Tyhjä tunne.

rukka25

En edes tiedä miksi päätin avautua tänne. Minulla on ollut jo pitkän aikaa pohjimmiltaan todella tyhjä tunne sisimmässä. En ole tapaillut ketään yli kahteen vuoteen ja olen kai romantiikan kaipuudessani mennyt ihastumaan viimeaikoina vain sellaisiin, joita en voi syystä tai toisesta ikinä saada. Ja nuohon aina romuttavat kuitenkin järkiajattelusta huolimatta itsetuntoa.

Jos joku erehtyy osoittamaan kiinnostusta minuun, ahdistun ja saatan olla helposti kylmä tai töykeä. Olen pohjimmiltani kuitenkin mielestäni tunneälykäs ja lämmin, mukava ihminen. Silti koen jatkuvaa itseinhoa. Koen myös jatkuvaa huonommuutta, koska elämässäni ei ole rakkautta tai romantiikkaa. Tuntuu kuin katselisin muiden elämää jonkin lasisen vitriinin takaa.

En tiedä miten ihmisiin edes tutustutaan. Nettitreffipalstojen koluaminen tuntuu työläältä ja jotenkin olen jo reilun parinkympin iässä alkanut arvostaa enemmän oikeita kohtaamisia ja kasvotusten puhumista. Mutta niitä kohtaamisia ei koskaan tapahdu, koska olen pohjimmiltani ujo introvertti joka pelkää ihmisiä.

En odota että kukaan tulee "ovelle kolkuttelemaan", tiedän varsin hyvin ettei tule.

En tiedä mikä minua vaivaa. Tästä ei ollut edes tarkoitus tulla tällainen nyyhkyavautuminen.

13

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sad cat

      Tämä voisi (aika pitkälle) olla mun kirjoittama.

    • f*ck

      et varmasti ole yksin tuon ongelmasi ja nälkäsi kanssa. Aika turhaa varmaan sanoa että sun kandeis rentoutua ja jättää ajatusralli aiheen ympärillä. Mutta mä tiedän sen että kun etsii ei löydä sitä mitä tarvitsee vaan sitä mitä haluaa. Ja kun keksii sen oman keinonsa kohdata ihmisiä, on avoin mieleltään ja sydämeltään, oikeammat asiat löytävät paremmin perille.

      Ja kuten sanottu, sä et ole yksin, joten kun sä menet keskelle ihmisiä, ehkä sun ei kande katsoa keskipisteeseen vaan siihen sun viereen. Rekkaa sun nimimerkki ja katso mitä postilaatikosta löytyy. Joskus riittää että saa jutella samankaltaisten kanssa ymmärtääkseen omat vahvuudet kun näkee ne toisessa samanlaisessa.

      Muista myös se että ujous ei ole maailman vakavin asia, ellet kasvata siitä sellaista. Jos näet jotain ja haluat jutella, voit ihan hyvin sanoa että anteeksi jos tämä kuulostaa kömpelölle mutta olen kovasti ujo yms. Eli voit käyttää ujoutta ihan helposti jopa juttelunavauksena. Kyse on vain tahdosta, miten kovasti sä tahdot jotain.

      Ehkäpä päätät ettei pieni ulostulo tee pahaa, pieni seikkailu ihmisten seassa hitusen rohkeampana kuin ennen. Kokeile joskus mennä juttelemaan kiinnostavalle ihmiselle. Älä koita iskeä tai tehdä vaikutusta, menet vain ja sanot moi. Katso mitä tapahtuu, ehkä se menee täysin mönkään tai saatte vaihdettua muutaman lauseen. Mutta tärkeintä on huomata ettei siihen kuole, et sinä eikä hän.

      Ota rennosti itsesi kanssa, tee jotain toisin mitä nyt teet. Muuta jotain toisin ja katso mihin suuntaan se alkaa sua viemään. Älä ole epätoivoinen tai lukkiutunut vain yhteen päämäärään. Useimmiten rakkauden kanssa käy niin että se löytää sut kun sitä vähiten odottaa, luulen että se johtuu siitä että silloin kun ei etsi on rennompi ja siten helpompi lähestyttävä.

      Mieti sun oma asenne, paikkasi maailmassa, se että sun mielestä jotkut asiat on niin isoja ettet pysty niitä tekemään, ei niiden merkitys ole järin suuri. Jos joku ujo tulisi sulle juttelemaan ja mokailisi jne niin miten paljon sun elämä siitä muuttuisi? Älä suurentele asioita liikoja, äläkkä enää elä päässäsi elämääsi. Nyt se tuntuu että on varaa siihen, mutta jos toi tapa alkaa ottaa enemmän ja enemmän susta vallan, joku päivä sä kadut ettet silloin parikymppisenä vain tehnyt etkä miettinyt liikoja.

      Muurit saa rakennettua sekunnissa, niiden purkamiseen menee ikuisuus. Älä enää laita yhtäkään tiiltä muuriisi vaan kömmi sen yli ja toimi. Sen kerran kun olet paikassa missä on potentiaalia niin puhu ihmisille, katso silmiin ja hymyile. Tsemppaa itseäsi ja muista että elämä on ihanaa vain jos sitä elää. Mokaa mielummin vaikka koko aika jos toinen vaihtoehto ettet uskalla tehdä muuta kuin kuvitella mitä jos..

      Riko rajasi, ylitä itsesi kerran ja toinen kerta onnistuu jo paremmin. Rakasta itseäsi koska siitä se kaikki lähtee. Hyväksy itsesi ja huomaat että silloin sut on helpompi muidenkin hyväksyä.

      Mä olen varma että kun laitat ajatukset oikeaan järjestykseen ja sanot itsellesi että haluat elää hyvän elämän, sä saat paljon aikaan. Aloitat nyt samantien, tekosyyt on nyt käytetty. Hyvää elämää sulle.

      • hohehihu

        Mieluummin.


      • f*ck
        hohehihu kirjoitti:

        Mieluummin.

        tuskin eka tai vika kielimokani. Kiitti sullekkin panoksestasi keskusteluun.


      • hohehihu
        f*ck kirjoitti:

        tuskin eka tai vika kielimokani. Kiitti sullekkin panoksestasi keskusteluun.

        Kiitos. :)


      • rukka25

        Kiitos sinulle pitkästä ja myötäelävästä vastauksestasi. Jotain muutosta täytyy todellakin tulla ja ehkä on korkea aika aloittaa tietynlainen ryhtiliike tämän asian suhteen. :)


      • ...
        hohehihu kirjoitti:

        Mieluummin.

        Unohdit korjaavan tähden. Ei jatkoon.


    • sinkku 93

      Et todellakaan ole yksin. Ihan kaikkea samaa mitä kirjoitit itsestäsi en voi sanoa itsestäni, mutta sitten on muita asioita. Mutta niin kuin sanoin, et ole yksin. Uskon että sinä löydät vielä oman kullan ja ihmisiä jotka välittävät sinusta.

    • onneton9

      mäkin pelkään ihmisiä vaikka haluuaisin tavata monia ja tehdä tuttuja mutta en pysty kun meen iha lukkoo ..mut ehkä joskus :(

      • f*ck

        joskus on vaarallinen sana. Sillä sä vaivutat ittes horrokseen jossa muutosta ei tapahdu. Nyt on sun elämää ihan yhtälailla ja nyt on se hetki johon sun pitää tarttua kaksin käsin. Huominen on huomenna, nyt on se hetki mitä elät.
        Joskus sä kadut ettet tartu samantien hommiin, elettyä ei saa takaisin. Sä kuolet pystyyn et siihen että sanot ettei ujous estä sua elämästä.
        Kolmen sekunnin sääntö, jos sen pidempään annat itsesi miettiä esim menetkö juttelemaan jollekkin, sä puhut itsesi ympäri. Joten kun haluat jotain, niin tee se äläkkä mieti mitä jos. Elämää ei kelata taaksepäin ja tehdä asioita uudelleen.

        Sä menet lukkoon ekat kerrat, mutta sitten sä alat olemaan asian kanssa sujut. Kaikki opetellee samat asiat, joten älä pidä itseäsi erikoisena kun olet ujo. Jokaisella on omat kynnykset ylitettävänä. Sä itse päätät menetkö omasi yli vai odotatko että joskus joku ihme kantaa sut sen yli.


      • ihmispelkoinen
        f*ck kirjoitti:

        joskus on vaarallinen sana. Sillä sä vaivutat ittes horrokseen jossa muutosta ei tapahdu. Nyt on sun elämää ihan yhtälailla ja nyt on se hetki johon sun pitää tarttua kaksin käsin. Huominen on huomenna, nyt on se hetki mitä elät.
        Joskus sä kadut ettet tartu samantien hommiin, elettyä ei saa takaisin. Sä kuolet pystyyn et siihen että sanot ettei ujous estä sua elämästä.
        Kolmen sekunnin sääntö, jos sen pidempään annat itsesi miettiä esim menetkö juttelemaan jollekkin, sä puhut itsesi ympäri. Joten kun haluat jotain, niin tee se äläkkä mieti mitä jos. Elämää ei kelata taaksepäin ja tehdä asioita uudelleen.

        Sä menet lukkoon ekat kerrat, mutta sitten sä alat olemaan asian kanssa sujut. Kaikki opetellee samat asiat, joten älä pidä itseäsi erikoisena kun olet ujo. Jokaisella on omat kynnykset ylitettävänä. Sä itse päätät menetkö omasi yli vai odotatko että joskus joku ihme kantaa sut sen yli.

        Kuule f*ck. On olemassa sairaus nimeltä sosiaalisten tilanteiden pelko. Otapa siitä vaikka googlaamalla selvää.


      • f*ck
        ihmispelkoinen kirjoitti:

        Kuule f*ck. On olemassa sairaus nimeltä sosiaalisten tilanteiden pelko. Otapa siitä vaikka googlaamalla selvää.

        noi pelkotilat on voitettavissa, kyse ei ole ebolasta yms taudista mihin ei ole parannusta. Joten suurentelematta asiaa sanon vain että jos antaa pelon selättää itsensä, myy elämänsä halvalla.
        Ihmismieli on vahva kapine, niin hyvässä kuin pahassa. Joten jos sä sanot että sosiaalisten tilanteiden pelko on asia jota pitää kohdella ikään kuin se olisi parantumaton sairaus niin mä sanon että ehkä kannattaa viettää muutama hetki ihmisten seurassa jolla on parantumaton sairaus ja katsoa mistä he ammentavat voiman jaksaa vielä päivä. Se voisi avata silmät sille että pelko ei ansaitse muuta kuin selkäänsä.
        Pelko kohdataan, huomataan ettei siihen kuolekkaan, maailma ei kaadu ympäriltä jne. Niin ne pelot selätetään eikä suurennella sitä miksikään pysyväksi ominaisuudeksi. Tiedän myös sen ettei kaikista ole siihen. Se on ikävää.


    • kamoon

      Tosta huonommuuden tunteesta: eihän se niin ole, että elämässä pitäis
      olla romantiikkaa ja rakkautta jatkuvasti.
      Ehkä pintapuolisesti tarkasteltuna voi siltä vaikuttaa,mutta on paljon
      niitä,jotka ei ikinä ole kokeneet rakkautta, eri syistä.

      Kirjoitat,että olet ollut ihastunut, no kyky se on sekin. Ei asiat noin huonosti
      ole. Elämässä on ala-ja ylämäkiä, 20 v, elämä on suurelta osin
      edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe