vanheminen haisee...

Metusalem jr.

Olen 3 vuotta sitten eronnut, juuri 47 vuotta täyttänyt mies. Viime päivinä mielessäni on herännyt monenlaista kysymystä, huolta ja epätietoisuutta, että miten tulen hanskaamaan tulevat parisuhteet, elämän jne. kun ikää alkaa tulla.

Olen lähes koko ikäni urheillut seura- ja harrastustasolla, enkä polta ja alkoholit otetaan raflassa tai pubissa, muutamia kertoja vuodessa. Kotitissuttelua en ole koskaan harrastanut. Ihon, kehon ja mielenhoito kuuluu luonnollisena osana elämääni. Kieltäydyin myös vanhenemasta kauan sitten.... joku ikäkriisi varmaankin... Paras veikkaus iästäni on 35 vuotta. "Huonoin" 42 vuotta. Eli olen ikäistäni nuoremman näköinen. Itsekehuista...

...ongelmakenttään. Mietin tulevaisuutta, menenkö enää naimisiin, millaista on elämä kun alkaa jo ajan hammas syödä, millaisia naisia tapaan, pitääkö rauhoittua, alkaa hommaamaan sitä narisevaa kiikkustuolia, vilttiä ja ruudullisia sisätossuja... voi ristus.... no, tein huvikseni haun parilla deittisivustolla... "nainen 45-50 vuotta"... Ei pahalla, mutta tuli huono olo kun katselin niitä vanhettuvia ja jo kuluneita naisia... Ajan hammas syö, sille ei voi mitään ja se vaan täytyy hyväksyä... mutta että esim. menisin sänkyyn naisen kanssa, joka näyttää enemmänkin mummolta sen unelmien naisen rinnalla, joka on piirtynyt mieleen jo teini-ikäisenä??? Tiedän, alan olla ikärasisti, mutta tahtomattani, ja saat vapaasti inhota minua. Ymmärrän myös, että vanheneva nainen saattaa kokea masentavia fiiliksiä kun se nuorekkuus alkaa vaihtua ryppyihin ja roikkuvaan ihoon ja sitten kun lukee tällaista tekstiä, niin eihän se hyvältä tunnu.

Kun mies vanhenee seksi kiinnostaa tietenkin ihan samalla lailla kuin ennenkin, mutta kun ne päiväunien naiset valitettavasti ei koskaan vanhene. Ne on aina nuoria tai nuorekkaita, kiinteitä ja kauniita. Fantasiat vs todellisuus... asenteiden ja asennevammaisuuden taistelukenttä. Iästään huolimatta mies arvostaa lähes läpi elämänsä kieli pitkällä nuorta kauneutta ja haluaisi kokea intiimejä hetkiä kiinteän ja kauniin nuoren naisen kanssa. Nyt olen alkanut ymmärtämään tätä "nuoruuden ihannointia", ja ymmärrän myös, miksi se naisten mielestä on jopa kuvottava piirre miehissä. Kaikki tämä epämukavuus tietenkin on osa ikääntymisestä johtuvaa huolta ja pelkoa, sen aiheuttamista ristiriidoista... ja varmaan samoin ikääntyvät naiset ajattelee miehistä... kuolaavat nuorta, sopivasti atleettista, isokaluista miestä... No, kun palaamme todellisuuteen, niin onko vain tyydyttävä siihen mitä saa? Ryppyjä, roikkuvaa ihoa, ruttumunaa, ruttupillua, rasvojen läiskettä...? Erotiikan kuolema...

Silti, unelmieni nainen on tälläkin hetkellä 30-40 vuotias, kiinteä, kaunis, villi ja seikkailunhaluinen. Älykkyys ja voimakastahtoisuus plussaa. Onko mulla varaa "vaatia" sellaista? Ehkä ei, mutta en tiedä, voinko luopua siitä fantasiasta. Koska se on osa minua, joka ei halua koskaan vanheta. Enkä usko, että koskaan aloitan parisuhdetta esim. 35-vuotiaan naisen kanssa. Ehkä täytyy tästä ristiriitaisuuksien sävyttämästä vaiheesta rohkeasti hypätä ikämiesten sarjaan ja alkaa katsella eläkeläistanssien mainoksia... Tai sitten ei. En tiedä. En halua. Vanheneminen on synkkää... No ehkä minuakin vielä onnistaa. Ja anteeksi ikärasistiset puheeni.

12

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnon laki

      vanha nainen haisee ei sille voi oikein mitään hormontoiminta muuttuu selkeä ero heti kun kuukautiset lakkaa eli tussun haju muuttuu epämiellyttäväksi jos miehellä testosteroni jyllää niin miehen haju ei juuri muutu.

      • poppis.

        Hoh hoijjaa..


    • Mikä tarkalleen ottaen on ongelmasi? Tottakai sinulla on oikeus "vaatia" juuri sellaista naista kuin haluat, ei kukaan pakota etsimään oman ikäistäsi tai paheksu sitä, että huolit vain naisen, jota voit haluta ja ihailla. Jokaisella meillä on oikeus hakea niin kauan, että löydämme sen toiveidemme ihmisen, ja olla yksin jos sellaista ei löydy.

      • kmumkju,jiu,lju3

        En osaa samaistua täysin ap:n aloitukseen, koska itse tuntemani 40 naiset näyttävät nuorilta eivätkä miltään mummoilta. Itse olen 44 v ja minua luullaan usein jopa alle kolmikymppiseksi. Tässä iässä on kyllä isot erot niiden yksilöiden välillä, jotka ovat tupakoineet, lihoneet, käyttäneet paljon viinaa, välttäneet liikuntaa ja ottaneet holtittomasti aurinkoa, joka kaikki vanhentaa, ja niiden välillä, jotka ovat eläneet terveellisesti ja pitäneet huolta itsestään.

        Olen itse nykyään urheilullisempi kuin nuorena ja paljon paremmassa kunnossa fyysisesti. Olen myös oppinut oman tyylini ja osaan korostaa hyviä puoliani, nuorena olin jotenkin sokea peilikuvalleni ja pukeuduin hirveisiin säkkeihin.

        Ennen kaikkea nykyään on todella kiinnostunut seksistä ja haluisin sitä monta kertaa joka päivä. Nuorena ei ollut seksuaalista halua juuri lainkaan ja olin aivan lahna.

        Myös miehet vanhenevat. Useimmat 40 miehet ovat lihavia ja läskejä rumiluksia. Toisaalta sitten on niitä terveellisesti eläneitä komistuksia, jotka erottuvat kilometrin päähän niistä muista. Epäterveellisesti eläneille tulee lisäksi siinä iässä jo erektio-ongelmiakin ja haluttomuutta.

        Jos ap on oikeasti sellainen, niin hänellä tulee menemään hyvin. Hän voi valita uudeksi kumppanikseen jonkun niistä samalla tavalla tasokkaammin ikääntyneistä nuorekkaista timmeistä naisista. Vakka kantensa löytää. Niin minullekin kävi, uusi mieheni, joka on 4 v vanhempi, on todella harvinainen seksipommi miesten keskuudessa :)


    • Homo

      Sinä olet rusina ja ruma kuin pyystyyn ajetun sian näköinen mulkerosilmäinen aasi joka vehtaa emakon kanssa navetassa.

    • luonnon laki

      ei nyt tarvitse hermostua tosiasioista (totuuden saa aina sanoa) luonto on tarkoittanut ettei nainen enää kiinnosta miehiä kovin paljoa kun hedelmällinen ikä ohitse luonto on tarkoittanut että kiinnostaa vain jos hedelmällistä naarasta ei ole saatavissa koska miehen on tarpeellista jo ihan eturauhasen hyvinvoinnin takia laueta ja mielellään naiseen koska luonnossa semmoset urokset jotka ei pääse parittelemaan naarasten kanssa on luuseria niijen geenit ei jatku alfauros siittää.

    • biux

      Kyllä meidä parisuhde on vain seksin osalta parantunut kun ikää on tullut lisää. Mies 47 ja minä 42. Ihanaa aikaa tämä. Koen itseni kauniiksi ja naiselliseksi. Tiedän mitä haluan ja uskallan kokeilla mieheni kanssa uusia juttuja.
      Jokainen tyylillään. Aloittaja elää nyt tiettyä kehitysvaihetta tai kriisivaihetta oman ikääntymisensä kanssa. Kyllä ajatukset siitä tasaantuvat. Siihen asti voit vapaasti tavoitella nuorempia naisia ja ihannekuvaasi.

    • nami

      Samaa mieltä biuxin kanssa - aloittajalla itsellään ikäkriisi. Totuus tietenkin on, että sekä miehet että naiset vanhevat, kaikki meistä. Jos rakastaa ihmistä ei rupistuminen haittaa. Tietenkin voi haluta vain nuorempia ja vetreämpiä, mutta se sama rapistuminen tulee ennemmin tai myöhemmin ;(.

    • T4two

      höpö...höpö ja huomen lisää .. mitä nuita murehtimaan .... ELÄ ja TUNNE, äläkä analysoi kaikkee ...järki sillee lähtee..

    • mulla on

      Sulta puuttuu osaamista, jos et löydä 40-50v nuorekasta ja villiä naista. Kyllä meinaan löytyy...

    • forever alone

      Olen 34-vuotias nainen ja ihan mielelläni ottaisin viisikymppisen miehen. Suurin "ongelma" on se että viisikymppisillä miehillä on lapset jo kasvatettu ja aikuisia, itselläni on lapset vielä pieniä, eikä viisikymppistä miestä kiinnosta hypätä taas mukaan pikkulapsi arkeen.

    • …………….

      Tuntuu siltä, että aloittajalta puuttuu nuoruuden ja vanhuuden välistä jotain.

      Olen itse 47-vuotias nainen, ja ystäväpiirissäni on kattava otos samalla vuosikymmenellä olevia naisia. Mummoutumisesta ei tietoakaan - vaikka jotkut ihan tosiasiallisesti ovatkin jo isoäitejä. Itse koen, että olen tällä hetkellä paremmassa kunnossa ja enemmän sinut kroppani JA mieleni kanssa kuin koskaan ennen. En ole ikätovereistani ainoa, joka näin ajattelee.

      Mitä tulee nuoriin, hyvinvarusteltuihin uroksiin, niin ei kiitos. Oma rakas on rakas ruttuisenakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe