Erot ja fb statukset

Se kuhan ihimettelen

Kuinka monelle teistä eronneet on tärkeää näyttää exälle/exille ns piilo kettuiluna stalkkailusta että olette löytäneet uuden ja parisuhteessa tai kihloissa henkilön x kanssa?
Itse olen huomannut kun ero tulee ja vaikka kumppanilla on ollut rajoitetut näkyvyydet ulkopuolisille fb profiilistaan on silti pian pakko laittaa julkiseksi parisuhde status.
Tulee mieleen että onko uusi suhde edes tositarkoituksella juttu vai ainoastaan joku vaan jonka kanssa voi näyttää seurustelevansa.
Itse olen huomannut exiä stalkkailessani että tuo on varsin yleistä piankin eron jälkeen vaikka aina profiili on ollut muuten yksityinen ilman että mitään tietoja näkyy ulkopuolisille.
Ja kyseessä olevat exäni ovat iältään 27-37 vuotiaita että mistään teini pelleilystä ei ole kyse.
Mikä on se juttu että pitää kiireellä laittaa näkyville seurustelunsa? Itsestäni ei kukaan saa tietoa enkä henkilökohtaisia asioitani jaa kuin ainoastaan lähipiirille. En näe tarvetta retostella kiinnostavuudellani ulkopuolisille.

33

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ugjfi

      Aikuiset osaa ihan sen teinipelleilyn siinä missä teinikin. Ikä ei kerro kaikkea, ja fb on nimenomaan näyttäytymiskanava. En suosittele mukaan lähtemistä tuohon leikkiin.

      • 1+3

        Kun vanhuus lähestyy, niin joillakin se teinipelleily suorastaan ryöstäytyy käsistä. Epätoivoko taustalla vai mikä? Itseään yleisesti esitellään melkein auton konepellillä maaten ja sitten vihastutaan toisten kommentointeihin. Ihan itse näytetään niin selvät tunnisteet koko maailmalle, että tyhminkin tunnistaa ja sitten huudetaan kuula punaisena, kun toiset seurailee. Eikö se ole juuri koko systeemin tarkoitus? Miksi mennä koko fb:hen, jos ei sitä hyväksy, että kaikki kuvat ja tekstit on kenentahansa käytettävissä?
        Kuten yllä oleva toteaa, niin fb on juuri näyttäytymiskanava.


    • Jospa ne exäsi tietävät stalkkausinnostasi ja se on provosoinut heidät moiseen?

      • tr5etharf

        Jep, kliseisesti sanoen: sitä saa, mitä tilaa.
        Exät tietävät, että ketjun aloittaja "kihisee" stalkatessaan heidän edesottamuksiaan... Aloittajaa kaivelee exien hinku julistaa uutta onneaan ja jokainen fb-päivitys on näin ollen "touche".
        Btw, mitenköhän paljon aloittajalla exiä oikein on, kun "kaikki" tuntuvat noin toimivan..?


      • 1+4
        tr5etharf kirjoitti:

        Jep, kliseisesti sanoen: sitä saa, mitä tilaa.
        Exät tietävät, että ketjun aloittaja "kihisee" stalkatessaan heidän edesottamuksiaan... Aloittajaa kaivelee exien hinku julistaa uutta onneaan ja jokainen fb-päivitys on näin ollen "touche".
        Btw, mitenköhän paljon aloittajalla exiä oikein on, kun "kaikki" tuntuvat noin toimivan..?

        Voiko täällä yhtään avausta tehdä ilman että aiheesta syytetään aloittajaa ja varsinainen kysymys sivuutetaan! Fb tai muidenkaan profiilien selailusta ei jää jälkeä joten miten eksät voi tietää että häntä vakoillaan? Tietääkseni kyseinen toiminta on varsin yleistä sukupuoleen katsomatta.


      • tr5etharf
        1+4 kirjoitti:

        Voiko täällä yhtään avausta tehdä ilman että aiheesta syytetään aloittajaa ja varsinainen kysymys sivuutetaan! Fb tai muidenkaan profiilien selailusta ei jää jälkeä joten miten eksät voi tietää että häntä vakoillaan? Tietääkseni kyseinen toiminta on varsin yleistä sukupuoleen katsomatta.

        No anteeksi nyt vain kovasti, jos loukkasin tunteitasi. Totta, että selailuista ei jää jälkeä - mutta eiköhän jokainen meistä oman exänsä tavat tunne sen verran, että tietää toisen taipumukset esim moiseen "tsekkailuun" ja em syystä moni "kuittailee" naamakirjapäivityksillään.


      • 18+16
        tr5etharf kirjoitti:

        No anteeksi nyt vain kovasti, jos loukkasin tunteitasi. Totta, että selailuista ei jää jälkeä - mutta eiköhän jokainen meistä oman exänsä tavat tunne sen verran, että tietää toisen taipumukset esim moiseen "tsekkailuun" ja em syystä moni "kuittailee" naamakirjapäivityksillään.

        Exä saattaa juuri siksi olla exä kun on käynyt kyttään exiään ja jäänyt siitä kiinni.

        Mä en muuten kesällä käynyt facessa ollenkaan ja sain facelta s.postia, tunnenko henkilön xxx.xxx, yyy.yyy, ppp.ppp, iii.iii yms. Eli kai noi henkilöt oli käyneet katselemassa mun profiilia. ja tunnistin noi nimet mieheni exäksi ja muutamaksi muuksi


      • somesonni
        18+16 kirjoitti:

        Exä saattaa juuri siksi olla exä kun on käynyt kyttään exiään ja jäänyt siitä kiinni.

        Mä en muuten kesällä käynyt facessa ollenkaan ja sain facelta s.postia, tunnenko henkilön xxx.xxx, yyy.yyy, ppp.ppp, iii.iii yms. Eli kai noi henkilöt oli käyneet katselemassa mun profiilia. ja tunnistin noi nimet mieheni exäksi ja muutamaksi muuksi

        Nope. Facebook ei ilmoita millään lailla, käykö joku katsomassa sun profiilia vai ei. Se antaa sulle nuita ehdotuksia vain sen perusteella, että teillä on joitain yhteisiä kavereita ja kuinka usein olet ollu tekemisissä tämän yhteisen kaverin kanssa. Eli jos ero on tuore, olet oletettavasti ollut aikaisempien kuukausien aikana paljon tekemisissä sun exäsi kanssa myös facebookissa, joten facebook luulee, että exäsi ystävät ovat sinulle tuttuja tai mahdollisesti jopa kavereita.


    • stalkkarit ulos

      Mulle on ihan se ja sama kuka lukee mun statukset. Jos stalkkaaja saa tietoonsa uuden parisuhteen niin siinäpähän saa. Mitäs stalkkaa.

      Parempi vaan kun ei käy exien profiileita kyyläämässä ja keskittyy vaan omaan elämään.

      • Itsetunto kysymys

        Se kuka normaalisti pitää kaikki asetukset yksityisinä mutta pian eron jälkeen laittaa parisuhde statuksen julkiseksi kertoo todellisuudessa henkilön huonosta itsetunnosta ja kaipuusta tai ainakin tunteista vielä exää kohtaan. Halutaan ja toivotaan että exä tulee stalkkaamaan jolloin hän näkee että "olen mennyt elämässäni eteenpäin ja unohtanut menneet" Todellisuudessa se homma kääntyy päinvastaiseksi mitä ajattelee eli paljastetaan heikko itsetunto tavallaan vahingossa stalkkaaja exälle että olet vielä mielessäni. Koska jos edellisestä suhteesta on todellakin päässyt irti niin eihän silloin ole mitään tarvetta todistella julkisilla statuksilla kyttääjille elämäänsä kun muutenkin näkyvyys ulkopuolisille on ollut nolla.


      • pelle pelinainen?
        Itsetunto kysymys kirjoitti:

        Se kuka normaalisti pitää kaikki asetukset yksityisinä mutta pian eron jälkeen laittaa parisuhde statuksen julkiseksi kertoo todellisuudessa henkilön huonosta itsetunnosta ja kaipuusta tai ainakin tunteista vielä exää kohtaan. Halutaan ja toivotaan että exä tulee stalkkaamaan jolloin hän näkee että "olen mennyt elämässäni eteenpäin ja unohtanut menneet" Todellisuudessa se homma kääntyy päinvastaiseksi mitä ajattelee eli paljastetaan heikko itsetunto tavallaan vahingossa stalkkaaja exälle että olet vielä mielessäni. Koska jos edellisestä suhteesta on todellakin päässyt irti niin eihän silloin ole mitään tarvetta todistella julkisilla statuksilla kyttääjille elämäänsä kun muutenkin näkyvyys ulkopuolisille on ollut nolla.

        Näin on ja juuri tuossa tilanteessa, kun ottelee niitä herutuskuvia, niin on vajonnut aika alas. Itseään saa kritisoida ihan omista töppäyksistään. Viritellään sinne juurikin sellaisia kuvia, joilla illuusiossaan kuvittelee houkuttelevansa, mutta sekin temppu kääntyy itseään vastaan.


      • ………..
        Itsetunto kysymys kirjoitti:

        Se kuka normaalisti pitää kaikki asetukset yksityisinä mutta pian eron jälkeen laittaa parisuhde statuksen julkiseksi kertoo todellisuudessa henkilön huonosta itsetunnosta ja kaipuusta tai ainakin tunteista vielä exää kohtaan. Halutaan ja toivotaan että exä tulee stalkkaamaan jolloin hän näkee että "olen mennyt elämässäni eteenpäin ja unohtanut menneet" Todellisuudessa se homma kääntyy päinvastaiseksi mitä ajattelee eli paljastetaan heikko itsetunto tavallaan vahingossa stalkkaaja exälle että olet vielä mielessäni. Koska jos edellisestä suhteesta on todellakin päässyt irti niin eihän silloin ole mitään tarvetta todistella julkisilla statuksilla kyttääjille elämäänsä kun muutenkin näkyvyys ulkopuolisille on ollut nolla.

        Stalkkaaminenko sitten ei kerro heikosta itsetunnosta? Jos ei halua tietää eksien uusista suhteista, niin jättää käymättä näiden profiileissa.


      • hmm..
        ……….. kirjoitti:

        Stalkkaaminenko sitten ei kerro heikosta itsetunnosta? Jos ei halua tietää eksien uusista suhteista, niin jättää käymättä näiden profiileissa.

        Eihän tuossa sellaista väitetty. Tottahan se kertoo. Molemmat osapuolet ovat heikolla itsetunnolla varustettuja.


      • 5+7
        ……….. kirjoitti:

        Stalkkaaminenko sitten ei kerro heikosta itsetunnosta? Jos ei halua tietää eksien uusista suhteista, niin jättää käymättä näiden profiileissa.

        Se älähtää keneen kalahtaa joten kysyisinkin että kumpiko on se huonon itsetunnon omaava exän kaipaaja? Se joka eron jälkeen poistaa yksityis asetuksista parisuhde puolen ja laittaa uudet kumppanit tai suhteet julkisiksi ja ehkä muutama yhteiskuvakin vai se joka ehkä joskus käy vakoilemassa exänsä fb profiilia?
        Mikä voi olla muu motiivi siinä että kaikki fb tekemiset edelleen salataan mutta suhde statusta ei? Ymmärtäisin asian paremmin niin jos koko profiili olisi julkinen niin silloin käsitys vaan exälle näyttämisestä/hänen tekemisestään mustasukkaiseksi ei tulisi mieleen.
        Ei voi olla saamatta käsitystä että olet itse juurikin sellainen henkilö jolla on tarve fb.ssa todistella suhteita menneille kumppaneille.


      • xxxxexxxx
        Itsetunto kysymys kirjoitti:

        Se kuka normaalisti pitää kaikki asetukset yksityisinä mutta pian eron jälkeen laittaa parisuhde statuksen julkiseksi kertoo todellisuudessa henkilön huonosta itsetunnosta ja kaipuusta tai ainakin tunteista vielä exää kohtaan. Halutaan ja toivotaan että exä tulee stalkkaamaan jolloin hän näkee että "olen mennyt elämässäni eteenpäin ja unohtanut menneet" Todellisuudessa se homma kääntyy päinvastaiseksi mitä ajattelee eli paljastetaan heikko itsetunto tavallaan vahingossa stalkkaaja exälle että olet vielä mielessäni. Koska jos edellisestä suhteesta on todellakin päässyt irti niin eihän silloin ole mitään tarvetta todistella julkisilla statuksilla kyttääjille elämäänsä kun muutenkin näkyvyys ulkopuolisille on ollut nolla.

        Ohhoh mitä makkaripsykologi täällä asuu ja tietää kaiken.

        Mä ainakin laitoin statuksen julkiseksi, koska saan älyttömän määrän ahvoih, ihana kaunis nainen, liibalaabarättätättä viestejä. Ja sitten oon kyllä estänyt exäni ihan kokonaan. Ja itsetunto on liiankin hyvä, mulle kun on ihan se ja sama mitä joku ihminen ajatelee mun olemisesta ja elämisestä!

        Stalkkarit on raivostuttavia, ja kyyläävät toisten tekemisiä. Jokainen kun elää omaa elämäänsä niin sitten on hyvä


      • Vai miten se oli
        xxxxexxxx kirjoitti:

        Ohhoh mitä makkaripsykologi täällä asuu ja tietää kaiken.

        Mä ainakin laitoin statuksen julkiseksi, koska saan älyttömän määrän ahvoih, ihana kaunis nainen, liibalaabarättätättä viestejä. Ja sitten oon kyllä estänyt exäni ihan kokonaan. Ja itsetunto on liiankin hyvä, mulle kun on ihan se ja sama mitä joku ihminen ajatelee mun olemisesta ja elämisestä!

        Stalkkarit on raivostuttavia, ja kyyläävät toisten tekemisiä. Jokainen kun elää omaa elämäänsä niin sitten on hyvä

        Kuinkahan moni saa tuollaisia "ahvoih kuinka kaunis nainen olet" viestejä. Varmaan jotkut teinit ikäisiltään mutta aikuismaailmassa harvat jos kukaan. Ja oletetaan että olisit aikuinen niin herää kysymys miksi pidät profiilissasi jotain heruttelu kuvia millä keräät pelkästään huomiota kuin joku huomioh....a??
        Kyllä silloin se itsetunto on kuvan laittajalla ja parisuhde statuksen julkistamisella itsellä todella huono ja halutaan vaan huomiota. Jos todella haluat yksityisyyttä niin saat helposti profiilin vain ystäviesi tietoon ei muiden.
        Ainiin mutta sinähän haluat vain huomiota ja suutut miehille siitäkin kun pukeudut kaupungille kuin olisit itseäsi myymässä ja sitten hermostut huutelijoille ja kuolaajille. Kai pidät silloinkin isoa plakaattia pääsi päällä että "mä olen muuten parisuhteessa/kihloissa/naimisissa henkilön x kanssa"??


      • xxxxexxxx
        Vai miten se oli kirjoitti:

        Kuinkahan moni saa tuollaisia "ahvoih kuinka kaunis nainen olet" viestejä. Varmaan jotkut teinit ikäisiltään mutta aikuismaailmassa harvat jos kukaan. Ja oletetaan että olisit aikuinen niin herää kysymys miksi pidät profiilissasi jotain heruttelu kuvia millä keräät pelkästään huomiota kuin joku huomioh....a??
        Kyllä silloin se itsetunto on kuvan laittajalla ja parisuhde statuksen julkistamisella itsellä todella huono ja halutaan vaan huomiota. Jos todella haluat yksityisyyttä niin saat helposti profiilin vain ystäviesi tietoon ei muiden.
        Ainiin mutta sinähän haluat vain huomiota ja suutut miehille siitäkin kun pukeudut kaupungille kuin olisit itseäsi myymässä ja sitten hermostut huutelijoille ja kuolaajille. Kai pidät silloinkin isoa plakaattia pääsi päällä että "mä olen muuten parisuhteessa/kihloissa/naimisissa henkilön x kanssa"??

        Aika monikin saa, ja tosiaan heruttelukuva nyt repesi tämä muija. Ihan tavallinen pipo päässä, kaulaliina kaulassa, kasvoja näkyy varmaan hitusen ja toinen kuva on suksien päällä, joten ne niistä heruista. Ja viestejä tuli todellakin kaks kolme päivässä, lähettäjät 30 miehet, suomalaiset ja myös jotkut turkkilaiset. Mutta mulle nyt huudatetaan torvea kun oon lenkilläkin, hiih. Itseäni myymässä? Miten sellainen kultsi pieni pukeutuu? Vielä ei ole tarvinut myydä itseä, eikä edes pukeutua kuin olisin myymässä itseeni. Minkäs mä sille voin että oon hyvän näköinen vaikka säkkipäällä. Mutta sitähän sä et tajua.

        Anteeksi muruseni, makkaripsykologini. Mun profiilista näkyy todella vain kaksi profiilikuvaa julkisena ja nykyään myös parisuhdestatus, ei mitään muuta. Harmittaako sua nyt kun et osunut oikeaan? Varmaan? Opinnot kesken, tai ne on suoritettu makkarissa.

        Toiset saa huomiota vaikka olisi miehen huppari ja oversize-verkkarit jalassa, ilman meikkiä ja pipo silmillä.

        Muuten tuo sun kirjoituksesi osoittaa että sullahan on todella huono itsetunto, jos ihmistä pitää mollata häntä tuntematta, tehdä surkuhupaisia päätelmiä muutamasta lauseesta, väittää jopa tuntematonta naishenkilöä lähes huoraksi.

        Kannattaa ehkä lopettaa noi ihmisanalyysit kun et niitä edes hallitse


      • 69+69
        xxxxexxxx kirjoitti:

        Aika monikin saa, ja tosiaan heruttelukuva nyt repesi tämä muija. Ihan tavallinen pipo päässä, kaulaliina kaulassa, kasvoja näkyy varmaan hitusen ja toinen kuva on suksien päällä, joten ne niistä heruista. Ja viestejä tuli todellakin kaks kolme päivässä, lähettäjät 30 miehet, suomalaiset ja myös jotkut turkkilaiset. Mutta mulle nyt huudatetaan torvea kun oon lenkilläkin, hiih. Itseäni myymässä? Miten sellainen kultsi pieni pukeutuu? Vielä ei ole tarvinut myydä itseä, eikä edes pukeutua kuin olisin myymässä itseeni. Minkäs mä sille voin että oon hyvän näköinen vaikka säkkipäällä. Mutta sitähän sä et tajua.

        Anteeksi muruseni, makkaripsykologini. Mun profiilista näkyy todella vain kaksi profiilikuvaa julkisena ja nykyään myös parisuhdestatus, ei mitään muuta. Harmittaako sua nyt kun et osunut oikeaan? Varmaan? Opinnot kesken, tai ne on suoritettu makkarissa.

        Toiset saa huomiota vaikka olisi miehen huppari ja oversize-verkkarit jalassa, ilman meikkiä ja pipo silmillä.

        Muuten tuo sun kirjoituksesi osoittaa että sullahan on todella huono itsetunto, jos ihmistä pitää mollata häntä tuntematta, tehdä surkuhupaisia päätelmiä muutamasta lauseesta, väittää jopa tuntematonta naishenkilöä lähes huoraksi.

        Kannattaa ehkä lopettaa noi ihmisanalyysit kun et niitä edes hallitse

        Luehan näitä kommentteja täällä. Aloittaja esittää kysymyksen ja vastaajat menevät henkilökohtaisuuksiin tyyliin "sinä olet sitä ja sinä tätä" Ja missä on se vastaus kysymykseen. Sitten sinä tulet tänne puhumaan huonosta itsetunnosta, kun esitetään henkilökohtaisuuksia. Kumma että se ei päde muihin täällä kirjoittaviin naisiin. Ainiin tämähän on teidän femakoiden oma palsta. Miehet lytätään ja naisia kannustetaan.
        Ja tuo mitä väität, että monikin saa fb.ssa ehdotteluja ei pidä paikkansa. Jos niin olisi, niin kohde henkilö haluaa niitä olemalla julkinen tai provosoimalla. On itsestä kiinni mitä huomiota haluaa tai mitä ei.


      • tootöstalker
        69+69 kirjoitti:

        Luehan näitä kommentteja täällä. Aloittaja esittää kysymyksen ja vastaajat menevät henkilökohtaisuuksiin tyyliin "sinä olet sitä ja sinä tätä" Ja missä on se vastaus kysymykseen. Sitten sinä tulet tänne puhumaan huonosta itsetunnosta, kun esitetään henkilökohtaisuuksia. Kumma että se ei päde muihin täällä kirjoittaviin naisiin. Ainiin tämähän on teidän femakoiden oma palsta. Miehet lytätään ja naisia kannustetaan.
        Ja tuo mitä väität, että monikin saa fb.ssa ehdotteluja ei pidä paikkansa. Jos niin olisi, niin kohde henkilö haluaa niitä olemalla julkinen tai provosoimalla. On itsestä kiinni mitä huomiota haluaa tai mitä ei.

        Oikeesti saa, eräs naispuolinen ystäväni ikää 50 saa ehdotuksia erittäin paljon. Tiedäthän että määrätyn ikäiset eurooppalaiset naiset ovat suosittuja huijattavia. Ja heille lähetetään paljon lähestymisviestejä, you are so beautiful, lovely eyes, pretty smile.

        Ja tämä koska on huomattu että naisia on helppo huijata, lirkuttelemalla ja söpöstelemällä.

        Eikä profiilin tarvitse olla julkinen saadakseen viestejä, Mutta tämähän onkin ikuisuus kysymys ja jos sitä ei itse koe, niin siitä ei voi tietääkään.

        Kenellähän olet vastannut 6969, aika monikin on kirjoitellut huonosta itsetunnosta.

        Päätellyt että parisuhdestatuksen näyttäminen on huonon itsetunnon merkki. Mikä on kyllä hupaisaa. Silloinhan noin 50% fbn käyttäjistä on huonon itsetunnon omaavia. Eli kuin monta miljoonaa miestä ja naista niitäkin on.

        Stalkkaus on vain noloa.


      • 69+69
        tootöstalker kirjoitti:

        Oikeesti saa, eräs naispuolinen ystäväni ikää 50 saa ehdotuksia erittäin paljon. Tiedäthän että määrätyn ikäiset eurooppalaiset naiset ovat suosittuja huijattavia. Ja heille lähetetään paljon lähestymisviestejä, you are so beautiful, lovely eyes, pretty smile.

        Ja tämä koska on huomattu että naisia on helppo huijata, lirkuttelemalla ja söpöstelemällä.

        Eikä profiilin tarvitse olla julkinen saadakseen viestejä, Mutta tämähän onkin ikuisuus kysymys ja jos sitä ei itse koe, niin siitä ei voi tietääkään.

        Kenellähän olet vastannut 6969, aika monikin on kirjoitellut huonosta itsetunnosta.

        Päätellyt että parisuhdestatuksen näyttäminen on huonon itsetunnon merkki. Mikä on kyllä hupaisaa. Silloinhan noin 50% fbn käyttäjistä on huonon itsetunnon omaavia. Eli kuin monta miljoonaa miestä ja naista niitäkin on.

        Stalkkaus on vain noloa.

        Haluat lukea rivien välistä vain kohdat mitä haluat. Julkinen fb profiili=ok. Piilotettu fb profiili=ok. Fb profiili jossa ilmoitetaan vain suhde status on kyseenalainen ja ilmiselvä merkki stalkkaaja exille että "kato mulla on uus ja mulla menee hyvin" Jos stalkkaus on noloa niin onhan edellämainittu säälittävää ja selvästi vaan exälle tarkoitettua provosointia eli=huono itsetunto ja kaipuu vielä edelliseen suhteeseen.


    • "Itse olen huomannut exiä stalkkailessani "

      -Mitä jos poistaisit sen turhaakin turhemman turpakirja-tilin ja keskittyisit ihan vain omiin asioihisi...

    • Hujjju

      Mielenkiinnosta kyselen, miten määrittelet exät? Jos sinulla on enemmänkin exiä, joita käyt stalkkaamassa, niin lasketko exiksi sellaiset kaikki, joiden kanssa olet vähän hengaillut, deittaillut ja paneskellut?

      Kun siis sellaisia oikeita vakavia parisuhteita tuskin voi montaa olla lähihistoriassa...

      Ja miksi ihmeessä stalkkaat menneitä? Ovatko "exät" kaverilistallasi, vai ei?

      Esimerkiksi minun avomiehelläni on kaverilistallaan exiä. Ehkä pari sellaista vuosien takaa oikeaa seurustelusuhdetta ja useampi sellainen "ajan vietto", eli deitti jonka kanssa ei koskaan mitään vakavampaa olisi tullutkaan. Sellaisia kun 40 miehellä on ehtinyt olemaan, ettei yksin ole tarvinnut sinkkuaikoja viettää.;)

      Meidän suhteemme alkutaipaleella kahdeltakin sellaiselta miehen deitiltä tuli minulle hetkeksi näkyviin kaveripyyntö. Takuulla vahinkoja, olivat vain käyneet stalkkaamassa, kuten sinä. Mainitsin niistä silloin miehelleni. Hän kummasteli asiaa, mutta toisaalta ei ihmetellyt kauaa, kun mietti että hieman erikoisista naisista kyse... Toinen naisista oli itsekin jo parisuhteessa.

      Me olemme ensin deittailleet (samalla muitakin aluksi), olleet ystäviä, ja seurustelleet kaiken kaikkiaan nyt pari vuotta. En osaa määritellä, koska homma alkoi ns. yksinoikeudella, mutta ehkä vajaa vuosi sitten. Muutimme yhteen pari kuukautta sitten, ja silloin laitoimme näkyviin parisuhdepäivityksen. Mulla se on julkinen, miehellä näkyy kavereille. Myös niille exille.

      Emme ole sellaisia parisuhteesta huutelevia tyyppejä. Mutta päivityksen jälkeen tuli sekä minulle että miehelle sellaisilta lähes merkityksettömiltä entisiltä deiteiltä yllättäen viestejä, että "mitäs kuuluu..." yms. Huoh. Ihan kuin meidän juttu nyt olisi jotain uutta, kun se on julkista naamakirjassa. No, joka tapauksessa kävi ilmi, että miehen yksi ns. hoito olikin kovasti murheissaan, kun mies ei ole enää vapaa, ja löysi niin "nopeasti" uuden??? Täh. He ovat deittailleet muutamia kertoja parin kuukauden aikana joskus silloin vuosi sitten. Mies tuumasi silloin, että masennuksesta kärsivä nainen ei oikein ole hänen juttu, ja lopetti homman alkumetreillä. Naamalassa ovat kavereita. Mieheni on rauhaa rakastava, ja mielellään väleissä kaikkien kanssa. Kaukana sellaisesta pelimiehestä, vaikka toki kokemuksia hänelle sinkkuvuosina onkin kertynyt.

      Tuntuu että ihmisillä on hukassa käsitys siitä, mikä suhde on merkityksellinen ja mikä ei. Parisuhdepäivityksiäkin tehdään sen perusteella, että takana on kolmet treffit ja yksi yhteinen yö. Ei se ole vielä mikään parisuhde! Itse ainakin halusin miettiä rauhassa.

      Meillä molemmilla on niitä "deittejä" siis ollut joskus silloin vuosi sitten. Ja edellisestä vakavammasta liitosta on minulla aikaa vajaa 3v ja miehellä lähes 4v. Tuskin meistä kumpikaan siis laittoi päivitystä siksi, että pitäisi jollekin exälle jotain osoittaa? Ja siitä huolimatta tuli näitä kommentteja yms...

      Tässäkin tapauksessa siis kaikki osapuolet 35-43v. Aikuisia ihmisiä.

      • vara parempi

        Exä siellä ja exä täällä. On se mahtavaa kun on fb. On varalta ns "kavereita vain" joita sitten huonoina aikoina voi kaipailla koska nehän on jo valmiiksi vanhoja hoitoja. Kuka itseään kunnioittava ihminen nykypäivänä lähtee parisuhteeseen ellei ole vähintään fb.ssa varapanoja huonoja aikoja varten joille sitten valittaa "kun se teki sitä ja kun se on sellainen mut sä oot kyllä ihana nähääks"


      • edel.
        vara parempi kirjoitti:

        Exä siellä ja exä täällä. On se mahtavaa kun on fb. On varalta ns "kavereita vain" joita sitten huonoina aikoina voi kaipailla koska nehän on jo valmiiksi vanhoja hoitoja. Kuka itseään kunnioittava ihminen nykypäivänä lähtee parisuhteeseen ellei ole vähintään fb.ssa varapanoja huonoja aikoja varten joille sitten valittaa "kun se teki sitä ja kun se on sellainen mut sä oot kyllä ihana nähääks"

        Meistä kumpikaan ei ole vähääkään tuon tyylinen. Minulla on listalla yksi exä n. 15 vuoden takaa ja kaksi miestä joiden kanssa olen deittailut hitusen. Ovat jääneet kavereiksi, koska minua ei kiinnostanut alkaa parisuhteeseen heidän kanssaan.

        Suunnilleen sama homma miehelläni. Niitä entisiä lyhytaikaisia deittejä hänellä on listalla useampia tosin vuosien varrelta. Sillä periaatteella mies elää, että normaalien ihmisten kanssa voi jäädä kaveriksi, vaikka deittailusta ei tule parisuhdetta.

        Kuten aiemmin sanoin, kyseessä ei ole vähääkään sellainen "pelimies". Hän on sellainen kunnollinen ja tunnollinen suomalainen mies, joka on jo vuosia haaveillut perheestä yms. Ajankuluksi sinkkuna on ollut seuraa erinäisistä naisista, mutta koko elämänsä aikana vain pari naista on oikeasti merkinnyt jotakin. Yksi joskus tuhat vuotta sitten nuorena, yksi joskus useita vuosia sitten ja muuttui vaan kaveruudeksi ja nyt sitten minä. Oma historiani on samankaltainen.

        Sillä periaatteella tähän suhteeseen ja näissä tilanteissa (lapsia on), että tarkkaan harkittiin, pitkään mietittiin ja valittiin ja vahvasti sitouduttiin. Jos tämä homma joskus kaatuu, niin en saman katon alle muuta varmaankaan enää koskaan kenenkään miehen kanssa.

        Jos tämä homma loppuu, niin minun entisistä fb-deiteistä ei koskaan ole miksikään "iloksi" siinä mielessä, vaan ovat sittenkin puhtaasti kavereita.

        Miehen deiteistä saattaa joltain miehellä vaikka heruakin, vaikea sanoa. Mutta sen tiedän, ettei mieheni sellaisia nyt ajattele. Hän on niin suoraviivainen mies.:) Miettii sitten, jos tilanteet muuttuu.

        Sen kuitenkin tiedän, että parisuhteeseen mies ei minkään entiset deitin kanssa koskaan haluaisi. Ne on nähty ja epäsopiviksi todettu. Ja senkin tiedän, että kohteliaan ja ystävällisen luonteensa takia mies ei minusta mitään pahaa muille naisille puhuisi, vaikka suhde loppuisikin.

        Mutta vaikea nyt ajatella, että tämä suhde joskus loppuisi. Aika näyttää.:)


      • Justhinsa juu
        edel. kirjoitti:

        Meistä kumpikaan ei ole vähääkään tuon tyylinen. Minulla on listalla yksi exä n. 15 vuoden takaa ja kaksi miestä joiden kanssa olen deittailut hitusen. Ovat jääneet kavereiksi, koska minua ei kiinnostanut alkaa parisuhteeseen heidän kanssaan.

        Suunnilleen sama homma miehelläni. Niitä entisiä lyhytaikaisia deittejä hänellä on listalla useampia tosin vuosien varrelta. Sillä periaatteella mies elää, että normaalien ihmisten kanssa voi jäädä kaveriksi, vaikka deittailusta ei tule parisuhdetta.

        Kuten aiemmin sanoin, kyseessä ei ole vähääkään sellainen "pelimies". Hän on sellainen kunnollinen ja tunnollinen suomalainen mies, joka on jo vuosia haaveillut perheestä yms. Ajankuluksi sinkkuna on ollut seuraa erinäisistä naisista, mutta koko elämänsä aikana vain pari naista on oikeasti merkinnyt jotakin. Yksi joskus tuhat vuotta sitten nuorena, yksi joskus useita vuosia sitten ja muuttui vaan kaveruudeksi ja nyt sitten minä. Oma historiani on samankaltainen.

        Sillä periaatteella tähän suhteeseen ja näissä tilanteissa (lapsia on), että tarkkaan harkittiin, pitkään mietittiin ja valittiin ja vahvasti sitouduttiin. Jos tämä homma joskus kaatuu, niin en saman katon alle muuta varmaankaan enää koskaan kenenkään miehen kanssa.

        Jos tämä homma loppuu, niin minun entisistä fb-deiteistä ei koskaan ole miksikään "iloksi" siinä mielessä, vaan ovat sittenkin puhtaasti kavereita.

        Miehen deiteistä saattaa joltain miehellä vaikka heruakin, vaikea sanoa. Mutta sen tiedän, ettei mieheni sellaisia nyt ajattele. Hän on niin suoraviivainen mies.:) Miettii sitten, jos tilanteet muuttuu.

        Sen kuitenkin tiedän, että parisuhteeseen mies ei minkään entiset deitin kanssa koskaan haluaisi. Ne on nähty ja epäsopiviksi todettu. Ja senkin tiedän, että kohteliaan ja ystävällisen luonteensa takia mies ei minusta mitään pahaa muille naisille puhuisi, vaikka suhde loppuisikin.

        Mutta vaikea nyt ajatella, että tämä suhde joskus loppuisi. Aika näyttää.:)

        On käsittämätöntä ja mielestäni täysin mahdoton ajatus että ollaan vain kavereita sen jälkeen jos deittailusta tai vaikka pienestä suhde kokeilusta ei tule mitään. Jompikumpi jättää toisen ja esittää sen jälkeen teatteria kaveruudesta. Kenenkään tavallisen ihmisen itsetunto ei salli sitä häpeää että sua pidetään kaverina eli sä olet ikuinen kakkonen eli ihminen joka ei kelpaa suhteeseen mutta jolle ilolla esitellään uudet miehet/naiset että saat lisää veistä haavaasi. Se vaan on fakta että entiset olkoon sitten vain panoja tai exiä ei voi jäädä kaveriksi ellei heitä pidetä varalta joilta lohkee kun menee elämässä huonosti.
        Tekopyhää hymyillen puhua exilleen muka ihan normi asioita ja mielessä nauraa kuinka surkea luuseri sä olet etkä minulle kelpaa. Siis todella tekopyhää. Sama kuin ikuiset vihamiehet joista toinen kuolee ja tämä toinen vihamies menisi hautajaisiin kehumaan kuinka hieno ja upea ihminen edesmennyt oli vaikka elossa ollessaan hänestä haukuttiin ja puhuttiin ikävää.
        Miksei niitä kauniita puheita elossa ollessa sitten sanottu toiselle. Täysin verrannollista olla "kaveria" exän kanssa.


    • Näin se menee

      Se vähän riippuu miten suhde on päättynyt. Jos esim. exä on pettänyt ja suhde kaatunut siihen vaikka olisi sitten kuinka pahoillaan, niin eron myötä on kiva laittaa facebookkiin vihjailuja trehveistä ja epämääräisiä statuksia sydämen kuvilla höystettynä. Varsinkin kun tietää, että se exä näkee ne ja viestiä pukkaa sen jälkeen. Hivelee itsetuntuoa kivasti. Pimpoa ehkä, mutta tekee niin hyvää itsetunnolle.

    • 24+18

      En tiedä, kun en stalkkaa eksiäni. Pyhimyshän en ole ja joskus tekisi mieli, ja niinpä blokkaan heidän kaikki sosmedtilinsä, hävitän sähköpostiosoitteet yms sen päivän iltaan mennessä kun suhde hajoaa. Mistä seuraa etteivät hekään voi tarkistaa omaa suhdestatustani. Pysyy pää ja itsekunnioitus paremmin kasassa kun menettelee näin.

      • 69+69

        Vaikka ei kuuluisi fb.n voi silti googlettamalla katsella toisten profiileja osittain joten siinä ei blokkaukset auta. Toisilla on julkista kaikki toisilla osa ja toisilla ei mitään. Joten ihan yleiseen hakuunkin voi laittaa näkyville mitä haluaa ehkä mahd stalkkerin näkevän.


      • 96+96
        69+69 kirjoitti:

        Vaikka ei kuuluisi fb.n voi silti googlettamalla katsella toisten profiileja osittain joten siinä ei blokkaukset auta. Toisilla on julkista kaikki toisilla osa ja toisilla ei mitään. Joten ihan yleiseen hakuunkin voi laittaa näkyville mitä haluaa ehkä mahd stalkkerin näkevän.

        Mullapa on profiili vielä niin että sitä ei hakukoneella löydy.

        Fb, tosin muuttaa tuonkin mahdottomaksi


    • täti ei taas tajua

      Mulle tulee mieleen tuollaisesta, ettet sä ollut niin tärkeä, että sun kohdallasi olisi parisuhde julkiseksi haluttu laittaa. Ja se uusi on. Tuliko mieleen?

      Ylipäätään en ymmärrä, miksi joku parisuhde status facebookissa tuntuu olevan joillekin pareille ylipääsemätön ongelma. Toisella on status näkyvillä ja toisella ei ja sitten riidellään, että miksi ei näy toisella. Mitä merkitystä sillä statuksella on? Kaikki kaverithan yleensä tietää, seurusteleeko joku, onko kihloissa tai naimisissa. Miksi sitä pitää kellekään erikseen julistaa?

      Pakkoko niitä eksiä on stalkata? Minkä takia sä sen teet? Jouduitko jätetyksi?

    • 12+11

      Niin, ei kai se kenellekään kuulu mikä status siellä on, jos yleensäkään on näkyvissä. Mutta mitä se kertoo ihmisestä, joka on seurustelusuhteessa ja statuksena on julkisesti näkyvissä että on sinkku? Sitä en ymmärrä. Itse en ainakaan tykkäisi, jos puolisoni esiintyisi sinkkuna naamakirjassa.. Onko asia niin, ettei tällaisellakaan ole merkitystä toiselle osapuolelle? Jos sellaisella ei ole merkitystä, niin miksi status yleensäkin on näkyvissä? Eikö sinkkustatus vähintäänkin piiloteta siinä vaiheessa, jos seurustelua on takana vaikkapa puoli vuotta? Ja todistettavasti tämä "sinkku" vierailee facebookissa päivittäin, joten vaikea uskoa että unohtanut olisi statuksensa päivittää. Mielipiteitä?

      • 1+1=3

        Jos sillä statuksella ei ole väliä niin mitä huolit siitä sinkku statuksestakaan? Eihän sillä nyt väliä ole eikä kuulu kenellekään kuten itse sanoit.


      • 15+11
        1+1=3 kirjoitti:

        Jos sillä statuksella ei ole väliä niin mitä huolit siitä sinkku statuksestakaan? Eihän sillä nyt väliä ole eikä kuulu kenellekään kuten itse sanoit.

        Kunhan vaan mietin ja mielenkiinnosta kyselin...mutta se taisikin olla kiellettyä tällä palstalla :)

        Mutta kun nyt vaivauduit vastaamaan viestiini, niin kerropa oma mielipiteesi myös kysymykseeni. Mitä sinä ajattelisit, jos olisit suhteessa ja puolisollasi olisi sinkkustatus julkisesti näkyvissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe