Työttömien lounas oli liikaa porvareille

työttömät

http://www.savonsanomat.fi/savo/tyottomien-lounas-oli-liikaa/1915721

Avoin viestini Veikko Salliselle:

Ovatko työttömät mielestänne niin ala-arvoisia, että heidän läsnäolonsa ja se, että ihmiset saavat ehkä päivän ainoan lämpimän aterian häiritsee niin suunnattomasti? Räjähtääkö talonne jos yhdistyksessä kokataan vaikka säännöissä ei ole sitä varten erillistä kohtaa? Onko paperiin tuijottaminen ja pilkun nussiminen tärkeämpää kuin ihminen, ihmisyys?
Isovanhemmanne jotka olivat sodassa olisivat varmaan ylpeitä teistä? Entä jos kyseessä olisivat kehitysvammaiset? Orpolapset? Tuijottaisitte niitä papereitanne samalla lailla? Ketä se hyödyttää? Suomessa on sääntöä ja lakia vaikka muille jakaa, niin paljon että tuijotamme niitä joskus sokeasti ja unohdamme Asian ytimen. Inhimillisyys, auttaminen, vilpittömyys. Onko tuttuja sanoja? Se että joku saa 5000 euroa kuussa palkkaa ei tee hänestä parempaa ihmistä. Se, että joku on vailla työpaikkaa ei saisi aiheuttaa teidänlaisille hyväosaisille nyrpeyttä, ettei haluta tuollaisia ihmisiä lähellekään. Elämme kuitenkin sellaisessa tilanteessa, että harvan työpaikka on varma. Kuka tahansa voi ykskaks huomata kuuluvansa työttömien porukkaan.
Työttömien ruokailuhan tapahtuu tiettyinä kellon aikoina ja etukäteen tiedossa eikä se ole ympärivuorokautista.

Marttojen kokkailu ollut taloyhtiölle ihan OK mutta työttömien ei. Eli perusteet kuulostaa keksitylle. Suomessa on jo pidempään jatkunut lynkkausmieliala, jolla vaikeuksissa olevien tilannetta pahennetaan entisestään.

23

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtön 8 vuotta

      Asiallista tekstiä.

    • OnkoNäin

      Töitä tekevälle riittää sanoisi Kokoomusväki ,näin on ainakin rysselissä kuten konkurssikettu Katainen ,niin juuri kun huomattiin miten kohta Soviet Finland:n konkurssi häämötään niin äkkiä koneeseen karkuun..samoin kuin Rissalan lentokoneet...Jos alkaa tulla raketti ryssän suunnasta niin koneet ilmaan ja kohti ruotsia.

      Mutta eini vei mitä itkemistä ,se kenelle talonyhtiö kuuluu niin päättää mitä sen tiloissa tehdään...päättäähän työtönkin ettei lähde kaikkeen työhön..ihan vastaavasti vai lähteekö esim poliisi lehtiä haravoimaan...no ei vaikka siihen sellainen selkäänpuukkottaja voitaisiin ottaa..toki itse en niin epäluotettavaa ottaisi (vrt joensuun naisten hakkaaja tai Aarnio ja sen kätyrit..Kuopiota myöten )
      Ostakee koko talo ja tehkee vaikka minkälainen ruokala..häh

    • taksisuhari8

      Onko tämä valittaja tyyppi se sama tyyppi, joka kytistää tuon alueen piha-aluetta herkeämättä kuin jokin kerrostalopoliisi? Hänestä en ole kenenkään kuullut sanottavan mitään hyvää. Ilkeä ihminen, kuulemma?

    • ihmettelijäää

      Eikö rajoittunut aloittaja parempaa paikkaa keksinyt avoimelle kirjeellee kuten vaikkapa Savon Sanomat??

    • 14+15

      Lähimmäisenrakkaudesta ei tietoakaan.

      "Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni."

    • 1+13

      Veikko Sallinen ei ole kuullut, että

      "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

      • No kuka tahansa

        Siinä kai se ongelma onkin, ei tuollainen vihaaja rakasta edes itseään. Ja silloin on elo aika vaikeeta!


    • Töissä.

      Asuntojen arvot laskee jos siellä alkaa kaikenmaailman köyheröitä pyöriä syömässä.....

      • KuopionPaarma

        Se arvo siitä mihinkään laske, muuta kuin nirppanokkien silmissä.
        Timanttikin on vain kivi kraniittien joukossa, jos joku hullu semmoisista omaisuuksia maksaa on se hänen ongelmansa.
        Miksi sen arvo laskisi?


      • katepillarilla nurin

        Tuommoinen lättänä vanha talo. Kohta on varmaan kaikennäköistä remonttia ja arvo laskee. Tonttti vajaakäytössä. Tuollekin tontille sopisi isompi talo.


    • Töissä.

      Kyllä se laskee jos on epämääräistä sakkia jatkuvasti siellä. Siksihän hienostoalueillekaan ei mitään rupusakkia majoiteta.

      • ????

        Työttömät epämääräistä sakkia. Just joo.

        Se huumeruiskujen vaihtopiste tuohon taloon oli hyvä ideä.


      • KuopionPaarma

        Mikä tekee ahdasmielisesti ajattelevasta jotenkin paremman?
        En näe eroa ns.rupusakkilaisen ja ns.hienohelman välillä.

        Miksi "hienosto"alueelle ei majoiteta ns.rupusakkia?
        -Koska arvo laskee.

        Miksi arvo laskisi?


      • Töissä.
        KuopionPaarma kirjoitti:

        Mikä tekee ahdasmielisesti ajattelevasta jotenkin paremman?
        En näe eroa ns.rupusakkilaisen ja ns.hienohelman välillä.

        Miksi "hienosto"alueelle ei majoiteta ns.rupusakkia?
        -Koska arvo laskee.

        Miksi arvo laskisi?

        Miksi arvo laskee ? No mietipä kuule sitä !!


      • sudokai
        Töissä. kirjoitti:

        Miksi arvo laskee ? No mietipä kuule sitä !!

        Se ei laske, ellei ihminen sitä itse mielessään laske.


    • 11111111111111

      Toimivat aiemmin erään seurakunnan tiloissa, mutta srk ei uusinut sopimusta. Varmaan siksi, kun alkoi poliiseja käymään talossa.

      Yhdistyksen toiminta on jonkun aikaa ollut kriisistä kriisiin seilaamista, ja vikaa on ollut paitsi tuulessa, hieman myös perämisen käyttäjissä.

      SS:n keskustelussa joku ihmetteli, miksi valitus on tehty vasta nyt. Kyllä taloyhtiö vastusti yhdistyksen tuloa alusta saakka, vasta nyt ovat saaneet valituksen aikaiseksi. Ruokailijoita tosiaan on vain tuo kymmenkunta, määrä on ollut laskevat jo jonkin aikaa. Riidan julkistaminen tiedotusvälineisiin haiskahtaa siis mainostempulta.

    • Pietukka

      Kylläpä on taas maanantaina mukava lähteä AJURINKATU 43 : een ( Kuopion työttömien toimintakeskus) syömään maittava ja edullinen lounas.

    • KuopioKene

      Tästä voitaneen nyt vetää sellainen johtopäätös, että henkilö joka käy syömässä tai muuten oleilemassa työttömien tiloissa on lähes poikkeuksetta ns.sosiaalitapaus. Sosiaalitapaus taas merkitsee sitä että kyseinen henkilö on joko juoppo, tärähtänyt, vammainen, mustalainen tai muutoin epäkelpo normaaliin (työ) elämään. Ihmisillä on synnynnäinen taipumus karttaa kyseisenlaisia drop-out henkilöitä, jos sellaisia alkaa pyörimään taajaan lähielinympäristössä. Tämä on ihan normaali inhimillinen reaktio. Kaikki mikä muistuttaa inhimillisestä rappiosta muodossa tai toisessa halutaan mielellään työntää pois näköpiiristä ja ajatuksista. Tosin on sitten myös toista äärisuuntaa edustavia ihmisiä, jotka suorastaan veljeilee tämän rupusakin kanssa ja yrittävät täten saada sielulleen jonkinlaista laupiaan samarialaisen autuutta ja ulkoista statusta. Siis kun on hyvä reppanalle niin kyllä siitä saa hyvän mielen ja kenties taivaspaikankin loppupeleissä yms. vähemmän vastikkeetonta kivaa.
      Edelläkerrotun johdosta kannattaa siis näitten "laupiaitten samarialaisten" yrittää mieltää se tosiasia, että suuri osa ihmisistä tuntee ihan synnynnäistä inhoa kaikkia hyvinvoivan valtaväestön ulkopuolelle jääneitä ihmisiä kohtaan. Nykyään kun ei suoraan saa sanoa, että inhoaa jotakin ihmisryhmää, joten asia täytyy ilmaista kiertoteitse, kuten esim. tässä työttömien ruokailun kieltämisestä erään talon tiloissa: ette ole tervetulleita tänne.

      • KuopionPaarma

        Mutta kaikkiin noihin vastauksiisi: miksi?
        "Siis kun on hyvä reppanalle niin kyllä siitä saa hyvän mielen ja kenties taivaspaikankin loppupeleissä yms. vähemmän vastikkeetonta kivaa."
        En tiedä sinusta mutta minä ainakin saan hyvän olon, kun autan tai annan jotain henkilölle joka tarvitsee apua tai jotakin välttämätöntä. Se kun näkee sen kuinka joku saa hyvän mielen tarttuu myös minuun. Itse tunnen inhoa sisäisesti rumia ja happamia ihmisiä kohtaan. Ne jotka kaivelevat muista negatiivisia asioita pönkittääkseen omaa pientä ja surkeaa omaa tuntoaan. Esittävät vahvaa, uhmakasta, varakasta tai jollakin muulla tavalla olevansa jotain parempaa kuin joku muu. Sisältä heikkoja, kylmiä ja yksinäisiä.
        Ja suoraan voi kyllä sanoa, kierteleminen antaa kuvan että ihminen pelkää tai on epäluotettava. Rehti sanoo suoraan, haaskalintu kiertelee.


    • martshi

      Martoilla on perinteisesti jo hyvä status, toisin kuin työttömillä. Martat kokkailevat pöperöitä paremmista raaka-aineista kuin työttömät. Martat eivät vedä röökiä. Martat juovat joskus pikkuruisen liköörin. Perusmartta on pullantuoksuinen raitaessu, joka keksii niksit kuinka talous pysyy kunnossa. Työttömät ovat epämääräistä, usein ylivelkaantunutta pohjasakkaa, joiden kuuluu ravita itseään ja perheitään halvalla ja rasvaisella, mahdollisimman paljon lisäaineita sisältävällä ruualla. Työttömät rauhoittelevat hermojaan polttamalla HYIHYI TUPAKKAA, ja juovat usein kuupan himmeäksi unohtaakseen ahdinkonsa edes hetkeksi. Mitä he tekevät työttömien lounailla? Nauttivat kunnon aterian, ja saavat inhimillisen kohtelun. Mikäli se on joltakin, jolla on elämässään kaikkea,-pois, niin syön vanhan talvihattuni. Uuteen kun ei ole varaa.

      • martanlapsi

        Tuo on aika illuusio. Martoistakin lyötyy aika paljon niitä, jotka ravitsevat itseään ja perheitään eineksillä, tupakoivat salassa, omaavat isoja velkoja ja juoppoja niitä vasta onkin.
        Jotkut vain osaavat tai haluavat pitää kulissia yllä.


    • PerusSuomalainen

      Kyllä Suomessa on KAIKKI hyvin, ykskään kokomusta porvari ei ole työtön, eikä käy ruokajonoissa. Halutaan lisää porvareita, köyhätkin rikastuu,,,, vai mitense menikään????

      • Nuoret huippukyvyt

        Kaikki ne jotka äänestää Kokoomusta, rikastuu. Niinhän heille ainakin luvataan. Tai sitten käy niinkuin Laajasalon miehelle.


    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe