Mitä tää on?

18+16

Takana työpaikkaromanssi. Ihastuin uuteen työkaveriini, molemminpuolista kemiaa oli jo ensinäkemästä, aloimme viettää aikaa ensin töissä ja muutaman kuukauden jälkeen töiden jälkeenkin yhdessä. Joulukuussa nainen tuli luokseni leffailtaa viettämään, jäi yöksikin. Sen jälkeen kiihkeää tapailua huhtikuuhun saakka jona aikana rakastuin naiseen todella syvästi. Nainenkin vakuutteli minulle rakkauttaan. Sitten yhtäkkiä erään yhdessä vietetyn yön jälkeen nainen vain katkaisi kaikki välit vedoten omaan väsymykseensä. Jäi töistäkin sairaslomalle heti tuon jälkeen, ensin 2 viikkoa, sitten uudestaan 2 viikkoa ja sitten vielä kuukaudeksikin. Nyt ollut kuitenkin jo 3 kuukautta töissä ihan normaalisti, on vain todella vaisu, ei osallistu kahvipöytäkeskusteluihin, on omissa oloissaan eikä edes suostu keskustelemaan minun kanssani yhtään mitään siitä mitä oikein tapahtui. Toteaa vain että on "hiljentynyt" eikä jaksa mitään. Vaikka aiemmin oli todella puhelias ja sosiaalinen. En ole ainoa joka tämän on huomannut töissä.

Voisiko kyse olla kaksisuuntainen mielialahäiriö vai onko tässä kyse vain romanssin äkillisestä päättymisestä johon en mitään vastausta häneltä saa? En ole uskaltanut pakottaa naista mitenkään tai alkanut töissä riiteleen, vaan olen jättänyt hänet rauhaan, välillä vain yrittänyt jotain pientä kontaktia saada, sillä kyseessä kuitenkin yhteinen työpaikka, enkä ole mikään ahdistelijaluonne tai muutenkaan ilkeä, vaan toivottomasti häneen vain ihastunut mies. Mutta en vain saa yhtään mitään kontaktia häneen. Viesteihinikin hän vastaa (jos vastaa) vain että "ei halua keskustella nyt, väsyttää, asia ei minulle kuulu, hänen olotilansa ei muille kuulu" jne. toisen poistyöntämistä siis.

6

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä höpötä

      Aivan normaalia käytöstä pätkäsuhteen tms.seksisuheen jäkeen oli bipo tai ei.

    • who knows

      Kuulostaa enemmän normaalilta masennukselta kuin bipolta. Toki se vähän riippuu sitten siitä kuinka vauhdikasta elämää se nainen on oikein ennen sairastumistaan viettänyt, voihan se olla niin että ap on ollut pelkkä jäävuorenhuippu toisen maniassa. Tai sitten nainen on vain häpeissään siitä että sortui työkaveriaan paneen ja nyt etsii kuumeisesti uutta työtä, mutta koska työmarkkinat ovat mitä ovat tällä hetkellä, niin joutuu sitten kituuttaan nykyisessä työssään

    • 2+1

      Vaikeaa määritellä vielä tuon ap:n tekstin perusteella mistä on kyse.

      Ehkä pelkkää toisen välttelyä ja häpeää työpaikkasuhteen takia, ehkä normaalia masennusta tai ehkä sitten juuri biposta johtuneen manian/hypomanian jälkitautia tai sitten jotain ihan muuta...

      Itse kiinnittäisin enemmän huomioita siihen naisen käytökseen ennen suhdetta ja sen aikana. Näkyykö siinä merkkejä maniasta/hypomaniasta? Oliko nainen kauhean kiireinen, puhui sekavia, seksuaalisesti "liian innokas", lupaili ja suunnitteli kaikkea mikä vaikutti jo tuolloin liialliselta (muutetaanko yhteen -kysymys viikon tuntemisen jälkeen jne.)? Silloin kyse voi EHKÄ olla biposta. Jos taas suhde oli enemmänkin ns. normaali työpaikkasuhde, varsinkin nuoren naisen kanssa, niin en vielä mitään bipoleimaa tälle alkaisi kovinkaan herkästi lyömään.

    • Suhde_vai_sairaus

      Ap:n tarina kuulostaa kyllä melko samalta kuin minunkin suhteeni bipolaarisen diagnoosin omaavaan naiseen muutama vuosi sitten. Tunteet roihusivat työn ulkopuolella, mutta molemmat saivat pidettyä kulissit töissä pystyssä ja sitten kaikki vain päättyi naisen masennuksen alkamiseen. Sitä seurasi naisen saikuttelu ja sitten välttely. En minäkään uskaltanut mitään vastauksia alkaa naisesta puristaan, mutta edelleen elättelen toiveita että joku päivä hänet takaisin saisin. Onneksi emme ole samassa rakennuksessa töissä, vaikka samassa yrityksessä olemmekin edelleen.

      Onhan se vain rankkaa kun sellainen ihminen jota rakastaa ja joka myös myöntää rakastavansa sinua yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroitusta tai syytä päättää kaiken ja sanoo vain että "ei nyt jaksa, mä soittelen sitten kun tästä nousen" ja toinen vain jää odottamaan, ensin viikon, sitten kuukauden ja nyt vuodenkin päästä kaikki on yhtä tuskaa ja toinen on varmaan jo tässä vaiheessa unohtanut toisen täydellisesti.

    • hmmm757

      Olitteko mielestänne hyviä miesystäviä? Osasitteko olla aidosti empaattisia? Olitteko naisen tukena vaikeina hetkinä?

      Kysytte täällä miksi mutta yrittäkääpä asettaa itsenne naisen asemaan ja kuvitella minkälaista ko. naisen elämä on ja miltäköhän naisesta mahtaa/mahtoi tuntua(Kuvitelkaa miltä itsestänne tuntuisi naisen asemassa). Ehkä ette vaan olleet sopiva pari. Ehkä naisilla on jotain omia traumoja joita teissä jokin laukaisi. Etenkin tuo toinen viesti jossa naisella oli bipo diagnoosi niin kokemuksesta väittäisin että tällä naisella on taatusti jonkinlaisia vaikeita traumoja menneisyydessään. Bipo ei synny tyhjästä vaan sen syntyyn vaikuttavat myös ympäristötekijät. Silloin voi olla vaikea löytää sellaista miesystävää joka ei riko toisen rajoja ja on tukena.

      • Suhde_vai_sairaus

        Olen perusluonteeltani empaattinen ja toisen huomioon ottava ihminen, tuin naista mutta koska kyse oli myös ahdistuksesta niin annoin hänelle myös tilaankin enkä ollut 24/7 häntä häiritsemässä. Mutta toista on vain vaikea tukea kun hän itse ottaa etäisyyttä hyvinkin radikaalisti, sanoo vain että on niin paha olo ettei juuri nyt kykene pitämään yhteyttä. Mitä siinä voi oikein tehdä? Kirjoitin naiselleni kirjeen jossa kerroin tunteistani, yritin laittaa tekstaria aina muutaman täysin hiljaisen päivän jälkeen, soitin välillä ja koetin itse ylläpitää keskustelua yksipuolisesti kun toisesta ei mitään ulos saanut muuta kuin sen että "on paska olo". En kyennyt ikinä täysin ymmärtämään mikä naista vaivasi sillä hän ei siitä suostunut minun kanssa ikinä keskustelemaan, ei häntä kuulemma mikään vaivaa vaikka itkee yksin päivittäin.

        Koetin etsiä naisen rajoja ja olla ymärtäväinen, mutta tehtävä on mahdoton jos toinen ei anna yhtään mitään tietoa siitä missä oikein mennään. Halusin tukea häntä ja ymmärtää, myös auttaakin jos vain siihen kykenen, mutta hän vain työnsi minut pois pahaan oloonsa vedoten. Ja nyt kun hänellä menee taas "normaalisti" niin hän on jo unohtanut minut täysin.

        Minulle jäi suhteesta hyvin käytetty ja surullinen olo, miten toisen ihmisen jonka kanssa jo rakkauden tunnustukset ja ystäville esittelyt on tehty voi vain yhtenä aamuna kadota ikuisiksi ajoiksi omaan pahaan oloonsa vedoton ja sitten tervehdyttyään kohdella toista kuin toinen ei olisikaan merkannut yhtään mitään?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe