitti haluavansa erota, ja kaiken muun järkyttävän käytöksen lisäksi hän asuukin jo kolmen lapsen äidin kanssa uusperheessä. En tiedä, oliko uusi nainen ja perhe jo valmiina.Sellainen mielenterveysongelman ratkaisu häneltä. Ja minun elämäni lasten kanssa romahti. Tuli lähtö kodista (ei ollut varaa ottaa niin isoa lainaa, että olisin voinut lunastaa sen itselle), kaikki asiat jäivät selvittämättä, hän ei suostunut puhumaan/selvittämään mitään kanssani, lapsiin ei pidä yhteyttä, ja vielä monta muuta ikävää asiaa tapahtui hänen puoleltaan meihin liittyen. Toisen pään sisään ei voi nähdä.

        Mieti tarkkaan, kuinka kauan jaksat yksipuolisesti pyörittää kotia, perhettä, arkea ja "huoltaa" häntä siinä samalla. Ja vaan antaa, antaa, antaa itsestäsi saamatta mitään vastakaikua. Tein sitä ihan liian kauan, ja nyt kokoilen elämääni lasten kanssa. Toinen vuosi menossa. Edelleen sattuu sydämeen. En usko, että voin koskaan ymmärtää tapahtunutta, vaikka apua olen saanutkin. Vaikka parisuhteeseen ja eroon tarvitaan kaksi ja asioilla on monia eri puolia, sen tiedän, että tässä tapauksessa näin ei ollut. Valitettavasti. Kaikki meni uusiksi.


      • ei voi ,ei
        RaitapehmisN kirjoitti:

        Mulla sellanen kokemus takana, josta lyhyesti voin sanoa, että ex mieheni teki tuollaista pesäeroa meihin (minä ja lapset) myös, näin jälkikäteen olen huomannut, että se alkoi n.kolme vuotta ennen eroa. Mutta viimeinen vuosi oli sitten jo ihan hirveää käytöstä lähimpiään kohtaan. Annoin hänelle aikaa, hyvällä ja välillä pahallakin yritin puhua, ymmärtää, auttaa, hakea apua, kaikkea..rakastin ja luotin kuitenkin.

        Hän ei halunnut puhua, ei kenellekään. Kukaan ulkopuolinen ei osannut edes aavistaa, minkälaista elämämme oli kodin seinien sisäpuolella. Hän kävi töissä ja esitti normaalia muille. Sitten hän ilman ennakkovaroitusta ilmoitti haluavansa erota, ja kaiken muun järkyttävän käytöksen lisäksi hän asuukin jo kolmen lapsen äidin kanssa uusperheessä. En tiedä, oliko uusi nainen ja perhe jo valmiina.Sellainen mielenterveysongelman ratkaisu häneltä. Ja minun elämäni lasten kanssa romahti. Tuli lähtö kodista (ei ollut varaa ottaa niin isoa lainaa, että olisin voinut lunastaa sen itselle), kaikki asiat jäivät selvittämättä, hän ei suostunut puhumaan/selvittämään mitään kanssani, lapsiin ei pidä yhteyttä, ja vielä monta muuta ikävää asiaa tapahtui hänen puoleltaan meihin liittyen. Toisen pään sisään ei voi nähdä.

        Mieti tarkkaan, kuinka kauan jaksat yksipuolisesti pyörittää kotia, perhettä, arkea ja "huoltaa" häntä siinä samalla. Ja vaan antaa, antaa, antaa itsestäsi saamatta mitään vastakaikua. Tein sitä ihan liian kauan, ja nyt kokoilen elämääni lasten kanssa. Toinen vuosi menossa. Edelleen sattuu sydämeen. En usko, että voin koskaan ymmärtää tapahtunutta, vaikka apua olen saanutkin. Vaikka parisuhteeseen ja eroon tarvitaan kaksi ja asioilla on monia eri puolia, sen tiedän, että tässä tapauksessa näin ei ollut. Valitettavasti. Kaikki meni uusiksi.

        No on karmea tarina:'( voiko terve ihminen tehdä tuollaista.Minusta tapauksessa muumit on hajonnet eri suuntiin. Miten tuollaisen sairauden määrittelee .


      • KauasKauasAjettu
        ei voi ,ei kirjoitti:

        No on karmea tarina:'( voiko terve ihminen tehdä tuollaista.Minusta tapauksessa muumit on hajonnet eri suuntiin. Miten tuollaisen sairauden määrittelee .

        Helppo määritellä, meinaan monesti nuo miehet ja nykyään huolestuttavan monesti naisetkin sekoaa siihen läheisyyden ja seksinpuutteeseen.. Paljon haluton mielestään tietysti antaa mutta se kaikista helpoin tapa eli toisen huomiointi unohtuu herkästi. - sitten ihmetellään kun toinen "sekosi" ja vaihtoi kumppania..


      • RaitapehmisN
        KauasKauasAjettu kirjoitti:

        Helppo määritellä, meinaan monesti nuo miehet ja nykyään huolestuttavan monesti naisetkin sekoaa siihen läheisyyden ja seksinpuutteeseen.. Paljon haluton mielestään tietysti antaa mutta se kaikista helpoin tapa eli toisen huomiointi unohtuu herkästi. - sitten ihmetellään kun toinen "sekosi" ja vaihtoi kumppania..

        Voi olla jollakin noinkin..meillä minä olin se hylätty ja torjuttu myös seksin ja läheisyyden suhteen. Vain humalassa hänellä kiinnosti. Joskus. Sekin oli kova pala minulle ja itsetunnolleni. Mutta tänne saa jokainen ilmaista mielipiteensä..riittää, että minä ja läheiseni tiedämme, miten asiat menivät ja kuinka kipeä sisältä ent.mieheni on. Ja toipumiseen menee aikaa, en vielä osaa luottaa oikeastaan keneenkään muuhun kuin itseeni, lapsiini, lähimpiin sukulaisiin ja ystäviini. Muuten en usko ihmisten perus" hyvyyteen" enää. Tapahtui liian paljon ikäviä asioita.Tämäkin on vaatinut työtä.


    • piparminttuli

      Varaa aika terapiaan ja menkää juttelemaan. Sittenhän se selviää.

      • Vbvbvbvbv

        Voi raitapehmis, kuulostaa kamalalta kokemukselta. Voimia kovasti!

        Meillä oli läheisyyttä aina siihen asti, kun mies alkoi sitä vältellä. Seksiäkin on ollut aina useamman kerran viikossa. Nyt seksi on vähentynyt, näköjään itse tarvitsen jotain muutakin läheisyyttä, kuin itse toiminta. Miestä siis seksi kiinnostaisi, mutta ei mikään muu. Lapsiperhearjessa huomiointi on muuten kyllä jäänyt vähemmälle, lienee normaalia. Minulle se on ollut aivan ok, nyt eletään tälläistä vaihetta ja jonkun ajan kuluttua meillä on taas enemmän aikaa toisilleen. Jos mies olisi kaivannut enemmän, niin onhan hänellä puhekyky..

        Terapia ei miestä kiinnosta, ehkäpä menen yksin.


      • Vbvbvbvbv kirjoitti:

        Voi raitapehmis, kuulostaa kamalalta kokemukselta. Voimia kovasti!

        Meillä oli läheisyyttä aina siihen asti, kun mies alkoi sitä vältellä. Seksiäkin on ollut aina useamman kerran viikossa. Nyt seksi on vähentynyt, näköjään itse tarvitsen jotain muutakin läheisyyttä, kuin itse toiminta. Miestä siis seksi kiinnostaisi, mutta ei mikään muu. Lapsiperhearjessa huomiointi on muuten kyllä jäänyt vähemmälle, lienee normaalia. Minulle se on ollut aivan ok, nyt eletään tälläistä vaihetta ja jonkun ajan kuluttua meillä on taas enemmän aikaa toisilleen. Jos mies olisi kaivannut enemmän, niin onhan hänellä puhekyky..

        Terapia ei miestä kiinnosta, ehkäpä menen yksin.

        Hei.

        Olet ikävässä tilanteessa avioliitossasi. Pitkässä yhteiselämässä tulee monelaisia vaiheita, toisinaan sitä kysymysmerkkinä ihmettelee mistä on kyse. Sanot, ettei miestäsi terapia kiinnosta, mutta menet ehkä yksin. Se on viisasta, kannustan sinua varaamaan mahdollisimman pian ajan perheneuvojalle tms. Vaikka menet yksin, se auttaa tilanteeseen. Saat kertoa asioista ja kun juttelet ulkopuolisen ammatti-ihmisen kanssa, sen myötä saat uusia näkökulmia ja ehkä jotain toimintamallejakin. Jos tilanteessa tapahtuu joku muutos, se vaikuttaa kokonaisuuteen, jotain liikahtaa. Ja kannattaa varmaan kertoa miehelle, että menet ja toivottaa hänet tervetulleeksi mukaan, jos hänen mielensä muuttuisi.

        Voimia syksyysu ja tsemppiä tulevaan,
        Pirkko-pappi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe