Neljä teoriaa

jygjyf

Olin taannoin ihastunut erääseen nuoreen naiseen, mutta kävi ilmi ettei hän ollut kiinnostunut minusta. Sitä ennen olimme kuitenkin olleet hyvissä väleissä ja tutustuneet, ja voi sanoa meistä oli tullut kavereita. Kuitenkin sen jälkeen, kun hän kertoi ettei ole kinnostunut minusta, hän alkoi olla jotenkin kylmä, ei vastannut viesteihini, eikä hänelle oikein sopinut että olisimme edes enää kavereita. Loukkaannuin siitä ja kerroin hänelle miltä minusta tuntui. Hän pyysi minulta anteeksi, mutta tuntuu ettei hän siltikään enää välitä minusta saati tunteistani.
Olen pähkäillyt mikä hänen mielessään yhtäkkiä muuttui, ja kehittelin neljä erilaista teoriaa. Ajattelin laittaa ne tänne, jotta te viisaammat ja kokeneemmat voisitte valaista mikä/mitkä niistä ovat todennäköisimpiä. Se helpottaisi minua ymmärtämään häntä, ja ehkä auttaisi minua olemaan jatkossa parempi ihmissuhteissa. Toivoisin että voisimme vielä sopia kyseisen ihmisen kanssa.

1. Hänen mielestään olen oikeasti tyhmä ja rasittava häirikkö, olen aina ollut. Hän on vaan esittänyt pitävänsä minusta, ja on nyt kyllästynyt siihen ja ei sen takia halua olla enää tekemisissä, ei edes kavereina.

2. Hän tykkäsi minusta aiemmin ja oli itsekin vähän ihastunut. Jostain syystä hän vain ajatteli ettei se toimisi ja ettei se olisi oikein, joten sen takia päätti unohtaa minut. Hän pelkää että hänelle syntyisi yhä tunteita minua kohtaan, jos olisimme vielä kavereita.

3. On kolmas osapuoli joka on vaikuttanut yhtäkkiseen muutokseen. Se voi olla vain hänen kaverinsa, joka on helposti mustasukkainen ja pelkää oman asemansa puolesta, tai sitten se kolmas osapuoli voi olla enemmänkin kuin kaveri hänelle, ja tämä kolmas osapuoli on saanut tietää että minä ja hän olemme olleet tekemisissä. Hän pelkää menettävänsä kolmannen osapuolen minun takiani, ja sen takia ei halua enää pitää yhteyttä minuun. Eräs seikka viittaa vahvasti tähän teoriaan.

4. Hänen elämässään on tapahtunut jotakin, joka on saanut hänet tuntemaan olonsa masentuneeksi ja raskaaksi, minkä vuoksi hän ei nyt kaipaa huomiota minulta. Hänen omat sanansa viittaavat tähän teoriaan. Päällepäin hän vaikuttaa yhtä hyväntuuliselta kuin aina ennenkin, mutta en osaa sanoa millaisia tunteita ulkokuoren alla piilee.

12

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keltaine

      Tiesitkö että jotkut naiset ahdistuvat siitä että joku on ihastunut häneen? Itsekkin tunnen yhden nuoren naisen joka kokee suurta ahdistusta aina kun joku ihastuu häneen josta sitten itse ei ole kiinnostunut. Hän ei ole pystynyt selittämään muille mistä ahdistus tulee ylipäätään, mutta hänen tunteillaan ollaan joskus suoranaisesti leikittiin ja on itse moneen kertaan joutunut ottamaan etäisyystä ihmisistä, että saa ajatella asiat loppuun.

      Etäisyys - sitä ottaa tosi monet jo sen takia että ei antaisi toiselle vahingossakaan turhaa toivoa. Jotkut tosin kasvavat epäluuloisiksi siitä Miksi toinen on ihastunut, onko pelkkää fyysistä vaiko kelpaisiko koko paketti ja sen takia jättää toisen huomiotta.

      ps. 4 ja 3 Yhdessä kuulostavat ainakin omaan korvaan aika oikealle

    • Yksinkertaista eikö

      On se kumma ettet voi vaan uskoa sitä, että hän ei vaan tunne sinua kohtaan niitä viboja kuin sinä häntä kohtaan. Sellainen on vaan hyväksyttävä.

    • …………..

      Teoria 5: Nainen ei halua antaa ihastuneelle perusteettomasti toiveita siitä, että tämä voisi saada tunteilleen vastakaikua. Ei pidä miestä ns. roikkumassa, kun ei kerran itse ole ihastunut.

    • jygjyf

      No, sehän tässä onkin, kun en enää tunne samanlaista ihastusta häntä kohtaan, enkä edes pitänyt koko asiaa niin vakavana. Ajattelin silloin vaan tutustua häneen, ja jos hän ei ole kiinnostunut minusta, niin voisimme sitten olla vaan kavereita. Ja todellakin olemme tunteneet toisemme jo yli puoli vuotta, ja hän on varmasti aikaisemminkin tajunnut että voisin olla kiinnostunut hänestä.

    • 1+88

      teoria 6. naista ei voisi vähempää kiinnostaa sinun seurasi,, jatka eteenpäin.

    • 15+13

      "teoria 6. naista ei voisi vähempää kiinnostaa sinun seurasi,, jatka eteenpäin"

      Toi on aiaklailla sama kun ykkönen.

    • jygjyf

      Hän sanoi tänään, että hänelle on ihan okei vaihtaa kanssani kuulumisia vielä joskus. Itse olen eniten kallistunut teoriaan neljä, sillä hän sanoi suurin piirtein näin: "On vähän raskasta. Pyydän anteeksi". Kolmonen ei kuitenkaan ole poissuljettu. On myös mahdollista että oikea teoria on kolme ja neljä yhdessä. Toivottavasti ei, koska en missään nimessä halunnut rikkoa kenenkään välejä.

    • jygjyf

      Hei taas. Olemme kyseisen henkilön kanssa jälleen kavereita. Kuten sanoin, hän pyysi minulta anteeksi ja pyysi minut takaisin kaverikseen Facebookissa. Ja nykyään hän taas tervehtii, kun näemme. En ole oikein ehtinyt jutella hänen kanssaan kasvostusten, mutta FB:ssä vaihdoimme kuulumisia ja hän vaikutti siltä samalta ihmiseltä kuin ennenkin, kyseli mitä minulle kuuluu ja käytti hymiöitä :) Olen positiivisesti yllättynyt siitä, ettei itsessäni herännyt enää samanlaisia tunteita häntä kohtaan kuin aikaisemmin.
      Olen kuitenkin hieman epäluuloinen siitä, että haluaako hän todella vielä olla kaverini, ja että pitääkö hän minusta kaverina. Vai sääliikö hän vain minua, kun epätoivoisuudessani silloin melko räikeästi liioittelin hänelle huonoa itsetuntoani ja vaikeuttani saada ystäviä?

    • Käytännössä

      Kaikki teoriasi ovat vääriä.
      Kas ystävä on ystävä ja rakastettu on rakastettu.
      Olit hänelle erityinen ystävä ja hän luotti sinuun.
      Kun vedit esiin jonkun älyttömän ihastuskortin, särjit luottamuksen ja sen ystävyyden.
      Nyt hän tietää, että sinulla oli kokoajan taka-ajatuksia ja käytit muka ystävyyttä vain uidaksesi liiveihin.
      Unohda mennyt ja siirry eteenpäin.
      Kun luottamus on menetetty, ei menneeseen ole paluuta, eikä ystävyyttä saa enää takaisin.
      Ystävyys ja luottamus on harvinainen lahja.
      Sepä ei sinulle riittänyt.

      Ymmärrän häntä erittäin hyvin.
      Noin toimisin itsekin.

    • näin

      Hän on ahdistunut sinun tunteistasi. Hän piti sinusta, muttei koskaan sillä tavalla. Nyt kun hän tietää tunteesi, hän ei tiedä miten suhtautua, koska tietää sinun haluavan teidän suhteelta jotain muuta, kuin mitä hän haluaa antaa.

    • jygjyf

      Hei taas, pitkästä aikaa.
      Minun nyt täytyy sanoa, että olen erittäin kiitollinen teidän kaikkien neuvoista. Olen onnistunut säilyttämään ystävyyteni tämän ihmisen kanssa, koska uskon ettei hän enää vielä näin pitkän ajan jälkeen vain esittäisi ystävääni ja olevansa kiltti vain kiltteyttään. Vihjasin myöskin olevani epävarma hänen suhtautumisestaan minuun, ja hän kertoi todellakin luottavansa minuun, ja kertoi että olen yksi aidoimmista ihmisistä jonka hän on tuntenut (tämä tapahtui ystävänpäivänä, en tiedä onko sillä merkitystä). Uskon vakaasti että hän todella tarkoitti sitä. Olemme jälleen hyviä ystäviä, vaikka ystävyytemme ei olekaan sen veroista kuin se oli ennen kuin kerroin tunteistani. Välillämme oleva luottamus vaikuttaa kuitenkin huomattavasti vahvemmalta nyt takaisin saatuna. Joten sinulle, nimimerkki "Käytännössä": Olen todistanut väitteesi vääräksi. Luottamuksen voi saada takaisin, jos sen todella haluaa, ja on valmis tekemään sen vuoksi uhrauksia. Tärkeintä on kuitenkin se, että luottamuksen myös ansaitsee.

    • rakasystäväni

      Teoria Tästä Ikuisuuteen:
      anna olla!
      Oma kokemus tämänkaltaisesta. Oltiin tosi hyviä YSTÄVIÄ (niin minä luulin) ja aika kauan sittenkin. Kuljettiin tapahtumissa ja juteltiin ja naurettiin. Alettiin tuntea toisemme jo aika hyvin ja tapasin hänen sisarensakin sekä TYTTÖYSTÄVÄN joka asui toisella paikkakunnalla niin etteivät tapailleet niin säännöllisesti.
      Kunnes hän rikkoi kaiken. Alkoi puhua että SEURUSTELEMME! Silloin kyllä hajosi kaikki. Sanoin hänelle, että hänellä on T. jonka kanssa ovat seurustelleet jo pitkään. Pidän T:stä enkä suostu miksikään kolmanneksi osapuoleksi. Sitä paitsit tuntui todella kipeälle menettää YSTÄVÄ. Kaikki hajosi. En ymmärrä miksi miehen kanssa on niin vaikea olla ystävä? Minulla on yksi hyvin rakas miespuolinen ystävä, alakoulusta asti tunnettu vaikka nyt asutaan eri puolilla maata. Hän on kahden lapsen isä ja naimisissa. Silti hän on aina ollut uskollisin YSTÄVÄNI johon todella voin luottaa, ja me tunnemme toisemme paremmin kuin kukaan.
      Joskushan ystävyys voi kasvaa joksikin muuksi. Silloin se on ok, mutta on hirvittävän kipeää jos toinen alkaa väkisin vääntää suhteesta jotain mitä sillä ei ole edellytyksiä olla. Eihän mies ole sen vähempää "miehinen" vaikka sängynjalkojen varaan suhdetta ei rakennettaisikaan! Vaikka pidettäisiin ystävyys ystävyytenä.Päinvastoin, minä näen sen suurena luottamuksen osoittamisena,että joku mies näkisi, ja näkee, minussa ystävän ja luotetun! Ei seksiobjektin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe