kiinnostaako ketään miestä oikeasti jos vaimolla syömishäiriö.

kohtako?

Meillä mies on koko parisuhteemme alusta asti valittanut ylipainostani. Vuoden seurustelun jälkeen sairastuin bulimiaan ja sairastanut sitä viimeiset kolme vuotta. Paino on pysynyt kuitenkin sen aikana samoissa ylipainolukemissa. Kesällä kyllästyin ainaisiin kannustuspuheisiin ja epäsuoraan mollaamiseen. Aloin laihduttaa. Olen nyt parin kilon päässä normaalista painoindeksistä. Ruokamääräni on koko ajan laskenut ja nyt jaksan enää 600-800kcl vuorokaudessa. Sekin tuntuu hurjalle määrälle ruokaa. Tähän asti olen urheillut 10 tuntia viikossa. Minulle on tullut masennusta ja paniikkikohtauksia sekä neurologisia häiriöitä joita selvitetään. Mies tietää että syön nykyään sen keskimäärin 700kcl, mutta hän ei ainakaan elein tai sanallisesti kommentoi asiaa mitenkään. Häntä ei näytä myöskään liikuttavan kun voin pahoin ja kaikki ruoka on minusta kuvottavaa. Häntä lähinnä ärsyttää kun oksentelen mahanesteitä aamuisin. En minä tällä huomiota hae. Tulee varmaan hankalaa yksin taistella tämän kanssa. Tiedän että yksin näistä on selvittävä, mutta ihmettelen vaan miten voi olla noin välinpitämätön?

17

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Hänhän on ollut alusta alkaen välinpitämätön. Kerroit että hän on koko parisuhteenne ajan huomautellut painostasi. Menitte siis yhteen, vaikka mies ei kovin paljon sinusta pitänyt. Miksi?

      Mikä sinua pitää tuossa parisuhteessa, vaikka joudut olemaan siinä yksin, ilman minkäänlaista tukea vaikeina aikoina?

      • kohtako?

        Olen vaan odotellut nämä vuodet jos vaikka joskus tukisi. Sanoisi ystävällisen sanan tai halaisi. Tämä mahdollinen anoreksia nyt on pieni kupru niiden vastoinkäymisten viidakossa mitä minulla on ollut viimeiset kuusi vuotta. Helpoimmasta päästä. Sitä vaan on aökanut ajatella että josko tuo ei sittenkään vaan välitä?


    • exbulimikko...

      Et sinäkään taida ihan terve olla, että mielummin hankit itsellesi syömishäiriön, pilaat terveytesi ja ennenkaikkea hampaasi, masennut ja annat miehesi huomautella tuollaisella asialla, kuin että eroaisit ja etsisit itsellesi toisen miehen.

      Kyllä tuo huomionhakua on, kun kuitenkin kiinnität noin paljon huomiota siihen, ettei hän anna sinulle sitä tiettyä huomiota. Miksi muuten hän tietäisi noin tarkkaan kaikesta mitä syöt, että oksentelet, ym?

      Kyllä, kun itselläni oli bulimia ja anoreksia, niitä piilottelin, koska niitä häpesin. Olen onnellinen kuitenkin, että olen niistä nyt parantunut, harmi vain, että menetin 2 hammasta bulimian takia.

      • kohtako?

        Ihmiset on erillaisia. Ei minua hävetä syömishäiriöni. Kaikki tietävät että minulla on ongelmia mielen ja syömisen kanssa. Minulla on myös paljon syömishäiriöisiä ja mt-ongelmaisia ystäviä. Ja miksi peittelisin? Ei minun tarvitse peitellä kun mies ei huomaa mitään vaikka näkee lautasellani olevan selvästi 2dl ruokaa josta suurin osa vihanneksia. En minä siitä hänelle puhu kun hän ei keskustele mistään muustakaan. Mutta kun muut ihmiset on tajunneet jo pelkistä face päivityksistä että nyt ei oo asiat ok niin ihme kun mies ei tajua. Kaikki hampaat on jo juurihoidettu ja 6 jouduttu repimään bulimian takia. Myöhäistä surra niitä.


    • biuc.

      Jatka vaan samaan malliin. Miehesi on ilmeisesti lopen kyllästynyt sinuun. Odottaa milloin tajuat lähteä. Ei varmaan raaski jättää monisairasta mt-potilasta ympäristön paineesta johtuen.

      • kohtako?

        Päinvastoin. Heti jos yritän olla ulkomaailmaan yhteydessä hän kyttää mustasukkaisena ja analysoi kummallisella tavalla somekäyttäytymistäni. Pari kertaa olen löytänyt itkemästä että jätän varmaan hänet taas kun hän on lukenut jonkun päivitykseni ja vääntänyt asian päässään ihan kummaksi. Olisi ihan kiva jos saisin häneen yhteyden muutenkin kuin facen kautta..


      • ???
        kohtako? kirjoitti:

        Päinvastoin. Heti jos yritän olla ulkomaailmaan yhteydessä hän kyttää mustasukkaisena ja analysoi kummallisella tavalla somekäyttäytymistäni. Pari kertaa olen löytänyt itkemästä että jätän varmaan hänet taas kun hän on lukenut jonkun päivitykseni ja vääntänyt asian päässään ihan kummaksi. Olisi ihan kiva jos saisin häneen yhteyden muutenkin kuin facen kautta..

        Jaahas. Olette sitten molemmat mt-ongelmaisia. Miehesi ei välitä sinusta, mutta itsekeskeisyyttään ja oman huonon itsetuntonsa takia rääkyy perääsi, jos luulee sinun aikovan jättää hänet.

        Kannattaako tuollaisen miehen takia terveytään menettää, jolle sinun hyvinvointisi on yhdentekevää, joka on kanssasivain sen takia, ettei kestä yksinäisyyttä?


      • kohtako?
        ??? kirjoitti:

        Jaahas. Olette sitten molemmat mt-ongelmaisia. Miehesi ei välitä sinusta, mutta itsekeskeisyyttään ja oman huonon itsetuntonsa takia rääkyy perääsi, jos luulee sinun aikovan jättää hänet.

        Kannattaako tuollaisen miehen takia terveytään menettää, jolle sinun hyvinvointisi on yhdentekevää, joka on kanssasivain sen takia, ettei kestä yksinäisyyttä?

        Mies on kyllä todettu päästään terveeksi, mutta ei hän minustakaan normaalilta vaikuta. Minä luulin aluksi, että on normaali, mutta olen sittemmin alkanut miettiä että josko hän ei olisikaan? Tapasin normaaliksi luokiteltavan miehen tässä taannoin ja hän osoitti kiinnostusta minua kohtaan. Näinkö joku oikeasti toimii ajattelin?! Ai tätäkö ihmiset tekee kun on kiinnostuneita toisesta muutakin kuin kaverina? Ihan uusia juttuja tällaiset keskustelemiset ja toisen huomioon ottamiset eikä edes tylysti kommentoinut että olen väärässä jos olin erimieltä vaan me keskusteltiin näkemyseroista! Se jopa hymyili mulle! Ihan kuin vieraalla planeetalla ois käynyt. Minä en ole ollut koskaan parisuhteessa terveeksi luokiteltavan kanssa. Aina jossain vaiheessa on paljastunut että ihmisellä on selkeästi joku diagnosoimaton mt-ongelma. Kun sitten kotiin tuli takaisin niin alkoi miettiä, että onkohan muissakin parisuhteissa sitten niin kuin meillä. Että toinen saa voida vaikka kuinka huonosti ja se ei puolisoa liikuta mitenkään. Vaadinko mä kenties liikaa? Tämmösiä juttuja.


      • ???
        kohtako? kirjoitti:

        Mies on kyllä todettu päästään terveeksi, mutta ei hän minustakaan normaalilta vaikuta. Minä luulin aluksi, että on normaali, mutta olen sittemmin alkanut miettiä että josko hän ei olisikaan? Tapasin normaaliksi luokiteltavan miehen tässä taannoin ja hän osoitti kiinnostusta minua kohtaan. Näinkö joku oikeasti toimii ajattelin?! Ai tätäkö ihmiset tekee kun on kiinnostuneita toisesta muutakin kuin kaverina? Ihan uusia juttuja tällaiset keskustelemiset ja toisen huomioon ottamiset eikä edes tylysti kommentoinut että olen väärässä jos olin erimieltä vaan me keskusteltiin näkemyseroista! Se jopa hymyili mulle! Ihan kuin vieraalla planeetalla ois käynyt. Minä en ole ollut koskaan parisuhteessa terveeksi luokiteltavan kanssa. Aina jossain vaiheessa on paljastunut että ihmisellä on selkeästi joku diagnosoimaton mt-ongelma. Kun sitten kotiin tuli takaisin niin alkoi miettiä, että onkohan muissakin parisuhteissa sitten niin kuin meillä. Että toinen saa voida vaikka kuinka huonosti ja se ei puolisoa liikuta mitenkään. Vaadinko mä kenties liikaa? Tämmösiä juttuja.

        Ei ole muilla niin kuin teillä. Normaaleissa parisuhteissa välitetään toinen toisistaan.


    • Yrität siis rankaista/kouluttaa miestä kiusaamalla itseäsi?

      Unohda koko mies ja päätä rakastaa itse itseäsi.

      • kohtako?

        Kyllä minä rakastan itseäni. Mikä minussa on rakastaessa. Nätti nainen ja ihmiset pitää minusta kun tutustuvat. En minä ketään rankaise. Päässäni vaan huutaa että tietyn määrän yli ei saa syödä ja tietyt ruoka-aineet on oksennettava jos niitä menee maistamaan. Minulla on vaativa persoonallisuushäiriö. Sopii oikein hyvin kuvaan olla syömishäiriöinen.


      • 5yetrg
        kohtako? kirjoitti:

        Kyllä minä rakastan itseäni. Mikä minussa on rakastaessa. Nätti nainen ja ihmiset pitää minusta kun tutustuvat. En minä ketään rankaise. Päässäni vaan huutaa että tietyn määrän yli ei saa syödä ja tietyt ruoka-aineet on oksennettava jos niitä menee maistamaan. Minulla on vaativa persoonallisuushäiriö. Sopii oikein hyvin kuvaan olla syömishäiriöinen.

        Kirjoituksesi saa kyllä aika sanattomaksi. Ei voi muuta kuin todeta kliseisesti, että "onnea valitsemallasi tiellä".


    • Heller

      Ei tuo ole rakkautta. MIksi tyydyt murusiin, kun voit saada paljon enemmän?

    • heller

      Et sinä rakasta itseäsi. Jos rakastaisit, et koskaan tekisi itsellesi noin.

      • kohtako?

        No sitten täytyy nostaa kädet ylös jos en rakasta itseäni. Olen siitä kuitenkin melko varma. Täytyy varmaan googlettaa määritelmä itsensä rakastamiselle.


    • poppis.

      Aloittajan kirjoituksista huomaa kyllä, ettei kyseessä ole täyspäinen ihminen. Joko tämä on huono provo tai sit hoitotasapaino on nyt hiukan pielessä.
      Aloittajalta kysyn, miksi kirjoitat tänne näitä tarinoitasi? Eikö kannattaisi hakeutua hoitokontaktin luokse jutulle? Tarviit selvästikin ammattiapua eikä jutuistasi päätellen tekisi pahaa puolisollesikaan.

    • liian vähän ruokaa

      Sinulla on hälyttävän alhainen ruokamäärä. Tuollainen laihduttaminen johtaa jojo-efektiin. Kun syöt noin vähän, niin kehosi luulee, että eletään nälkäkautta ja alkaa käyttää jokaisen kalorin tarkasti hyväkseen eli aineenvaihduntasi hidastuu huolestuttavasti, mikä johtaa vähitellen lihomiseen. Katselepas fitnes-ihmisten keskusteluja laihduttamisesta...niillä palstoilla näkee, kun moni sanoo, että laihduttajan pitää syödä riittävän hyvin. Pitää syödä kolmen tunnin välein terveellinen ateria ja saada kaloreita hyvä määrä. Sinulle tulee masennusta ja neurologisia häiriöitä, koska saat liian vähän energiaa ja ravintoaineita kuten magnesiumia ja sinkkiä ja B-vitamiineja ja rasvahappoja. Jotta saisit riittävästi ravintoaineita, niin sinun pitäisi syödä hyvin. Tuollainen kaloreihin sidottu laihduttaminen johtaa sinut juuri mm. anoreksiaan kun elimistösi entsyymit lakkaavat toimimasta yksi toisensa jälkeen (elimistössä on jotain mm 200-300 sinkillä toimivaa entsyymiä ja keskushermostossa solut ja välittäjäaineet tarvitsevat magnesiumia, sinkkiä, kuparia, tauriinia, rasvahappoja). Tuolla menolla sairastut vakavasti. Jos todella haluat laihtua, niin sinun pitäisi saada varmaan lähemmäs 2000 kcal vuorokaudessa ja ehkä enemmän jos liikut paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe