Mistä mulle hengellinen koti?

sopeutumaton

Olen liian passiivinen helluntailaisuuteen ja luterilaisuus ei kiinnosta kun siellä ei itsekään tiedetä mitä milloinkin uskotaan. Ortodoksisuus on liian mystistä. Minne voi mennä tällainen ihminen joka kokee joka paikassa että ei oikein sovi porukkaan? Erakkomunkiksiko?

30

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late..

      >>Minne voi mennä tällainen ihminen joka kokee joka paikassa että ei oikein sovi porukkaan?

      • sopeutumaton

      • Late.
        sopeutumaton kirjoitti:

        Kiitos vaan, mutta ei minusta ole emännäksi. Olen tottunut asumaan yksin jo vuosia sitten. Sinä voit kuunnella ääniraamattua netistä niin ei tarvitse yksinäsi lukea Raamattua. :) http://www.lappeenrannanseurakunnat.fi/usko_ja_kirkko/aaniraamattu/

        No voi harmi! Olisin niin mielelläni tarjonnut sinulle hangellisen kodin ja meilta kahdelta olisi samalla se yksinäisyys päättynyt. Mut ei voi mitään.


      • Usko Seurasa

        Ei hän etsi emännän paikkaa vaan hengellistä kotia. Se tarkoittaa Jeesukseen uskovien ihmisten ja Häntä rakastavien ja palvelevien ihmisten seuraa.


      • hellari...
        Late. kirjoitti:

        No voi harmi! Olisin niin mielelläni tarjonnut sinulle hangellisen kodin ja meilta kahdelta olisi samalla se yksinäisyys päättynyt. Mut ei voi mitään.

        Ota huomioon Late. Aloittaja ei taida olla niitä helpoimpia luonteita. Jumalan tahto on kuitenkin että ihminen suostuu kasvamaan. Rauta rautaa hioo, ihminen toista ihmistä.


      • Late.
        Usko Seurasa kirjoitti:

        Ei hän etsi emännän paikkaa vaan hengellistä kotia. Se tarkoittaa Jeesukseen uskovien ihmisten ja Häntä rakastavien ja palvelevien ihmisten seuraa.

        >> Se tarkoittaa Jeesukseen uskovien ihmisten ja Häntä rakastavien ja palvelevien ihmisten seuraa.


      • Identtitenttikriisi?

        "Minne voi mennä tällainen ihminen joka kokee joka paikassa että ei oikein sovi porukkaan? Erakkomunkiksiko?"

        Kummallista, minä oletin olevan mies, kun ajetteli jo munkiksi ryhtyvänsä, eikä nunnaksi - Vaan toinen pyytää "emännäksi"???


      • sinkku-uskovainen
        hellari... kirjoitti:

        Ota huomioon Late. Aloittaja ei taida olla niitä helpoimpia luonteita. Jumalan tahto on kuitenkin että ihminen suostuu kasvamaan. Rauta rautaa hioo, ihminen toista ihmistä.

        Eikö hellari ymmärrä sitä, että ei kaikkia ole luotu asumaan toisen kanssa? Jotkut jo Raamattu myöntää avioon kelpaamattomiksi ja jotkut on itse tehneet itsensä sellaisiksi.


    • Lightning Star

      Ei näihin asioihin ratkaisu taida syntyä kyselemällä ihmisiltä :)

      Liekö hengellinen koti termistö jotain joka tarkoittaa jonkin tyyppistä "samanmielisyyden" kokemista, vaikka usein huonosti se toteutuisikin, niin sitä kait ihminen etsii paljolti kun hakeutuu juuri jonkin tietyn porukan jäseneksi.

    • On parempi ettei Jumala salli sun löytää sellainen hengellinen koti joka kaipaat ,, koska silloin on suuri vaara että Herra jää kakkosexi ja kaikki on sitten täysin pieleen mennyttä. Mutta sinulla on jo Hengellinen Koti jos olet tosi Uskovainen josta mainostat. Se näkymätön Seurakunta Jeesuxen kehossa on juuri ,, missä olet jos olet Uskossa.

      • kerettiläinen

        Et ole yksin ongelmasi kanssa. Ei minullakaan ole hengellistä kotia. Ja näyttää niitä näiltä palstoilta löytyvän muitakin "kodittomia". Ehkä me vielä jossain vaiheessa löydämme toisemme...


      • outo tyyppi

        "On parempi ettei Jumala salli sun löytää sellainen hengellinen koti joka kaipaat ,, koska silloin on suuri vaara että Herra jää kakkosexi"

        Komppaan Savista. Hyvä havainto häneltä. Liity sinne missä olet käynyt viimeksi. Ellei se nyt ole mikään vääräoppinen tai äärilahko. Sopeudut tai et, Jeesus on Herra eikä minkään niminen seurakunta.


      • seurakuntaan päässyt
        outo tyyppi kirjoitti:

        "On parempi ettei Jumala salli sun löytää sellainen hengellinen koti joka kaipaat ,, koska silloin on suuri vaara että Herra jää kakkosexi"

        Komppaan Savista. Hyvä havainto häneltä. Liity sinne missä olet käynyt viimeksi. Ellei se nyt ole mikään vääräoppinen tai äärilahko. Sopeudut tai et, Jeesus on Herra eikä minkään niminen seurakunta.

        Vastaus:

        NÄKY:
        http://Jeesus-on-Herra.com/?attachment_id=551

        Seurakunta, ei hengellinen koti.


    • On jo aikakin
      • Onhan se

    • perinteinen

      Siitä vain rohkeasti kiertämään eri kirkoissa ja seurakunnissa. Eiköhän sopiva löydy. Täydellistä ei pidä odottaa, koska joka paikassa ihmiset jollain tavoin tunaroivat. pääasia on, että kohtaat Jumalan.

      Munkiksikin voi ryhtyä, jos on siihen kutsumus.

    • sopeutumisvaikeus

      Sopeutumaton jos olet uudestisyntynyt niin sopeudut kyllä johonkin seurakuntaan,kun rukoillen kuljet.

    • ensimmäinen 1.
    • Monilla sama ongelma

      Suomessa on monella uskovalla tuo ihan sama ongelma !

      Vika ja ongelma ei ole kuitenkaan uskovassa, vaan siinä, että ns. "seurakunnat" ja kirkot ovat loitontuneet oikeasta ja hyvästä ja Raamatun opetuksen mukaisista toimintamalleista !

      Suomessa on näköjään mahdotonta löytää Hengellisiä Uskovia, jotka kokoontuisivat ja toimisivat siten, kuten Raamattu opettaa, ikävä kyllä !

      Ja jos itse aidosti etsii Totuutta, ja koko sydämisesti on itse antautunut Jumalan tahtoon ja johtoon, niin kaltaisiaan uskovia on nyky Suomessa hyvin hyvin harvassa !

      Itse ymmärsin lopulta sen, mitä seurekunnassa etsin ja toivon ja vaadinkin, kun lopulta eteen tuli seuraava Sanan kohta:

      2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

      Mutta missä ovat nuo puhdas sydämiset uskovat ?

      Siis kyse on SYDÄMEN ASENTEESTA, eli uskovan halusta KOKO SYDÄMISESTI
      etsiä kaikessa Jumalan tahtoa ja johdatusta elämäänsä kokonaisvaltaisesti !

      Moni noissa "seurakunnissa" sun muissa kirkoissa eli suomeksi puolueissa kokoontuva syyttää, sitä puhdas sydämistä uskovaista etsijää, sen sijaan kurittomaksi, kun tämä ei suostu vain tulemaan toisten synneistä ja vääristä toimista osalliseksi, eikä halua tukea mielestään väärää toimintaa ollen siihen osallisena !

      Mutta lohdutuksena Sana kirjoittaa seuraavaa näistä liian hyvistä tähän maailmaan:

      36 toiset taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta;
      37 heitä on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu; he ovat kierrelleet ympäri lampaannahoissa ja vuohennahoissa, puutteenalaisina, ahdistettuina, pahoinpideltyinä-
      38 he, jotka olivat liian hyviä tälle maailmalle-;he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja maakuopissa.

      Ihan samoin, kuten profeetat olivat hyljeksittyjä, ovat nykyisin Totuudesta kiinni pitävät hyljättyjä, ja he myös itse joutuvat yksinäisyyteen sen oman oikean sydämen asenteen vuoksi, kun eivät halua osallisena vääryyksiin.

      Profeetat pitivät siis kiinni Totuudesta ja sanoivat Totuuden, ja siten heidät usein suljettiin sen ajan seurakunnan ulkopuolelle, sillä profeetat ikävästi paljastivat kansan väärät toimet ja synneissä elämisen, ja siksi heitä ruoskittiin ja kivitettiin sun muuta näiden väärin toimijoiden taholta, siis silloisen Jumalan kansan taholta, joka sulki korvansa kuulemasta ja silmänsä näkemästä .

      Yksin ei ole kiva olla, minäkin jo kokemuksesta sen tiedän, ja vaikka itse haluaisinkin seurakunta yhteyden, niin ei Herra sitä ole katsonut minulle hyväksi, joten yksin olen, kunnes Herra Henkensä kautta johdattaa siihen oikeaan ja minulle tarkoitettuun uskovien yhteyteen.

      Siis uskova ei voi ottaa mitään, jos ei sitä ylhäältä anneta !

      Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

      Joten itse ainakin olen sitten yksin, kuin että oman lihani tahdossa, menisin jonnekin "seurakuntaan", johon Herra ei minun halua menevän !

      Kullakin on Herralta oma Tiensä, ja sitä käydään Jumalan tahdossa ja Hengen johdossa, vaikka muut ihmiset sanoisivat mitä.

      Ap. t. 5:29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.

    • jokapaikanhöylä

      Heissan,sopeutumaton!
      Mulla sama ongelma,tosin en ole passiivinen,olen hyvinkin aloitteellinen.

      Seurakunnassani olen ollut niinsanotusti,jokapaikan höylä.Nyt on ikää kertynyt,
      enkä enää jaksa niinpaljon osallistua,kokouksissa käynti on jäänyt,uskoani en
      ole menettänyt.

      Kyllä uskossa voi pysyä vaikka ei seurakuntaa olisikaan,se ottaa koville katsella
      itseensä ihastuneita ylpeiksi kasvaneita seurakuntalaisia.

      Voi olla jopa eduksi ettei näe sitä omahyväisyyttä ,mitä seurakunnan kermaan
      kuuluvat edustaa.
      Voin laittaa rukouskokouksen pystyyn milloin vain,eikä tarvitse huutaa ääntään
      käheäksi että huomattais.

    • aloituksentehnyt

      Edelleen on tämä ongelma ratkaisematta. Onhan tässä tietysti hyvää hengellistä tarjontaa niin radiossa kuin netissäkin. Toisaalta haluaisin johonkin seurakuntaan, mutta ihmispelkokin vaivaa. Eikä enää ole tuttavapiirissä uskovia ystäviäkään.

      • jari-pekka-65

        Et sinä seurakuntaa etsi. Olethan jo seurakunnassa uskosi perusteella, eli liittyä sun ei tarvi, eikä pidä. Sellainen seurakuntayhteys on hyvä, joka ei ole liian iso. Sellainen, jossa kaikki tuntee toisensa. Ja tuntee toisensa Hengen mukaan.

        Kodeissa kokoontuva seurakunta, ruokakunta on hyvä ja Raamatun mukainen. Kotiinhan se ensisijaisesti kuuluukin. Joskus voi toki olla joku isompikin tapahtuma jossain muualla, mutta seurakuntayhteys kuuluu ensisijaisesti koteihin.
        Mene sellaiseen, jossa rukoillaan ja kuunnellaan Herraa. Ei mihinkään uskonnollisvetoisiin "solu" juttuihin, jotka on tiukasti sen seurakunnan käsissä, jonka nimissä niitä pidetään.
        Mene sellaiseen jossa on vapaus. Nimenomaan Hengen vapaus.

        Ihmispelko. Monella uskovalla on ihmispelkoa nimenomaan, kun he menevät seurakunnan kokoukseen, mutta ei silloin, kun käyvät esim kaupassa tai vaikka jossain muussa tilaisuudessa, jossa on ihmisiä.

        Missä silloin mättää? Vika ei ole sinussa. Uskonnollisuudessa on aina epävarmuutta. Kelpaanko? Hyväksytäänkö mut? Olenko nyt varmasti täyttänyt mitan, jotta voin hyvällä omallatunnolla tulla uskovien yhteyteen? Mitä nuo toiset minusta ajattelee?

        Jos sulla on edellämainittuja tunteita ollut, niin ehkä et ole oikeassa paikassa ollutkaan. Nimittäin kun sä löydät sen oikean, niin nuo edellämainitut tunteet katoaa. Sulle tulee ihan toisenlainen fiilis. Tunne, että sä kuulut tänne.

        En tiedä, missäpäin asut, mutta jos paikkakunnallasi on kotiseurakunta toimintaa, sellaista joka ei ole minkään kirkon tai herätysliikkeen ym, niin käy katsomassa. Siunausta.


    • epäsos.uskova

      Minun hengellinen koti on kaikkien maailman uskovaisten parissa, ja seurakuntaan menen netissä!

      En ollenkaan käy fyysisessä seurakuntarakennuksessa, mutta eihän Jumala asukaan ihmiskätten tekemissä rakennuksissa.

      Käyn seurakunnassa joka päivä. Evankelioin myös jatkuvasti – netin kautta.

    • Aloittajalle:

      Minäkään en sovi mihinkään seurakuntaa, mutta ei se estä minua olemasta uskossa, tai en koe olevani heikoilla sen vuoksi, päin vastoin.

      • Lisättäkäköön vielä, että tällä tavalla olen tekemisissä vähän kaikkien kanssa, mutta en silti sidoksissa mihinkään.


    • Vapaaviimein

      Löysin vihdoin kodin juuri helluntaisrk:sta. Tunsin itseni luterilaisessa jotenkin vieraaksi usein, vaikka aluksi toiminkin erilaisissa piireissä ja olin vastuullisenakin. Minua pidettiin liian "ylihengellisenä" ja olin kuin tarkkailun alaisena, jonka tiedostin. Kielillä ei saanut rukoilla, koska en osannut selittää niitä. Sain kohdata sellaisen rakkauden helluntailaisten siskojen ja veljien kautta, kun elämässä tuli vaikeutta ja luterilaiset lakosivat ympäriltä, että se herätti minut. Erosin lut.srk:sta ja olen liittynyt ja viimein löytänyt kodin helluntaiseurakunnasta minulla on syvä rauha sydämessäni. En tunne oloani enää "ylihengelliseksi", koska haluan palaa Herralle ja saan olla vapaa.

      • Hienoa! Siunausta elämääsi.


    • lambi

      Mitä tarkoittaa hengellinen koti?

      Kyllähän sen tiedän kuinka toiset on totutettu siihen että pitää käydä jossakin ainakin sunnuntaisin ja ehkä siinä välilläkin. Toiset aivan lapsesta asti. Tapa on niin pinttynyt että ilman menemisiä tulee jo vieroitusoireita.

      Uskovainen elää tätä armon päivää säilyttäen uskon Jumalaan. So. antaen tiensä Herran haltuun. Jokaiselle päivälle löytyy omat askareensa ja levot siinä välissä. Muuta ei tarvitse etsiä. Kun Herra vain mua paimentaa...

      Jos Jumala johdattaa uskovia rakentumaan yhteisestä uskosta niin sitten Jumala johdattaa siihen. Antaa asian olla silleen vaikka loppuelämän.

      • kiinnostusheräsi

        Tuollaisesta Viinitarha-hommasta en ole koskaan aiemmin kuullutkaan. Onko kellään tarkempaa tietoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe