Aloin seurustelemaan 16v, 28v kanssa, ensiajatuksesi/mielipitees

Mirita.

?

Nyt minä 19v ja mies 31v. Yhdessä oloa yhteensä 3v takana.

Miehellä aika hurjat taustat. Takana huumeiden kanssa sekoilua ja rikollisuutta, tosin jätti ne 3v sitten pois elämästään, eikä ole sortunut.

Sillon kun tutustuttiin minun ollessa 15v ja miehen 27v niin kun hän ihastui minuun ja toivoi tästä enemmän muuta kuin kaveruutta, niin sanoin että ehtoina mun kanssa olemiseen ovat ne että hän jättää päihteet kokonaan pois elämästä ja lopettaa rikollisuuden. Olihan se ensimmäinen vuosi aikamoista sinnittelyä, mutta lopulta hän pääsi irti.

2v yhdessä olon jälkeen, eli viime vuonna, elokuussa muutimme avoliittoon ja nyt tässä avoliitossa ollaan taplailtu 1v 2kk ja hyvin menee!

Ensivuonna on ajankohtaista naimisiin meno, kun minä 20v ja mies 32v.

Haave ensimmäisestä lapsesta, elää vuodelle 2017 eli sillon meille syntyisi pikkunen vauveli kun minä 22v ja mies 34v. Luultavasti tahdomme lisää myöhemmin lapsia.

Kommentoi, esitä halutessasi myös kysymyksiä!

99

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin o

      Älä vaan tee lapsia jos mies on työtön renttuilija.

      • Mirita.

        No mies ei ole nykyisin työtön renttuilija, hän käy myös töissä. :)


    • 45y3e3r

      Sinulla on ilmeisesti tarvetta saada jokin "yleinen hyväksyntä" parisuhteellesi ex- narkkarin kanssa..? Saman tarinan luin joskus kesämmällä - ainut heräävä kysymys on, että no mitä sitten?

      • Mirita.

        Ei ole, kuuntelen mielellään vaan muiden ihmisten mielipiteitä. :)


      • grwg
        Mirita. kirjoitti:

        Ei ole, kuuntelen mielellään vaan muiden ihmisten mielipiteitä. :)

        Jos et missään määrin kaipaa yleistä hyväksyntää ei sinun tarvitse sitä nettipalstoilla kyselläkkään muiden mielipiteitä.


      • grwg kirjoitti:

        Jos et missään määrin kaipaa yleistä hyväksyntää ei sinun tarvitse sitä nettipalstoilla kyselläkkään muiden mielipiteitä.

        Minä arvaa, että koko aloitus on jonkun mieleikuvituksen tuotetta.

        Ja luulen, että aloittaja hakee siin enemmänkin hyväksyntää mieltymyksileen teini-ikäisiin.


      • Mirita.
        hullu_ukko kirjoitti:

        Minä arvaa, että koko aloitus on jonkun mieleikuvituksen tuotetta.

        Ja luulen, että aloittaja hakee siin enemmänkin hyväksyntää mieltymyksileen teini-ikäisiin.

        Sori, mutta ei ole mielikuvituksen tuotetta. Ihmisethän ei koskaan voi rakastua toisiinsa, vaikka vähän suuremmalla ikäerolla. :)


    • miten oma elämäsi?

      Mitenkäs sinun opiskelusi ja työsi?

      • Mirita.

        Hyvin. Olen lukenut ammatin ja käyn nykyisin töissä.


    • keddu

      No jos teillä OIKEASTI menee hyvin, niin onnea vaan valitsemallenne tielle. Aikamoinen mäihä jos mies oikeasti lopullisesti olisi saanut itsensä ruotuun eikä enää ikinä hairahtuisi. Jos on niin kultakimpale että saa sinut onnelliseksi niin why not.... Onneksi teette sentään pidemmän ajan suunnitelmia ettekä ole sellaisia "meille kaikki heti nyt" ihmisiä, että hommaisitte vauvat ja omakotitalot vuoden sisällä tapaamisesta...

      • Mirita.

        No ei se sellanen hosuminen kannata, mun mielestä parhain hiljaa tulee.

        Täytyyhän eka parisuhdetta keretä rakentaakkin, ennen kun voi tehdä noin suuria ratkasuja... Avoliitto ja lapsen hankkiminen, ne ovat oikeasti isoja ratkasuja. Ja sitten kun sinulla lapsia on, ei mm. Se oma yhteinen aika mitä oli ennen lapsia tule koskaan takaisin, joten siitä kannattaa nauttia...

        Ja mä en ole ikinä ollut niin sitoutuvaa tyyppiä, että olisin halunnut mennä avoliittoon tosta vaan. Parisuhteen täytyy oikeasti olla ensiksi vakaa. Ja etenkin kun mun miehellä on niin suuria ongelmia ollut mitä on ollut, niin ei sellasen kanssa suoriltaan kannata avoliittoon hosua, vaan katsella ihan rauhassa.

        Ja jos tarkkoja ollaan, mies on retkahtanut pari kertaa tässä 3v aikana, mutta saanut itsensä sitten takaisin ruotuun! Ne satunnaiset retkahtamiset liittyy tähän sairauteen, eli narkomaniaan... Mutta nyt ei ole kyllä taas yli vuoteen retkahtanut mihinkään. Ollut sillon retkahtaessa aina vähän vaikeampi elämäntilanne, mutta sillonkin vetänyt kerran ja siihen se on jäänyt. Tietäisin kyllä jos sitä kamaa olisi ruvennut menemään enemmänkin, koska olisin kuullut ja kyllä sen myös näkee toisesta ihmisestä jos se jotain mömmöjä vetää tai alkoholia paljon... Se olemus on jo tietynlainen.


      • voi yllättää
        Mirita. kirjoitti:

        No ei se sellanen hosuminen kannata, mun mielestä parhain hiljaa tulee.

        Täytyyhän eka parisuhdetta keretä rakentaakkin, ennen kun voi tehdä noin suuria ratkasuja... Avoliitto ja lapsen hankkiminen, ne ovat oikeasti isoja ratkasuja. Ja sitten kun sinulla lapsia on, ei mm. Se oma yhteinen aika mitä oli ennen lapsia tule koskaan takaisin, joten siitä kannattaa nauttia...

        Ja mä en ole ikinä ollut niin sitoutuvaa tyyppiä, että olisin halunnut mennä avoliittoon tosta vaan. Parisuhteen täytyy oikeasti olla ensiksi vakaa. Ja etenkin kun mun miehellä on niin suuria ongelmia ollut mitä on ollut, niin ei sellasen kanssa suoriltaan kannata avoliittoon hosua, vaan katsella ihan rauhassa.

        Ja jos tarkkoja ollaan, mies on retkahtanut pari kertaa tässä 3v aikana, mutta saanut itsensä sitten takaisin ruotuun! Ne satunnaiset retkahtamiset liittyy tähän sairauteen, eli narkomaniaan... Mutta nyt ei ole kyllä taas yli vuoteen retkahtanut mihinkään. Ollut sillon retkahtaessa aina vähän vaikeampi elämäntilanne, mutta sillonkin vetänyt kerran ja siihen se on jäänyt. Tietäisin kyllä jos sitä kamaa olisi ruvennut menemään enemmänkin, koska olisin kuullut ja kyllä sen myös näkee toisesta ihmisestä jos se jotain mömmöjä vetää tai alkoholia paljon... Se olemus on jo tietynlainen.

        "Ollut sillon retkahtaessa aina vähän vaikeampi elämäntilanne"

        Lapsi tuo väistämättä vaikean elämäntilanteen. Ex-mieheni muuttui täysin lapsen syntymän jälkeen. Hänestä tuli todella aggressiivinen narsistikusipää. Ei kestänyt yhtään lapsen itkua, eikä sitä, että lapsi vei häneltä minun huomioni.

        Yritätkö rakastaa toista eheäksi? Minä yritin, luovuin 20 vuoden jälkeen yrityksestä..


      • Mirita.
        voi yllättää kirjoitti:

        "Ollut sillon retkahtaessa aina vähän vaikeampi elämäntilanne"

        Lapsi tuo väistämättä vaikean elämäntilanteen. Ex-mieheni muuttui täysin lapsen syntymän jälkeen. Hänestä tuli todella aggressiivinen narsistikusipää. Ei kestänyt yhtään lapsen itkua, eikä sitä, että lapsi vei häneltä minun huomioni.

        Yritätkö rakastaa toista eheäksi? Minä yritin, luovuin 20 vuoden jälkeen yrityksestä..

        En yritä, koska tiedän ettei sellanen toimi alkuunkaan, enkä ole yrittänyt sitä tähänkään päivään mennessä..

        Koska, kyllä mies on IHAN ITSE tehnyt sen työn raitistumisen ja elämän suunnan muuttamisen suhteen. Minä ja muu lähipiiri ollaan vaan tuettu ja rakastettu, tottakai, mutta ongelmainen ihminen tekee aina sen parannuksen itse jos tekee... Ei kukaan voi tehdä sitä kenenkään puolesta! On tämän viestin pointti.

        Mutta varmaan osaksi meidän lähimmäisten tuki on auttanut tässä paranemisprosessissa ja sehän on vain hyvä juttu. :) on aina mukavampaa jos on läheisiä, eikä ole yksin.

        Ja luen kyllä asian niin, että mies on ollut 3v kuivilla, vaikka on 2 kertaa retkahtanut vetämään hihaan töötit. Koska on tää todella suuri ero siihen mitä hän on nykypäivänä, koska nykypäivänä hän on aika terve ihminen, verrattuna niihin luihu nisti aikoihin, jolloin mies oli ihan luuviulu, ei yhtään terveen näkönen ja kamaa upposi mennä hänen elimistöönsä, lähes joka ikinen päivä... Pakkohan siinäkin on toki taukoja pitää, mutta se on niin pientä, eikä se auta kun ne mömmöt on niin hirveää myrkkyä... Näkihän sen, mihin pisteeseen ne miehenkin joskus vei.

        Alkoholiakaan meillä ei käytetä, en minä enkä mies. Tupakkaa tosin mies polttaa, mutta haave olisi lopettaa sekin jossain vaiheessa. Mä en polta ja jätin miehen takia myös holin pois elämästäni, ei ole niin iso asia että tarvitsisin sitä. Rakkauden sijaan.

        Ja kun mies tuossa viimeisen kerran retkahti, hänen äitinsä kuoli syöpään. En puolustele sitä retkahtamista, mutta tämän tasosista asioista oli kyse... Ei vain semmosesta että lapsi esim. Itkee.


      • .........
        Mirita. kirjoitti:

        En yritä, koska tiedän ettei sellanen toimi alkuunkaan, enkä ole yrittänyt sitä tähänkään päivään mennessä..

        Koska, kyllä mies on IHAN ITSE tehnyt sen työn raitistumisen ja elämän suunnan muuttamisen suhteen. Minä ja muu lähipiiri ollaan vaan tuettu ja rakastettu, tottakai, mutta ongelmainen ihminen tekee aina sen parannuksen itse jos tekee... Ei kukaan voi tehdä sitä kenenkään puolesta! On tämän viestin pointti.

        Mutta varmaan osaksi meidän lähimmäisten tuki on auttanut tässä paranemisprosessissa ja sehän on vain hyvä juttu. :) on aina mukavampaa jos on läheisiä, eikä ole yksin.

        Ja luen kyllä asian niin, että mies on ollut 3v kuivilla, vaikka on 2 kertaa retkahtanut vetämään hihaan töötit. Koska on tää todella suuri ero siihen mitä hän on nykypäivänä, koska nykypäivänä hän on aika terve ihminen, verrattuna niihin luihu nisti aikoihin, jolloin mies oli ihan luuviulu, ei yhtään terveen näkönen ja kamaa upposi mennä hänen elimistöönsä, lähes joka ikinen päivä... Pakkohan siinäkin on toki taukoja pitää, mutta se on niin pientä, eikä se auta kun ne mömmöt on niin hirveää myrkkyä... Näkihän sen, mihin pisteeseen ne miehenkin joskus vei.

        Alkoholiakaan meillä ei käytetä, en minä enkä mies. Tupakkaa tosin mies polttaa, mutta haave olisi lopettaa sekin jossain vaiheessa. Mä en polta ja jätin miehen takia myös holin pois elämästäni, ei ole niin iso asia että tarvitsisin sitä. Rakkauden sijaan.

        Ja kun mies tuossa viimeisen kerran retkahti, hänen äitinsä kuoli syöpään. En puolustele sitä retkahtamista, mutta tämän tasosista asioista oli kyse... Ei vain semmosesta että lapsi esim. Itkee.

        Teillähän ei ole kokemusta siitä, miten mies reagoi lapsen itkuun, tai ylipäänsä siihen, että lapsi vaatii niin paljon. Et siis voi mitenkään tietää, kuinka mies siihen tulee suhtautumaan. Se voi olla hänelle paaaljon paaaljon stressaavampi kokemus kuin suru äidin kuolemasta. Siitä lapsesta ei saa ollenkaan lomaa, vaan vastuu tulee olemaan 24/7.

        Itse en missään nimessä uskaltaisi synnyttää lasta tyypille, joka sortuu huumeisiin, kun elämässä tulee eteen vaikeita aikoja. Sinun miehesi ei ole niistä huumeista vapautunut, kun kerran retkahtelee.

        Ennustan sinulle yksinhuoltajuutta, jos sen lapsen menet kyseiselle hemmolle pykäämään.


      • Mirita.
        ......... kirjoitti:

        Teillähän ei ole kokemusta siitä, miten mies reagoi lapsen itkuun, tai ylipäänsä siihen, että lapsi vaatii niin paljon. Et siis voi mitenkään tietää, kuinka mies siihen tulee suhtautumaan. Se voi olla hänelle paaaljon paaaljon stressaavampi kokemus kuin suru äidin kuolemasta. Siitä lapsesta ei saa ollenkaan lomaa, vaan vastuu tulee olemaan 24/7.

        Itse en missään nimessä uskaltaisi synnyttää lasta tyypille, joka sortuu huumeisiin, kun elämässä tulee eteen vaikeita aikoja. Sinun miehesi ei ole niistä huumeista vapautunut, kun kerran retkahtelee.

        Ennustan sinulle yksinhuoltajuutta, jos sen lapsen menet kyseiselle hemmolle pykäämään.

        " Siitä lapsesta ei saa ollenkaan lomaa, vaan vastuu tulee olemaan 24/7. "

        Ihan niin kun me ei tätä oltaisi tiedetty ilman sinun sanomaakin. :)



        " Sinun miehesi ei ole niistä huumeista vapautunut, kun kerran retkahtelee. "

        Ja sä et näköjään ymmärrä sairautena narkomaniasta yhtään mitään. Mutta joo, ehkä hän ei retkahda enää ikinä. Kuka tietää? Näin mä ainakin toivon, ei tässä yhteiselämässä ois muuten mitään järkee. Mutta minusta 2 kertaa retkahdusta on 3 vuoden sisään aika vähän ja anteeksi annettavaa...

        Toivottavasti itse jäät yh:ksi, kun muille tuommosia ennustelet. Karma kostaa.


      • ..........
        Mirita. kirjoitti:

        " Siitä lapsesta ei saa ollenkaan lomaa, vaan vastuu tulee olemaan 24/7. "

        Ihan niin kun me ei tätä oltaisi tiedetty ilman sinun sanomaakin. :)



        " Sinun miehesi ei ole niistä huumeista vapautunut, kun kerran retkahtelee. "

        Ja sä et näköjään ymmärrä sairautena narkomaniasta yhtään mitään. Mutta joo, ehkä hän ei retkahda enää ikinä. Kuka tietää? Näin mä ainakin toivon, ei tässä yhteiselämässä ois muuten mitään järkee. Mutta minusta 2 kertaa retkahdusta on 3 vuoden sisään aika vähän ja anteeksi annettavaa...

        Toivottavasti itse jäät yh:ksi, kun muille tuommosia ennustelet. Karma kostaa.

        Empä joutunut, kun valitsin lasteni isän paremmin kuin sinä.
        Niiden teidän tulevien lasten takia toivon, että he jäisivät syntymättä. Tunnen syvää sääliä heitä kohtaan jo nyt. Leikkikää kotia keskenänne, mutta jättäkää ne viattomat lapsiparat pois teidän leikeistänne.


      • Mirita.
        .......... kirjoitti:

        Empä joutunut, kun valitsin lasteni isän paremmin kuin sinä.
        Niiden teidän tulevien lasten takia toivon, että he jäisivät syntymättä. Tunnen syvää sääliä heitä kohtaan jo nyt. Leikkikää kotia keskenänne, mutta jättäkää ne viattomat lapsiparat pois teidän leikeistänne.

        Haista pitkä paska !

        Mun miehessäni ei ole mitään vikaa. Toiset pääsee helpommalla, toisilla on enemmän ongelmia elämässä, mutta oikeus on myös nousta sieltä ongelmistaan ja saada parempi elämä. On ex-päihdeongelmaisellakin oikeus hankkia lapsia. Yms.

        Voisin laulaa sinulle niin liirumlaarumit tuosta narkomaniastakin... Niin ehkä pysyisi sitten se turpa kiinni ! lelliperse.

        TOIVOTTAVASTI SINUN MUKULASI KUOLEE.


      • realism.
        Mirita. kirjoitti:

        " Siitä lapsesta ei saa ollenkaan lomaa, vaan vastuu tulee olemaan 24/7. "

        Ihan niin kun me ei tätä oltaisi tiedetty ilman sinun sanomaakin. :)



        " Sinun miehesi ei ole niistä huumeista vapautunut, kun kerran retkahtelee. "

        Ja sä et näköjään ymmärrä sairautena narkomaniasta yhtään mitään. Mutta joo, ehkä hän ei retkahda enää ikinä. Kuka tietää? Näin mä ainakin toivon, ei tässä yhteiselämässä ois muuten mitään järkee. Mutta minusta 2 kertaa retkahdusta on 3 vuoden sisään aika vähän ja anteeksi annettavaa...

        Toivottavasti itse jäät yh:ksi, kun muille tuommosia ennustelet. Karma kostaa.

        Tule kehumaan miehesi huumeettomuutta vasta sitten, kun sitä on kestänyt 15 vuotta. Jos kolmen vuoden aikana on jo pari retkahdusta sattunut, niin mistään päihteettömyydestä ei vielä ole kyse. Lopullinen retkahtaminen saattaa tulla ihan koska tahansa. Hän ei ole millään "korkeammalla tasolla" kuten tuo yksi kirjoittaja tuolla alhaalla ihailee.


      • .............
        Mirita. kirjoitti:

        Haista pitkä paska !

        Mun miehessäni ei ole mitään vikaa. Toiset pääsee helpommalla, toisilla on enemmän ongelmia elämässä, mutta oikeus on myös nousta sieltä ongelmistaan ja saada parempi elämä. On ex-päihdeongelmaisellakin oikeus hankkia lapsia. Yms.

        Voisin laulaa sinulle niin liirumlaarumit tuosta narkomaniastakin... Niin ehkä pysyisi sitten se turpa kiinni ! lelliperse.

        TOIVOTTAVASTI SINUN MUKULASI KUOLEE.

        Jestas!
        Äidiksi sopiva ihminen ei toivo kuolemaa kenenkään lapselle. Et todellakaan ole riittävän vastuuntuntoinen ihminen kasvattamaan lasta.


      • sairausko
        Mirita. kirjoitti:

        " Siitä lapsesta ei saa ollenkaan lomaa, vaan vastuu tulee olemaan 24/7. "

        Ihan niin kun me ei tätä oltaisi tiedetty ilman sinun sanomaakin. :)



        " Sinun miehesi ei ole niistä huumeista vapautunut, kun kerran retkahtelee. "

        Ja sä et näköjään ymmärrä sairautena narkomaniasta yhtään mitään. Mutta joo, ehkä hän ei retkahda enää ikinä. Kuka tietää? Näin mä ainakin toivon, ei tässä yhteiselämässä ois muuten mitään järkee. Mutta minusta 2 kertaa retkahdusta on 3 vuoden sisään aika vähän ja anteeksi annettavaa...

        Toivottavasti itse jäät yh:ksi, kun muille tuommosia ennustelet. Karma kostaa.

        Onko narkomania muka joku sairaus? Mun mielestä ihan oma valinta alkaa käyttämään huumeita.


      • niippa.
        realism. kirjoitti:

        Tule kehumaan miehesi huumeettomuutta vasta sitten, kun sitä on kestänyt 15 vuotta. Jos kolmen vuoden aikana on jo pari retkahdusta sattunut, niin mistään päihteettömyydestä ei vielä ole kyse. Lopullinen retkahtaminen saattaa tulla ihan koska tahansa. Hän ei ole millään "korkeammalla tasolla" kuten tuo yksi kirjoittaja tuolla alhaalla ihailee.

        Tasapainoton pikkulikka. Mitä muuta voi odottaa noista olosuhteista tulevan? Keskenkasvuinen teinipissis lukee parisuhteen ehdot kolmeakymppiä käyvälle miehelle...? Mikä mies haluaa alkaa seurustella lapsen kanssa? Mitä yhteistä todellisuudessa heillä voi olla? Ai niin... se sielunkumppanuus. Kipuileva nuori, joka kirjoittelee samantyylistä läppää ku keskimäärin 16-v teinit. Ja kuvittelee oikeesti olevansa aikuinen ja niin fiksu.
        Kun vaan ei kävis kovin pahasti.
        Eihän tää totta voi olla.


      • t435eyaetr
        Mirita. kirjoitti:

        Haista pitkä paska !

        Mun miehessäni ei ole mitään vikaa. Toiset pääsee helpommalla, toisilla on enemmän ongelmia elämässä, mutta oikeus on myös nousta sieltä ongelmistaan ja saada parempi elämä. On ex-päihdeongelmaisellakin oikeus hankkia lapsia. Yms.

        Voisin laulaa sinulle niin liirumlaarumit tuosta narkomaniastakin... Niin ehkä pysyisi sitten se turpa kiinni ! lelliperse.

        TOIVOTTAVASTI SINUN MUKULASI KUOLEE.

        "Oikeus on myös nousta sieltä ongelmistaan"....
        Onpa lätinää! Jos itse sotkee oman elämänsä huumeilla ja rikoksilla, niin mitä "oikeuksia" siinä tarvitaan?!


      • Mirita.
        t435eyaetr kirjoitti:

        "Oikeus on myös nousta sieltä ongelmistaan"....
        Onpa lätinää! Jos itse sotkee oman elämänsä huumeilla ja rikoksilla, niin mitä "oikeuksia" siinä tarvitaan?!

        Ihminen tekee virheitä ja ne virheet ovat vaan erillaisia. Jotkut virheet voivat olla isompia, toiset pienempiä. Mutta tätä erillaisuuttahan tyhmä ja empatiakyvytön ihminen ei todennäköisesti ymmärrä.

        Ja miehellä on kokemusta kyllä lapsen itkusta lisättäköön sen verran, että siskollaan on kaksi lasta, joita molempia on/ollaan hoidettu paljonkin ja samoin minun pikkuveljeä, että hyvin on ainakin niiden itkut kestänyt. Ei tietenkään ole aivan sama asia läheskään kun oma lapsi, eikä verrattavissa.


      • Mirita.
        sairausko kirjoitti:

        Onko narkomania muka joku sairaus? Mun mielestä ihan oma valinta alkaa käyttämään huumeita.

        Narkomania on sairaus, samoin kun myös alkoholismi. Vaikka on myös oma valinta alkaa käyttämään sitä alkoholia.

        Aika moni sairaus on itseasiassa itseaiheutettu tai ainakin monilla omilla valinnoilla voi olla syytä että sairastuu. Syöpä, sairaalloisesta liikalihavuudesta johtuvat sairaudet ... Jne.


    • nti näpsä

      Miten ihmeessä vanhempasi ovat antaneet 15 vuotiaan likan alkaa seurustelee läjes isänsä ikäisen narkkarin ja rikollisen kanssa? Eikö vanhempasi välittäneet sinusta? Isä ei tainnut olla kuvioissa...
      Tapaus kuulostaa valitettavan paljon siltä, että olette romaneja? Kukaan lastaan rakastava valtaväestön vanhempi ei lastaan tollaiseen suhteeseen antaisi.
      Todella surullinen tarina.

      • Mirita.

        No voi, onhan se surullista jos kaksi ihmistä ovat onnellisia keskenään.

        Ja ei, emme ole romaneja.

        Emmekä alkaneet seurustelemaan silloin kun olin 15, hanki lukutaito kun otsikossakin se selvästi lukee.

        Ja isäni on ollut pikkuisen vanhempi kuin 12-vuotias, minut saadessaan. Hän on ollut 30 eli -65 syntynyt, minä -95 syntynyt ja mies -83 syntynyt. Oma isäni voisi olla miehenkin isä jos olisi nuorena tämän saanut, 18-vuotiaana. Pikkusen realistisemman kuulosta tuon ikäisenä isäksi, kuin sinun ehdottaman 12-vuoden mukaan. Yhtään 12-vuotiaita isejä en tiedä, yli täysi-ikäisiä kuitenkin. Isäni on kyllä kuvioissa ja olemme erittäin läheisiä, tulee hyvin myös miehen kanssa toimeen, mutta kumpikaan meistä ei elä miehen kanssa mielyttääkseen vanhempiaan, elämme täällä itseämme varten, niin ei tarvitse haudassa sitten katua kun koko elämä meni mielyttäessä vaikka nelikymppiseksi saakka omia vanhempia, jos ne heittää veivinsä siinä 70-85vuotiaina sitten. Voi sitä elämänsä toki tuhlata sitenkin.


      • KokemusK
        Mirita. kirjoitti:

        No voi, onhan se surullista jos kaksi ihmistä ovat onnellisia keskenään.

        Ja ei, emme ole romaneja.

        Emmekä alkaneet seurustelemaan silloin kun olin 15, hanki lukutaito kun otsikossakin se selvästi lukee.

        Ja isäni on ollut pikkuisen vanhempi kuin 12-vuotias, minut saadessaan. Hän on ollut 30 eli -65 syntynyt, minä -95 syntynyt ja mies -83 syntynyt. Oma isäni voisi olla miehenkin isä jos olisi nuorena tämän saanut, 18-vuotiaana. Pikkusen realistisemman kuulosta tuon ikäisenä isäksi, kuin sinun ehdottaman 12-vuoden mukaan. Yhtään 12-vuotiaita isejä en tiedä, yli täysi-ikäisiä kuitenkin. Isäni on kyllä kuvioissa ja olemme erittäin läheisiä, tulee hyvin myös miehen kanssa toimeen, mutta kumpikaan meistä ei elä miehen kanssa mielyttääkseen vanhempiaan, elämme täällä itseämme varten, niin ei tarvitse haudassa sitten katua kun koko elämä meni mielyttäessä vaikka nelikymppiseksi saakka omia vanhempia, jos ne heittää veivinsä siinä 70-85vuotiaina sitten. Voi sitä elämänsä toki tuhlata sitenkin.

        "Emmekä alkaneet seurustelemaan silloin kun olin 15, hanki lukutaito kun otsikossakin se selvästi lukee. "

        Tekstisi mukaan tapasitte kun olit 15 vuotias ja teillä oli jo silloin tunteita toisianne kohtaan koska sinäkin asetit hänelle "ehtoja" raitistumisesta jotta voisitte seurustella. Eli hän on ollut vahvasti "kuvioissa" sinun ollessasi vasta 15-vuotias. Ja olitpa sitten "jo" 16-vuotias kun aloitte seurustella, olisin itse ollut isänä melkoisen vahvasti sellaista seurustelua vastaan.
        Vaikka kaikki kohdallanne on näyttänyt menneen hyvin, riskit ihan muuhun ovat olleet todella korkeat. Ja siksi täälläkin on ihan aiheellisesti ihmetelty että vanhempasi ovat edes sallineet moisen suhteen.


      • Mirita.
        KokemusK kirjoitti:

        "Emmekä alkaneet seurustelemaan silloin kun olin 15, hanki lukutaito kun otsikossakin se selvästi lukee. "

        Tekstisi mukaan tapasitte kun olit 15 vuotias ja teillä oli jo silloin tunteita toisianne kohtaan koska sinäkin asetit hänelle "ehtoja" raitistumisesta jotta voisitte seurustella. Eli hän on ollut vahvasti "kuvioissa" sinun ollessasi vasta 15-vuotias. Ja olitpa sitten "jo" 16-vuotias kun aloitte seurustella, olisin itse ollut isänä melkoisen vahvasti sellaista seurustelua vastaan.
        Vaikka kaikki kohdallanne on näyttänyt menneen hyvin, riskit ihan muuhun ovat olleet todella korkeat. Ja siksi täälläkin on ihan aiheellisesti ihmetelty että vanhempasi ovat edes sallineet moisen suhteen.

        Oli tunteita tai ei, niin muista kuitenkin tämä että seurustelu on seurustelua ja ystävyys on ystävyyttä ja ihastumiselle ei yleensä mahda mitään. Se on sitten eri asia päättääkö sen homman seuraavalle tasolle viedä, me päätettiin viedä ja hyvä niin, koska onnen olen tästä miehestä löytänyt ja eihän sitä tiedä, olenko tämän miehen kanssa loppuiän, koska olen kuitenkin vielä niin nuori, mutta en näe sitä mahottomuutena, rakastan häntä niin paljon ja muita miehiä kohtaan kun ei ole samanlaisia tunteita... Joten miksi pomppia kukasta kukkaan sillon turhan tähden. Kyllä kerkesin ennen miehen kanssa oloa pari kertaa seurustelemaan myös itse muiden kanssa.

        Ja kyllä me sillon kun aina nähtiin, kun olin 15 ja mies 27, niin välillä pussattinkin ja halattiin, mutta mitään sen kummempaa ei rehellisyyden nimissä sillon tapahtunut ja tuokin tapahtui sen takia, kun molemmilla oli tunteita toisiaan kohtaan ja hyvältähän se tuntui, mutta oli se myös pelottavaa ja jänskää kun mies oli sen verran paljon vanhempi. :) mutta upeaa, kun oli aikuinen ja komea mies, verrattuna oman ikäsiin välillä liian lapsellisilta tuntuviin poikiin... Olihan mieskin nuori ja lapsenmielinen edelleen tuon ikäsenä, mutta ERI TAVALLA. Aikuisella ja kiihottavalla tavalla.

        Mies kysyi myös multa, haluanko mä seksiä...

        Mutta mä vielä 15-vuotiaana kieltäydyin, koska koin että en ole valmis ja mies kunnioitti sitä asiaa täysin, vaikka hän oli narkki, vaikka hän oli rikollinen, hän ei tahtonut minulle mitään pahaa koska ei ollut syytä tahtoa. Sanoi vain, että " sitten kun olet itse valmis " ja sen jälkeen asiasta ei enempää puhuttu, eikä koskaan painostettu. Hienotunteinen mies siis.

        16-vuotiaana kun aloimme seurustelemaan, koin myös että olen nyt valmis seksiin ja sillon sitä sitten harrastettiin, eikä ollut miehen tavoissa kohdella naista siltäkään puolelta valittamista. Eka kertani oli hänen kanssaan ja hyvä maku on jäänyt.

        Ja mitenkä enää 16-vuotiasta kiellät elämästä jo aika vapaasti? onko siinä kieltämisessä järkeä? 16v on kuitenkin parin vuoden kuluttua täysi-ikäinen... On pakko alkaa höllentämään köyttä minun mielestä ja antaa mennä jo aika vapaastikkin ja päättää omasta seurusteluelämästäänkin aika vapaasti, kunhan tietyt rajat kuitenkin vielä ala-ikäisen kohdalla pidetään. Kun mä saan joskus omia lapsia, niin ikävuosille 0-15v olen aika tarkka niiden elämästä ja rajoista, en silti mikään natsimutsi, mutta 16-vuoden tullen, jos lapsella on järkeä päässä, voidaan ruveta jo eri tavalla löysäämään köyttä, mitä ei esim. 13-15vuotiaana vielä tehty... Ja mä kasvattaisin mielestäni ihan hyvin, näillä periaatteilla. Aattele jotkut 16-vuotiaat muuttaa jo omilleenkin, opiskelujen perässä... Niin kyllä sen ikänen on jo tietyn ikänen. Ja ei minunkaan isä hyväksynyt tuosta vaan sitä, että rupeappa 27veen kanssa seurustelemaan ja vielä ex-narkin ja rikollisen... Ei. Isä tahto tavata eka tämän tyypin ja tutustuessaan ajan kanssa, vasta päätti, antaako siunauksen meidän suhteelle vai ei. Minun isää ei niinkään huolestuttanu se IKÄERO... vaan MIEHEN TAUSTAT... Isä on sanonu, että kunhan et hänen ikäistä miestä ota niin hyvä on ja tärkeintä, että minä olen onnellinen, mutta tollasista taustoista isä ei kuitenkaan oikeen tykkää ja hyväksy... Mutta oppi kuitenkin sietämään sitten niitä, kun huomasi että mies on pohjimmiltaan ihan hyvä tyyppi ja antoi siunauksen meidän suhteelle. Mutta koskaan ei ois antanu, jos mies edelleen narkkais.

        Kun mun isällä on myös itsellään töidensä puolesta miehen ikäsiä kavereita ja tunnen heistä niitä joitain, niin joskus ennen kun aloin kultani kanssa seurustelemaan, niin isä joskus leikilleen kiusasi että " oletkos sä ihastunut tuohon Sakuun? " ja sanoi, että meistä tulisi hyvä pari. Isä on joskus toivonutkin enemmän sitä, että mä ottaisin itselleni kypsemmän hyvän miehen. Joten emmä usko että häntä olisi oikeasti haitannut, jos olisin alkanut tuon Sakun kanssa seurustelemaan, päin vastoin kun se tietää oman tuntemuksensakin kautta että se on hyvä tyyppi.

        Jaa-a, onko mun isä sitten paska isä? Minun mielestä ei. Mun mielestä mulla on ollut ihan hyvä faija, kaikista vaikeuksista huolimatta. :)


      • KokemusK
        Mirita. kirjoitti:

        Oli tunteita tai ei, niin muista kuitenkin tämä että seurustelu on seurustelua ja ystävyys on ystävyyttä ja ihastumiselle ei yleensä mahda mitään. Se on sitten eri asia päättääkö sen homman seuraavalle tasolle viedä, me päätettiin viedä ja hyvä niin, koska onnen olen tästä miehestä löytänyt ja eihän sitä tiedä, olenko tämän miehen kanssa loppuiän, koska olen kuitenkin vielä niin nuori, mutta en näe sitä mahottomuutena, rakastan häntä niin paljon ja muita miehiä kohtaan kun ei ole samanlaisia tunteita... Joten miksi pomppia kukasta kukkaan sillon turhan tähden. Kyllä kerkesin ennen miehen kanssa oloa pari kertaa seurustelemaan myös itse muiden kanssa.

        Ja kyllä me sillon kun aina nähtiin, kun olin 15 ja mies 27, niin välillä pussattinkin ja halattiin, mutta mitään sen kummempaa ei rehellisyyden nimissä sillon tapahtunut ja tuokin tapahtui sen takia, kun molemmilla oli tunteita toisiaan kohtaan ja hyvältähän se tuntui, mutta oli se myös pelottavaa ja jänskää kun mies oli sen verran paljon vanhempi. :) mutta upeaa, kun oli aikuinen ja komea mies, verrattuna oman ikäsiin välillä liian lapsellisilta tuntuviin poikiin... Olihan mieskin nuori ja lapsenmielinen edelleen tuon ikäsenä, mutta ERI TAVALLA. Aikuisella ja kiihottavalla tavalla.

        Mies kysyi myös multa, haluanko mä seksiä...

        Mutta mä vielä 15-vuotiaana kieltäydyin, koska koin että en ole valmis ja mies kunnioitti sitä asiaa täysin, vaikka hän oli narkki, vaikka hän oli rikollinen, hän ei tahtonut minulle mitään pahaa koska ei ollut syytä tahtoa. Sanoi vain, että " sitten kun olet itse valmis " ja sen jälkeen asiasta ei enempää puhuttu, eikä koskaan painostettu. Hienotunteinen mies siis.

        16-vuotiaana kun aloimme seurustelemaan, koin myös että olen nyt valmis seksiin ja sillon sitä sitten harrastettiin, eikä ollut miehen tavoissa kohdella naista siltäkään puolelta valittamista. Eka kertani oli hänen kanssaan ja hyvä maku on jäänyt.

        Ja mitenkä enää 16-vuotiasta kiellät elämästä jo aika vapaasti? onko siinä kieltämisessä järkeä? 16v on kuitenkin parin vuoden kuluttua täysi-ikäinen... On pakko alkaa höllentämään köyttä minun mielestä ja antaa mennä jo aika vapaastikkin ja päättää omasta seurusteluelämästäänkin aika vapaasti, kunhan tietyt rajat kuitenkin vielä ala-ikäisen kohdalla pidetään. Kun mä saan joskus omia lapsia, niin ikävuosille 0-15v olen aika tarkka niiden elämästä ja rajoista, en silti mikään natsimutsi, mutta 16-vuoden tullen, jos lapsella on järkeä päässä, voidaan ruveta jo eri tavalla löysäämään köyttä, mitä ei esim. 13-15vuotiaana vielä tehty... Ja mä kasvattaisin mielestäni ihan hyvin, näillä periaatteilla. Aattele jotkut 16-vuotiaat muuttaa jo omilleenkin, opiskelujen perässä... Niin kyllä sen ikänen on jo tietyn ikänen. Ja ei minunkaan isä hyväksynyt tuosta vaan sitä, että rupeappa 27veen kanssa seurustelemaan ja vielä ex-narkin ja rikollisen... Ei. Isä tahto tavata eka tämän tyypin ja tutustuessaan ajan kanssa, vasta päätti, antaako siunauksen meidän suhteelle vai ei. Minun isää ei niinkään huolestuttanu se IKÄERO... vaan MIEHEN TAUSTAT... Isä on sanonu, että kunhan et hänen ikäistä miestä ota niin hyvä on ja tärkeintä, että minä olen onnellinen, mutta tollasista taustoista isä ei kuitenkaan oikeen tykkää ja hyväksy... Mutta oppi kuitenkin sietämään sitten niitä, kun huomasi että mies on pohjimmiltaan ihan hyvä tyyppi ja antoi siunauksen meidän suhteelle. Mutta koskaan ei ois antanu, jos mies edelleen narkkais.

        Kun mun isällä on myös itsellään töidensä puolesta miehen ikäsiä kavereita ja tunnen heistä niitä joitain, niin joskus ennen kun aloin kultani kanssa seurustelemaan, niin isä joskus leikilleen kiusasi että " oletkos sä ihastunut tuohon Sakuun? " ja sanoi, että meistä tulisi hyvä pari. Isä on joskus toivonutkin enemmän sitä, että mä ottaisin itselleni kypsemmän hyvän miehen. Joten emmä usko että häntä olisi oikeasti haitannut, jos olisin alkanut tuon Sakun kanssa seurustelemaan, päin vastoin kun se tietää oman tuntemuksensakin kautta että se on hyvä tyyppi.

        Jaa-a, onko mun isä sitten paska isä? Minun mielestä ei. Mun mielestä mulla on ollut ihan hyvä faija, kaikista vaikeuksista huolimatta. :)

        Ei ollut tarkoitus arvostella isääsi mutta kyllä tuossa suhteessanne oli ihan oikeasti paljonkin syytä huolestua. Et sitä nyt vielä varmaan itse ymmärrä mutta kun sinulla on aikanaan omia lapsia, tulet katsomaan asiaa vähän toiselta kantilta, saatpa nähdä.
        Ja on kyllä todella huolestuttavaa että miehesi on ehdottanut sinulle seksiä kun olet ollut 15-vuotias. Tiesitkö että hän syyllistyi rikokseen jo pelkästään ehdottamalla? Ei ole väliä oliko sinulla vapaa valinta asiassa, alle 16-vuotiaalle ei saa edes ehdottaa. Ja jos olisit suostunut, miehesi olisi ilmeisesti ollut valmis syyllistymään vielä paljon vakavampaan rikokseen eli lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Nythän ei ollut kyse mistään teinien välisestä seksistä vaan aikuisen miehen ja teinin.
        Ja todella riskialtista on myös ollut se että olet 15-vuotiaana liikkunut piireissä joissa tapaa yli 10 vuotta vanhempia narkkareita. Se on aivan liian usein portti todella huonoille teille. Sen toivottavasti isäsi osasi sinulle kertoa?
        En saarnaa tätä sinulle huvikseni vaan olen liiankin läheltä nähnyt miten lapsuudenystäväni elämä meni jyrkkään alamäkeen kun hän joutui juuri tuollaiseen seuraan. Lopulta hän kuoli vähän yli kolmekymppisenä työttömänä ja osin asunnottomana vieroitushoitopotilaana.
        On hienoa että kaikki on ainakin tähän saakka mennyt kohdallasi hyvin ja toivotan teille paljon onnea myös jatkossa. Mutta muista että olet vielä aika nuori eikä sinulla ole samanlaista elämänkokemusta kuin aikuisilla.


      • huhhuh!
        KokemusK kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus arvostella isääsi mutta kyllä tuossa suhteessanne oli ihan oikeasti paljonkin syytä huolestua. Et sitä nyt vielä varmaan itse ymmärrä mutta kun sinulla on aikanaan omia lapsia, tulet katsomaan asiaa vähän toiselta kantilta, saatpa nähdä.
        Ja on kyllä todella huolestuttavaa että miehesi on ehdottanut sinulle seksiä kun olet ollut 15-vuotias. Tiesitkö että hän syyllistyi rikokseen jo pelkästään ehdottamalla? Ei ole väliä oliko sinulla vapaa valinta asiassa, alle 16-vuotiaalle ei saa edes ehdottaa. Ja jos olisit suostunut, miehesi olisi ilmeisesti ollut valmis syyllistymään vielä paljon vakavampaan rikokseen eli lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Nythän ei ollut kyse mistään teinien välisestä seksistä vaan aikuisen miehen ja teinin.
        Ja todella riskialtista on myös ollut se että olet 15-vuotiaana liikkunut piireissä joissa tapaa yli 10 vuotta vanhempia narkkareita. Se on aivan liian usein portti todella huonoille teille. Sen toivottavasti isäsi osasi sinulle kertoa?
        En saarnaa tätä sinulle huvikseni vaan olen liiankin läheltä nähnyt miten lapsuudenystäväni elämä meni jyrkkään alamäkeen kun hän joutui juuri tuollaiseen seuraan. Lopulta hän kuoli vähän yli kolmekymppisenä työttömänä ja osin asunnottomana vieroitushoitopotilaana.
        On hienoa että kaikki on ainakin tähän saakka mennyt kohdallasi hyvin ja toivotan teille paljon onnea myös jatkossa. Mutta muista että olet vielä aika nuori eikä sinulla ole samanlaista elämänkokemusta kuin aikuisilla.

        Tosiaan, aikuinen mies on ehdotellut seksiä 15-vuotiaalle. Tulee mieleen, että mahtaakohan häntä aikuiset naiset kiinnostaa lainkaan, vai keskittyykö kiinnostus pelkästään teineihin. Aloittaja on nyt 19-v. Sen ikäisen tytön ulkonäkö on vielä hyvinkin teinimäinen, niin että hän kelpaa efebofiilille. Mutta entäs sitten, kun aikuistuminen alkaa vallata ulkonäöllisesti? Jääköhän aloittaja lehdellä soittelemaan, ja varhaiskeski-ikäinen mies lähtee saalistamaan uutta teinityttöä?


      • Mirita.
        KokemusK kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus arvostella isääsi mutta kyllä tuossa suhteessanne oli ihan oikeasti paljonkin syytä huolestua. Et sitä nyt vielä varmaan itse ymmärrä mutta kun sinulla on aikanaan omia lapsia, tulet katsomaan asiaa vähän toiselta kantilta, saatpa nähdä.
        Ja on kyllä todella huolestuttavaa että miehesi on ehdottanut sinulle seksiä kun olet ollut 15-vuotias. Tiesitkö että hän syyllistyi rikokseen jo pelkästään ehdottamalla? Ei ole väliä oliko sinulla vapaa valinta asiassa, alle 16-vuotiaalle ei saa edes ehdottaa. Ja jos olisit suostunut, miehesi olisi ilmeisesti ollut valmis syyllistymään vielä paljon vakavampaan rikokseen eli lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Nythän ei ollut kyse mistään teinien välisestä seksistä vaan aikuisen miehen ja teinin.
        Ja todella riskialtista on myös ollut se että olet 15-vuotiaana liikkunut piireissä joissa tapaa yli 10 vuotta vanhempia narkkareita. Se on aivan liian usein portti todella huonoille teille. Sen toivottavasti isäsi osasi sinulle kertoa?
        En saarnaa tätä sinulle huvikseni vaan olen liiankin läheltä nähnyt miten lapsuudenystäväni elämä meni jyrkkään alamäkeen kun hän joutui juuri tuollaiseen seuraan. Lopulta hän kuoli vähän yli kolmekymppisenä työttömänä ja osin asunnottomana vieroitushoitopotilaana.
        On hienoa että kaikki on ainakin tähän saakka mennyt kohdallasi hyvin ja toivotan teille paljon onnea myös jatkossa. Mutta muista että olet vielä aika nuori eikä sinulla ole samanlaista elämänkokemusta kuin aikuisilla.

        Kyllä isäni osasi kertoa minulle myös nämä asiat. :) Kiitos vastauksestasi!


      • Mirita.
        huhhuh! kirjoitti:

        Tosiaan, aikuinen mies on ehdotellut seksiä 15-vuotiaalle. Tulee mieleen, että mahtaakohan häntä aikuiset naiset kiinnostaa lainkaan, vai keskittyykö kiinnostus pelkästään teineihin. Aloittaja on nyt 19-v. Sen ikäisen tytön ulkonäkö on vielä hyvinkin teinimäinen, niin että hän kelpaa efebofiilille. Mutta entäs sitten, kun aikuistuminen alkaa vallata ulkonäöllisesti? Jääköhän aloittaja lehdellä soittelemaan, ja varhaiskeski-ikäinen mies lähtee saalistamaan uutta teinityttöä?

        " huhhuh! " , niin tai sitten me eletään normaalina perheenä niin kuin kuka tahansa muukin perhe. :))


      • KysynVaan-76
        Mirita. kirjoitti:

        Kyllä isäni osasi kertoa minulle myös nämä asiat. :) Kiitos vastauksestasi!

        Et siis vain uskonut isääsi vaan jatkoit hengaamista epämääräisessä seurassa jossa sinulle ehdoteltiin laittoman nuorena seksiä?


      • Mirita.
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Et siis vain uskonut isääsi vaan jatkoit hengaamista epämääräisessä seurassa jossa sinulle ehdoteltiin laittoman nuorena seksiä?

        Kyllä mä osaan itse päättää millon sitä seksiä haluan ja millon en!

        Ja teen päätökset omaa elämää koskien itse loppupeleissä!


      • 3+8
        Mirita. kirjoitti:

        Kyllä mä osaan itse päättää millon sitä seksiä haluan ja millon en!

        Ja teen päätökset omaa elämää koskien itse loppupeleissä!

        Vaikka osaatkin päättää, niin ehdottelija syyllistyi silti rikokseen.


      • KysynVaan-76
        Mirita. kirjoitti:

        Kyllä mä osaan itse päättää millon sitä seksiä haluan ja millon en!

        Ja teen päätökset omaa elämää koskien itse loppupeleissä!

        "Kyllä mä osaan itse päättää millon sitä seksiä haluan ja millon en!"

        Alle 16-vuotiaana lain mukaan et. Sinua vanhemman vastapuolta ei vapauta vastuuta vaikka kuinka antaisit luvan.

        "Ja teen päätökset omaa elämää koskien itse loppupeleissä!"

        Teet toki. Se ei vain vapauta isääsi kasvatusvastuusta tai kumppaniasi juridisista vastuista.


      • KysynVaan-76
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Kyllä mä osaan itse päättää millon sitä seksiä haluan ja millon en!"

        Alle 16-vuotiaana lain mukaan et. Sinua vanhemman vastapuolta ei vapauta vastuuta vaikka kuinka antaisit luvan.

        "Ja teen päätökset omaa elämää koskien itse loppupeleissä!"

        Teet toki. Se ei vain vapauta isääsi kasvatusvastuusta tai kumppaniasi juridisista vastuista.

        Siis piti olla: Alle 16-vuotiaana lain mukaan et. Sinua vanhempaa vastapuolta ei vapauta vastuuta vaikka kuinka antaisit luvan.


      • Mirita.
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Siis piti olla: Alle 16-vuotiaana lain mukaan et. Sinua vanhempaa vastapuolta ei vapauta vastuuta vaikka kuinka antaisit luvan.

        No katsoppas kun minua ei kiinnosta joka asiassa laki, vaan se mitä itse tahdon.

        Ja mun silmissä mies ei ole syyllistynyt koskaan rikokseen. Laista viis.

        Asia loppuunkäsitelty. :)


      • NäinMeillä
        Mirita. kirjoitti:

        No katsoppas kun minua ei kiinnosta joka asiassa laki, vaan se mitä itse tahdon.

        Ja mun silmissä mies ei ole syyllistynyt koskaan rikokseen. Laista viis.

        Asia loppuunkäsitelty. :)

        "No katsoppas kun minua ei kiinnosta joka asiassa laki, vaan se mitä itse tahdon."

        Eli sinusta saat tehdä ihan mitä haluat laeista välittämättä? Et ole ehkä ihan sisäistänyt lakien tarkoitusta.

        "Ja mun silmissä mies ei ole syyllistynyt koskaan rikokseen. Laista viis."

        Ymmärrätkö aina kaikki miehesi tekemiset parhain päin? Lait on tehty suojelemaan ihmisiä. Niillä on tarkoitus vaikka sinä et sitä ymmärtäisikään.
        Juuri tuon naiviutesi takia isäsi olisi ollut syytä puuttua tiukemmin asioihisi aikoinaan.


      • Mirita.
        NäinMeillä kirjoitti:

        "No katsoppas kun minua ei kiinnosta joka asiassa laki, vaan se mitä itse tahdon."

        Eli sinusta saat tehdä ihan mitä haluat laeista välittämättä? Et ole ehkä ihan sisäistänyt lakien tarkoitusta.

        "Ja mun silmissä mies ei ole syyllistynyt koskaan rikokseen. Laista viis."

        Ymmärrätkö aina kaikki miehesi tekemiset parhain päin? Lait on tehty suojelemaan ihmisiä. Niillä on tarkoitus vaikka sinä et sitä ymmärtäisikään.
        Juuri tuon naiviutesi takia isäsi olisi ollut syytä puuttua tiukemmin asioihisi aikoinaan.

        Ja mitä se tiukemmin puuttuminen olisi sitten ollut? Kun sitä täällä niin ihannoidaan.

        Mulle riittää kun mä en satuta toisia ihmisiä, sitten muuten ei ole väliä vaikka en joka lakipilkkua noudattaisi ja tämä ei ole mitään naiivuutta.


      • NäinMeillä
        Mirita. kirjoitti:

        Ja mitä se tiukemmin puuttuminen olisi sitten ollut? Kun sitä täällä niin ihannoidaan.

        Mulle riittää kun mä en satuta toisia ihmisiä, sitten muuten ei ole väliä vaikka en joka lakipilkkua noudattaisi ja tämä ei ole mitään naiivuutta.

        "Ja mitä se tiukemmin puuttuminen olisi sitten ollut? Kun sitä täällä niin ihannoidaan. "

        Riippuu ihan siitä mikä tilanne oikeasti on ollut. Ainakin vakavaa keskustelua sinun kanssasi siitä mitkä ovat asian riskit, mitkä ovat lakipykäläät alle 16-vuotiaan seksistä, miten tietynlainen seura voi sinuun ja tulevaisuuteesi vaikuttaa jne.
        Ei kukaan sano että sinut pitäisi kahlita huoneeseesi mutta kyllä teini-ikäisen menojakin voi ja on syytäkin rajoittaa jonkun verran jos on epäilys että seura ei ole parasta mahdollista.

        "Mulle riittää kun mä en satuta toisia ihmisiä, sitten muuten ei ole väliä vaikka en joka lakipilkkua noudattaisi ja tämä ei ole mitään naiivuutta."

        On se jos et näe että ne lakipykälät on tehty juuri siksi että muita ei satutettaisi. Entä jos mies olisikin vaikka sinun ollessa 15-vuotias vain käyttänyt sinua hetken hyväkseen, jättänyt sinulle ehkä' vain jonkun taudin tai pahimmassa tapauksessa raskauden "palkinnoksi" ja sitten vain häipynyt mitään vastuuta ottamatta. Olisiko silloin kyse ollut vain pienestä lain "pilkusta" vai kenties ihan aiheellisesti laaditusta laista?
        Lakeja ei laadita vain sinua ja sinun elämääsi varten vaan kaikkien ihmisten suojaksi silloin kun riski jonkun pahan tapahtumisesta on suuri.


    • voi voi

      Lapsen saaminen on aina suhteessa koetinkivi. Joku ex narkkari selviää siitä lähes kuivin nahoin vanhemmuuteen. Jonkun sekoilu vasta alkaa siitä ja joku sortuu väliaikaisesti. Mikään suhteen pituus ei takaa onnistunutta loppuelämää. Toisaalta virheistään voi oppia ja jopa päihdekuvioista päästä irti. Kovasti tahtoa, yrittämistä ja rakkautta teillä nyt tarvitaan.

      • Mirita.

        Tiedän. :)


      • treatgsdf
        Mirita. kirjoitti:

        Tiedän. :)

        Kun sä kerran tunnut kaiken tietävän niin paljon paremmin kuin ihmiset, joilla jo on elämän kokemusta, niin mitä ihmettä tällä palstalla notkut?!?!?!?!


      • Mirita.
        treatgsdf kirjoitti:

        Kun sä kerran tunnut kaiken tietävän niin paljon paremmin kuin ihmiset, joilla jo on elämän kokemusta, niin mitä ihmettä tällä palstalla notkut?!?!?!?!

        No mitä hittoa, mitä mun oikein olisi pitänyt sitten vastata??

        Että mielyttäisi sinun päivääsikin... vissiin pitänyt vetästä vaikka joku kevätjuhla tanssi... :-D


    • oppeliini1

      Tuo mies kuulosta hienolta yksiloltä.
      Hän ilmeisesti on hakenut kiinnekohtaa elämässään. Sinä olet toiminut sellaisena ja hän arvostaa sinua enemmän kuin ymmärrätkään.

      Hän on voittanut valtavan taistelun itsensä kanssa - huumeet.
      tuo jo sinäänsä kertoo ihmisestä paljon.

      Kuitenkin kerrot että
      "eihän sitä tiedä, olenko tämän miehen kanssa loppuiän, koska olen kuitenkin vielä niin nuori"
      sinä olet täysin väärillä eväillä liikkeillä! Jos tuo on taka-ajatuksenasi tulevaisuutta kohtaan, sinun täytyy tehdä asennemuutos. (On totta, mies voi kuolla ennen sinua, nutta sinäkin voit kuolla ennen miestä!) VARSINKIN jos haaveilette yhteisestä lapsesta. Sitä ei tehdä mielellä -jos-juttu-ei-toimi-voin-häippäistä-omille-teilleni- .

      Kehitelkää rauhassa yhteistä liittoanne kunnioittaen ja arvostaen toisianne. Teillä ei ole minkään valtakunnan kiirettä vielä pitkään aikaan hankkia lasta.

      "Koska olet kuitenkin niin nuori", sinä olet saanut paljon tuolta mieheltä, yritä päästä samalle tasolle hänen kanssaan. Kasva rauhassa ja vasta sitten kun tiedät olevasi samalla korkeammalla tasolla miehen kanssa, voitte suunnitella lisäätymistä.

      • kiltti mies.

        Ei yllätä että joku tyhmä nainen taas on jonkun kriminaali jännämieheen rakastunut. Naiset kun vaan on sellasia että tuollaisiin pas.koihin naiset rakastuu. Onnea seuraa aina epäonni ja tulet huomaamaan että mies pettää, jättää ja palaa vanhoihin tappoihin ennen pitkää. Lapsesta se ei tule huolehtimaan yhtään joten luultavasti siinä vaiheessa teille tulee ero. Se vaan on niin että kriminaali jännämiehestä ei ole isäksi.


      • Mirita.

        Kyse nyt ei ollut siitä, että minä oikeasti ajattelisin noin, vaan vastasin tuolle yhdelle henkilölle noin, koska mun ei olisi järkevää 19-vuotiaana ja tällä elämänkokemuksella alkaa väittämään vastaan, helpompi on sillon sanoa että ei voi tietää, koska olen näin nuori...

        Sillon ei maalaa niin tyhmää kaikki tietävää pätijän kuvaa itsestään, vaan fiksun henkilön joka ymmärtää myös nuoruutensa ja vielä sen kokemattomuuden.

        Mutta jos minulta nyt rehellisesti kysytään, että aionko tuon miehen kanssa olla koko loppuikäni, niin vastaan näin:

        Kyllä aion, jos kaikki jatkuu yhtä hyvää rataa ja vaikka tulisi alamäkiä, niin kun on nytkin tullut, noita pikkusia retkahduksia, miehen äidin kuolemaa, niistä ollaan selvitty ja rinnalla olen pysynyt. Saisi sattua jotain todella suurta, jotta minä miehen hylkäisin. Minulla on ollut useita säätöjä, mutta vain pari kertaa aitoa rakkautta, joista nykyinen mies on ehdottomasti paras. Tunnen suurta sielujen sympatiaa ja yhtenäisyyttä hänen kanssaan. Ennen kaikkea hän on kultani, mutta myös sielunveljeni. Sellaista ei hevillä löydä, eikä jotkut löydä sitä koskaan ja kun itse on jotain näin suurta löytänyt, siitä ei helposti irti päästä.


      • Mirita.
        kiltti mies. kirjoitti:

        Ei yllätä että joku tyhmä nainen taas on jonkun kriminaali jännämieheen rakastunut. Naiset kun vaan on sellasia että tuollaisiin pas.koihin naiset rakastuu. Onnea seuraa aina epäonni ja tulet huomaamaan että mies pettää, jättää ja palaa vanhoihin tappoihin ennen pitkää. Lapsesta se ei tule huolehtimaan yhtään joten luultavasti siinä vaiheessa teille tulee ero. Se vaan on niin että kriminaali jännämiehestä ei ole isäksi.

        Onkohan " kiltti mies. " joku palstan paska trolli? :)


      • oho!

        Vai on tuo mies jo noussut jollekin "korkeammalle tasolle", jonne aloittajalla on vielä pitkä matka. Pitäisikö aloittajankin kokeilla vähän huumeita ja rötöstelyä, että hänelläkin olisi sitten mahdollisuus sieltä syövereistä nousta tuolle "korkealle tasolle"?


      • Mirita.
        oho! kirjoitti:

        Vai on tuo mies jo noussut jollekin "korkeammalle tasolle", jonne aloittajalla on vielä pitkä matka. Pitäisikö aloittajankin kokeilla vähän huumeita ja rötöstelyä, että hänelläkin olisi sitten mahdollisuus sieltä syövereistä nousta tuolle "korkealle tasolle"?

        En ole kokeilemassa, eikä hän sitä tarkoittanut. :) ymmärsin kyllä mitä tarkoitti.


    • nti syyssade.

      Mikä tarve sulla on sit täällä avautua, jos kaikki on niin hyvin? Olethan selvästi antanut ymmärtää, että tiedät kaiken ja suhteenne kestää maailman tappiin. nenäkäs pikkuneiti. Niinkuin sun ikäisen ja kehitystasoisen kuuluukin olla. Nauttisit suhteestanne ilman tällaisia manifestejä. Jotenkin surullinen fiilis jäi sun kirjoittelusta.

      • Mirita.

        Noniin... :DDD

        Nyt taas päästiin tähän paskanjauhantaan. Tätä minä sanoin ja tarkoitin, että kun mikään ei kelpaa, ihan sama miten päin sen sanot, vaikka pää ylösalaisin. Huooh..


      • 45y3e3r
        Mirita. kirjoitti:

        Noniin... :DDD

        Nyt taas päästiin tähän paskanjauhantaan. Tätä minä sanoin ja tarkoitin, että kun mikään ei kelpaa, ihan sama miten päin sen sanot, vaikka pää ylösalaisin. Huooh..

        Et ole edelleenkään vastannut, miksi notkut täällä meidän ilonpilaajien ja paskanjauhajien seassa, kun sinulla on kerran asiat niin hienosti? Mitä sen on väliä, kelpaako juttusi meille vai ei?
        Edelleenkään ei ole avautunut pointtisi eikä se, miksi jauhat onneasi uudessakin ketjussa?


      • eimullamuuta-63
        Mirita. kirjoitti:

        Noniin... :DDD

        Nyt taas päästiin tähän paskanjauhantaan. Tätä minä sanoin ja tarkoitin, että kun mikään ei kelpaa, ihan sama miten päin sen sanot, vaikka pää ylösalaisin. Huooh..

        Olet ollut rohkea tyttö, Mirita, ja pelastanut miehesi huumekoukusta. On sekin jo enemmän kuin mihin useimmat haukkujasi eläissään pystyvät. Olet urhea tapaus, kyllä pärjäät elämässä asenteellasi joko yksin tai kaksin.


      • no huh huh!
        eimullamuuta-63 kirjoitti:

        Olet ollut rohkea tyttö, Mirita, ja pelastanut miehesi huumekoukusta. On sekin jo enemmän kuin mihin useimmat haukkujasi eläissään pystyvät. Olet urhea tapaus, kyllä pärjäät elämässä asenteellasi joko yksin tai kaksin.

        Lapsen ei kuuluisi "pelastaa" ketään aikuista, lapsen kuuluisi itse saada olla lapsi ja kasvaa aikuiseksi huollettavana. Tässä tapauksessa nuori on joutunut sairaan ihmisen kanssa sairaassa elinympäristössä elämään, senhän näkee jo kielenkäytöstä.. nimittelyt ja lapsien kuoleman toivominen kertoo tasapainottomuudesta.

        Lastensuojelua olisi todellakin tarvittu.


      • poppis.
        no huh huh! kirjoitti:

        Lapsen ei kuuluisi "pelastaa" ketään aikuista, lapsen kuuluisi itse saada olla lapsi ja kasvaa aikuiseksi huollettavana. Tässä tapauksessa nuori on joutunut sairaan ihmisen kanssa sairaassa elinympäristössä elämään, senhän näkee jo kielenkäytöstä.. nimittelyt ja lapsien kuoleman toivominen kertoo tasapainottomuudesta.

        Lastensuojelua olisi todellakin tarvittu.

        Niin samaa mieltä kanssasi. Kiireellinen sijoitus turvallisten aikuisten luokse. Ei ole häävit tai välittävät vanhemmat, jos sallivat lapsensa lähteä rikollisen, yli kymmenen vuotta vanhemman kundin matkaan. Sit täällä vielä jotkut kehuvat tämän "lapsen pelastaneen" miehen tai kehuvat miestä "hienoksi yksilöksi"? Järkyttävää.
        Näkee tämän neidin kirjoittelusta ja tavasta ilmaista itseään, että on joutunut elämään tasapainottomassa ympäristössä. Isänsä hyväksyntääkö etsii nyt tästä moniongelmaisesta hyväksikäyttäjästä. Lapsen rakkaushan on lojaalia ja aina hyvään uskova.
        Kovin kaukana ollaan tässä tasapainoisesta ja aikuisesta elämästä.


      • Mirita.
        45y3e3r kirjoitti:

        Et ole edelleenkään vastannut, miksi notkut täällä meidän ilonpilaajien ja paskanjauhajien seassa, kun sinulla on kerran asiat niin hienosti? Mitä sen on väliä, kelpaako juttusi meille vai ei?
        Edelleenkään ei ole avautunut pointtisi eikä se, miksi jauhat onneasi uudessakin ketjussa?

        Vastasin jo tähän ja vastaan vielä kerran, sitten jos joku vähä-älyinen ei tätä tajua, niin olkoot tajuamatta. Eli, ihan vain huvin vuoksi ja uteliaisuuden kannalta... ;)


      • Mirita.
        eimullamuuta-63 kirjoitti:

        Olet ollut rohkea tyttö, Mirita, ja pelastanut miehesi huumekoukusta. On sekin jo enemmän kuin mihin useimmat haukkujasi eläissään pystyvät. Olet urhea tapaus, kyllä pärjäät elämässä asenteellasi joko yksin tai kaksin.

        En ole pelastanut miestä huumekoukusta, eikä kukaan ihminen pysty toista pelastamaan esimerkiksi huumekoukusta, ongelmainen henkilö joko tekee sen itse tai on sitten tekemättä.

        Tukena voi kyllä olla!

        Kiitos!


      • Mirita.
        no huh huh! kirjoitti:

        Lapsen ei kuuluisi "pelastaa" ketään aikuista, lapsen kuuluisi itse saada olla lapsi ja kasvaa aikuiseksi huollettavana. Tässä tapauksessa nuori on joutunut sairaan ihmisen kanssa sairaassa elinympäristössä elämään, senhän näkee jo kielenkäytöstä.. nimittelyt ja lapsien kuoleman toivominen kertoo tasapainottomuudesta.

        Lastensuojelua olisi todellakin tarvittu.

        Niin tai sitten se kertoo vaan paskamaiselle ihmiselle hänen tasoisestaan samanlaisesta paskamaisesta hermostumisesta. :)


      • Mirita.
        poppis. kirjoitti:

        Niin samaa mieltä kanssasi. Kiireellinen sijoitus turvallisten aikuisten luokse. Ei ole häävit tai välittävät vanhemmat, jos sallivat lapsensa lähteä rikollisen, yli kymmenen vuotta vanhemman kundin matkaan. Sit täällä vielä jotkut kehuvat tämän "lapsen pelastaneen" miehen tai kehuvat miestä "hienoksi yksilöksi"? Järkyttävää.
        Näkee tämän neidin kirjoittelusta ja tavasta ilmaista itseään, että on joutunut elämään tasapainottomassa ympäristössä. Isänsä hyväksyntääkö etsii nyt tästä moniongelmaisesta hyväksikäyttäjästä. Lapsen rakkaushan on lojaalia ja aina hyvään uskova.
        Kovin kaukana ollaan tässä tasapainoisesta ja aikuisesta elämästä.

        " Isänsä hyväksyntääkö etsii nyt tästä moniongelmaisesta hyväksikäyttäjästä. " MITÄ!? :D

        Kaikkea sitä joutuukin lukemaan, kun väsää alotuksen tänne palstalle... No kaikki kommentit pitää toki kestää ja ottaa sitten myös vastaan. :)

        Tuota, mitään hyväksyntää en enää etsi, olen nuori aikuinen ja avataampa tätä lastensuojelu asiaa, vaikka kuinka tulisi noottia... Eli minut on otettu huostaan, 8-vuotiaana koska isälläni oli niihin aikoihin alkoholiongelma. Mut sijotettiin asumaan isän 7-vuotta nuoremman veljen ja hänen perheensä luokse. Missä asui myös mun serkut, joista tuli myöhemmin mulle ihan myös pienempiä sisaruksia. :) Isän veli ja hänen vaimonsa, olivat oikein tasapainoisia kasvattajia ja mulla oli onnellista elää siellä, täysin normaalissa perheessä. Mun isäkin oli mulle hyvä isä, siihen asti kun täytin 7, mutta sitten hänen elämässään tapahtui eräs tragedia, hän masentui ja alkoi juomaan liikaa alkoholia... Myöhemmin se aine koukutti hänet, koska myrkkyähän se on ja hänestä tuli täten alkoholisti. Isä tapasi v. 2006 sen uuden 10-vuotta nuoremman naisystävän, joka on ihan kunnollinen ihminen, ei mitään päihdeongelmaa ja työskentelee hierojana. :) isä sitten rakastui ja löysi siitä motivaatiota hakeutua alkoholismin takia hoitoon ja lopettaa juominen... Eka vuosi isällä oli kanssa hirveää kamppailua ja retkahduksia tuli, mutta huhtikuusta 2007 lähtien hän on ollut kokonaan alkoholista kuivilla! eli nyt 7 vuotta, ensikeväänä 8v ... Eihän se vielä paljon ole, mutta onhan se nyt enemmän kun joitakin kuukausia ja voi sanoa, että vakaalla pohjalla hänen elämänsä nyt on!! ja v. 2008 mun isä ja sen uus nainen muutti avoliittoon ... 2009, minä muutin 14-vuotiaana takas isälle ... 2011 synty mulle pikkuveli ... :)


      • KysynVaan-76
        Mirita. kirjoitti:

        " Isänsä hyväksyntääkö etsii nyt tästä moniongelmaisesta hyväksikäyttäjästä. " MITÄ!? :D

        Kaikkea sitä joutuukin lukemaan, kun väsää alotuksen tänne palstalle... No kaikki kommentit pitää toki kestää ja ottaa sitten myös vastaan. :)

        Tuota, mitään hyväksyntää en enää etsi, olen nuori aikuinen ja avataampa tätä lastensuojelu asiaa, vaikka kuinka tulisi noottia... Eli minut on otettu huostaan, 8-vuotiaana koska isälläni oli niihin aikoihin alkoholiongelma. Mut sijotettiin asumaan isän 7-vuotta nuoremman veljen ja hänen perheensä luokse. Missä asui myös mun serkut, joista tuli myöhemmin mulle ihan myös pienempiä sisaruksia. :) Isän veli ja hänen vaimonsa, olivat oikein tasapainoisia kasvattajia ja mulla oli onnellista elää siellä, täysin normaalissa perheessä. Mun isäkin oli mulle hyvä isä, siihen asti kun täytin 7, mutta sitten hänen elämässään tapahtui eräs tragedia, hän masentui ja alkoi juomaan liikaa alkoholia... Myöhemmin se aine koukutti hänet, koska myrkkyähän se on ja hänestä tuli täten alkoholisti. Isä tapasi v. 2006 sen uuden 10-vuotta nuoremman naisystävän, joka on ihan kunnollinen ihminen, ei mitään päihdeongelmaa ja työskentelee hierojana. :) isä sitten rakastui ja löysi siitä motivaatiota hakeutua alkoholismin takia hoitoon ja lopettaa juominen... Eka vuosi isällä oli kanssa hirveää kamppailua ja retkahduksia tuli, mutta huhtikuusta 2007 lähtien hän on ollut kokonaan alkoholista kuivilla! eli nyt 7 vuotta, ensikeväänä 8v ... Eihän se vielä paljon ole, mutta onhan se nyt enemmän kun joitakin kuukausia ja voi sanoa, että vakaalla pohjalla hänen elämänsä nyt on!! ja v. 2008 mun isä ja sen uus nainen muutti avoliittoon ... 2009, minä muutin 14-vuotiaana takas isälle ... 2011 synty mulle pikkuveli ... :)

        Oletko ajatellut että oman elämänsä rikkonaisuuden takia isäsi ei ehkä ole kaikin puolin kasvattajana sinulle se paras mahdollinen vaikka hän muuten sinulle varmaan hyvä isä onkin ollut? Eli hän ei ehkä osannut/jaksanut/tajunnut puuttua sinun elämääsi ihan niin jämäkästi kuin olisi pitänyt kun olit tavannut tuon nykyisen miehesi.
        On hyvä että kaikki on mennyt sinulla hyvin mutta olisi hyvä jos myntäisit itsellesikin että elämäsi on ollut riskialtista ja kaikki olisi voinut päättyä myöskin hyvin huonosti. Nyt tuntuu että närkästyt jokaisesta viittauksesta siihen että olit aika vaarallisilla vesillä ja haluat nähdä vain sen onnellisen lopputuloksen.


      • minttuliisa
        Mirita. kirjoitti:

        " Isänsä hyväksyntääkö etsii nyt tästä moniongelmaisesta hyväksikäyttäjästä. " MITÄ!? :D

        Kaikkea sitä joutuukin lukemaan, kun väsää alotuksen tänne palstalle... No kaikki kommentit pitää toki kestää ja ottaa sitten myös vastaan. :)

        Tuota, mitään hyväksyntää en enää etsi, olen nuori aikuinen ja avataampa tätä lastensuojelu asiaa, vaikka kuinka tulisi noottia... Eli minut on otettu huostaan, 8-vuotiaana koska isälläni oli niihin aikoihin alkoholiongelma. Mut sijotettiin asumaan isän 7-vuotta nuoremman veljen ja hänen perheensä luokse. Missä asui myös mun serkut, joista tuli myöhemmin mulle ihan myös pienempiä sisaruksia. :) Isän veli ja hänen vaimonsa, olivat oikein tasapainoisia kasvattajia ja mulla oli onnellista elää siellä, täysin normaalissa perheessä. Mun isäkin oli mulle hyvä isä, siihen asti kun täytin 7, mutta sitten hänen elämässään tapahtui eräs tragedia, hän masentui ja alkoi juomaan liikaa alkoholia... Myöhemmin se aine koukutti hänet, koska myrkkyähän se on ja hänestä tuli täten alkoholisti. Isä tapasi v. 2006 sen uuden 10-vuotta nuoremman naisystävän, joka on ihan kunnollinen ihminen, ei mitään päihdeongelmaa ja työskentelee hierojana. :) isä sitten rakastui ja löysi siitä motivaatiota hakeutua alkoholismin takia hoitoon ja lopettaa juominen... Eka vuosi isällä oli kanssa hirveää kamppailua ja retkahduksia tuli, mutta huhtikuusta 2007 lähtien hän on ollut kokonaan alkoholista kuivilla! eli nyt 7 vuotta, ensikeväänä 8v ... Eihän se vielä paljon ole, mutta onhan se nyt enemmän kun joitakin kuukausia ja voi sanoa, että vakaalla pohjalla hänen elämänsä nyt on!! ja v. 2008 mun isä ja sen uus nainen muutti avoliittoon ... 2009, minä muutin 14-vuotiaana takas isälle ... 2011 synty mulle pikkuveli ... :)

        Entäs äitisi? Et puhu hänestä mitään edes sivulauseessa. Onko hän elossa? Oletko tekemisissä hänen kanssaan?


      • Mirita.
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Oletko ajatellut että oman elämänsä rikkonaisuuden takia isäsi ei ehkä ole kaikin puolin kasvattajana sinulle se paras mahdollinen vaikka hän muuten sinulle varmaan hyvä isä onkin ollut? Eli hän ei ehkä osannut/jaksanut/tajunnut puuttua sinun elämääsi ihan niin jämäkästi kuin olisi pitänyt kun olit tavannut tuon nykyisen miehesi.
        On hyvä että kaikki on mennyt sinulla hyvin mutta olisi hyvä jos myntäisit itsellesikin että elämäsi on ollut riskialtista ja kaikki olisi voinut päättyä myöskin hyvin huonosti. Nyt tuntuu että närkästyt jokaisesta viittauksesta siihen että olit aika vaarallisilla vesillä ja haluat nähdä vain sen onnellisen lopputuloksen.

        No haistappa sinäkin KysynVaan-76 pitkä pee sitten... :)

        Koska nyt itse liikut aika aroilla ja loukkaavilla vesillä.

        MUN OMA ISÄ, ON OLLUT MULLE MAAILMAN PARAS ISÄ.

        Ei vaan kyennyt sillon olemaan kun hän oli sairas. Mutta sillon ennen kun minut huostaan otettiin ja sen jälkeen kun pääsin takaisin asumaan isälle, hän on ollut maailman paras isä.

        Enkä minä valehtele tai puhu paskaa.

        Minun isä ei oo koskaan vaan ollut mikään nipo niuhottaja ja että säännöt ois ollu meillä kotona kuin vankilassa, on ollut rajoja, mutta myös sopivasti vapautta. :)

        Ja 16-vuotiaana muutinkin sitten kotoa pois omilleni.

        Jos sulla lasku taito pelittää, niin osaat varmaan laskea että jos olen takaisin 14-vuotiaana isälle päässyt ja isä on ollut sillon terve, ei ole hänen kohtelussaan minua kohtaan ollut vikaa enää silloin siinä vaiheessa kun tapasin mun miehen ... Ja jos väität että olisi, niin sillon hän ei myöskään olisi kykenevä kasvattaja pikkuveljelleni! Koska mun äitipuoli alkoi odottamaan mun veljeä 35-vuotiaana ja sai hänet 36-vuotiaana, joten isä on ollut just sillon 45-46v eli niihin aikoihin mä tapasin myös mieheni ja isä antoi suostumuksensa ... Joten aika paha ja törkeää väittää tuollaista.

        Ja voin myöntää, että olen vaarallisilla vesillä liikkunut ja liikun tavallaan varmaan edelleen. En ole missään vaiheessa mielestäni pyrkinyt kieltämään sitä, vaikka olenkin hehkuttanut mun ja miehen onnea, mutta minä pidän siitä. Vaarallisilla vesillä liikkumisesta.


      • Mirita.
        minttuliisa kirjoitti:

        Entäs äitisi? Et puhu hänestä mitään edes sivulauseessa. Onko hän elossa? Oletko tekemisissä hänen kanssaan?

        No revitäämpä se äitikin nyt sitten tähän.

        Eli mä en ole ollut mun äidin kanssa tekemisissä siitä lähtien kun täytin 7.

        Eikä mun tee sitä lunttua mieli mainita edes sivulauseessa.


      • 7+5
        Mirita. kirjoitti:

        No revitäämpä se äitikin nyt sitten tähän.

        Eli mä en ole ollut mun äidin kanssa tekemisissä siitä lähtien kun täytin 7.

        Eikä mun tee sitä lunttua mieli mainita edes sivulauseessa.

        No nyt kyllä heräsi uteliaisuus tähän tarinaan ... Siis isäsi on ollut juoppo ja sinä sijoitettuna setäsi perheeseen - joten mitäs äitisi sitten teki aikoinaan, että hän on nyt mielestäsi lunttu?


      • neppis.
        poppis. kirjoitti:

        Niin samaa mieltä kanssasi. Kiireellinen sijoitus turvallisten aikuisten luokse. Ei ole häävit tai välittävät vanhemmat, jos sallivat lapsensa lähteä rikollisen, yli kymmenen vuotta vanhemman kundin matkaan. Sit täällä vielä jotkut kehuvat tämän "lapsen pelastaneen" miehen tai kehuvat miestä "hienoksi yksilöksi"? Järkyttävää.
        Näkee tämän neidin kirjoittelusta ja tavasta ilmaista itseään, että on joutunut elämään tasapainottomassa ympäristössä. Isänsä hyväksyntääkö etsii nyt tästä moniongelmaisesta hyväksikäyttäjästä. Lapsen rakkaushan on lojaalia ja aina hyvään uskova.
        Kovin kaukana ollaan tässä tasapainoisesta ja aikuisesta elämästä.

        Juuri näin. Poppis, olen samaa mieltä kanssasi. Neidin kirjoitukset kertovat kaiken.


      • KysynVaan-76
        Mirita. kirjoitti:

        No haistappa sinäkin KysynVaan-76 pitkä pee sitten... :)

        Koska nyt itse liikut aika aroilla ja loukkaavilla vesillä.

        MUN OMA ISÄ, ON OLLUT MULLE MAAILMAN PARAS ISÄ.

        Ei vaan kyennyt sillon olemaan kun hän oli sairas. Mutta sillon ennen kun minut huostaan otettiin ja sen jälkeen kun pääsin takaisin asumaan isälle, hän on ollut maailman paras isä.

        Enkä minä valehtele tai puhu paskaa.

        Minun isä ei oo koskaan vaan ollut mikään nipo niuhottaja ja että säännöt ois ollu meillä kotona kuin vankilassa, on ollut rajoja, mutta myös sopivasti vapautta. :)

        Ja 16-vuotiaana muutinkin sitten kotoa pois omilleni.

        Jos sulla lasku taito pelittää, niin osaat varmaan laskea että jos olen takaisin 14-vuotiaana isälle päässyt ja isä on ollut sillon terve, ei ole hänen kohtelussaan minua kohtaan ollut vikaa enää silloin siinä vaiheessa kun tapasin mun miehen ... Ja jos väität että olisi, niin sillon hän ei myöskään olisi kykenevä kasvattaja pikkuveljelleni! Koska mun äitipuoli alkoi odottamaan mun veljeä 35-vuotiaana ja sai hänet 36-vuotiaana, joten isä on ollut just sillon 45-46v eli niihin aikoihin mä tapasin myös mieheni ja isä antoi suostumuksensa ... Joten aika paha ja törkeää väittää tuollaista.

        Ja voin myöntää, että olen vaarallisilla vesillä liikkunut ja liikun tavallaan varmaan edelleen. En ole missään vaiheessa mielestäni pyrkinyt kieltämään sitä, vaikka olenkin hehkuttanut mun ja miehen onnea, mutta minä pidän siitä. Vaarallisilla vesillä liikkumisesta.

        "No haistappa sinäkin KysynVaan-76 pitkä pee sitten... :)"

        Tajuat kai että näillä tällaisilla heitoilla vain esittelet omaa kysymättömyyttäsi?

        "MUN OMA ISÄ, ON OLLUT MULLE MAAILMAN PARAS ISÄ. "

        Jokaiselle ihmiselle se oma isä on paras isä. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään isästä erehtymätöntä tai virheetöntä. Eikä sellainen kenekään isän tarvitsekaan olla.

        "Ei vaan kyennyt sillon olemaan kun hän oli sairas. Mutta sillon ennen kun minut huostaan otettiin ja sen jälkeen kun pääsin takaisin asumaan isälle, hän on ollut maailman paras isä."

        Vaikka isäsi on parantunut alkoholismistaan, se ei tarkoita etteikö entisellä elämällä olisi enää häneen tai hänen elämäänsä mitään vaikutusta.

        "Enkä minä valehtele tai puhu ******."

        Sitä ei kukaan väitä. Vain sen että et halua nähdä asian monia eri puolia.

        "Minun isä ei oo koskaan vaan ollut mikään nipo niuhottaja ja että säännöt ois ollu meillä kotona kuin vankilassa, on ollut rajoja, mutta myös sopivasti vapautta. :)"

        Lapsestaan huolehtiminen ja lapsen parhaan ajattelu ei ole sama asia kuin että olisi vankilan säännöt. 98% vahemmista on hyvin huolestunut jos hänen lapsensa osoittaa 15-vuotiaana kiinnostusta yli 10-vuotta vanhempaan narkomaaniin. Tämä on vain fakta, halusit sitä tai et.

        "Ja 16-vuotiaana muutinkin sitten kotoa pois omilleni. "

        Sinulla oli maailman paras isä ja paljon vapautta kotonakin. Mikä kiire sinulla oli muuttaa pois?

        "Jos sulla lasku taito pelittää, niin osaat varmaan laskea että jos olen takaisin 14-vuotiaana isälle päässyt ja isä on ollut sillon terve"

        Hän oli kuivilla alkoholismista. Se ei tarkoita että hän olisi välttämättä paras mahdollinen kasvattaja. Ihminen voi olla liian lepsu kasvattaja vaikka ei olisi koskaan sairas ollutkaan. Näillä asioilla ei ole välttämättä tekemistä toistensa kanssa.

        "Ja jos väität että olisi, niin sillon hän ei myöskään olisi kykenevä kasvattaja pikkuveljelleni!"

        En väitä. Pikkulapsen kasvattaminen poikkeaa hyvin paljon teini-ikäisen kasvattamisesta. Kyse on vain siitä, onko sinulle ehkä annettu hieman liikaa vapautta liian aikaisin.

        "Ja voin myöntää, että olen vaarallisilla vesillä liikkunut ja liikun tavallaan varmaan edelleen."

        Mutta sinusta se ei ollut lainkaan isäsi asia eikä hänen olisi tarvinnut tehdä sille mitään? Siitähän tässä on kysymys. Jos vanhempi näkee lapsensa olevan vaarallisilla vesillä, vanhemman velvollisuus kasvattajana on ajatella lapsen parasta.


      • K:T:K
        Mirita. kirjoitti:

        Noniin... :DDD

        Nyt taas päästiin tähän paskanjauhantaan. Tätä minä sanoin ja tarkoitin, että kun mikään ei kelpaa, ihan sama miten päin sen sanot, vaikka pää ylösalaisin. Huooh..

        Mirita ymmärrät elämästä paljon enemmän kuin nämä useat tekopyhät valehtelijat, kukaan ei vissiin ole nuorempana kuin 18 vuotiaana miettinyt seksiä ja elämässä ei näköjään kenelläkään ole ongelmia ollut, luen sun kirjoituksia niin ymmärrän heti kuinka syvästi rakastat miestäsi ja haluat elämältä hyviä asoita.
        Nämä oliot jotka vastaa haukkumalla ja kitisemällä eivät taida paljon elämää ollut nähnytkään.
        Toivon sulle kaikkea hyvää ja miehellesi myös, olette tehneet kovan työn eteen päin menneksenne, joten siitäkin iso plussa!


      • Mirita.
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "No haistappa sinäkin KysynVaan-76 pitkä pee sitten... :)"

        Tajuat kai että näillä tällaisilla heitoilla vain esittelet omaa kysymättömyyttäsi?

        "MUN OMA ISÄ, ON OLLUT MULLE MAAILMAN PARAS ISÄ. "

        Jokaiselle ihmiselle se oma isä on paras isä. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään isästä erehtymätöntä tai virheetöntä. Eikä sellainen kenekään isän tarvitsekaan olla.

        "Ei vaan kyennyt sillon olemaan kun hän oli sairas. Mutta sillon ennen kun minut huostaan otettiin ja sen jälkeen kun pääsin takaisin asumaan isälle, hän on ollut maailman paras isä."

        Vaikka isäsi on parantunut alkoholismistaan, se ei tarkoita etteikö entisellä elämällä olisi enää häneen tai hänen elämäänsä mitään vaikutusta.

        "Enkä minä valehtele tai puhu ******."

        Sitä ei kukaan väitä. Vain sen että et halua nähdä asian monia eri puolia.

        "Minun isä ei oo koskaan vaan ollut mikään nipo niuhottaja ja että säännöt ois ollu meillä kotona kuin vankilassa, on ollut rajoja, mutta myös sopivasti vapautta. :)"

        Lapsestaan huolehtiminen ja lapsen parhaan ajattelu ei ole sama asia kuin että olisi vankilan säännöt. 98% vahemmista on hyvin huolestunut jos hänen lapsensa osoittaa 15-vuotiaana kiinnostusta yli 10-vuotta vanhempaan narkomaaniin. Tämä on vain fakta, halusit sitä tai et.

        "Ja 16-vuotiaana muutinkin sitten kotoa pois omilleni. "

        Sinulla oli maailman paras isä ja paljon vapautta kotonakin. Mikä kiire sinulla oli muuttaa pois?

        "Jos sulla lasku taito pelittää, niin osaat varmaan laskea että jos olen takaisin 14-vuotiaana isälle päässyt ja isä on ollut sillon terve"

        Hän oli kuivilla alkoholismista. Se ei tarkoita että hän olisi välttämättä paras mahdollinen kasvattaja. Ihminen voi olla liian lepsu kasvattaja vaikka ei olisi koskaan sairas ollutkaan. Näillä asioilla ei ole välttämättä tekemistä toistensa kanssa.

        "Ja jos väität että olisi, niin sillon hän ei myöskään olisi kykenevä kasvattaja pikkuveljelleni!"

        En väitä. Pikkulapsen kasvattaminen poikkeaa hyvin paljon teini-ikäisen kasvattamisesta. Kyse on vain siitä, onko sinulle ehkä annettu hieman liikaa vapautta liian aikaisin.

        "Ja voin myöntää, että olen vaarallisilla vesillä liikkunut ja liikun tavallaan varmaan edelleen."

        Mutta sinusta se ei ollut lainkaan isäsi asia eikä hänen olisi tarvinnut tehdä sille mitään? Siitähän tässä on kysymys. Jos vanhempi näkee lapsensa olevan vaarallisilla vesillä, vanhemman velvollisuus kasvattajana on ajatella lapsen parasta.

        Tiedätkö mitä, " KysynVaan-76 " , sä et loppupeleissä meidän perheen asioista mitään tiedä, ainoastaan sen mitä olen tänne kirjoittanut, joten diilaa sen asian kanssa.

        Ja mun isällä ei ole ollut enää mitään ongelmia moneen vuoteen, kaikki on hoidettu kuntoon ja ei ole ollut myöskään liian lepsu kasvattaja, vaan just sopiva ja sinun lapseksesi en ainakaan ikinä olisi halunnut syntyä, koska meillä olisi luultavasti yhteenottoja ollut väkivaltaan asti. Ja mun kanssa tiukat rajat ei toimi, olen villivarsa jota mikään ei kesytä ja tahdon olla sellainen ja olisin lähtenyt vaikka sitten perhekotiin, missä mun ukonkin rikollisura ja huumeiden käyttö lähti alulle koska siellä on semmosia tyyppejä. Todellisia onneloita nämä perhekodit ja liian tiukat kasvattajat!

        Ja kyllä annan mun oman 16-vuotiaan kakaran tulla tekemään mitä lystää.

        Ja 16-vuotiaana muutin katso opiskelemaan ja lähemmäks mun ukkoa, jotta saatiin meidän parisuhde alulle, kun nuo kaukosuhteet ei oikein mun mittapuulla toimi.


      • Mirita.
        Mirita. kirjoitti:

        Tiedätkö mitä, " KysynVaan-76 " , sä et loppupeleissä meidän perheen asioista mitään tiedä, ainoastaan sen mitä olen tänne kirjoittanut, joten diilaa sen asian kanssa.

        Ja mun isällä ei ole ollut enää mitään ongelmia moneen vuoteen, kaikki on hoidettu kuntoon ja ei ole ollut myöskään liian lepsu kasvattaja, vaan just sopiva ja sinun lapseksesi en ainakaan ikinä olisi halunnut syntyä, koska meillä olisi luultavasti yhteenottoja ollut väkivaltaan asti. Ja mun kanssa tiukat rajat ei toimi, olen villivarsa jota mikään ei kesytä ja tahdon olla sellainen ja olisin lähtenyt vaikka sitten perhekotiin, missä mun ukonkin rikollisura ja huumeiden käyttö lähti alulle koska siellä on semmosia tyyppejä. Todellisia onneloita nämä perhekodit ja liian tiukat kasvattajat!

        Ja kyllä annan mun oman 16-vuotiaan kakaran tulla tekemään mitä lystää.

        Ja 16-vuotiaana muutin katso opiskelemaan ja lähemmäks mun ukkoa, jotta saatiin meidän parisuhde alulle, kun nuo kaukosuhteet ei oikein mun mittapuulla toimi.

        Ja sinun kyseenalaistamisesi on erittäin loukkaavaa, et ehkä itse näe sitä, mutta sanon tämän nyt ja ainoastaan yhden kerran:

        PIDÄ SE PÄÄSI KIINNI JO.


      • Mirita.
        7+5 kirjoitti:

        No nyt kyllä heräsi uteliaisuus tähän tarinaan ... Siis isäsi on ollut juoppo ja sinä sijoitettuna setäsi perheeseen - joten mitäs äitisi sitten teki aikoinaan, että hän on nyt mielestäsi lunttu?

        Kuuluuko tämä asia teille jumalauta jotenkin????

        Jos en ole puhunut äidistäni, voi aivoja ja älyä käyttämällä tajuta sen, että en ole varmaan sitä jostain syystä tehnyt!

        Äitini oli skitsofreenikko ja aivan hirveä ihminen. Kerran lukitsi minut ja isän kylmään varastoon, kun olin pieni, meinattiin jäätyä sinne. Isä otti eron siitä v. 2002, jolloin rupes myös sitten juomaan ja äiti kun lähti, niin samalla se hylkäsi minutkin. Ja isä yritti tosi pitkään pitää huolta meidän sairaasta äidistä.

        Mutta se ihminen ei ole mun äiti, nykyinen äiti"puoli" on. :)


      • Mirita.
        K:T:K kirjoitti:

        Mirita ymmärrät elämästä paljon enemmän kuin nämä useat tekopyhät valehtelijat, kukaan ei vissiin ole nuorempana kuin 18 vuotiaana miettinyt seksiä ja elämässä ei näköjään kenelläkään ole ongelmia ollut, luen sun kirjoituksia niin ymmärrän heti kuinka syvästi rakastat miestäsi ja haluat elämältä hyviä asoita.
        Nämä oliot jotka vastaa haukkumalla ja kitisemällä eivät taida paljon elämää ollut nähnytkään.
        Toivon sulle kaikkea hyvää ja miehellesi myös, olette tehneet kovan työn eteen päin menneksenne, joten siitäkin iso plussa!

        Kiitos!


      • KysynVaan-76
        Mirita. kirjoitti:

        Tiedätkö mitä, " KysynVaan-76 " , sä et loppupeleissä meidän perheen asioista mitään tiedä, ainoastaan sen mitä olen tänne kirjoittanut, joten diilaa sen asian kanssa.

        Ja mun isällä ei ole ollut enää mitään ongelmia moneen vuoteen, kaikki on hoidettu kuntoon ja ei ole ollut myöskään liian lepsu kasvattaja, vaan just sopiva ja sinun lapseksesi en ainakaan ikinä olisi halunnut syntyä, koska meillä olisi luultavasti yhteenottoja ollut väkivaltaan asti. Ja mun kanssa tiukat rajat ei toimi, olen villivarsa jota mikään ei kesytä ja tahdon olla sellainen ja olisin lähtenyt vaikka sitten perhekotiin, missä mun ukonkin rikollisura ja huumeiden käyttö lähti alulle koska siellä on semmosia tyyppejä. Todellisia onneloita nämä perhekodit ja liian tiukat kasvattajat!

        Ja kyllä annan mun oman 16-vuotiaan kakaran tulla tekemään mitä lystää.

        Ja 16-vuotiaana muutin katso opiskelemaan ja lähemmäks mun ukkoa, jotta saatiin meidän parisuhde alulle, kun nuo kaukosuhteet ei oikein mun mittapuulla toimi.

        "Ja kyllä annan mun oman 16-vuotiaan kakaran tulla tekemään mitä lystää."

        Et selvästikään ymmärrä vanhemman vastuusta mitään koska et ole omassa elämässäsi sitä kokenut. Se on hyvin valitettavaa ja tuo kyllä aikanaan sinulle vaikeuksia jos sinulla on aikanaan omia lapsia.
        Vastuun otto lapsesta on rakkautta, "tee mut lystäät" on oikeasti rakkauden puutetta.
        Enkä tarkoita että toinen pitää kahlita tai luonnetta muuttaa. Se on ihan eri asia. Lasta pitää kuunnella ja hänen mielipiteitään kunnioittaa mutta vanhemman tehtävä on myös ohjata, opastaa ja suojella.
        Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin...


    • mikä oli pointtisi?

      Mitä tuohon nyt pitäisi kommentoida?! Elä ja tee miten parhaaksi näet. Olet kuitenkin lain mukaan aikuinen ihminen ja vastuussa itsestäsi.

      • niippa.

        Niinhän hän on tehnytkin... kuten itsekin kirjoitti, ennen tätä suhdetta (joka siis alkoi kun likka oli 16v.) Hänellä oli ollut useita eri "säätöjä" jotka ei tuntuneet tältä. Nyt on se elämän suuri rakkaus ja sielunkumppanuus löytynyt.
        Hmm... mutta tosiaan... edelleen on arvoitus, miksi hän jakaa täällä ja muissa ketjuissa elämäänsä? Siihen ei ole tullut vastausta.


      • 45y3e3r
        niippa. kirjoitti:

        Niinhän hän on tehnytkin... kuten itsekin kirjoitti, ennen tätä suhdetta (joka siis alkoi kun likka oli 16v.) Hänellä oli ollut useita eri "säätöjä" jotka ei tuntuneet tältä. Nyt on se elämän suuri rakkaus ja sielunkumppanuus löytynyt.
        Hmm... mutta tosiaan... edelleen on arvoitus, miksi hän jakaa täällä ja muissa ketjuissa elämäänsä? Siihen ei ole tullut vastausta.

        Äläs nyt, kyllä hän on vastannut... Me muut ollaan vain niin tyhmiä, ettei huomata sitä... Niin sanoi minullekin tuossa ylempänä...


    • tors Taina

      Hmm. Ilmeisesti odotat tietynlaisia kommentteja kun niin ärhäkkäästi olet puolustuskannalla.
      Liittonne voi muodostua onnistuneeksi tai sitten ei. Niinhän se on meillä kaikilla - riippumatta alkuasetelmasta. Teillä on riskitekijöitä aika paljon, mutta aika näyttää millaiseksi elämänne muotoutuu. Meillä lukijoilla ei ole ennustajan palloa eikä ole aloittajallakaan. Takuita ei tässä maailmassa anneta - ei liitoille ei lapsensaannille ei terveydelle.
      Toki omilla valinnoillaan voi vaikuttaa jonkin verran asioihin.
      Kukin elää niinkuin elää. Minä en olisi tehnyt sinun valintojasi ja ratkaisujasi, mutta en minä voi sanoa että ne ovat sinulle vääriä.
      Jos oma tyttäreni 15 vuotiaana tai poikani 27 vuotiaana olisi aloituksen kuvaamassa tilanteessa - olisin sydän syrjällään huolesta.

      • KysynVaan-76

        " Ilmeisesti odotat tietynlaisia kommentteja kun niin ärhäkkäästi olet puolustuskannalla."

        Kyllä. Otsikkohan oli alussa juuri "ensiajatuksesi/mielipiteesi". Nyt sitten aloittaja on saanut paljon näitä ensiajatuksia ja mielipiteitä jotka ovat jostain kumman syystä kaikki melko negatiivisia. Se ei nyt kelpaaakaan vaan kaikkien pitäisi vain kehua. Miksi kysyä mielipiteitä ja ajatuksia jos ei pysty sulattamaan sitä että ne eivät olekaan odotetutn kaltaisia? Mitä uutta aloittaja oppisi jos kaikki vain hymistelisivät?

        Nyt aloittajalla on hyvä aika vähän tutkiskella sitä, minkälaisesta näkökulmasta maailmaa itse katsoo. Se oman elämän ja oman perheen perspektiivi voi olla yllättävän kapea ja ihminen voi pitää normaaleina asioita joita moni muu ei pidä lainkaan normaaleina. Näin on käynyt tässäkin asiassa.


      • Mirita.

        Enemmän sinä olisit huolissasi siitä jos lapsesi on meinannut 19-vuoden iässä jo kuolla ensimmäisen kerran huumeisiin. Ja 2 kertaa sen jälkeenkin. Mutta jokaisella kerralla hänet on saatu elvytettyä.

        Et sinä ole huolissasi siitä, jos lapsesi löytää elämäänsä rakkautta, voi paremmin ja on onnellinen ja jos se rakkaus toimii myös yhtenä motivoivana tekona halulle parantua huumeongelmasta.

        !


      • Mirita.
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        " Ilmeisesti odotat tietynlaisia kommentteja kun niin ärhäkkäästi olet puolustuskannalla."

        Kyllä. Otsikkohan oli alussa juuri "ensiajatuksesi/mielipiteesi". Nyt sitten aloittaja on saanut paljon näitä ensiajatuksia ja mielipiteitä jotka ovat jostain kumman syystä kaikki melko negatiivisia. Se ei nyt kelpaaakaan vaan kaikkien pitäisi vain kehua. Miksi kysyä mielipiteitä ja ajatuksia jos ei pysty sulattamaan sitä että ne eivät olekaan odotetutn kaltaisia? Mitä uutta aloittaja oppisi jos kaikki vain hymistelisivät?

        Nyt aloittajalla on hyvä aika vähän tutkiskella sitä, minkälaisesta näkökulmasta maailmaa itse katsoo. Se oman elämän ja oman perheen perspektiivi voi olla yllättävän kapea ja ihminen voi pitää normaaleina asioita joita moni muu ei pidä lainkaan normaaleina. Näin on käynyt tässäkin asiassa.

        No mun parisuhde kun katsos on ihan normaali edelleen, eikä mikään friikkisirkus. Kiitos vain huolenpidosta. Ja tiedätkö, mä en edes halua elää tylsän tavallisesti!!! Mutta onko se sinulle joku vitun ongelma tai muille ihmisille, jos meistä kumpikaan ei satuta teitä henkisesti tai fyysisesti, onko...? Ihmettelen syvästi. ;o

        Ja negatiiviset ihmiset kirjottaa nyt negatiivisiä paskakommentteja aivan kaikkeen mihin ikinä keksivätkään.


      • KysysnVaan-76
        Mirita. kirjoitti:

        No mun parisuhde kun katsos on ihan normaali edelleen, eikä mikään friikkisirkus. Kiitos vain huolenpidosta. Ja tiedätkö, mä en edes halua elää tylsän tavallisesti!!! Mutta onko se sinulle joku vitun ongelma tai muille ihmisille, jos meistä kumpikaan ei satuta teitä henkisesti tai fyysisesti, onko...? Ihmettelen syvästi. ;o

        Ja negatiiviset ihmiset kirjottaa nyt negatiivisiä paskakommentteja aivan kaikkeen mihin ikinä keksivätkään.

        "No mun parisuhde kun katsos on ihan normaali edelleen, eikä mikään friikkisirkus. "

        Ei ollut puhe nykyisestä parisuhteestasi vaan lapsuuden perheestäsi. Olet elänyt käytännössä ilman äitiä, sinut on huostaanotettu isältäsi ja palasit isällesi vasta teini-ikäisenä. Tämä EI ole normaali tavallinen perhe, anteeksi vain. Sinun kokemuksesi perhe-elämästä ja läheisistä suhteista vanhempiin poikkeavat hyvin paljon keskiverrosta. Ja tämä näkyy mielipiteissäsi, halusit sitä tai et. Tämä ei tarkoita että elämäsi olisi ollut huonoa tai sinulla ei saisi olla omaa näkemystäsi asiasta. Mutta olisi hyvä jos tajuaisit että katsot perhe-elämää ja kasvatusta aika lailla eri näkökulmasta kuin suurin osa ihmisitä.


    • huokaus.

      Hurja on tytön elämä.
      Tässä muutamia lainauksia hänen avautumisistaan muissa ketjuissa:

      "Ja tietty joku idiootti yritti huudella jotain ****** meidän parisuhteesta. Mut mun äijä pisti kuriin sitten nekin. :) ei kai kukaan niin hullu ole että menisi turpaansa soittamaan narkkari rikollis ja tapon yrityksestä joskus tuomitulle jätkälle ja sen jengille... jos yhtään normaali itsesuojelu vaisto pelaa."

      "Ja minä vaikka tarpeen tullen tapan ja hakkaan puukolla kanssa, emmä jaksais jatkuvasti kuunnella "ystäviltäni" tai muiltakaan ihmisiltä haukkuja ja arvosteluja omasta elämästäni."

      Miehen taustoista:
      "Hän tulee myös vähän ongelmallisesta perheestä. Äiti ja isä eronneet aikanaan, äiti saanut uuden miehen kanssa lapsen, äidillä ollut alkoholiongelma, perheessä riitoja paljon sillon ero kriisin aikaan... mutta siskoonsa ja veljeensä hänellä on kuitenkin tosi lämpivät välit."

      Omasta taustastaan:
      "Ja edelleen olen ihan hyvästä perheestä, vaikka kukkahattutätien ja setien on tätä vähän vaikeaa ymmärtää. :)"

      Tässä ketjussa tyttö sitten myöntää tulevansa ihan yhtä ongelmallisesta perheestä, kuin mieskin.

      • ääks!

        Jos todellakin on aloittajan kirjoittamaa jossain toisessa ketjussa niin huh huh... Ei todellakaan ole kaikki muumit laaksossa jos sanoo, että voisi tirvaista jotain suunsoittajaa puukolla. Toivottavasti eivät todellakaan aio hankkia lapsia, johan nekin on sitten loppupeleissä huostassa...


      • Mirita.
        ääks! kirjoitti:

        Jos todellakin on aloittajan kirjoittamaa jossain toisessa ketjussa niin huh huh... Ei todellakaan ole kaikki muumit laaksossa jos sanoo, että voisi tirvaista jotain suunsoittajaa puukolla. Toivottavasti eivät todellakaan aio hankkia lapsia, johan nekin on sitten loppupeleissä huostassa...

        Ei ole minun kirjottamaa tekstiä... :) mutta voisimpa tirvasta, hih hih joo... :) sen ne suunsoittajat ansaitsee!!


      • huokaus.
        Mirita. kirjoitti:

        Ei ole minun kirjottamaa tekstiä... :) mutta voisimpa tirvasta, hih hih joo... :) sen ne suunsoittajat ansaitsee!!

        Niin yks yhteen tämä ketju on sen ketjun kanssa josta tuon lainasin, että sitä ei ole voinutkirjoittaa kukaan muu.


    • olin teinityttö

      Tämä ei nyt koske sinua mutta muita teinityttöjä jotka alkavat seurustella yli 20 v. Jätkän kanssa. Ne jätkät eivät yksinkertaisesti saa ketään itsensä ikäistä, koska ovat luusereita. 20v. Ja siitä ylöspäin ikäisille naisille kun ei mitkään luuserit kelpaa. Lisäksi miehellä on päässä jotain vikaa kun etsii itselleen teinityttöä. Oksettavaa. Tajuatte sen myöhemmin.

      • Mirita.

        No mikäs mä olen kun mä olen 19v, 8kk kuluttua 20v, varmaan mä koen jonkun huiman viisastumisen kun täytän sitten sen tasan 20.

        Mutta pakko pettää sinut, mieheni edelliset seurustelukumppanit ovat olleet sitä 80-luvulla syntynyttä omaa ikäluokkaa. :-) minä olen ainut tuplasti nuorempi ja kyllä se mieskin ensiksi vastusti mun kanssa pariutumista, samoin hänen jotkut kaverinsa, mutta rakkaus voitti...

        Siihen minä uskoin ja uskon aina lujasti.


      • Kummastusta.
        Mirita. kirjoitti:

        No mikäs mä olen kun mä olen 19v, 8kk kuluttua 20v, varmaan mä koen jonkun huiman viisastumisen kun täytän sitten sen tasan 20.

        Mutta pakko pettää sinut, mieheni edelliset seurustelukumppanit ovat olleet sitä 80-luvulla syntynyttä omaa ikäluokkaa. :-) minä olen ainut tuplasti nuorempi ja kyllä se mieskin ensiksi vastusti mun kanssa pariutumista, samoin hänen jotkut kaverinsa, mutta rakkaus voitti...

        Siihen minä uskoin ja uskon aina lujasti.

        "kyllä se mieskin ensiksi vastusti mun kanssa pariutumista"

        Niin, halusi vain seksiä jota ehdotti sinulle kun olit vasta 15 vuotias...


    • öoooooooooo

      Olet se sama pikkulikka joka tällä palstalla haki muutama kk sitten samallalailla hyväksyntää. Luulee olevansa jotain erityistä kun seurustelee ex (??)narkin kanssa. Ikäerosta voi päätellä että isähahmoa tarvitsee elämäänsä. Rakkautta ja vanhempien turvaa ja hyväksyntää vailla on tämä likka.Toivon vilpittömästi ettei lasta tule tämän suhteeseen,koska sillä tulee olemaan sama surullinen kohtalo kuin tällä kirjoittajalla, elämää epävarmuudessa ja päihteiden keskellä ennenkuin huostaan otetaan.

      • Mirita.

        Juu ja minä toivon että sinulla tulee kanssa raskaudet menemään kesken, lapsi vammautuu jo kohdussa tai myöhemmin elämässä, kuolee, kokee jonkun todella onnettoman kohtalon. :))

        Että katsellaan. Ja onnea elämääsi, kyllä se karma vielä hoitaa!

        Ja hyvä isä on ihan omasta takaa, se on yks paskanhailee minulle uskooko sitä joku tällä palstalla vai ei, joten isähahmoa en tarvitse, enkä koe olevani mitään todella speciaalia koska seurustelen ex-päihde ja rikollisongelmaisen kanssa, on välillä ollu aika vaikeeta, joten siitä on kuulkaa speciaali elämä välillä myöskin kaukana... Ihan olen intiimissä nuoren aikuisen naisen parisuhteessa tämän nuoren aikuisen miehen kanssa, että se siitä ja hyh hyh pervoille jutuillesi... :) Sietäisit ihan hävetä.


      • 13+5
        Mirita. kirjoitti:

        Juu ja minä toivon että sinulla tulee kanssa raskaudet menemään kesken, lapsi vammautuu jo kohdussa tai myöhemmin elämässä, kuolee, kokee jonkun todella onnettoman kohtalon. :))

        Että katsellaan. Ja onnea elämääsi, kyllä se karma vielä hoitaa!

        Ja hyvä isä on ihan omasta takaa, se on yks paskanhailee minulle uskooko sitä joku tällä palstalla vai ei, joten isähahmoa en tarvitse, enkä koe olevani mitään todella speciaalia koska seurustelen ex-päihde ja rikollisongelmaisen kanssa, on välillä ollu aika vaikeeta, joten siitä on kuulkaa speciaali elämä välillä myöskin kaukana... Ihan olen intiimissä nuoren aikuisen naisen parisuhteessa tämän nuoren aikuisen miehen kanssa, että se siitä ja hyh hyh pervoille jutuillesi... :) Sietäisit ihan hävetä.

        Millähän tavalla se karma mahtaa sinulle kostaa, kun toisen lapselle tuollaisia kauheuksia toivot?

        Huomaathan, että hän ei toivonut sinun lapsillesi mitään pahaa, vaan sitä että he säästyisivät kamalalta kohtalolta. Sinä kuitenkin toivoit hänen lapsilleen tällaista: "...lapsi vammautuu jo kohdussa tai myöhemmin elämässä, kuolee, kokee jonkun todella onnettoman kohtalon. :))"


      • Mirita.
        13+5 kirjoitti:

        Millähän tavalla se karma mahtaa sinulle kostaa, kun toisen lapselle tuollaisia kauheuksia toivot?

        Huomaathan, että hän ei toivonut sinun lapsillesi mitään pahaa, vaan sitä että he säästyisivät kamalalta kohtalolta. Sinä kuitenkin toivoit hänen lapsilleen tällaista: "...lapsi vammautuu jo kohdussa tai myöhemmin elämässä, kuolee, kokee jonkun todella onnettoman kohtalon. :))"

        Elä viitti lässyttää, kyllä sen kommenteista näkee mitä kukin toivoo kellekin. :DD

        Ja mulle ei karma kosta mittään, kun ei ole oikeutta, mie vastaan pahuuteen vaan pahuudella!


      • Kummastus
        Mirita. kirjoitti:

        Elä viitti lässyttää, kyllä sen kommenteista näkee mitä kukin toivoo kellekin. :DD

        Ja mulle ei karma kosta mittään, kun ei ole oikeutta, mie vastaan pahuuteen vaan pahuudella!

        "Ja mulle ei karma kosta mittään, kun ei ole oikeutta, mie vastaan pahuuteen vaan pahuudella!"

        Olet kyllä aika pahasti sekaisin, anteeksi vain...


      • öooooooooo
        Mirita. kirjoitti:

        Elä viitti lässyttää, kyllä sen kommenteista näkee mitä kukin toivoo kellekin. :DD

        Ja mulle ei karma kosta mittään, kun ei ole oikeutta, mie vastaan pahuuteen vaan pahuudella!

        Kirjoittamasi tekstit puhuvat aika hyvin puolestaan,eivätkä kyllä edesauta muokkaamaan mielikuvaa sinusta fiksuna, aikuisena nuorena naisena. Minä en ole se joka pahaa toivoo toisille ihmisille, siitä syystä toivonkin ettei teidän perheeseen synny pientä lasta ennenkuin te tulevat vanhemmat aikuistutte ja osoitatte kykynne huolehtia kaikissa olosuhteissa itsenne lisäksi lapsesta,ainakin seuraavat 18v. Ilman raivoamista, haistattelua ja päihteitä.


      • 13+5
        Mirita. kirjoitti:

        Elä viitti lässyttää, kyllä sen kommenteista näkee mitä kukin toivoo kellekin. :DD

        Ja mulle ei karma kosta mittään, kun ei ole oikeutta, mie vastaan pahuuteen vaan pahuudella!

        No eihän sitten mistään karmasta ole kyse, jos sinä itse saat päättää kuinka se toimii. Silloinon kyse vain sinun mielikuvitusmaailmastasi.


    • Mirita.

      En halua enää muuta kommentoida kun, että mulla on ihan hyvä perhe nykysin, isän, äitipuolen ja pikkuveljen kanssa, vaikka on joskus vähän vaikeampaakin ollut ja ei ole biologista äitiä ja isän veljen luona, mulla oli myös oikein hyvä ja normaali perhe ja 4 ihanaa serkkua siltä puolen ja meillä on miehen kanssa myös oikein hyvä perhe tällä hetkellä kaksistaan, keskenämme. Ehkä meillä on jonain päivänä myös ihana lapsi mukana tässä perheessä. Ja menneitä ei passaa miettiä, vaan oikealla asenteella eteenpäin mennään...

      Ja mies rakastaa minua ja minä oikeasti häntä, kun ollaan kuitenkin "jo" 3-vuotta yhdessä oltu ja hän on kosinut minua ja ensivuonna menemme naimisiin. 12-vuotta parisuhteessa on kuitenkin vielä aika pieni ikäero, meidän parisuhteemme alkoi myös täysin oikeaan aikaan, laeista viis. Joskus vaan käy näin. :)

      Ja mussa on todellakin muutakin kuin pelkkä pillu...! En ole niin tyhmä elukka että olisin pelkkä kävelevä pillu.. Ja nämä kaikki saarnaamis ja haukkumiskommentit täällä ihmetyttää, koska miksi haukutte iällisesti keskeneräistä ihmistä, kun sellainen ihminen tarvitsisi enemmän tukea valintoihinsa, kun haukkumista. Haukkukaa niitä ns. Täysin aikuisia eli 30v ihmisiä jotka sen haukkumisen kestää!

      Tämän kommentin jälkeen en ole enää tänne vastailemassa, joten mun osalta tää ketju päättyy tähän. Muut ihmiset jatkakaa halutessanne keskustelua ja pätijät jatkakaa vaikka pätemistä. Kuten huomaatte, en ole aina edes joka päivä käynyt tänne vastaamassa tai kaikkiin kommentteihin, siitä syystä että mulla ei ole aina aikaa roikkua keskustelupalstoilla tappelemassa, haluja tai jaksamista myöskään vastata jokaisen pätijän kommentteihin. Viisaana ihmisenä osaan säästää myös itseäni, vaikka se kuinka jotain vituttaisi.

      Ja ettei tämä kommentti menisi nyt pelkäksi saarnaamiseksi, niin haluan myös kiittää niitä ihmisiä joilta olen myönteisiä kommentteja saanut ja tukea. Kiitos! :)

      Hyvää perjantain jatkoa KAIKILLE! :)

      • KysynVaan-76

        "Ja mussa on todellakin muutakin kuin pelkkä *****...! En ole niin tyhmä elukka että olisin pelkkä kävelevä *****.. Ja nämä kaikki saarnaamis ja haukkumiskommentit täällä ihmetyttää, koska miksi haukutte iällisesti keskeneräistä ihmistä, kun sellainen ihminen tarvitsisi enemmän tukea valintoihinsa, kun haukkumista. "

        Sanon nyt vain että sinulla on ilmeisen vaikeaa erottaa haukkumista ja kritiikkiä toisistaan. Tuo sinun puheesi jota tässäkin viljelet on haukkumista, oikeastaan kaikki muut ovat täällä vain kertoneet omia perusteltuja mielipiteitään. Jos ne eivät ole samoja kuin sinun, tämä ei ole vielä mitään haukkumista.Moni muu olisi tehnyt elämässään erilaisia valintoja kuin sinä ja se on sinulle kerrottu. Olet elänyt hyvin riskialttiin elämän mutta onneksi kaikki on mennyt kuitenkin hyvin. Mikä tässä on pahaa tai haukkumista?

        Kysyit mielipiteitä mutta et niitä oikeasti halua saada. Se on käynyt jo selväksi. Haluat saada pönkitystä sille että sinulla menee hyvin ja kaikki on ok. Haluat myös selvästi kiihkeästi olla tavallinen vaikka elämäsi ei ole ollut mitenkään tavallinen. Hyväksy se ja jatka eteenpäin. Ei menneisyys tai riskipitoinen elämä tee sinusta huonoa ihmistä. Se on osa sinua. Ei sitä tarvitse pyyhkiä pois tai hävetä. Mutta sen voi myöntää ja hyväksyä. Sitä täällä on lähinnä yritetty sinulle kertoa. Ei sinun tarvitse puolustella ketään tai itseäsi, vain hyväksyä.


    • en ymmärrä

      Jos nyt unohdetaan, että mies on/oli narkkari ja rikollinen, niin jo 28 vuotiaan suhde 16 vuotiaaseen tuo kyllä mieleen heti jonkun pedo-fantasiaa toteuttavan hepun. Mitä sitten kun olen itse 30v? Vaihtaako taas nuorempaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe