haluatko lapsia?

amatöör

Kuinka yleistä on että lesboparit haluavat lapsia? Haluatko sinä lapsia? Miten hoidatte käytännön hedelmöittymisasiat, eli mistä spermaa?

Kiinnostais kuulla kokemuksista.

28

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iida___

      Todellakin haluaisin, kunpa vain löytyisi nainen joka myöskin haluaisi, tuntuu välillä olevan niin harvassa... kaipa sitä hedelmöitysklinikalle sitten mentäisiin :)

    • Femme Stadista

      Pareista en tiedä, koska en ole parisuhteessa. Olisin mieluiten halunnut lapsia parisuhteeseen, mutta ei löytynyt ketään joka olisi halunnut sekä lapsia että parisuhteen, joten hankin 2 lasta lopulta yksin. Ajattelin lopulta pitkälti yli 30-vuotiaana niin, että olen varma siitä että haluan lapsia ja jäisi harmittamaan paljon, jos en tekisi sille asialle mitään. Voisin joutua odottamaan ikuisesti ilman, että mitään parisuhdetta tulisi koskaan.

      Totesin että lapset voi saada yksinkin ja jos tapaan elämäni naisen joskus myöhemmin, siis sellainen joka huolii minut lapsineni, niin mikäs siinä. Sehän olisi täydellistä, mutta en ole sen tapahtumisen suhten yltiöoptimistinen. On ihan tarpeeksi haastavaa löytää joku, jonka kanssa tunteet olisivat molemminpuolisia, ja varmasti vielä haastavampaa sikäli, että toisen pitäisi sitten pystyä hyväksymään elämäänsä yh-äiti, jonka kanssa kahdenkeskinen aika on aina kortilla, jos sitä on ylipäänsä lainkaan muulloin kuin yöaikaan. Minulla siis 3 v. ja puolivuotiaat lapset.

      Etsin sopivan miehen luovuttajaksi (en rupea selvittämään tässä tätä asiaa enempää) ja muumimukimenetelmällä sitten siitä eteenpäin. Hän tapaa lapsia ja on heille isä, ja parempi tietysti näin kuin että olisin kokonaan perheetön. Kaipa aika monet naiset haluavat lapsia, ja miksi lesbot (parisuhteelliset tai ei) olisivat siihen kovin suuri poikkeus.

      • WhiteWhite

        Tuohan kuulostaa hyvältä järjestelyltä.


      • -84-

        Sun lapset on ihanassa iässä :)
        Lapsista saa kyl semmosen ilon vaik olis huonompikin päivä ainakin oma kummityttöni on vienyt tämän kummitädin sydämen ja saa aina mut paremmalle tuulelle se on semmonen kummitätin hymyilevä rakkauspakkaus :)


      • kyssä

        Mikä tää muumimukimenetelmä on?


    • Parempaakin tekemist

      En halua lapsia.

    • Elokorento

      Ei lapsia. Ihmisiä on tällä pallolla muutenkin liikaa.

    • LesbianW.

      meitä auttoi Fertinova klinikka Helsingissä. Palvelu täydellistä ja tuloskin saatiin aikasiks:)

    • 17.

      En osaa sanoa. Tulen suuresta perheestä, joten tiedän kuinka paljon aikaa, kärsivällisyyttä ja uhrautumista lapsen kasvattamiseen vaatii. Ja kuinka iso vastuu siinä on. Välillä mietin, et oikeen ihmisen kanssa lapsen hankkiminen olisi ok, mutta se ok ei ihan riitä.. Pitää olla varma. Toisaalta mulla on vielä aikaa miettiä ja pohtia :)

    • ...

      En halua lapsia.

      Jotkut yksin/parisuhteessa lapsia hankkineet selittävät muille kuinka tuli klinikalla käytyä/löytyi joku mies luovuttajaksi, vaikka totuus on, että ihan perinteisellä tavalla sitä ollaan se lapsi tehty... Tietysti jossain tilanteissa se valkoinen valhe on parempi vai mitä.

      • Mikä lie

        Mikähän tämänkin kommentin motiivi on?


      • ...
        Mikä lie kirjoitti:

        Mikähän tämänkin kommentin motiivi on?

        Motiivini oli kommentoida, että kaikki lesbot eivät halua lapsia. Olen lesbo enkä halua lapsia. Tiedän monia lesboja, jotka eivät halua lapsia.

        Tiedän myös lesboja, jotka haluavat keinolla millä hyvänsä lapsia ja jotkut sitten valehtelevat muille, että joo joo, ollaan käyty klinikalla, koska tottakai, se olisi kamala turn off vaikkapa treffeillä sanoa suoraan, että pokasin tuosta kadulta jonkun random äijän, hankin itseni raskaaksi ja heivasin äijän ulos ja toki, olenhan minä lesbo silti. Olin vain niin epätoivoinen lapsen saannin suhteen.

        Halusin kirjoittaa oman näkökulmani asiaan, eikä edes minulla mitään velvoitetta ole perustella miksi. Itseasiassa minulla ei ole mitään sen kummempia taka-ajatuksia, toisinaan vaan sen totuuden sanominen suoraan kirvelee joitakin. Jos joku on niin sairaan vainoharhainen, että kuvittelee jokaisen kommentin takana olevan joku erityinen motiivi tai hämärä taka--ajatus, niin hei, kandeisko käydä siellä kallonkutistajalla!

        Toisaalta, minäkin voisin kysyä, mikä motiivi sinulla on kysellä toisten motiivien perään=) Liekö vain vainoharhaisuutta joissakin ihmisissä hieman liikaa.


      • Femme Stadista
        ... kirjoitti:

        Motiivini oli kommentoida, että kaikki lesbot eivät halua lapsia. Olen lesbo enkä halua lapsia. Tiedän monia lesboja, jotka eivät halua lapsia.

        Tiedän myös lesboja, jotka haluavat keinolla millä hyvänsä lapsia ja jotkut sitten valehtelevat muille, että joo joo, ollaan käyty klinikalla, koska tottakai, se olisi kamala turn off vaikkapa treffeillä sanoa suoraan, että pokasin tuosta kadulta jonkun random äijän, hankin itseni raskaaksi ja heivasin äijän ulos ja toki, olenhan minä lesbo silti. Olin vain niin epätoivoinen lapsen saannin suhteen.

        Halusin kirjoittaa oman näkökulmani asiaan, eikä edes minulla mitään velvoitetta ole perustella miksi. Itseasiassa minulla ei ole mitään sen kummempia taka-ajatuksia, toisinaan vaan sen totuuden sanominen suoraan kirvelee joitakin. Jos joku on niin sairaan vainoharhainen, että kuvittelee jokaisen kommentin takana olevan joku erityinen motiivi tai hämärä taka--ajatus, niin hei, kandeisko käydä siellä kallonkutistajalla!

        Toisaalta, minäkin voisin kysyä, mikä motiivi sinulla on kysellä toisten motiivien perään=) Liekö vain vainoharhaisuutta joissakin ihmisissä hieman liikaa.

        En ole edellisen kommentin kirjoittaja, mutta kieltämättä olisin voinut itsekin kommentoida, että ei kaikki varmastikaan valehtele klinikkakäynnistä/luovuttajasta.

        Tuosta kommentistasi nyt vain sai sen käsityksen, että oletat ehkä kaikkien lapsia hankkineiden lesbojen todellisuudessa hankkineen ne "perinteisellä menetelmällä" etkä usko, että osa meistä on oikeasti käynyt klinikalla tai löytänyt muuten luovuttajan, jonka kanssa ei ole tarvinnut hoitaa asiaa perinteisesti. Kaikki eivät ole valehtelijoita. Itse en ainakaan ole miehistä sillä tavalla kiinnostunut (lesbo kun olen), että olisi innostanut ollenkaan ruveta hommaamaan heitä perinteisellä tavalla. Ihan hyvä kuvio tästä tuli kuitenkin näinkin, vaikka toki perhe on perustettu normeista poikkeavalla tavalla.

        Yksi kaverini hoiti asian yksin klinikan avulla ja maksoi itsensä kipeäksi, kun tärppäsi vasta useiden yritysten jälkeen. Minua auttoi itse tähän tarkoitukseen etsimäni mies (joka oli aikaisemmin kyllä luovuttanut siittiöitä myös klinikalle eli oli tutkittu).

        Jos joku muu ei halua lapsia, niin asia on bueno. Kullakin on oikeus tehdä tässä niin kuin parhaalta tuntuu. Eipä se kirpaise sen kummemmin. Se kyllä vähän häiritsee, että muotoillaan asia niin, että siitä voi käsittää, että kirjoittaja olettaa ehkä kaikkien lapsia hankkineiden lesbojen valehtelevan tekotavasta. Siksi tuli tarve kirjoittaa tämä pätkä. Ei mulla muuta. Jatkakaa. Minä en kommentoi näitä enää tämän pidemmälti :)


      • amatöör
        ... kirjoitti:

        Motiivini oli kommentoida, että kaikki lesbot eivät halua lapsia. Olen lesbo enkä halua lapsia. Tiedän monia lesboja, jotka eivät halua lapsia.

        Tiedän myös lesboja, jotka haluavat keinolla millä hyvänsä lapsia ja jotkut sitten valehtelevat muille, että joo joo, ollaan käyty klinikalla, koska tottakai, se olisi kamala turn off vaikkapa treffeillä sanoa suoraan, että pokasin tuosta kadulta jonkun random äijän, hankin itseni raskaaksi ja heivasin äijän ulos ja toki, olenhan minä lesbo silti. Olin vain niin epätoivoinen lapsen saannin suhteen.

        Halusin kirjoittaa oman näkökulmani asiaan, eikä edes minulla mitään velvoitetta ole perustella miksi. Itseasiassa minulla ei ole mitään sen kummempia taka-ajatuksia, toisinaan vaan sen totuuden sanominen suoraan kirvelee joitakin. Jos joku on niin sairaan vainoharhainen, että kuvittelee jokaisen kommentin takana olevan joku erityinen motiivi tai hämärä taka--ajatus, niin hei, kandeisko käydä siellä kallonkutistajalla!

        Toisaalta, minäkin voisin kysyä, mikä motiivi sinulla on kysellä toisten motiivien perään=) Liekö vain vainoharhaisuutta joissakin ihmisissä hieman liikaa.

        Luulen että tuo on juuri se yleisin tapa hankkiutua raskaaksi: kadulta joku äijä mukaan ja niin edelleen. Mietin vaan, että mahtaa olla kamalaa hankkiutua raskaaksi tuolla tavalla. :)


      • Aapiskananen
        amatöör kirjoitti:

        Luulen että tuo on juuri se yleisin tapa hankkiutua raskaaksi: kadulta joku äijä mukaan ja niin edelleen. Mietin vaan, että mahtaa olla kamalaa hankkiutua raskaaksi tuolla tavalla. :)

        Mahtaa olla sunkin elos vaikeeta, kun tuntuu toi luetun ymmärtäminen pahasti tökkivän.

        Ajatteliks tulla tänne siittiöitäs tyrkyttään?


      • stadista 1993
        Femme Stadista kirjoitti:

        En ole edellisen kommentin kirjoittaja, mutta kieltämättä olisin voinut itsekin kommentoida, että ei kaikki varmastikaan valehtele klinikkakäynnistä/luovuttajasta.

        Tuosta kommentistasi nyt vain sai sen käsityksen, että oletat ehkä kaikkien lapsia hankkineiden lesbojen todellisuudessa hankkineen ne "perinteisellä menetelmällä" etkä usko, että osa meistä on oikeasti käynyt klinikalla tai löytänyt muuten luovuttajan, jonka kanssa ei ole tarvinnut hoitaa asiaa perinteisesti. Kaikki eivät ole valehtelijoita. Itse en ainakaan ole miehistä sillä tavalla kiinnostunut (lesbo kun olen), että olisi innostanut ollenkaan ruveta hommaamaan heitä perinteisellä tavalla. Ihan hyvä kuvio tästä tuli kuitenkin näinkin, vaikka toki perhe on perustettu normeista poikkeavalla tavalla.

        Yksi kaverini hoiti asian yksin klinikan avulla ja maksoi itsensä kipeäksi, kun tärppäsi vasta useiden yritysten jälkeen. Minua auttoi itse tähän tarkoitukseen etsimäni mies (joka oli aikaisemmin kyllä luovuttanut siittiöitä myös klinikalle eli oli tutkittu).

        Jos joku muu ei halua lapsia, niin asia on bueno. Kullakin on oikeus tehdä tässä niin kuin parhaalta tuntuu. Eipä se kirpaise sen kummemmin. Se kyllä vähän häiritsee, että muotoillaan asia niin, että siitä voi käsittää, että kirjoittaja olettaa ehkä kaikkien lapsia hankkineiden lesbojen valehtelevan tekotavasta. Siksi tuli tarve kirjoittaa tämä pätkä. Ei mulla muuta. Jatkakaa. Minä en kommentoi näitä enää tämän pidemmälti :)

        Ei liity asiaan mistä täällä puhutaan, enkä ole hankkimassa lapsia, mutta Femme Stadista, vaikutat todella mukavalle persoonalle, omaat samoja ajatuksia kuin minä, olen joskus aloittanut keskustelun täällä ja olet siihen jotakin kommentoinut. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsille ja hauskaa talven odotusta :)


      • ...
        Femme Stadista kirjoitti:

        En ole edellisen kommentin kirjoittaja, mutta kieltämättä olisin voinut itsekin kommentoida, että ei kaikki varmastikaan valehtele klinikkakäynnistä/luovuttajasta.

        Tuosta kommentistasi nyt vain sai sen käsityksen, että oletat ehkä kaikkien lapsia hankkineiden lesbojen todellisuudessa hankkineen ne "perinteisellä menetelmällä" etkä usko, että osa meistä on oikeasti käynyt klinikalla tai löytänyt muuten luovuttajan, jonka kanssa ei ole tarvinnut hoitaa asiaa perinteisesti. Kaikki eivät ole valehtelijoita. Itse en ainakaan ole miehistä sillä tavalla kiinnostunut (lesbo kun olen), että olisi innostanut ollenkaan ruveta hommaamaan heitä perinteisellä tavalla. Ihan hyvä kuvio tästä tuli kuitenkin näinkin, vaikka toki perhe on perustettu normeista poikkeavalla tavalla.

        Yksi kaverini hoiti asian yksin klinikan avulla ja maksoi itsensä kipeäksi, kun tärppäsi vasta useiden yritysten jälkeen. Minua auttoi itse tähän tarkoitukseen etsimäni mies (joka oli aikaisemmin kyllä luovuttanut siittiöitä myös klinikalle eli oli tutkittu).

        Jos joku muu ei halua lapsia, niin asia on bueno. Kullakin on oikeus tehdä tässä niin kuin parhaalta tuntuu. Eipä se kirpaise sen kummemmin. Se kyllä vähän häiritsee, että muotoillaan asia niin, että siitä voi käsittää, että kirjoittaja olettaa ehkä kaikkien lapsia hankkineiden lesbojen valehtelevan tekotavasta. Siksi tuli tarve kirjoittaa tämä pätkä. Ei mulla muuta. Jatkakaa. Minä en kommentoi näitä enää tämän pidemmälti :)

        Kirjoitin: "....ja jotkut sitten valehtelevat muille, että joo joo, ollaan käyty klinikalla,..."

        Tuostako lauseesta päättelit, että tarkoitan KAIKKIA lesboja, jotka ovat lapsia hankkineet? Ei kai? Oikeasti? Luepa uudelleen. Siinä lukee, että JOTKUT. Jotkut sana ei tarkoita kaikkia.

        Tottakai tiedän, että jotkut todella hankkivat klinikalta ja jotkut eivät. Pitääkö ihan rautalangasta vääntää, ei kai? =)


      • jeps jeps
        amatöör kirjoitti:

        Luulen että tuo on juuri se yleisin tapa hankkiutua raskaaksi: kadulta joku äijä mukaan ja niin edelleen. Mietin vaan, että mahtaa olla kamalaa hankkiutua raskaaksi tuolla tavalla. :)

        Tai sitten just joku yhden yön poka ja sitten vaan raskaaksi. Aika yleistä, myös heteroiden keskuudessa. (Ja juu, olen ihan nainen ja lesbo enkä tyrkytä siittiöitä tai käännytä ketään heteroksi.)


      • Huh huh
        jeps jeps kirjoitti:

        Tai sitten just joku yhden yön poka ja sitten vaan raskaaksi. Aika yleistä, myös heteroiden keskuudessa. (Ja juu, olen ihan nainen ja lesbo enkä tyrkytä siittiöitä tai käännytä ketään heteroksi.)

        No hyi helvetti, anteeksi nyt vaan. Tuollainen yhden illan jutun, miehen törkeä hyväksikäyttö, ei kyllä ole vaihtoehto yhdellekään sellaiselle naiselle, lesbolle tai heterolle, jolla on edes vähän aivokapasiteettia käytössä.

        Ensinnäkin a) se on moraalitonta miestä kohtaan, jos esimerkiksi valehtelee ehkäisyn käytöstä. Jos oma moraali on näin alkeellisella tasolla, ei tule olemaan hyvä äiti, koska noilla eväillä tuskin kykenee lasta kasvattamaan yhteiskuntakelpoiseksi.
        b) Kannattaa ehkä miettiä riskeeraako terveytensä.
        ja c) jos miehen paneminen tuntuu luontevalta vaihtoehdolta, valehtelee itselleen ja muille, mikäli nimittää itseään lesboksi.


    • fffffffucccckkkkkkkk

      Piti tämäkin ketju sitten jonkun vääntää riitelemiseksi.

    • forever alone

      En enää halua lapsia vaikka olin jo 18-vuotiaana halunnut. Totta kai on ,että maapallolla jo liikaa ihmisiä mutta ei kutenkin este ihmiselle tai lesbolle saada lapsia. Riippuu parisuhteista tai riippuu toisesta joko haluaisi tai ei. Minulla ei vara maksaa sinne klinikalle sitä. On vähän muuta ,että klinikalle tai etsiä miehen luovuttajaksi esimerkiksi tuttavasta tai jotain. Kyllähän myös yksinkin saada sitä ,mutta jos haluaa. En ole parisuhteessa vielä ole. Siis kahdella exälläni oli kyllä omia lapsia vaikka olimme parisuhteessa.

    • Ehdottomasti :) en voisi kuvitellakaan, että en hankkisi lapsia. Vielä elämä ei ole otollista sille, koska elän tällä hetkellä yksin ja oon sinkku lisäksi koen, että haluan vielä kasvaa muutaman vuoden vanhemmaksi. Mutta, olen halukas vielä asettumaan aloille ja perustamaan perheen (: kuhan se nainen rinnalle löytyy ^^

    • Tuossa vielä vuosi sitten ajattelin ettei lapset ole minun juttu ja että koirani riittävät hyvin perheeksi tyttöystävä mutta kasvettuani henkisesti vuoden verran lisää huomasin että haluan lapsia vielä joku päivä.
      Kaverin kanssa vitsailin puoli vakavana että mistähän löytäisin lesbon joka myöskin haluaa lapsia ja nyt tajusin lukiessani että ei se olekaan mikään vitsi vaan ihan oikea ongelma X) No ei ongelma, mieli voi monella muuttua mutta sinkkuna täytyy olla suth kriittinen kumppania etsiessä tämänkin suhteen valitettavasti.
      Ja tavasta miten niin kyllä se olisi hoitojen kanssa, en voisi koskaan kuvitellakaan tilannetta että sallisin vaimoni tai itseni harrastavan seksiä kenenkään muun kanssa oli syy mikä tahansa, aina pitää olla valmis satsaamaan sen verran ettei tarvitse aidan ali mennä.

    • matka tuntemattomaan

      En halua. Itsetuntemus on kasvanut ja luonne on sellainen että en näe itseäni vanhempana. Haluan jättää jälkeni muille ja maailmalle muulla tavoin ja kehittyä yksilönä. Ja toivoakseni tulevaisuudessa löydän kumppanin joka haluaa samaa ja voimme kasvaa ihmisinä yhdessä. Toisaalta haluan matkustaa paljon, tavata mahdollisimman erilaisia ihmisiä, kysyä kysymyksen Miksi ja kokea elämää niin monella tapaa kuin vain ehdin. Ja kertoa kokemuksestani muille. Mutta jos lähipiirissä on muksuja niin avustan mielelläni näiden kanssa.

    • kielovo

      Ennen halusin, mutta en enää.

    • adoptio

      En halua biologisia lapsia, koska maailmassa on jo aivan liikaa ihmisiä. Siksipä olemme päättäneet adoptoida heti kun aika koittaa. En ymmärrä miksi niitä lapsia täytyy pakolla itse vääntää kun voi tehdä paljon parempaakin ja huolehtia jo maailmassa olevista

    • kiira5

      Haluan ja hankitaan ns. muumimukimenetelmällä.

    • Milton

      En halua. Ei oo mun juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe