Vanhemmat potkii kotoa

lukiolainen kusessa

Eli olen siis 18-v lukion viimeistä vuosikurssia käyvä opiskelija. Nyt on semmosella mallilla elämä, että isän kanssa en tule melkein yhtään toimeen ja tänään hän totesi että potkii mut pihalle kun kouluun lähdin. Minulla ei ole satasta enempää rahaa, töitä haen koko ajan mutta tähän mennessä kukaan ei ole minua työllistänyt, koska eivät etsi opiskelujen ohessa tekevää työläistä. Minulla ei ole siis rahaa,ei työtä ja kohta ei ole kattoakaan pään päällä koska vanhemmat eivät ole enään elatusvelvollisia. Vanhemmat avioliitossa joten äiti asuu saman katon alla. Mitäs helvettiä tässä tilanteessa tekisi?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukiolainen kusessa

      Bump

    • Cee

      Kyllä minun mielestäni vanhempiesi pitäisi antaa sinun asua kotona vielä, vaikka oletkin jo 18-v ja varsinkin kun opiskelet. Kuinka isäsi nyt niin kovasti on sinuun suuttunut? Mene Kelan konttoriin keskustelemaan tilanteestasi, saat varmasti asumistukea ym. Tsemppiä!

      • lukiolainen kusessa

        Noh, itse hän lähti 16-vuotiaana kälppimään ja nyt haluaa minutkin ulos. Kiitos vinkeistä, huomenna piipahdan Kelassa.


      • weepeli
        lukiolainen kusessa kirjoitti:

        Noh, itse hän lähti 16-vuotiaana kälppimään ja nyt haluaa minutkin ulos. Kiitos vinkeistä, huomenna piipahdan Kelassa.

        Toinen vaihtoehto on (missä asut) että otat yhteyttä oman paikkakuntasi Sosiaalitoimiston neuvontaan -ja opastukseen, taitavat vastata aikuisikäisille arkisin klo. 9-11 välisenä aikana, tai menet sinne paikanpäälle käymään.

        Opastavat ainakin siitä oikeaan paikkaan. Sain sen käsityksen ettet saa ainakaan mitään opintotukea tai muutakaan etuisuutta. Sosiaalitoimen kautta voit toki saada vaikka tilapäistä toimeentulotukea ja mahdollisesti muitakin, asumiseen liittyvää.
        Kelassakin voi asiasi selvitä parempaan päin.

        Tsemiä täältäkin, vielä se päivä paistaa.


      • Cee
        weepeli kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on (missä asut) että otat yhteyttä oman paikkakuntasi Sosiaalitoimiston neuvontaan -ja opastukseen, taitavat vastata aikuisikäisille arkisin klo. 9-11 välisenä aikana, tai menet sinne paikanpäälle käymään.

        Opastavat ainakin siitä oikeaan paikkaan. Sain sen käsityksen ettet saa ainakaan mitään opintotukea tai muutakaan etuisuutta. Sosiaalitoimen kautta voit toki saada vaikka tilapäistä toimeentulotukea ja mahdollisesti muitakin, asumiseen liittyvää.
        Kelassakin voi asiasi selvitä parempaan päin.

        Tsemiä täältäkin, vielä se päivä paistaa.

        Olet oikeassa weepeli, varmaan sosiaalitoimisto on ensimmäinen paikka, koska on vasta abi kyseessä, ei jatkokoulutusopiskelija. Aivan pari päivää sitten tuli kotiimme taas Kelan asiakaslehti, jossa puhuttiin ja annettiin ohjeita kaikille mahdollisille avuntarvitsijoille, alkaen opiskeilijoista, äitiyslomalaisista, työkyvyttömistä jne.


    • Inger1

      Tahi pyri välittömästi sotaväkeen vapaehtoisesti, mitä se isä siitä heräisi, innostuisi auttamaan ja tukemaan. kun oma poika ei saisi kerta kotona rauhassa etsiä vielä paikkaansa tässä nuorille muutenkin vaikeasti avautuvassa yhteiskunnassa ja kotiympäristössä? Minun poika löysi heti sotaväki aikana uuden jatko-opiskelupaikan ja aktiivisuutensa takaisin: rohkeuden, kun lukio-opiskelu oli päättynyt häneltä kesken..Hän oli kyllä oikeassa kutsunta iässä mennessään palvelukseen. Voi hyvin! Ja terveisiä vanhemmillesi!

    • Anonyymi

      muukalaislegioona

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe