Onkohan auton ostajan opasta ilmestynyt, kuinka onnistun auton ostossa. Kumminkin useimmille aika kallis hankinta. Itse olen aika tietämätön autoasioista ja ostin uuden Citikan, jolla ajellu pari vuotta. Auto on osoittautunut oikeaksi vikapesäksi. Nyt olen vaihtamassa sitä toiseen merkkiin. Mikähän olisi hyvä ja luotettava varmatoiminen merkki. Citikkaa en osta enää.
Epäonnistuin auto valinnassa
10
130
Vastaukset
- -örkki-
Sutosroileri on kyllä hyvä ja toinen luotettava merkki on Haispakkeri. Kalliinpuoleisia ämeriikkalaisia perinteisiä merkkejä molemmat. Haispakkerissa erikoisuutena parkkipyörä.
- A P S
Tällä palstalla haukutaan kaikkia merkkejä, varsikin niitä joilla ei ole itse ajanut.
- vinkki...
Tutustu vuosittain ilmestyneisiin luotettavuusvertailuihin yms tilastoihin. Näitä tekee esim Auto Bild, eri katsastus konttorit. tiepalvelu tilastot yms. Toyota ollut vuosikymmeniä paras tai parhaiden joukossa. Citikka muiden ranskan ihmeiden kanssa aina häntäpäätä, usein viimeisiä. Jo tämä kertoo lahjomattomasti mikä on hyvä ja luotettava automerkki.
- -örkki-
Ja höpö-höpö sanon minä. Kaikki nyky-autot merkistä riippumatta ovat normi-autoilijalle riittävän hyviä. Oleellisin tekijä auton vaihdossa onkin, kun sarustelu ym. seikat huomioitu, väliraha. Tai sitten suoralla ostolla alennukset ja varusteet. -Unohtuikohan sinulta kenties tuossa Toyota-hypetyksessä ne lukuisat takaisin vedot? Ei siinä mitään, onhan se tojo ihan kelpo peli sekin, mutta nuo takaisin kutsut vaan kielivät siitä kun auton valmistajat pyrkivät säästämään osiensa hankinnoissa niin välillä tulee sutta ja sekundaa.
- P S A
Millon Ranskalaiset ollu viimeisenä vertailussa?
- ongelmaton tojo
-örkki- kirjoitti:
Ja höpö-höpö sanon minä. Kaikki nyky-autot merkistä riippumatta ovat normi-autoilijalle riittävän hyviä. Oleellisin tekijä auton vaihdossa onkin, kun sarustelu ym. seikat huomioitu, väliraha. Tai sitten suoralla ostolla alennukset ja varusteet. -Unohtuikohan sinulta kenties tuossa Toyota-hypetyksessä ne lukuisat takaisin vedot? Ei siinä mitään, onhan se tojo ihan kelpo peli sekin, mutta nuo takaisin kutsut vaan kielivät siitä kun auton valmistajat pyrkivät säästämään osiensa hankinnoissa niin välillä tulee sutta ja sekundaa.
Jaa.. minun mielestä se osoittaa, että valmistaja kantaa vastuun tuotteistaan. Yleensä kaikki takaisin kutsut ( toimenpide tehdään muun huollon yhteydessä) olleet luokkaa maton kiinnitys nastojen parannusta tai todennäköisyys 1 miljoonasta että sivu ikkunan moottori jumittuu. Pari euroautokin uutena ostettuja, omistaneena en kaipaa niitä. Paluu Tojoihin tapahtui äkkiä. Useita Tojoja omistaneena yhdessäkään ei ole ollut noin 150000km ajettuna mitään ongelmia. Autot vaihdettuna hyvässä kunnossa ja seuraavakin omistaja ajoi niillä varmaan vähintäin saman määrän ongelmitta.
- -örkki-
ongelmaton tojo kirjoitti:
Jaa.. minun mielestä se osoittaa, että valmistaja kantaa vastuun tuotteistaan. Yleensä kaikki takaisin kutsut ( toimenpide tehdään muun huollon yhteydessä) olleet luokkaa maton kiinnitys nastojen parannusta tai todennäköisyys 1 miljoonasta että sivu ikkunan moottori jumittuu. Pari euroautokin uutena ostettuja, omistaneena en kaipaa niitä. Paluu Tojoihin tapahtui äkkiä. Useita Tojoja omistaneena yhdessäkään ei ole ollut noin 150000km ajettuna mitään ongelmia. Autot vaihdettuna hyvässä kunnossa ja seuraavakin omistaja ajoi niillä varmaan vähintäin saman määrän ongelmitta.
Aivan, tuo unohtui mainita. Se onkin hieno homma, että tehdas kantaa vastuunsa virheistä ja kutsuu autot suosiolla tarkastettavaksi ja, tai korjatttavaksi, eikä laita päätä pensaaseen niinkuin ei mitään oisikaan. On minullakin ollut parikin tojotaa. Ihan hyviähän ne molemmat oli, mutta eivät aiheuttaneet mitään riemun purkauksia eikä omistamisen iloa. Eivät olleet kaksisia ajettavia ja huoltaminen aikas kallista.
- Ihan tuubaa...
ongelmaton tojo kirjoitti:
Jaa.. minun mielestä se osoittaa, että valmistaja kantaa vastuun tuotteistaan. Yleensä kaikki takaisin kutsut ( toimenpide tehdään muun huollon yhteydessä) olleet luokkaa maton kiinnitys nastojen parannusta tai todennäköisyys 1 miljoonasta että sivu ikkunan moottori jumittuu. Pari euroautokin uutena ostettuja, omistaneena en kaipaa niitä. Paluu Tojoihin tapahtui äkkiä. Useita Tojoja omistaneena yhdessäkään ei ole ollut noin 150000km ajettuna mitään ongelmia. Autot vaihdettuna hyvässä kunnossa ja seuraavakin omistaja ajoi niillä varmaan vähintäin saman määrän ongelmitta.
Takaisinkutsuja tehdään siksi, että laki niin määrää, eikä siksi että joku on niin hyväntahtoinen. Merkistä riippumatta.
Vaarallisten vikojen korjaamista takasinkutsujen muodossa valvoo Suomessa Trafi. Takasinkutsun saanutta autoa ei periaatteessa saa edes katsastettua, jos pakollinen takasinkutsu ei ole tiettyyn määräaikaan mennessä hoidettu kuntoon..
Vähäpätöisempiä - ei turvallisuuteen - vaikuttavia huoltokampanjoita tekevät huoltojen yhteydessä oman usean uuden auton kokemuksella kaikki merkit. Joskus riittää tarkastus ja säätö, joskus maalataan jotain ja toisinaan vaihdetaan joku osa. Kaikkea ei välttämättä huudella edes omistajalle. - ongelmaton..
-örkki- kirjoitti:
Aivan, tuo unohtui mainita. Se onkin hieno homma, että tehdas kantaa vastuunsa virheistä ja kutsuu autot suosiolla tarkastettavaksi ja, tai korjatttavaksi, eikä laita päätä pensaaseen niinkuin ei mitään oisikaan. On minullakin ollut parikin tojotaa. Ihan hyviähän ne molemmat oli, mutta eivät aiheuttaneet mitään riemun purkauksia eikä omistamisen iloa. Eivät olleet kaksisia ajettavia ja huoltaminen aikas kallista.
Minulle kulkuneuvojen omistaminen ei ole , eikä tule olemaan mitään suurempia riemun purkauksia. Liikkumisvälineitä ne on. Mielihyvät saan ihan muista asioista. Aikoinaan musta laisille hevonen oli koko elämä ja niin näyttää joillekin olevan auto. Liekkö jotain luonnevikaisia, niin kuin suurin osa bemari suhareista, selviä psykopaatteja ainakin liikenne käyttäytymisessään. Tojot ei nykyään, eikä ennenkään olleet sen kummempia ajettavia kuin muutkaan, ainakaan minulle. Papukaijamaista jankutusta. Huoltojen hinnasta olen osittain samaa mieltä.
- ihan totta
Ihan tuubaa... kirjoitti:
Takaisinkutsuja tehdään siksi, että laki niin määrää, eikä siksi että joku on niin hyväntahtoinen. Merkistä riippumatta.
Vaarallisten vikojen korjaamista takasinkutsujen muodossa valvoo Suomessa Trafi. Takasinkutsun saanutta autoa ei periaatteessa saa edes katsastettua, jos pakollinen takasinkutsu ei ole tiettyyn määräaikaan mennessä hoidettu kuntoon..
Vähäpätöisempiä - ei turvallisuuteen - vaikuttavia huoltokampanjoita tekevät huoltojen yhteydessä oman usean uuden auton kokemuksella kaikki merkit. Joskus riittää tarkastus ja säätö, joskus maalataan jotain ja toisinaan vaihdetaan joku osa. Kaikkea ei välttämättä huudella edes omistajalle.Jees... Niinhän ne kutsuivat Citikankin aikoinaan USA:sta pois kun viranomaiset antoivat kengää auton laaduttomuudesta. Tämä on tapahtunut tosi asia ja ei miksikään muutu. On aika noloa itseään kunniallisena pitävälle autotehtaalle. Tosin PSA on tottunut laaduttomiin kyhäelmiin niin, eipä korkealta tipahtanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561866Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481628- 521564
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51507Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61405Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41128